Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne
dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije obsega:
-
Uredbo o normativih in standardih za določanje
sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna
Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/11 z dne 16. 12. 2011),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne
dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št.
56/12 z dne 23. 7. 2012).
UREDBA
o normativih in standardih za
določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz
Proračuna Republike Slovenije
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
(Vsebina)
S to uredbo se določijo normativi in
standardi, kot podlaga za določitev obsega sredstev za izvajanje raziskovalne
dejavnosti v obliki raziskovalnih programov, raziskovalnih projektov,
infrastrukturnih programov, programa usposabljanja mladih raziskovalcev (v
nadaljnjem besedilu: programi oziroma projekti), ustanoviteljskih obveznosti in
ostalih povračil v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov, katerih izvajaje
se financira iz Proračuna Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu:
proračun), za določitev cene ekvivalenta polne zaposlitve ter za spremljanje in
porabo sredstev proračuna.
2. člen
(Obseg sredstev)
Obseg sredstev, potrebnih za izvedbo
programa oziroma projekta, se določi odvisno od razvrstitve programa oziroma
projekta po vrsti raziskave, povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve in
dodeljenega števila ekvivalentov polne zaposlitve za izvedbo programa oziroma
projekta.
II. RAZVRSTITEV PROGRAMOV OZIROMA PROJEKTOV PO VRSTI
RAZISKAVE
3. člen
(Razvrstitev programov oziroma projektov)
(1) Programe oziroma projekte se
razvršča z določitvijo točk, glede na vrsto raziskave, v cenovne kategorije: A,
B, C, D, E in F.
(2) Število točk se določi ob
upoštevanju:
-
okolja, kjer se raziskava izvaja;
-
potrebne raziskovalne opreme in drugih, za
izvajanje raziskave potrebnih, osnovnih sredstev;
-
neposrednih materialnih stroškov in stroškov
storitev;
-
posebnih pogojev pri izvajanju programa oziroma
projekta.
(3) Poleg kriterijev iz prejšnjega
odstavka je za razvrstitev potrebno upoštevati še kriterij, ki je vezan na
stopnjo opremljenosti raziskovalne organizacije, kjer raziskovalna skupina
izvaja programe oziroma projekte.
4. člen
(Razvrstitev glede na okolje izvajanja)
Glede na okolje, v katerem se raziskava
izvaja, so raziskovalni programi oziroma projekti razvrščeni v kabinetne,
laboratorijske in terenske.
5. člen
(Kabinetni programi oziroma projekti)
V kabinetne programe oziroma projekte se
razvrsti raziskava, če:
-
se izvaja v prostorih (kabinetih) raziskovalnih
organizacij;
-
za izvajanje ni potreben prostor s posebno
opremo (laboratorij);
-
se pri obdelavi podatkov uporablja računalnik;
-
se izvaja v zaprtih prostorih (arhivih,
knjižnicah), izven kraja sedeža raziskovalne organizacije.
6. člen
(Laboratorijski programi oziroma projekti)
V laboratorijske programe oziroma projekte
se razvrsti raziskava, če:
-
se več kot 20 odstotkov raziskave izvaja v
laboratoriju in se pri raziskovanju uporablja posebna laboratorijska oziroma
infrastrukturna računalniška oprema;
-
skupna vrednost laboratorijske opreme, ki je
potrebna za izvajanje raziskave, znaša vsaj 50.000 eurov.
7. člen
(Terenski programi oziroma projekti)
V terenske programe oziroma projekte se
razvrsti raziskava, če:
-
se izvaja na prostem (polje, gozd itd.);
-
se izvaja v kraju sedeža raziskovalne
organizacije na zemljišču, s katerim upravlja raziskovalna organizacija;
-
se izvaja izven sedeža raziskovalne
organizacije;
-
se pri izvajanju uporablja oprema v vrednosti
najmanj 30.000 eurov;
-
je potrebna dodatna nekvalificirana oziroma
kvalificirana delovna sila.
8. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov
glede na okolje izvajanja)
Posamezne programe oziroma projekte se
točkuje glede na razvrstitev v skladu s 5., 6. in 7. členom te uredbe tako, da
se dodeli:
-
do 30 točk za kabinetni program oziroma
projekt;
-
do 50 točk za laboratorijski program oziroma
projekt;
-
do 40 točk za terenski program oziroma projekt.
9. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov
glede na sedež)
Programu oziroma projektu, ki se vsaj 25
odstotkov časa izvaja izven sedeža raziskovalne organizacije, se dodeli:
-
do 5 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji,
toda izven kraja sedeža raziskovalne organizacije, in se člani ekipe vračajo v
kraj bivanja;
-
do 10 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji,
toda izven kraja sedeža raziskovalne organizacije, in člani ekipe prenočujejo v
kraju izvajanja projekta;
-
do 20 točk, če se raziskava izvaja v tujini.
10. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na
opremo)
(1) Glede na opremo in druga sredstva,
potrebna za izvedbo programa oziroma projekta, se dodeli:
-
do 15 točk za kabinetni program oziroma
projekt, če je za izvajanje potrebna računalniška oprema v vrednosti vsaj
50.000 eurov;
-
do 30 točk laboratorijskemu programu oziroma
projektu, kjer je za izvajanje potrebna laboratorijska in računalniška oprema;
-
do 25 točk za terenski program oziroma projekt,
če se na terenu uporablja posebna oprema.
(2) Ne glede na razvrstitev programa
oziroma projekta se dodeli:
-
15 točk, če je za izvedbo programa oziroma
projekta potrebna raziskovalna oziroma infrastrukturna oprema ali osnovna
sredstva (v vrednosti posameznega instrumenta nad 200.000 eurov) in delovanje
te opreme ni v celoti pokrito iz proračuna, (oziroma ustrezno manj, če se
sofinancira iz proračuna, npr. za infrastrukturne centre);
-
15 točk, če je za izvedbo programa oziroma
projekta potrebno vzdrževati infrastrukturne objekte (npr. osnovna čreda,
dolgoletni nasadi), pri čemer se ne upoštevajo objekti, ki se posebej
sofinancirajo iz proračuna;
-
5 točk, če se na terenu uporabljajo specialna
prevozna sredstva, kot so terenska vozila, prevozne terenske delovne postaje z
merilno opremo ipd.
11. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na obseg
stroškov)
V zvezi z neposrednimi materialnimi stroški
in stroški storitev se dodeli:
-
do 15 točk, če so materialni stroški in stroški
storitev za izvedbo programa oziroma projekta enaki ali večji od stroškov za
bruto plače izvajalcev;
-
5 točk, če materialni stroški in stroški
storitev za izvedbo programa oziroma projekta ne presegajo stroškov za bruto
plače izvajalcev;
-
do 30 točk, če raziskovalno skupino
raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa sestavlja več kot
polovica raziskovalcev z najvišjim raziskovalnim nazivom.
12. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na
posebne pogoje)
V zvezi s posebnimi pogoji pri izvajanju
programa oziroma projekta se dodeli:
-
do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa
oziroma projekta potrebni posebni zaščitni ukrepi za raziskovalce zaradi
izpostavljanja povečani nevarnosti (radioaktivno sevanje, delo z nevarnimi
snovmi itd.);
-
do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa
oziroma projekta potrebni posebni zaščitni ukrepi in uporaba posebnih zaščitnih
sredstev, da se preprečijo škodljivi vplivi na okolje;
-
do 4 točke, kadar je izvedba programa oziroma
projekta sezonske narave (določen del ali celotno raziskavo se lahko opravi
samo v določenem letnem času);
-
do 3 točke, kadar
je določene faze programa oziroma projekta, ki obsegajo več kot 10 odstotkov
časa celotnega programa oziroma projekta, potrebno izvesti v več izmenskem
delu.
13. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na
raziskovalno organizacijo)
(1) Kriterij, ki je vezan na
raziskovalno organizacijo, je stopnja opremljenosti raziskovalne organizacije,
ki se izračuna kot delež osnovnih sredstev v sredstvih raziskovalne
organizacije. Pri izračunu se upoštevajo podatki iz zadnje letne bilance
stanja.
(2) Glede
na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli:
Delež osnovnih sredstev v odstotku
|
Točk
|
do 25
|
8
|
do 55
|
13
|
nad 55
|
18
|
14. člen
(Razvrstitev v cenovno kategorijo)
(1) Zbrane točke po vseh kriterijih se
seštejejo.
(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli:
Seštevek točk
|
Kategorija
|
do 55
|
razred A
|
od 55 do 80
|
razred B
|
od 80 do 110
|
razred C
|
od 110 do 130
|
razred D
|
od 130 do 160
|
razred E
|
od 160
|
razred F
|
(3) Pri raziskovalnih programih in
raziskovalnih projektih se, glede na izračunano povprečno plačo skladno s to
uredbo in vrednost obračunske točke, določene s to uredbo, k vsoti doda za
plače in prispevke ustrezno število točk. Skupno število točk za posamezno
kategorijo se za raziskovalne programe in raziskovalne projekte oblikuje
ločeno.
(4) Infrastrukturni programi se v
cenovne kategorije ne razvrščajo. Pri plačah pa se skladno s to uredbo določi
povprečno plačo izvajalcev infrastrukturnih programov ter, glede na vrednost
obračunske točke, določi ustrezno število točk.
III. CENA EKVIVALENTA POLNE ZAPOSLITVE
15. člen
(Elementi za določitev cene)
Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve
se določi na podlagi dejanske cene dela raziskovalca in dejanskih ostalih
stroškov programa oziroma projekta.
16. člen
(Cena dela raziskovalca)
(1) Pri ceni dela raziskovalca se
upošteva povprečna plača raziskovalcev, vključenih v programe oziroma projekte,
financirane iz proračuna, ter povprečni prispevki delodajalca na izplačane
plače.
(2) Pri ceni dela raziskovalca se pri
izračunu upošteva, da ima posamezni raziskovalec dovoljeno obremenitev največ
en ekvivalent polne zaposlitve za redno delo, za dopolnilno delo pa sorazmeren
del tega obsega, v skladu s predpisi, ki urejajo to področje.
17. člen
(Povprečna plača raziskovalcev na
raziskovalnih programih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za
raziskovalce, vključene v raziskovalne programe in financirane iz proračuna, se
upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v
skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za
financiranje v tekočem letu se upošteva struktura izvajalcev raziskovalnih
programov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv raziskovalcev in
napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek mase za
izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem sektorju,
ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v raziskovalne programe,
ki znaša 24 let.
18. člen
(Povprečna plača raziskovalcev na
raziskovalnih projektih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za
raziskovalce, vključene v raziskovalne projekte, financirane iz sredstev
proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za
financiranje v tekočem letu se upošteva struktura izvajalcev raziskovalnih
projektov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv raziskovalcev in
napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek mase za
izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem
sektorju, ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v raziskovalne
projekte, ki znaša 24 let.
19. člen
(Povprečna plača izvajalcev na
infrastrukturnih programih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za
izvajalce, vključene v infrastrukturne programe, financirane iz sredstev
proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za
financiranje v tekočem letu se upošteva struktura izvajalcev infrastrukturnih
programov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv raziskovalcev in
napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek mase za
izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem
sektorju, ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v
infrastrukturne programe, ki znaša 24 let.
20. člen
(Mentorski dodatek)
Dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem
pripada mentorjem na podlagi kolektivne pogodbe, ki ureja javni sektor (v
nadaljnjem besedilu: kolektivna pogodba). Pri določitvi višine dodatka za
mentorstvo mladim raziskovalcem velja normativ, da se dodatek za mentorstvo
mladim raziskovalcem obračuna v višini ene ure uvajanja enega mladega
raziskovalca dnevno in se za vsakega naslednjega mladega raziskovalca poveča v
sorazmernem deležu, vendar največ za štiri mlade raziskovalce. Sredstva za
mentorski dodatek se prištejejo k obroku za mlade raziskovalce.
21. člen
(Plača mladih raziskovalcev)
Pri določitvi višine
sredstev za plače mladih raziskovalcev se upošteva:
-
višina osnovne plače,
dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno
pogodbo, ki ureja raziskovalno dejavnost;
-
da je povprečni čas
usposabljanja pri nazivu mladi raziskovalec dve leti in pri nazivu mladi
raziskovalec na enovitem doktorskem študiju eno leto in pol;
-
da je dodatek za povprečno
delovno dobo 0,42 odstotka od osnovne plače.
22. člen
(Prispevki delodajalca)
Višina prispevkov delodajalca za izplačane
plače se upošteva v zakonsko določeni višini.
23. člen
(Tehnični in strokovni sodelavci)
(1) Če je za izvedbo raziskovalnega
programa oziroma raziskovalnega projekta potrebno sodelovanje tehničnih in
strokovnih sodelavcev, se njihov obseg dela v izračunu skupnega števila ekvivalenta
polne zaposlitve na programu oziroma projektu določi s faktorjem 2/3 (dve
tretjini).
(2) Pri posameznem raziskovalnem
programu oziroma raziskovalnem projektu razmerje vsote vseh ekvivalentov polne
zaposlitve za tehnične in strokovne sodelavce ter vsote vseh ekvivalentov polne
zaposlitve za raziskovalce ne sme biti večje kot:
-
A razred 0,10,
-
B razred 0,20,
-
C razred 0,30,
-
D razred 0,35,
-
E razred 0,35,
-
F razred 0,35.
24. člen
(Ostali stroški)
(1) Pri izračunu povprečne cene
ekvivalenta polne zaposlitve se upoštevajo pri neposrednih materialnih stroških
in stroških storitev in amortizaciji naslednji stroški, ki jih je na podlagi
knjigovodske listine neposredno ali s pomočjo verodostojno postavljenih ključev
za delitev stroškov mogoče pripisati posameznemu projektu oziroma programu:
-
neposredni materialni stroški v zvezi z
raziskovalnim delom;
-
neposredni stroški
storitev v zvezi z raziskovalnim delom, kot so: stroški potovanj, avtorsko
delo, storitve po drugih pogodbah, vezane na izvedbo programa oziroma projekta
ipd.;
-
strošek raziskovalne opreme, ki se prizna v
višini obračunane amortizacije ob upoštevanju obsega uporabljene raziskovalne
opreme, neposredno potrebne za izvedbo posameznega programa oziroma projekta,
razen programa mladih raziskovalcev. Obseg uporabe posamezne raziskovalne
opreme mora raziskovalna organizacija izkazati z evidenco uporabe raziskovalne
opreme.
(2) Sredstva, ki jih raziskovalna
organizacija prejme za pokritje stroškov amortizacije uporabljene raziskovalne
opreme, raziskovalna organizacija v nadaljnjem koraku nameni za nabavo, s
katero nadomesti ali obnovi potrebno raziskovalno opremo. Iz sredstev, ki jih
je raziskovalna organizacija prejela za pokritje stroškov amortizacije, je
raziskovalna organizacija najpozneje v petih letih od zaključka leta, v katerem
je prejela sredstva, dolžna pričeti postopek nakupa nove raziskovalne opreme.
(3) Pri določitvi višine sredstev
materialnih stroškov za izvedbo infrastrukturnih programov se upoštevajo
dejanski materialni stroški in stroški storitev. Pri določitvi višine sredstev
za pokrivanje stroškov amortizacije za izvedbo infrastrukturnih programov se
upoštevajo dejanski stroški obnavljanja in nadomeščanja raziskovalne opreme in
drugih osnovnih sredstev, neposredno potrebnih za izvedbo infrastrukturnih
programov.
(4) Pri
določitvi višine sredstev za mlade raziskovalce se materialni stroški in
stroški storitev financirajo v višini 60 odstotkov glede na višino, določeno za
posamezno cenovno kategorijo, v ekvivalentu polne zaposlitve pri raziskovalnih
programih oziroma raziskovalnih projektih. Če razpoložljiva sredstva proračuna
ne zadoščajo za pokritje stroškov materiala in storitev v navedenem obsegu, se
delež sorazmerno zniža.
25. člen
(Stroški, ki se pokrivajo v okviru
ustanoviteljskih obveznosti)
(1) Posredni stroški, ki se pokrivajo
v okviru ustanoviteljskih obveznosti, so stroški upravljanja in vodenja, fiksni
stroški delovanja, ki predstavljajo posredne stroške za zagotavljanje pogojev
za izvajanje raziskovalnega dela ter stroški vzdrževanja in obnavljanja
nepremičnin in opreme.
(2) Natančnejšo opredelitev ter način
izračuna višine stroškov, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti,
predpiše agencija.
26. člen
(Povračila stroškov v zvezi z delom in
drugih osebnih prejemkov)
(1) Povračila stroškov v zvezi z delom
in drugih osebnih prejemkov, so:
-
stroški za prehrano med delom,
-
stroški za prevoz na delo in z dela,
-
regres ter
-
ostali stroški, ki jih opredeljujejo pravni
predpisi, ki urejajo to področje.
(2) Postopek in način izračuna
povračil sredstev v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov iz prejšnjega
odstavka predpiše agencija v skladu z veljavnimi predpisi.
27. člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne
zaposlitve)
(1) Povprečna cena enega ekvivalenta
polne zaposlitve se določi za posamezno cenovno kategorijo (A, B, C, D, E in F) na podlagi števila obračunskih
točk, določenih za posamezne elemente cene.
(2) Število
obračunskih točk za posamezne elemente cene glede na kategorijo je:
- za izvajalce raziskovalnih programov:
|
ELEMENT CENE
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Plača
|
121,65
|
121,65
|
121,65
|
121,65
|
121,65
|
121,65
|
2.
|
Prispevki
|
19,56
|
19,56
|
19,56
|
19,56
|
19,56
|
19,56
|
3.
|
Materialni stroški in storitve
|
33,94
|
47,87
|
63,66
|
79,64
|
94,90
|
110,14
|
4.
|
Amortizacija
|
9,64
|
17,90
|
30,34
|
40,29
|
50,53
|
60,77
|
|
Obračunske točke
|
184,79
|
206,98
|
235,21
|
261,14
|
286,64
|
312,12
|
- za izvajalce raziskovalnih projektov:
|
ELEMENT CENE
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Plača
|
107,39
|
107,39
|
107,39
|
107,39
|
107,39
|
107,39
|
2.
|
Prispevki
|
17,31
|
17,31
|
17,31
|
17,31
|
17,31
|
17,31
|
3.
|
Materialni stroški in storitve
|
33,94
|
47,87
|
63,66
|
79,64
|
94,90
|
110,14
|
4.
|
Amortizacija
|
9,64
|
17,90
|
30,34
|
40,29
|
50,53
|
60,77
|
|
Obračunske točke
|
168,28
|
190,47
|
218,70
|
244,63
|
270,13
|
295,61
|
- za izvajalce infrastrukturnih programov:
|
ELEMENT CENE
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
1.
|
Plača
|
68,02
|
68,02
|
68,02
|
68,02
|
68,02
|
68,02
|
2.
|
Prispevki
|
10,97
|
10,97
|
10,97
|
10,97
|
10,97
|
10,97
|
|
Obračunske točke
|
78,99
|
78,99
|
78,99
|
78,99
|
78,99
|
78,99
|
(3) Obseg financiranja s strani
agencije, vezan na posameznega raziskovalca, lahko znaša največ en ekvivalent
polne zaposlitve.
28. člen
(Financiranje raziskovalnega projekta
oziroma programa brez plače)
(1) Pri določitvi obsega financiranja
raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa brez plače se v
stroškovnih elementih ekvivalentov polne zaposlitve odštejeta postavki za plače
ter prispevke za tiste raziskovalce, ki že imajo plačo financirano iz
proračuna.
(2) Prijavitelj raziskovalnega
projekta oziroma raziskovalnega programa brez plače mora ob prijavi priložiti
finančni načrt izvajanja projekta oziroma programa, s katerim utemelji celoten
obseg zaprošenih sredstev za izvedbo projekta oziroma programa.
29. člen
(Vrednost in sprememba števila obračunskih
točk)
(1) Vrednost obračunske točke se vsako
leto izračuna na novo, tako da se vrednost točke v predhodnem letu indeksira z
rastjo cen življenjskih potrebščin.
(2) Število točk pri stroškovnih
elementih blago in storitev ter amortizacija se ne spreminja. Število točk pri
stroškovnih elementih plač ter prispevkov se za posamezno leto izračuna, tako
da se povprečna plača, izračunana glede na 17., 18. in 19. člen te uredbe, deli
z vrednostjo obračunske točke.
(3) Spremembo vrednosti točke in
števila točk ter višine financiranja mladih raziskovalce glede na določila te
uredbe izračuna agencija. Na podlagi izračuna direktor agencije sprejme sklep,
ki ga agencija objavi na svoji spletni strani.
30. člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne
zaposlitve za sofinanciranje raziskovalnih projektov centrov odličnosti in večstranskih projektov)
(1) Za
določanje obsega sredstev za raziskovalne projekte centrov odličnosti, ki se
sofinancirajo iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, ter za
določanje obsega sredstev za večstranske mednarodne raziskovalne projekte, ki
se sofinancirajo prek mednarodnih organizacij in konzorcijev v okviru Evropske
unije in se zanje upoštevajo nacionalna pravila, se uporablja povprečna cena
ekvivalenta polne zaposlitve za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta
cenovne kategorije D.
(2) V okviru stroškovnih elementov
ekvivalenta polne zaposlitve za sofinanciranje raziskovalnih projektov centrov
odličnosti se priznajo tudi posredni (režijski) stroški v višini do 20
odstotkov vrednosti cene ekvivalenta polne zaposlitve za cenovno kategorijo
raziskovalnega projekta D, pri čemer se ostali štirje elementi cene ekvivalenta
polne zaposlitve sorazmerno znižajo.
(3) Posredne (režijske) stroške
izvajalci raziskovalnih projektov centrov odličnosti utemeljujejo na podlagi
predpisov, ki urejajo porabo sredstev strukturne politike v Republiki
Sloveniji.
IV. SPREMLJANJE PORABE SREDSTEV
31. člen
(Spremljanje porabe sredstev)
Raziskovalna organizacija, v kateri se
programi oziroma projekti izvajajo na podlagi pogodb, mora v letnem poročilu
glede namenske porabe sredstev proračuna priložiti finančni obračun s podano
porabo sredstev po elementih, ki so s to uredbo določeni za določitev cene
ekvivalenta polne zaposlitve.
32. člen
(Namenska poraba)
(1) Namensko porabo sredstev za
izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz proračuna, se preveri tako,
da se računovodsko ugotovljena poraba za navedene vrste izdatkov v tabeli v
preteklem letu primerja z nakazanimi sredstvi za preteklo leto.
(2) Namenska poraba sredstev za
izvajanje programov oziroma projektov, ki jih izvajajo člani programske skupine,
se preverja tako, da se računovodsko izkazana poraba za posamezne stroškovne
elemente v strukturi cene ekvivalenta polne zaposlitve za programe oziroma
projekte sodelavcev, vključenih v raziskovalni program, primerja z nakazanimi
sredstvi programov oziroma projektov članov programske skupine.
(3) Namenska poraba sredstev za
izvajanje programov oziroma projektov, ki jih izvajajo člani, ki niso vključeni
v programske skupine, se preverja tako, da se računovodsko izkazana skupna
poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi cene za programe oziroma
projekte, primerja z nakazanimi sredstvi za vse programe oziroma projekte iz
sredstev proračuna v raziskovalni organizaciji.
33. člen
(Dovoljena odstopanja)
(1) V okviru odobrenih sredstev v
strukturi programov oziroma projektov lahko poraba po posameznih stroškovnih
elementih odstopa v breme oziroma korist enega ali več stroškovnih elementov,
pri vsakem največ do 15 odstotkov razen porabe pri stroškovnem elementu
amortizacija, ki lahko odstopa največ do 30 odstotkov.
(2) Poleg odstopanj, določenih v
prejšnjem odstavku, je dovoljen dodaten prenos iz sredstev namenjenih
pokrivanju neposrednih materialnih in nematerialnih stroškov programa oziroma
projekta v višini 15 odstotkov ob pogoju, da gre v celoti za prenos sredstev v
korist sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije opreme, neposredno potrebne
pri izvedbi programa oziroma projekta. V tem primeru je dovoljeno odstopanje,
določeno v prejšnjem odstavku, za sredstva za pokrivanje stroškov amortizacije
lahko preseženo za preneseni del iz sredstev za neposredne materialne in
nematerialne stroške.
(3) Dodatno odstopanje je dovoljeno,
kadar na programu oziroma projektu ni izplačanih avtorskih honorarjev oziroma
storitev fizičnim osebam po drugih pogodbah, in sicer se lahko delež za
avtorske honorarje, ki je določen v 35. členu te uredbe, prenese v plače ter
prispevke.
(4) Pri raziskovalnih programih in
raziskovalnih projektih je dodatno dovoljena poraba sredstev za materialne
stroške in stroške storitev ter sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije
raziskovalne opreme za pokrivanje fiksnih stroškov zavoda, ki so potrebni za
nemoteno izvajanje raziskovalnih programov in raziskovalnih projektov, pri
čemer je potrebno upoštevati, da vsota tega prenosa na nivoju celotne
raziskovalne organizacije ne sme preseči 12 odstotkov.
(5) Če izvajanje programov oziroma
projektov traja več kot eno leto, je dovoljeno ob koncu poslovnega leta v
okviru obdobja izvajanja programov oziroma projektov izkazati kratkoročno
odložene prihodke, skladno z Zakonom o računovodstvu in/ali Slovenskimi
računovodskimi standardi, na način, da se ohrani struktura in namen v okviru
dovoljenih odstopanj, določenih s to uredbo.
(6) Če raziskovalna organizacija pri
izvajanju programa oziroma projekta uporablja raziskovalno opremo, ki je že v
celoti amortizirana in ne more obračunati amortizacije, oziroma če znesek
sredstev, prejetih od financerja, za pokrivanje stroškov amortizacije presega
znesek stroškov amortizacije obračunskega obdobja, se za razliko prihodkov iz
tega naslova oblikuje presežek prihodkov nad odhodki. Presežek iz tega naslova
pa se razporedi za investiranje v nakup raziskovalne opreme ali sredstva vrne v
proračun, skladno z normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka
prihodkov nad odhodki.
(7) Če pri izvajanju programov oziroma
projektov pride do nižjih stroškov od normiranih, ki so določeni s to uredbo in
iz tega naslova pride do presežka prihodkov nad odhodki, je dovoljeno presežek,
ki nastane iz naslova financiranja programov oziroma projektov, razporediti za
razvoj raziskovalne dejavnosti, in sicer za investiranje v nakup raziskovalne
opreme oziroma presežek vrniti v proračun, skladno z ustanovitvenimi akti in
ostalimi normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka prihodkov nad
odhodki.
(8) Če se presežek prihodkov nad
odhodki iz naslova izvajanja raziskovalne dejavnosti, financirane iz proračuna,
nameni za nakup raziskovalne opreme, mora biti ta nakup izveden najpozneje v
petih letih od datuma zaključka leta, na katerega se ugotovljeni presežek
nanaša.
(9) O višini presežka, ki je nastal iz
naslova sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz
proračuna, je raziskovalna organizacija o njegovi razporeditvi in porabi dolžna
poročati financerju.
34. člen
(Odgovornost za porabo sredstev)
Za namensko in učinkovito porabo sredstev,
odobrenih za izvajanje programov in projektov v okviru izvajanja raziskovalne
dejavnosti financiranja iz proračuna, so poleg vodstvenih oseb raziskovalnih
organizacij soodgovorni tudi vodje raziskovalnih programov in projektov oziroma
mentorji mladim raziskovalcem, kar pomeni, da morajo biti vključeni v
načrtovanje porabe, odločanje o porabi ter poročanje.
35. člen
(Izplačila avtorskih honorarjev)
(1) Izvajalci programov oziroma projektov
so dolžni upoštevati omejitve, ki jih v zvezi z opravljanjem dela preko
avtorskih in podjemnih pogodb sprejme Vlada Republike Slovenije ali Državni
zbor Republike Slovenije. Poleg tega pa so izvajalci programov oziroma
projektov dolžni upoštevati tudi omejitve, določene v tem členu.
(2) Iz materialnih stroškov programa
oziroma projekta je za posamezno cenovno kategorijo dovoljeno izplačati
avtorske honorarje oziroma storitve fizičnim osebam po drugih pogodbah (v
nadaljnjem besedilu: avtorski honorarji) do ene tretjine vrednosti materialnih
stroškov cenovne kategorije C, pod pogojem da delo nima elementov delovnega
razmerja.
(3) Izplačila avtorskih honorarjev iz
sredstev za programe oziroma projekte, financirane iz proračuna, niso dovoljena
za zaposlene na raziskovalni organizaciji, razen za direktorje javnih
raziskovalnih zavodov ob izpolnjevanju pogoja, da delo, opredeljeno v avtorski
pogodbi, ne sodi v okvir del in nalog po pogodbi o zaposlitvi.
(4) Posamezna raziskovalna
organizacija, ki izplača avtorski honorar iz sredstev proračuna, prejetih za
izvajanje raziskovalne dejavnosti, mora upoštevati, da je najvišja dovoljena
višina, ki jo lahko posamezniku v letu izplača, do 30 odstotkov vrednosti
plačnega dela ekvivalenta polne zaposlitve.
(5) Če je upravičenec do avtorskega
honorarja zaposleni na raziskovalni organizaciji, mora biti delo, ki je predmet
plačila po avtorski pogodbi, opravljeno izven delovnega časa. Raziskovalna
organizacija je dolžna zagotoviti ustrezne evidence, iz katerih je razvidno, da
je predmetno delo bilo opravljeno izven delovnega časa.
(6) Če raziskovalno delo, ki je
predmet plačila po avtorski pogodbi, nastane z materialnimi sredstvi
raziskovalne organizacije, se stroški materialnih sredstev raziskovalne
organizacije ne smejo vključiti v avtorski honorar.
36. člen
(Ostala odstopanja)
(1) Dodatna odstopanja oziroma izjeme,
poleg navedenih v 33. členu te uredbe, so dovoljena v soglasju z agencijo, ki
se ga izda v obliki sklepa na podlagi utemeljitve, podane skupaj s finančnim
poročilom. Pri tem je potrebno upoštevati, da skupna vsota porabe sredstev za
pokrivanje materialnih in nematerialnih stroškov ter stroškov amortizacije
projekta oziroma programa, ki se nameni za pokrivanje posrednih stroškov na
nivoju celotne organizacije, ne sme preseči 12 odstotkov teh sredstev.
(2) Za raziskovalne projekte centrov
odličnosti, ki se sofinancirajo iz sredstev Evropskega sklada za regionalni
razvoj, so dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg navedenih v 33. členu te
uredbe, dovoljena le po predhodnem soglasju ministra, pristojnega za znanost,
ki ga izda v obliki sklepa.
Uredba o normativih in standardih za določanje
sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna
Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/11) vsebuje naslednje prehodne in
končni določbi:
»V. PREHODNE DOLOČBE
37. člen
(Pretvorba
raziskovalnih ur v ekvivalent polne zaposlitve)
Za leto 2011 in nadaljnja leta se upošteva,
da ima en ekvivalent polne zaposlitve 1 700 efektivnih raziskovalnih ur.
Pretvorba v ekvivalent polne zaposlitve se opravi z zaokrožitvijo na dve
decimalni mesti.
38. člen
(Vrednost
obračunske točke za leto 2011)
Vrednost obračunske točke za leto 2011
znaša 273,45 eura.
39. člen
(Določitev
cenovnih kategorij)
(1) Za programe oziroma projekte, ki
so ob uveljavitvi te uredbe že uvrščeni v cenovno kategorijo, se za leto 2011
cenovna kategorija ne spremeni.
(2) Če v letu 2012 in nadaljnjih letih
za že potekajoče raziskovalne programe oziroma raziskovalne projekte pride do
spremembe cenovne kategorije, se sprememba kategorije opravi tako, da se ohrani
finančni obseg financiranja. Pri pretvorbi se upošteva obseg sredstev.
Zaokrožitve se opravijo na celo raziskovalno uro, pri pretvorbi v ekvivalent
polne zaposlitve pa na dve decimalni mesti natančno.
40. člen
(Izjema od
začetka uporabe)
(1) 33. člen te uredbe, ki ureja
dodatna odstopanja, se v letu 2011 uporablja za porabo vseh sredstev, prejetih
iz proračuna, za izvajanje programov oziroma projektov za leto 2011.
(2) Četrti odstavek 24. člena te
uredbe se začne uporabljati 1. januarja 2012.
VI. KONČNI DOLOČBI
41. člen
(Prenehanje
veljavnosti)
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha
veljati Uredba o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje
nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa (Uradni list RS, št. 74/04,
32/05, 26/06, 80/07, 89/08 in 102/09).
42. člen
(Začetek
veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne
dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 56/12) vsebuje naslednje prehodne in
končno določbo:
»PREHODNE DOLOČBE
8. člen
(Vrednost
obračunske točke za leto 2012)
Vrednost obračunske točke za leto 2012
znaša 278,92 eura.
9. člen
(Določitev
cenovnih kategorij)
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob
uveljavitvi te uredbe že uvrščeni v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna
kategorija ne spremeni.
(2) Za programe oziroma projekte, ki
potekajo v letu 2012 in so skladno s to uredbo razvrščeni v cenovne kategorije,
se zniža višina sofinanciranja za leto 2012 za en cenovni razred. Ukrep
znižanja cenovnih razredov ostane do izteka obdobja, določenega za izvajanje
posameznega programa oziroma projekta.
(3) Cenovne kategorije se ne znižajo pri
projektih ciljnih raziskovalnih programov.
(4) Znižanje cenovnih kategorij v programu
mladih raziskovalcev se izvede prvi dan naslednjega meseca po uveljavitvi te
uredbe.
(5) Če se v letu 2012 in nadaljnjih letih
za že potekajoče raziskovalne programe oziroma raziskovalne projekte na predlog
izvajalca cenovna kategorija spremeni, se sprememba kategorije opravi tako, da
se ohrani finančni obseg financiranja. Pri pretvorbi se upošteva obseg sredstev
po izvedenem znižanju cenovnih kategorij. Zaokrožitve se opravijo na celo raziskovalno
uro, pri pretvorbi v ekvivalent polne zaposlitve pa na dve decimalni mesti
natančno.
10. člen
(Zamik uporabe)
3. in 5. člen te uredbe se začneta
uporabljati prvi dan naslednjega meseca po uveljavitvi te uredbe.
KONČNA DOLOČBA
11. člen
(Začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.