Na podlagi drugega odstavka v zvezi s 1. in 2. točko
prvega odstavka 4. člena ter osmega odstavka 14. člena Zakona o
opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike (Uradni list RS,
št. 77/16) izdaja ministrica za finance
PRAVILNIK
o načinu vodenja registra neposrednih in posrednih
uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in
zapiranja računov
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) Ta pravilnik določa način vodenja registra
neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov (v
nadaljnjem besedilu: proračunski uporabniki), proračunov, upravljavcev sredstev
sistema enotnega zakladniškega računa (v nadaljnjem besedilu: upravljavec) in
nadzornikov transakcij javnofinančnih prihodkov (v nadaljnjem besedilu: register)
pri Upravi Republike Slovenije za javna plačila (v nadaljnjem besedilu: UJP).
(2) Ta pravilnik določa tudi postopke odpiranja in
zapiranja računov neposrednih in posrednih proračunskih uporabnikov ter
nosilcev javnih pooblastil, kadar na podlagi le-teh nadzirajo javnofinančne
prihodke (v nadaljnjem besedilu: nadzornik).
2. člen
(1) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku,
imajo naslednji pomen:
-
prejemnik sredstev je proračunski uporabnik, kateremu bodo sredstva
obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov razporejena;
-
uporabnik računa je proračunski uporabnik, ki mu imetnik računa dovoli
razpolaganje s sredstvi preko tega računa;
-
uporabnik javnofinančnih sredstev je državni in občinski organ ali
organizacija ter pravna oseba, ki izpolnjuje pogoje iz predpisa, ki ureja
določitev neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih
proračunov.
(2) Ostali izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo
enak pomen kot v Zakonu o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike
(Uradni list RS, št. 77/16; v nadaljnjem besedilu: ZOPSPU-1).
II. VSEBINA REGISTRA
3. člen
(1) Pri identifikaciji proračunskega uporabnika iz prve
alineje drugega odstavka 14. člena ZOPSPU-1 podatek naslov vsebuje še
naslednje podatke: statistično regijo, občino, naselje, ulico, hišno številko,
poštno številko in pošto.
(2) Pri podatkih o obveznostih za poročanje iz devete
alineje drugega odstavka 14. člena ZOPSPU-1 se v registru vodijo podatki,
ki označujejo kateri proračunski uporabniki so zavezani v skladu z zakonom
oddati posamezno vrsto poročila (oznaka DA ali NE za posamezno vrsto poročila).
Ta poročila so:
1.
Premoženjska bilanca v skladu z zakonom, ki ureja javne finance;
2.
Letna poročila v skladu z zakonom, ki ureja računovodstvo.
(3) Podatke iz prejšnjega odstavka za premoženjsko
bilanco in za letna poročila, vezana na neposredne uporabnike državnega
proračuna, UJP sporoča ministrstvu za finance.
(4) Podatke iz drugega odstavka tega člena za
premoženjsko bilanco in za letna poročila, vezana na občino oziroma posredne
uporabnike občinskega proračuna, UJP sporoča občina. Podatke iz drugega
odstavka tega člena za premoženjsko bilanco in za letna poročila, vezana na
posredne proračunske uporabnike državnega proračuna, UJP sporoča pristojno
resorno ministrstvo.
(5) Zavezanci iz prejšnjih dveh odstavkov UJP
posredujejo podatke oziroma spremembe podatkov najpozneje do 31. decembra
tekočega leta, na obrazcu, ki ga na svoji spletni strani objavi UJP.
(6) Pri podatkih za obveščanje o plačilnih transakcijah
in stanju na računih iz druge alineje sedmega odstavka 14. člena ZOPSPU-1
se pri naslovih prejemnikov obvestil zapiše tudi podatek o elektronskem naslovu
prejemnika.
III. NAČIN VODENJA REGISTRA
4. člen
(1) UJP vodi in dnevno posodablja register na podlagi
podatkov, predloženih s strani proračunskih uporabnikov oziroma njihovih
ustanoviteljev, na podlagi dokumentov, ki so objavljeni v Uradnem listu
Republike Slovenije, ter dokumentov, ki jih pridobi iz Poslovnega registra
Slovenije.
(2) Podatke za identifikacijo proračuna oziroma
zakladnice ter podatke o upravljavcu in podatke o pripadnosti sistemu enotnega
zakladniškega računa (v nadaljnjem besedilu: EZR) določi UJP na podlagi zakona
ali drugega ustanovitvenega akta objavljenega v Uradnem listu Republike
Slovenije.
(3) Podatke o skupini za upravljanje denarnih sredstev
sistema EZR, številki računa za pripis obresti, oznaki za vloge in oznaki za
posojila zagotavlja upravljavec države, oziroma upravljavec občine. Podatek o
plačni skupini pa ministrstvo, pristojno za sistem plač v javnem sektorju. Ti
podatki so zagotovljeni najkasneje v deset dneh po vzpostavitvi delovanja
proračuna oziroma najkasneje v deset dneh po sklenitvi pogodbe z Banko
Slovenije o vodenju EZR.
(4) UJP je dolžen preverjati pravilnost predloženih
podatkov ter zagotoviti pravilno in pravočasno vpisovanje podatkov ter
evidentiranje vseh sprememb v register.
(5) UJP vpiše podatke v register, če so za vpis
izpolnjeni pogoji iz predpisa, ki ureja določitev neposrednih in posrednih
uporabnikov državnega in občinskih proračunov.
5. člen
UJP vpiše podatke v register takoj po ugotovitvi izpolnitve
pogojev za vpis v skladu z drugim odstavkom 7. člena tega pravilnika. Morebitne
manjkajoče podatke iz nabora podatkov, ki so predpisani z vsebino registra
oziroma njihove spremembe, pa najkasneje naslednji delovni dan po prejemu.
6. člen
(1) Predstojnik UJP v posebnem navodilu določi vsebino
in obliko vlog (obrazcev) za:
-
vpis v register, spremembo podatkov registra in izbris iz registra ter
-
odprtje računa, spremembo podatkov računa in zaprtje računa.
(2) V navodilu iz prejšnjega odstavka se določijo tudi
katere listine proračunski uporabnik predloži kot dokazilo imenovanja osebe,
pooblaščene za zastopanje proračunskega uporabnika, kadar vpis v sodni register
ni obvezen oziroma sprememba v sodni register še ni vnesena.
(3) Navodila, informacije in obrazci za vpis, spremembo
ali izbris podatkov so dostopni na spletni strani UJP ali v papirni obliki v
območnih enotah UJP.
IV. VKLJUČITEV ALI IZKLJUČITEV IZ REGISTRA
7. člen
(1) Če so izpolnjeni pogoji, določeni v predpisu iz
petega odstavka 4. člena tega pravilnika, UJP izda odločbo o vključitvi v
register in jo vroči proračunskemu uporabniku. O vpisu podatkov iz drugega do
šestega odstavka 14. člena ZOPSPU-1 UJP izda obvestilo in ga posreduje
proračunskemu uporabniku, ustanovitelju ter upravljavcu države oziroma občine.
(2) Uporabnik javnofinančnih sredstev, ki izpolnjuje
pogoje iz predpisa iz petega odstavka 4. člena tega pravilnika, se prične
oziroma preneha obravnavati kot neposredni in posredni uporabnik z dokončnostjo
odločbe o vključitvi oziroma izključitvi iz registra.
8. člen
(1) Pravna oseba, ki ima pravni interes za prenehanje
statusa proračunskega uporabnika, za izključitev iz registra predloži zahtevano
dokumentacijo v skladu s tem pravilnikom in navodilom UJP.
(2) UJP ob upoštevanju pogojev, določenih v predpisu iz
petega odstavka 4. člena tega pravilnika, izda odločbo o zavrnitvi vloge
za izključitev ali odločbo o izključitvi iz registra in jo posreduje
proračunskemu uporabniku, ustanovitelju in upravljavcu države oziroma občine.
V. STATUSNE IN DRUGE SPREMEMBE
9. člen
Podatke v zvezi s statusnimi in drugimi spremembami iz tega
poglavja, vezane na posredne proračunske uporabnike, UJP dnevno prevzema od
upravljavca Poslovnega registra Slovenije in registra transakcijskih računov.
10. člen
(1) Ob pripojitvi proračunskega uporabnika k drugemu
proračunskemu uporabniku zastopnik proračunskega uporabnika, h kateremu je bila
opravljena pripojitev, UJP predloži podatke o pravnem nasledniku (proračunski
uporabnik h kateremu se pripoji). Ob spojitvi proračunskega uporabnika v novega
proračunskega uporabnika zastopnik novega proračunskega uporabnika UJP predloži
podatke o pravnem nasledniku (novem proračunskem uporabniku).
(2) Pripojeni proračunski uporabnik ob pripojitvi zapre
vse svoje podračune in račune ter prične poslovati prek podračunov in računov
proračunskega uporabnika, h kateremu je bila opravljena pripojitev.
11. člen
Ob razdružitvi proračunskega uporabnika v dva ali več novih
proračunskih uporabnikov zastopnik proračunskega uporabnika, ki se zaradi
razdružitve izključi iz registra, UJP predloži podatke o pravnih naslednikih
(novih proračunskih uporabnikih).
12. člen
(1) Proračunski uporabnik UJP predloži seznam
deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za razpolaganje s sredstvi na
računu in podpisovanje pisnih plačilnih navodil, če se spremeni:
-
način podpisovanja plačilnih navodil (oblika lastnoročnega podpisa),
-
podpisnik ali osebno ime osebe, pooblaščene za podpisovanje plačilnih
navodil,
-
žig, če ga je proračunski uporabnik določil kot obveznega na pisnem
plačilnem navodilu oziroma ob ukinitvi njegove uporabe.
(2) Proračunskemu uporabniku ni potrebno predložiti
seznama deponiranih podpisov v primeru prenosa podračunov iz enega v drug
sistem EZR.
(3) V primeru odprtja dodatnega podračuna z istimi
pogoji, ki veljajo za ostale že odprte podračune, proračunski uporabnik
predloži le dopolnjen seznam podračunov, ki je priloga seznama deponiranih
podpisov.
(4) UJP upošteva spremembo zastopnika proračunskega
uporabnika:
-
na podlagi podatkov, prevzetih iz Poslovnega registra Slovenije, in
dokumentacije, določene v navodilu UJP, iz katere je razvidno imenovanje novega
zastopnika,
-
na podlagi obvestila o začetku postopka likvidacije nad posrednim
proračunskim uporabnikom.
(5) UJP upošteva spremembo oseb, pooblaščenih za
razpolaganje s sredstvi na računu in podpisovanje plačilnih navodil:
-
z dnem prejema novega seznama deponiranih podpisov,
-
z dnem prejema pisnega obvestila o preklicu pooblastila za razpolaganje
s sredstvi in podpisovanje plačilnih navodil.
VI. ODPIRANJE RAČUNOV
13. člen
(1) Proračunski uporabnik, ki želi odpreti račun, UJP
predloži dokumentacijo v skladu s tem pravilnikom. Zahtevek proračunskega
uporabnika za odprtje računa obvezno vsebuje podatek o imetniku in uporabniku
računa. V primeru, ko proračunski uporabnik predloži zahtevek za odprtje
podračuna za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov, zahtevek
vsebuje tudi podatek o nadzorniku, skrbniku in prejemniku sredstev.
a) Odpiranje zakladniškega podračuna
14. člen
(1) Zakoniti zastopnik ministrstva, pristojnega za
finance, ali od njega pooblaščena oseba oziroma zakoniti zastopnik občine ali
od njega pooblaščena oseba predloži UJP zahtevek za odprtje podračuna in seznam
deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil.
(2) V posameznem sistemu EZR UJP odpre le en zakladniški
podračun.
(3) UJP odpre podračun v vseh valutah, odprtih na EZR.
b) Odpiranje podračuna proračunskega uporabnika
15. člen
(1) Proračunski uporabnik predloži UJP:
-
zahtevek za odprtje podračuna,
-
seznam deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje
plačilnih navodil,
-
sklep o imenovanju zastopnika proračunskega uporabnika, za katerega ni
obvezen vpis v sodni register (za občine, krajevne skupnosti in druge enote
lokalne samouprave ter ostale organe državne uprave),
-
izjavo o plačilu stroškov plačilnega prometa in stroškov vodenja
podračuna z direktno obremenitvijo in
-
izjavo za obračun in nakazilo obresti za stanje na podračunu.
(2) UJP odpre podračun v vseh valutah, odprtih na EZR.
(3) Neposredni uporabnik državnega proračuna pri
odpiranju podračuna predloži UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem odstavku
tega člena, tudi soglasje ministra za finance ali od njega pooblaščene osebe za
odprtje računa.
(4) Neposredni uporabnik proračuna občine, pri odpiranju
podračuna predloži UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem odstavku tega
člena, tudi soglasje župana ali od njega pooblaščene osebe za odprtje računa.
(5) V primeru zahteve po odprtju podračuna, prek
katerega bo poslovalo več proračunskih uporabnikov, zahtevano dokumentacijo iz
prvega odstavka tega člena ter seznam proračunskih uporabnikov, ki bodo
poslovali prek skupnega podračuna, predloži tisti proračunski uporabnik, ki bo
imetnik skupnega podračuna. Imetnik skupnega podračuna obvešča UJP tudi o vseh
spremembah seznama.
c) Odpiranje podračunov za plačevanje obveznih dajatev
in drugih javnofinančnih prihodkov
16. člen
(1) UJP odpre vplačilne in zbirne prehodne podračune za
plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov na podlagi
zahtevka ministrstva, pristojnega za finance.
(2) UJP odpre podračune za plačevanje občinskega
samoprispevka na podlagi zahtevka župana občine.
(3) UJP odpre prehodne podračune nadzornikov na podlagi
zahteve nadzornika. Nadzornik k zahtevku predložiti izjavo, da se bo prehodni
podračun uporabljal le za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih
prihodkov.
(4) Poleg zahtevka iz prejšnjih treh odstavkov je v
primeru odpiranja podračunov za plačevanje obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov potrebno UJP predložiti tudi seznam deponiranih
podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil. Navedeni
seznam je dolžan predložiti vsak izmed nadzornikov, ki je naveden v seznamih
podračunov JFP, objavljenih na spletni strani UJP.
(5) Nadzornik lahko za potrebe realizacije prejšnjega
odstavka predloži posamičen in/ali skupinski seznam podpisov oseb, ki so
pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil. Posamičen seznam je seznam, ki
vsebuje deponirane podpise oseb nadzornika, ki so pooblaščeni za podpisovanje
plačilnih navodil v breme točno določenega podračuna. Skupinski seznam
deponiranih podpisov je seznam, ki vsebuje deponirane podpise nadzornika za dva
ali več točno določenih podračunov.
(6) Nadzornik predloži seznam iz prejšnjega odstavka za
nov ali nove podračune najkasneje v roku petih delovnih dni od objave novega
ali novih podračunov za obvezne dajatve in druge javnofinančne prihodke v
pravilniku, ki ureja podračune ter način plačevanja obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov ter v pravilniku, ki ureja način plačevanja,
razporejanja in sporočanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
č) Odpiranje posebnega računa z ničelnim stanjem
17. člen
UJP po obvestilu proračunskega uporabnika o odprtju posebnega
računa z ničelnim stanjem pri banki ali hranilnici, v skladu s predpisom
ministra, pristojnega za finance, ki ureja poslovanje prek teh računov, ter s
prevzemom podatkov o navedenem računu iz registra transakcijskih računov
ažurira podatke registra.
d) Odpiranje posebnega namenskega transakcijskega
računa
18. člen
(1) Proračunski uporabnik predloži zahtevo za odprtje
posebnega namenskega transakcijskega računa (v nadaljnjem besedilu: PNTR)
organizacijskemu delu ministrstva, pristojnega za finance, ki upravlja z
denarnimi sredstvi sistema EZR države, ki zahtevo za odprtje posreduje v
soglasje ministru, pristojnemu za finance. Če minister, pristojen za finance,
ali od njega pooblaščena oseba, izda soglasje za odpiranje PNTR, se zahteva
skupaj s soglasjem posreduje UJP, le-ta pa Banki Slovenije.
(2) Na podlagi informacije Banke Slovenije o odprtju
PNTR UJP odpre PNTR v registru.
e) Odpiranje evidenčnih računov za račune odprte izven
sistema EZR
19. člen
(1) UJP odpre evidenčni račun diplomatskega
predstavništva in konzulata Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: DPK) po
prejemu obvestila ministrstva, pristojnega za zunanje zadeve, o odprtju računa
DPK pri banki v državi, kjer ima DPK sedež. Ministrstvo, pristojno za zunanje
zadeve, o odprtju računa DPK obvesti UJP v petih delovnih dneh od dneva
njegovega odprtja.
(2) UJP odpre evidenčni račun obrambnega atašeja,
obrambnega predstavnika pri mednarodnih organizacijah in drugega uslužbenca
Republike Slovenije na obrambnem področju, izenačenega z diplomati v sprejemnih
državah oziroma pri mednarodnih organizacijah, vojaškega predstavništva v
tujini in slovenskega kontingenta na mednarodnih operacijah in misijah (v
nadaljnjem besedilu: obrambni ataše) po prejemu obvestila ministrstva,
pristojnega za obrambo, o odprtju računa obrambnega atašeja pri poslovni banki
v državi, kjer obrambni ataše deluje. Ministrstvo, pristojno za obrambo, o
odprtju računa obrambnega atašeja obvesti UJP v petih delovnih dneh od dneva
njegovega odprtja.
(3) UJP odpre evidenčni račun za račun, ki ga za namen upravljanja
sredstev varnostnih rezerv (v nadaljnjem besedilu: račun varnostnih rezerv)
odpre Republika Slovenija pri poslovni banki, s katerim upravlja Slovenska
izvozna in razvojna banka (v nadaljnjem besedilu: SID banka), po prejemu
obvestila SID banke o odprtju računa pri ponudniku plačilnih storitev, ki za
Republiko Slovenijo oziroma SID banko vodi navedeni račun. SID banka o odprtju
računa varnostnih rezerv obvesti UJP v petih delovnih dneh od dneva njegovega
odprtja.
(4) UJP odpre evidenčni račun za trgovalni račun, ki ga
ponudnik investicijskih storitev odpre za proračunskega uporabnika na območju
Republike Slovenije v skladu s predpisi, ki urejajo trg finančnih instrumentov
in za trgovalni račun, ki ga proračunski uporabnik odpre v tujini. Ponudnik
investicijskih storitev in proračunski uporabnik o odprtju tega računa
obvestita UJP v petih delovnih dneh od dneva odprtja trgovalnega računa.
f) Obveščanje ob odprtju računa
20. člen
(1) Ob odprtju podračuna UJP izda pisno obvestilo o
odprtem podračunu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in organizacijskemu
delu ministrstva, pristojnega za finance, ki upravlja z denarnimi sredstvi
sistema EZR države oziroma občini.
(2) Ob odprtju podračuna za plačevanje obveznih dajatev in
drugih javnofinančnih prihodkov UJP izda pisno obvestilo o odprtem podračunu,
ki ga posreduje imetniku podračuna. Za prehodne podračune nadzornikov navedeno
obvestilo UJP posreduje tudi ustreznemu prejemniku sredstev.
(3) O odprtju evidenčnega računa UJP izda pisno
obvestilo o odprtem računu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku, imetniku
skupnega podračuna in organizacijskemu delu ministrstva, pristojnega za
finance, ki upravlja z denarnimi sredstvi sistema EZR države oziroma občini.
VII. ZAPIRANJE RAČUNOV
a) Splošno
21. člen
(1) Proračunski uporabnik, ki želi zapreti račun, UJP
predloži dokumentacijo v skladu s tem pravilnikom.
(2) UJP pred izključitvijo proračunskega uporabnika iz
registra preveri njegove račune, ki jih vodi v skladu s tem pravilnikom, in ga
pozove, naj v 15 dneh od dneva prejema poziva UJP zapre vse račune, ki jih ima
pred izključitvijo še odprte.
(3) Uporabnik javnofinančnih sredstev, ki mu preneha
status proračunskega uporabnika, je dolžan v roku iz prejšnjega odstavka
zapreti vse podračune pri UJP v skladu s tem pravilnikom, ter PNTR, odprt pri
Banki Slovenije, in posebne račune z ničelnim stanjem, odprte pri banki ali
hranilnici. Po izteku roka iz prejšnjega odstavka UJP ne sprejme več nobenega
plačilnega navodila v breme teh podračunov, razen plačilnega navodila za prenos
denarnih sredstev na podračun oziroma transakcijski račun pravnega naslednika,
in sicer le če na dan izvršitve tega plačilnega navodila razpolaga tudi s
predloženo zahtevo za zaprtje računov pri UJP.
(4) Pravna oseba, ki je pridobila status proračunskega
uporabnika, zapre vse račune pri drugih ponudnikih plačilnih storitev v skladu
s 26. členom ZOPSPU-1.
b) Zapiranje zakladniškega podračuna občine
22. člen
(1) Zakoniti zastopnik občine ali od njega pooblaščena
oseba predloži UJP zahtevek za zaprtje zakladniškega podračuna ter plačilno
navodilo za prenos sredstev.
(2) UJP zapre zakladniški podračun v primeru prenehanja
obstoja EZR občine.
c) Zapiranje podračuna proračunskega uporabnika
23. člen
(1) Proračunski uporabnik predloži UJP:
-
zahtevek za zaprtje podračuna pri UJP s priloženo izjavo o vseh
poravnanih obveznostih,
-
plačilno navodilo za prenos denarnih sredstev na račun pravnega
naslednika.
(2) Neposredni uporabnik državnega proračuna ob
zapiranju podračuna predloži UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem odstavku
tega člena, tudi soglasje ministra, pristojnega za finance ali od njega
pooblaščene osebe za zaprtje podračuna.
(3) Neposredni uporabnik občine, ki je samostojna pravna
oseba, ob zapiranju podračuna predloži UJP poleg dokumentacije, navedene v
prvem odstavku tega člena, tudi soglasje župana ali od njega pooblaščene osebe
za zaprtje podračuna.
(4) V primeru zahteve po zaprtju podračuna, prek
katerega posluje več proračunskih uporabnikov, zahtevano dokumentacijo iz
prvega in drugega odstavka tega člena, predloži tisti proračunski uporabnik, ki
je imetnik skupnega podračuna. V tem primeru je UJP dolžan na podlagi zahteve
imetnika skupnega podračuna hkrati z zaprtjem skupnega podračuna zapreti tudi
vse evidenčne račune, ki so bili odprti v okviru skupnega podračuna.
č) Zapiranje podračunov za plačevanje obveznih dajatev
in drugih javnofinančnih prihodkov
24. člen
(1) UJP zapre podračune za plačevanje obveznih dajatev
in drugih javnofinančnih prihodkov na podlagi zahtevka ministrstva, pristojnega
za finance.
(2) UJP zapre podračune za plačevanje občinskega
samoprispevka na podlagi zahtevka župana občine.
(3) UJP zapre prehodne podračune nadzornikov na podlagi zahteve
nadzornika.
d) Zapiranje posebnega računa z ničelnim stanjem
25. člen
UJP po prejemu informacije proračunskega uporabnika in
prevzemu podatkov iz registra transakcijskih računov o zaprtju posebnega računa
z ničelnim stanjem ažurira register.
e) Zapiranje PNTR
26. člen
(1) Proračunski uporabnik predloži zahtevo za zaprtje
PNTR organizacijskemu delu ministrstva, pristojnega za finance, ki upravlja z
denarnimi sredstvi sistema EZR države, ki zahtevo za zaprtje posreduje UJP,
le-ta pa Banki Slovenije.
(2) Na podlagi informacije Banke Slovenije o zaprtju
PNTR UJP zapre PNTR v registru.
f) Zapiranje evidenčnih računov za račune odprt izven
sistema EZR
27. člen
(1) UJP zapre evidenčni račun DKP po prejemu obvestila
ministrstva, pristojnega za zunanje zadeve, o zaprtju računa DKP pri poslovni
banki v državi, kjer ima DKP sedež. Ministrstvo, pristojno za zunanje zadeve, o
zaprtju računa DKP obvesti UJP v petih delovnih dneh od dneva njegovega
zaprtja.
(2) UJP zapre evidenčni račun obrambnega atašeja po
prejemu obvestila ministrstva, pristojnega za obrambo, o zaprtju računa
obrambnega atašeja pri poslovni banki v državi, kjer obrambni ataše deluje.
Ministrstvo, pristojno za obrambo, o zaprtju računa obrambnega atašeja obvesti
UJP v petih delovnih dneh od dneva njegovega zaprtja.
(3) UJP zapre evidenčni račun varnostnih rezerv po
prejemu obvestila SID banke o zaprtju računa pri ponudniku plačilnih storitev,
ki je za Republiko Slovenijo oziroma SID banko vodil navedeni račun. SID banka
o zaprtju računa varnostnih rezerv obvesti UJP v petih delovnih dneh od dneva
njegovega zaprtja.
(4) UJP zapre evidenčni račun za trgovalni račun po
prejemu obvestila ponudnika investicijskih storitev, ki zapre trgovalni račun
proračunskega uporabnika, in proračunski uporabnik, ki zapre trgovalni račun v
tujini. Ponudnik investicijskih storitev in proračunski uporabnik obvestita UJP
o zaprtju tega računa v petih delovnih dneh od dneva zaprtja trgovalnega
računa.
g) Zapiranje računov po uradni dolžnosti
28. člen
(1) Kadar na podračunu proračunskega uporabnika eno leto
ni bilo nobene spremembe in proračunski uporabnik nima dospelih neporavnanih
obveznosti, UJP pisno pozove proračunskega uporabnika, naj v 15 dneh po
vročitvi poziva obvesti UJP o nadaljnji uporabi podračuna. UJP navedeni poziv
posreduje v vednost tudi upravljavcu države za podračune proračunskih uporabnikov
odprte v EZR države oziroma upravljavcu občine za podračune proračunskih
uporabnikov odprte v EZR občine. Če proračunski uporabnik v tem roku ne obvesti
UJP, se sredstva s podračuna proračunskega uporabnika prenesejo na podračun za
izvrševanje državnega oziroma občinskega proračuna, v katerega je bil vključen
podračun proračunskega uporabnika. Nato UJP zapre podračun po uradni dolžnosti.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek UJP zapre podračun
proračunskega uporabnika z dokončnostjo odločbe o izključitvi iz registra, ki
je bil izdan po uradni dolžnosti.
(3) Podračune proračunskih uporabnikov v sistemu EZR, ki
so bili izključeni iz registra, lahko UJP zapre po uradni dolžnosti na način
ter pod pogoji, določenimi v šestem odstavku 18. člena ZOPSPU-1.
(4) Kadar na posebnem računu z ničelnim stanjem eno leto
ni bilo nobene spremembe oziroma plačilne transakcije, UJP pisno pozove proračunskega
uporabnika, naj v 15 dneh od dneva prejema poziva UJP zapre račun ali obvesti
UJP o njegovi nadaljnji uporabi. Če proračunski uporabnik v tem roku ne zapre
računa ali ne obvesti UJP o njegovi nadaljnji uporabi, UJP po uradni dolžnosti
zahteva, da banka oziroma hranilnica zapre posebni račun z ničelnim stanjem in
račun izbriše iz registra transakcijskih računov.
(5) Če proračunski uporabnik, ki je bil izključen iz
registra, ne zapre PNTR in posebnega računa z ničelnim stanjem, UJP na podlagi
dokončne in izvršljive odločbe o izključitvi iz registra po uradni dolžnosti
zahteva, da Banka Slovenije zapre PNTR oziroma, da banka ali hranilnica zapre
posebni račun z ničelnim stanjem in sredstva z računa proračunskega uporabnika
prenese na podračun za izvrševanje državnega oziroma občinskega proračuna, v
katerega je bil vključen podračun proračunskega uporabnika.
(6) Določbe prvega do petega odstavka tega člena ne
veljajo za podračune za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih
prihodkov.
h) Obveščanje ob zaprtju računa
29. člen
(1) Ob zaprtju podračuna izda UJP pisno obvestilo o
zaprtem podračunu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in organizacijskemu
delu ministrstva, pristojnega za finance, ki upravlja z denarnimi sredstvi
sistema EZR države oziroma občini.
(2) Ob zaprtju podračuna za plačevanje obveznih dajatev
in drugih javnofinančnih prihodkov UJP izda pisno obvestilo o zaprtem
podračunu, ki ga posreduje imetniku podračuna. Za nadzornike prehodnih
podračunov navedeno obvestilo UJP posreduje tudi ustreznemu prejemniku
sredstev.
(3) O zaprtju evidenčnega računa izda UJP pisno
obvestilo o zaprtem računu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku, imetniku
skupnega podračuna, organizacijskemu delu ministrstva, pristojnega za finance,
ki upravlja z denarnimi sredstvi sistema EZR države oziroma občini.
i) Prenos podračunov v drug sistem EZR
30. člen
(1) Prenos podračunov iz enega sistema v drug sistem EZR
izvrši UJP tako, da odpre nove podračune v drugem sistemu EZR ter prenese
denarna sredstva na nove podračune, in sicer ob upoštevanju veljavnosti vse
dokumentacije, s katero UJP razpolaga za posamezen podračun.
(2) UJP o izvedenem prenosu podračunov iz enega v drug
sistem EZR (zaprtje podračunov v starem sistemu EZR in odprtje podračunov v
novem sistemu EZR) obvesti imetnike podračunov, nadzornike in upravljavca
države oziroma občine.
VIII. JAVNOST IN UPORABA PODATKOV REGISTRA
31. člen
UJP zagotavlja, da so podatki o podračunih, ki jih vodi za
namene izvajanja plačilnih storitev, ter vse njihove spremembe tekoče
posredovani upravljavcu registra transakcijskih računov z namenom ažuriranja
registra transakcijskih računov.
32. člen
UJP lahko s posameznim upravljavcem registra ali uradne
evidence sklene ustrezen pravni akt (npr. pogodbo, sporazum, protokol), v
katerem se podrobneje določijo podatki, ki jih UJP zagotavlja, in način
pošiljanja podatkov.
33. člen
(1) Pravne in fizične osebe, ki izkažejo pravni interes,
smejo podatke iz registra uporabljati samo za namene, za katere so jim bili
posredovani.
(2) Proračunskim uporabnikom in pravnim ter fizičnim
osebam, ki želijo od UJP pridobivati podatke za raziskovalne, statistične in
analitične namene, UJP praviloma zagotavlja dostop do podatkov prek svoje
spletne strani ali prek spletnih aplikacij, ki uporabnikom omogočajo izvoz in
nadaljnjo obdelavo podatkov.
(3) UJP lahko s posameznim organom ali drugim
upravičencem, ki izkaže pravni interes za kontinuirano pridobivanje večje
količine podatkov, sklene ustrezen pravni akt (npr. pogodbo, sporazum, protokol),
v katerem se podrobneje določijo podatki, ki jih UJP zagotavlja, in način
pošiljanja podatkov.
IX. VARSTVO OSEBNIH IN DRUGIH VAROVANIH PODATKOV
34. člen
(1) UJP varovati osebne podatke, davčno tajnost,
poslovno skrivnost in druge podatke (v nadaljnjem besedilu: varovani podatki),
pridobljene pri vodenju registra, skladno s predpisi, ki urejajo varstvo
podatkov.
(2) UJP sme razkriti varovane podatke drugim državnim in
občinskim organom ter nosilcem javnih pooblastil če ti potrebujejo zahtevane
podatke v postopkih, ki jih vodijo v okviru svojih z zakonom predpisanih
pristojnosti, ter drugim upravičencem v primerih, ki jih določa zakon.
X. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
35. člen
UJP vzpostavi vodenje podatkov o proračunskih uporabnikih, zavezancih
za oddajo poročil v registru iz drugega odstavka 3. člena tega pravilnika
v roku šestih mesecev po uveljavitvi tega pravilnika.
36. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika se preneha uporabljati
Pravilnik o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in
občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list
RS, št. 126/07, 78/08, 126/08, 9/09 – popr., 109/09, 59/10 – ZOPSPU, 67/10
in 77/16 – ZOPSPU-1).
37. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu
Republike Slovenije.
Št. 007-225/2017/6
Ljubljana, dne 9. maja 2017
EVA 2017-1611-0006
mag. Mateja Vraničar Erman
l.r.
Ministrica
za finance