Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o množičnem
vrednotenju nepremičnin obsega:
-
Zakon o množičnem vrednotenju nepremičnin – ZMVN (Uradni list RS, št.
50/06 z dne 16. 5. 2006),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o množičnem vrednotenju
nepremičnin – ZMVN-A (Uradni list RS, št. 87/11 z dne 2. 11. 2011),
-
Zakon za uravnoteženje javnih financ – ZUJF (Uradni list RS, št. 40/12 z
dne 30. 5. 2012),
-
Odločbo o razveljavitvi Zakona o davku na nepremičnine in o ugotovitvi,
da je Zakon o množičnem vrednotenju, kolikor se nanaša na množično vrednotenje
nepremičnin zaradi obdavčevanja nepremičnin, v neskladju z Ustavo (Uradni list
RS, št. 22/14 z dne 31. 3. 2014).
ZAKON
O MNOŽIČNEM VREDNOTENJU NEPREMIČNIN
(ZMVN)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3)
(poseg
odločbe US o načinu izvrševanja tega zakona)
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
Ta zakon ureja ocenjevanje vrednosti (v
nadaljnjem besedilu: vrednotenje) nepremičnin v Republiki Sloveniji na podlagi
množičnega vrednotenja nepremičnin zaradi obdavčenja in drugih javnih namenov,
določenih z zakonom.
2. člen
(predmet vrednotenja)
Po tem zakonu se vrednotijo nepremičnine,
ki so evidentirane v registru nepremičnin, kot ga določajo predpisi o
evidentiranju nepremičnin (v nadaljevanju: register nepremičnin).
3. člen
(vrednost nepremičnin)
Vrednost nepremičnin po tem zakonu je
posplošena tržna vrednost (v nadaljnjem besedilu: vrednost), določena s
postopki in metodami množičnega vrednotenja nepremičnin.
4. člen
(lastnik nepremičnine)
V tem zakonu se kot lastnik ali lastnica
nepremičnine (v nadaljnjem besedilu: lastnik) šteje oseba, za katero se v
registru nepremičnin vodi podatek o lastniku.
2. MNOŽIČNO VREDNOTENJE NEPREMIČNIN
5. člen
(obseg množičnega vrednotenja nepremičnin)
Množično vrednotenje nepremičnin zajema:
1.
postopek generalnega vrednotenja nepremičnin (v nadaljevanju: generalno
vrednotenje) in
2.
postopek pripisa vrednosti k nepremičninam (v nadaljevanju: pripis
vrednosti).
2.1 GENERALNO VREDNOTENJE
6. člen
(generalno vrednotenje)
Generalno vrednotenje je oblikovanje
modelov vrednotenja nepremičnin, ugotavljanje indeksov cen nepremičnin in
določanje indeksov vrednosti nepremičnin.
7. člen
(modeli vrednotenja nepremičnin)
(1) Modeli vrednotenja nepremičnin
opredeljujejo vpliv lastnosti nepremičnin na vrednost nepremičnin glede na
ponudbo in povpraševanje na trgu nepremičnin.
(2) Modeli vrednotenja nepremičnin se
oblikujejo z metodami množičnega vrednotenja nepremičnin glede na ponudbo in
povpraševanje na trgu nepremičnin v času generalnega vrednotenja nepremičnin.
Modeli vrednotenja nepremičnin se preverijo najmanj vsaka štiri leta.
(3) Za zemljišča se modeli vrednotenja
oblikujejo glede na namensko rabo zemljišč, razen za pozidana zemljišča, za
katera se modeli oblikujejo glede na dejansko rabo zemljišč.
(4) Za stavbe in dele stavb se modeli
vrednotenja oblikujejo glede na dejansko rabo stavb in delov stavb.
(5) Namenska raba zemljišč je namenska
raba, kot je določena v občinskih prostorskih aktih, v skladu s predpisi, ki
urejajo prostorsko načrtovanje, razen za zemljišča za gradnjo stavb. Zemljišča
za gradnjo stavb so zemljišča, na katerih je gradnja stavb dejansko možna in
jih določi občina. Način določitve namenske rabe zemljišč za gradnjo stavb po
tem zakonu predpiše minister, pristojen za okolje in prostor.
(6) Modeli vrednotenja nepremičnin so
določeni z:
1.
vrednostno cono,
2.
vrednostno ravnjo,
3.
načinom izračuna vrednosti in
4.
podatki o nepremičninah, ki se uporabijo za izračun vrednosti
nepremičnin.
(7) Vrednostne cone določajo območja, na
katerih imajo nepremičnine z enakimi lastnostmi enako vrednost.
(8) Vrednostne ravni določajo vrednostne
razrede, ki se oblikujejo na podlagi referenčne nepremičnine. Referenčna
nepremičnina je nepremičnina, ki se kot osnova uporablja pri oblikovanju
modelov vrednotenja nepremičnin. Vsaki vrednostni coni se določi ena vrednostna
raven.
(9) Način izračuna vrednosti v obliki
enačb, tabel, točkovnikov, faktorjev ali grafov določa uporabo vrednostnih con
in vrednostnih ravni ter upoštevanje podatkov o nepremičninah za izračun
vrednosti.
(10) Podatki o nepremičninah, ki se
uporabijo za izračun vrednosti, so podatki o lastnostih nepremičnin, ki se
vodijo v registru nepremičnin in so razvrščeni v naslednje skupine podatkov:
-
podatki o lastnostih parcele: podatki o lokaciji, površini, rabi,
boniteti, zemljišču pod stavbo in drugi podatki o parceli,
-
podatki o lastnostih stavbe: podatki o lokaciji, površini, rabi, finalni
obdelavi, inštalacijah, vzdrževanju stavbe in drugi podatki o stavbi,
-
podatki o lastnostih dela stavbe: podatki o lokaciji, površini, rabi,
finalni obdelavi, inštalacijah, vzdrževanju stavbe in drugi podatki o delu
stavbe,
-
podatki o lastnostih nepremičnin, namenjenih opravljanju dejavnosti:
podatki o lokaciji, velikosti, dejanski oziroma namenski rabi, letu zgraditve,
vzdrževanju, inštalacijah, finalni obdelavi in proizvodnji ter drugi podatki o
dejavnosti.
(11) Podrobnejše podatke o lastnostih
nepremičnin za skupine podatkov iz prejšnjega odstavka predpiše Vlada Republike
Slovenije.
8. člen
(metode množičnega vrednotenja
nepremičnin)
Metode množičnega vrednotenja nepremičnin
so statistične in druge analitične metode obdelave podatkov o trgu nepremičnin,
ki z upoštevanjem standardov ocenjevanja vrednosti nepremičnin in meril
kakovosti množičnega vrednotenja omogočajo preko modelov vrednotenja
sistematično in poenoteno določitev vrednosti večjemu številu nepremičnin na
določen datum.
9. člen
(sodelovanje občin)
(1) V postopkih množičnega vrednotenja
nepremičnin občine sodelujejo pri pripravljanju predloga modelov vrednotenja.
(2) Ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, pošlje občinam osnutek predloga modelov vrednotenja in jih pozove,
da v roku 30 dni od dneva prejema podajo svoje pripombe in predloge.
(3) Ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, prejete pripombe in predloge prouči v skladu s kriteriji in merili
množičnega vrednotenja ter utemeljene predloge upošteva pri pripravi predloga
modelov vrednotenja za poskusni izračun vrednosti nepremičnin.
10. člen
(poskusni izračun vrednosti)
(1) Na podlagi predloga modelov
vrednotenja, usklajenega z občinami, ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, izvede poskusni izračun vrednosti za nepremičnine, evidentirane v
registru nepremičnin, ki so predmet oblikovanja modelov vrednotenja nepremičnin
v postopku generalnega vrednotenja, in o tem z obvestilom seznani lastnike
nepremičnin.
(2) Obvestilo o poskusnem izračunu vrednosti
nepremičnine vsebuje:
1.
podatke o identifikacijskih oznakah zemljišč, stavb in delov stavb,
2.
podatke o uporabljenih predlogih modelov vrednotenja nepremičnin,
3.
podatek o poskusno izračunani vrednosti nepremičnine in
4.
navodilo o načinu in obliki pošiljanja pripomb.
(3) Obvestilo o poskusnem izračunu
vrednosti nepremičnine se pošlje lastniku nepremičnine po pošti.
(4) Če je lastnik nepremičnine neznan ali
če je naslov osebe, ki je evidentirana v registru nepremičnin kot lastnik
nepremičnine, neznan, neobstoječ ali nepopoln, se obvestilo o poskusnem
izračunu vrednosti nepremičnine ne pošlje. O nepremičninah, za katere obvestila
niso bila poslana po pošti iz razlogov, navedenih v tem odstavku, ministrstvo,
pristojno za evidentiranje nepremičnin, seznani občine, na območju katerih
nepremičnine ležijo.
(5) Ne glede na prvi odstavek tega člena se
za nepremičnine, katerih lastnik je Republika Slovenija ali občina ali so javno
dobro, obvestilo ne pošlje, ampak se lastnike in upravnike ali upravljavce
takih nepremičnin obvesti, da lahko dostopajo do podatkov o poskusnem izračunu
vrednosti nepremičnin in pošljejo pripombe k poskusnemu izračunu vrednosti
nepremičnin po spletni aplikaciji v roku za pošiljanje pripomb iz šestega
odstavka tega člena in na način, ki ga določi navodilo iz osmega odstavka tega
člena.
(6) Ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, javno objavi datum začetka in datum zaključka pošiljanja pripomb k
poskusnemu izračunu vrednosti nepremičnin. Rok za pošiljanje pripomb ne sme
biti krajši od 45 dni. Rok začne teči, ko so obvestila v skladu s tem členom
poslana vsem lastnikom nepremičnin.
(7) Lastniki nepremičnin lahko v roku iz
prejšnjega odstavka pošljejo pripombe k poskusnemu izračunu vrednosti
nepremičnin. Lastniki nepremičnin lahko pripombe pošljejo po spletni aplikaciji
ali po pošti. Pripombe morajo vsebovati obrazložitev razlogov za spremembo
vrednosti nepremičnin.
(8) Podrobnejše navodilo o načinu
pošiljanja pripomb k poskusnemu izračunu vrednosti nepremičnin in obrazec za
pošiljanje pripomb ministrstvo, pristojno za evidentiranje nepremičnin, objavi
na svojih spletnih straneh.
(9) Ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, vse pravočasno prejete pripombe lastnikov nepremičnin prouči po
kriterijih in merilih za množično vrednotenje nepremičnin iz četrtega odstavka
15. člena tega zakona in tiste, ki se izkažejo za ustrezne, upošteva pri
pripravi končnega predloga modelov vrednotenja nepremičnin.
11. člen
(določitev modelov vrednotenja in končni
izračun vrednosti)
(1) Vlada na podlagi končnega predloga
modelov vrednotenja iz devetega odstavka prejšnjega člena sprejme predpis o
določitvi modelov vrednotenja.
(2) Po uveljavitvi predpisa iz prejšnjega
odstavka ministrstvo, pristojno za evidentiranje nepremičnin, lastnike
nepremičnin z objavo na spletu seznani o končnem izračunu vrednosti
nepremičnin. Seznanitev s končnim izračunom vrednosti nepremičnin pristojni
organ omogoča tudi z vpogledom podatkov pri tem organu.
(3) Zoper končno izračunano vrednost iz
prejšnjega odstavka ni ugovora. Končna izračunana vrednost nepremičnine se po
uveljavitvi predpisa iz prvega odstavka tega člena lahko spremeni le, če se v
skladu s predpisi, ki urejajo evidentiranje nepremičnin, spremenijo podatki o
nepremičnini v registru nepremičnin.
12. člen
(izračun letnih indeksov cen nepremičnin)
(1) Letni indeksi cen nepremičnin se
izračunajo na podlagi sprememb cen nepremičnin.
(2) Minister oziroma ministrica (v nadaljevanju:
minister), pristojna za evidentiranje nepremičnin, v soglasju z ministrom,
pristojnim za finance, s predpisom določi podrobnejši način izračunavanja
letnih indeksov cen nepremičnin iz prejšnjega odstavka.
13. člen
(določanje indeksov vrednosti nepremičnin)
(1) Indeksi vrednosti nepremičnin se
določajo za nepremičnine po vrednostnih conah na podlagi podatkov evidence trga
nepremičnin in podatkov za generalno vrednotenje.
(2) Minister, pristojen za evidentiranje
nepremičnin, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance, s predpisom določi
podrobnejši način določanja indeksov vrednosti nepremičnin.
(3) Indekse vrednosti nepremičnin objavi
vlada, ko se indeks vrednosti za nepremičnine spremeni za več kot 10% od zadnje
spremembe modela oziroma zadnje objave indeksa vrednosti.
2.2 PRIPIS VREDNOSTI
14. člen
(pripis vrednosti)
(1) Pripis vrednosti je izračun vrednosti
za posamezno nepremičnino na podlagi predpisa vlade o določitvi modelov
vrednotenja iz prvega odstavka 11. člena, indeksov vrednosti in podatkov za
pripis vrednosti, evidentiranih v registru nepremičnin na dan pripisa
vrednosti, ter vpis vrednosti te nepremičnine v register nepremičnin.
(2) Vrednost se pripiše z veljavnostjo na
dan:
-
uveljavitve predpisa vlade o določitvi modelov vrednotenja na podlagi
prvega odstavka 11. člena,
-
uveljavitve predpisa vlade o določitvi indeksa vrednosti nepremičnin na
podlagi tretjega odstavka 13. člena,
-
evidentiranja nepremičnine v registru nepremičnin,
-
spremembe podatkov o nepremičnini v registru nepremičnin, ki vplivajo na
vrednost te nepremičnine.
3. IZVAJALCI IN NALOGE MNOŽIČNEGA VREDNOTENJA NEPREMIČNIN
15. člen
(opravljanje nalog množičnega vrednotenja
nepremičnin)
(1) Množično vrednotenje nepremičnin izvaja
ministrstvo, pristojno za evidentiranje nepremičnin.
(2) Naloge generalnega vrednotenja so:
1.
priprava kriterijev in meril za množično vrednotenje nepremičnin,
2.
priprava osnutkov predlogov, predlogov in končnih predlogov modelov
vrednotenja,
3.
priprava predlogov predpisov vlade s področja generalnega vrednotenja nepremičnin,
4.
ugotavljanje letnih indeksov cen in indeksov vrednosti nepremičnin,
5.
obveščanje lastnikov nepremičnin o poskusnem izračunu vrednosti
nepremičnin,
6.
vzpostavitev, vodenje in vzdrževanje zbirke vrednotenja nepremičnin,
7.
določanje znanj o množičnem vrednotenju nepremičnin,
8.
raziskave in analize trga nepremičnin,
9.
priprava statističnih poročil o nepremičninah, trgu nepremičnin in
vrednostih nepremičnin,
10.
druge naloge, povezane z generalnim vrednotenjem.
(3) Naloge pripisa vrednosti so:
1.
pripisovanje vrednosti nepremičninam,
2.
pridobivanje podatkov o nepremičninah zaradi pripisa vrednosti,
3.
vzpostavitev, vodenje in vzdrževanje evidence trga nepremičnin.
(4) Minister, pristojen za evidentiranje
nepremičnin, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance, s predpisom določi
kriterije in merila za množično vrednotenje nepremičnin.
16. člen
(pogoji za opravljanje nalog generalnega
vrednotenja)
(1) Naloge generalnega vrednotenja lahko
opravljajo javni uslužbenci, ki imajo najmanj visoko strokovno izobrazbo in
znanje o metodah množičnega vrednotenja nepremičnin.
(2) Znanje o množičnem vrednotenju
nepremičnin je znanje, predpisano za cenilce nepremičnin v skladu s predpisi o
posamičnem ocenjevanju tržne vrednosti nepremičnin, ter dodatno znanje o
postopkih in metodah množičnega vrednotenja nepremičnin.
4. PODATKI ZA MNOŽIČNO VREDNOTENJE NEPREMIČNIN
17. člen
(pridobivanje in prevzem podatkov za
množično vrednotenje nepremičnin)
(1) Podatki za množično vrednotenje
nepremičnin so podatki za generalno vrednotenje in podatki za pripis vrednosti.
(2) Upravljavci podatkov za množično
vrednotenje nepremičnin morajo ministrstvu, pristojnemu za evidentiranje
nepremičnin, omogočiti prevzem teh podatkov brezplačno.
(3) Tehnične pogoje za prevzem podatkov za
množično vrednotenje nepremičnin zagotavlja ministrstvo, pristojno za
evidentiranje nepremičnin.
4.1 PODATKI ZA GENERALNO VREDNOTENJE
18. člen
(podatki za generalno vrednotenje)
(1) Podatki za generalno vrednotenje so:
1.
podatki o vrednosti nepremičnin,
2.
podatki za pripis vrednosti,
3.
podatki evidence trga nepremičnin,
4.
agregirani ekonomski in socialni podatki, ki vplivajo na vrednost
nepremičnin,
5.
podatki, pridobljeni z vprašalniki za generalno vrednotenje.
(2) Agregirane ekonomske in socialne
podatke, ki vplivajo na vrednost nepremičnin, lahko ministrstvo, pristojno za
evidentiranje nepremičnin, pridobi pri organu, pristojnem za državno
statistiko, in drugih upravljavcih javnih evidenc.
(3) Podatke, ki se ne vodijo v uradnih
evidencah, pa so pomembni za generalno vrednotenje, lahko ministrstvo,
pristojno za evidentiranje nepremičnin, pridobi pri lastnikih nepremičnin in
upravnikih večstanovanjskih stavb z vprašalnikom za generalno vrednotenje.
(4) Vsebino vprašalnika iz prejšnjega
odstavka predpiše minister, pristojen za evidentiranje nepremičnin.
4.2 PODATKI ZA PRIPIS VREDNOSTI
19. člen
(podatki za pripis vrednosti)
(1) Podatki za pripis vrednosti so podatki
o nepremičninah, določeni z modeli vrednotenja.
(2) Podatke o nepremičninah vzpostavi, vodi
in vzdržuje v registru nepremičnin ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin.
5. EVIDENCE MNOŽIČNEGA VREDNOTENJA NEPREMIČNIN
20. člen
(evidence)
Ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, za množično vrednotenje nepremičnin vzpostavi, vodi in vzdržuje
zbirko vrednotenja nepremičnin in evidenco trga nepremičnin.
21. člen
(zbirka vrednotenja nepremičnin)
(1) V zbirki vrednotenja nepremičnin se
vodijo in vzdržujejo podatki o modelih množičnega vrednotenja, in sicer podatki
o vrednostnih ravneh, vrednostnih tabelah in vrednostnih conah, ter podatki o indeksih
vrednosti nepremičnin.
(2) Podatke iz prejšnjega odstavka
ministrstvo, pristojno za evidentiranje nepremičnin, vodi in vzdržuje tako, da
je zagotovljena sledljivost njihovih sprememb.
22. člen
(evidenca trga nepremičnin)
(1) Evidenca trga nepremičnin je
večnamenska zbirka podatkov o kupoprodajnih pravnih poslih z nepremičninami ter
o najemnih pravnih poslih za stavbe in dele stavb, ki se vodi zaradi
zagotavljanja dejanskih podatkov o stanju na trgu nepremičnin, za namene
množičnega vrednotenja ter za davčne in druge namene, določene z zakonom. Kot
kupoprodajni pravni posli se za namene tega zakona štejejo posli na podlagi
kupoprodajnih pogodb in pogodb o finančnem lizingu.
(2) V evidenci trga nepremičnin se vodijo
in vzdržujejo naslednji podatki:
1.
osebno ime, naslov in enotna matična številka pogodbene stranke, ki je
fizična oseba ali ime oziroma firma, sedež in matična številka pogodbene
stranke, ki je pravna oseba;
2.
državljanstvo ali država sedeža ter pravno-organizacijska oblika pogodbenih
strank;
3.
datum sklenitve pravnega posla, za najemne pravne posle pa tudi datum
prenehanja najema;
4.
vrsta pravnega posla;
5.
vrsta nepremičnine;
6.
identifikacijska oznaka parcel, stavb in delov stavb;
7.
tehnični podatki o nepremičnini;
8.
cena ali najemnina.
(3) Podatke o kupoprodajnih pravnih poslih
z nepremičninami morajo v evidenco trga nepremičnin poslati:
1.
Davčna uprava Republike Slovenije iz evidence napovedi za odmero davka
na promet nepremičnin;
2.
prodajalci iz pogodb za kupoprodajne pravne posle z nepremičninami, za
katere je bil obračunan davek na dodano vrednost.
(4) Podatke o najemnih pravnih poslih s
stavbami in deli stavb morajo v evidenco trga poslati:
1.
najemodajalci, ki so fizične ali pravne osebe in so lastniki stavb ali
delov stavb, ki jih dajejo v najem;
2.
najemodajalci, ki so upravljavci stavb ali delov stavb v lasti Republike
Slovenije;
3.
upravniki večstanovanjskih ali poslovnih stavb za dele stavb v
solastnini lastnikov delov stavb v večstanovanjski ali poslovni stavbi.
(5) Podatki o najemnih pravnih poslih s
stavbami in deli stavb se v evidenci trga nepremičnin vodijo ločeno.
(6) Osebe iz tretjega odstavka tega člena
morajo brezplačno v elektronski obliki poslati podatke v evidenco trga
nepremičnin za vsak kupoprodajni pravni posel z nepremičnino, do 15. dne v
mesecu po mesecu, v katerem je bil sklenjen kupoprodajni pravni posel.
(7) Osebe iz četrtega odstavka tega člena
morajo brezplačno v elektronski obliki poslati podatke v evidenco trga
nepremičnin za vsak najemni pravni posel s stavbo ali delom stavbe, do 15. dne
v mesecu po mesecu, v katerem je bil sklenjen najemni pravni posel ali je
prišlo do spremembe najemnika ali zneska najemnine. Če je najemodajalec fizična
oseba, lahko pošlje podatke v evidenco trga nepremičnin po pošti na obrazcu, ki
ga objavi ministrstvo, pristojno za evidentiranje nepremičnin, na svojih
spletnih straneh.
(8) Tehnične pogoje za prevzem podatkov v
evidenco trga nepremičnin zagotavlja ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin.
(9) Minister, pristojen za evidentiranje
nepremičnin, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance, s predpisom določi
podrobnejše podatke in podrobnejši način pošiljanja podatkov v evidenco trga
nepremičnin ter način vodenja in vzdrževanja evidence trga nepremičnin.
23. člen
(nadzor nad pošiljanjem podatkov v
evidenco trga nepremičnin)
(1) Izvajanje 22. člena tega zakona nadzira
ministrstvo, pristojno za evidentiranje nepremičnin.
(2) Če organ iz prejšnjega odstavka
ugotovi, da osebe iz tretjega in četrtega odstavka 22. člena tega zakona ne
pošiljajo podatkov v evidenco trga nepremičnin skladno s šestim in sedmim
odstavkom 22. člena tega zakona, jih pozove, da to storijo v 15 dneh po prejemu
poziva.
6. IZKAZOVANJE VREDNOSTI NEPREMIČNIN
24. člen
(vodenje in izkazovanje podatkov o
vrednosti nepremičnin)
(1) Podatke o vrednosti nepremičnin
ministrstvo, pristojno za evidentiranje nepremičnin, vzpostavi, vodi in vzdržuje
v registru nepremičnin.
(2) Podatki o vrednosti nepremičnine se
izkazujejo po posamezni nepremičnini.
7. IZDAJANJE PODATKOV
25. člen
(javnost podatkov ter plačilo uporabe
podatkov in omrežnih storitev)
(1) Podatki iz evidence trga nepremičnin,
razen podatkov o pogodbenih strankah iz 1. in 2. točke drugega odstavka 22.
člena tega zakona, podatki iz zbirke vrednotenja nepremičnin, podatki o
vrednosti nepremičnin in podatki za pripis vrednosti, razen podatkov, do
katerih se dostop zavrne po predpisih o dostopu do informacij javnega značaja,
so javni.
(2) Javni dostop do podatkov iz zbirk iz
prejšnjega odstavka zagotavlja ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, z omrežnimi storitvami skladno s predpisi, ki urejajo
infrastrukturo za prostorske informacije v Republiki Sloveniji.
(3) Za uporabo omrežnih storitev v zvezi s
podatki iz zbirk iz prvega odstavka tega člena se lahko zaračunavajo stroški za
uporabo omrežnih storitev. Stroški se določijo v stroškovniku skladno s
predpisi, ki urejajo zaračunavanje stroškov za uporabo omrežnih storitev za
prostorske podatke.
(4) Uporaba omrežnih storitev v zvezi s
podatki iz zbirk iz prvega odstavka tega člena je za potrebe izvajanja nalog
državne uprave, javnih agencij, organov samoupravnih lokalnih skupnosti ter
izvajalcev javnih pooblastil, brezplačna.
(5) Uporaba podatkov iz zbirk iz prvega
odstavka tega člena se za pridobitni namen zaračuna skladno s predpisi, ki
urejajo plačilo stroškov informacij javnega značaja.
(6) Določbe predpisov, ki urejajo plačilo
stroškov informacij javnega značaja, se ne uporabljajo za podatke, storitve in
izdelke z dodano vrednostjo. Podatki, storitve in izdelki z dodano vrednostjo
so podatki, storitve in izdelki omrežnih storitev, ki predstavljajo nadgradnjo,
dodelavo, razširitev ali analizo podatkov in izdelkov, ki so podlaga za
množično vrednotenje nepremičnin za namene tega zakona, in so pripravljeni kot
dodatna omrežna storitev ali dodelava ali nadgradnja podatkov množičnega
vrednotenja.
(7) Podatke, storitve in izdelke iz
prejšnjega odstavka je mogoče pridobiti za plačilo vseh stroškov, povezanih s
podatki, storitvami in izdelki. Tarife za take podatke, storitve in izdelke
določi vlada. Prihodki od storitev, podatkov in izdelkov se uporabijo za
nadgradnjo in razvoj evidenc množičnega vrednotenja nepremičnin ter vodenje in
vzdrževanje podatkov oziroma izdelavo izdelkov za namene iz prejšnjega
odstavka.
8. KAZENSKA DOLOČBA
26. člen
(opustitev pošiljanja podatkov v evidenco
trga nepremičnin)
(1) Z globo od 1.000 do 10.000 eurov se za
prekršek kaznuje pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik oziroma
posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če skladno s šestim odstavkom 22.
člena tega zakona v predpisanem roku ne pošlje podatkov v evidenco trga
nepremičnin.
(2) Z globo od 1.000 do 10.000 eurov se za
prekršek kaznuje pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik oziroma
posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki je najemodajalec in je v
registru nepremičnin evidentiran kot lastnik nepremičnine ali kot upravljavec
nepremičnine v lasti Republike Slovenije, če skladno s sedmim odstavkom 22.
člena tega zakona v predpisanem roku ne sporoči podatkov v evidenco trga
nepremičnin.
(3) Z globo od 300 do 1.500 eurov se za
prekršek iz prvega in drugega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba
samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja
dejavnost in odgovorna oseba pravne osebe.
(4) Z globo od 200 do 1.200 eurov se za
prekršek kaznuje posameznik, če skladno s sedmim odstavkom 22. člena tega zakona
v predpisanem roku ne sporoči podatkov v evidenco trga nepremičnin.
Zakon o množičnem vrednotenju nepremičnin –
ZMVN (Uradni list RS, št. 50/06)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»9. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
27. člen
(obveznost
izdaje izvršilnih predpisov)
(1) Vlada izda predpis iz petega odstavka
6. člena najpozneje v šestdesetih dneh po uveljavitvi tega zakona.
(2) Vlada izda prvi predpis iz prvega
odstavka 11. člena tega zakona najpozneje v petnajstih mesecih po uveljavitvi
tega zakona.
(3) Minister, pristojen za evidentiranje
nepremičnin, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance, izda predpisa iz
drugega odstavka 12. člena in drugega odstavka 13. člena tega zakona najpozneje
v dvanajstih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(4) Minister, pristojen za evidentiranje
nepremičnin, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance, izda predpisa iz
četrtega odstavka 15. člena in šestega odstavka 22. člena tega zakona
najpozneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
28. člen
(pridobitev
znanja javnih uslužbencev)
Javni uslužbenci, ki opravljajo naloge
generalnega vrednotenja, morajo pridobiti ali izkazati znanje iz drugega
odstavka 16. člena tega zakona najpozneje v enem letu po začetku opravljanja
nalog.
29. člen
(začetek
vodenja zbirke vrednotenja nepremičnin)
Ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, začne voditi zbirko vrednotenja nepremičnin iz 21. člena tega
zakona najkasneje v petnajstih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
30. člen
(začetek
vodenja evidence trga nepremičnin)
(1) Ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, začne voditi evidenco trga nepremičnin najkasneje v šestih mesecih
po uveljavitvi tega zakona.
(2) Z dnem začetka vodenja evidence trga
nepremičnin postane skupna baza podatkov o posredovanju v prometu z
nepremičninami sestavni del evidence trga nepremičnin.
31. člen
(razveljavitev
predpisov)
Z dnem uveljavitve predpisa iz šestega
odstavka 22. člena tega zakona prenehajo veljati določbe tretjega odstavka 27.
člena in določbe 28. in 29. člena Zakona o nepremičninskem posredovanju (Uradni
list RS, št. 42/03), Pravilnik o rokih in načinu posredovanja podatkov Davčne
uprave Republike Slovenije v evidenco prometa nepremičnin (Uradni list RS, št.
93/04) in Navodilo o vodenju in posredovanju podatkov nepremičninske družbe o
sklenjenih pravnih poslih pri prometu z nepremičninami (Uradni list RS, št.
93/04).
32. člen
(začetek
veljavnosti in uporabe)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
množičnem vrednotenju nepremičnin – ZMVN-A (Uradni list RS, št. 87/11)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
11. člen
(izdaja
izvršilnih predpisov)
(1) Vlada izda predpis iz enajstega
odstavka 7. člena zakona in predpis iz prvega odstavka 11. člena zakona v 30 dneh
po uveljavitvi tega zakona.
(2) Minister, pristojen za evidentiranje
nepremičnin, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance, sprejme predpis iz
devetega odstavka 22. člena zakona v treh mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(3) Minister, pristojen za okolje in
prostor, sprejme predpis iz petega odstavka 7. člena zakona v treh mesecih po
uveljavitvi tega zakona.
12. člen
(prilagoditev
evidence trga nepremičnin za vzpostavitev podatkov o kupoprodajnih pravnih
poslih z nepremičninami in najemnih pravnih poslih s stavbami in deli stavb)
(1) Ministrstvo, pristojno za evidentiranje
nepremičnin, prilagodi evidenco trga nepremičnin za vzpostavitev podatkov o
kupoprodajnih pravnih poslih z nepremičninami in podatkov o najemnih pravnih
poslih s stavbami in deli stavb v skladu s tem zakonom v šestih mesecih po
uveljavitvi predpisa iz drugega odstavka 11. člena tega zakona. Začetek uporabe
prilagojene evidence trga nepremičnin ugotovi minister, pristojen za
evidentiranje nepremičnin, s sklepom, ki se objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
(2) Osebe iz 2. točke tretjega odstavka in
četrtega odstavka 22. člena zakona morajo v enem mesecu od začetka uporabe
prilagojene evidence trga nepremičnin začeti pošiljati podatke o kupoprodajnih
in najemnih pravnih poslih v evidenco trga nepremičnin. Najemodajalec mora
sporočiti podatke za najemno razmerje, če na dan začetka obveznosti poročanja v
skladu s tem členom najemno razmerje še traja.
13. člen
(razveljavitev
predpisov)
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo
veljati 13. člen in drugi odstavek 33. člena Zakona o poslovnih stavbah in
poslovnih prostorih (Uradni list SRS, št. 18/74 in 34/88 ter Uradni list RS,
št. 32/00 in 102/02 – odločba US), ter tretji odstavek 33. člena in 34. člen
istega zakona, v delu, ki se nanaša na prekršek zaradi nepredložitve najemne
pogodbe zaradi evidence.
14. člen
(prenehanje
veljavnosti in podaljšanje uporabe dosedanjih predpisov)
(1) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha
veljati Uredba o določitvi podskupin znotraj posameznih skupin istovrstnih
nepremičnin in o podatkih za pripis vrednosti po podskupinah nepremičnin
(Uradni list RS, št. 44/09).
(2) Z dnem uveljavitve predpisa iz devetega
odstavka 22. člena zakona preneha veljati Pravilnik o vodenju in vzdrževanju
evidence trga nepremičnin ter načinu in rokih pošiljanja podatkov (Uradni list
RS, št. 134/06), uporablja pa se do začetka uporabe prilagojene evidence trga
nepremičnin v skladu s prvim odstavkom 12. člena tega zakona.
15. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon za uravnoteženje javnih financ – ZUJF
(Uradni list RS, št. 40/12)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
251. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Odločba o razveljavitvi Zakona o davku na
nepremičnine in o ugotovitvi, da je Zakon o množičnem vrednotenju, kolikor se
nanaša na množično vrednotenje nepremičnin zaradi obdavčevanja nepremičnin, v
neskladju z Ustavo (Uradni list RS, št. 22/14),
določa:
»1. Zakon o davku
na nepremičnine (Uradni list RS, št. 101/13) se razveljavi.
2. Zakon o množičnem vrednotenju nepremičnin
(Uradni list RS, št. 50/06 in 87/11) je v neskladju z Ustavo, kolikor se nanaša
na množično vrednotenje nepremičnin zaradi obdavčenja nepremičnin.
3. Do drugačne zakonske ureditve obdavčitve
nepremičnin se uporabljajo predpisi iz prve do pete alineje 33. člena Zakona o
davku na nepremičnine.
4. Na podlagi predpisov iz prejšnje točke
pristojni organi za leto 2014 odmerijo nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč
in pristojbino za vzdrževanje gozdnih cest od 1. 4. 2014 dalje v celoletni
višini. Obveznost plačevanja davka na premoženje na podlagi predpisov iz
prejšnje točke izreka nastopi s 1. 4. 2014.
5. Roki, ki so za zavezance določeni v
predpisih iz prve do pete alineje 33. člena Zakona o davku na nepremičnine in
so do objave te odločbe v Uradnem listu Republike Slovenije že potekli,
potečejo 30. 4. 2014.
6. Roki, ki so za pristojne organe določeni
v predpisih iz prve do pete alineje 33. člena Zakona o davku na nepremičnine in
so za leto 2014 že potekli, potečejo 30. 6. 2014.
7. Mestna občina Koper nosi svoje stroške
postopka.
8. Ta odločba učinkuje z dnem javne
razglasitve.«.