Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o gimnazijah obsega:
-
Zakon o gimnazijah – ZGim (Uradni list RS, št. 12/96 z dne 29. 2. 1996),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o gimnazijah – ZGim-A (Uradni
list RS, št. 59/01 z dne 19. 7. 2001).
ZAKON
O GIMNAZIJAH (ZGim)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
Ta zakon ureja izobraževanje v splošnih in
strokovnih gimnazijah, ki omogoča po opravljeni maturi nadaljevanje
izobraževanja v visokem šolstvu.
Strokovne gimnazije izvajajo poleg splošnih
tudi strokovne izbirne maturitetne predmete.
2. člen
(cilji)
Splošna in strokovna gimnazija (v
nadaljnjem besedilu: gimnazija) ima nalogo, da:
-
na mednarodno primerljivi ravni posreduje znanje, potrebno za
nadaljevanje izobraževanja v visokem šolstvu,
-
razvija samostojno kritično presojanje in odgovorno ravnanje,
-
posreduje znanje o slovenskem jeziku in književnosti, na območjih, ki so
opredeljena kot narodnostno mešana, pa tudi o italijanskem oziroma madžarskem
jeziku in književnosti, ter razvija sposobnost za razumevanje in sporočanje v
knjižnem jeziku,
-
vzpodbuja zavest o integriteti posameznika,
-
razvija zavest o državni pripadnosti in narodni identiteti in vedenja o
zgodovini Slovenije in njeni kulturi,
-
vzgaja za odgovorno varovanje svobode, za strpno, miroljubno sožitje in
spoštovanje soljudi,
-
razvija in ohranja lastno kulturno tradicijo in seznanja z drugimi
kulturami in civilizacijami,
-
vzgaja za obče kulturne in civilizacijske vrednote, ki izvirajo iz
evropske tradicije,
-
razvija pripravljenost za vzpostavljanje svobodne, demokratične in
socialno pravične države,
-
vzbuja zavest odgovornosti za naravno okolje in lastno zdravje,
-
razvija zavest o pravicah in odgovornostih človeka in državljana,
-
razvija nadarjenosti in usposablja za doživljanje umetniških del in za
umetniško izražanje in
-
omogoča izbiro poklica.
3. člen
(javno veljavna izobrazba)
V gimnaziji se z opravljeno maturo pridobi
srednja izobrazba.
4. člen
(matura)
Matura se opravlja po uspešno končanem
četrtem letniku gimnazije oziroma po končanem maturitetnem tečaju v skladu z
zakonom o maturi.
Gimnazije lahko v soglasju z ministrom,
pristojnim za šolstvo (v nadaljnjem besedilu: minister), izvajajo mednarodno
maturo, ki je enakovredna maturi po tem zakonu.
5. člen
(trajanje izobraževanja)
Izobraževalni program gimnazije traja štiri
leta.
6. člen
(maturitetni tečaj)
Gimnazije izvajajo maturitetni tečaj kot
poseben program priprave na maturo.
Maturitetni tečaj traja največ eno leto.
Program, organizacija in izvedba
maturitetnega tečaja se prilagodijo kandidatom tako, da se upošteva njihovo
predhodno znanje.
7. člen
(status)
Za izvajanje izobraževalnega programa
gimnazije se praviloma organizira vzgojno-izobraževalni zavod ali organizacijska enota
vzgojno-izobraževalnega zavoda.
8. člen
(učni jezik)
Učni jezik v gimnazijah je slovenski.
Učni jezik v gimnazijah v jeziku narodne
skupnosti je italijanski, v dvojezičnih gimnazijah pa slovenski in madžarski.
Na območjih, kjer živijo pripadniki
slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti, in so
opredeljena kot narodno mešana območja, se dijaki v gimnazijah s slovenskim
učnim jezikom učijo italijanski jezik, dijaki v gimnazijah z italijanskim učnim
jezikom pa slovenski jezik.
S posebnim predpisom, ki ga izda minister,
se lahko del posameznega predmeta zaradi mednarodnih izmenjav ali priprav na
mednarodno maturo dodatno izvaja tudi v tujem jeziku.
9. člen
(izobraževanje pod enakimi pogoji)
Državljani Republike Slovenije imajo
pravico do izobraževanja v gimnazijah pod enakimi pogoji.
Slovenci brez slovenskega državljanstva se
lahko izobražujejo v gimnazijah pod enakimi pogoji kot državljani Republike
Slovenije.
Slovenci brez slovenskega državljanstva po
tem zakonu so potomci staršev slovenske narodnosti do tretjega kolena v ravni
črti.
Tuji državljani se lahko izobražujejo v
gimnazijah pod enakimi pogoji kot državljani Republike Slovenije, kadar se
izobražujejo po načelu vzajemnosti.
V skladu z meddržavnimi pogodbami minister
za vsako šolsko leto določi število vpisnih mest za tuje državljane, ki se po
načelu vzajemnosti izobražujejo v gimnazijah.
10. člen
(izobraževanje dijakov s posebnimi
potrebami)
Vzgoja in izobraževanje posebno nadarjenih,
slepih in slabovidnih, gluhih in naglušnih dijakov, gibalno oviranih dijakov,
dijakov z govornimi motnjami in dolgotrajno bolnih dijakov ter dijakov z
motnjami vedenja in osebnosti (v nadaljnjem besedilu: dijaki s posebnimi
potrebami) se v gimnazijah organizira in izvaja v skladu s tem zakonom in
posebnimi predpisi.
II. ORGANIZACIJA IZOBRAŽEVALNEGA DELA
1. Pogoji za vpis
11. člen
(vpis)
V gimnazijo se lahko vpiše, kdor je
zaključil osnovnošolsko izobraževanje.
Z izobraževalnim programom se kot pogoj za
vpis lahko določijo:
-
znanje iz klasičnih oziroma tujih jezikov, ki so izbirni predmeti
osnovnošolskega izobraževanja in
-
preizkus nadarjenosti ali športni dosežki.
12. člen
(vpis v maturitetni tečaj)
V maturitetni tečaj se lahko vpiše, kdor je
uspešno končal srednjo poklicno, srednjo tehniško ali drugo srednjo strokovno
šolo oziroma tretji letnik gimnazije in je prekinil izobraževanje najmanj za
eno leto.
V maturitetni tečaj se lahko vpiše tudi,
kdor ni končal šole iz prejšnjega odstavka, je pa zaključil osnovnošolsko
izobraževanje, če uspešno opravi preizkus znanja na ravni tretjega letnika
gimnazije.
13. člen
(razpis za vpis)
Ministrstvo, pristojno za šolstvo, na
predlog šol objavi skupen razpis za vpis v začetni letnik in v maturitetni
tečaj vsako leto, šest mesecev pred pričetkom šolskega leta. K obsegu vpisa si
morajo šole pridobiti soglasje ministra.
14. člen
(omejitev vpisa)
Število dijakov, ki jih šola vpiše v
začetni letnik in v maturitetni tečaj, se lahko za posamezno šolsko leto omeji,
če je število prijavljenih kandidatov bistveno večje, kot so kadrovske in
prostorske zmogljivosti šole.
Šola si mora k sklepu o omejitvi vpisa
pridobiti soglasje ministra.
15. člen
(merila za izbiro)
Merila za izbiro kandidatov se določijo z
izobraževalnim programom.
Pri izbiri kandidatov za vpis v začetni
letnik gimnazije se upoštevajo zlasti njihovi učni uspehi v tretjem
obdobju osnovnošolskega izobraževanja, za vpis v maturitetni tečaj pa učni
uspehi v predhodnem izobraževanju.
16. člen
(podzakonski predpis)
Podrobnejše določbe o razpisu in izvedbi
vpisa predpiše minister.
2. Dijaki
17. člen
(status dijaka)
Kdor se vpiše v gimnazijo oziroma v
maturitetni tečaj, je dijak.
18. člen
(vzporedno izobraževanje)
Dijak ima pravico, da se hkrati izobražuje
v več šolah oziroma po več izobraževalnih programih.
Če se dijak izobražuje v več šolah, šole z
dogovorom določijo, kako dijak izpolnjuje svoje obveznosti na posamezni šoli.
Dijakom, ki se vzporedno izobražujejo,
perspektivnim in vrhunskim športnikom in dijakom, ki se pripravljajo na
mednarodna tekmovanja v znanju, se lahko prilagodi opravljanje obveznosti iz
izobraževalnega programa na način, ki ga določi minister.
19. člen
(hitrejše napredovanje)
Učiteljski zbor šole lahko dijaku omogoči,
da v krajšem času, kot je določeno z izobraževalnim programom, z izpiti opravi
obveznosti iz izobraževalnega programa.
20. člen
(ponavljanje)
Dijak, ki do konca šolskega leta ni opravil
obveznosti iz izobraževalnega programa, lahko enkrat ponavlja letnik v istem
izobraževalnem programu.
Dijak zaključnega letnika, ki do konca
šolskega leta ni opravil obveznosti iz tega letnika, lahko manjkajoče
obveznosti opravi tudi z opravljanjem izpitov.
Ne glede na določbo prvega odstavka tega
člena ima dijak pravico večkrat obiskovati isti letnik, če zaradi starševstva,
vojaških obveznosti, izjemnih socialnih in družinskih okoliščin, motenj v
razvoju ali zaradi bolezni in drugih opravičljivih razlogov ni izpolnil
obveznosti iz izobraževalnega programa.
21. člen
(pogojno napredovanje)
Ravnatelj šole lahko odloči, da dijak, ki
zaradi bolezni ali drugih opravičljivih razlogov iz tretjega odstavka 20. člena
ni izpolnil obveznosti iz izobraževalnega programa, napreduje v naslednji
letnik in mu določi pogoje, ki jih mora izpolniti.
22. člen
(prenehanje statusa dijaka)
Status dijaka preneha:
-
za dijaka zaključnega letnika 30 dni po izteku šolskega leta,
-
če se med izobraževanjem ne vpiše v naslednji letnik v predpisanih
rokih,
-
če se izpiše,
-
če je bil izključen in
-
če je sklenil delovno razmerje ali je pridobil status zasebnika ali
samostojnega podjetnika.
23. člen
(podaljšanje statusa dijaka)
Dijakom vzporednega izobraževanja,
perspektivnim in vrhunskim športnikom in dijakom, ki ne napredujejo ali ne končajo
izobraževanja iz opravičenih razlogov, se status dijaka lahko podaljša, vendar
največ za dve leti.
O tem odloči ravnatelj šole.
24. člen
(prekinitev izobraževanja)
Dijaku, ki je za več kot dve leti prekinil
izobraževanje, ravnatelj določi pogoje za nadaljevanje in dokončanje
izobraževanja, če se je izobraževalni program bistveno spremenil.
25. člen
(prestop)
Dijak ima med izobraževanjem pravico
prestopiti v drugo šolo. Ravnatelj šole, v katero želi dijak prestopiti,
določi, katere obveznosti mora opraviti, da bi lahko nadaljeval izobraževanje,
in roke, v katerih mora te obveznosti izpolniti.
Pred odločitvijo si mora ravnatelj
pridobiti mnenje učiteljskega zbora.
26. člen
(pohvale in nagrade)
Šola določi merila in postopek za
podeljevanje pohval, nagrad in drugih priznanj dijakom.
27. člen
(ukrepi za kršitev)
Za kršitev dolžnosti in za neizpolnjevanje
obveznosti se po določbah tega zakona in splošnih aktih šole dijaku lahko
izrečejo naslednji vzgojni ukrepi: opomin, ukor in izključitev iz šole.
Izključitev iz šole se lahko izreče za
najtežje kršitve dolžnosti oziroma za ponavljajoče neizpolnjevanje obveznosti,
vendar največ za dve leti.
Podrobnejše določbe o dolžnostih dijakov, o
postopku in načinu izrekanja ukrepov in o šolskem redu predpiše minister.
28. člen
(sodno varstvo)
Zoper dokončno odločitev pristojnega organa
šole o pridobitvi oziroma izgubi statusa dijaka se lahko sproži upravni spor.
29. člen
(bivanje v dijaškem domu)
Kdor ima status dijaka in izpolnjuje druge
predpisane pogoje, ima pravico bivanja v dijaškem domu.
Pogoje in merila ter postopek sprejema v
dijaški dom določi minister.
30. člen
(odrasli)
Kdor je zaposlen ali ima status
brezposelnega ali mu preneha status dijaka ali je starejši od 18 let, se lahko
izobražuje kot odrasli, tako da se mu prilagodijo organizacija in trajanje
izobraževanja, preverjanje in ocenjevanje znanja ter napredovanje in časovna
razporeditev pouka.
Za osebe, ki se izobražujejo kot odrasli,
se glede statusa, pravic in dolžnosti ter vodenja dokumentacije in evidenc uporablja
zakon, ki ureja izobraževanje odraslih.
31. člen
(skupnost dijakov)
Dijaki gimnazije lahko organizirajo
skupnost dijakov. Skupnost deluje na ravni šole in v oddelkih.
Skupnost dijakov vodi odbor, v katerem so
predstavniki vseh oddelčnih skupnosti.
Način dela skupnosti in njenih organov
določajo pravila skupnosti.
Skupnost dijakov organizira obšolsko
življenje in delo in obravnava vprašanja, povezana z vzgojno-izobraževalnim
delom in upravljanjem, ter daje organom šole svoje predloge.
Dijaki gimnazij se lahko povezujejo v
združenje gimnazijcev.
32. člen
(prehrana)
Gimnazija za vse dijake organizira vsaj en
obrok hrane dnevno.
3. Obseg in organizacija izobraževalnega
dela
33. člen
(obremenitev)
Organizirano izobraževalno delo obsega:
-
pouk splošnoizobraževalnih in strokovnoteoretičnih predmetov ter vaje,
-
obvezne izbirne vsebine,
-
strokovne ekskurzije,
-
praktični pouk in druge oblike praktičnega dela,
-
pripravo seminarskih nalog in
-
druge oblike samostojnega ali skupinskega dela.
Pouk splošnoizobraževalnih in
strokovnoteoretičnih predmetov, vaj in obveznih izbirnih vsebin po predmetniku
lahko obsega brez športne vzgoje tedensko največ 30 ur. Obseg vseh oblik
izobraževalnega dela ne sme presegati 36 ur tedensko.
34. člen
(šolsko leto)
Šolsko leto se začne 1. septembra in konča
31. avgusta naslednje leto.
Organizirano izobraževalno delo za dijake
traja največ 38 tednov v šolskem letu.
Razporeditev pouka, pouka proste dneve ter
trajanje in razporeditev šolskih počitnic določi minister s šolskim koledarjem.
35. člen
(letni delovni načrt)
Izobraževalno delo v gimnaziji se izvaja po
letnem delovnem načrtu, ki vsebuje zlasti:
-
obseg in razporeditev pouka in drugih oblik izobraževalnega dela po
predmetniku,
-
načrt vpisa,
-
razporeditev dijakov v oddelke in skupine,
-
roke za opravljanje izpitov,
-
strokovno izobraževanje strokovnih delavcev,
-
sodelovanje z drugimi šolami, dijaškimi domovi, raziskovalnimi,
športnimi in kulturnimi organizacijami ter
-
druge naloge.
Ob sprejemanju letnega delovnega načrta se
posebej preveri finančna izvedljivost načrta.
Šola lahko v letnem delovnem načrtu za
dijake, ki to želijo, v soglasju z njihovimi starši organizira izobraževalno
delo, ki ni sestavina predmetnika.
Šola mora dijakom in staršem v posebni
publikaciji predstaviti pravice in dolžnosti dijakov ter značilnosti
izobraževalnega programa in organizacijo dela šole.
Obvezne dele publikacije iz prejšnjega
odstavka določi minister.
Šola vodi šolsko kroniko.
36. člen
(prilagajanje izvajanja izobraževalnih
programov)
Šola posebej nadarjenim dijakom in drugim
dijakom s posebnimi potrebami prilagodi izvajanje in trajanje izobraževalnega
programa.
Šola tem dijakom v skladu z normativi in
standardi zagotavlja dodatno pomoč, organizira oddelke z manjšim številom
dijakov in jim zagotavlja uporabo potrebne dodatne opreme in učnega gradiva.
4. Preverjanje in ocenjevanje znanja ter
napredovanje
37. člen
(preverjanje in ocenjevanje)
S preverjanjem in ocenjevanjem znanja se
ugotavlja uspešnost dijakov pri doseganju standardov znanj, določenih s
katalogi, oziroma izpolnjevanje obveznosti, določenih z izobraževalnim
programom.
38. člen
(načini)
Znanje se preverja in ocenjuje pri
posameznih predmetih oziroma drugih sestavinah izobraževalnega programa, in
sicer pisno, ustno ali pri izpitu, z vajami, seminarskimi nalogami oziroma z
izdelki, nastopi in na druge načine.
Učitelj dijakom omogoči sodelovanje pri
načrtovanju preverjanja in ocenjevanja znanja.
Dijak mora biti z oceno pri ustnem
preverjanju znanja seznanjen takoj, ocenjeno pisno nalogo pa je treba dijaku
vrniti na vpogled.
Ob koncu pouka v šolskem letu se oceni tudi
doseženi splošni učni uspeh.
39. člen
(napredovanje)
Dijak napreduje v naslednji letnik, če je
ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh predmetov in je opravil vse
obveznosti, ki jih določa izobraževalni program.
Kdor je ob koncu pouka negativno ocenjen iz
največ treh predmetov, ima pravico opravljati popravne izpite.
40. člen
(pravica do ugovora)
Dijak lahko v treh dneh po prejemu letnega
spričevala predloži ravnatelju šole ugovor zoper oceno pri posameznem predmetu.
Ravnatelj mora v treh dneh imenovati
komisijo, ki najkasneje v treh dneh ponovno oceni znanje dijaka. V komisijo
mora imenovati vsaj enega člana, ki ni zaposlen v šoli.
Ocena komisije je dokončna.
41. člen
(podzakonski predpisi o ocenjevanju,
evidencah, spričevalih)
Podrobnejše določbe o preverjanju in
ocenjevanju znanja, obliko in vsebino dokumentacije o preverjanju in
ocenjevanju znanja ter obliko in vsebino javnih listin o končanem izobraževanju
predpiše minister.
III. ZBIRANJE IN VARSTVO DIJAKOVIH OSEBNIH PODATKOV
42. člen
(seznami evidenc z osebnimi podatki)
Gimnazije vodijo naslednje evidence z
osebnimi podatki dijakov:
1.
evidenco prijavljenih kandidatov za vpis,
2.
evidenco vpisanih ter evidenco vpisanih po letnikih, oddelkih in
skupinah v redovalnicah,
3.
osebni list, ki se vodi za vsakega dijaka od vpisa do končanja
izobraževanja oziroma do izpisa,
4.
matično knjigo, ki obsega splošne podatke o vpisanih, o poteku njihovega
izobraževanja od vpisa do dokončanja izobraževanja oziroma do izpisa,
5.
evidenco podatkov o gibalnih sposobnostih in morfoloških značilnostih,
6.
zapisnike sej šolske maturitetne komisije,
7.
zapisnike o maturi,
8.
poročilo o maturi,
9.
zapisnike o izpitih, ki obsegajo prijavo k izpitu, potek izpita in
doseženo oceno,
10.
evidenco o dijakih, ki jih obravnava svetovalna služba,
11.
evidenco odraslih, ki se izobražujejo, in evidenco odraslih, ki
opravljajo izpite,
12.
evidenco o preverjanju in ocenjevanju znanja,
13.
evidenco izdanih dokumentov o končanem izobraževanju.
Dijaški domovi vodijo evidenco in
dokumentacijo iz 1., 2. in 3. točke prvega odstavka tega člena in podatke o
premoženjskem stanju za tiste dijake, ki pri plačilu oskrbnine uveljavljajo
olajšavo.
Evidence iz 1. do 4., 6. do 9. ter 11. do
13. točke prvega odstavka tega člena obsegajo: ime in priimek dijaka, spol,
datum, kraj, občino in državo rojstva, prebivališče in predhodno pridobljeno
izobrazbo.
Evidenca iz 3. točke prvega odstavka tega
člena poleg podatkov iz prejšnjega odstavka obsega še: podatke o splošnem učnem
uspehu, o opravljenih izpitih, o napredovanju in dokončanju izobraževanja.
Evidenca podatkov iz 5. točke prvega
odstavka tega člena poleg podatkov iz tretjega odstavka tega člena obsega še
podatke o: gibalnih sposobnostih in morfoloških značilnostih dijaka, ki se
nanašajo na telesno višino, voluminoznost telesa, hitrost alternativnih gibov,
eksplozivno moč, koordinacijo gibanja telesa, fizično vzdržljivost trupa,
gibljivost, mišično vzdržljivost ramenskega obroča in rok, sprintersko hitrost
in vzdržljivost v submaksimalnem kontinuiranem naprezanju.
Podatki iz prejšnjega odstavka se lahko
zbirajo s soglasjem dijaka.
Evidenca iz 10. točke prvega odstavka tega
člena poleg podatkov iz tretjega odstavka tega člena obsega še:
-
družinsko in socialno anamnezo,
-
razvojno anamnezo,
-
diagnostične postopke,
-
postopke strokovne pomoči,
-
strokovna mnenja drugih inštitucij: centrov za socialno delo,
zdravstvenih inštitucij, svetovalnih centrov oziroma vzgojnih posvetovalnic.
Osebne podatke iz 10. točke prvega odstavka
tega člena lahko svetovalna služba zbira v soglasju z dijakom, starši oziroma
skrbniki dijakov. Če je dijak v družini ogrožen in ga je treba zavarovati,
zadostuje soglasje dijaka.
Svetovalni delavci so dolžni podatke iz 10.
točke prvega odstavka tega člena varovati kot poklicno skrivnost. Te podatke so
kot poklicno skrivnost dolžni varovati tudi drugi strokovni delavci, ki so jim
podatki posredovani zaradi narave njihovega dela.
Podrobnejše določbe o načinu zbiranja
podatkov in vodenju evidenc in dokumentacije iz tega člena določi minister.
43. člen
(uporaba evidenc)
Osebni podatki dijakov iz evidenc iz
prejšnjega člena se zbirajo, obdelujejo, shranjujejo in posredujejo za potrebe
gimnazij, ministrstva, pristojnega za šolstvo, v drugih primerih pa le v skladu
s posebnimi predpisi.
Pri izdelavi statističnih in drugih analiz
se smejo osebni podatki uporabiti in objaviti tako, da identiteta dijaka ni
razvidna.
44. člen
(shranjevanje evidenc)
Evidence iz 42. člena tega zakona se trajno
hranijo v skladu s posebnimi predpisi, če ni s tem zakonom drugače določeno.
45. člen
(dokumentacija)
Določila v zvezi z vodenjem, uporabo in
shranjevanjem osebnih podatkov iz evidenc po tem zakonu se uporabljajo tudi za
dokumentacijo, na podlagi katere so bili zbrani osebni podatki. Dokumenti o
predhodni izobrazbi se po končanem vpisnem postopku vrnejo dijaku.
IV. NADZOR
46. člen
(nadzor)
Zakonitost dela in izpolnjevanje pogojev za
opravljanje dejavnosti gimnazij nadzoruje šolska inšpekcija v skladu s tem
zakonom in posebnimi predpisi.
Zakon
o gimnazijah – ZGim (Uradni list RS, št. 12/96)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
47. člen
(postopnost
uvajanja)
Izobraževalni programi po tem zakonu se
postopno uvajajo tako, da bodo uvedeni najkasneje v šolskem letu 1998/99 za
vse, ki se bodo vpisali v prvi letnik.
Ne glede na določbe drugega odstavka 15.
člena tega zakona se do uveljavitve tretjega obdobja v osnovni šoli pri izbiri
kandidatov upošteva učni uspeh v šestem, sedmem in osmem razredu.
48. člen
(nadaljevanje
izobraževanja)
Dijaki, ki so se v programe srednjega
izobraževanja vpisali do dneva uveljavitve tega zakona, imajo pravico
nadaljevati in končati izobraževanje po teh programih, vendar najpozneje v
roku, določenem za njihovo izvedbo, podaljšanem za dve leti.
49. člen
(dokončanje
izobraževanja)
Dijaki, ki se bodo vpisali v gimnazijo po
uveljavitvi tega zakona, vendar pred uvedbo novih izobraževalnih programov, se
izobražujejo in končajo izobraževanje v skladu s pogoji, ki so določeni v tem
zakonu, vendar najpozneje v roku, določenem za izvedbo vzgojno-izobraževalnega
programa, podaljšanem za dve leti.
Dijaki iz prvega in tretjega odstavka 20.
člena tega zakona in dijaki iz prejšnjega odstavka, ki imajo pravico do
ponavljanja po dosedanjih predpisih, pa zaradi postopnega uvajanja
izobraževalnih programov po tem zakonu ne morejo ponavljati letnika po
dosedanjih programih, nadaljujejo in končajo izobraževanje po novih izobraževalnih
programih v skladu s tem zakonom. Dijaki imajo v tem primeru pravico ponavljati
letnik po ustreznem novem programu.
50. člen
(podzakonski
predpisi)
Minister sprejme podzakonske predpise na
podlagi tega zakona v enem letu po uveljavitvi tega zakona.
Do sprejema predpisov, določenih s tem
zakonom, se uporabljajo predpisi, ki so veljali pred uveljavitvijo tega zakona,
razen če so v nasprotju s tem zakonom.
Pravilnik o maturi (Uradni list RS, št.
50/93, 52/94, 20/95 in 77/95) se uporablja do uveljavitve zakona o maturi.
51. člen
(uskladitev
aktov o ustanovitvi)
Akte o ustanovitvi gimnazij je treba
uskladiti s tem zakonom najkasneje v enem letu od njegove uveljavitve.
52. člen
(uveljavitev
zakona)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon
o spremembah in dopolnitvah zakona o gimnazijah – ZGim-A (Uradni list RS, št. 59/01)
spreminja 47. člen zakona tako, da se glasi:
»47. člen
(postopnost
uvajanja)
Izobraževalni programi po tem zakonu se
postopno uvajajo tako, da bodo uvedeni najkasneje v šolskem letu 1998/99 za
vse, ki se bodo vpisali v prvi letnik.
Ne glede na določbo 15. člena tega zakona
se pri izbiri kandidatov, ki bodo zaključili osnovnošolsko izobraževanje po
programu osemletne osnovne šole za vpis v začetni letnik gimnazije upoštevajo
ocene iz materinega jezika, matematike, tujega jezika in splošni učni uspeh v
šestem, sedmem in osmem razredu osnovne šole, doseženi rezultati pri skupinskem
preverjanju znanja iz materinega jezika in matematike ter dosežki državnih
tekmovanj na podlagi meril, ki jih določi Strokovni svet Republike Slovenije za
splošno izobraževanje.
Merila za izbiro kandidatov morajo
zagotoviti enakovredne pogoje za izbiro kandidatov, ki bodo sočasno zaključili
osnovno šolo po programu osemletne osnovne šole oziroma po programu devetletne
osnovne šole.«;
ter vsebuje naslednjo končno
določbo:
»4. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.