Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o elektronskem poslovanju
na trgu obsega:
- Zakon o elektronskem
poslovanju na trgu – ZEPT (Uradni
list RS, št. 61/06 z dne 13. 6. 2006),
- Zakon
o arbitraži – ZArbit (Uradni list RS, št. 45/08 z dne 9. 5. 2008),
- Zakon
o spremembah in dopolnitvah Zakona
o elektronskem poslovanju na trgu – ZEPT-A (Uradni list RS, št. 79/09 z dne 9. 10. 2009).
ZAKON
o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
Prvo poglavje
SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina in namen zakona)
(1) Ta zakon določa način in obseg elektronskega
poslovanja na trgu v skladu z Direktivo 2000/31/ES Evropskega parlamenta in
Sveta z dne 8. junija 2000 o nekaterih pravnih vidikih storitev
informacijske družbe, zlasti elektronskega poslovanja na notranjem trgu
(Direktiva o elektronskem poslovanju) (UL L št. 178 z dne 17. 7. 2000,
str. 1).
(2) Zakon zlasti ureja vprašanja storitev informacijske
družbe kot gospodarskih dejavnosti, ki potekajo po internetu in so stalno
dostopne. Pri tem zlasti ureja vprašanja glede sedeža ponudnikov storitev
informacijske družbe, komercialnih sporočil, elektronskih pogodb, odgovornosti
posrednikov, kodeksov ravnanja na področju storitev informacijske družbe,
izvensodnega reševanja sporov, sodnega varstva in sodelovanja med državami
članicami.
(3) Pri vprašanjih elektronskega poslovanja, ki niso
urejena s tem zakonom, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja elektronsko
poslovanje in elektronski podpis.
2. člen
(izključitev uporabe tega zakona)
(1) Ta zakon se ne uporablja za:
1.
področje obdavčitve,
2.
vprašanja, povezana z dogovori in ravnanjem, urejenimi s kartelnim
pravom,
3.
vprašanja, povezana s storitvami informacijske družbe v zvezi z varstvom
osebnih podatkov, za katere se uporablja zakon, ki ureja varstvo osebnih
podatkov ali zakon, ki ureja elektronske komunikacije in
4.
naslednje dejavnosti storitev informacijske družbe:
-
dejavnosti notarjev ali podobnih poklicev, če so v neposredni in posebni
zvezi z izvajanjem javnih pooblastil,
-
zastopanje strank in varovanje njihovih interesov na sodišču,
-
dejavnosti igralništva, pri katerih gre za vložke denarne vrednosti v
igrah na srečo, vključno z loterijami in transakcijami v zvezi s stavami.
(2) Ta zakon se ne uporablja za ukrepe, namenjene
spodbujanju kulturne in jezikovne raznolikosti ter zagotavljanju zaščite
pluralizma.
3. člen
(pomen izrazov)
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, imajo naslednji pomen:
1.
»država članica« je država pogodbenica Sporazuma o ustanovitvi
Evropskega gospodarskega prostora (UL L št. 1 z dne 3. januarja 1994, str.
3), z vsemi spremembami;
2.
»komercialno sporočilo« je vsaka oblika sporočila, namenjena neposredni
ali posredni promociji blaga, storitev ali podobe podjetja, organizacije ali
osebe, ki opravlja trgovsko, industrijsko ali obrtno dejavnost ali regulirani
poklic, pri čemer podatki, ki omogočajo neposreden dostop do dejavnosti
podjetja, organizacije ali osebe, predvsem ime domene ali elektronski naslov in
sporočila v zvezi z blagom, storitvami ali podobo podjetja, organizacije ali
osebe, ki se zagotavljajo neodvisno in brez finančnega nadomestila, sami po
sebi še niso komercialno sporočilo;
3.
»komisija« je Komisija v skladu s Pogodbo o Evropski uniji (UL C 325 z
dne 24. decembra 2002 UL, prečiščeno besedilo), Pogodbo o ustanovitvi
Evropske skupnosti (UL C 325 z dne 24. decembra 2002 UL,
prečiščeno besedilo) in Pogodbo o ustanovitvi Evropske skupnosti za atomsko
energijo (UL C 325 z dne 24. decembra 2002 UL prečiščeno besedilo), z
vsemi spremembami;
4.
»koordinirano področje« so zahteve, določene v pravnih sistemih držav
članic za ponudnike storitev informacijske družbe ali storitve informacijske
družbe, ne glede na to ali so splošne narave ali posebej določene; pri tem gre
za zahteve, povezane z začetkom opravljanja teh storitev, na primer za zahteve
glede kvalifikacij, dovoljenj in priglasitev ali zahteve, povezane z izvajanjem
dejavnosti storitev informacijske družbe, na primer zahteve glede obnašanja
ponudnika storitev in glede kakovosti ali vsebine storitve, vključno z
zahtevami za oglaševanje in pogodbam ali zahtevami glede odgovornosti ponudnika
storitve; ne gre pa za zahteve, povezane z blagom samim, z dobavo blaga in
storitvami, ki se ne zagotavljajo elektronsko;
5.
»notranji trg« je ozemlje, za katero velja Sporazum o ustanovitvi
Evropskega gospodarskega prostora;
6.
»ponudnik storitev ali ponudnica storitev« (v nadaljnjem besedilu:
ponudnik storitev) je vsaka fizična ali pravna oseba, ki ponuja storitve
informacijske družbe;
7.
»ponudnik storitve s sedežem ali ponudnica storitev s sedežem« (v
nadaljnjem besedilu: ponudnik storitev s sedežem) je ponudnik, ki dejansko
izvaja gospodarsko dejavnost za nedoločen čas na območju, kjer ima sedež, pri
čemer njegova prisotnost ter uporaba tehničnih sredstev in tehnologij,
potrebnih za izvajanje dejavnosti, sami še ne pomenita ustanovitve sedeža;
8.
»potrošnik ali potrošnica« (v nadaljnjem besedilu: potrošnik) je vsaka
fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja blago in storitve za namene izven
njegove poklicne ali pridobitne dejavnosti;
9.
»prejemnik storitve ali prejemnica storitve« (v nadaljnjem besedilu:
prejemnik storitev) je vsaka fizična ali pravna oseba, ki iz poklicnih ali
drugih razlogov uporablja storitev informacijske družbe, zlasti za iskanje
podatkov ali omogočanje dostopa do njih;
10. »regulirani
poklici« so tisti poklici oziroma poklicne dejavnosti, katerih pogoje
opravljanja določa zakon ali podzakonski akt;
11. »storitev
informacijske družbe« je storitev, ki se po navadi zagotavlja za plačilo, na
daljavo, z elektronskimi sredstvi in na posamezno zahtevo prejemnika storitev.
Pri tem »na daljavo« pomeni, da se storitev zagotavlja, ne da bi bili strani
navzoči sočasno. »Z elektronskimi sredstvi« pomeni, da se storitev na začetku
pošlje in v namembnem kraju sprejme z elektronsko opremo za obdelavo, vključno
z digitalnim stiskanjem in za shranjevanje podatkov ter v celoti pošlje,
prenese in sprejme po žici, radiu, optičnih ali drugih elektromagnetnih
sredstvih. »Na posamezno zahtevo prejemnika storitev« pa pomeni, da se storitev
zagotavlja s prenosom podatkov na posamezno zahtevo. Storitve informacijske
družbe vključujejo zlasti prodajo blaga ali storitev, dostop do podatkov ali
oglaševanje na svetovnem spletu ter dostop do komunikacijskega omrežja, prenos
podatkov ali shranjevanje prejemnikovih podatkov v komunikacijskem omrežju.
Drugo poglavje
ELEKTRONSKO POSLOVANJE NA TRGU
4. člen
(načelo izključitve predhodnega dovoljenja)
(1) Za začetek opravljanja in izvajanje dejavnosti
storitev informacijske družbe ni treba pridobiti predhodnega dovoljenja.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka mora
ponudnik storitev pridobiti tista dovoljenja, ki se ne nanašajo posebej in
izključno na storitve informacijske družbe ali jih je treba pridobiti v skladu
z drugimi predpisi.
5. člen
(splošna obveznost zagotavljanja podatkov)
(1) Ponudnik storitev mora na svojih spletnih straneh prejemnikom
storitve in pristojnim organom poleg drugih zahtev v zvezi s podatki v skladu z
veljavnimi predpisi zagotavljati lahek, neposreden in stalen dostop do:
-
podatkov o podjetju in sedežu ponudnika storitev,
-
veljavnega elektronskega naslova za hitro in učinkovito komuniciranje,
-
matične številke,
-
davčne številke,
-
podatkov o dovoljenjih iz drugega odstavka prejšnjega člena in
pristojnih nadzornih organih,
-
pri reguliranih poklicih navedbe poklicnega združenja, v katero je
ponudnik včlanjen, poklicnega naziva in države, v kateri je bil podeljen naziv,
ter napotila k uporabnim poklicnim pravilom v državi članici, v kateri je
registrirana dejavnost, in načinom dostopa do njih.
(2) Ponudnik storitev mora dostop do podatkov iz
prejšnjega odstavka omogočiti s povezavami, ki jih objavi na svoji glavni
spletni strani.
(3) Ponudnik storitev mora prejemnikom storitve in
pristojnim organom poleg drugih zahtev, v zvezi s podatki v skladu z veljavnimi
predpisi jasno in nedvoumno označiti ceno storitve ter navesti, ali je v njej
vključen davek, stroški dobave in morebitne druge dajatve.
6. člen
(posebna obveznost zagotavljanja podatkov v zvezi s
komercialnimi sporočili)
(1) Ponudnik storitev lahko pošilja komercialna
sporočila, ki so del storitev informacijske družbe, če:
-
prejemnik storitve vnaprej soglaša s pošiljanjem,
-
je komercialno sporočilo kot tako jasno razpoznavno,
-
je nedvoumno navedena fizična ali pravna oseba, v imenu katere je
komercialno sporočilo poslano,
-
so jasno in nedvoumno navedeni pogoji za sprejem posebnih ponudb, ki so
povezane s popusti, premijami in darili, ki morajo biti kot taki nedvoumno
označeni, in
-
so jasno in nedvoumno ter lahko dostopno navedeni pogoji za sodelovanje
v nagradnih tekmovanjih ali igrah na srečo, ki morajo biti kot taki jasno
razpoznavni.
(2) Poleg pogojev iz prejšnjega odstavka mora ponudnik
storitev z reguliranim poklicem pri pošiljanju komercialnih sporočil kot dela
storitve informacijske družbe, ki jo opravlja, upoštevati tudi morebitna
posebna pravila reguliranega poklica v zvezi z neodvisnostjo, dostojanstvom in
častjo poklica, poklicno skrivnostjo ter poštenostjo do strank in sodelavcev.
(3) Kadar se pošiljajo komercialna sporočila v nasprotju
s prvim in drugim odstavkom tega člena ter gre hkrati tudi za neželeno
elektronsko pošto v skladu z zakonom, ki ureja varstvo potrošnikov, se uporabijo
določbe tega zakona.
7. člen
(sklepanje pogodb v elektronski obliki)
(1) Ponudnik storitev, ki sklepa pogodbe v elektronski
obliki, mora pogodbena določila in splošne pogoje zagotoviti v taki obliki, da
jih prejemnik storitve lahko shrani in reproducira.
(2) Ponudnik storitev mora poleg drugih zahtev v zvezi s
podatki v skladu z veljavnimi predpisi pred oddajo naročila prejemnika storitve
v elektronski obliki, jasno, razumljivo in nedvoumno:
-
opisati tehnične postopke za sklenitev pogodbe,
-
navesti, ali bo shranil besedilo pogodbe in ali bo dostopno prejemniku
storitve,
-
opisati tehnična sredstva za prepoznavanje in popravo napak pred oddajo
naročila ter
-
poleg slovenščine navesti ostale jezike, v katerih je mogoče skleniti
pogodbo.
(3) Ponudnik storitev mora prejemniku storitve omogočiti
uporabo ustreznih, učinkovitih in dostopnih elektronskih sredstev, s katerimi
lahko prepozna in popravi napake pri vnosu pred oddajo naročila.
(4) Ponudnik storitev mora prejem naročila v elektronski
obliki, takoj potrditi s potrdilom o prejemu v elektronski obliki.
(5) Naročilo in potrdilo o prejemu se štejeta za
prejeti, ko je strankam, ki sta jima namenjeni, omogočen dostop do njiju.
(6) Kadar ponudnika storitev zavezujejo kodeksi
ravnanja, jih mora navesti ter zagotoviti ali opisati elektronski dostop do
njih.
(7) Določbe drugega, tretjega, četrtega in šestega
odstavka tega člena se ne uporabljajo, če se pogodba sklene izključno z
izmenjavo elektronske pošte ali s primerljivimi posamičnimi sporočili.
(8) Določbe drugega, tretjega, četrtega, petega in
šestega odstavka tega člena se ne uporabljajo če se stranke, ki niso
potrošniki, dogovorijo drugače.
8. člen
(splošna pravila o odgovornosti ponudnikov posredovalnih
storitev)
(1) Ponudnik storitev odgovarja za podatke, ki jih
zagotovi prejemnik njegove storitve, po določbah tega zakona.
(2) Ponudnik storitev odgovarja za podatke, ki jih za
opravljanje storitve informacijske družbe zagotovi sam, po splošnih pravilih
obligacijskega in kazenskega prava.
(3) Ponudnik storitev ni dolžan nadzirati ali hraniti
podatkov, ki jih pošilja ali hrani, ali dejavno raziskovati okoliščin,
nakazujočih na protipravnost podatkov, ki jih zagotavlja prejemnik storitve.
(4) Ponudniki storitev morajo vsem pristojnim organom na
njihovo zahtevo najkasneje v roku treh dni od njenega prejema sporočiti
podatke, na podlagi katerih je mogoče identificirati prejemnike njihove
storitve (ime in priimek, naslov, firma, elektronski naslov). Navedene podatke
morajo ponudniki storitev sporočiti zaradi odkrivanja in preprečevanja kaznivih
dejanj na podlagi odredbe sodišča, brez odredbe sodišča pa, če tako določa
področni zakon.
9. člen
(odgovornost ponudnika storitev izključnega prenosa)
(1) Kadar se storitev informacijske družbe nanaša na
prenos podatkov v komunikacijskem omrežju, ki jih zagotovi prejemnik storitve,
ali zagotovitev dostopa do komunikacijskega omrežja prejemniku storitve,
ponudnik storitev ni odgovoren za poslane podatke, če:
-
ne sproži prenosa podatkov,
-
ne izbere naslovnika in
-
podatkov, ki jih prenaša, ne izbere ali spremeni.
(2) Prenos in zagotovitev dostopa iz prejšnjega odstavka
vključujeta samodejno, vmesno in prehodno shranjevanje poslanih podatkov, če je
namenjeno samo izvajanju prenosa v komunikacijskem omrežju in če se podatki ne
shranijo za daljši čas, kolikor je za njihov prenos upravičeno potrebno.
(3) Sodišče lahko ponudniku storitve naloži ustavitev
ali preprečitev kršitve. Ne glede na izključitev odgovornosti ponudnikov
storitev iz prvega odstavka tega člena, pa jim lahko sodišče odredi odstranitev
nezakonitih vsebin ali onemogočanje dostopa do njih zaradi odkrivanja in
preprečevanja kaznivih dejanj, varstva zasebnosti, varovanja tajnih podatkov in
poslovne tajnosti. Takšen predlog lahko sodišču v javnem interesu posredujejo
tudi za nadzor pristojni upravni organi, skladno s področno zakonodajo.
10. člen
(odgovornost ponudnika storitev shranjevanja v
predpomnilniku)
(1) Kadar se storitev informacijske družbe nanaša na
prenos podatkov v komunikacijskem omrežju, ki jih zagotovi prejemnik storitve,
ponudnik storitev ni odgovoren za samodejno, vmesno in prehodno shranjevanje
teh podatkov, če je namenjeno izključno učinkovitejšemu posredovanju podatka
drugim prejemnikom storitve na njihovo zahtevo, pod pogojem, da ponudnik
storitev:
-
podatkov ne spremeni,
-
ravna v skladu s pogoji za dostop do podatkov,
-
ravna v skladu s pogoji o sprotnem dopolnjevanju podatkov, ki so
določeni v splošno priznanih in uporabljenih industrijskih standardih,
-
ne posega v zakonito uporabo tehnologij za pridobivanje informacij o
rabi podatkov, ki so določene v splošno priznanih in uporabljenih industrijskih
standardih in
-
brez odlašanja odstrani ali onemogoči dostop do podatka, ki ga hrani,
takoj ko je obveščen, da je bil vir podatka odstranjen iz omrežja ali da je bil
dostop do njega onemogočen ali da je sodišče ali upravni organ odredil njegovo
odstranitev ali omejitev.
(2) Sodišče lahko ponudniku storitve naloži ustavitev
ali preprečitev kršitve. Ne glede na izključitev odgovornosti ponudnikov
storitev iz prejšnjega odstavka, pa jim lahko sodišče odredi odstranitev
nezakonitih vsebin ali onemogočanje dostopa do njih zaradi odkrivanja in
preprečevanja kaznivih dejanj, varstva zasebnosti, varovanja tajnih podatkov in
poslovne tajnosti. Takšen predlog lahko sodišču v javnem interesu posredujejo
tudi za nadzor pristojni upravni organi, skladno s področno zakonodajo.
11. člen
(odgovornost ponudnika storitev gostiteljstva)
(1) Kadar se storitev informacijske družbe nanaša na
shranjevanje podatkov, ki jih zagotovi prejemnik storitve, ponudnik storitev ni
odgovoren za podatke, ki jih je shranil na zahtevo prejemnika storitve, ki ne
deluje v okviru njegovih pooblastil ali pod njegovim nadzorom, pod pogojem, da
ponudnik storitev:
-
ne ve za protipravno dejavnost ali podatek in mu v zvezi z odškodninsko
odgovornostjo niso znana dejstva ali okoliščine, iz katerih izhaja
protipravnost, ali
-
nemudoma, ko mu je protipravnost znana, ukrepa tako, da podatke odstrani
ali onemogoči dostop do njih.
(2) Sodišče lahko ponudniku storitve naloži ustavitev
ali preprečitev kršitve. Ne glede na izključitev odgovornosti ponudnikov
storitev iz prejšnjega odstavka, pa jim lahko sodišče odredi odstranitev
nezakonitih vsebin ali onemogočanje dostopa do njih zaradi odkrivanja in
preprečevanja kaznivih dejanj, varstva zasebnosti, varovanja tajnih podatkov in
poslovne tajnosti. Takšen predlog lahko sodišču v javnem interesu posredujejo
tudi za nadzor pristojni upravni organi, skladno s področno zakonodajo.
Tretje poglavje
POSEBNE DOLOČBE O OPRAVLJANJU STORITEV INFORMACIJSKE DRUŽBE NA NOTRANJEM TRGU
12. člen
(načelo uporabe prava države sedeža ponudnika storitev)
(1) Ponudnik storitev s sedežem v Republiki Sloveniji je
dolžan opravljati storitve informacijske družbe na koordiniranem področju v
skladu z veljavnimi predpisi v Republiki Sloveniji.
(2) Če ta zakon ne določa drugače, storitev
informacijske družbe ponudnika storitve s sedežem v drugi državi članici na
koordiniranem področju ni dovoljeno omejevati iz razlogov, ki so določeni v
pravnem redu Republike Slovenije.
13. člen
(izjeme načela uporabe prava države sedeža ponudnika
storitev)
Ne glede na določbo drugega odstavka prejšnjega člena so
dopustne omejitve na področjih:
-
avtorske in sorodnih pravic ter pravic industrijske lastnine, kot jih
določajo zakon, ki ureja avtorsko in sorodne pravice in zakon, ki ureja pravice
industrijske lastnine,
-
izdaje elektronskega denarja, če za storitev velja izjema v skladu s
prvim odstavkom 8. člena Direktive 2000/46/ES Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 18. septembra 2000 o začetku opravljanja in opravljanju dejavnosti ter
nadzoru skrbnega in varnega poslovanja institucij za izdajo elektronskega
denarja (UL L št. 275 z dne 27. oktobra 2000, str. 39),
-
oglaševanja investicijskih skladov,
-
zavarovalnih pogodb, ki zagotavljajo kritje v dveh ali več državah
članicah, v katerih je vsaj eno zavarovanje obvezno, glede ustanavljanja in
svobode opravljanja storitev zavarovalništva, uporabe prava in veljavnosti
zavarovalnih pogodb, kot jih določajo zakon, ki ureja zavarovalništvo,
-
svobodne izbire prava, ki velja za pogodbo,
-
pogodbenih obveznostih pri potrošniških pogodbah,
-
veljavnosti pogodb, s katerimi se pridobijo, prenesejo ali prenehajo
pravice na nepremičninah in za katere se zahteva obličnost,
-
dopustnosti pošiljanja nepovabljenih komercialnih sporočil po
elektronski pošti.
14. člen
(omejitve opravljanja storitev informacijske družbe)
(1) Sodišče ali pristojni upravni organ lahko omeji
opravljanje storitev informacijske družbe ponudnika storitev s sedežem v drugi
državi članici, če se ukrep navezuje na opravljanje storitev na koordiniranem
področju in če:
-
je ukrep potreben zaradi uresničevanja ciljev zagotavljanja javnega
reda, še posebno pregona kaznivih dejanj, varstva mladoletnikov, preprečevanja
sovraštva zaradi rase, spola, veroizpovedi ali narodnosti, zaščite človekovega
dostojanstva ali zaradi zaščite javnega zdravja, zagotavljanja javne varnosti
ali varstva potrošnikov, vključno z varstvom investitorjev in
-
opravljanje storitve informacijske družbe posega v katerega od ciljev,
navedenih v prejšnji alinei in
-
je omejitev sorazmerna s ciljem, ki se ga želi doseči.
(2) Upravni organ o nameravanem sprejetju ukrepa iz
prejšnjega odstavka obvesti ministrstvo, pristojno za elektronske komunikacije
(v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). Ministrstvo o tem uradno obvesti Komisijo
in državo članico, v kateri ima ponudnik storitev sedež, in zahteva sprejetje
ustreznih ukrepov. Upravni organ lahko ukrep sprejme, če država članica, v
kateri ima ponudnik storitve sedež, v roku, ki je običajno potreben, ni
sprejela ukrepov ali če sprejeti ukrepi niso bili ustrezni.
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko
upravni organ iz nujnih razlogov ukrep sprejme brez predhodnega uradnega
obvestila Komisije in države članice, v kateri ima ponudnik storitev sedež. V
tem primeru je treba uradno obvestilo poslati takoj, ko je mogoče, skupaj z
razlogi, ki opravičujejo nujnost ukrepa.
(4) Drugi in tretji odstavek tega člena se ne
uporabljata, če ukrep odredi sodišče.
(5) Ukrep, s katerim se omeji opravljanje storitev
informacijske družbe, je treba odpraviti ali preklicati takoj, ko zanj niso več
izpolnjeni pogoji, ali na zahtevo Komisije.
Četrto poglavje
IZVAJANJE IN NADZOR
15. člen
(naloge ministrstva)
(1) Ministrstvo opravlja naloge organa za zvezo, naloge
mednarodnega sodelovanja in obveščanja ter spodbujevalne, posvetovalne in druge
naloge v skladu s tem zakonom.
(2) Ministrstvo najmanj vsaka tri leta pripravi poročilo
o pogodbah, ki jih ni mogoče skleniti v elektronski obliki, in razlogih za to
ter o tem obvesti Državni zbor Republike Slovenije in Komisijo.
(3) Ministrstvo določi enega ali več organov za zvezo in
sporoči njihove kontaktne podatke državam članicam in Komisiji. Organ za zvezo
sodeluje z organi za zvezo drugih držav članic in Komisijo. Biti mora dostopen
z elektronskimi sredstvi. Organ za zvezo:
-
zagotavlja splošne informacije o pogodbenih pravicah in obveznostih ter
o mehanizmih za pritožbo in za pravna sredstva, ki so na voljo v sporih,
vključno s praktičnimi vidiki uporabe teh mehanizmov;
-
zagotavlja vse potrebne informacije glede organov, združenj ali
organizacij, zadolženih za dajanje nadaljnjih informacij ali praktične pomoči,
in
-
zagotavlja pomoč in podatke, ki jih zahtevajo druge države članice ali
Komisija, tudi z uporabo elektronskih sredstev.
(4) Ministrstvo v okviru svojih nalog posebej spodbuja
izdelavo kodeksov ravnanja za trgovska, poklicna in potrošniška združenja ali
organizacije, kodeksov ravnanja v zvezi z varstvom mladoletnikov, varstvom
pravic invalidov in varstvom človekovega dostojanstva ter spremlja njihovo
izvajanje. Ministrstvo zagotavlja dostopnost kodeksov ravnanja v elektronski
obliki v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja,
spremlja njihov vpliv na prakso, navade ali običaje v zvezi z elektronskim
poslovanjem in obvešča Komisijo o pripravi osnutkov kodeksov ravnanja.
(5) Ministrstvo o pravnomočnih sodnih in upravnih
odločbah, o odločitvah arbitraž, pristojnih za izvensodno reševanje sporov, ter
o praksi, običajih in navadah v zvezi z elektronskim poslovanjem in storitvami
informacijske družbe sproti obvešča Komisijo ter jih objavi na svojih spletnih
straneh v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja.
16. člen
(inšpekcijski nadzor)
(1) Inšpekcijski nadzor nad izvajanjem tega zakona
opravlja inšpektorica ali inšpektor (v nadaljnjem besedilu inšpektor),
pristojen za trg.
(2) Inšpektor pošlje pravnomočne odločbe, izdane v
postopku nadzora nad izvajanjem tega zakona ministrstvu.
17. člen
(sodno varstvo)
(1) Kdor meni, da ponudnik storitev krši katero njegovo
pravico, lahko zahteva sodno varstvo pred pristojnim sodiščem v skladu z
zakonom.
(2) Sodišče pravnomočne odločbe v sporih iz prejšnjega
odstavka pošlje ministrstvu.
18. člen
(začasna odredba)
(1) Kdor meni, da ponudnik storitev krši katero njegovo
pravico, lahko pred pristojnim sodiščem zahteva izdajo začasne odredbe. Če ta
zakon ne določa drugače, se v postopku za izdajo začasne odredbe uporabljajo
določbe zakona, ki ureja izvršbo in zavarovanje.
(2) Sodišče lahko z začasno odredbo zlasti:
-
prepove grozeče kršitve ali nadaljevanje že začetih kršitev;
-
omeji opravljanje storitev informacijske družbe tako, da naloži
ponudniku storitve, da odstrani ali onemogoči dostop do podatkov, ki jih hrani.
(3) Sodišče lahko izda začasno odredbo tudi brez
zaslišanja nasprotne stranke, če predlagatelj izkaže za verjetno, da bi
kakršnokoli odlašanje z izdajo začasne odredbe onemogočilo doseganje njenega
namena ali povzročilu težko nadomestljivo škodo predlagatelju. Sodišče nemudoma
obvesti nasprotno stranko o izdani začasni odredbi, najpozneje pa ob izvršbi
odredbe.
(4) Ob izdaji začasne odredbe sodišče določi
predlagatelju rok, v katerem mora vložiti tožbo. Rok za vložitev tožbe začne
teči z dnem vročitve začasne odredbe predlagatelju in ne sme biti daljši od 30
dni.
(5) Postopek za izdajo začasne odredbe po tem zakonu je
nujen.
19. člen
(izvensodno reševanje sporov)
(1) Ponudnik storitve informacijske družbe in prejemnik
storitve se za reševanje medsebojnih sporov lahko dogovorita o pristojnosti arbitraže.
(2) (prenehal
veljati)
(3) Arbitraža, ki odloča v sporu v zvezi z elektronskim
poslovanjem, pošlje odločitve ministrstvu ter ga sproti obvešča tudi o praksi,
običajih in navadah v zvezi z elektronskim poslovanjem.
Peto poglavje
KAZENSKE DOLOČBE
20. člen
(prekrški)
(1) Z globo od 10.000 do 50.000 eurov se kaznuje za
prekršek ponudnik storitev, ki opravlja dejavnost kot pravna oseba, ki se po
zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za srednjo ali veliko gospodarsko
družbo, če:
-
ne zagotovi prejemniku storitev dostopa do podatkov v skladu s prvim
odstavkom 5. člena,
-
ne označi jasno in nedvoumno cene storitve ali ne navede, ali so v njej
vključeni davek, stroški dobave in morebitne druge dajatve (tretji odstavek 5.
člena),
-
pošilja komercialna sporočila v nasprotju s prvim odstavkom 6. člena,
-
ne omogoča shranjevanja ali reprodukcije pogodbenih določil ali splošnih
pogojev (prvi odstavek 7. člena),
-
ne opiše tehničnih postopkov za sklenitev pogodbe ali ne navede, ali bo
shranil besedilo pogodbe in ali bo to besedilo dostopno prejemniku storitve,
ali ne opiše tehničnih sredstev za prepoznavanje in popravo napak pred oddajo
naročila ali ne navede jezikov, v katerih je mogoče skleniti pogodbo (drugi
odstavek 7. člena),
-
ne omogoča prejemniku storitve uporabe ustreznih, učinkovitih in
dostopnih elektronskih sredstev, s katerimi lahko prepozna in popravi napake
pri vnosu pred oddajo naročila (tretji odstavek 7. člena),
-
ne navede kodeksov ravnanja, h katerim je zavezan, ali ne zagotovi ali
ne opiše elektronskega dostopa do njih (šesti odstavek 7. člena),
-
ne sporoči podatkov iz zahteve pristojnega organa v predvidenem roku
(četrti odstavek 8. člena).
(2) Z globo od 2.000 do 20.000 eurov se za prekršek iz
prejšnjega odstavka kaznuje ponudnik storitev, ki opravlja dejavnost kot pravna
oseba ali kot samostojni podjetnik posameznik oziroma samostojna podjetnica
posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik).
(3) Z globo od 1.000 do 4.000 eurov se za prekršek iz
prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe oziroma
odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika.
Zakon o elektronskem poslovanju na trgu – ZEPT (Uradni list RS, št. 61/06)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»Šesto poglavje
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
21. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati določbe 21. in 22. točke 2. člena, 8. točke drugega odstavka 13. člena in določbe 13.a do 13.d člena
Zakona o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (Uradni list RS, št.
98/04 – uradno prečiščeno besedilo).
22. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o arbitraži – ZArbit (Uradni
list RS, št. 45/08)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»52. člen
(začetek veljavnosti)
Ta zakon začne veljati tri mesece po objavi v Uradnem listu
Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o elektronskem
poslovanju na trgu – ZEPT-A (Uradni
list RS, št. 79/09)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
12. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.