Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o javnih zbiranjih obsega:
- Zakon o javnih zbiranjih – ZJZ (Uradni list RS, št. 59/02 z
dne 5. 7. 2002),
- Zakon
o spremembah in dopolnitvah zakona o javnih zbiranjih – ZJZ-A (Uradni list RS, št. 60/05 z
dne 24. 6. 2005),
- Zakon o javnih zbiranjih –
uradno prečiščeno besedilo – ZJZ-UPB1 (Uradni list RS, št. 95/05 z dne 26. 10. 2005),
- Zakon
o dopolnitvah Zakona o javnih zbiranjih – ZJZ-B (Uradni list RS, št. 90/05 z dne 10. 10. 2005),
- Zakon o javnih zbiranjih –
uradno prečiščeno besedilo – ZJZ-UPB2 (Uradni list RS, št. 113/05 z dne 16. 12. 2005),
- Zakon
o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih zbiranjih – ZJZ-C (Uradni list RS, št. 85/09 z
dne 30. 10. 2009).
ZAKON
o javnih zbiranjih (ZJZ)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 5)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(namen zakona)
S tem zakonom se ureja način uresničevanja ustavne pravice do
mirnega zbiranja in javnih zborovanj na javnih shodih in javnih prireditvah.
2. člen
(pravica do zbiranja in zborovanja)
Vsakdo ima pravico organizirati javne shode in javne
prireditve in se jih udeleževati.
Nikomur ni dopustno preprečevati udeležbe na javnem shodu ali
javni prireditvi, razen v primerih, ki jih določa ta zakon.
3. člen
(črtan)
4. člen
(pomen izrazov)
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem zakonu, imajo naslednji
pomen:
1.
javni shod (v nadaljnjem besedilu: shod) je vsako organizirano zbiranje
oseb zaradi izražanja mnenj in stališč o vprašanjih javnega ali skupnega pomena
na prostem ali v zaprtem prostoru, kjer je dostop dovoljen vsakomur;
2.
javna prireditev (v nadaljnjem besedilu: prireditev) je vsako
organizirano zbiranje oseb zaradi izvajanja kulturne, športne, zabavne,
izobraževalne, verske ali druge aktivnosti tako, da je udeležba brezpogojno ali
pod določenimi pogoji dovoljena vsakomur;
3.
organiziran shod oziroma prireditev je shod oziroma prireditev, pri
kateri organizator razglaša (javno oglašuje) oziroma poziva k udeležbi z javno
objavo oziroma z vabili, posredovanimi tistim, ki naj se shoda oziroma
prireditve udeležijo;
4.
neorganiziran shod je nenačrtovano zbiranje ljudi brez organizatorja
zaradi izražanja mnenj in stališč o vprašanjih javnega ali skupnega pomena na
prostem ali v zaprtem prostoru, kjer je dostop dovoljen vsakomur;
5.
za druge žalne slovesnosti se šteje zbiranje ljudi na prostoru oziroma
območju, ki ga obeležuje grob, kapelica, spomenik ali kakršno koli drugo
spominsko znamenje ali obeležje, ali na območju vojnega grobišča, zaradi
izražanja sožalja, spoštovanja do umrlih in drugih izražanj žalne narave;
6.
spontan ulični nastop je neorganiziran in brezplačen nastop pouličnih
umetnic oziroma umetnikov ali artistk oziroma artistov;
7.
organizatorka oziroma organizator shoda oziroma prireditve (v nadaljnjem
besedilu: organizator) je fizična ali pravna oseba, za račun katere se izvede
shod oziroma prireditev, in vsak, ki se javno razglaša za organizatorja ali kot
organizator nastopa pred državnim organom;
8.
vodja shoda oziroma prireditve (v nadaljnjem besedilu: vodja) je oseba,
ki vodi shod oziroma prireditev;
9.
rediteljica oziroma reditelj na shodu oziroma prireditvi (v nadaljnjem
besedilu: reditelj) je oseba, ki jo organizator določi, da skrbi za red na
shodu oziroma prireditvi;
10. vodja
rediteljev je reditelj, ki vodi in organizira delo rediteljev;
11. rediteljska
služba je zadostno število rediteljev z vodjo rediteljev;
12. udeleženka
oziroma udeleženec shoda oziroma prireditve (v nadaljnjem besedilu: udeleženec)
je oseba, ki se na poziv organizatorja udeležuje shoda oziroma prireditve in
oseba, ki na prireditvenem prostoru prisostvuje izvajanju programa shoda
oziroma prireditve;
13. prireditveni
prostor je prostor, potreben za izvedbo shoda oziroma prireditve, na katerem
vzdržuje red organizator;
14. v
čas trajanja shoda oziroma prireditve se šteje čas od začetka zbiranja
udeležencev do njihovega razhoda;
15. nevarni
predmeti so predmeti, s katerimi se lahko prizadenejo hude telesne poškodbe ali
hudo okvari zdravje;
16. mednarodne
športne prireditve so velike mednarodne športne prireditve, kot jih določa zakon,
ki ureja področje športa, mednarodna klubska tekmovanja in nastopi
reprezentanc, ki se izvajajo pod okriljem mednarodnih ali nacionalnih panožnih
športnih zvez in druge športne prireditve v kolektivnih športnih panogah, na
katerih sodeluje tuj klub, ki je v prvi državni ligi države, iz katere prihaja;
17. predmeti,
zaradi katerih je lahko ogroženo življenje ali zdravje ljudi oziroma
premoženje, so pirotehnični izdelki za ognjemete razreda III. in IV., orožje,
kot ga opredeljuje zakon, ki ureja pravice in dolžnosti posameznikov, pravnih
oseb in samostojnih podjetnikov posameznikov v zvezi z orožjem, razen orožja,
uporabljenega kot gledališki rekvizit, ter vsi drugih predmeti, ki jih
organizator uporablja pri izvedbi programa prireditve oziroma jih v okviru
izvajanja programa prireditve uporabljajo udeleženci, če je zaradi njihove
uporabe lahko ogroženo življenje ali zdravje udeležencev ali tudi drugih ljudi
oziroma premoženje;
18. naprave,
zaradi katerih je lahko ogroženo življenje ali zdravje ljudi oziroma
premoženje, so vozila (vsa prevozna sredstva, namenjena vožnji po cesti, razen
posebnih prevoznih sredstev – otroških prevoznih sredstev, bolniških vozičkov
ter športnih pripomočkov in naprav, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje
pešca in motorne sani), zrakoplovi (letala, ultralahka motorna letala, motorni
zmaji in druge letalne naprave z motornim pogonom, tudi letalski modeli,
ultralahka jadralna letala, jadralni zmaji, jadralna padala, baloni), naprave
za zabavo (vrtiljaki, zabaviščni vlaki ipd.) in druge naprave, ki jih pri
izvedbi programa prireditve uporablja organizator, kot so večji začasni objekti
(odri posebnih konstrukcij, tribune, šotori ipd.), stroji, za prireditev
posebej izdelane ali prirejene priprave (posebna dvigala, vlečnice) ali druge
naprave, ki obratujejo in lahko ob normalnem obratovanju oziroma rabi, ali ob
prirejeni rabi, ogrozijo življenje in zdravje udeležencev ali tudi drugih ljudi
oziroma premoženje.
Šteje se, da ima oseba ustrezne psihofizične sposobnosti, če
ni očitno pod vplivom alkohola ali drugih psihotropnih substanc, in je glede na
svoje fizične zmožnosti objektivno sposobna opravljati zaupane naloge.
Šteje se, da gospodarske družbe in samostojne podjetnice
posameznice oziroma samostojni podjetniki posamezniki oziroma društva in druge
organizacije v svojih poslovnih prostorih prireditve organizirajo kot svojo
redno dejavnost, če jih organizirajo vsak dan, vsak vnaprej določen dan v tednu
ali v drugih časovnih razmikih, vendar vsaj 12 dni v letu.
Za športne prireditve v kolektivnih športnih panogah se
štejejo športna tekmovanja v košarki, nogometu, malem nogometu, rokometu,
odbojki, odbojki na mivki, hokeju na ledu, hokeju in line, hokeju na travi,
vaterpolu, ragbiju in baseballu.
5. člen
(izključitev uporabe zakona)
Ta zakon se ne uporablja za:
1.
javna zbiranja, za katera veljajo posebni predpisi, kolikor jih ti
predpisi urejajo drugače;
2.
verske obrede v zgradbah oziroma prostorih, ki so določeni za
opravljanje verske dejavnosti in javnih prostorih, ki sestavljajo celoto z
zemljiščem, na katerem stoji zgradba, določena za opravljanje verske
dejavnosti;
3.
svečanosti ob rojstvu in poroki, jubileje, družinske praznike in podobna
zbiranja, pogrebne sprevode in druge žalne slovesnosti ter krajevno običajne
verske sprevode in procesije, ki potekajo po ustaljenih poteh in ne ogrožajo
varnosti cestnega prometa;
4.
kongrese, občne zbore in druge zbore, ki predstavljajo način dela
državnih organov, organov lokalnih skupnosti, političnih strank, sindikatov,
verskih skupnosti, društev oziroma organov upravljanja v gospodarskih družbah
in drugih organizacijah ali so zborno delo šol in drugih oblik izobraževanja, če
se organizirajo v zaprtih prostorih;
5.
zbiranja v zvezi z opravljanjem funkcije poslanke ali poslanca ali občinske
svetnice ali svetnika (srečanja z volivci), če potekajo v zaprtih prostorih;
6.
spontane ulične nastope.
Določba tretjega odstavka 10. člena, določba tretje alinee
prvega odstavka 14. člena v delu, ki se nanaša na rediteljsko službo, ter 26.
in drugega odstavka 27. člena tega zakona se ne uporabljajo za državne
proslave, ki jih organizira Predsednik Republike Slovenije, Državni zbor
Republike Slovenije ali Vlada Republike Slovenije.
6. člen
(omejitve)
Prepovedano je organizirati shode oziroma prireditve z
namenom, da bi se na njih izvrševala kazniva dejanja oziroma pozivalo k
izvrševanju kaznivih dejanj, ali z namenom povzročanja nasilja, motenja javnega
reda oziroma oviranja javnega prometa.
Prepovedano je organizirati shode oziroma prireditve na
prostem v neposredni bližini objektov, ki se varujejo po posebnih predpisih, če
bi shod oziroma prireditev lahko ovirala varovanje teh objektov.
Pristojni organ prepove shod oziroma prireditev tudi v primerih,
ko organizator ni izkazal zadostnih ukrepov za zagotovitev reda, varnosti
življenja in zdravja udeležencev in drugih oseb, varnosti premoženja, varnosti
javnega prometa, varstva okolja, brezhibnosti naprav ali varne uporabe
predmetov, zaradi katerih je lahko ogroženo življenje, zdravje ali premoženje
ljudi, če je uporaba prireditvenega prostora z odločbo državnega organa
prepovedana ali če ministrica oziroma minister, pristojen za zdravstvo, v mejah
z zakonom določenih pooblastil, prepove zbiranje ljudi na določenih javnih
mestih.
7. člen
(prijava)
Prijave shodov oziroma prireditev po tem zakonu sprejema
policijska postaja, oziroma policijski oddelek ali policijska pisarna, na območju
katere se organizira shod oziroma prireditev (v nadaljnjem besedilu: pristojna
policijska postaja).
8. člen
(dovoljenje)
Za odločanje na prvi stopnji je po tem zakonu pristojna
upravna enota, na območju katere se organizira shod oziroma prireditev (v
nadaljnjem besedilu: pristojni organ).
Na drugi stopnji odloča ministrstvo, pristojno za notranje
zadeve.
II. ORGANIZIRANJE SHODOV IN PRIREDITEV
9. člen
(splošni ukrepi)
Vlada Republike Slovenije na predlog ministrice oziroma
ministra, pristojnega za okolje, določi način uporabe zvočnih in drugih naprav,
ki na shodih oziroma prireditvah povzročajo hrup, tako da ne povzročajo čezmernega
obremenjevanja okolja.
Vlada Republike Slovenije na predlog ministrice oziroma
ministra, pristojnega za šport, določi splošne ukrepe, ki jih morajo lastnice
ali lastniki oziroma upravljavke ali upravljavci športnih objektov in
organizatorji športnih prireditev v teh objektih izvajati za zagotovitev reda,
varnosti udeležencev in drugih oseb ter premoženja na prireditvah.
10. člen
(splošne dolžnosti organizatorja)
Organizator mora shod oziroma prireditev organizirati tako,
da bo poskrbljeno za red, da ne bosta ogrožena življenje in zdravje udeležencev
ali drugih oseb oziroma premoženje, da ne bo ogrožen javni promet in da ne bo
nedopustno obremenjeno okolje.
Organizator mora določiti vodjo. Vodja je lahko oseba, ki je
stara najmanj 18 let in ima ustrezne psihofizične sposobnosti za opravljanje
nalog vodje.
Glede na značaj shoda oziroma prireditve in pričakovano
število udeležencev mora organizator za zagotavljanje reda na prireditvenem
prostoru zagotoviti rediteljsko službo.
Če je organizatorju športne prireditve v kolektivni športni
panogi z dovoljenjem iz 16. člena tega zakona naloženo, da mora zaradi posebno
velikega tveganja, da bi na prireditvi prišlo do ogrožanja reda, varnosti
življenja in zdravja udeležencev in drugih oseb, od udeležencev prireditve ob
nakupu vstopnic pridobiti osebne podatke (personalizacija vstopnic), lahko
zbira le podatke o osebnem imenu, državljanstvu in stalnem ali začasnem
prebivališču, in to le od posameznikov, na katere se ti podatki nanašajo.
Osebne podatke lahko zbira in obdeluje le skladno s predpisi, ki urejajo
varstvo osebnih podatkov, in jih lahko posreduje le policiji za izvrševanje
nalog, ki jih ima ta po določbah tega zakona in obvezujočih mednarodnih
pogodbah, ki določajo ukrepe za preprečevanje nasilja na športnih prireditvah.
Organizator je dolžan zbrane osebne podatke hraniti največ tri mesece od
prireditve, nato pa uničiti.
Na način in pod pogoji iz prejšnjega odstavka je organizator
dolžan ravnati tudi z osebnimi podatki, ki so bili pridobljeni z videonadzorom
shoda ali prireditve.
Če se na shodu oziroma prireditvi opravljajo dejavnosti, ki
jih urejajo drugi predpisi, morajo biti izpolnjeni tudi pogoji, ki jih za
opravljanje dejavnosti določajo ti predpisi.
11. člen
(dolžnost prijave)
Organizator shoda mora shod prijaviti najmanj tri dni pred
dnevom shoda, organizator prireditve pa najmanj pet dni pred dnevom prireditve.
Če organizator v določenem časovnem razdobju, ki ne sme biti
daljše od šest mesecev, na istem kraju organizira istovrstne prireditve, katere
je po tem zakonu potrebno prijaviti, lahko prijavo poda za vse prireditve v tem
obdobju hkrati.
12. člen
(prireditve, za katere ni potrebna prijava)
Če ta zakon ne določa drugače, ni potrebno prijaviti prireditev,
ki jih organizirajo:
1.
gospodarske družbe in samostojne podjetnice posameznice oziroma
samostojni podjetniki posamezniki kot svojo redno dejavnost v svojih poslovnih
prostorih;
2.
državni organi, lokalne skupnosti, politične stranke, sindikati, verske
skupnosti, društva ter druge organizacije v zvezi z opravljanjem svoje
dejavnosti, določene s predpisom, statutom ali pravili, v svojih poslovnih
prostorih, ki so namenjeni za opravljanje te dejavnosti;
3.
študentke oziroma študenti, dijakinje oziroma dijaki, učenke oziroma učenci,
v mejah hišnega reda v šolskih prostorih.
Organizator prireditve iz prejšnjega odstavka je dolžan
zagotoviti vse ukrepe za vzdrževanje reda na prireditvi, kot jih določata druga
in tretja alinea prvega odstavka 25. člena in 27. člen tega zakona.
12.a člen
Če organizator iz 1. točke prvega odstavka oziroma društvo
ali druga organizacija iz 2. točke prvega odstavka prejšnjega člena prireditve
organizira kot svojo redno dejavnost v okviru dejavnosti gostinskega obrata, ki
nudi mehansko ali živo glasbo za ples oziroma družabni program (obratovanje
diskotek in nočnih klubov), oziroma takšne prireditve organizira v okviru
drugih dejavnosti za prosti čas (obratovanje diskotek ali nočnih klubov brez
strežbe pijač), mora zagotoviti vzdrževanje reda z varnostniki v skladu s
predpisi, ki urejajo zasebno varovanje, če niso v nasprotju s tem zakonom.
Organizator iz prejšnjega odstavka mora določiti osebo, ki
ima odgovornosti vodje prireditve.
13. člen
(shodi in prireditve, za katere je potrebno dovoljenje)
Ne glede na določbo 11. in 12. člena tega zakona je dovoljenje potrebno za shod na cesti in za naslednje prireditve:
1.
mednarodne športne prireditve in članska tekmovanja klubov prve državne
lige v kolektivnih športih;
2.
prireditve, na katerih se uporablja odprt ogenj oziroma predmeti ali
naprave, zaradi katerih je lahko ogroženo življenje ali zdravje ljudi oziroma
premoženje;
3.
prireditve, na katerih se pričakuje več kot 3000 udeležencev.
Dovoljenje za prireditve iz 2. točke prejšnjega odstavka ni
potrebno, če je organizator gospodarska družba ali samostojna podjetnica
posameznica oziroma samostojni podjetnik posameznik, ki v okviru opravljanja
svoje redne dejavnosti obratuje z napravami za zabavo v svojih poslovnih
prostorih.
Vlogo za izdajo dovoljenja mora organizator vložiti pri
pristojnem organu najmanj sedem dni pred dnevom shoda oziroma prireditve.
14. člen
(vloga)
V prijavi shoda oziroma prireditve in v vlogi, s katero se
zaprosi za dovoljenje, je potrebno navesti:
-
podatke o organizatorju shoda oziroma prireditve (osebno ime, EMŠO
oziroma datum rojstva in spol, če mu EMŠO ni določen, državljanstvo, naslov
stalnega ali začasnega prebivališča, oziroma firmo, sedež, matično številko in
osebno ime zastopnice oziroma zastopnika);
-
kraj, čas in trajanje shoda oziroma prireditve, program shoda oziroma
prireditve in predvideno število udeležencev, če je za prireditveni prostor
določena zgornja meja zmogljivosti, pa tudi podatek o največji dovoljeni
zmogljivosti prireditvenega prostora po predpisih, ki urejajo graditev objektov
ter varstvo pred požarom;
-
osebne podatke vodje ter vodje rediteljev (osebno ime, EMŠO oziroma
datum rojstva in spol, če mu EMŠO ni določen, državljanstvo, naslov stalnega
ali začasnega prebivališča); če rediteljsko službo opravlja subjekt, ki se
ukvarja z dejavnostjo varovanja ljudi in premoženja, pa tudi njegove podatke
(firma, sedež, matična številka, osebno ime odgovorne osebe);
-
osebne podatke pooblaščenke oziroma pooblaščenca organizatorja za vročitve
na sedežu pristojnega organa (osebno ime, naslov stalnega ali začasnega
prebivališča) ter način obveščanja;
-
način varovanja shoda oziroma prireditve z navedbo števila rediteljev
ter ukrepov za zagotovitev reda, varnosti življenja in zdravja udeležencev in
drugih oseb, varnosti premoženja, da ne bo ogrožen javni promet in da ne bo
nedopustno obremenjeno okolje.
Prijavi mora organizator priložiti soglasje lastnice ali
lastnika oziroma upravljavke ali upravljavca zemljišča oziroma prostora, na
katerem se organizira shod oziroma prireditev in dokazilo, da je o shodu
oziroma prireditvi pisno obvestil lokalno skupnost; če se na shodu oziroma
prireditvi z zvočnimi ali drugimi napravami povzroča čezmeren hrup, pa tudi
dovoljenje organa, pristojnega za izdajo.
Vlogi, s katero se zaprosi za dovoljenje, je poleg dokazil iz
prejšnjega odstavka potrebno predložiti tudi dokazila o tehnični brezhibnosti
naprav oziroma o varni uporabi predmetov, če se na shodu oziroma prireditvi
uporabljajo naprave ali predmeti, zaradi katerih je lahko ogroženo življenje ali
zdravje ljudi oziroma premoženje; če je zaradi shoda potrebno prepovedati ali
omejiti javni promet, pa tudi dovoljenje organa, pristojnega za izdajo tega
dovoljenja.
Za prijavo shoda oziroma prireditve se ne plača upravna
taksa.
Podatki iz prvega odstavka tega člena o organizatorju, shodu
oziroma prireditvi ter o vodji so javni. Če se podatki nanašajo na fizično
osebo, je javnosti dostopen le podatek o osebnem imenu.
15. člen
(sprejem prijave)
Pristojna policijska postaja potrdi sprejem prijave shoda oziroma
prireditve. Za sprejem in potrditev sprejema prijave se ne uporabljajo določbe
zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
Če je za prijavljeni shod oziroma prireditev potrebno
dovoljenje, policijska postaja prijavo nemudoma pošlje pristojnemu organu ter o
tem obvesti organizatorja.
Pristojni organ prijavo obravnava kot vlogo za dovoljenje iz
14. člena tega zakona. Šteje se, da je vloga pravočasna, če jo je pristojna
policijska postaja prejela v roku, določenem v 13. členu tega zakona. Če
pristojni organ ugotovi, da dovoljenje ni potrebno, vrne prijavo policijski
postaji in o tem obvesti organizatorja.
16. člen
(postopek za izdajo dovoljenja)
Pristojni organ izda dovoljenje za shod oziroma prireditev, če
je organizator v postopku izkazal, da je predvidel zadostne ukrepe za
zagotovitev reda, varnosti življenja in zdravja udeležencev in drugih oseb,
varnosti premoženja ter da shod oziroma prireditev ne bo ogrožala javnega
prometa in predstavljala nedopustne obremenitve okolja.
V dovoljenju lahko pristojni organ organizatorju naloži
dodatne ukrepe za večjo varnost ljudi in premoženja ter za vzdrževanje reda.
O izdanem dovoljenju pristojni organ nemudoma obvesti
pristojno policijsko postajo.
16.a člen
(udeleženci postopka za izdajo dovoljenja)
Stranka v postopku izdaje dovoljenja za shod oziroma
prireditev je lahko samo organizator shoda oziroma prireditve.
Postopka iz prejšnjega odstavka se lahko kot stranski
udeleženec udeležuje le tisti, ki to najmanj pet dni pred dnevom shoda oziroma
prireditve zahteva s pisno zahtevo, v kateri mora navesti dejstva in če je
mogoče priložiti tudi dokaze, s katerimi utemeljuje svoj pravni interes.
Če organ na podlagi zahteve in dokazov oceni, da zahteva ni
utemeljena, izda o tem sklep. Pritožba zoper sklep, s katerim se položaj
stranskega udeleženca ne prizna, ne zadrži izvršitve sklepa.
16.b člen
(ustna obravnava)
Kadar pristojni organ zaradi ugotovitve dejanskega stanja in
razjasnitve bistvenih okoliščin zadeve skliče ustno obravnavo in ni časa, da bi
tiste, ki jih je treba vabiti, povabil s pisnim vabilom, lahko vabila na ustno
obravnavo brez odlašanja pošlje po elektronski poti, telefaxu, jih povabi
telefonsko ali ustno in o tem naredi uradni zaznamek v spisu zadeve.
Pristojni organ mora na ustno obravnavo vabiti tudi policijo.
16.c člen
(vsebina dovoljenja)
Izrek dovoljenja za shod oziroma prireditev mora poleg
sestavin, ki so z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek, predpisane za
pisno odločbo, vsebovati tudi:
-
podatke o organizatorju shoda oziroma prireditve (osebno ime, naslov
stalnega ali začasnega prebivališča, oziroma firma in sedež),
-
podatek o kraju, času in trajanju shoda oziroma prireditve,
-
program shoda oziroma prireditve,
-
osebne podatke vodje in vodje rediteljev (osebno ime in naslov stalnega
ali začasnega prebivališča) oziroma firma in sedež ter osebno ime odgovorne
osebe, če rediteljsko službo opravlja subjekt, ki se ukvarja z dejavnostjo
varovanja ljudi in premoženja,
-
način varovanja shoda oziroma prireditve z navedbo števila rediteljev
oziroma varnostnikov in njihovo razporeditvijo po prireditvenem prostoru,
-
ukrepe, ki jih je za zagotovitev reda, varnosti življenja in zdravja
udeležencev in drugih oseb, varnosti premoženja ter da ne bo ogrožen javni
promet, predvidel organizator,
-
morebitne dodatne ukrepe, ki jih organizatorju za večjo varnost ljudi in
premoženja ter za vzdrževanje reda naloži uradna oseba,
-
soglasja pristojnih organov, če tako določa poseben zakon in so sestavni
del dovoljenja za shod oziroma prireditev.
16.č člen
(pritožba zoper dovoljenje)
Pritožba zoper izdano dovoljenje ne zadrži njegove izvršitve.
17. člen
(skupno dovoljenje)
Dovoljenje za javno prireditev se lahko izda za več
istovrstnih prireditev za čas, ki ga določi pristojni organ. Ta čas ne more
biti daljši od 6 mesecev.
18. člen
(preklic dovoljenja)
Pristojni organ prekliče izdano dovoljenje, če organizator
shoda oziroma prireditve ne izvrši ukrepov, določenih v dovoljenju, ali če po
izdaji odločbe nastopi razlog iz prvega odstavka 6. člena tega zakona.
Kadar gre za nujne ukrepe v javnem interesu, pristojni organ
o preklicu dovoljenja odloči ustno in določi, da se odločba takoj izvrši.
19. člen
(predlog za prepoved)
Kadar pristojna policijska postaja oceni, da je prijavljeni
shod oziroma prireditev organizirana z namenom iz prvega odstavka 6. člena,
oziroma obstajajo razlogi iz drugega in tretjega odstavka 6. člena tega zakona,
pristojnemu organu nemudoma predlaga, da shod oziroma prireditev prepove ter o
tem obvesti organizatorja.
20. člen
(prepoved)
Pristojni organ shod oziroma prireditev prepove, kadar okoliščine
kažejo na to, da je organizirana z namenom, določenim v prvem odstavku 6. člena
ter v primerih iz drugega in tretjega odstavka 6. člena tega zakona.
Če bi bilo potrebno shod prepovedati iz razlogov motenja
javnega reda oziroma ogrožanja javnega prometa, ker čas ali kraj, določena za
shod, nista primerna, pristojni organ pred izdajo odločbe organizatorja pozove,
da določi drug čas ali kraj shoda. Če organizator določi drug primeren kraj ali
čas shoda, pristojni organ postopek za prepoved shoda ustavi in izda
dovoljenje.
21. člen
(roki za odločitev)
Pristojni organ mora organizatorju vročiti odločbo o
prepovedi shoda oziroma prireditve brez odlašanja, najkasneje pa dva dni pred
dnevom shoda oziroma prireditve.
Določba prejšnjega odstavka ne velja, če je organizator shod
oziroma prireditev prijavil kasneje kot pet dni pred dnevom shoda oziroma
prireditve. V tem primeru mora pristojni organ odločbo o prepovedi vročiti do
pričetka shoda oziroma prireditve, oziroma lahko v istem roku odloči tudi
ustno. Če organizator to zahteva, mora pristojni organ izdati pisno odločbo
najkasneje v roku treh dni od dneva podane zahteve. Zahtevo lahko organizator
poda v roku 24 ur od izdaje ustne odločbe.
Če pristojni organ organizatorju odločbe iz prvega odstavka
tega člena ne vroči oziroma ustno ne izreče v predpisanem roku, se šteje, da je
shod oziroma prireditev dovoljena.
Zoper odločbo je dopustna pritožba v roku treh dni od vročitve
odločbe. Pritožba ne zadrži izvršitve odločbe.
O pritožbi zoper odločbo odloči ministrstvo, pristojno za notranje
zadeve, v roku treh dni po dejanskem prejemu pritožbe. V rok se ne štejejo
dnevi, ko organ ne dela.
Če pritožbeni organ izdano odločbo odpravi po času, določenem
za izvedbo shoda ali prireditve, lahko organizator pristojno policijsko postajo
oziroma pristojni organ v roku treh dni po prejemu odločbe obvesti o spremembi časa
shoda oziroma prireditve. Če to stori, se shod oziroma prireditev lahko izvede.
III. ZAGOTAVLJANJE REDA NA SHODU OZIROMA NA PRIREDITVI
22. člen
(odgovornost vodje)
Za pravilen potek shoda oziroma prireditve ter za red je
odgovoren vodja.
Vodja skrbi, da poteka shod oziroma prireditev v skladu z
napovedanim programom in da se izvajajo vsi ukrepi, navedeni v prijavi oziroma
v izdanem dovoljenju.
Vodja je dolžan sodelovati s policijo in upoštevati morebitne
predlagane ukrepe policije za zagotovitev reda na shodu oziroma prireditvi.
Vodja ima pravico shod oziroma prireditev prekiniti ali
zaključiti in tudi pravico odločiti, da se prekinjeni shod oziroma prireditev
nadaljuje, če je bil vzpostavljen red. Vodja ima pravico izključiti udeležence,
ki motijo red. Izrekanje ukrepov mora biti v slovenskem jeziku, na območju,
kjer živita narodni skupnosti, pa tudi v jeziku narodne skupnosti.
Kdor je izključen, se mora takoj odstraniti.
23. člen
(prepovedana ravnanja)
Prepovedano je motiti ali ovirati potek shoda oziroma
prireditve.
Nihče se ne sme udeležiti shoda oziroma prireditve, ki je
prepovedana.
Udeleženci na shod oziroma prireditev ne smejo prinašati
orožja, eksplozivnih snovi, pirotehničnih izdelkov ali nevarnih predmetov
oziroma snovi ter motiti reda na shodu oziroma prireditvi.
24. člen
(reditelj)
Reditelj je lahko le državljan Republike Slovenije, ki je
star najmanj 18 let in ima ustrezne psihofizične sposobnosti za opravljanje
nalog reditelja glede na značaj shoda oziroma prireditve.
Reditelj mora biti s posebnim telovnikom ali trakom ali kako
drugače na obleki vidno označen z napisom “reditelj“.
Reditelj ne sme biti oborožen ali uporabljati drugih
prisilnih sredstev.
25. člen
(naloge reditelja)
Reditelj predvsem:
-
skrbi za red na shodu oziroma prireditvi;
-
prepreči dostop osebi, ki bi želela na shod oziroma prireditev prinesti
predmete oziroma snovi iz tretjega odstavka 23. člena tega zakona;
-
prepreči dostop osebi, ki je vidno pod vplivom alkohola in je pričakovati,
da bo v takšnem stanju kršila red.
Za izvrševanje svojih nalog reditelj udeležence usmerja,
obvešča, opozarja, izreka prepovedi ter s fizično ali mehansko oviro prepreči
dostop na prireditveni prostor. Kadar je za izvrševanje naloge iz druge alinee
prejšnjega odstavka tega člena to nujno potrebno, lahko reditelj pri vstopu na
prireditveni prostor površinsko pregleda osebno prtljago udeleženca, če
udeleženec s tem soglaša.
Če na shodu ali prireditvi rediteljsko službo zagotavlja
subjekt, ki opravlja dejavnost varovanja javnih zbiranj, lahko varnostniki
izvajajo tudi druge ukrepe, ki jih določa zakon, ki ureja zasebno varovanje, če
so za vzdrževanje reda nujni in niso s tem zakonom prepovedani.
O svojem posredovanju in ukrepih mora reditelj obveščati
vodjo rediteljev, ta pa vodjo.
O izvajanju ukrepa površinskega pregleda osebne prtljage in
drugih nujnih ukrepov za vzdrževanje reda iz tretjega odstavka tega člena (ugotavljanje
istovetnosti udeležencev, površinski pregled vrhnjih oblačil ali notranjosti
vozila pri vstopu, preprečitev vstopa, če udeleženec ugotavljanje istovetnosti
ali pregled odkloni, ter o uporabi videonadzora) je organizator dolžan
udeležence na vhodih ali drugih vidnih mestih na prireditvenem prostoru ali na
vstopnicah z grafičnim ali pisnim opozorilom predhodno opozoriti.
26. člen
(zaprosilo za pomoč policije)
Kadar reditelji na shodu oziroma prireditvi ne morejo
zagotoviti reda in je pri kršitvi udeleženo večje število oseb ali kadar je
ogrožen javni red, mora vodja zaprositi za pomoč policijo.
Če policija oceni, da je na prireditvi javni red ali
življenje in zdravje udeležencev ogroženo, ker število udeležencev presega
zmogljivost prireditvenega prostora, od vodje zahteva, da prepreči nadaljnji
dostop na prireditveni prostor in zagotovi, da se število udeležencev zmanjša
na število zmogljivosti prireditvenega prostora.
27. člen
(prekinitev shoda oziroma prireditve)
Vodja mora takoj prekiniti shod oziroma prireditev, če pride
na shodu oziroma prireditvi do izvrševanja kaznivih dejanj oziroma do pozivanja
h kaznivim dejanjem, ali če pride do nasilja oziroma do splošnega nereda, ki ga
rediteljska služba ne more odpraviti in je huje kršen javni red ali ogrožena
varnost ljudi ali premoženja oziroma varnost javnega prometa.
V primerih iz prejšnjega odstavka mora vodja takoj obvestiti
policijo.
IV. PRISTOJNOSTI POLICIJE NA SHODIH IN PRIREDITVAH
28. člen
(dolžnost policije)
Če je shod oziroma prireditev organizirana v skladu z določbami
tega zakona, je policija dolžna zagotoviti, da shod oziroma prireditev ne bo
motena ali ovirana.
Policija občasno nadzira potek shodov in prireditev.
28.a člen
Red na državnih proslavah iz drugega odstavka 5. člena tega
zakona zagotavlja policija.
29. člen
(vzdrževanje javnega reda)
Policija po uradni dolžnosti vzdržuje javni red ob sprevodih
in demonstracijah, velikih mednarodnih športnih prireditvah ter ob
neorganiziranih shodih.
30. člen
(pomoč policije)
Kadar glede na naravo shoda oziroma prireditve ali glede na
okoliščine, v katerih poteka shod oziroma prireditev, okoliščine kažejo na to,
da bi lahko prišlo do ravnanj iz 26. oziroma 27. člena tega zakona in obstaja
možnost, da bodo potrebni njeni ukrepi, policija v soglasju z organizatorjem
določi potrebno število policistov za pomoč pri vzdrževanju reda na shodu
oziroma prireditvi. V takšnem primeru se vodja policistov sporazume z vodjo o
načinu sodelovanja.
Organizator shoda oziroma prireditve je v primerih iz
prejšnjega odstavka dolžan sodelovati s policijo tudi pri načrtovanju ukrepov
za vzdrževanje reda na shodu oziroma prireditvi.
31. člen
(neprijavljeni shodi oziroma prireditve in shodi oziroma
prireditve, organizirane brez dovoljenja)
Če organizator shoda oziroma prireditve ni prijavil, ali si
zanjo ni pridobil dovoljenja, pa je dovoljenje potrebno, policija določi
potrebno število policistov, ki spremljajo potek shoda oziroma prireditve.
Vodja je dolžan za vzdrževanje reda upoštevati navodila in
ukrepe policije.
32. člen
(neorganizirani shodi)
Če policija na kraju samem ugotovi, da je prišlo do
neorganiziranega shoda, opozori udeležence, da shod ni organiziran po določbah
tega zakona in da so dolžni upoštevati navodila in ukrepe policije.
Kolikor na shodu pride do ravnanj, zaradi katerih je potrebno
shod razpustiti, ga policija razpusti.
33. člen
(razpustitev shoda oziroma prireditve)
Če je shod oziroma prireditev z odločbo pristojnega organa
prepovedana, policija zahteva, da vodja udeležence pozove, naj se mirno razidejo.
Policija zahteva, da vodja shod oziroma prireditev razpusti
tudi, če je prišlo do:
-
uresničevanja namenov, ki so prepovedani po določbi prvega odstavka 6. člena
oziroma do oviranja varovanja objektov iz drugega odstavka 6. člena tega
zakona;
-
neposrednega ogrožanja življenja in zdravja udeležencev na prireditvi,
ker organizator ni upošteval zahteve policije iz drugega odstavka 26. člena
tega zakona;
-
ravnanj iz prvega odstavka 27. člena tega zakona in tudi policija s
svojimi ukrepi ne more vzpostaviti javnega reda oziroma preprečiti ogrožanja
varnosti ljudi, premoženja ali javnega prometa;
-
bistvenega odstopanja od določenega programa oziroma kraja, časa ali
trajanja shoda oziroma prireditve in je zaradi tega moten javni red.
Če organizator prireditve ni prijavil oziroma si zanjo ni
pridobil dovoljenja iz 13. člena oziroma drugega odstavka 14. člena tega
zakona, kadar je dovoljenje potrebno, policija zahteva od vodje, da prireditev
razpusti tudi v primeru, če moti ljudi v naravnem ali bivalnem okolju ali ovira
javni promet.
Če vodja ne upošteva zahteve policije, shod oziroma
prireditev razpusti policija.
34. člen
(dolžnost zapustitve prireditvenega prostora)
Udeleženci shoda oziroma prireditve ali neorganiziranega
shoda, ki je bil razpuščen, se morajo mirno raziti.
Če se udeleženci ne razidejo, jih policija razžene.
35. člen
(stroški policije)
Kadar je v primerih, določenih v 30. in 31. členu tega zakona na prireditvi potrebno sodelovanje policije, je organizator dolžan
povrniti vse stroške, ki so v zvezi s tem nastali.
V. NADZOR NAD IZVAJANJEM ZAKONA
36. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem tega zakona izvaja policija, nad
izvrševanjem ukrepov, določenih v drugem odstavku 16. člena tega zakona, pa
tudi pristojni organ. Nad izvajanjem predpisov, ki jih na podlagi 9. člena tega
zakona izda Vlada Republike Slovenije, izvajajo nadzor inšpektorice ali
inšpektorji, pristojni za varstvo okolja oziroma inšpektorice ali inšpektorji,
pristojni za šport, nad posameznimi določbami pa tudi policija, če ti predpisi
tako določajo.
Organizator je dolžan uradnim osebam pristojnega organa omogočiti
dostop na shod oziroma na prireditev.
VI. KAZENSKE DOLOČBE
37. člen
Z globo od 700 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek:
1.
organizator, ki izvede shod oziroma prireditev z namenom, da bi se na
njej izvrševala dejanja, ki so s tem zakonom prepovedana (prvi odstavek 6. člena);
2.
organizator, ki ne zagotovi vzdrževanja reda na način, kot to določa
12.a člen tega zakona;
3.
organizator, ki izvede shod oziroma prireditev, ki je bila z odločbo
pristojnega organa prepovedana (20. člen);
4.
vodja shoda oziroma prireditve, ki na zahtevo policije ne razpusti shoda
oziroma prireditve (33. člen).
Za prekrške iz prvega odstavka tega člena se kaznuje
organizator pravna oseba z globo od 4.000 do 21.000 eurov, odgovorna oseba državnega
organa, samoupravne lokalne skupnosti ali druge pravne osebe pa z globo od 500
do 2.500 eurov.
Če je prekrške iz prvega odstavka tega člena storila
posameznica oziroma posameznik v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti,
se kaznuje z globo od 2.500 do 12.500 eurov.
O prekršku iz 1. točke prvega odstavka tega člena odloča
pristojno sodišče v rednem sodnem postopku.
38. člen
Z globo od 250 do 1.500 eurov se kaznuje za prekršek:
1.
organizator, ki izvede shod oziroma prireditev v nasprotju z določbo
drugega odstavka 6. člena tega zakona;
2.
organizator, ki ne določi vodje ali rediteljske službe ali za vodjo določi
osebo, ki je stara manj kot 18 let ali nima ustreznih psihofizičnih sposobnosti
za opravljanje nalog vodje (10. člen);
3.
organizator, ki ne zagotovi ukrepov določenih v drugem odstavku 12. člena
tega zakona;
4.
organizator, ki izvede shod oziroma prireditev, ne da bi jo poprej
prijavil (11. člen) oziroma si za izvedbo pridobil dovoljenje (13. člen);
5.
organizator, ki ne zagotovi ukrepov, ki jih je navedel v prijavi,
oziroma so mu bili določeni v dovoljenju (peta alinea prvega odstavka 14. člena
in drugi odstavek 16. člena);
6.
vodja, ki izvede shod oziroma prireditev v nasprotju z napovedanim
programom shoda oziroma prireditve, ali ne poskrbi, da se izvajajo vsi ukrepi,
navedeni v prijavi ali izdanem dovoljenju oziroma ukrepi, ki jih predlaga
policija (drugi in tretji odstavek 22. člena);
7.
posameznik, ki moti shod oziroma moti ali ovira prireditev (prvi
odstavek 23. člena),
8.
organizator, ki kot reditelje uporablja osebe, ki ne izpolnjujejo
pogojev po določbah tega zakona ali ki so oborožene oziroma uporabljajo druga
prisilna sredstva (prvi in tretji odstavek 24. člena) oziroma o izvajanju
ukrepov iz petega odstavka 25. člena tega zakona predhodno ne obvesti
udeležencev;
9.
vodja, ki v primerih iz prvega odstavka 26. člena tega zakona ne zaprosi
za pomoč policije ali ne zagotovi ukrepov iz drugega odstavka 26. člena tega
zakona;
10. vodja,
ki ne prekine shoda oziroma prireditve v primerih iz 27. člena tega zakona,
oziroma o prekinitvi ne obvesti policije.
Za prekrške iz prvega odstavka tega člena se kaznuje
organizator pravna oseba z globo od 500 do 8.000 eurov, odgovorna oseba državnega
organa, samoupravne lokalne skupnosti ali druge pravne osebe pa z globo od 250
do 420 eurov.
Če je prekrške iz prvega odstavka tega člena storila
posameznica oziroma posameznik v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti,
se kaznuje z globo od 420 do 2.100 eurov.
39. člen
Z globo od 150 do 300 eurov se kaznuje za prekršek:
1.
organizator, ki krši rok iz prvega odstavka 11. člena tega zakona, ali
prijave shoda oziroma prireditve ne poda v skladu z določbo 14. člena tega
zakona;
2.
organizator, ki ne zagotovi izrekanja ukrepov v slovenskem jeziku ali v
jeziku madžarske ali italijanske narodne skupnosti (četrti odstavek 22. člena);
3.
organizator, ki kot reditelje uporablja osebe, ki niso predpisano označene
(drugi odstavek 24. člena);
4.
posameznik, ki poziva udeležence shoda oziroma prireditve, ki je razpuščena,
naj se ne razidejo (prvi odstavek 34. člena).
Za prekrške iz 1., 2. in 3. točke prvega odstavka tega člena se kaznuje organizator pravna oseba ali samostojna podjetnica ali podjetnik
posameznik, z globo od 500 do 800 eurov, odgovorna oseba državnega organa,
samoupravne lokalne skupnosti ali druge pravne osebe pa z globo 150 eurov.
40. člen
Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek:
1.
posameznik, ki se udeleži shoda oziroma prireditve, za katero ve, da je
prepovedana (drugi odstavek 23. člena);
2.
posameznik, ki ima na shodu oziroma prireditvi pri sebi predmete ali
snovi, ki jih na shod oziroma prireditev ni dovoljeno prinašati, ali kdor se s
silo ali grožnjo, da bo uporabil silo, upira vodji ali reditelju, ko ta izvaja
s tem zakonom predpisane ukrepe, ali udeleženec shoda oziroma prireditve, ki
kljub opozorilu vodje ali reditelja moti red (tretji odstavek 23. člena);
3.
posameznik, ki kljub zahtevi vodje oziroma policije ne zapusti
prireditvenega prostora (peti odstavek 22. člena in prvi odstavek 34. člena).
Policist lahko predmete iz 2. točke prvega odstavka tega
člena zaseže na kraju prekrška.
40.a člen
Za prekrške iz tega zakona se sme v hitrem postopku izreči
globa tudi v znesku, ki je višji od najnižje predpisane globe, določene s tem
zakonom.
_________________
Zakon
o javnih zbiranjih – ZJZ (Uradni list RS, št. 59/02) vsebuje naslednje prehodne in končne
določbe:
»VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
41. člen
(uskladitev poslovanja)
Gospodarske družbe in samostojni podjetniki posamezniki, ki
v okviru opravljanja svoje registrirane dejavnosti v svojih poslovnih prostorih
organizirajo zabavne prireditve, morajo varovanje teh prireditev uskladiti z
določbo tretjega odstavka 12. člena tega zakona v roku šest mesecev od
uveljavitve tega zakona.
42. člen
(uporaba nekaterih določb)
Z dnem vstopa Republike Slovenije v polnopravno članstvo
Evropske unije, se za državljanke oziroma državljane in pravne osebe držav članic
Evropske unije preneha uporabljati določba 3. člena tega zakona, za državljanke
oziroma državljane držav članic pa tudi določba prvega odstavka 24. člena tega
zakona v delu, ki se nanaša na pogoj državljanstva Republike Slovenije.
43. člen
(podzakonski akti)
Vlada Republike Slovenije izda predpise iz 9. člena tega
zakona v enem mesecu po uveljavitvi tega zakona.
Ministrica oziroma minister, pristojen za upravo, v roku iz
prejšnjega odstavka, predpiše obrazec prijave oziroma vloge za dovoljenje iz
prvega odstavka 14. člena tega zakona, način prijave shoda oziroma prireditve
ter obrazec pooblastila uradne osebe pristojnega organa iz prvega odstavka 36. člena
tega zakona.
44. člen
(pristojnost lokalne
skupnosti)
Lokalna skupnost lahko s svojim predpisom določi območja, na
katerih so dopustni spontani ulični nastopi iz 6. točke 5. člena tega zakona in
čas v katerem se lahko izvajajo, ter dopustnost in način uporabe naprav za ojačanje
zvoka.
45. člen
(razveljavitve)
Z dnem, ko začne veljati ta zakon, preneha veljati zakon o
javnih shodih in javnih prireditvah (Uradni list SRS, št. 20/73, 42/86, 5/90 –
ZP in 8/90 – ZSDZ ter Uradni list RS, št. 10/91 – ZP, 17/91-I – ZUDE, 4/92 –
ZNZ, 13/93 – ZP, 66/93 – ZP in 29/95 – ZPDF), prvi, tretji in četrti odstavek
12. člena in 13. člen zakona o pravnem položaju verskih skupnosti v Socialistični
republiki Sloveniji (Uradni list SRS, št. 15/76, 42/86 in 5/90 ter Uradni list
RS, št. 10/91 – ZP, 22/91, 17/91-I – ZUDE, 13/93 – ZP, 66/93 – ZP in 29/95 –
ZPDF) in 18. člen uredbe o hrupu v naravnem in življenjskem okolju (Uradni list
RS, št. 45/95 in 66/96).
Za priglasitve in vloge za izdajo dovoljenja za shod oziroma
prireditev, oziroma za uporabo zvočnih in drugih naprav, ki povzročajo hrup na
shodih oziroma prireditvah, podane do uveljavitve tega zakona, se uporabljajo
določbe zakona o javnih shodih in javnih prireditvah oziroma 18. člen uredbe o
hrupu v naravnem in življenjskem okolju.
Za vloge za izdajo dovoljenja za verski obred zunaj
prostorov, določenih za opravljanje verskih obredov, vložene do uveljavitve
tega zakona, se uporabljajo določbe zakona o pravnem položaju verskih skupnosti
v Socialistični republiki Sloveniji.
46. člen
(uveljavitev zakona)
Ta zakon začne veljati šest mesecev po objavi v Uradnem listu
Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon
o spremembah in dopolnitvah zakona o javnih zbiranjih – ZJZ-A (Uradni list RS,
št. 60/05) vsebuje naslednji prehodni in končno
določbo:
»15. člen
Z dnem, ko začne veljati ta zakon, preneha veljati č) 1.
točka 21. člena Zakona o pravnem položaju verskih skupnosti v Socialistični
Republiki Sloveniji (Uradni list SRS, št. 15/76, 42/86 in 5/90, ter Uradni list
RS, št. 10/91 – ZP, 22/91, 17/91-I – ZUDE, 13/93 – ZP, 66/93 – ZP in 29/95 –
ZPDF).
16. člen
Vlada Republike Slovenije uskladi predpis iz drugega odstavka
9. člena zakona z določbami tega zakona v treh mesecih od njegove uveljavitve.
Minister, pristojen za notranje zadeve, uskladi predpis iz
drugega odstavka 43. člena zakona z določbami tega zakona v treh mesecih od
njegove uveljavitve.
17. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon
o dopolnitvah Zakona o javnih zbiranjih – ZJZ-B (Uradni list RS, št. 90/05) vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon
o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih zbiranjih – ZJZ-C (Uradni list RS,
št. 85/09) vsebuje naslednjo končno določbo:
»17. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.