Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno
besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede
katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o slovenski razvojni
družbi in programu prestrukturiranj podjetij obsega:
-
Zakon o slovenski razvojni družbi in programu prestrukturiranj podjetij
– ZSRDPP–(Uradni list RS, št. 39/97 z dne 30. 6. 1997),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o Slovenski razvojni družbi in
programu prestrukturiranja podjetij – ZSRDPP-A (Uradni list RS, št. 68/97 z dne
7. 11. 1997).
ZAKON
O SLOVENSKI RAZVOJNI DRUŽBI IN PROGRAMU PRESTRUKTURIRANJ
PODJETIJ (ZSRDPP)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem zakonom se Sklad Republike Slovenije za razvoj d.d. preoblikuje
v Slovensko razvojno družbo d.d., določijo njene naloge ter način in pogoji
njenega delovanja.
II. SLOVENSKA RAZVOJNA DRUŽBA
2. člen
Slovenska razvojna družba je delniška družba, ki opravlja:
1.
dejavnosti v zvezi s projektnim financiranjem, v skladu z določbami tega
zakona,
2.
dejavnosti prestrukturiranja gospodarskih družb in naloge na področju
programa prestrukturiranja podjetij in sodelovanja pri izvajanju projektov
ohranjanja oziroma odpiranja novih delovnih mest, določenih s tem ali drugimi zakoni,
3.
dejavnosti na področju spodbujanja in sofinanciranja tehnološkega
razvoja v Republiki Sloveniji,
4.
upravljanje in razpolaganje z vrednostnimi papirji in drugimi sredstvi,
pridobljenimi v procesu lastninskega preoblikovanja, prestrukturiranja in
privatizacije podjetij, določene z zakonom o privatizaciji pravnih oseb v lasti
Sklada Republike Slovenije za razvoj in obveznosti Agencije Republike Slovenije
za prestrukturiranje in privatizacijo(Uradni list RS, št. 71/94 in 57/95),
5.
naloge določene z drugimi zakoni.
3. člen
Za Slovensko razvojno družbo se uporabljajo določbe zakona o
gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 30/93, 29/94, 82/94), ki se nanašajo
na delniško družbo, če ni v tem zakonu drugače določeno.
Za Slovensko razvojno družbo se uporabljajo tudi določbe
zakona o gospodarskih družbah, ki se nanašajo na družbo z omejeno odgovornostjo
glede naknadnih vplačil družbenikov.
4. člen
Najnižji znesek osnovnega kapitala Slovenske razvojne družbe
je 4.000,000.000 tolarjev.
5. člen
Pravice do udeležbe pri upravljanju iz delnic Slovenske razvojne
družbe, katerih imetnik je Republika Slovenija, izvršuje v imenu in za račun
Republike Slovenije Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada).
6. člen
Slovenska razvojna družba ima naslednje organe:
-
skupščino,
-
nadzorni svet,
-
uprava.
Določbe zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju (Uradni
list RS, št 42/93) ne veljajo za Slovensko razvojno družbo, razen določb o
svetu delavcev.
7. člen
Uprava Slovenske razvojne družbe ima najmanj tri in največ
pet članov.
Za člana uprave je lahko imenovan, kdor ima najmanj visoko
izobrazbo.
Člane uprave in predsednika izmed članov uprave imenuje in
odpokliče nadzorni svet ob predhodnem soglasju skupščine Slovenske razvojne družbe.
8. člen
Uprava vodi posle Slovenske razvojne družbe samostojno in na
lastno odgovornost v skladu s poslovnim načrtom, če ni v tem zakonu ali statutu
Slovenske razvojne družbe določeno, da sme določene vrste poslov opravljati samo
v soglasju z nadzornim svetom oziroma skupščino.
9. člen
Nadzorni svet Slovenske razvojne družbe ima sedem članov.
Člane nadzornega sveta imenuje vlada.
Člani nadzornega sveta se imenujejo za dobo štirih let in so
lahko ponovno imenovani.
10. člen
Prestrukturiranje gospodarskih družb je izvajanje finančnih,
organizacijskih, kadrovskih, poslovodnih in drugih poslovnih ukrepov in metod,
ki omogočajo izvajanje prestrukturiranja gospodarskih družb.
Dejavnosti v zvezi s prestrukturiranjem gospodarskih družb iz
prejšnjega odstavka opravlja Slovenska razvojna družba zlasti z izvajanjem
naslednjih ukrepov in metod:
1.
odkupovanjem terjatev do gospodarskih družb in prestrukturiranjem terjatev
z odložitvami plačil oziroma delnimi odpusti dolgov,
2.
odkupovanjem delnic, poslovnih deležev oziroma drugih članskih pravic v
gospodarskih družbah oziroma drugih pravnih osebah,
3.
vplačevanjem delnic v primerih povečanja osnovnega kapitala gospodarskih
družb z denarnimi vplačili, s prenosom terjatev do teh gospodarskih družb
oziroma z drugimi stvarnimi vložki,
4.
izdajanjem poroštev,
5.
izvajanjem združitev in razdružitev gospodarskih družb z izvrševanjem
pravic do udeležbe pri upravljanju teh gospodarskih družb,
6.
odkupovanjem nepremičnin in proizvodnih sredstev v stečajnih postopkih z
namenom nadaljevanja opravljanja dejavnosti.
Ukrepe iz drugega odstavka tega člena izvršuje Slovenska razvojna
družba v obsegu in na načine, določene s poslovnim načrtom Slovenske razvojne
družbe, v naslednjih gospodarskih družbah s sedežem na območju Republike
Slovenije:
1.
gospodarskih družbah, vključenih v program prestrukturiranja podjetij,
2.
drugih gospodarskih družbah v skladu s poslovnim načrtom Slovenske
razvojne družbe.
Če poslovni načrt Slovenske razvojne družbe izrecno določa
uporabo spodaj navedenih ukrepov, lahko Slovenska razvojna družba v obsegu,
določenem s poslovnim načrtom, opravlja dejavnosti v zvezi s prestrukturiranjem
gospodarskih družb tudi z izvajanjem naslednjih ukrepov:
1.
zagotavljanjem subvencij za pokrivanje dela obresti, tečajnih razlik
oziroma v skladu z drugimi nameni prestrukturiranja,
2.
dodeljevanjem kreditov pod bolj ugodnimi pogoji glede obrestnih mer
oziroma rokov vračila kot jih nudijo banke.
Slovenska razvojna družba lahko zaradi zagotavljanja sredstev
za prestrukturiranje gospodarskih družb oziroma gospodarstva v posamezni regiji
oziroma panogi, zlasti z namenom izvajanja programov ohranjanja oziroma
odpiranja novih delovnih mest, ustanavlja pravne osebe, v katere vlaga premoženje,
ki ga nanjo s tem namenom prenese Republika Slovenija, lokalna skupnost ali
druga pravna oseba oziroma lastno premoženje, oziroma s takšnim namenom upravlja
izločeni del premoženja.
Za pravne osebe, ki jih Slovenska razvojna družba ustanovi na
podlagi prejšnjega odstavka, se ne uporabljajo določbe zakona o gospodarskih
družbah o obveznem denarnem vplačilu delnic oziroma poslovnih deležev ob
ustanovitvi.
Kadar je ustanovitev pravne osebe oziroma upravljanje s premoženjem
iz petega odstavka tega člena sestavni del nalog na področju programa
prestrukturiranja podjetij, se za izvajanje teh nalog smiselno uporablja določba
12. člena tega zakona.
11. člen
Slovenska razvojna družba lahko sama ali skupaj z drugimi
pravnimi osebami financira projekte, pri katerih prevzema tveganja, ki so
povezana predvsem s samim projektom ali njegovo izvedbo in jih ni mogoče ločiti
od ostalih tveganj sodelujočih pravnih oseb (v nadaljnjem besedilu: projektno
financiranje).
Slovenska razvojna družba izvaja projektno financiranje zlasti
s kreditiranjem, izdajanjem jamstev, nakupom dolžniških oziroma lastniških
vrednostnih papirjev, in z uporabo drugih finančnih sredstev in instrumentov.
Slovenska razvojna družba v poslovnem načrtu določi najvišji
možni obseg denarnih in drugih sredstev, ki jih lahko uporabi za projektno
financiranje.
Slovenska razvojna družba lahko zaradi obvladovanja tveganj
in zagotavljanja ustreznih virov izvaja dejavnost projektnega financiranja v
posebni pravni osebi, ki jo ustanovi v ta namen.
12. člen
Slovenska razvojna družba na področju programa
prestrukturiranja podjetij poleg dejavnosti iz 10. člena tega zakona opravlja
tudi naslednje strokovne naloge po sklepu vlade:
1.
izvaja javne razpise za izbiro gospodarskih družb, ki se vključijo v
program prestrukturiranja podjetij,
2.
organizira in pripravlja analize ekonomskega položaja gospodarskih družb,
vključenih v program prestrukturiranja podjetij, njihovega premoženja in uspešnosti
poslovanja oziroma organizira pripravo takih analiz,
3.
pripravlja programe razvoja in prestrukturiranja posameznih gospodarskih
družb, vključenih v program prestrukturiranja,
4.
izvaja oziroma usklajuje posamezne aktivnosti v zvezi z izvajanjem
programov iz prejšnje točke,
5.
izvaja druge naloge na področju programa prestrukturiranja podjetij
oziroma izvajanja programov ohranjanja oziroma odpiranja novih delovnih mest.
Stroški in izdatki, ki so zajeti v program prestrukturiranja podjetij
v skladu s sklepom vlade iz prejšnjega odstavka, se štejejo za stroške naročnika.
13. člen
Vlada o uveljavljanju in izvajanju 10. in 12. člena tega zakona
obvesti ustrezne organe lokalnih skupnosti ter z njimi sodeluje pri vseh projektih,
ki se izvajajo na območju lokalnih skupnostih.
14. člen
Slovenska razvojna družba mora voditi poslovne knjige, sestavljati
knjigovodske listine, vrednotiti knjigovodske postavke in sestavljati računovodska
poročila v skladu z zakonom o gospodarskih družbah in drugimi predpisi, ter ob upoštevanju
računovodskih in finančnih standardov in načel ter splošnih računovodskih
predpostavk, ki jih izdaja Slovenski inštitut za revizijo oziroma ustreznih
mednarodnih standardov, kadar slovenski standardi niso določeni, če ni v tem
poglavju drugače določeno.
15. člen
Minister, pristojen za finance, lahko predpiše:
1.
analitični kontni načrt za razvrščanje podatkov v računovodske evidence
Slovenske razvojne družbe,
2.
vrste in sheme računovodskih izkazov ločeno po dejavnostih in nalogah
Slovenske razvojne družbe,
3.
podrobnejšo vsebino poslovnega poročila Slovenske razvojne družbe in
dodatkov k temu poročilu.
16. člen
Slovenska razvojna družba sprejme poslovni načrt za naslednje
poslovno obdobje najkasneje v dveh mesecih po zaključku predhodnega poslovnega
obdobja.
Poslovni načrt za vsako od nalog oziroma dejavnosti iz 2. člena
tega zakona določa obseg sredstev, vire sredstev in način uporabe sredstev v
naslednjem poslovnem obdobju, s tem, da določi zlasti:
1.
obseg in načine zadolževanja Slovenske razvojne družbe,
2.
vrste, obseg in kriterije za izbiro in uporabo ukrepov iz 10. in 11. člena
tega zakona,
3.
najvišji možni jamstveni potencial Slovenske razvojne družbe.
Poslovni načrt sprejme skupščina na predlog nadzornega sveta.
Vlada na predlog ministra, pristojnega za finance, lahko predpiše
omejitve v okviru naložbene politike oziroma politike zadolževanja Slovenske
razvojne družbe.
17. člen
Letno poročilo Slovenske razvojne družbe mora pregledati pooblaščeni
revizor.
Revidiranje računovodskih izkazov Slovenske razvojne družbe
opravi tudi računsko sodišče v skladu z zakonom o računskem sodišču.
18. člen
Minister, pristojen za finance predpiše podrobnejšo obliko in
najmanjši obseg ter vsebino revizijskega pregleda in revizijskega poročila iz
prvega odstavka 17. člena ter dodatkov k temu poročilu.
19. člen
Vlada seznani Državni zbor s poslovnim načrtom in z revidiranim
letnim poročilom Slovenske razvojne družbe.
III. PROGRAM PRESTRUKTURIRANJA PODJETIJ
20. člen
Program prestrukturiranja podjetij je program usklajene uporabe
finančnih, organizacijskih, kadrovskih, poslovodnih in drugih poslovnih ukrepov
in metod z namenom prestrukturiranja gospodarskih družb oziroma ohranjanja ter odpiranja
novih delovnih mest.
Program prestrukturiranja iz prejšnjega odstavka obsega izvajanje
ukrepov iz 10. člena tega zakona in zagotavljanje subvencij in drugih
nepovratnih proračunskih sredstev, ki omogočajo izvajanje prestrukturiranja
gospodarskih družb, vključenih v program prestrukturiranja podjetij.
Program prestrukturiranja podjetij sprejme vlada.
21. člen
Zaradi usklajenega izvrševanja nalog v zvezi s programom prestrukturiranja
podjetij vlada s sklepom ustanovi projektni svet kot koordinativno delovno telo
vlade.
Projektni svet ima naslednje naloge:
1.
usklajuje uporabo nepovratnih proračunskih sredstev, ki omogočajo
izvajanje prestrukturiranja gospodarskih družb, vključenih v program
prestrukturiranja podjetij,
2.
pripravlja predloge vladi za naročila strokovnih nalog Slovenski
razvojni družbi iz 12. člena tega zakona,
3.
ocenjuje programe prestrukturiranja posameznih gospodarskih družb, vključenih
v program prestrukturiranja podjetij,
4.
pripravlja strokovne podlage za vlado v zvezi s pripravo in izvajanjem
programov prestrukturiranja v gospodarskih družbah, vključenih v program
prestrukturiranja podjetij,
5.
pripravlja mnenja k poslovnemu načrtu Slovenske razvojne družbe v delu,
ki se nanaša na opravljanje nalog in dejavnosti na področju program
prestrukturiranja podjetij.
Način delovanja in sestavo projektnega sveta določi vlada.
22. člen
Člani projektnega sveta ne smejo pridobivati vrednostnih papirjev
ali deležev podjetij, ki so v postopku vključitve v program prestrukturiranja
podjetij, še nadaljnjih pet let po zaključenem postopku.
Pogodbe, ki se nanašajo na posle iz prejšnjega odstavka tega člena,
so nične.
23. člen
V program prestrukturiranja podjetij se vključijo gospodarske
družbe zlasti ob upoštevanju delovne intenzivnosti, izvozne usmerjenosti,
pomena za razvoj regije, stopnje tehnološke usposobljenosti in razvojne
perspektivnosti.
Podrobnejše kriterije za izbiro gospodarskih družb, ki bodo
vključene v program prestrukturiranja podjetij, sprejme vlada.
O vključitvi v program prestrukturiranja podjetij odloča
vlada na podlagi javnih razpisov, objavljenih v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Strokovne naloge v zvezi z izvedbo javnih razpisov opravlja
Slovenska razvojna družba.
24. člen
Slovenska razvojna družba lahko od uprave gospodarske družbe,
vključene v program prestrukturiranja podjetij, zahteva, da skliče skupščino in
ji predlaga sprejem sklepa, s katerim skupščina posamezna upravičenja delničarjev
oziroma družbenikov do udeležbe pri upravljanju družbe začasno prenese na
Slovensko razvojno družbo.
Skupščina lahko v primeru iz prejšnjega odstavka na Slovensko
razvojno družbo za čas trajanja programa prestrukturiranja prenese naslednje
pristojnosti skupščine oziroma nadzornega sveta družbe:
1.
odločanje o imenovanju in razrešitvi uprave družbe,
2.
odločanje o imenovanju in razrešitvi posameznih članov nadzornega sveta,
vendar ne več kot polovico,
3.
odločanje o poenostavljenem zmanjšanju osnovnega kapitala zaradi
pokrivanja izgub ter povečanju osnovnega kapitala z novimi vložki z izključitvijo
prednostne pravice dosedanjih delničarjev oziroma družbenikov do vpisa novih delnic
oziroma poslovnih deležev.
Ne glede na določbe zakona o gospodarskih družbah in morebitne
določbe statuta je za sprejem sklepa iz drugega odstavka tega člena potrebna večina
najmanj treh četrtin pri sklepanju zastopanega osnovnega kapitala.
Sklep iz drugega odstavka tega člena se vpiše v sodni register.
Če uprava družbe v primeru iz prvega odstavka tega člena ne
objavi sklica skupščine z ustreznim dnevnim redom, lahko skupščino skliče
Slovenska razvojna družba.
Če skupščina v roku 60 dni od objave sklica ne sprejme sklepa
iz drugega odstavka tega člena, je gospodarska družba izključena iz programa
prestrukturiranja podjetij.
Prenos posamičnih upravičenj med Slovensko razvojno družbo in
podjetjem se uredi s pogodbo.
Določbe prvega do četrtega odstavka tega člena se uporabljajo
tudi za ukrepe v gospodarskih družbah iz 2. točke tretjega odstavka 10. člena
tega zakona.
25. člen
Razvojna družba lahko delavcem predlaga sklenitev posebnega
sporazuma o delavski podpori programu prestrukturiranja podjetja, s katerim se
zavežejo, da:
1.
bodo svojim delovanjem aktivno podpirali cilje prestrukturiranja podjetja,
2.
se bodo vzdržali ravnanj, ki bi onemogočila ali bistveno otežila izvedbo
programa prestrukturiranja podjetja.
V sporazumu o delavski podpori programom prestrukturiranja
podjetja se razvojna družba in zaposleni sporazumejo o naslednjih vprašanjih:
-
o številu ohranjanja delovnih mest in številu presežnih delavcev z
opredelitvijo načina razreševanja presežnih delavcev;
-
o višini in pogojih izplačevanja plač in drugih prejemkov delavcev v
času programa prestrukturiranja podjetja;
-
o drugih vprašanjih, ki so bistvena za izvedbo programa
prestrukturiranja podjetja.
O vsebini sporazuma se dogovorita razvojna družba in svet
delavcev, če tega ni, pa predstavniki reprezentativnih sindikatov v podjetju.
Sporazum se sprejme pred odločitvijo vlade o programu prestrukturiranja podjetij
iz 23. člena tega zakona
IV. OBVEZNICE REPUBLIKE SLOVENIJE ZA IZVAJANJE PROGRAMA
PRESTRUKTURIRANJA PODJETIJ
26. člen
Republika Slovenija lahko izda obveznice, ki jih uporablja za
izvajanje programa prestrukturiranja podjetij (v nadaljnjem besedilu:
obveznice) v skupnem nominalnem znesku največ do 10.000,000.000 tolarjev.
27. člen
Nominalni znesek (glavnica) obveznic se za čas od dneva
izdaje obveznic do dneva njihove dospelosti ali predčasne izpolnitve tekoče
valorizira z valutno klavzulo, vezano na srednji tečaj Banke Slovenije za DEM.
Glavnica obveznic dospe v izplačilo 10 let po izdaji, Republika
Slovenija pa ima pravico izpolniti svoje obveznosti iz obveznic tudi predčasno.
Od obveznic se plačujejo obresti po obrestni meri 5,55% letno,
obračunano od zneska glavnice, valorizirane na način iz prvega odstavka tega člena.
28. člen
Datum izdaje in podrobnejšo vsebino pravic iz obveznic predpiše
vlada najkasneje v roku 30 dni od uveljavitve tega zakona.
29. člen
Republika Slovenija uporabi obveznice za odkup terjatev do
gospodarskih družb, vključenih v program prestrukturiranja podjetij, oziroma
drugega premoženja ali delnic oziroma poslovnih deležev teh gospodarskih družb.
Premoženje, ki ga Republika Slovenija pridobi pri uporabi obveznic
na podlagi prvega odstavka tega člena se prenese v upravljanje Slovenski
razvojni družbi.
Slovenska razvojna družba opravlja posle v zvezi z upravljanjem
premoženja iz drugega odstavka tega člena v imenu in za račun Republike
Slovenije, pri tem pa je dolžna ravnati v skladu s programom prestrukturiranja
podjetij.
Zneski, ki jih Slovenska razvojna družba prejme pri opravljanju
poslov iz tretjega odstavka tega člena se v celoti in takoj vplačajo v proračun
Republike Slovenije.
Vlada na predlog ministra, pristojnega za finance določi
podrobnejši način, pogoje in postopek uporabe obveznic.
30. člen
Banke lahko podprejo program prestrukturiranja podjetij z
zamenjavo svojih kreditov za obveznice Republike Slovenije iz 26. do 29. člena
tega zakona, če so bile prejemnik državnih obveznic iz poslov sanacije bank,
sanacije železarn, izplačanih deviznih vlog in prevzema izvoznih terjatev do
posameznih držav.
Način, postopek in višino kreditov, ki jih bodo banke zamenjale
za obveznice iz prejšnjega odstavka, se opredeli s programom prestrukturiranja
posameznega podjetja.
31. člen
Republika Slovenija oblikuje odplačilni sklad za obveznice tako,
da vsako leto do dospelosti obveznosti iz obveznic, nameni znesek denarja iz
proračuna Republike Slovenije izključno za odplačilo obresti in glavnice in za odkupovanje
obveznic.
Odplačilni sklad iz prejšnjega odstavka sestavljajo zneski, ki
jih Republika Slovenija prejme na podlagi četrtega odstavka 29. člena tega
zakona, zneski, ki jih Republika Slovenija s proračunom dodatno nameni za povečanje
odplačilnega sklada in neporabljenimi zneski odplačilnega sklada iz prejšnjih
let, povečani za obresti, ki jih je Republika Slovenija prejela z njihovim
nalaganjem.
O uporabi odplačilnega sklada za predčasno izpolnitev in
odkup obveznic odloča vlada.
Zakon o slovenski razvojni družbi in programu
prestrukturiranj podjetij – ZSRDPP–(Uradni list RS, št. 39/97) vsebuje naslednje prehodne in
končni določbi:
»V. PREHODNE DOLOČBE
32. člen
Sklad Republike Slovenije za razvoj, d.d., ustanovljen z
zakonom o Skladu Republike Slovenije za razvoj (Uradni list, RS, št. 7/93), z
dnem uveljavitve tega zakona nadaljuje z delom kot Slovenska razvojna družba,
d.d.
Premoženje, preneseno na Sklad Republike Slovenije za razvoj
z namenom dokapitalizacije na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 24/95), postane z dnem uveljavitve tega zakona last Slovenske
razvojne družbe.
Slovenska razvojna družba je pravni naslednik Sklada Republike
Slovenije za razvoj, d.d. in prevzame vse njegove pravice in obveznosti.
33. člen
Slovenska razvojna družba uskladi svoje poslovanje s tem
zakonom v roku 60 dni od uveljavitve tega zakona, razen če ni s tem zakonom
drugače določeno.
Ne glede na določbo drugega odstavka 7. člena tega zakona,
imenuje člane uprave Slovenske razvojne družbe za prvo mandatno obdobje vlada v
roku 30 dni od uveljavitve tega zakona.
Nadzorni svet Slovenske razvojne družbe mora vladi predložiti
predlog statuta Slovenske razvojne družbe v skladu s tem zakonom v roku 30 dni
od imenovanja. Vlada sprejme statut Slovenske razvojne družbe v roku 30 dni od predložitve.
Nadzorni svet Slovenske razvojne družbe mora vladi predložiti
predlog poslovnega načrta za obdobje do zaključka koledarskega leta, v katerem
prične veljati ta zakon, v roku 30 dni od imenovanja.
34. člen
Osnovni kapital Slovenske razvojne družbe se z dnem uveljavitve
tega zakona poveča z dosedanjih 1.000,000.000 tolarjev na 4.000,000.000
tolarjev.
Za povečani osnovni kapital iz prejšnjega odstavka se izdajo
nove delnice v skupni nominalni višini 3.000,000.000 tolarjev, ki tvorijo isti
razred z že izdanimi delnicami dosedanjega Sklada Republike Slovenije za
razvoj, katerih imetnik je Republika Slovenija.
Z dnem uveljavitve tega zakona se šteje, da je celotno izdajo
novih delnic iz prejšnjega odstavka prevzela Republika Slovenija.
Republika Slovenija vplača delnice iz drugega odstavka tega člena
v denarju po ceni, ki je enaka nominalni vrednosti, v naslednjih rokih:
1.
2.000,000.000 tolarjev v roku 30 dni od uveljavitve tega zakona,
2.
preostalih 1.000,000.000 tolarjev v roku 30 dni po sprejemu proračuna za
leto 1997.
35. člen
V sodni register se pri Skladu Republike Slovenije za razvoj
vpiše sprememba naslednjih podatkov v skladu s tem zakonom:
1.
sprememba firme,
2.
sprememba osnovnega kapitala iz prvega odstavka 34. člena tega zakona,
3.
sprememba dejavnosti,
4.
sprememba članov uprave in članov nadzornega sveta.
Predlog za vpis iz prejšnjega odstavka mora vložiti uprava
Slovenske razvojne družbe v roku 8 dni po sprejemu statuta Slovenske razvojne
družbe.
36. člen
Republika Slovenija je kot delničar Slovenske razvojne družbe
udeležena pri upravljanju Slovenske razvojne družbe z najmanj 50%. Za Slovensko
razvojno družbo se ne uporabljajo določbe 478. in 481. člena zakona o
gospodarskih družbah.
Obveznosti, ki izhajajo iz tretjega in četrtega odstavka 125.
člena stanovanjskega zakona, izpolni Slovenska razvojna družba z izdajo posebne
emisije obveznic. Obveznice, izdane na tej podlagi, se ob vnovčitvi vnovčijo v
breme drugih sestavin kapitala Slovenske razvojne družbe.
Slovenska razvojna družba z dnem uveljavitve tega zakona
prevzame dejavnost, poslovanje, zaposlene, pravice in obveznosti Tehnološko
razvojnega sklada Republike Slovenije, s čimer prenehajo veljati določbe zakona
o Tehnološko razvojnem skladu (Uradni list RS, št. 13/94), razen določbe 6. člena.
Sklad Republike Slovenije za razvoj mora na dan uveljavitve tega
zakona izdelati bilanco stanja in bilanco uspeha. Prav tako so dolžne izdelati
bilanco stanja in bilanco uspeha tudi vse institucije, ki se pripojijo
Slovenski razvojni družbi, na dan pripojitve.
Osebe iz prejšnjega odstavka tega člena so dolžne predložiti
bilanco stanja in bilanco uspeha ter poročilo o svojem poslovanju v roku 60 dni
od roka za izdelavo finančnih poročil Državnemu zboru Republike Slovenije.
VI. KONČNI DOLOČBI
37. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona, preneha veljati zakon o
Skladu Republike Slovenije za razvoj (Uradni list RS, št. 7/93).
38. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu
Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o
Slovenski razvojni družbi in programu prestrukturiranja podjetij – ZSRDPP-A
(Uradni list RS, št. 68/97) spreminja 36. člen zakona tako, da
se glasi:
»36. člen
Republika Slovenija je kot delničar Slovenske razvojne družbe
udeležena pri upravljanju Slovenske razvojne družbe z najmanj 50%. Za Slovensko
razvojno družbo se ne uporabljajo določbe 478. in 481. člena zakona o
gospodarskih družbah.
Obveznosti, ki izhajajo iz tretjega in četrtega odstavka 125.
člena stanovanjskega zakona, izpolni Slovenska razvojna družba z izdajo posebne
emisije obveznic. Obveznice, izdane na tej podlagi, se ob vnovčitvi vnovčijo v
breme drugih sestavin kapitala Slovenske razvojne družbe.
Slovenska razvojna družba z dnem uveljavitve tega zakona
postane pravni naslednik Tehnološkega razvojnega sklada Republike Slovenije in
prevzame njegovo dejavnost, poslovanje, zaposlene, pravice in obveznosti, s čimer
prenehajo veljati določbe zakona o Tehnološko razvojnem skladu (Uradni list RS,
št. 13/94), razen določbe 6. člena.
Sklad Republike Slovenije za razvoj mora na dan uveljavitve tega
zakona izdelati bilanco stanja in bilanco uspeha. Prav tako so dolžne izdelati
bilanco stanja in bilanco uspeha tudi vse institucije, ki se pripojijo
Slovenski razvojni družbi, na dan pripojitve.
Osebe iz prejšnjega odstavka tega člena so dolžne predložiti
bilanco stanja in bilanco uspeha ter poročilo o svojem poslovanju v roku 60 dni
od roka za izdelavo finančnih poročil Državnemu zboru Republike Slovenije.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.