Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
načinu, predmetu in pogojih opravljanja obvezne državne gospodarske javne
službe sežiganja komunalnih odpadkov na območju občin Savinjske regije obsega:
-
Uredbo o načinu, predmetu in pogojih
opravljanja obvezne državne gospodarske javne službe sežiganja komunalnih
odpadkov na območju občin Savinjske regije (Uradni list RS, št. 109/05 z dne 6.
12. 2005).
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
načinu, predmetu in pogojih opravljanja obvezne državne gospodarske javne
službe sežiganja komunalnih odpadkov na območju občin Savinjske regije (Uradni
list RS, št. 62/08 z dne 20. 6. 2008),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
načinu, predmetu in pogojih opravljanja obvezne državne gospodarske javne
službe sežiganja komunalnih odpadkov na območju občin Savinjske regije (Uradni
list RS, št. 6/16 z dne 29. 1. 2016).
UREDBA
o načinu, predmetu in pogojih
opravljanja obvezne državne gospodarske javne službe sežiganja komunalnih
odpadkov na območju občin Savinjske regije
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
Ta uredba je koncesijski akt, ki določa
način, predmet in pogoje opravljanja obvezne državne gospodarske javne službe
sežiganja komunalnih odpadkov na območju občin Savinjske regije, in sicer mestnih
občin Celje in Velenje in občin Braslovče, Dobje, Dobrna, Mozirje, Polzela,
Prebold, Šentjur, Štore, Tabor, Vojnik, Vransko, Žalec, Laško, Šoštanj,
Šmartno, Bistrica ob Sotli, Kozje, Podčetrtek, Rogaška Slatina, Rogatec in
Šmarje pri Jelšah.
2. člen
(predmet javne službe)
(1) Opravljanje storitev javne službe
obsega:
-
Prevzemanje in sežig muljev nekaterih komunalnih
in skupnih čistilnih naprav, ki nastajajo na kraju njihove obdelave zaradi
odstranjevanja v sežigalnici,
-
prevzemanje in sežig nekaterih vrst nenevarnih gorljivih
odpadkov ali gorljivih ostankov predelave teh odpadkov, katerih odstranjevanje
urejajo posebni predpisi o ravnanju z odpadki,
-
prevzemanje in sežig mehansko in biološko
obdelanih komunalnih odpadkov, primernih za sežig,
-
vzdrževanje infrastrukture javne službe.
(2) Opravljanje storitev javne službe
iz prejšnjega odstavka se nanaša na naslednje odpadke, ki nastajajo na območju
občin iz prejšnjega člena te uredbe in jih zaradi vsebnosti organskega ogljika
ni dovoljeno odlagati:
-
mulje komunalnih in skupnih čistilnih naprav,
če ti ne izpolnjujejo zahteve iz predpisov, ki urejajo vnos rastlinskih hranil
v tla, in
-
nekaterih vrst nenevarnih gorljivih odpadkov
ali ostankov njihove predelave, za katere posebni predpisi o ravnanju z odpadki
določajo za njihovo odstranjevanje ali za odstranjevanje ostankov njihove
predelave sežiganje,
-
mehansko in biološko obdelanih komunalnih
odpadkov, primernih za sežig.
II. PODELITEV KONCESIJE
3. člen
(izbira koncesionarja in območje
koncesije)
(1) Javno službo opravlja koncesionar,
ki pridobi koncesijo za opravljanje te javne službe.
(2) Koncesijo za opravljanje javne
službe podeljuje Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) za
dobo 15 let.
(3) Koncesijo vlada podeli brez
javnega razpisa javnemu podjetju, ki ga je ustanovila Mestna občina Celje in za
katerega bo zagotovila naprave in opremo za izvajanje storitev iz prvega
odstavka 2. člena te uredbe.
(4) Območje izvajanja storitev javne
službe je območje občin iz 1. člena te uredbe.
III. UPORABNIKI STORITEV JAVNE SLUŽBE
4. člen
(uporabniki storitev javne službe)
Uporabniki storitev javne službe so:
-
upravljavci komunalnih ali skupnih čistilnih
naprav za mulje, ki ne izpolnjujejo zahteve iz predpisov, ki urejajo vnos
rastlinskih hranil v tla,
-
imetniki dovoljenj za zbiranje ali predelavo
posameznih vrst odpadkov z mehansko in biološko obdelavo, za katere posebni
predpisi o ravnanju z odpadki določajo njihovo odstranjevanje ali
odstranjevanje ostankov njihove predelave s sežiganjem.
5. člen
(uporaba storitev javne službe)
(1) Uporaba storitev javne službe je
obvezna za vse uporabnike storitev javne službe na območju občin iz
1. člena te uredbe v okvirih tehničnih možnosti naprav in opreme za
opravljanje storitev javne službe.
(2) V razmerjih do izvajalca javne
službe imajo uporabniki storitev javne službe naslednje pravice:
-
pravico do trajnega, rednega in nemotenega
zagotavljanja storitev javne službe,
-
pravico do enake obravnave glede kakovosti in
dostopnosti storitev in
-
pravico do zagotovljenih cen storitev, ki jih
na predlog izvajalca storitev potrdi vlada.
6. člen
(izjema do obvezne uporabe storitev)
Ne glede na določbe prejšnjega člena
uporabniku storitev javne službe ni treba oddati odpadkov iz drugega odstavka
2. člena te uredbe izvajalcu javne službe v sežig, če:
-
jih namerava odložiti na odlagališče, ki ima za
odlaganje takih odpadkov dovoljenje ministrstva, pristojnega za okolje (v
nadaljnjem besedilu: ministrstvo) v skladu s predpisi, ki urejajo odlaganje odpadkov, ali
-
jih namerava odstraniti na tujem in ima za
iznos ali izvoz odpadkov dovoljenje v skladu s predpisi, ki urejajo iznos in
izvoz odpadkov.
IV. NAČIN IN POGOJI OPRAVLJANJA STORITEV JAVNE SLUŽBE
7. člen
(pogoji uporabe infrastrukture)
(1) Koncesionar lahko opravlja
storitve javne službe, če je za obratovanje objektov infrastrukture pridobil
okoljevarstveno dovoljenje.
(2) Za infrastrukturo javne službe
veljajo objekti in naprave za prevzem in prehodno skladiščenje v zalogovniku
odpadkov pri toplarni ter naprave in oprema za sežig iz 2. člena te uredbe.
8. člen
(črtan)
9. člen
(zagotavljenje storitev)
Izvajalec javne službe mora zagotoviti, da:
-
se odpadki iz drugega odstavka 2. člena te
uredbe pred sežiganjem zaradi kontinuiranega procesa dnevno prevzemajo in
prehodno hranijo v zalogovnikih pri toplarni na okolju neškodljiv način,
-
se pred prevzemom teh odpadkov ugotovijo
njihove kemijske in fizikalne lastnosti v skladu s predpisi, ki urejajo
sežiganje odpadkov,
-
sežig poteka v skladu s predpisi, ki urejajo
sežiganje odpadkov,
-
je uporabnikom storitev javne službe na voljo
celotna zmogljivost zgrajene infrastrukture javne službe in
-
so uporabniki storitev javne službe stalno in
pravočasno oskrbljeni s storitvami javne službe.
10. člen
(način izvajanja storitev)
(1) Izvajalec javne službe mora
izvajati javno službo s svojimi kadrovskimi, finančnimi in tehničnimi
zmogljivostmi redno in nemoteno.
(2) Izvajalec javne službe mora
zagotoviti izvajanje javne službe v polnem obsegu tudi v primeru stavke pri
njem zaposlenih delavcev.
11. člen
(odgovornost poslovanja)
(1) Izvajalec javne službe izvaja
javno službo v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Izvajalec javne službe nosi vse
stroške v zvezi z izvajanjem javne službe.
12. člen
(vodenje računovodstva)
(1) Izvajalec javne službe lahko
hkrati z izvajanjem javne službe opravlja tudi drugo dejavnost, za katero je
registriran, če je povezana s storitvami sežigalnice ali s proizvodi sežiganja
odpadkov in njeno izvajanje ne vpliva na izvajanje javne službe.
(2) Izvajalec javne službe hkrati z
izvajanjem javne službe ne sme opravljati dejavnosti, ki bi bila v nasprotju z
namenom ali načinom izvajanja javne službe.
(3) Če izvajalec javne službe izvaja
tudi drugo dejavnost iz prvega odstavka tega člena, mora za izvajanje javne
službe voditi ločeno računovodstvo in zagotoviti ločeno spremljanje stroškov
izvajanja javne službe in stroškov druge dejavnosti, ki jo izvaja.
(4) Za vodenje ločenih računovodskih
evidenc iz prejšnjega odstavka se uporabljajo sodila, in sicer ista sodila
vsako poslovno leto. Sodila, ki so namenjena razporejanju posrednih stroškov po
dejavnostih, morajo temeljiti na računovodskih načelih.
(5) Sodila za razporejanje posrednih
stroškov morajo temeljiti na aktivnostih, ki te stroške povzročajo. Če teh
aktivnosti ni mogoče določiti, se uporabijo sodila delitve posrednih stroškov
na podlagi deleža neposrednih stroškov.
(6) Sodila ali njihovo spremembo sprejme
organ nadzora izvajalca javne službe na predlog organa vodenja.
(7) Sodila in pravilnost njihove
uporabe ob letni reviziji računovodskih izkazov preveri revizor in pri prvi
preveritvi ali spremembi sodil oziroma njihove uporabe izda na podlagi
Mednarodnega standarda sorodnih storitev 4400 (Posli opravljanja dogovorjenih
postopkov) pisno poročilo o njihovi ustreznosti. Če revizor ugotovi, da
organizacija v povezavi s sodili ni upoštevala zakonov in drugih predpisov,
oceni učinek neupoštevanja na računovodske izkaze in če je učinek pomemben,
izrazi v skladu z MSR 705 (Prilagoditve mnenja v poročilu neodvisnega
revizorja) v svojem poročilu o računovodskih izkazih mnenje s pridržki ali
odklonilno mnenje. Če v povezavi s sodili revizor nima pripomb k upoštevanju
zakonov in drugih predpisov, doda v revizorjevo poročilo poseben Odstavek o
poudarjanju zadeve, ki vsebuje ustrezno pojasnilo.
(8) Če izvajalec javne službe ni
zavezan k obvezni reviziji računovodskih izkazov, mora pri prvi uporabi in
vsaki spremembi uporabljenih sodil zagotoviti posebno revizorjevo poročilo iz
prejšnjega odstavka na podlagi ustrezne pogodbe najpozneje do 30. junija tekočega
leta za preteklo leto.
V. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE IN OBLIKOVANJE CENE STORITEV
JAVNE SLUŽBE
13. člen
(viri financiranja)
Viri financiranja javne službe po tej
uredbi so plačila uporabnikov za storitve izvajalca javne službe.
14. člen
(cena storitev javne službe)
(1) Ceno storitev javne službe (v
nadaljnjem besedilu: cena) s sklepom določi vlada.
(2) Cena se določi v eurih za 1 tono
prevzetih odpadkov in je enaka za celotno območje izvajanja koncesije.
(3) Vlada izvajalcu javne službe
določi ceno v zadnjem letu tekočega triletnega obračunskega obdobja za
naslednje triletno obračunsko obdobje.
(4) Cena iz prvega odstavka prejšnjega
člena se oblikuje v skladu s predpisom, ki ureja način opravljanja obvezne
državne gospodarske javne službe sežiganja komunalnih odpadkov.
15. člen
(obseg stroškov)
(1) Stroški izvajanja javne službe, ki
so podlaga za oblikovanje cene, vsebinsko obsegajo predvsem:
-
stroške prevzemanja odpadkov,
-
stroške sežiganja odpadkov,
-
stroške odlaganja preostankov po sežigu in
-
stroške vzdrževanja objektov infrastrukture
javne službe.
(2) Pri določanju stroškov iz
prejšnjega odstavka se upoštevajo zahteve v zvezi z izvajanjem javne službe iz
te uredbe in zahteve iz predpisov, ki urejajo odpadke, njihovo sežiganje in
odlaganje.
15.a člen
(oblikovanje cene)
(1) Donos izvajalca javne službe ne
sme presegati 5 % vrednosti poslovno potrebnih osnovnih sredstev za
neposredno opravljanje javne službe in se določi glede na delež prihodkov od
prodaje proizvedene električne ali toplotne energije.
(2) Višina
donosa izvajalca javne službe se določi glede na delež prihodkov od prodaje
proizvedene električne ali toplotne energije po naslednji enačbi:

pri čemer je:
D – donos izvajalca javne
službe v %,
TR – prihodki izvajalca od
prodaje proizvedene električne in toplotne energije,
TC – celotni stroški
poslovnoizidne enote, ki izvaja javno službo, ki se določijo v skladu s
predpisom, ki ureja način opravljanja obvezne državne gospodarske javne službe
sežiganja komunalnih odpadkov, in slovenskimi računovodskimi standardi.
15.b člen
(poročanje o poslovanju)
Izvajalec javne službe mora ministrstvu
letno poročati o poslovanju poslovnoizidne enote, ki izvaja javno službo, na
način in v rokih, določenih v predpisu, ki ureja način opravljanja obvezne
državne gospodarske javne službe sežiganja komunalnih odpadkov.
VI. KONCESIJSKA POGODBA
16. člen
(koncesijska pogodba)
(1) Koncesijsko pogodbo podpiše po
pooblastilu vlade minister, pristojen za okolje.
(2) Najpozneje tri mesece po
pravnomočnosti odločbe o določitvi koncesionarja koncedent pošlje izbranemu
koncesionarju v podpis koncesijsko pogodbo, ki jo mora koncesionar podpisati v
roku šestih mesecev od prejema. Koncesijska pogodba začne veljati z dnem
podpisa obeh strank.
(3) Koncesijska pogodba z novim
koncesionarjem mora biti sklenjena pred iztekom roka, za katerega je bila podeljena
prejšnja koncesija, začne pa učinkovati ob izteku roka.
(4) V koncesijski pogodbi se določijo:
-
višina finančnih jamstev za opravljanje
storitev javne službe,
-
pogoji odvzema koncesije,
-
način, obseg in pogoji odkupa koncesije,
-
rok trajanja koncesije,
-
način, obseg in pogoji vlaganja sredstev
koncedenta v opremo in infrastrukturo javne službe,
-
pogoji in način prevzema javne službe v režijo,
-
način potrditve sprememb o načinu opravljanja
storitev javne službe in
-
način obveščanja javnosti in uporabnikov o storitvah
javne službe.
(5) V koncesijski pogodbi se določijo
tudi pogoji in način opravljanja javne službe za primer nastanka višje sile pri
koncesionarju.
17. člen
(podaljšanje pogodbe)
(1) Koncedent lahko podaljša koncesijo
za pet let, če koncesionar v roku osmih mesecev pred prenehanjem veljavnosti
koncesijske pogodbe pisno predlaga koncedentu podaljšanje koncesijske pogodbe.
(2) Koncesija se lahko podaljša na
način in pod pogoji, pod katerimi je bila podeljena.
(3) Koncedent ob predlogu za
podaljšanje koncesijske pogodbe ponovno preveri izpolnjevanje splošnih in
posebnih pogojev.
VII. KONCESIJSKO RAZMERJE
18. člen
(prenehanje razmerja, odkup, odvzem in
prevzem)
(1) Koncesijsko razmerje preneha na
način in pod pogoji, ki jih določa zakon, ki ureja gospodarske javne službe.
(2) Koncedent lahko koncesijo odkupi.
Način, obseg in pogoji odkupa se podrobneje določijo v koncesijski pogodbi.
(3) Koncedent lahko odvzame koncesijo
v primerih, ki jih določa zakon, ki ureja gospodarske javne službe.
(4) Koncedent lahko prevzame javno
službo v režijo, če:
-
je takšen način opravljanja storitev javne
službe za koncedenta ekonomsko ugodnejši,
-
je zagotovljena večja kakovost opravljanja
storitev javne službe,
-
pride koncesionar v stečaj ali likvidacijo,
koncedent pa ugotovi, da v primernem roku ne bo mogel podeliti koncesije
drugemu koncesionarju.
(5) Podrobnosti o prevzemu javne
službe v režijo ureja koncesijska pogodba.
(6) Ob prenehanju koncesijske pogodbe,
odkupu koncesij, odvzemu koncesije in prevzemu javne službe v režijo mora
koncesionar predati koncedentu brezplačno in v uporabnem stanju opremo in
objekte infrastrukture javne službe, ki jih je za namen opravljanja storitev
javne službe zagotovil koncedent.
VIII. NADZOR
19. člen
(inšpekcijski nadzor)
Nadzor nad izvajanjem javne službe
opravljajo inšpektorji, pristojni za varstvo okolja.
Uredba o načinu, predmetu in pogojih
opravljanja obvezne državne gospodarske javne službe sežiganja komunalnih
odpadkov na območju občin Savinjske regije (Uradni list RS, št. 109/05)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»IX. KONČNA DOLOČBA
20. člen
(končna
določba)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
načinu, predmetu in pogojih opravljanja obvezne državne gospodarske javne
službe sežiganja komunalnih odpadkov na območju občin Savinjske regije (Uradni
list RS, št. 62/08) vsebuje naslednjo končno določbo:
»10. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
načinu, predmetu in pogojih opravljanja obvezne državne gospodarske javne
službe sežiganja komunalnih odpadkov na območju občin Savinjske regije (Uradni
list RS, št. 6/16)
vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
7. člen
(1) Vlada prvič določi ceno v skladu s
spremenjenim 14. členom uredbe v letu 2016 za triletno obračunsko obdobje
od 1. januarja 2017 do 31. decembra 2019.
(2) Ne glede na določbe spremenjenega
14. člena uredbe je cena storitev javne službe do 31. decembra 2016 enaka
95,00 eura na tono prevzetih odpadkov.
(3) Izvajalec javne službe prvič
poroča v skladu s 15.b členom te uredbe v letu 2017.
8. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.