Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja
zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči
odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o integriteti in
preprečevanju korupcije obsega:
-
Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije – ZIntPK (Uradni list RS,
št. 45/10 z dne 4. 6. 2010),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije
– ZIntPK-A (Uradni list RS, št. 26/11 z dne 8. 4. 2011).
ZAKON
O INTEGRITETI IN PREPREČEVANJU KORUPCIJE (ZIntPK)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
Ta zakon z namenom krepitve delovanja pravne države določa
ukrepe in metode za krepitev integritete in transparentnosti ter za
preprečevanje korupcije in preprečevanje in odpravljanje nasprotja interesov.
2. člen
(uresničevanja namena zakona)
Namen tega zakona se uresničuje tako, da se:
1.
z omejevanjem in preprečevanjem korupcije ter nadzorom nad
nezdružljivostjo funkcij z drugimi funkcijami in dejavnostmi zagotovi neodvisno
izpolnjevanje ustavno in zakonsko določenih funkcij;
2.
z uresničevanjem resolucije, ki ureja preprečevanje korupcije,
oblikovanjem strokovnih mnenj in standardov dobre prakse, nudenjem pomoči pri
izobraževanju, zagotavljanju ozaveščenosti ter načrtovanju in ocenjevanju
integritete na vseh ravneh vzpodbuja in krepi sposobnost posameznikov in institucij,
da prevzamejo odgovornost za razvoj integritete in s tem tudi za preprečevanje
in odkrivanje korupcije;
3.
z nadzorom nad premoženjem in sprejemanjem daril funkcionarjev,
preprečevanjem in odpravljanjem nasprotja interesov ter koruptivnih ravnanj ter
nadzorom nad lobiranjem vzpodbuja in krepi transparentnost v procesih in
postopkih izvrševanja javne oblasti pri opravljanju javnih funkcij in pri upravljanju
javnih zadev;
4.
z določitvijo pogojev za opravljanje dejavnosti lobiranja pri delovanju
javnega sektorja, zagotovi transparentnost te dejavnosti na način, ki bo
podpiral dobre, omejeval in kaznoval neetične prakse lobiranja;
5.
z zaščito prijaviteljev koruptivnih ravnanj vzpodbuja in krepi
odkrivanje, preprečevanje ter odpravljanje koruptivnih ravnanj;
6.
z uresničevanjem mednarodnih obveznosti Republike Slovenije vzpodbuja,
podpira in krepi sodelovanje in strokovno pomoč pri preprečevanju in zatiranju
korupcije na mednarodni ravni;
7.
z ustanovitvijo in zagotavljanjem pogojev za delovanje Komisije za
preprečevanje korupcije kot samostojnega in neodvisnega državnega organa za
krepitev integritete in protikorupcijskega delovanja, ter določitvijo njenih
nalog in pristojnosti vzpodbuja in krepi sodelovanje državnih organov in
organov samoupravnih lokalnih skupnosti (v nadaljnjem besedilu: organi lokalne
skupnosti), organizacij javnega sektorja, oseb z javnimi pooblastili,
institucij civilne družbe, medijev in pravnih ter fizičnih oseb pri dvigu
integritete v Republiki Sloveniji, preprečevanju korupcije in učinkovitem
odzivu države proti vsem oblikam koruptivnih ravnanj.
3. člen
(veljavnost zakona)
(1) Ta zakon velja za javni sektor, če drug zakon vprašanj, ki
so urejena s tem zakonom, ne ureja drugače.
(2) Če ta zakon tako določa, velja tudi za zasebni sektor.
4. člen
(pomen izrazov)
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, imajo naslednji pomen:
1.
»korupcija« je vsaka kršitev dolžnega ravnanja uradnih in odgovornih
oseb v javnem ali zasebnem sektorju, kot tudi ravnanje oseb, ki so pobudniki
kršitev ali oseb, ki se s kršitvijo lahko okoristijo, zaradi neposredno ali
posredno obljubljene, ponujene ali dane oziroma zahtevane, sprejete ali
pričakovane koristi zase ali za drugega;
2.
»mednarodna korupcija« je korupcija, v kateri je udeležena najmanj ena
fizična ali pravna oseba iz tujine;
3.
»integriteta« je pričakovano delovanje in odgovornost posameznikov in
organizacij pri preprečevanju in odpravljanju tveganj, da bi bila oblast,
funkcija, pooblastilo ali druga pristojnost za odločanje uporabljena v
nasprotju z zakonom, pravno dopustnimi cilji in etičnimi kodeksi;
4.
»javni sektor« ima isti pomen kot javni sektor po zakonu, ki ureja javne
uslužbence vključno z javnimi podjetji in gospodarskimi družbami, v katerih ima
večinski delež oziroma prevladujoč vpliv država ali lokalna skupnost;
5.
»zaposleni v javnem sektorju« so funkcionarji in javni uslužbenci;
6.
»funkcionarji oziroma funkcionarke« (v nadaljnjem besedilu: funkcionarji)
so: poslanci državnega zbora, člani državnega sveta, predsednik republike,
predsednik vlade, ministri, državni sekretarji, sodniki ustavnega sodišča,
sodniki, državni tožilci, funkcionarji v drugih državnih organih in
samoupravnih lokalnih skupnosti (v nadaljnjem besedilu: lokalne skupnosti), poslanci
iz Republike Slovenije v Evropskem parlamentu, kjer njihove pravice in
obveznosti niso drugače urejene z akti Evropskega parlamenta in drugi
funkcionarji iz Slovenije v evropskih institucijah in drugih mednarodnih
institucijah, generalni sekretar vlade, bivši funkcionarji, dokler prejemajo
nadomestilo plače v skladu z zakonom, ter funkcionarji Banke Slovenije, če njihove
pravice in obveznosti niso drugače urejene z zakonom, ki ureja Banko Slovenije
in drugimi predpisi, ki obvezujejo Banko Slovenije;
7.
»družinski člani funkcionarja« so: njegov zakonec, otroci, posvojenci,
starši, posvojitelji, bratje, sestre in osebe, ki s funkcionarjem živijo v
skupnem gospodinjstvu ali v zunajzakonski skupnosti.
8.
»uradniki oziroma uradnice na položaju« (v nadaljnjem besedilu: uradniki
na položaju) so: generalni direktorji, generalni sekretarji ministrstev,
predstojniki organov v sestavi ministrstev, predstojniki vladnih služb,
načelniki upravnih enot, direktorji oziroma tajniki občinskih uprav;
9.
»poslovodne osebe« so direktorji in člani kolektivnih poslovodnih
organov: javnih agencij, javnih skladov, javnih zavodov, javnih gospodarskih
zavodov ter drugih oseb javnega prava, ki so posredni uporabniki državnega
proračuna ali proračuna lokalne skupnosti, ter javnih podjetij in gospodarskih družb,
v katerih ima večinski delež država ali lokalna skupnost;
10.
»uradne osebe« so osebe, ki so kot takšne določene v kazenskem zakoniku;
11.
»osebe, odgovorne za javna naročila«, so: osebe, ki jih naročniki imenujejo
v strokovne komisije za oddajo naročila in osebe, ki odločajo, potrjujejo in
predlagajo vsebino razpisne dokumentacije, ocenjujejo ponudbe oziroma naročniku
predlagajo izbor ponudnika, kadar gre za postopke zbiranja ponudb po predhodni
objavi ali po postopkih javnih naročil, katerih vrednost je višja od ocenjene
vrednosti javnih naročil, za katere je potrebno izvesti postopke zbiranja
ponudb z objavo v skladu z zakonom, ki ureja javno naročanje;
12.
»nasprotje interesov« so okoliščine, v katerih zasebni interes uradne
osebe vpliva ali ustvarja videz, da vpliva na nepristransko in objektivno
opravljanje njenih javnih nalog;
13.
»zasebni interes uradne osebe« pomeni premoženjsko korist zanjo, za
njene družinske člane in osebe javnega ali zasebnega prava, s katerimi ima ali
je imela poslovne ali politične stike;
14.
»lobiranje« je delovanje lobistov, ki za interesne organizacije izvajajo
nejavno vplivanje na odločanje državnih organov in organov lokalnih skupnosti
ter nosilcev javnih pooblastil pri obravnavi in sprejemanju predpisov in drugih
splošnih aktov, pa tudi na odločanje državnih organov in organov ter uprav lokalnih
skupnosti, ter nosilcev javnih pooblastil o drugih zadevah razen tistih, ki so
predmet sodnih in upravnih postopkov ter postopkov, izvedenih po predpisih, ki
urejajo javna naročila, in drugih postopkov, pri katerih se odloča o pravicah
ali obveznostih posameznikov. Za dejanje lobiranja šteje vsak nejavni stik lobista
z lobiranci, ki ima namen vplivati na vsebino ali postopek sprejemanja prej
navedenih odločitev;
15.
»lobist oziroma lobistka« (v nadaljnjem besedilu: lobist) je oseba, ki
opravlja dejanja lobiranja;
16.
»lobiranci oziroma lobiranke« (v nadaljnjem besedilu: lobiranci) so
funkcionarji in javni uslužbenci v državnih organih in organih lokalne skupnosti
ter pri nosilcih javnih pooblastil, ki odločajo ali sodelujejo pri obravnavi in
sprejemanju predpisov in drugih splošnih aktov ter odločitev iz 14. točke tega
člena, s katerimi z namenom lobiranja komunicira lobist;
17.
»interesne organizacije« so vse organizacije, v imenu in na račun
katerih lobist opravlja dejavnost lobiranja;
18.
»nosilci ukrepov« so organi in organizacije, ki so z akcijskim načrtom
za uresničevanje resolucije določeni kot izvajalci ukrepov za dosego ciljev
resolucije.
II. KOMISIJA ZA PREPREČEVANJE KORUPCIJE
1. Opredelitev, sestava in nadzor nad delom Komisije za
preprečevanje korupcije
5. člen
(položaj komisije)
Komisija za preprečevanje korupcije (v nadaljnjem besedilu: komisija)
je samostojen in neodvisen državni organ, ki z namenom krepitve učinkovitega
delovanja pravne države in preprečevanja njenega ogrožanja s koruptivnimi
dejanji v okviru in na podlagi zakonov samostojno izvršuje pristojnosti in
opravlja naloge, določene v tem in v drugih zakonih.
6. člen
(sredstva za delo komisije)
Sredstva za delo komisije se zagotavljajo v proračunu Republike
Slovenije na predlog komisije. Komisija samostojno odloča o porabi proračunskih
sredstev.
7. člen
(imenovanje funkcionarjev komisije)
(1) Komisija ima predsednika komisije in dva namestnika predsednika
komisije. Predsednik komisije in namestnika predsednika komisije so
funkcionarji.
(2) Predsednik komisije in njegova namestnika morajo biti državljani
Republike Slovenije, imeti morajo najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskih
programih druge stopnje, ali raven izobrazbe, ki v skladu z zakonom, ki ureja
visoko šolstvo, ustreza izobrazbi druge stopnje, in najmanj deset let delovnih
izkušenj pri opravljanju nalog, za katere je zahtevana ta izobrazba, ter ne
smejo biti pravnomočno obsojeni na kazen zapora.
(3) Predsednik komisije in njegov namestnik mora biti oseba,
za katero je na podlagi dosedanjega dela, ravnanja ali vedenja možno utemeljeno
sklepati, da bo funkcijo v komisiji opravljala zakonito in v skladu s pravili
stroke.
(4) Funkcija predsednika in namestnika predsednika komisije ni
združljiva z opravljanjem funkcije ali delom v drugi osebi javnega ali
zasebnega prava, ki deluje na področjih, kjer komisija izvršuje pristojnosti po
tem zakonu.
(5) Predsednik in namestnika predsednika komisije morajo najkasneje
v roku enega meseca po nastopu funkcije prenehati opravljati delo ali funkcijo
iz prejšnjega odstavka.
(6) Predsednik komisije je imenovan za dobo šestih let, namestnika
predsednika za dobo petih let, na svoje funkcije pa so lahko imenovani dvakrat
zapored.
8. člen
(pogoji za delovanje komisije)
(1) Predsednik in namestnika predsednika komisije opravljajo svojo
funkcijo polni delovni čas.
(2) Pri komisiji je zaposleno potrebno število javnih
uslužbencev. Vrste in število delovnih mest javnih uslužbencev se določijo z
aktom o sistemizaciji.
2. Izbirni postopek, imenovanje, delovanje, naloge in
pristojnosti komisije
9. člen
(imenovanje komisije)
(1) Predsednik komisije pol leta pred iztekom mandata predsednika
in namestnikov predsednika o tem obvesti predsednika republike, ta pa pozove
predlagatelje za člane izbirne komisije, da imenujejo svoje člane v roku 30 dni
od prejema obvestila predsednika republike. Hkrati s pozivom za imenovanje članov
izbirne komisije predsednik republike izvede javni poziv za zbiranje kandidatur
za predsednika komisije in namestnika predsednika komisije. Za zbiranje
kandidatur določi rok, ki ne sme biti krajši od 14 in ne daljši od 30 dni.
Zbrane kandidature posreduje izbirni komisiji.
(2) Izbirni postopek za izbiro primernih kandidatov za predsednika
in namestnika izvede izbirna komisija, sestavljena iz petih članov. V izbirno
komisijo po enega člana imenujejo:
-
Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada),
-
Državni zbor Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: državni zbor),
-
neprofitne organizacije zasebnega sektorja s področja preprečevanja
korupcije izmed svojih članov,
-
Sodni svet izmed svojih članov,
-
Uradniški svet izmed svojih članov
in imenovanja sporočijo Uradu predsednika
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: urad predsednika republike).
(3) Prvo sejo izbirne komisije skliče generalni sekretar urada
predsednika republike v sedmih dneh po poteku roka iz tretjega stavka prvega
odstavka tega člena. Na prvi seji izbirna komisija določi način svojega dela in
če se člani izbirne komisije ne odločijo drugače, jo vodi njen najstarejši
član.
(4) Če predlagatelji za člane izbirne komisije v roku iz
prvega odstavka tega člena, niso imenovali svojih članov v izbirno komisijo,
jih generalni sekretar urada predsednika republike pozove, da to storijo v
naslednjih petih dneh od dne prejema poziva ter jih opozori, da bo v nasprotnem
primeru izbirna komisija pričela s svojim delom v sestavi, z do tedaj
imenovanimi člani. Izbirna komisija v tem primeru odločitev sprejme z večino glasov
imenovanih članov.
(5) Izbirna komisija preveri izpolnjevanje pogojev iz drugega
odstavka 7. člena tega zakona ter oceni primernost kandidatov skladno s tretjim
odstavkom 7. člena tega zakona. Izbirna komisija v 30 dneh po izteku roka iz
prejšnjega odstavka posreduje predsedniku republike seznam kandidatov, ki
izpolnjujejo pogoje in so primerni za imenovanje.
(6) Predsednik republike izmed kandidatov, ki mu jih je posredovala
izbirna komisije, imenuje predsednika komisije in namestnika predsednika komisije
v 30 dneh po prejemu kandidatur.
(7) Če predsednik republike izmed predlaganih kandidatov ne
imenuje nobenega kandidata za predsednika oziroma namestnika predsednika
komisije, o tem obvesti izbirno komisijo in takoj ponovi postopek javnega
poziva za zbiranje kandidatur. Rok za zbiranje predlogov v tem primeru ne sme
biti krajši od 14 in ne daljši od 30 dni. Izbirna komisija izvede postopek izbire
primernih kandidatov v roku 14 dni od poteka roka za zbiranje kandidatur. Če
tudi ponovljen postopek ni uspešen, se ponavlja toliko časa, dokler niso
imenovani predsednik in oba namestnika predsednika komisije, pri čemer se
upoštevajo roki iz tega odstavka.
(8) Funkcionar komisije, ki mu je potekel mandat, opravlja funkcijo
do imenovanja novega funkcionarja na njegovo funkcijo.
(9) Naloge iz tega člena, potrebne za izvedbo zbiranja kandidatur
in izbor primernih kandidatov, opravlja urad predsednika republike.
10. člen
(pristojnosti predsednika komisije)
(1) Predsednik komisije zastopa komisijo ter vodi in
organizira njeno delo.
(2) Predsednik komisije izmed imenovanih namestnikov predsednika
komisije določi prvega in drugega namestnika.
(3) Predsednik komisije lahko pooblasti posameznega
namestnika, da organizira in vodi delo na posameznih področjih.
(4) Predsednika komisije v primeru njegove odsotnosti ali zadržanosti
nadomešča prvi namestnik, v primeru odsotnosti ali zadržanosti predsednika
komisije in prvega namestnika pa ga nadomešča drugi namestnik. Če je predsednik
komisije razrešen v skladu z 22. členom tega zakona, do imenovanja novega predsednika
opravlja naloge predsednika prvi namestnik.
11. člen
(način delovanja komisije)
(1) Komisija deluje in odloča kot kolegijski organ, ki ga sestavljajo
funkcionarji iz prvega odstavka 7. člena tega zakona. Zadeve obravnava na
sejah, kjer sprejema mnenja, stališča in druge odločitve, ki morajo biti
sprejete vsaj z dvema glasovoma.
(2) Komisija svoje poslovanje uredi s poslovnikom in drugimi
splošnimi akti. Poslovnik se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
12. člen
(naloge in pristojnosti komisije)
(1) Komisija:
-
pripravlja strokovne podlage za krepitev integritete in za programe
usposabljanja;
-
usposablja osebe, ki so odgovorne za načrte integritete;
-
s predstavniki istovrstnih oseb javnega prava ali njihovih združenj
pripravi vzorce njihovih načrtov integritete;
-
svetuje pri krepitvi integritete in preprečevanju ter odpravljanju tveganj
za korupcijo v javnem in zasebnem sektorju;
-
spremlja in analizira podatke o stanju in uresničevanju nalog za
preprečevanje korupcije v Republiki Sloveniji;
-
spremlja zadeve s področja mednarodne korupcije;
-
opravlja naloge v zvezi z lobiranjem;
-
izdaja načelna mnenja, stališča, priporočila in pojasnila o vprašanjih,
povezanih z vsebino tega zakona;
-
skrbi za izvajanje resolucije, ki ureja preprečevanje korupcije v
Republiki Sloveniji;
-
pripravlja spremembe resolucije, ki ureja preprečevanje korupcije v
Republiki Sloveniji in jih predlaga v obravnavo vladi, ki jih predloži v
sprejem državnemu zboru;
-
daje soglasje k načrtom aktivnosti za uresničevanje resolucije, ki ureja
preprečevanje korupcije v Republiki Sloveniji, posameznim organom, opredeljenim
v resoluciji;
-
opozarja pristojne organe v Republiki Sloveniji na uresničevanje
obveznosti, ki izhajajo iz mednarodnih aktov s področja preprečevanja korupcije
in jim daje predloge glede načina uresničevanja teh obveznosti;
-
sodeluje s pristojnimi državnimi organi pri pripravi predpisov s
področja preprečevanja korupcije;
-
spremlja uresničevanje predpisov iz prejšnje alineje in daje pobude za
njihove spremembe in dopolnitve;
-
lahko daje mnenje k predlogom zakonov ter ostalih predpisov pred njihovo
obravnavo na vladi o usklajenosti določb predlogov zakonov ter ostalih
predpisov z zakoni in predpisi, ki urejajo področje preprečevanja korupcije in
preprečevanja in odpravljanja nasprotja interesov;
-
lahko daje državnemu zboru in vladi pobude za spremembe zakonov in
drugih pravnih aktov iz njene pristojnosti;
-
sodeluje s podobnimi organi drugih držav in mednarodnih integracij ter
mednarodnimi neprofitnimi organizacijami zasebnega sektorja s področja
preprečevanja korupcije;
-
sodeluje z znanstvenimi, strokovnimi, medijskimi in neprofitnimi organizacijami
zasebnega sektorja s področja preprečevanja korupcije;
-
pripravlja izhodišča za kodekse ravnanja;
-
objavlja strokovno literaturo;
-
odplačno izvaja strokovne naloge v zvezi s pripravo in izdelavo načrtov
integritete in pripravo ukrepov za preprečevanje korupcije za uporabnike iz
zasebnega sektorja;
-
vodi evidence v skladu s tem zakonom;
-
opravlja druge naloge, določene s tem in drugimi zakoni.
(2) V zvezi z uresničevanjem naloge iz šeste alineje prejšnjega
odstavka so policija in državno tožilstvo ter sodišče dolžni komisijo obveščati
o zaključeni obravnavi kaznivih dejanj korupcije, v katerih so istočasno
osumljeni, ovadeni, obtoženi ali obsojeni slovenski in tuji državljani oziroma
pravne osebe s sedežem v Republiki Sloveniji in tujini, v roku 30 dni po
zaključku zadev, in sicer policija z obvestilom o načinu zaključka zadeve,
državno tožilstvo z aktom o zavrženju ovadbe ali odstopu od pregona ter sodišče
s sodbo ali s sklepom.
(3) Cenik za izvajanje nalog iz enaindvajsete alineje prvega odstavka
tega člena določi komisija in ga objavi na svoji spletni strani. Pri obračunu
stroškov in načinu vplačil za izvajanje prej navedenih nalog se upoštevajo
predpisi sprejeti na podlagi zakona, ki ureja javne finance.
13. člen
(načelna mnenja komisije)
(1) Komisija na lastno pobudo ali na podlagi prijav o sumih korupcije
v konkretnih zadevah oblikuje načelna mnenja do posameznih ravnanj, kar ne
pomeni odločanja o odgovornosti udeleženih fizičnih ali pravnih oseb.
(2) V načelnih mnenjih iz prejšnjega odstavka ne smejo biti
navedeni osebni podatki. Osnutek načelnega mnenja se pred njegovo javno
predstavitvijo pošlje osebi, ki je obravnavana v mnenju z zaprosilom, da v roku
14 delovnih dni odgovori na osnutek mnenja. Komisija obravnava odgovor in če
izda načelno mnenje, ga skupaj z odgovorom obravnavane osebe predstavi javnosti
brez osebnih podatkov.
(3) Komisija načelno mnenje iz prvega odstavka tega člena
izda tudi na podlagi zahteve organa, organizacije ali fizične osebe.
(4) Komisija v roku 30 dni od prejema zahteve vlagatelja iz
prejšnjega odstavka, le tega obvesti o roku, v katerem bo podala načelno
mnenje.
(5) Komisija na podlagi zahtevkov organov, organizacij in
fizičnih oseb iz tretjega odstavka tega člena oblikuje tudi mnenja in pojasnila
o drugih vprašanjih iz svojega delovnega področja.
14. člen
(protikorupcijska klavzula)
(1) Pogodba, pri kateri kdo v imenu ali na račun druge pogodbene
stranke, predstavniku ali posredniku organa ali organizacije iz javnega
sektorja obljubi, ponudi ali da kakšno nedovoljeno korist za:
-
pridobitev posla ali
-
za sklenitev posla pod ugodnejšimi pogoji ali
-
za opustitev dolžnega nadzora nad izvajanjem pogodbenih obveznosti ali
-
za drugo ravnanje ali opustitev, s katerim je organu ali organizaciji iz
javnega sektorja povzročena škoda ali je omogočena pridobitev nedovoljene
koristi predstavniku organa, posredniku organa ali organizacije iz javnega
sektorja, drugi pogodbeni stranki ali njenemu predstavniku, zastopniku,
posredniku;
je nična.
(2) Organi in organizacije javnega sektorja so dolžni v
pogodbe v vrednosti nad 10.000 eurov, ki jih sklepajo s ponudniki, prodajalci
blaga, storitev ali z izvajalci del, kot obvezno sestavino pogodb ob upoštevanju
konkretnega primera, vključiti vsebino iz prejšnjega odstavka, lahko pa
vključijo tudi dodatne določbe za preprečevanje korupcije ali drugega
poslovanja v nasprotju z moralo ali javnim redom. Ta določba velja tudi za sklepanje
pogodb s ponudniki, prodajalci oziroma izvajalci del ali storitev izven ozemlja
Republike Slovenije.
(3) Organ ali organizacija javnega sektorja, ki je sklenila pogodbo,
mora na podlagi svojih ugotovitev o domnevnem obstoju dejanskega stanja iz
prvega odstavka tega člena ali obvestila komisije ali drugih organov, glede
njegovega domnevnega nastanka, pričeti z ugotavljanjem pogojev ničnosti pogodbe
iz prejšnjega odstavka oziroma z drugimi ukrepi v skladu s predpisi Republike
Slovenije.
(4) Komisija v primeru, da obstaja sum o nepravilnostih pri
izvajanju drugega odstavka tega člena, od organov in organizacij javnega
sektorja zahteva, da ji posredujejo vse pogodbe, sklenjene v določenem obdobju
ali z določeno pogodbeno stranko. Če komisija ugotovi kršitev določb drugega odstavka
tega člena ali domnevni obstoj dejanskega stanja iz prvega odstavka tega člena,
o tem obvesti organ ali organizacijo, ki je sklenila pogodbo, in druge
pristojne organe.
15. člen
(pravila postopka)
(1) Če s tem zakonom ni določeno drugače, pri svojih postopkih
komisija uporablja zakon, ki ureja splošni upravni postopek.
(2) Zoper odločbo komisije ni mogoča pritožba, dopusten pa je
upravni spor.
16. člen
(obveznost posredovanja podatkov in dokumentov komisiji)
(1) Državni organi, organi lokalnih skupnosti in nosilci javnih
pooblastil ter druge pravne osebe javnega in zasebnega prava morajo komisiji na
njeno obrazloženo zahtevo, ne glede na določbe drugih zakonov in ne glede na
obliko podatkov, najkasneje v roku 15 dni od prejema poziva komisije, brezplačno
posredovati vse podatke, tudi osebne, in dokumente, ki so potrebni za
opravljanje zakonskih nalog komisije. Če je naslovnik zahteve komisije Banka
Slovenije, izmenjava podatkov poteka skladno s pravom Evropske unije, ki ureja
izmenjavo nadzornih in statističnih informacij ter varovanje poklicne
skrivnosti, ter z določbami predpisov, ki glede navedenih vsebin zavezujejo
Banko Slovenije.
(2) Obrazložena zahteva iz prejšnjega odstavka mora vsebovati
navedbo pravne podlage za pridobitev podatkov in razloge ter namen, za katerega
se zahtevajo podatki.
(3) Prvi odstavek se ne uporablja za podatke, ki jih pri svojem
delu v zaupnem razmerju pridobi odvetnik, zdravnik, socialni delavec, psiholog,
duhovnik, ali kakšna druga oseba, kateri zakon nalaga dolžnost varovanja podatkov
iz zaupnega razmerja in glede podatkov, ki jih pristojni organi pridobijo z izvajanjem
zakona, ki ureja policijska ali obveščevalna pooblastila, in zakona, ki ureja
kazenski postopek.
(4) Če je mogoče utemeljeno sklepati, da oseba prikriva svoje
premoženje ali dohodke z namenom izogibanja nadzoru po tem zakonu in komisija
nalog iz V. poglavja tega zakona ne more izvršiti drugače, o tem poda obvestilo
pristojnim organom pregona in nadzora v Republiki Sloveniji, s pozivom, da v
okviru svojih pristojnosti ugotovijo dejansko stanje glede premoženja. Ti
organi o svojih ukrepih in ugotovitvah obvestijo komisijo.
(5) Na zahtevo komisije so se zaposleni v javnem sektorju in
poslovodne osebe po tem zakonu dolžni udeležiti seje komisije in na njej dajati
pojasnila ter odgovarjati na vprašanja komisije iz njene pristojnosti.
3. Sodelovanje z neprofitnimi organizacijami zasebnega
sektorja s področja preprečevanja korupcije
17. člen
(neprofitne organizacije zasebnega sektorja)
(1) Komisija za uresničevanje namena tega zakona ter za
krepitev integritete sodeluje z neprofitnimi organizacijami zasebnega sektorja
s področja preprečevanja korupcije in reprezentativnimi sindikati javnega
sektorja (v nadaljnjem besedilu: sindikati).
(2) Komisija lahko v okviru svojega finančnega načrta financira
neprofitne organizacije zasebnega sektorja s področja preprečevanja korupcije
pri izvajanju nalog na področju usposabljanja, informiranja ter osveščanja
javnosti in organov javnega sektorja ter prenašanja dobrih praks na področju
uresničevanja namena tega zakona.
4. Nadzor nad delom in poslovanjem komisije
18. člen
(obveščanje javnosti)
(1) Komisija o svojem delu obvešča javnost.
(2) Komisija javnost obvešča z objavo svojih načelnih mnenj,
stališč in odločitev ter sklicev sej in njihovih zapisnikov.
(3) Na svoje seje lahko komisija vabi predstavnike
neprofitnih organizacij zasebnega sektorja s področja preprečevanja korupcije
in sindikatov iz prejšnjega člena.
19. člen
(obveznost poročanja komisije)
Komisija o svojem delu enkrat letno poroča državnemu zboru.
Letno poročilo mora predložiti najkasneje do 31. maja tekočega leta za preteklo
leto.
20. člen
(nadzor nad komisijo)
Nadzor nad opravljanjem nalog komisije opravlja državni zbor.
Predsednik komisije enkrat letno poroča državnemu zboru brez navajanja
podatkov, ki bi omogočali identifikacijo obravnavanih fizičnih ali pravnih
oseb, o vsebini in obsegu dela, o svojih sklepih, ugotovitvah, mnenjih komisije
povezanih s pristojnostmi komisije, ter poda oceno trenutnega stanja na področju
preprečevanja korupcije in preprečevanja ter odpravljanja nasprotja interesov.
21. člen
(pristojnosti državnega zbora pri nadzoru)
Državni zbor s smiselno uporabo določb tega zakona nadzira
premoženjsko stanje, sprejemanje daril, nasprotje interesov ter nezdružljivost
funkcije s pridobitno dejavnostjo predsednika komisije za preprečevanje
korupcije in obeh namestnikov predsednika komisije.
22. člen
(razrešitev komisije)
(1) Predsednik republike predsednika komisije ali namestnika predsednika
komisije razreši:
-
če predsednik komisije ali namestnik predsednika komisije to zahteva,
-
če je s pravnomočno sodbo obsojen na kazen zapora,
-
zaradi trajne izgube delovne zmožnosti za opravljanje funkcije,
-
če ne ravna v skladu s petim odstavkom 7. člena tega zakona.
(2) O dejstvih iz druge in tretje alineje prejšnjega odstavka
mora predsednik komisije ali namestnik predsednika komisije predsednika
republike seznaniti v roku treh dni od dne nastanka prej navedenih dejstev.
(3) Če se ugotovi, da predsednik komisije in namestnik predsednika
komisije ne ravna v skladu s petim odstavkom 7. člena tega zakona, ga
predsednik republike razreši na predlog državnega zbora.
(4) Predsednik republike lahko na predlog državnega zbora razreši
predsednika komisije ali namestnika predsednika komisije, če funkcije ne
opravlja v skladu z ustavo in zakonom.
(5) Kadar je predsednik ali namestnik predsednika predčasno razrešen,
se za obdobje mandata imenuje nov funkcionar v skladu s postopkom iz 9. člena
tega zakona.
III. ZAŠČITA PRIJAVITELJEV
23. člen
(prijava korupcije in zaščita prijavitelja)
(1) Vsakdo lahko komisiji ali drugemu pristojnemu organu poda
prijavo o koruptivnem ravnanju v državnem organu, lokalni skupnosti, pri
nosilcu javnih pooblastil ali drugi pravni osebi javnega ali zasebnega prava,
za katero verjame, da ima znake korupcije. Komisija in drugi pristojni organi
morajo na te navedbe prijavitelju odgovoriti najkasneje v 30 dneh, za
zahtevnejše zadeve pa morajo v tem roku izdati vsaj obvestilo o nadaljnjem ukrepanju
oziroma postopanju. Ta določba ne posega v pravico prijavitelja, da o
koruptivnem ravnanju obvesti javnost.
(2) Prijavo, ki vsebuje podatke, za katere je z zakonom določena
stopnja tajnosti, sme prijavitelj posredovati le organom odkrivanja in pregona
kaznivih dejanj ali komisiji.
(3) Če komisija ugotovi, da prijava iz prejšnjih odstavkov vsebuje
znake kaznivega dejanja, katerega storilec se preganja po uradni dolžnosti,
obvesti o tem organe odkrivanja in pregona po zakonu, ki ureja kazenski
postopek, z zaprosilom, da jo ti obvestijo o nadaljnjem postopku.
(4) Identitete prijavitelja iz prvega odstavka tega člena, ki
je prijavo podal v dobri veri oziroma je utemeljeno sklepal, da so njegovi
podatki v zvezi s prijavo resnični, kar ocenjuje komisija, ni dovoljeno
ugotavljati ali razkrivati. Zlonamerna prijava se kaznuje kot prekršek po tem
zakonu, če niso podani znaki za kaznivo dejanje.
(5) Pri oceni, ali je prijava podana v dobri veri oziroma,
ali je prijavitelj utemeljeno sklepal, da so njegovi podatki resnični, komisija
upošteva predvsem naravo in težo prijavljenega ravnanja, z njim grozečo ali
povzročeno škodo, morebitno prijaviteljevo kršitev dolžnosti varovanja
določenih podatkov ter status organa ali osebe, kateri je bila zadeva
prijavljena.
(6) Če so v zvezi s prijavo korupcije podani pogoji za
zaščito prijavitelja oziroma njegovih družinskih članov po zakonu, ki ureja
zaščito prič, lahko komisija poda Komisiji za zaščito ogroženih oseb predlog za
njihovo vključitev v program zaščite ali pobudo generalnemu državnemu tožilcu za
izvedbo nujnih zaščitnih ukrepov.
(7) Ko Komisija za zaščito ogroženih oseb odloča o predlogu komisije,
se lahko njene seje udeleži tudi predstavnik komisije.
(8) Samo sodišče lahko odloči, da se razkrijejo podatki in identiteta
oseb iz četrtega odstavka tega člena, če je to nujno potrebno za zavarovanje
javnega interesa ali pravic drugih.
24. člen
(prijava neetičnega oziroma nezakonitega ravnanja)
(1) Uradna oseba, ki iz utemeljenih razlogov meni, da se od
nje zahteva nezakonito ali neetično ravnanje ali se s tem namenom nad njo
izvaja psihično ali fizično nasilje, lahko takšno dejanje prijavi nadrejenemu
ali osebi, ki jo ta pooblasti (v nadaljnjem besedilu: pristojna oseba).
(2) Če ni pristojne osebe, če se ta na prijavo pisno ne odzove
v roku petih delovnih dni ali če je pristojna oseba tista, ki od uradne osebe
zahteva nezakonito ali neetično ravnanje, je za prijavo iz prejšnjega odstavka
in za postopek z njo pristojna komisija.
(3) Pristojna oseba ali komisija na podlagi prijave oceni dejansko
stanje, po potrebi izda ustrezna navodila za ravnanje in ukrene, kar je
potrebno, da se preprečijo nezakonite ali neetične zahteve ter nastanek
škodljivih posledic.
25. člen
(ukrepi za zaščito prijavitelja)
(1) Če so prijavitelji zaradi prijave iz 23. ali 24. člena
tega zakona izpostavljeni povračilnim ukrepom in so nastale za njih škodljive
posledice, imajo pravico od svojega delodajalca zahtevati povračilo protipravno
povzročene škode.
(2) Komisija prijaviteljem lahko nudi pomoč pri ugotavljanju vzročne
zveze med škodljivimi posledicami in povračilnimi ukrepi iz prejšnjega
odstavka.
(3) Če komisija v postopku iz prejšnjega odstavka ugotovi vzročno
zvezo med prijavo in povračilnimi ukrepi zoper prijavitelja, od delodajalca
zahteva, da zagotovi takojšnje prenehanje takšnega ravnanja.
(4) Če so prijavitelji iz prvega odstavka tega člena javni uslužbenci,
lahko v primeru, ko se povračilni ukrepi nadaljujejo, kljub zahtevi komisije iz
prejšnjega odstavka, in je nadaljevanje dela na njihovem delovnem mestu
nemogoče, od svojega delodajalca zahtevajo premestitev na drugo enakovredno
delovno mesto in o tem obvestijo komisijo.
(5) Če prijavitelj v primeru spora navaja dejstva, ki
opravičujejo domnevo, da je bil zaradi prijave s strani delodajalca izpostavljen
povračilnim ukrepom, je dokazno breme na strani delodajalca.
(6) Uresničitev zahteve iz četrtega odstavka tega člena zagotovi
delodajalec javnega uslužbenca najkasneje v roku 90 dni in o tem obvesti
komisijo.
IV. PREPREČEVANJE NASPROTJA INTERESOV IN NADZOR NAD
SPREJEMANJEM DARIL
1. Nezdružljivost
26. člen
(nezdružljivost opravljanja funkcije in izjeme)
(1) Poklicni funkcionar ob javni funkciji ne sme opravljati poklicne
ali druge dejavnosti, namenjene pridobivanju dohodka ali premoženjske koristi.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko poklicni funkcionar
opravlja pedagoško, znanstveno, raziskovalno, umetniško, kulturno, športno in
publicistično dejavnost ter vodi kmetijo in upravlja z lastnim premoženjem,
razen če drug zakon ne določa drugače.
(3) Če drug zakon ne določa drugače, lahko komisija poklicnemu
funkcionarju dovoli tudi opravljanje druge dejavnosti, namenjene pridobivanju
dohodka, če ni možnosti, da bi opravljanje te dejavnosti lahko vplivalo na
objektivno in nepristransko opravljanje funkcije. Če želi poklicni funkcionar dohodek
pridobiti od organa, v katerem opravlja svojo funkcijo, komisija dovoljenja ne
izda.
27. člen
(prepoved članstva in dejavnosti)
(1) Poklicni funkcionar ne sme biti član oziroma opravljati dejavnosti
upravljanja, nadzora ali zastopanja v gospodarskih družbah, gospodarskih
interesnih združenjih, zadrugah, javnih zavodih, javnih skladih, javnih
agencijah in drugih osebah javnega ali zasebnega prava, razen v društvih,
ustanovah in političnih strankah.
(2) Nepoklicni funkcionar ne sme biti član oziroma opravljati
dejavnosti upravljanja, nadzora ali zastopanja v osebi javnega ali zasebnega
prava iz prejšnjega odstavka, če po svoji funkciji opravlja neposredni nadzor
nad njihovim delom.
(3) Prepoved iz prvega odstavka tega člena glede članstva oziroma
opravljanja dejavnosti upravljanja, nadzora ali zastopanja v javnih zavodih,
javnih skladih, javnih agencijah in drugih osebah javnega ali zasebnega prava,
če je oseba zasebnega prava nosilec javnega pooblastila ali izvajalec javne službe,
velja tudi za nepoklicne župane in podžupane, ki opravljajo funkcijo v občini,
ki je s subjekti iz tega odstavka ustanoviteljsko, lastniško, nadzorstveno ali
finančno povezana.
28. člen
(prenehanje opravljanja dejavnosti, funkcije ali članstva)
(1) Funkcionar, ki je pred nastopom funkcije opravljal dejavnost
ali funkcijo, ki po tem zakonu ni združljiva z opravljanjem njegove funkcije
oziroma je v nasprotju s prejšnjim členom, mora najpozneje v 30 dneh po
izvolitvi ali imenovanju oziroma po potrditvi mandata prenehati opravljati
dejavnost oziroma funkcijo.
(2) Funkcionar, ki je bil pred nastopom funkcije član
organov, katerih članstvo po tem zakonu ni združljivo z opravljanjem njegove
funkcije oziroma je v nasprotju s prejšnjim členom, mora takoj podati odstopno
izjavo oziroma zahtevo za razrešitev članstva, to pa mu mora v 30 dneh od
imenovanja na funkcijo prenehati.
29. člen
(opozorilo komisije in posledice neupoštevanja)
(1) Če funkcionar v roku iz prejšnjega člena ne preneha opravljati
dejavnosti, članstva ali funkcije, ki po tem zakonu ni združljiva z
opravljanjem njegove funkcije, ga komisija na to opozori in mu v opozorilu
določi rok, v katerem mora prenehati opravljati to dejavnost ali funkcijo. Rok,
ki ga določi komisija, ne sme biti krajši od 15 dni in ne daljši od treh
mesecev.
(2) Če komisija ugotovi, da funkcionar po roku, ki ga je določila
komisija na podlagi prvega odstavka tega člena, še naprej opravlja nezdružljivo
dejavnost, članstvo ali funkcijo, o tem obvesti pristojni organ, ki je
pristojen predlagati ali začeti s postopkom za prenehanje funkcije tega
funkcionarja. O svoji končni odločitvi pristojni organ obvesti komisijo.
(3) Določbe prejšnjega odstavka ne veljajo za neposredno voljene
funkcionarje. Če v njihovem primeru komisija ugotovi dejstva iz prejšnjega
odstavka, o svojih ugotovitvah obvesti javnost in svoje ugotovitve objavi na
spletnih straneh komisije.
2. Prepoved in omejitve sprejemanja daril
30. člen
(prepoved in omejitve sprejemanja daril funkcionarjev)
(1) Funkcionar ne sme sprejemati daril ali drugih koristi (v nadaljnjem
besedilu: darila) v zvezi z opravljanjem funkcije, razen protokolarnih daril in
priložnostnih daril manjše vrednosti.
(2) Protokolarna darila so darila funkcionarjem, dana s strani
predstavnikov drugih državnih organov, drugih držav in mednarodnih organizacij
in institucij, ob obiskih, gostovanjih ali drugih priložnostih, ter druga
darila, dana v podobnih okoliščinah.
(3) Priložnostna darila manjše vrednosti so darila, dana ob
posebnih priložnostih, ki ne presegajo vrednosti 75 eurov in katerih skupna
vrednost v posameznem letu ne presega 150 eurov, če so prejeta od iste osebe. V
nobenem primeru se kot darilo manjše vrednosti ne sme sprejeti denarja,
vrednostnih papirjev ali dragocenih kovin.
(4) Ne glede na njihovo vrednost funkcionar ne sme sprejemati
daril, ki so ali bi lahko vplivala na objektivno in nepristransko opravljanje
njegove funkcije.
(5) Prepovedi in omejitve iz tega člena veljajo tudi za družinske
člane funkcionarja.
31. člen
(seznam daril)
(1) Sprejeta darila in njihovo vrednost vpiše v seznam daril organ
oziroma organizacija, v kateri funkcionar, ki je sprejel darilo, opravlja
funkcijo.
(2) V seznam daril iz prejšnjega odstavka se ne vpisujejo darila,
katerih vrednost ne presega vrednosti 25 eurov.
(3) Protokolarna ali priložnostna darila, ki presegajo
vrednost 75 eurov, postanejo last Republike Slovenije, lokalne skupnosti
oziroma organizacije, v kateri funkcionar opravlja svojo funkcijo.
(4) Če komisija ugotovi, da prejeto protokolarno ali priložnostno
darilo presega vrednosti iz prejšnjega odstavka ali v primeru iz četrtega
odstavka prejšnjega člena, darilo na podlagi odločbe komisije postane last
Republike Slovenije, lokalne skupnosti oziroma organizacije, v kateri
funkcionar opravlja svojo funkcijo.
(5) Darilo iz tretjega odstavka tega člena funkcionar preda v
upravljanje organu oziroma organizaciji, v kateri opravlja funkcijo. Če darilo
fizično ne obstaja več ali ga iz drugih razlogov ni mogoče predati v
upravljanje organu oziroma organizaciji, v kateri funkcionar opravlja svojo
funkcijo, funkcionar na podlagi odločbe komisije vplača vrednost darila v
državni oziroma občinski proračun.
(6) Način razpolaganja z darili, vodenja in vsebino seznama daril,
ki jih v zvezi z opravljanjem funkcije prejemajo funkcionarji, ter glede drugih
izvedbenih vprašanj v zvezi s prepovedmi, omejitvami in dolžnostmi
funkcionarjev pri sprejemanju daril določi komisija.
32. člen
(posredovanje seznamov daril komisiji)
(1) Državni in drugi organi ter organizacije, ki so dolžne voditi
sezname daril, kopije teh seznamov za preteklo leto posredujejo komisiji do 31.
marca tekočega leta.
(2) Če komisija pri pregledu seznama ugotovi odstopanje od
zakonskih meril, določenih v 30. členu tega zakona, o tem obvesti organ oziroma
organizacijo, ki ji je posredovala seznam.
(3) Na podlagi zbranih podatkov komisija pripravi javni katalog
daril, sprejetih v preteklem letu, in ga objavi na svoji spletni strani.
33. člen
(darila in objektivnost opravljanja funkcije)
(1) Komisija pri spremljanju izvajanja določb tega zakona glede
sprejemanja daril ocenjuje, ali je posamezen funkcionar sprejemal darila ali si
pridobival koristi, ki so ali bi lahko vplivale na objektivno in nepristransko
opravljanje njegove funkcije.
(2) Če komisija oceni, da je posamezen funkcionar sprejemal darila
ali si pridobival koristi, ki so ali bi lahko vplivale na objektivno in
nepristransko opravljanje njegove funkcije, o tem nemudoma obvesti organe
odkrivanja in pregona, po potrebi pa tudi druge pristojne organe.
(3) Če komisija ugotovi, da je funkcionar sprejemal darila, ki
so ali bi lahko vplivala na objektivno in nepristransko opravljanje njegove
funkcije, darila na podlagi odločbe komisije postanejo last Republike Slovenije
oziroma lokalne skupnosti.
34. člen
(darila državnim in lokalnim organom ter nosilcem javnih pooblastil)
(1) Državni organi, lokalne skupnosti in nosilci javnih
pooblastil lahko sprejemajo darila samo v primerih in pod pogoji, kot jih
določa zakon.
(2) Državni organi, organi lokalnih skupnosti in nosilci javnih
pooblastil ne glede na določbe drugih zakonov ne smejo sprejemati daril, ki
vplivajo ali bi lahko vplivala na zakonitost, objektivnost in nepristranskost
njihovega delovanja.
(3) Državni organi, organi lokalnih skupnosti in nosilci javnih
pooblastil skupaj s seznamom daril iz prvega odstavka 31. člena tega zakona
komisiji posredujejo tudi seznam daril, sprejetih po prvem odstavku tega člena.
(4) Če komisija ugotovi, da je državni organ, organ lokalne skupnosti
ali nosilec javnih pooblastil sprejel darilo, ki vpliva ali bi lahko vplivalo
na zakonitost, objektivnost in nepristranskost njegovega delovanja, darilo na
podlagi odločbe komisije postane last Republike Slovenije oziroma lokalne
skupnosti.
3. Omejitve poslovanja
35. člen
(omejitve poslovanja in posledice kršitev)
(1) V postopku javnega naročanja naročnik ne sme poslovati s
subjektom, v katerem je funkcionar, ki pri tem naročniku opravlja funkcijo, ali
njegov družinski član udeležen kot poslovodja, član poslovodstva ali zakoniti
zastopnik ali je neposredno ali preko drugih pravnih oseb v več kot 5% udeležen
pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu. Enaka prepoved velja
za postopke podeljevanja koncesij in druge oblike javno-zasebnega partnerstva.
(2) Prepoved iz prejšnjega odstavka velja tudi za poslovanje
naročnika s funkcionarjem ali njegovim družinskim članom kot fizično osebo.
(3) Prepoved poslovanja v obsegu, ki izhaja iz prvega in
prejšnjega odstavka tega člena, ne velja za postopke oziroma druge načine
pridobivanja sredstev, ki niso zajeti v prvem odstavku tega člena, pod pogojem,
da so pri tem dosledno spoštovane določbe tega ali drugega zakona o nasprotju
interesov in o dolžnosti izogibanja temu nasprotju oziroma pod pogojem, da se
funkcionar dosledno izloči iz vseh faz odločanja o sklenitvi in izvedbi
postopka ali posla. Če funkcionar oziroma njegov družinski član v tem primeru
krši določbe o izogibanju nasprotju interesov oziroma o dolžni izločitvi,
nastopijo posledice kot v primeru prepovedi poslovanja.
(4) Prepoved poslovanja iz prvega odstavka tega člena in
prepoved iz prejšnjega odstavka veljata tudi za ožje dele občine (vaške,
krajevne ali četrtne skupnosti), ki imajo lastno pravno subjektiviteto, če je
občinski funkcionar član sveta ožjega dela občine ali če se posamezen posel
lahko sklene le z njegovim soglasjem.
(5) Funkcionarji v enem mesecu po nastopu funkcije, nato pa
najkasneje v osmih dneh po vsaki spremembi, organu, v katerem opravljajo
funkcijo, posredujejo naziv, matično številko in sedež subjektov, s katerimi so
oni in njihovi družinski člani v razmerju iz prvega odstavka tega člena. Organ
seznam subjektov iz prejšnjega stavka tega člena posreduje komisiji najkasneje
v 15 dneh od prejema podatkov oziroma obvestila o spremembi subjektov. Komisija
seznam subjektov iz prvega stavka tega odstavka mesečno objavlja na svoji
spletni strani.
(6) Omejitve po določbah tega člena ne veljajo za poslovanje
na podlagi pogodb, ki so bile sklenjene pred funkcionarjevim nastopom funkcije.
(7) Pogodba ali druge oblike pridobivanja sredstev, ki so v
nasprotju z določbami tega člena, so nične.
36. člen
(začasna prepoved poslovanja po prenehanju funkcije)
(1) V roku dveh let po prenehanju funkcije funkcionar v razmerju
do organa, pri katerem je opravljal svojo funkcijo, ne sme nastopiti kot
predstavnik poslovnega subjekta, ki s tem organom ima ali vzpostavlja poslovne
stike.
(2) Organ, v katerem je funkcionar opravljal funkcijo, v roku
enega leta po prenehanju funkcije ne sme poslovati s subjektom, v katerem je
bivši funkcionar neposredno ali preko drugih pravnih oseb v več kot 5% udeležen
pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju oziroma kapitalu.
(3) O primeru iz prvega odstavka tega člena organ, pri katerem
je funkcionar opravljal svojo funkcijo, nemudoma, najpozneje pa v roku 30 dni,
obvesti komisijo.
4. Nasprotje interesov
37. člen
(dolžnost izogibanja nasprotju interesov)
(1) Uradna oseba mora biti pozorna na vsako dejansko ali
možno nasprotje interesov in mora storiti vse, da se mu izogne.
(2) Uradna oseba svoje funkcije ali službe ne sme uporabiti zato,
da bi sebi ali komu drugemu uresničila kakšen nedovoljen zasebni interes.
38. člen
(posledice neupoštevanja dolžnosti izogibanja)
(1) Če z drugim zakonom ni določeno drugače, mora uradna
oseba, ki ob nastopu službe ali funkcije ali med njenim izvajanjem, ugotovi
nasprotje interesov ali možnost, da bi do njega prišlo, o tem takoj pisno
obvestiti svojega predstojnika, če predstojnika nima, pa komisijo. Ob tem mora
takoj prenehati z delom v zadevi, v kateri je prišlo do nasprotja interesov,
razen, če bi bilo nevarno odlašati.
(2) Predstojnik oziroma komisija o obstoju nasprotja
interesov odločita v 15 dneh in s svojo odločitvijo takoj seznanita uradno
osebo.
39. člen
(postopek ugotavljanja nasprotja interesov)
(1) Če obstaja verjetnost, da je pri uradnih ravnanjih
uradnih oseb obstajalo nasprotje interesov, lahko komisija uvedbe postopek
ugotavljanja dejanskega obstoja nasprotja interesov in njegovih posledic.
(2) Če je na podlagi izvedenega postopka ugotovljeno nasprotje
interesov, komisija s tem seznani pristojni organ ali delodajalca in mu določi
rok, v katerem jo je dolžan obvestiti o sprejetih ukrepih.
(3) Če komisija ugotovi, da je uradna oseba v obravnavani situaciji
vedela oziroma bi morala in mogla vedeti, da obstaja nasprotje interesov, vendar
je kljub temu ravnala v nasprotju z določbami o preprečevanju nasprotja
interesov, komisija o tem obvesti druge pristojne organe.
(4) Komisija lahko uvede postopek iz prvega odstavka tega
člena v roku dveh let od opravljenih uradnih dejanj.
40. člen
(izjeme uporabe tega poglavja)
Določbe tega poglavja se ne uporabljajo za postopke, v katerih
je izločitev uradne osebe urejena z drugim zakonom.
V. NADZOR NAD PREMOŽENJSKIM STANJEM
41. člen
(dolžnost prijave premoženjskega stanja)
(1) Zavezanci po tem poglavju so: poklicni funkcionarji, nepoklicni
župani in podžupani, uradniki na položaju, poslovodne osebe in osebe, odgovorne
za javna naročila.
(2) Zavezanec mora takoj, najpozneje pa v enem mesecu po
nastopu in prenehanju funkcije ali dela, sporočiti komisiji podatke o svojem
premoženjskem stanju. V primeru razlogov za sum, da sporočeno premoženjsko
stanje odstopa od dejanskega, mora zavezanec na zahtevo komisije tej, v enem
letu po prenehanju funkcije oziroma zaključenega zadnjega postopka po predpisih
o javnem naročanju, ponovno posredovati podatke o svojem premoženjskem stanju.
(3) Organi in organizacije, kjer so zaposleni zavezanci, komisiji
posredujejo sezname teh zavezancev v 30 dneh po vsaki spremembi.
42. člen
(podatki o premoženjskem stanju)
(1) Podatki o premoženjskem stanju zavezanca obsegajo:
-
osebno ime,
-
EMŠO,
-
davčno številko zavezanca,
-
podatke o funkciji oziroma delu,
-
delu, ki ga je opravljal neposredno pred nastopom funkcije,
-
drugih funkcijah oziroma dejavnostih, ki jih opravlja,
-
lastništvu oziroma deležih, delnicah in upravljavskih pravicah v
gospodarski družbi, zasebnem zavodu ali drugi zasebni dejavnosti z opisom
dejavnosti in oznako firme, oziroma imena organizacije,
-
deležih, delnicah, pravicah, ki jih imajo subjekti iz prejšnje alineje v
drugi družbi, zavodu ali zasebni dejavnosti z oznako firme oziroma imena
organizacije, (v nadaljnjem besedilu: posredno lastništvo),
-
letnih dohodkih, ki so osnova za dohodnino,
-
nepremičninah z vsemi zemljiškoknjižnimi podatki,
-
denarnih sredstvih pri bankah, hranilnicah in hranilno‑kreditnih službah, katerih skupna
vrednost na posameznem računu presega 10.000 eurov,
-
skupni vrednosti gotovine, če njena skupna vrednost presega 10.000
eurov,
-
vrstah in vrednosti vrednostnih papirjih, če njihova skupna vrednost ob
času prijave premoženja presega 10.000 eurov,
-
dolgovih, obveznostih oziroma prevzetih jamstvih in danih posojilih,
katerih vrednost presega 10.000 eurov,
-
premičninah, katerih vrednost presega 10.000 eurov.
(2) Podatke iz prejšnjega odstavka za zavezanca, ki jih je možno
pridobiti iz uradnih evidenc, pridobi komisija sama.
(3) Če komisija na podlagi primerjave podatkov iz prvega odstavka
tega člena in drugih podatkov ugotovi neskladje, lahko zahteva od zavezanca, da
podatkom iz prvega odstavka tega člena priloži ustrezna dokazila.
43. člen
(dolžnost sporočanja sprememb premoženjskega stanja)
(1) Podatke o letnih dohodkih iz devete alineje prvega odstavka
prejšnjega člena v obliki letne odločbe o dohodnini pridobi komisija od
pristojnega organa.
(2) Vsako spremembo glede funkcije, dejavnosti oziroma lastništva
iz sedme in osme alineje prvega odstavka prejšnjega člena in vsako spremembo v
premoženjskem stanju iz desete do petnajste alineje prvega odstavka prejšnjega
člena, ki presega 10.000 eurov, mora zavezanec sporočiti komisiji do 31.
januarja tekočega leta za preteklo leto.
(3) Komisija lahko kadarkoli zahteva od zavezanca, da ji
predloži podatke iz 42. člena tega zakona. Zavezanec mora komisiji predložiti
te podatke najkasneje v 15 dneh po prejemu zahteve.
(4) Če je ob primerjavi predloženih podatkov z dejanskim stanjem
mogoče utemeljeno sklepati, da zavezanec svoje premoženje oziroma dohodke, z
namenom izogibanja nadzoru po tem zakonu, prenaša na družinske člane, lahko
komisija od njih zahteva, da v enem mesecu po prejemu zahteve komisiji
predložijo podatke iz devete do petnajste alineje prvega odstavka prejšnjega
člena.
44. člen
(poziv za predložitev podatkov premoženjskega stanja)
(1) Če komisija ugotovi, da ji zavezanec ni sporočil podatkov
o svojih funkcijah, dejavnostih, premoženju in dohodkih v skladu s tem zakonom,
ga pozove, da ji v roku, ki ne sme biti krajši od 15 in ne daljši od 30 dni,
predloži predpisane podatke.
(2) Če zavezanec v roku iz prejšnjega odstavka ne predloži zahtevanih
podatkov, komisija odloči, da se mu plača oziroma nadomestilo plače vsak mesec
po tem, ko je pretekel rok, zniža za znesek v višini deset odstotkov njegove
osnovne plače, vendar največ do višine minimalne plače. Odločbo je dolžan
izvršiti delodajalec.
(3) Drugi odstavek tega člena se ne uporablja za nepoklicne župane,
podžupane in lobiste.
45. člen
(nesorazmerno povečanje premoženja)
(1) Če komisija na podlagi podatkov o premoženjskem stanju
ali na podlagi drugih podatkov ugotovi, da se je premoženje zavezanca, od
zadnje prijave nesorazmerno povečalo glede na njegove dohodke iz opravljanja
funkcije ali dejavnosti, ki jo sicer opravlja v skladu z določbami in
omejitvami iz tega in drugih zakonov ali pa da vrednost njegovega dejanskega
premoženja, ki je osnova za odmero davčnih obveznosti, znatno presega
prijavljeno vrednost premoženjskega stanja, pozove zavezanca, da najkasneje v
15 dneh pojasni način povečanja premoženja oziroma razliko med dejanskim in
prijavljenim premoženjem.
(2) Če zavezanec iz prejšnjega odstavka ne pojasni načina povečanja
premoženja ali razlike med dejanskim in prijavljenim premoženjem ali tega ne
stori na razumljiv način, komisija o tem obvesti organ, pri katerem zavezanec
opravlja funkcijo, oziroma organ, pristojen za izvolitev ali imenovanje zavezanca,
v primeru suma storitve drugih kršitev pa tudi druge pristojne organe.
(3) Organ, pri katerem zavezanec opravlja funkcijo ali delo,
oziroma organ, pristojen za izvolitev ali imenovanje zavezanca, lahko razen pri
neposredno izvoljenih funkcionarjih, na podlagi obvestila komisije iz
prejšnjega odstavka, v skladu z ustavo in zakonom začne postopek za prenehanje
mandata ali za razrešitev ali druge postopke in o tem obvesti komisijo.
(4) Organi iz drugega in prejšnjega odstavka komisijo o svojih
ugotovitvah in odločitvah obvestijo v treh mesecih od prejetja obvestila
komisije.
(5) Če komisija utemeljeno sumi, da se je premoženje zavezanca
iz prvega odstavka tega člena znatno povečalo, pa za to povečanje zavezanec ni
podal utemeljenega pojasnila, hkrati pa obstaja utemeljena nevarnost, da bo
zavezanec s tem premoženjem razpolagal, ga skril ali odtujil, lahko komisija državnemu
tožilstvu ali pristojnemu organu s področja preprečevanja pranja denarja,
davkov ali finančnega nadzora predlaga, da ta v okviru svojih zakonskih
pristojnosti ukrene vse potrebno za začasno zaustavitev transakcij ali
zavarovanja denarja in premoženja z namenom odvzema protipravno pridobljene premoženjske
koristi oziroma denarja in premoženja nezakonitega izvora.
(6) Državno tožilstvo ali drug organ iz prejšnjega odstavka mora
komisiji najpozneje v roku 72 ur pisno sporočiti, katere ukrepe je sprejel.
46. člen
(javnost podatkov)
(1) Podatki o dohodkih in premoženjskem stanju zavezancev in
oseb, odgovornih za javna naročila, so ne glede na omejitve, ki jih določa
zakon o varovanju osebnih podatkov in davčnih tajnostih, javno dostopni v delu,
ki se nanaša na dohodke in premoženje, pridobljeno v obdobju opravljanja javne funkcije
oziroma dejavnosti in še eno leto po prenehanju opravljanja funkcije oziroma
dejavnosti.
(2) Komisija na svoji spletni strani objavi podatke o
dohodkih in premoženju, ki je bilo pridobljeno v obdobju opravljanja javne
funkcije oziroma dejavnosti in še eno leto po prenehanju opravljanja funkcije
oziroma dejavnosti, in sicer o:
-
osebnem imenu in funkciji zavezanca,
-
lastništvu oziroma deležih in številu delnic ter pravic v gospodarski
družbi, zavodu ali zasebni dejavnosti z oznako firme oziroma imena
organizacije,
-
lastništvu oziroma deležih, delnicah in upravljavskih pravicah v gospodarski
družbi, zasebnem zavodu ali drugi zasebni dejavnosti z opisom dejavnosti in
oznako firme, oziroma imena organizacije,
-
letnih dohodkih, ki so osnova za dohodnino,
-
številu in vrednosti nepremičnin brez zemljiškoknjižnih podatkov,
-
skupni vrednosti denarnih sredstev pri bankah, hranilnicah in hranilno‑kreditnih službah, če ta presega 10.000
eurov,
-
skupni vrednosti gotovine, če ta presega 10.000 eurov,
-
skupni vrednosti vrednostnih papirjev, če ta presega 10.000 eurov,
-
skupni vrednosti dolgov, obveznosti oziroma prevzetih jamstev, če ta
presega 10.000 eurov,
-
skupni vrednosti danih posojil, če ta presega 10.000 eurov,
-
premičninah, katerih vrednost presega 10.000 eurov, na način, ki ne
omogoča njihove identifikacije.
(3) Podatki iz prejšnjega odstavka se objavijo na način, ki omogoča
njihovo medsebojno primerljivost.
VI. NAČRTI INTEGRITETE
47. člen
(vsebina načrta integritete)
(1) Državni organi, organi lokalnih skupnosti, javne
agencije, javni zavodi, javni gospodarski zavodi in javni skladi morajo skladno
s tem zakonom oblikovati in sprejeti načrt integritete in o tem obvestiti
komisijo.
(2) Načrt integritete vsebuje zlasti:
-
oceno korupcijske izpostavljenosti institucije,
-
osebna imena ter delovna mesta oseb, odgovornih za načrt integritete,
-
opis tipičnih delovnih procesov in načina odločanja z oceno
izpostavljenosti tveganjem za korupcijo in predloge za izboljšave integritete,
-
ukrepe za pravočasno odkrivanje, preprečevanje in odpravljanje tveganj
za korupcijo ter
-
druge dele načrta, opredeljene v smernicah iz 50. člena tega zakona.
(3) Komisija usposablja osebe iz druge alineje prejšnjega odstavka.
48. člen
(nadzor načrtov integritete)
Komisija preverja, ali so organi oziroma organizacije iz prejšnjega
člena sprejeli načrt integritete in njegovo uresničevanje.
49. člen
(prošnja za oceno načrta integritete)
Komisija lahko tudi na predlog drugih pravnih oseb, ki niso določene
v prvem odstavku 47. člena tega zakona in na njihove stroške ob uporabi določbe
drugega odstavka 47. člena tega zakona, izdela oceno integritete ali poda
predloge za njeno izboljšanje.
50. člen
(objava smernic oblikovanja načrta integritete)
Komisija izdela in na svojih spletnih straneh objavi smernice
za oblikovanje načrtov integritete, preverjanje delovanja načrtov integritete
in ocenjevanje integritete.
VII. RESOLUCIJA O PREPREČEVANJU KORUPCIJE V REPUBLIKI
SLOVENIJI
51. člen
(namen in cilj)
(1) Resolucija je akt, ki ga na predlog vlade sprejme državni
zbor.
(2) Z resolucijo se teži k realnim, postopnim in premišljenim
ukrepom za odpravo korupcije, njeni osnovni cilji so usmerjeni preventivno:
dolgoročna in trajna odprava pogojev za nastanek in razvoj korupcije,
vzpostavitev ustreznega pravnega in institucionalnega okolja za preprečevanje
korupcije, dosledna uveljavitev odgovornosti za nezakonita dejanja, izgradnja splošno
sprejemljivega sistema ničelne tolerance do vseh korupcijskih ravnanj skozi
razne oblike izobraževanj in učinkovita uporaba mednarodno uveljavljenih
standardov na tem področju.
(3) Komisija spremlja uresničevanje resolucije na podlagi akcijskega
načrta, ki ga v sodelovanju z nosilci ukrepov iz resolucije sprejme v roku treh
mesecev po sprejemu resolucije ali njenih sprememb.
(4) Za uresničevanje obveznosti iz prejšnjega odstavka lahko
komisija daje predloge za sprejem in spremembo predpisov ter usmeritve glede
načina izvrševanja ukrepov iz resolucije in načrtov za njeno uresničevanje.
52. člen
(aktivnosti)
(1) Pri uresničevanju resolucije in načrtov za njeno
uresničevanje komisija sodeluje z organizacijami iz javnega in zasebnega
sektorja, neprofitnimi organizacijami zasebnega prava s področja preprečevanja
korupcije ter z državljankami in državljani.
(2) Sodelovanje iz prejšnjega odstavka se nanaša na skupne
dejavnosti pri izvajanju resolucije in načrtov za njeno uresničevanje, analize
stanja na področju korupcije, izvajanje medijskih kampanj in druge dejavnosti,
pomembne za krepitev integritete in preprečevanje korupcije.
53. člen
(akcijski načrt)
(1) Nosilci ukrepov iz akcijskega načrta za uresničevanje resolucije
iz javnega sektorja komisiji do konca meseca februarja vsako leto poročajo o
dejavnostih za uresničitev teh ukrepov v preteklem letu.
(2) Komisija v roku treh mesecev po prejemu poročil iz prejšnjega
odstavka sestavi poročilo o izvajanju resolucije z navedbo ključnih dosežkov,
problemov, dejavnikov tveganja in ocene uspešnosti in ga vključi v letno
poročilo o delu iz 19. člena tega zakona.
(3) Zaradi neizvajanja ukrepov iz akcijskega načrta za uresničevanje
resolucije lahko komisija zoper odgovorne osebe za izvajanje ukrepov predlaga
ugotavljanje odgovornosti pristojnemu organu.
54. člen
(spremembe in dopolnitve resolucije)
(1) Če nosilci ukrepov iz resolucije in iz načrtov za njeno uresničevanje
v svojih poročilih predlagajo spremembe ali dopolnitve resolucije, komisija o
njih sprejme mnenje ter s predlogi nosilcev in svojimi lastnimi predlogi v
poročilu iz drugega odstavka prejšnjega člena seznani državni zbor.
(2) Če komisija ugotovi, da bi bili potrebni takojšnji
popravki resolucije ali izvedba drugih nujnih ukrepov za njeno uresničitev,
pristojne pozove, da začnejo z njihovo izvedbo in o tem takoj obvesti državni
zbor.
(3) Če se komisija s predlogi nosilcev ukrepov iz prvega odstavka
tega člena ne strinja, jih o tem obvesti in obrazloži svojo odločitev.
55. člen
(spremembe resolucije)
Komisija vsaka tri leta preveri, ali je potrebno spremeniti ali
dopolniti resolucijo. Ugotovitve in predloge vključi v prvo naslednje redno
poročilo državnemu zboru.
VIII. LOBIRANJE
1. Lobiranja
56. člen
(lobiranje in lobist)
(1) Lobiranje lahko opravljajo samo registrirani lobisti.
(2) Lobist je lahko vsaka polnoletna oseba, ki ni zaposlena v
javnem sektorju in ji ni bila odvzeta poslovna sposobnost ter ni bila zaradi
naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti, v Republiki
Sloveniji pravnomočno obsojena na več kot šest mesecev zapora.
(3) Funkcionar ne sme opravljati dejavnosti lobiranja pred pretekom
dveh let, odkar mu je prenehala funkcija.
2. Združenje lobistov
57. člen
(združenje lobistov)
Lobisti se lahko združujejo v združenja lobistov, ki
sprejmejo kodeks poklicne etike.
3. Registracija lobistov
58. člen
(vpis v register)
(1) Dejanja lobiranja lahko izvaja domača ali tuja fizična oseba,
ki je vpisana v registru lobistov v Republiki Sloveniji, ki ga vodi komisija.
Vpis v register je pogoj za pričetek izvajanja lobiranja.
(2) Za pravno osebo lahko izvajajo lobiranje samo fizične osebe,
ki so vpisane v register lobistov v Republiki Sloveniji.
(3) Lobisti se vpišejo v register, ki vsebuje naslednje podatke:
osebno ime lobista, davčno številko, naslov, kamor želi prejemati obvestila in
vabila iz drugega odstavka 67. člena tega zakona, firmo oziroma ime in sedež
gospodarske družbe, samostojnega podjetnika, ali interesne organizacije, če je lobist
pri teh zaposlen, ter področja, glede katerih je registriral interes.
(4) Za vpis v register se plača taksa v skladu z zakonom, ki
ureja upravne takse.
(5) Podatki v registru, razen davčne številke, so javni.
(6) Tuji lobisti se v register vpišejo na podlagi uradno
prevedenih dokazil, ki smiselno dokazujejo izpolnjevanje pogojev iz tretjega
odstavka tega člena.
(7) Lobist mora prijaviti vsako spremembo podatkov za vpis v
register v osmih dneh po nastanku sprememb.
59. člen
(listine vpisa)
Tuja fizična oseba mora priložiti za vpis v register tudi izpisek
iz javnega registra za lobista samostojnega podjetnika, gospodarsko družbo ali
interesno organizacijo, če je lobist pri teh zaposlen.
60. člen
(izdaja odločbe)
Komisija izda odločbo o vpisu v register oziroma odločbo o
izbrisu iz registra v 15 dneh po prejemu vloge za vpis oziroma po nastopu
razlogov za izbris iz registra.
61. člen
(dopolnitev podatkov vpisa)
(1) Če komisija ugotovi, da kandidat za lobista za vpis
oziroma za obnovitev vpisa v register ni predložil vseh potrebnih podatkov in
prilog, ga najkasneje v petih dneh pozove, naj jih v določenem roku posreduje.
Ta rok ne sme biti krajši od petih dni in ne daljši od 15 dni.
(2) Če kandidat za lobista v določenem roku posreduje podatke,
mu komisija izda odločbo o vpisu v register v nadaljnjih 15 dneh.
(3) Če kandidat za lobista v roku iz prvega odstavka tega
člena ne posreduje podatkov, se njegova vloga za vpis v register zavrže.
62. člen
(izbris iz registra)
Lobista komisija izbriše iz registra, če:
-
se ugotovi, da so podatki in dokazila, na podlagi katerih je bil vpisan
v register, lažni,
-
je bil zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni
dolžnosti, v Republiki Sloveniji pravnomočno obsojen na več kot šest mesecev
zapora,
-
ugotovi, da ne izpolnjuje več pogojev za vpis v register,
-
pisno izjavi, da ne želi biti več lobist in opravljati lobiranja.
4. Poročanje lobistov
63. člen
(poročilo lobista)
(1) Lobist mora komisiji pisno poročati o svojem delu, in sicer:
-
do 31. januarja tekočega leta za preteklo leto,
-
najkasneje v 30 dneh po prenehanju veljavnosti registracije.
(2) Lobist mora dokumentacijo, ki je osnova za poročanje komisiji,
hraniti pet let od dneva podaje poročila iz prejšnjega odstavka.
64. člen
(vsebina poročila)
Poročilo iz prejšnjega člena vsebuje:
-
davčno številko lobista,
-
podatke o interesnih organizacijah, za katere je lobiral,
-
podatke o višini plačila, ki ga je prejel od teh organizacij za vsako
zadevo, v kateri je lobiral, če pa je proces lobiranja sestavni del storitvene
pogodbe, ki vključuje tudi druge dejavnosti in vrednost lobiranja ni mogoče
enoznačno opredeliti, se poroča o vrednosti storitvene pogodbe, kjer lobist
označi, kolikšen delež v odstotkih je plačilo za proces lobiranja,
-
navedbo namena in cilja, zaradi katerega je lobiral za posamezno
interesno organizacijo,
-
navedbo državnih organov in lobirancev, pri katerih je lobiral,
-
navedbo vrst in načinov lobiranja za posamezno zadevo, v kateri je
lobiral,
-
navedbo vrste in vrednosti donacij političnim strankam in organizatorjem
volilnih ter referendumskih kampanj.
65. člen
(preizkus poročila in dopolnitev)
Komisija preizkusi, ali poročilo vsebuje vse predpisane podatke.
Če ugotovi, da je poročilo glede predpisanih podatkov pomanjkljivo, zahteva,
naj lobist v določenem roku poročilo ustrezno dopolni. Ta rok ne sme biti
krajši od 20 dni in ne daljši od 30 dni.
66. člen
(preverjanje resničnosti podatkov in navedb)
Komisija lahko preverja resničnost podatkov in navedb v
poročilu:
-
z vpogledom v dokumentacijo lobista iz 64. člena tega zakona,
-
s poizvedbami pri interesnih organizacijah, za katere je lobist lobiral,
-
s poizvedbami pri državnih organih in lobirancih, pri katerih je lobist
lobiral,
-
s poizvedbami pri političnih strankah in organizatorjih volilnih ter
referendumskih kampanj,
-
s predlogom pristojnim organom, da opravijo revizijo poslovanja pri
lobistu, ali gospodarski družbi, samostojnem podjetniku ali interesni
organizaciji, kjer je lobist zaposlen, ali pri interesnih organizacijah, za
katere je lobist lobiral.
4. Informiranje
67. člen
(pravica do informiranosti lobista)
(1) V pisni zahtevi za dostop do informacij javnega značaja po
zakonu, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, lobirancu ni treba
izpolniti pogojev iz prvega odstavka 69. člena tega zakona.
(2) Lobist ima v zvezi s področji, za katere je registriral interes,
pravico biti vabljen na vse javne predstavitve in na vse oblike javnih
posvetovanj, o čemer so ga dolžni obveščati državni organi in lokalne
skupnosti.
68. člen
(informiranje lobirancev in zapis lobiranja)
(1) Lobist lahko lobirancem posreduje pisne in ustne informacije
in gradivo v zadevah, v katerih lobira za interesne organizacije.
(2) Lobist se pri izvajanju lobiranja lahko sestaja z
lobiranci. Lobiranec o vsakem stiku z lobistom, ki ima namen lobirati, sestavi
zapis, v katerem navede podatke o lobistu: osebno ime, podatek, ali se je
identificiral v skladu z določbami tega zakona, področje lobiranja, ime
interesne organizacije, ali druge organizacije, za katero lobira lobist,
navedba morebitnih prilog in datum, kraj obiska lobista ter podpis lobiranca.
Lobiranec zapis posreduje v roku treh dni v vednost svojemu predstojniku in
komisiji. Obveznost izdelave zapisa za lobirance velja tudi v primeru stikov iz
tretjega odstavka 69. člena tega zakona. Zapise komisija hrani za dobo petih
let.
69. člen
(dolžnost identifikacije lobista)
(1) Lobist se mora lobirancem identificirati in pokazati
pooblastilo interesne organizacije za lobiranje v določeni zadevi. Lobist mora
navesti tudi namen in cilj, zaradi katerega lobira.
(2) Lobiranci lahko privolijo v stike z lobistom samo po predhodni
preveritvi, ali je lobist vpisan v register lobistov.
(3) Če bi pri stiku z določenim lobistom pri lobirancu
nastalo nasprotje interesov, je lobiranec stik dolžan odkloniti.
5. Prepovedi
70. člen
(prepovedana ravnanja lobistov)
(1) Lobist ne sme lobirati izven okvirov, kot je določeno v 14.
točki 4. člena tega zakona.
(2) Lobist lobirancem ne sme posredovati netočnih, nepopolnih
ali zavajajočih informacij.
(3) Lobist pri lobiranju ne sme ravnati proti predpisom, ki
določajo prepoved sprejemanja daril v zvezi z opravljanjem funkcije ali javnimi
nalogami lobirancev.
71. člen
(prijava prepovedanih ravnanj lobistov)
Če lobist ne ravna v skladu s prejšnjim členom ali če ni vpisan
v register lobistov v skladu z 58. členom, ga lobiranec v roku desetih dni od
poskusa lobiranja prijavi komisiji.
72. člen
(pravica izjaviti se o prijavi)
(1) Komisija v primeru prijave iz prejšnjega člena obvesti lobista
oziroma prijavljeno osebo in ji določi rok, v katerem se lahko o tem izjavi. Ta
rok ne sme biti krajši od 15 dni in ne daljši od 30 dni.
(2) Izjavo iz prejšnjega odstavka lahko lobist oziroma
prijavljena oseba da pisno ali ustno na zapisnik pred komisijo.
(3) Resničnost podatkov iz prijave in izjave lobista ali prijavljene
osebe lahko komisija preverja v skladu s 66. členom tega zakona.
73. člen
(sankcije zaradi neupoštevanja določil tega zakona)
(1) Lobistu, ki ni poslal poročila iz 63. člena tega zakona ali
ni dopolnil poročila v skladu s 65. členom tega zakona ali je po 66. členu tega
zakona ugotovljeno, da je v poročilu navedel neresnične podatke, komisija lahko
izreče naslednje sankcije:
-
pisni opomin,
-
prepoved lobiranja za določen čas, ki ne sme biti krajši od treh mesecev
in ne daljši od 24 mesecev,
-
izbris iz registra.
(2) Sankcije iz prejšnjega odstavka se vpišejo v register lobistov.
(3) Komisija sankcijo izreče v odvisnosti od teže kršitve, od
posledic, ki so zaradi nje nastale in od tega, ali gre za prvo ali ponavljajočo
kršitev.
74. člen
(sankcije zaradi kršitev identifikacije in prepovedi ravnanja
lobistov)
(1) Lobistu, ki je ravnal v nasprotju z 69. ali 70. členom tega
zakona, komisija lahko izreče naslednje sankcije:
-
pisni opomin,
-
prepoved nadaljnjega lobiranja v določeni zadevi,
-
prepoved lobiranja za določen čas, ki ne sme biti krajši od 3 mesecev in
ne daljši od 24 mesecev,
-
izbris iz registra.
(2) Komisija sankcijo izreče v odvisnosti od teže kršitve, od
posledic, ki so zaradi nje nastale in od tega, ali gre za prvo ali ponavljajočo
kršitev. Sankcije iz prejšnjega odstavka se vpišejo v register lobistov.
IX. UPORABA PODATKOV IN VODENJE EVIDENC
75. člen
(uporaba podatkov)
Podatki, pridobljeni v skladu s tem zakonom ter podatki, določeni
v evidencah v tem zakonu, se smejo obdelovati le za izvajanje ukrepov in metod
za krepitev integritete, za zagotavljanje transparentnosti delovanja javnega
sektorja, za preprečevanje korupcije in nasprotja interesov, za nadzor nad
premoženjem in sprejemanjem daril in za vodenje registra lobistov.
76. člen
(evidence podatkov in rok hranjenja)
(1) Komisija podatke, informacije in dokumentacijo,
pridobljeno na podlagi tega zakona, hrani deset let, nato se dokumentacija s
podatki in informacijami arhivira.
(2) Komisija vodi naslednje evidence podatkov:
-
evidenco funkcionarjev, uradnikov na položaju, poslovodnih oseb, uradnih
oseb, oseb odgovornih za javna naročila iz 4. člena tega zakona (osebno ime,
EMŠO, davčna številka, funkcija oziroma položaj, naslov stalnega bivališča), za
namene ugotavljanja zavezancev, njihove istovetnosti in preverjanja podatkov
ter odločanja po tem zakonu,
-
evidenco zadev s področja mednarodne korupcije v skladu s šesto alinejo
12. člena tega zakona (osebno ime osumljene, ovadene, obtožene ali obsojene
osebe, EMŠO, kvalifikacija kaznivega dejanja, vrsta zaključka zadeve), za namene
ugotavljanja vzrokov mednarodne korupcije, oblikovanja ukrepov, za potrebe
poročanja mednarodnim organizacijam, odkrivanja primerov mednarodne korupcije v
skladu s pooblastili po tem zakonu in sodelovanja z drugimi pristojnimi državnimi
organi,
-
evidenco zadev s področja zaščite prijaviteljev koruptivnih ravnanj iz
četrtega, petega in šestega odstavka 23. člena tega zakona (osebno ime
prijavitelja ali njegov psevdonim, odločitev o tem, ali je bila prijava podana
v dobri veri in ali je bila za zaščito prijavitelja in njegovih družinskih
članov odrejena zaščita po zakonu, ki ureja zaščito prič), za namene izvajanja zaščite
prijaviteljev koruptivnih ravnanj, spremljanja učinkovitosti zaščite in pomoči
prijaviteljem,
-
evidenco zadev s področja zaščite uradnih oseb, od katerih se zahteva
nezakonito oziroma neetično ravnanje iz 24. člena tega zakona (osebno ime
prijavitelja komisiji, osebno ime osebe, ki zahteva nezakonito oziroma neetično
ravnanje, navedba organa in seznam izdanih navodil komisije za ravnanje), za
namene izvajanja zaščite uradnih oseb, spremljanja učinkovitosti zaščite in
pomoči uradnim osebam,
-
evidenco o obstoju vzročne zveze iz tretjega odstavka 25. člena tega
zakona in evidenco zahtevkov za premestitev iz četrtega odstavka 25. člena tega
zakona (osebno ime prijavitelja, osebno ime osebe, ki zahteva nezakonito
oziroma neetično ravnanje, navedba organa, vsebina ocene oziroma zahtevka za
premestitev), za namene ugotavljanja obstoja povračilnih ukrepov, ukrepanja
proti povračilnim ukrepom ter spremljanja učinkovitosti ukrepov komisije,
-
evidenco seznamov daril iz prvega odstavka 31. člena tega zakona (naziv
organa, ki je prejel darilo, osebno ime obdarovanca in njegova funkcija, vrsta
darila) in evidenco iz tretjega odstavka 34. člena tega zakona (naziv organa,
ki je prejel darilo, osebno ime prejemnika darila in njegova funkcija ali
položaj, vrsta in vrednost darila), za namene ugotavljanja in odločanja o
kršitvah glede prepovedi in omejitev sprejemanja daril, nadzora komisije nad
vodenjem seznamov daril ter njihovega objavljanja,
-
evidenco poslovnih subjektov iz 35. člena tega zakona (naziv poslovnega
subjekta, matična številka in sedež), za namene izvajanja nadzora nad
omejitvami poslovanja, sporočanja podatkov, objavljanja podatkov o poslovnih
subjektih za katere veljajo omejitve poslovanja z njimi,
-
evidenco uradnih oseb, glede katerih komisija po drugem odstavku 38.
člena in drugem odstavku 39. člena tega zakona ugotavljala obstoj nasprotja
interesov (osebno ime uradne osebe, funkcija oziroma položaj, naslov stalnega
prebivališča, vsebina odločitve komisije), za namene ugotavljanja in odločanja
o nasprotju interesov ter sodelovanja s pristojnimi državnimi organi,
-
evidenco zavezancev iz prvega odstavka 41. člena, ki vsebuje podatke iz
prvega odstavka 41. člena in prvega odstavka 42. člena, pri čemer se podatki o
premoženjskem stanju vodijo ločeno, za namene ugotavljanja zavezancev in
njihove istovetnosti, preverjanja podatkov in odločanja po tem zakonu ter za
objavo podatkov in izvajanje pristojnosti komisije in drugih državnih organov
na področju preprečevanja korupcije,
-
evidenco zadev s področja nesorazmerno povečanega premoženja iz 45.
člena tega zakona (osebno ime, funkcija oziroma položaj zavezancev iz prvega
odstavka 41. člena tega zakona, seznam obvestil po drugem odstavku 45. člena tega
zakona, seznam obvestil iz četrtega odstavka 45. člena tega zakona, seznam
sprejetih odločitev po petem odstavku 45. člena tega zakona in seznam ukrepov
po šestem odstavku 45. člena tega zakona), za namene ugotavljanja
premoženjskega stanja zavezancev, za odločanje o kršitvah ter sodelovanja s
pristojnimi državnimi organi,
-
evidenco oseb iz druge alineje drugega odstavka 47. člena tega zakona
(osebno ime, delovno mesto, organ), za namene učinkovitega izvajanja načrta
integritete ter usposabljanja oseb, odgovornih za načrt integritete,
-
evidenco funkcionarjev, zoper katere je komisija predlagala uveljavljanje
odgovornosti zaradi neizvajanja ukrepov iz resolucije (tretji odstavek 53.
člena), ki vsebuje podatke iz prve alineje tega odstavka, za namene
uresničevanja resolucije, in predlaganja ukrepov v primeru njihovega
neizvajanja,
-
evidenco – register lobistov, ki vsebuje podatke iz tretjega odstavka
58. člena tega zakona, za namene zagotavljanja zakonitosti, ugotavljanja,
odločanja ter nadzora na lobiranjem,
-
evidenco samostojnih podjetnikov, gospodarskih družb oziroma interesnih
organizacij, za katere lobirajo lobisti (naziv, davčna številka) iz 58. člena
tega zakona, za namene zagotavljanja zakonitosti, ugotavljanja, odločanja ter
nadzora na lobiranjem,
-
evidenco izrečenih sankcij lobistom po 73. in 74. členu tega zakona
(osebno ime lobista, davčna številka, vrsta kršitve, vrsta sankcije), za namene
zagotavljanja zakonitosti in transparentnosti lobiranja, varnosti pravnega
prometa, spremljanja vzrokov in kršitev ter oblikovanja ukrepov.
X. KAZENSKE DOLOČBE
77. člen
(prekrški fizičnih oseb)
(1) Z globo od 400 do 1.200 EUR se kaznuje za prekršek posameznik,
ki:
-
se v nasprotju z določbo petega odstavka 16. člena tega zakona brez
opravičila ne udeleži seje komisije,
-
v nasprotju z določbo četrtega odstavka 23. člena tega zakona ugotavlja
identiteto prijavitelja, ki je prijavo podal v dobri veri oziroma je utemeljeno
sklepal, da so njegovi podatki resnični ali poda zlonamerno prijavo iz četrtega
odstavka 23. člena tega zakona,
-
v nasprotju z določbo 28. člena tega zakona ne preneha opravljati
nezdružljive funkcije, članstva ali dejavnosti,
-
v nasprotju z določbami 30. člena tega zakona sprejme darilo ali drugo
korist v zvezi z opravljanjem funkcije,
-
v nasprotju z določbami 31. člena tega zakona sprejetega darila in
njegove vrednosti ne vpiše v seznam daril pri organu ali organizaciji, v kateri
opravlja svojo funkcijo ali ga ne preda v upravljanje organu oziroma
organizaciji, v kateri opravlja funkcijo,
-
v nasprotju z določbo tretjega odstavka 35. člena tega zakona komisiji
ne sporoči podatkov o subjektih, s katerimi so on in njegovi družinski člani
povezani na način iz prvega odstavka 35. člena tega zakona,
-
v nasprotju z določbo prvega odstavka 36. člena tega zakona v roku dveh
let po prenehanju funkcije v razmerju do organa, v katerem je opravljal svojo
funkcijo, nastopi kot predstavnik pravne osebe, ki s tem organom ima ali
vzpostavlja poslovne stike,
-
v nasprotju z določbo prvega odstavka 38. člena tega zakona svojega
predstojnika ali komisije ne obvesti takoj o nasprotju interesov oziroma
možnosti, da bi do njega prišlo,
-
ki v prijavo o premoženjskem stanju iz 42. in 43. člena tega zakona ali
v njene dopolnitve ne vpiše potrebnih podatkov ali vpiše lažne podatke,
-
kot nepoklicni župan ali podžupan komisiji v nasprotju z določbo prvega
odstavka 44. člena tega zakona ne predloži predpisanih podatkov,
-
ki kot lobiranec v skladu z drugim odstavkom 68. člena tega zakona ne
izdela zapisa o lobiranju,
-
ki kot lobiranec v nasprotju z določbo 69. člena tega zakona ne odkloni
stika z lobistom, ki ni vpisan v register lobistov ali stika, pri katerem bi
nastalo nasprotje interesov,
-
ki lobira v nasprotju s 70. členom tega zakona,
-
ki kot lobiranec v roku iz 71. člena tega zakona ne prijavi komisiji
lobista, ki ravna v nasprotju s 70. členom ali ni vpisan v register lobistov v
skladu z 58. členom.
(2) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba organa ali organizacije iz javnega sektorja, če v nasprotju z določbo
drugega odstavka 14. člena tega zakona v pogodbo, ki jo sklene organ ali
organizacija javnega sektorja, ne vključi besedila prvega odstavka 14. člena
tega zakona ali po obvestilu komisije ali drugih organov, o domnevnem obstoju dejanskega
stanja iz prvega odstavka 14. člena ne prične s postopkom ugotavljanja ničnosti
pogodbe ali z drugimi ustreznimi ukrepi v skladu s predpisi Republike
Slovenije.
(3) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba državnega organa, organa lokalne skupnosti, nosilca javnih pooblastil in
pravne osebe javnega ali zasebnega prava, če komisiji v nasprotju z določbo
prvega odstavka 16. člena tega zakona ne predloži vseh podatkov ali dokumentov,
ki so potrebni za opravljanje nalog komisije.
(4) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba državnega organa, organa lokalne skupnosti, nosilca javnih pooblastil in
pravne osebe javnega ali zasebnega prava, če stori dejanje iz druge alinee
prvega odstavka tega člena ali v nasprotju z določbo četrtega odstavka 23. člena
tega zakona začne postopek za ugotavljanje odgovornosti prijavitelja zaradi
prijave.
(5) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba državnega organa, organa lokalne skupnosti, nosilca javnih pooblastil ali
druge pravne osebe javnega ali zasebnega prava, ki v nasprotju s prvim
odstavkom 25. člena tega zakona prijaviteljem povzroči škodljive posledice
oziroma jih izpostavi povračilnim ukrepom.
(6) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba državnega organa, organa lokalne skupnosti, nosilca javnih pooblastil ali
druge pravne osebe javnega ali zasebnega prava, ki v nasprotju z zahtevo
komisije iz tretjega odstavka 25. člena tega zakona ne preneha takoj s
povračilnimi ukrepi.
(7) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba državnega organa, organa lokalne skupnosti, nosilca javnih pooblastil ali
druge pravne osebe javnega prava, ki v nasprotju s četrtim in šestim odstavkom
25. člena tega zakona brez utemeljenega razloga ne premesti javnega uslužbenca.
(8) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba državnega organa, organa lokalne skupnosti ali nosilca javnih pooblastil,
ki sprejme darilo v nasprotju z določbo prvega ali drugega odstavka 34. člena
tega zakona.
(9) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba državnega organa, organa lokalne skupnosti ali nosilca javnih pooblastil,
ki v nasprotju s prvim odstavkom 32. člena in tretjim odstavkom 34. člena
komisiji ne posreduje seznamov prejetih daril.
(10) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba naročnika, ki posluje po predpisih o javnem naročanju, če posluje v
nasprotju z določbami prvega ali drugega odstavka 35. člena tega zakona.
(11) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba organa, v katerem je funkcionar opravljal svojo funkcijo, če v nasprotju
z drugim odstavkom 36. člena posluje s poslovnim subjektom funkcionarja.
(12) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba organa, pri katerem je funkcionar opravljal svojo funkcijo, če v
nasprotju s tretjim odstavkom 36. člena tega zakona komisije ne obvesti o
ravnanju funkcionarja v nasprotju s prvim odstavkom 36. člena tega zakona.
(13) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba organa oziroma organizacije iz prvega odstavka 47. člena tega zakona, ki
v nasprotju s 47. členom tega zakona ne oblikuje in sprejme načrta integritete.
(14) Z globo od 400 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna
oseba državnega organa, organa lokalne skupnosti in nosilca javnih pooblastil
kot nosilca izvajanja ukrepov iz akcijskega načrta za uresničevanje resolucije,
ki v nasprotju s prvim odstavkom 53. člena tega zakona komisiji ne poroča o dejavnostih
za uresničitev teh ukrepov.
78. člen
(prekrški pravnih oseb)
Z globo od 400 do 100.000 eurov se kaznuje za prekršek nosilec
javnih pooblastil in druga pravna oseba javnega ali zasebnega prava, razen
Republike Slovenije in lokalnih skupnosti, če stori dejanje iz drugega,
tretjega, četrtega, petega, šestega, sedmega, osmega ali štirinajstega odstavka
77. člena tega zakona.
79. člen
(prekršek interesne organizacije)
(1) Z globo od 400 do 100.000 eurov se kaznuje za prekršek
interesna organizacija, za katero z njeno vednostjo lobira posameznik, ki v
nasprotju z 58. členom tega zakona ni registriran kot lobist.
(2) Z globo od 400 do 100.000 eurov se kaznuje za prekršek interesna
organizacija, po naročilu katere lobist lobira v nasprotju s 70. členom tega
zakona.
80. člen
(izvajanje nadzora)
(1) Za izvajanje in za nadzor nad izvajanjem določb tega zakona
je pristojna komisija.
(2) Globe, predpisane s tem zakonom, se lahko v hitrem postopku
izrekajo tudi v višjem znesku, kot je najnižji predpisan znesek globe, ne smejo
pa presegati najvišjih zneskov glob, ki so za prekršek predpisane po tem
zakonu.
Zakon o integriteti in
preprečevanju korupcije – ZIntPK (Uradni list RS, št. 45/10)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
81. člen
(pristojnosti Komisije za
preprečevanje korupcije v preostalem mandatu članov)
(1) Predsednik, namestnik predsednika in člani Komisije za
preprečevanje korupcije po Zakonu o preprečevanju korupcije (Uradni list RS,
št. 2/04, 20/06 – ZNOJF‑1 in 33/07
– odločba US; v nadaljnjem besedilu: Zakon o preprečevanju korupcije) nadaljujejo
z delom v skladu z nalogami in pristojnostmi, ki jih imajo člani komisije po
tem zakonu, do imenovanja in nastopa dela predsednika komisije in obeh
namestnikov predsednika komisije imenovanih po tem zakonu.
(2) Predsednik, namestnik predsednika in člani komisije za
preprečevanje korupcije po Zakonu o preprečevanju korupcije sprejemajo
odločitve z večino glasov vseh članov.
82. člen
(prepoved ponovnega
imenovanja)
Predsednik in namestnik predsednika ter člani komisije, imenovani
po Zakonu o preprečevanju korupcije, po preteku svojih mandatov iz prvega
odstavka prejšnjega člena ne morejo biti ponovno imenovani na funkcijo v
komisiji.
83. člen
(prenehanje članstva,
dejavnosti ali funkcije in omejitve poslovanja)
(1) Funkcionarji, ki na dan uveljavitve tega zakona
opravljajo funkcijo ali dejavnost, ki po 26. členu oziroma 27. členu tega
zakona ni združljiva z opravljanjem funkcije, morajo ravnati v skladu s prvim
odstavkom 28. člena tega zakona v roku dveh mesecev po uveljavitvi zakona.
(2) Funkcionarji, ki so na dan uveljavitve tega zakona člani
organov v nasprotju s 27. členom tega zakona, morajo ravnati v skladu z drugim
odstavkom 28. člena tega zakona v roku dveh mesecev po uveljavitvi zakona.
(3) Tretji odstavek 27. člena se za nepoklicne župane in podžupane
ne uporablja do poteka njihovih mandatov v subjektih iz prvega odstavka 27.
člena tega zakona.
(4) Pogodbe, ki so jih naročniki sklenili pred uveljavitvijo tega
zakona, ostanejo ne glede na določbe prvega odstavka 35. člena v veljavi do
izteka pogodbenega roka. Če na dan uveljavitve zakona poteka postopek javnega
naročila, v katerem je udeležen ponudnik, s katerim naročnik v skladu s prvim
in drugim odstavkom 35. člena ne sme poslovati, mora ponudnik v roku petih dni
po uveljavitvi tega zakona umakniti svojo ponudbo.
84. člen
(zaključitev postopkov)
(1) Postopki, začeti po Zakonu o preprečevanju korupcije, se
zaključijo po določbah Zakona o preprečevanju korupcije.
(2) Začeti postopek imenovanja predsednika in namestnika predsednika
ter novih članov komisije v skladu z Zakonom o preprečevanju korupcije, se z
dnem začetka veljavnosti tega zakona ustavi.
(3) Predsednik republike v primeru iz prejšnjega odstavka v
roku sedmih dni po začetku veljavnosti tega zakona začne postopek imenovanja
funkcionarjev komisije tako, da pozove predlagatelje za člane izbirne komisije,
da imenujejo svoje člane ter izvede javni poziv v skladu z 9. členom tega
zakona. Hkrati pozove predlagatelje možnih kandidatov, ki so posredovali predloge
v skladu s pozivom na podlagi zakona o preprečevanju korupcije iz prejšnjega
odstavka, ali se njihov predlog šteje kot kandidatura po 9. členu tega zakona
ob upoštevanju pogojev iz tega zakona. Postopek se nadaljuje v skladu z določbami
tega zakona, ki urejajo postopek imenovanja funkcionarjev komisije.
85. člen
(vzpostavitev evidenc)
Komisija vzpostavi oziroma uskladi evidence podatkov po tem
zakonu najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
86. člen
(roki za opravo dejanj)
(1) Zavezanci iz 41. člena tega zakona, ki še niso prijavili premoženja,
svoje premoženje prvič prijavijo v roku 75 dni od uveljavitve tega zakona.
(2) Zavezanci iz drugega odstavka 56. člena tega zakona svoje
poročilo iz 63. člena tega zakona pošljejo komisiji po poteku enega leta od
uveljavitve tega zakona.
(3) Delodajalec, pri katerem so zaposleni zavezanci iz 41.
člena tega zakona, mora prvič komisiji predložiti sezname teh zavezancev v 30
dneh po uveljavitvi zakona.
(4) Načrti integritete iz prvega odstavka 47. člena tega zakona
morajo biti sprejeti najkasneje v roku enega leta po uveljavitvi tega zakona.
87. člen
(smernice za načrte
integritete)
Komisija izdela in na svojih spletnih straneh objavi smernice
za oblikovanje načrtov integritete, preverjanje delovanja načrtov integritete
in ocenjevanje integritete v roku treh mesecev od uveljavitve zakona.
88. člen
(podzakonska predpisa)
(1) Podzakonska predpisa, sprejeta na podlagi Zakona o preprečevanju
korupcije, se uporabljata, če nista v nasprotju z določili tega zakona, in
sicer:
-
Poslovnik Komisije za preprečevanje korupcije (Uradni list RS, št.
105/04) do sprejetja poslovnika komisije iz 11. člena tega zakona,
-
Pravilnik o načinu razpolaganja z darili, ki jih sprejme funkcionar
(Uradni list RS, št. 17/05) do določitve načina razpolaganja z darili komisije
iz šestega odstavka 31. člena tega zakona.
(2) Poslovnik komisije iz 11. člena tega zakona sprejme komisija
v roku 60 dni od uveljavitve tega zakona.
(3) Pravilnik o načinu razpolaganja z darili iz šestega
odstavka 31. člena tega zakona sprejme komisija v roku 30 dni od uveljavitve
tega zakona.
89. člen
(prenehanje veljavnosti
predpisov)
(1) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati Zakon o
nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo (Uradni
list RS, št. 20/06 in 33/07 – odločba US).
(2) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati četrta alineja
drugega odstavka 52. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 3/07 –
uradno prečiščeno besedilo, 17/08, 21/08 – popr., 76/08 – ZIKS‑1C, 108/09 in 109/09 – odločba US), v delu,
ki se nanaša na prekrške s področja nezdružljivosti javnih funkcij s pridobitno
dejavnostjo.
90. člen
(začetek veljavnosti)
(1) Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu
Republike Slovenije.
(2) Določbe VIII. poglavja tega zakona se začnejo uporabljati
šest mesecev po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije – ZIntPK-A (Uradni list
RS, št. 26/11)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
3. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.