Na podlagi 1. točke prvega odstavka 136. člena in 137.
člena Zakona o vodah (Uradni list RS, št. 67/02, 2/04 – ZZdrI-A, 41/04 – ZVO-1,
57/08, 57/12, 100/13, 40/14 in 56/15), 165. člena Zakona o varstvu okolja
(Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 49/06 – ZMetD, 66/06 –
odl. US, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNačrt-A,
48/12, 57/12, 92/13, 56/15, 102/15, 30/16, 61/17 – GZ, 21/18 – ZNOrg in 84/18 –
ZIURKOE) in drugega odstavka 36. člena Zakona o gospodarskih javnih službah
(Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in
57/11 – ORZGJS40) Vlada Republike Slovenije izdaja
UREDBO
o koncesiji za rabo vode za proizvodnjo pijač iz vrtin
D-3/07 in DAN-4/13
I. PREDMET IN OBSEG KONCESIJE
1. člen
(predmet koncesije)
(1) Ta uredba je koncesijski akt, na podlagi katerega Vlada
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) podeli koncesijo za rabo
podzemne vode za proizvodnjo pijač (v nadaljnjem besedilu: koncesija) iz
naslednjih vrtin:
-
D-3/07 (ID-znak 1410-44/0; koordinate X: 89.879,01, Y: 505.537,84, Z:
245,21);
-
DAN-4/13 (ID-znak 1410-44/0; koordinate X: 89.877,31, Y: 505.571,91, Z:
244,82).
(2) Obseg vodne pravice, izražen kot največja dovoljena
skupna letna količina rabe podzemne vode, je iz vrtine D-3/07 110 000 m3/leto, iz
vrtine DAN-4/13 pa 40 000 m3/leto.
Največji dovoljeni pretok rabe podzemne vode iz vrtine D-3/07 je 7,3 l/s, iz
vrtine DAN-4/13 pa 6,2 l/s.
(3) Koncesija se podeli za rabo podzemne vode za proizvodnjo
pijač s klasifikacijsko številko 12.1.1. v skladu s predpisom, ki ureja
klasifikacijo vrst posebne rabe vode in naplavin.
(4) Območje koncesije obsega območje vrtin D-3/07 in DAN-4/13
ter zajema podzemno vodo iz vodnega telesa podzemne vode Posavsko hribovje do
osrednje Sotle (VTPodV_1008), in sicer iz prvega dolomitnega vodonosnika in
vodonosnika v apnenčastih kamninah.
(5) Napajalno območje vrtin D-3/07 in DAN-4/13 ter meja tega
območja se prikažeta na digitalnem podatkovnem sloju v državnem koordinatnem
sistemu in objavita v informacijskem sistemu okolja.
II. POGOJI ZA PRIDOBITEV IN IZVAJANJE KONCESIJE
2. člen
(začetek in trajanje koncesije)
(1) Koncesija se podeli za 30 let.
(2) Koncesijsko obdobje iz prejšnjega odstavka začne teči z
dnem sklenitve koncesijske pogodbe.
(3) Koncesija se lahko podaljša v skladu z zakonom, ki ureja
vode.
3. člen
(pogoji za pridobitev koncesije)
Koncesija se podeli osebi, če izpolnjuje naslednje pogoje:
-
je pravna ali fizična oseba, registrirana za opravljanje proizvodnje
pijač,
-
ima poravnave davke, prispevke in druge obvezne dajatve, vključno s
koncesijskimi dajatvami,
-
proti njej ni uveden postopek prisilne poravnave, stečaja ali
likvidacijski postopek,
-
ni prenehala poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe in
-
ji v zadnjih petih letih pred objavo javnega razpisa ni bila izdana
sodna odločba za kaznivo dejanje, povezano z njenim poslovanjem, ki je postala
izvršljiva, oziroma sodna ali upravna odločba, s katero ji je prepovedano
opravljati dejavnost, povezano z izvajanjem koncesije, in je postala
izvršljiva.
4. člen
(pogoji za izvajanje koncesije)
(1) Oseba, ki pridobi koncesijo (v nadaljnjem besedilu:
koncesionar), mora izvajati koncesijo tako, da ne vpliva na drugo dovoljeno
posebno rabo vode.
(2) Koncesionar mora pri izvajanju koncesije izpolnjevati
naslednje okoljevarstvene pogoje, pogoje varstvenega režima in načina rabe
podzemne vode:
1.
zagotavljati, da največja dovoljena letna količina rabe podzemne vode in
največji dovoljeni pretok rabe podzemne vode iz 1. člena te uredbe nista
preseženi,
2.
zagotavljati, da s svojo dejavnostjo ne povzroči poslabšanja ali ne
prepreči doseganja dobrega kemijskega in količinskega stanja vodnega telesa
podzemne vode, določenega v skladu s predpisom, ki ureja stanje podzemnih voda,
3.
imeti črpališče urejeno tako, da je preprečen vnos onesnaževal v
vodonosnik,
4.
dejavnost izvajati tako, da pride le do občasnih sprememb toka podzemne
vode ali do stalnih sprememb toka le na omejenem prostoru, vendar to ne sme
povzročiti vdora druge vode ter stalnega in jasno izraženega umetnega trenda v
spremembah toka, zaradi katerega bi do takih vdorov lahko prišlo pozneje,
5.
zagotavljati monitoring v skladu s 7. členom te uredbe in Prilogo, ki je
sestavni del te uredbe,
6.
zagotoviti opazovalno vrtino v skladu s programom monitoringa iz 7.
člena te uredbe,
7.
izvajati ukrepe iz predpisa, ki ureja načrt upravljanja voda za vodni
območji Donave in Jadranskega morja,
8.
uporabljati podzemno vodo izključno za lastne potrebe, za katere se
podeljuje koncesija, in
9.
upoštevati pogoje in izvajati ukrepe za preprečevanje škodljivih vplivov
na stanje rib.
(3) Koncesionar mora pri izvajanju koncesije izpolnjevati
naslednje naravovarstvene pogoje:
1.
zagotavljati, da ne ogroža naravnega ravnovesja vodnih in obvodnih
ekosistemov, in
2.
preprečiti škodljive vplive ter ogrožanje naravnih vrednot in območij,
varovanih po predpisih, ki urejajo ohranjanje narave.
(4) Koncesionar mora pri izvajanju koncesije izpolnjevati
naslednje druge pogoje:
1.
zagotavljati varstvo objektov in naprav za rabo podzemne vode ter
njihovo redno vzdrževanje,
2.
vzpostaviti stalen nadzor nad objekti in napravami za rabo podzemne vode
ter zagotavljati dostop samo pooblaščenim osebam koncesionarja,
3.
dopustiti izvajanje meritev za potrebe državnega monitoringa podzemnih
voda na vrtinah iz prvega odstavka 1. člena te uredbe,
4.
zagotavljati enkratdnevni (on-line) prenos podatkov iz Priloge te
uredbe v podatkovno zbirko Agencije Republike Slovenije za okolje (v nadaljnjem
besedilu: agencija),
5.
po navodilu koncedenta sodelovati pri izvajanju kratkotrajne (do 24-urne)
popolne prekinitve odvzema vode, ki jo zaradi ocenjevanja količinskega stanja
podzemne vode praviloma enkrat letno istočasno izvedejo vsi koncesionarji, ki
odvzemajo vodo iz istega vodonosnika (prekinitveni test),
6.
zagotoviti koncedentu brezplačni dostop do podatkov o opravljenih
raziskavah, ki lahko dajo podatke o podzemni vodi,
7.
zagotoviti brezplačni dostop do vseh podatkov, ki se nanašajo na rabo
vode,
8.
vzdrževati ali sanirati vrtine, izvedene pri raziskavah vodnega vira, ki
je predmet koncesije, in
9.
sodelovati s koncedentom pri izvajanju izrednih ukrepov, če se poveča
stopnja ogroženosti zaradi škodljivega delovanja voda, ali intervencijskih in
sanacijskih ukrepov ob naravni nesreči zaradi škodljivega delovanja voda.
(5) Koncesionar mora s tehničnimi ali drugimi ukrepi,
vključno z zmanjšanjem dovoljene rabe podzemne vode, v določenem obdobju
prilagoditi izvajanje koncesije novim razmeram, če pride do:
1.
značilnega trenda zniževanja gladine podzemne vode, ki zajema najmanj
šestletno obdobje,
2.
značilnega trenda negativnih učinkov dolgoročnih sprememb režima toka
podzemne vode,
3.
preseganja količinskega obnavljanja vodonosnega sistema ali
4.
vdora vode iz sosednjega vodonosnika ali površinske vode.
(6) Pojave iz prejšnjega odstavka ugotovi koncesionar na
podlagi podatkov monitoringa iz 7. člena te uredbe ali ga o njih obvesti
pristojni upravni organ.
III. OBVEZNOSTI KONCESIONARJA
5. člen
(vodenje ločenega računovodstva)
Koncesionar redno vodi ločeno računovodstvo za dejavnost
koncesije in evidenco odvzetih količin podzemne vode.
6. člen
(poslovnik)
Koncesionar vodi poslovnik za obratovanje in vzdrževanje
vodnega objekta ali naprave v skladu z zakonom, ki ureja vode.
7. člen
(monitoring)
(1) Koncesionar zagotavlja izvajanje monitoringa, ki
vključuje monitoring odvzetih količin podzemne vode, monitoring vpliva rabe
vode in nadzor nad hidravličnimi značilnostmi vrtin v skladu z zahtevami iz
Priloge te uredbe.
(2) Monitoring se izvaja po programu, ki ga za obdobje treh
zaporednih koledarskih let (v nadaljnjem besedilu: program monitoringa)
pripravi koncesionar, potrdi pa agencija.
(3) Monitoring se izvaja v skladu s predpisi, ki urejajo
monitoring podzemnih in površinskih voda, ter predpisi, ki urejajo meroslovje.
(4) Koncesionar predloži agenciji v potrditev program monitoringa
najpozneje do 1. julija zadnjega leta pred začetkom novega obdobja, za katero
se pripravlja program monitoringa. Agencija potrdi program monitoringa v enem
mesecu po njegovem prejemu. Če agencija ugotovi, da program monitoringa ni
pripravljen v skladu s prejšnjim odstavkom in Prilogo te uredbe, mora
koncesionar v enem mesecu od prejema ugotovitev in priporočil agenciji poslati
popravljen program monitoringa.
(5) Koncesionar najpozneje do 28. februarja tekočega leta
pošlje agenciji poročilo o meritvah, obdelavi podatkov in rezultatih izvajanja
monitoringa za preteklo leto v skladu s Prilogo te uredbe.
(6) Poročilo iz prejšnjega odstavka vsebuje:
-
poročilo o meritvah za preteklo leto, ki vsebuje splošni opis izvajanja
monitoringa in posebnosti v obdobju, na katero se poročilo nanaša,
-
rezultate monitoringa za preteklo leto, ki vsebujejo rezultate po
posameznih sestavnih delih monitoringa in parametrih, ter
-
obdelavo oziroma analizo in razlago podatkov monitoringa.
(7) Vzorec obrazca poročila iz petega odstavka tega člena je
objavljen na spletni strani agencije.
8. člen
(hramba dokumentacije)
Koncesionar hrani dokumentacijo, potrebno za izvajanje
monitoringa iz prejšnjega člena, in dokumentacijo v zvezi s plačili za
koncesijo najmanj pet let po prenehanju koncesije.
9. člen
(ukrepi koncesionarja po prenehanju koncesije)
(1) Koncesionar po prenehanju koncesije izvede vse ukrepe v
skladu z zakonom, ki ureja vode.
(2) Podrobnejši ukrepi iz prejšnjega odstavka se določijo v
koncesijski pogodbi.
IV. PODELITEV KONCESIJE
10. člen
(postopek podelitve koncesije)
(1) Koncesija se podeli na podlagi javnega razpisa.
(2) Javni razpis izvede ministrstvo, pristojno za vode (v
nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
(3) Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije in traja najmanj 30 dni od dneva objave.
(4) Javni razpis je uspešen, če je do poteka razpisnega roka
predložena najmanj ena veljavna prijava.
(5) Prijava na javni razpis je veljavna, če je pravočasna in
v celoti izpolnjuje vse zahteve iz javnega razpisa. Če javni razpis ne uspe, se
lahko ponovi.
(6) Predlog o izbiri koncesionarja se pripravi po
pridobljenem mnenju strokovne komisije.
(7) Strokovno komisijo sestavljajo trije člani. Člane strokovne
komisije imenuje minister, pristojen za vode.
(8) Predsednik in člani strokovne komisije ne smejo biti s
prijavitelji na javni razpis (v nadaljnjem besedilu: prijavitelj) ali
zaposlenimi pri prijaviteljih v poslovnem ali sorodstvenem razmerju v ravni
vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena, v zakonski ali
partnerski zvezi, v svaštvu do vštetega drugega kolena, četudi je zakonska ali
partnerska zveza že prenehala, ali živeti z njimi v zunajzakonski skupnosti ali
nesklenjeni partnerski zvezi. V strokovno komisijo ne sme biti imenovana niti
oseba, ki je bila zaposlena pri prijavitelju ali je kako drugače delala za
prijavitelja, če od prenehanja zaposlitve ali drugačnega sodelovanja še niso
minila tri leta.
(9) Izpolnjevanje pogojev za imenovanje v strokovno komisijo
potrdi vsak član s pisno izjavo. Če član naknadno izve za razlog iz prejšnjega
odstavka, mora takoj predlagati svojo izločitev. Izločenega člana strokovne
komisije zaradi razlogov iz prejšnjega odstavka nadomesti nadomestni član
strokovne komisije, ki ga imenuje minister, pristojen za vode.
(10) Predsednik in člani strokovne komisije ne smejo
neposredno komunicirati s prijavitelji, ampak le posredno prek ministrstva.
11. člen
(vsebina javnega razpisa)
Javni razpis vsebuje:
1.
podatke o koncedentu,
2.
podatke o objavi koncesijskega akta,
3.
predmet in predvideni obseg koncesije,
4.
pogoje za pridobitev koncesije,
5.
podatke, ki jih mora vsebovati prijava na javni razpis, in dokazila, ki
jih je treba priložiti prijavi na javni razpis,
6.
začetek in trajanje koncesije,
7.
način dostopa do razpisne dokumentacije,
8.
čas in kraj oddaje prijav na javni razpis,
9.
naslov, prostor, datum in uro javnega odpiranja prijav na javni razpis,
10.
prednostna merila za izbor koncesionarja,
11.
postopek za izbor koncesionarja,
12.
rok za izbor koncesionarja,
13.
rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izboru koncesionarja, in
14.
odgovorno osebo za dajanje informacij med javnim razpisom.
12. člen
(prednostna merila za izbor koncesionarja)
Prednostni merili, ki se upoštevata pri izbiri koncesionarja
na podlagi javnega razpisa, sta naslednji:
-
lastninska ali druga stvarna pravica na nepremičninah, ki so potrebne za
dejavnost proizvodnje pijač, in
-
ponujena višina plačila, ki ne sme biti nižja od višine, določene v 16.
členu te uredbe.
13. člen
(izbira koncesionarja)
(1) Koncesija se podeli z odločbo o izboru na podlagi javnega
razpisa.
(2) Odločba o izboru se odpravi, če v 90 dneh od njene
dokončnosti ne pride do sklenitve koncesijske pogodbe zaradi razlogov, ki so na
strani koncesionarja.
V. KONCESIJSKA POGODBA
14. člen
(sklenitev in vsebina koncesijske pogodbe)
(1) Medsebojna razmerja med koncedentom in koncesionarjem se
podrobneje uredijo s koncesijsko pogodbo.
(2) Koncesijska pogodba je sklenjena, ko jo podpišeta obe
pogodbeni stranki.
(3) V koncesijski pogodbi se podrobneje določijo ukrepi in
pogoji iz 4. člena te uredbe na podlagi podatkov o:
1.
globini črpanja podzemne vode na ustju vrtin in
2.
stanju podzemne vode na vodnem telesu iz 1. člena te uredbe.
(4) V primeru neskladja med to uredbo in koncesijsko pogodbo
veljajo določbe te uredbe.
VI. PLAČILO ZA KONCESIJO
15. člen
(opredelitev plačila za koncesijo)
(1) Koncesionar plačuje plačilo za koncesijo za vsako leto
rabe vode.
(2) Koncesionar začne plačevati plačilo za koncesijo z dnem
začetka izvajanja koncesije.
(3) Koncesija se začne izvajati z dnem sklenitve koncesijske
pogodbe.
16. člen
(višina plačila za koncesijo)
(1) Plačilo za koncesijo se določi za vsako koledarsko leto
posebej.
(2) Višina plačila za koncesijo se za posamezno koledarsko leto
za podzemno vodo, ki se daje v promet kot naravna mineralna voda, namizna voda
in brezalkoholna pijača, izračuna po naslednji enačbi:
Vpl. =
0,01 x Pčisti-prihodek + Vkoncesija x (2,66 x Qnaravna + 2 x Qnamizna + Qpijač),
pri čemer je:
-
Vpl.:
|
plačilo za koncesijo za podzemno vodo, ki
se daje v promet kot naravna mineralna voda, namizna voda in brezalkoholna
pijača, izraženo v eurih,
|
-
Pčisti-prihodek:
|
čisti letni prihodek od prodaje naravne
mineralne vode, namizne vode in brezalkoholnih pijač, ki je izkazan v izkazu
poslovnega izida proizvajalca pijač za leto, za katero se določa plačilo za
koncesijo, izražen v eurih,
|
-
Qnaravna:
|
letna količina podzemne vode, ki jo je
koncesionar dal v promet kot naravno mineralno vodo v letu, za katero se
določa plačilo za koncesijo, izražena v 1 000 litrih,
|
-
Qnamizna:
|
letna količina podzemne vode, ki jo je
koncesionar dal v promet kot namizno vodo v letu, za katero se določa plačilo
za koncesijo, izražena v 1 000 litrih,
|
-
Qpijač:
|
letna količina podzemne vode, ki jo je koncesionar
dal v promet kot brezalkoholno pijačo v letu, za katero se določa plačilo za
koncesijo, izražena v 1 000 litrih,
|
-
Vkoncesija:
|
višina plačila za koncesijo za 1 000 litrov
stekleničene podzemne vode, izražena v eurih.
|
(3) Višina plačila za koncesijo
za 1 000 litrov stekleničene podzemne vode (Vkoncesija) se izračuna po naslednji
enačbi:
Vkoncesija =
|
0,08xPvodno-povračilo
|
,
|
Q1 + 2xQ2
+ 2,66xQ3
|
pri čemer je:
-
Vkoncesija:
|
višina plačila za koncesijo za 1 000 litrov
stekleničene podzemne vode, izražena v eurih,
|
|
-
Pvodno-povračilo:
|
vsota vseh plačil vodnega povračila,
odmerjenega izvajalcem lokalnih gospodarskih javnih služb oskrbe s pitno vodo
v skladu s predpisi, ki urejajo plačevanje vodnih povračil, izražena v eurih,
|
|
-
Q1:
|
letna količina odvzete podzemne vode, ki je
bila dana v promet v brezalkoholnih pijačah, izražena v 1 000 litrih,
|
-
Q2:
|
letna količina odvzete podzemne vode, ki je
bila dana v promet kot izvirska voda, namizna voda ali v pivu, izražena v 1
000 litrih,
|
-
Q3:
|
letna količina odvzete podzemne vode, ki je
bila dana v promet kot naravna mineralna voda, izražena v 1 000 litrih.
|
(4) Vrednosti za Pvodno-povračilo, Q1, Q2 in
Q3 iz prejšnjega
odstavka so izračunane iz podatkov o odmeri vodnih povračil in proizvodnji
pijač v letu, ki je dve leti pred obračunskim letom plačila za koncesijo.
17. člen
(višina plačila za koncesijo za 1 000 litrov stekleničene
podzemne vode)
(1) Višino plačila za koncesijo za 1 000 litrov stekleničene
podzemne vode iz prejšnjega člena določi vlada s sklepom, ki se objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) Spremembo višine plačila za koncesijo za 1 000 litrov
stekleničene podzemne vode določi vlada najpozneje do 31. decembra tekočega
leta za naslednje leto v skladu s prejšnjim odstavkom.
18. člen
(pošiljanje podatkov, potrebnih za izračun plačila za
koncesijo)
(1) Koncesionar Direkciji Republike Slovenije za vode (v
nadaljnjem besedilu: direkcija) vsako leto najpozneje do 28. februarja pošlje
podatke, potrebne za izračun plačila za koncesijo iz 16. člena te uredbe, za
preteklo leto.
(2) Če podatki iz prejšnjega odstavka niso poslani v roku iz
prejšnjega odstavka ali so poslani podatki napačni, se za izračun višine
plačila za koncesijo uporabijo podatki, s katerimi razpolaga direkcija.
19. člen
(način plačila za koncesijo)
(1) Koncesionar plačuje za koncesijo med letom v obliki dveh
akontacij, in sicer na podračun, določen s predpisom, ki ureja podračune in
način plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov, na
podlagi računa.
(2) Akontacija iz prejšnjega odstavka znaša polovico zneska,
izračunanega po enačbi iz 16. člena te uredbe, pri čemer se uporabi višina
plačila za koncesijo za 1 000 litrov stekleničene podzemne vode, določena na
podlagi 17. člena te uredbe.
(3) Prva akontacija v letu zapade v plačilo zadnji plačilni
dan v juniju, druga akontacija v letu pa zadnji plačilni dan v decembru.
(4) Za nepravočasno plačane zneske akontacij oziroma plačila
za koncesijo mora koncesionar plačati zakonite zamudne obresti.
(5) Koncesionar, ki med letom preneha izvajati koncesijo,
direkciji v 30 dneh po prenehanju izvajanja koncesije pošlje podatke iz
prejšnjega člena.
20. člen
(poračun)
Morebitna razlika med z akontacijama vplačanimi zneski in
višino plačila za koncesijo, določeno v skladu s 16. členom te uredbe, se plača
tako, kot je določeno v prvem odstavku prejšnjega člena, ali se vrne
koncesionarju v 60 dneh po izdaji poračuna plačil za koncesijo.
VII. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
21. člen
(prvi program monitoringa in prvo poročilo o monitoringu)
(1) Koncesionar prvi program monitoringa iz drugega odstavka
7. člena te uredbe pošlje agenciji v potrditev najpozneje v šestih mesecih od
sklenitve koncesijske pogodbe.
(2) Koncesionar prvo poročilo iz petega odstavka 7. člena te
uredbe pošlje agenciji najpozneje do 28. februarja leta, ki sledi letu
potrditve prvega programa monitoringa.
22. člen
(višina plačila za koncesijo za 1 000 litrov stekleničene
podzemne vode v prehodnem obdobju)
Do uveljavitve sklepa iz 17. člena te uredbe znaša višina
plačila za koncesijo za 1 000 litrov stekleničene podzemne vode (Vkoncesija) 1,514 eura.
23. člen
(prva akontacija plačila za koncesijo)
(1) Ne glede na 19. člen te uredbe se prva akontacija plačila
za koncesijo obračuna naslednje leto po sklenitvi koncesijske pogodbe.
(2) Za izračun akontacije iz prejšnjega odstavka se uporabijo
podatki o dejanski količini odvzete podzemne vode v tekočem letu, ki jih
koncesionar predloži direkciji najpozneje do 28. februarja naslednjega leta po
sklenitvi koncesijske pogodbe.
24. člen
(začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.
Št. 00719-34/2019
Ljubljana, dne 28. novembra 2019
EVA 2018-2550-0063
Vlada Republike Slovenije
Marjan Šarec
predsednik
Priloga:
Monitoring