Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o normativih in
standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa obsega:
-
Uredbo o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje
nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa (Uradni list RS, št. 74/04 z
dne 9. 7. 2004),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za
določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa (Uradni list RS, št. 32/05 z dne 29. 3. 2005),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za
določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa (Uradni list RS, št. 26/06 z dne 10. 3. 2006),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za
določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa (Uradni list RS, št. 80/07 z dne 4. 9. 2007),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za
določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa (Uradni list RS, št. 89/08 z dne 19. 9. 2008).
UREDBA
o normativih in standardih za določanje sredstev za
izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa
(neuradno prečiščeno besedilo št. 4)
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
(Vsebina uredbe)
S to uredbo se določijo normativi in standardi, kot podlaga
za določitev obsega sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti v obliki
raziskovalnih programov, raziskovalnih projektov, infrastrukturnih programov,
programa usposabljanja mladih raziskovalcev (v nadaljevanju: programi oziroma
projekti), ustanoviteljskih obveznosti in ostalih povračil v zvezi z delom in
drugih osebnih prejemkov, ki se izvajajo v okviru nacionalnega raziskovalnega
in razvojnega programa, za določitev cene ekvivalenta polne zaposlitve ter za
spremljanje in porabo proračunskih sredstev.
2. člen
(Obseg sredstev)
Obseg sredstev, potrebnih za izvedbo programa oziroma
projekta, se določi odvisno od razvrstitve programa oziroma projekta po vrsti
raziskave, povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve in dodeljenega števila
ekvivalentov polne zaposlitve za izvedbo programa oziroma projekta.
II. RAZVRSTITEV PROGRAMOV OZIROMA PROJEKTOV PO VRSTI
RAZISKAVE
3. člen
(Razvrstitev programov oziroma projektov)
Programe oziroma projekte se razvršča z določitvijo točk,
glede na vrsto raziskave, v cenovne kategorije: A, B, C in D.
Število točk se določi ob upoštevanju:
-
okolja, kjer se raziskava izvaja;
-
potrebne raziskovalne opreme in drugih za izvajanje raziskave potrebnih
osnovnih sredstev;
-
neposrednih materialnih stroškov in stroškov storitev;
-
posebnih pogojev pri izvajanju programa oziroma projekta.
Poleg kriterijev iz prejšnjega odstavka je za razvrstitev
potrebno upoštevati še kriterij, ki je vezan na stopnjo opremljenosti
raziskovalne organizacije, kjer raziskovalna skupina izvaja programe oziroma
projekte.
4. člen
(Razvrstitev glede na okolje izvajanja)
Glede na okolje, v katerem se raziskava izvaja, so
raziskovalni programi oziroma projekti razvrščeni v kabinetne, laboratorijske
in terenske.
5. člen
(Kabinetni programi oziroma projekti)
V kabinetne programe oziroma projekte se razvrsti raziskava,
če:
-
se izvaja v prostorih (kabinetih) raziskovalnih organizacij;
-
za izvajanje ni potreben prostor s posebno opremo (laboratorij);
-
se pri obdelavi podatkov uporablja računalnik;
-
se izvaja v zaprtih prostorih (arhivih, knjižnicah), izven kraja sedeža
raziskovalne organizacije.
6. člen
(Laboratorijski programi oziroma projekti)
V laboratorijske programe oziroma projekte se razvrsti
raziskava, če:
-
se več kot 20% raziskave izvaja v laboratoriju in se pri raziskovanju
uporablja posebna laboratorijska oziroma infrastrukturna računalniška oprema;
-
skupna vrednost laboratorijske opreme, ki je potrebna za izvajanje
raziskave, znaša vsaj 50.000 EUR.
7. člen
(Terenski programi oziroma projekti)
V terenske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava,
če:
-
se izvaja na prostem (polje, gozd...);
-
se izvaja v kraju sedeža raziskovalne organizacije na zemljišču, s
katerim upravlja raziskovalna organizacija;
-
se izvaja izven sedeža raziskovalne organizacije;
-
se pri izvajanju uporablja oprema v vrednosti najmanj 30.000 EUR;
-
je potrebna dodatna nekvalificirana oziroma kvalificirana delovna sila.
8. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na okolje
izvajanja)
Posamezne programe oziroma projekte se točkuje glede na
razvrstitev v skladu s 5., 6. in 7. členom te uredbe tako, da se dodeli:
-
15 točk za kabinetni program oziroma projekt;
-
25 točk za laboratorijski program oziroma projekt;
-
20 točk za terenski program oziroma projekt.
9. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na sedež)
Programu oziroma projektu, ki se vsaj 25% časa izvaja izven
sedeža raziskovalne organizacije, se dodeli:
-
5 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji toda izven kraja sedeža
raziskovalne organizacije in se člani ekipe vračajo v kraj bivanja;
-
10 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji toda izven kraja sedeža
raziskovalne organizacije in člani ekipe prenočujejo v kraju izvajanja
projekta;
-
20 točk, če se raziskava izvaja v tujini.
10. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na opremo)
Glede na opremo in druga sredstva, potrebna za izvedbo
programa oziroma projekta, se dodeli:
-
15 točk za kabinetni program oziroma projekt, če je za izvajanje
potrebna računalniška oprema v vrednosti vsaj 50.000 EUR;
-
30 točk laboratorijskemu programu oziroma projektu, kjer je za izvajanje
potrebna laboratorijska in računalniška oprema;
-
25 točk za terenski program oziroma projekt, če se na terenu uporablja
posebna oprema.
Ne glede na razvrstitev programa oziroma projekta se dodeli:
-
5 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebna raziskovalna
oziroma infrastrukturna oprema ali osnovna sredstva (v vrednosti posameznega
instrumenta nad 200.000 EUR) in delovanje te opreme ni v celoti pokrito iz
sredstev državnega proračuna, (oziroma ustrezno manj, če se sofinancira iz državnega
proračuna – npr. za infratrukturne centre);
-
15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebno vzdrževati
infrastrukturne objekte (npr. osnovna čreda, dolgoletni nasadi), pri čemer se
ne upoštevajo objekti, ki se posebej sofinancirajo iz državnega proračuna;
-
5 točk, če se na terenu uporabljajo specialna prevozna sredstva, kot so
terenska vozila, prevozne terenske delovne postaje z merilno opremo ipd.
11. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na obseg stroškov)
V zvezi z neposrednimi materialnimi stroški in stroški
storitev se dodeli:
-
15 točk, če so materialni stroški in stroški storitev za izvedbo
programa oziroma projekta enaki ali večji od stroškov za bruto plače
izvajalcev;
-
5 točk, če materialni stroški in stroški storitev za izvedbo programa
oziroma projekta ne presegajo stroškov za bruto plače izvajalcev.
12. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na posebne pogoje)
V zvezi s posebnimi pogoji pri izvajanju programa oziroma
projekta se dodeli:
-
4 točke, kadar so pri izvedbi programa oziroma projekta potrebni posebni
zaščitni ukrepi za raziskovalce zaradi izpostavljanja povečani nevarnosti
(radioaktivno sevanje, delo z nevarnimi snovmi itd.);
-
4 točke, kadar so pri izvedbi programa oziroma projekta potrebni posebni
zaščitni ukrepi in uporaba posebnih zaščitnih sredstev, da se preprečijo
škodljivi vplivi na okolje;
-
4 točke, kadar je izvedba programa oziroma projekta sezonske narave
(določen del ali celotno raziskavo se lahko opravi samo v določenem letnem
času);
-
3 točke, kadar je določene faze programa oziroma projekta, ki obsegajo
več kot 10% časa celotnega programa oziroma projekta, potrebno izvesti v več
izmenskem delu.
13. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na raziskovalno
organizacijo)
Kriterij, ki je vezan na raziskovalno organizacijo, je
stopnja opremljenosti raziskovalne organizacije, ki se izračuna kot delež
osnovnih sredstev v sredstvih raziskovalne organizacije. Pri izračunu se
upoštevajo podatki iz zadnje letne bilance stanja.
Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli:
Delež osnovnih
|
Točk
|
sredstev v %
|
|
do 25
|
8
|
do 55
|
13
|
nad 55
|
18
|
14. člen
(Razvrstitev v cenovno kategorijo)
Zbrane točke po vseh kriterijih se seštejejo. Pri
raziskovalnih programih se k vsoti doda za plače 120,36 točke ter za davke in
prispevke 28,77 točke. Pri raziskovalnih projektih se k vsoti doda za plače
105,05 točke ter za davke in prispevke 25,11 točke.
Glede na seštevek točk uvrstimo raziskavo v ustrezno cenovno
kategorijo skladno s tabelo:
Seštevek točk
|
Seštevek točk
|
Kategorija
|
|
raziskovalni programi
|
raziskovalni projekti
|
do 200
|
do 180
|
razred A
|
od 201 do 225
|
od 181 do 205
|
razred B
|
od 226 do 255
|
od 206 do 235
|
razred C
|
nad 256
|
od 236
|
razred D
|
Infrastrukturnih programov se v cenovne kategorije ne
razvršča, pri plačah se upošteva 73,25 točke in prispevkih 14,58 točke.
15. člen
Zneski, ki so v tej uredbi določeni v EUR, se preračunajo v
tolarsko protivrednost po srednjem tečaju Banke Slovenije na dan preračuna.
III. CENA EKVIVALENTA POLNE ZAPOSLITVE
16. člen
(Elementi za določitev cene)
Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve se določi na
podlagi cene dela raziskovalca in ostalih stroškov programa oziroma projekta.
17. člen
(Cena dela raziskovalca)
Pri ceni dela raziskovalca se upošteva:
-
povprečna plača raziskovalcev, vključenih v programe oziroma projekte,
financirane za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa ter
-
povprečni davki in prispevki delodajalca na izplačane plače.
Pri ceni dela raziskovalca se pri izračunu upošteva, da ima
posamezni raziskovalec dovoljeno obremenitev največ en ekvivalent polne
zaposlitve za redno delo, za dopolnilno delo pa sorazmeren del tega obsega, v
skladu s pravnimi predpisi, ki urejajo to področje.
18. člen
(Povprečna plača raziskovalcev na raziskovalnih programih)
Pri izračunu povprečne plače za raziskovalce na raziskovalnih
programih se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo
za raziskovalce, vključene v raziskovalne programe, financirane iz državnega
proračuna za področje znanosti.
19. člen
(Povprečna plača raziskovalcev na raziskovalnih projektih)
Pri izračunu povprečne plače za raziskovalce na raziskovalnih
projektih se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo
za raziskovalce, vključene v raziskovalne projekte, financirane iz državnega
proračuna za področje znanosti.
20. člen
(Povprečna plača izvajalcev infrastrukturnih programih)
Pri izračunu povprečne plače za izvajalce na infrastrukturnih
programih se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo
za izvajalce, vključene v infrastrukturne programe, financirane iz državnega
proračuna za področje znanosti.
20.a člen
Dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem pripada mentorjem
na podlagi Kolektivne pogodbe za javni sektor (Uradni list RS, št. 57/08). Pri
določitvi višine dodatka za mentorstvo mladim raziskovalcem velja normativ, da
se dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem obračuna v višini ene ure
uvajanja enega mladega raziskovalca dnevno in se za vsakega naslednjega mladega
raziskovalca poveča v sorazmernem deležu, vendar največ za štiri mlade
raziskovalce.
21. člen
(Plača mladih raziskovalcev)
Pri določitvi višine sredstev za plače mladih raziskovalcev
se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v
skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo za naziv, v
okviru katerega se mladi raziskovalec usposablja.
22. člen
(Davki in prispevki delodajalca)
Višina davkov in prispevkov delodajalca za izplačane plače se
upošteva v zakonsko določeni višini.
23. člen
(Tehnični in strokovni sodelavci)
Če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebno
sodelovanje tehničnih in strokovnih sodelavcev, se njihov raziskovalni obseg v
izračunu skupnega števila ekvivalenta polne zaposlitve na programu oziroma
projektu določi s faktorjem 2/3.
Pri posameznem programu oziroma projektu razmerje vsote vseh
ekvivalentov polne zaposlitve za tehnične in strokovne sodelavce ter vsote vseh
ekvivalentov polne zaposlitve za raziskovalce ne sme biti večje kot:
-
A razred 0,10,
-
B razred 0,20,
-
C razred 0,30,
-
D razred 0,35.
24. člen
(Ostali stroški)
Pri izračunu povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve se
upošteva pri neposrednih materialnih stroških in stroških storitev in
amortizaciji naslednje stroške:
-
neposredne materialne stroške v zvezi z raziskovalnim delom;
-
neposredne nematerialne stroške in stroške storitev v zvezi z
raziskovalni delom, kot so:
·
stroški potovanj,
·
avtorsko delo,
·
storitve po drugih pogodbah, vezane na izvedbo programa oziroma
projekta ipd.;
-
amortizacija – obnavljanje in nadomeščanje raziskovalne opreme in drugih
osnovnih sredstev, neposredno potrebnih izvedbo raziskovalnih programov oziroma
raziskovalnih projektov.
Pri določitvi višine sredstev materialnih stroškov za izvedbo
infrastrukturnih programov se upošteva dejanske materialne stroške in stroške
storitev. Pri določitvi višine sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije za
izvedbo infrastrukturnih programov se upoštevajo dejanski stroški obnavljanja
in nadomeščanja raziskovalne opreme in drugih osnovnih sredstev, neposredno
potrebnih za izvedbo infrastrukturnih programov.
Pri določitvi višine sredstev za mlade raziskovalce se povrne
do 70% materialnih stroškov, določenih v ekvivalentu polne zaposlitve pri
programih oziroma projektih. Podrobnejša navodila za določitev višine
financiranja in spremljanja porabe sredstev za mlade raziskovalce določi Javna
agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v nadaljevanju:
agencija).
25. člen
(Stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih
obveznosti)
Stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih
obveznosti, so stroški upravljanja in vodenja, fiksni stroški delovanja ter
vzdrževanja in obnavljanja nepremičnin in opreme.
Natančnejšo opredelitev ter način izračuna višine stroškov,
ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti, predpiše agencija.
26. člen
(Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih
prejemkov)
Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih
prejemkov, so:
-
stroški za prehrano med delom,
-
stroški za prevoz na delo in iz dela,
-
regres ter
-
ostali stroški, ki jih opredeljujejo pravni predpisi, ki urejajo to
področje.
Postopek in način izračuna povračil sredstev v zvezi z delom
in drugih osebnih prejemkov iz prejšnjega odstavka predpiše agencija, v skladu
z veljavnimi predpisi.
27. člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve)
Povprečna cena enega ekvivalenta polne zaposlitve se določi
za posamezno cenovno kategorijo (A, B, C in D) na podlagi števila obračunskih
točk, določenih za posamezne elemente cene.
Število obračunskih točk za posamezne elemente cene glede na
kategorijo je:
-
za izvajalce raziskovalnih programov:
|
ELEMENT CENE
|
A
|
B
|
C
|
D
|
1.
|
Plača
|
120,36
|
120,36
|
120,36
|
120,36
|
2.
|
Davki in prispevki
|
28,77
|
28,77
|
28,77
|
28,77
|
3.
|
Materialni stroški in storitve
|
33,59
|
47,34
|
62,90
|
78,73
|
4.
|
Amortizacija
|
8,83
|
16,37
|
27,87
|
36,94
|
|
Obračunske točke
|
191,55
|
212,84
|
239,90
|
264,80
|
-
za izvajalce raziskovalnih projektov:
|
ELEMENT CENE
|
A
|
B
|
C
|
D
|
1.
|
Plača
|
105,05
|
105,05
|
105,05
|
105,05
|
2.
|
Davki in prispevki
|
25,11
|
25,11
|
25,11
|
25,11
|
3.
|
Materialni stroški in storitve
|
33,59
|
47,34
|
62,90
|
78,73
|
4.
|
Amortizacija
|
8,83
|
16,37
|
27,87
|
36,94
|
|
Obračunske točke
|
172,58
|
193,87
|
220,93
|
245,83
|
-
za izvajalce infrastrukturnih programov:
|
ELEMENT CENE
|
A
|
B
|
C
|
D
|
1.
|
Plača
|
73,25
|
73,25
|
73,25
|
73,25
|
2.
|
Davki in prispevki
|
14,58
|
14,58
|
14,58
|
14,58
|
|
Obračunske točke
|
87,83
|
87,83
|
87,83
|
87,83
|
28. člen
(Financiranje raziskovalnega projekta oziroma programa brez
plače)
Pri določitvi obsega financiranja projekta oziroma programa brez
plače, se v stroškovnih elementih ekvivalentov polne zaposlitve odštejeta
postavki za plače ter davke in prispevke, za tiste raziskovalce, ki že imajo
plačo financirano iz državnega proračuna.
Prijavitelj raziskovalnega projekta oziroma programa brez
plače mora ob prijavi priložiti podroben realen finančni načrt izvajanja
projekta oziroma programa, s katerim utemelji celoten obseg zaprošenih sredstev
za izvedbo projekta oziroma programa.
29. člen
(Vrednost in sprememba števila obračunskih točk)
Pri določanju števila in vrednosti obračunske točke se
upošteva višina plače, določena z zakonom in kolektivno pogodbo, kar je podlaga
za določitev cene dela, indeks rasti cen na drobno ter višina stroškov
programov oziroma projektov po cenah, ki jih objavlja Statistični urad Republike
Slovenije, in mednarodno primerljivi standardi za raziskovalna dela.
Spremembo števila točk in vrednost točke iz 27. člena te
uredbe ugotavlja in sprejema agencija, s splošnim pravnim aktom.
29.a člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve za sofinanciranje
raziskovalnih projektov centrov odličnosti)
Za določanje obsega sredstev za raziskovalne projekte centrov
odličnosti, ki se sofinancirajo iz sredstev Evropskega sklada za regionalni
razvoj, se uporablja povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve za cenovno
kategorijo raziskovalnega projekta D.
V okviru stroškovnih elementov ekvivalenta polne zaposlitve
za sofinanciranje raziskovalnih projektov centrov odličnosti se priznajo tudi
posredni (režijski) stroški v višini do 20% vrednosti cene ekvivalenta polne
zaposlitve za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta D, pri čemer se ostali
štirje elementi cene ekvivalenta polne zaposlitve sorazmerno znižajo.
Posredne (režijske) stroške izvajalci raziskovalnih projektov
centrov odličnosti utemeljujejo na podlagi predpisov, ki urejajo porabo
sredstev strukturne politike v Republiki Sloveniji.
IV. SPREMLJANJE PORABE SREDSTEV
30. člen
(Spremljanje porabe sredstev)
Raziskovalna organizacija, v kateri se programi oziroma
projekti izvajajo na podlagi pogodb, mora v letnem poročilu glede namenske
porabe javnih sredstev priložiti finančni obračun s podano porabo sredstev po
elementih, ki so s to uredbo določeni za določitev cene ekvivalenta polne
zaposlitve.
31. člen
(Namenska poraba)
Namensko porabo proračunskih sredstev za izvajanje
nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa se preveri tako, da se
računovodsko ugotovljena poraba za navedene vrste izdatkov v tabeli v preteklem
letu primerja z nakazanimi sredstvi za preteklo leto.
32. člen
(Dovoljena odstopanja)
V okviru odobrenih sredstev v strukturi programov oziroma
projektov lahko poraba po posameznih stroškovnih elementih odstopa do +/- 15% v
breme enega ali več stroškovnih elementov, vendar vsakega največ do +/- 15%.
Namenska poraba sredstev za izvajanje programov oziroma
projektov nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa, ki jih izvajajo
člani programske skupine, se preverja tako, da se računovodsko izkazana poraba
za posamezne stroškovne elemente v strukturi cene ure za programe oziroma projekte
sodelavcev, vključenih v raziskovalni program, primerja z nakazanimi sredstvi
programov oziroma projektov članov programske skupine.
Namenska poraba sredstev za izvajanje programov oziroma
projektov nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa, ki jih izvajajo
člani, ki niso vključeni v programske skupine, se preverja tako, da se
računovodsko izkazana skupna poraba za posamezne stroškovne elemente v
strukturi cene ure za programe oziroma projekte primerja z nakazanimi sredstvi
za vse programe oziroma projekte nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa v raziskovalni organizaciji.
Dodatno odstopanje je dovoljeno, kadar na programu oziroma
projektu ni izplačanih avtorskih honorarjev oziroma storitev fizičnim osebam po
drugih pogodbah, in sicer se lahko delež za avtorske honorarje, ki je določen v
33. členu te uredbe, prenese v plače ter davke in prispevke.
Glede na spremenjeno število točk za posamezno leto agencija
enkrat letno določi in objavi tabele odstopanj za raziskovalne programe oziroma
projekte.
Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih je
dovoljena poraba do 15% materialnih stroškov in storitev za pokrivanje fiksnih
stroškov zavoda, ki so potrebni za nemoteno izvajanje raziskovalnih programov
in raziskovalnih projektov.
32.a člen
Za namensko in učinkovito porabo sredstev odobrenih za
izvajanje programov in projektov v okviru nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa so poleg vodstvenih oseb raziskovalnih organizacij
soodgovorni tudi vodje raziskovalnih programov in projektov oziroma mentorji
mladim raziskovalcem, kar pomeni, da morajo biti formalno vključeni v
načrtovanje porabe, porabo ter poročanje.
33. člen
(Izplačila avtorskih honorarjev)
Iz materialnih stroškov programa oziroma projekta je za
posamezno cenovno kategorijo dovoljeno izplačati avtorske honorarje oziroma
storitve fizičnim osebam po drugih pogodbah (v nadaljevanju: avtorski
honorarji), do 1/3 vrednosti materialnih stroškov cenovne kategorije C.
Izplačila avtorskih honorarjev iz sredstev za programe
oziroma projekte, ki se izvajajo v okviru nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa, so dovoljena ob izpolnjevanju pogoja, da delo, opredeljeno
v avtorski pogodbi, ne sodi v okvir del in nalog po pogodbi o zaposlitvi.
34. člen
(Ostala odstopanja)
Dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg navedenih v 32. in 33. členu, so dovoljena le po predhodnem soglasju financerja, ki ga izda v obliki sklepa.
Za raziskovalne projekte centrov odličnosti, ki se
sofinancirajo iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, so dodatna
odstopanja oziroma izjeme, poleg navedenih v 32. in 33. členu te uredbe,
dovoljena le po predhodnem soglasju ministrstva, pristojnega za znanost, ki ga
izda v obliki sklepa.
Uredba o normativih in standardih za določanje sredstev za
izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa (Uradni list RS,
št. 74/04)
vsebuje naslednje prehodne in končni določbi:
»V. PREHODNE DOLOČBE
35. člen
(Pretvorba raziskovalnih ur
v ekvivalent polne zaposlitve)
Za leto 2004 se upošteva, da ima en ekvivalent polne
zaposlitve 1700 efektivnih raziskovalnih ur.
Pri pretvorbi raziskovalnih ur za leto 2005 oziroma do konca
trajanja projekta oziroma programa po sklenjenih pogodbah se upošteva, da znaša
en ekvivalent polne zaposlitve 1700 raziskovalnih ur. Pretvorba se opravi z
zaokrožitvijo na dve decimalni mesti.
36. člen
(Vrednost obračunske točke
za leto 2004)
Vrednost obračunske točke za leto 2004 znaša 56.100 SIT, ob
upoštevanju povprečne izhodiščne plače v letu 2004.
37. člen
(Povprečna plača
raziskovalcev na programih)
Povprečna letna plača za raziskovalce na raziskovalnih
programih se za leto 2004 določi tako, da se izhodiščna plača, določena s
kolektivno pogodbo, pomnoži s povprečnim količnikom raziskovalcev, vključenih v
vse raziskovalne programe, financirane iz državnega proračuna za področje
znanosti, z 1,12 za delovno dobo in z 1,02 za delovno uspešnost ter z 12
(meseci).
Pri izračunu povprečja se upošteva, da se vodji programa
količnik poveča kot je določeno v kolektivni pogodbi.
38. člen
(Povprečna plača
raziskovalcev na projektih)
Povprečna letna plača za raziskovalce na projektih se za leto
2004 določi tako, da se izhodiščna plača, določena s kolektivno pogodbo,
pomnoži s povprečnim količnikom vseh raziskovalcev, vključenih v vse projekte
financirane iz državnega proračuna za področje znanosti, z 1,12 za delovno dobo
in z 1,02 za delovno uspešnost ter z 12 (meseci).
Pri izračunu povprečne plače se upošteva, da se vodji
projekta količnik poveča kot je določeno v kolektivni pogodbi.
39. člen
(Povprečna plača izvajalcev
v infrastrukturni skupini)
Povprečna letna plača za izvajalce v infrastrukturnih
skupinah se za leto 2004 določi tako, da se izhodiščna plača, določena s
kolektivno pogodbo, pomnoži s povprečnim količnikom vseh izvajalcev v
infrastrukturnih skupinah, z 1,12 za delovno dobo in z 1,02 za delovno
uspešnost ter z 12 (meseci).
40. člen
Do začetka delovanja Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije, izvaja njene naloge po tej uredbi ministrstvo, pristojno
za znanost.
VI. KONČNI DOLOČBI
41. člen
Z dnem začetka veljavnosti te uredbe preneha veljati Sklep o
normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega
raziskovalnega programa (Uradni list RS, št. 16/94, 63/97, 87/97 in 49/98).
42. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in
standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa (Uradni list RS, št. 32/05)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in
standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa (Uradni list RS, št. 26/06)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in
standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa (Uradni list RS, št. 80/07)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»3. člen
Določba drugega odstavka 24. člena se lahko uporablja tudi za
ureditev letnega obsega sofinanciranja stroškov delovanja infrastrukturnih
raziskovalnih programov v letu 2007.
4. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in
standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa (Uradni list RS, št. 89/08)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.