Svet Zavoda za uveljavljanje pravic izvajalcev in
proizvajalcev fonogramov Slovenije (Zavod IPF) je na seji dne 27. 5. 2004 na
podlagi prvega odstavka 157. člena Zakona o avtorski in sorodnih pravicah –
ZASP (Uradni list RS, št. 21/95, 9/01, 30/01 in 43/04), v skladu s tretjim,
četrtim in petim odstavkom 156. člena ZASP ter v skladu s 14. in 59. členom Statuta
Zavoda IPF sprejel
TARIFO ZAVODA IPF
za radiodifuzno oddajanje in radiodifuzno retransmisijo
fonogramov
1. člen
1. Ta tarifa določa višino primernega nadomestila (v
nadaljnjem besedilu: nadomestilo) za radiodifuzno oddajanje in radiodifuzno
retransmisijo fonogramov.
2. Ta tarifa se ne uporablja, kolikor so sklenjeni skupni sporazumi
z reprezentativnimi združenji uporabnikov; v takih primerih se uporabljajo
nadomestila, dogovorjena v skupnih sporazumih.
2. člen
Definicije pojmov:
1.
Komercialni fonogram –
fonogram, izdan v komercialne namene, za uporabo katerega je potrebno v skladu
z veljavno avtorsko zakonodajo plačevati nadomestilo;
2.
Uporaba – uporaba
fonogramov v radiodifuznem oddajanju in radiodifuzni retransmisiji, razen
kabelske retransmisije, v katerega pa ne šteje poskusno oddajanje novih radiodifuznih
postaj v trajanju do enega meseca;
3.
Program –
radiodifuzno oddajanje z določenim imenom in na določeni frekvenci ali območju;
4.
Poslušalci/gledalci na območju
pokrivanja – število prebivalcev, ki živijo na območju, katerega
radiodifuzna postaja v skladu s pravnomočno odločbo pristojnega organa pokrije
s svojim signalom;
5.
Mesečno nadomestilo –
letno nadomestilo za prenos pravic za uporabo komercialnih fonogramov za
radiodifuzno oddajanje, porazdeljeno na plačevanje na 12 enakih mesečnih
obrokov;
6.
Letni prihodki – V
prihodke, ki so podlaga za izračun nadomestila iz prvega odstavka 3. člena te
tarife, se upoštevajo naslednji prihodki radiodifuzne organizacije, po podatkih
za preteklo poslovno leto:
a)
vsi bruto izkupički iz oglaševanja;
b)
sponzorstva, donacije;
c)
vloge oziroma prispevki in naročnine;
d)
drugi prihodki, ki dotekajo radiodifuzno organizaciji oziroma tretjim
osebam, ki v programih, ki jih prireja radiodifuzna organizacija kot posrednik
ali v lastnem imenu, prodajajo reklamni oziroma oddajni čas ali se stranki
zaračunajo kot bruto cene (reklamni oziroma oddajni čas, obračunan po objavljenih
reklamnih tarifah), pred pribitkom DDV in oddajo oglasa;
e)
pri kompenzacijskih in vzajemnih poslih se protistoritev pogodbenika ali
tretje osebe, ki trži reklamni oziroma oddajni čas, določa po objavljenih
reklamnih tarifah radiodifuzne organizacije;
f)
ne glede na točke 6.a do 6.e. se pri določanju podlage za izračun
nadomestila ne upoštevajo izkupički iz off air prireditev, produkcije reklamnih
spotov, udeležbenih izkupičkov, odsvojitvenih izkupičkov iz investicijskih
prodaj, obrestnih izkupičkov in podobnega.
3. člen
1.
Radiodifuzna organizacija oziroma izdajatelj radijskega programa (v
nadaljnjem besedilu: radiodifuzna organizacija) za prenos pravice za uporabo
komercialnih fonogramov v svojih programih za vsak posamezen program plačuje
nadomestilo, v višini 4,5% letnih
prihodkov radiodifuzne organizacije.
Nadomestilo se plačuje mesečno.
2.
Ne glede na določbo prve točke tega člena, radiodifuzna organizacija za
prenos pravice za uporabo komercialnih fonogramov v svojih programih za vsak
posamezen program plačuje mesečno nadomestilo v višini 1,30 tolarja za vsakega poslušalca oziroma gledalca na
območju pokrivanja s
signalom radiodifuzne organizacije, vendar le v naslednjih primerih:
-
če razmerja med radiodifuzno organizacijo in Zavodom IPF ni mogoče
urediti z uporabo merila iz prvega odstavka tega člena (npr. prihodkov ni
mogoče ugotoviti ali pa so ti nerealni, ugotavljanje in izračun na tej podlagi
bi bila preveč zahtevna in nesorazmerna s stroški ugotavljanja);
-
če je nadomestilo, izračunano na podlagi prihodkov radiodifuzne
organizacije, nižje od nadomestila, ki se izračuna na podlagi števila možnih
poslušalcev oziroma gledalcev na območju pokrivanja s signalom radiodifuzne organizacije.
4. člen
Višina nadomestila iz 3. člena te tarife je določena za 100%
uporabo komercialnih fonogramov. Višina nadomestila se zniža glede na dejansko
uporabo komercialnih fonogramov v posameznem programu. Pri določanju višine nadomestila,
se za vse radiodifuzne organizacije, ki z Zavodom IPF ne sklenejo pogodbe o
prenosu pravic za uporabo fonogramov, upošteva znižanje iz 1. točke 5. člena te
tarife.
5. člen
Višina nadomestila iz 3. člena se lahko sorazmerno zmanjša
za:
1.
Fiksiranje deleža uporabe fonogramov iz repertoarja Zavoda IPF
a)
Kolikor radiodifuzna organizacija ne predloži dokazov o deležu uporabe
komercialnih fonogramov v svojih programih, se šteje, da znaša ta delež 70%.
b) Radiodifuzne
organizacije, ki v svojih programih uporabljajo manjši delež repertoarja Zavoda
IPF, se po dejanski uporabi preteklega leta delijo v plačilne razrede za tekoče
leto:
Delež uporabe repertoarja Zavoda IPF
|
Fiksacija
|
65 – 56%
|
= 60%
|
55 – 47%
|
= 50%
|
46 – 36%
|
= 40%
|
35 – 23%
|
= 30%
|
22 – 11%
|
= 20%
|
10 – 01%
|
= 10%
|
c) V delež
repertoarja Zavoda IPF se všteva tudi govorni program, ki je samo tiho podložen
s fonogrami, ki so del repertoarja Zavoda IPF. Ta ugodnost se vnese neposredno v
osnovno formulo tarife, dodatne ugodnosti in popusti se ne seštevajo, ampak se
sproti obračunavajo od večjih k manjšim.
2.
V podporo dejavnosti radijskih
in televizijskih programov, ki so posebnega pomena za slovensko kulturo,
lahko radiodifuzna organizacija uveljavlja popust v višini do 20%,
v skladu z Zakonom o medijih. Radiodifuzna organizacija mora ob podpisu pogodbe priložiti
odločbo pristojnega organa,
da gre za program posebnega pomena. O
višini tega popusta odloča Svet Zavoda IPF, pri tem pa upošteva zlasti:
-
zgodovinski pomen fonoteke, s katero upravlja uporabnik;
-
obstoj redkih ali nedostopnih posnetkov v tej fonoteki;
-
število oddaj z živo glasbo.
3.
Podpora dejavnosti, ki je posebnega pomena za glasbenike in glasbeno
industrijo Radiodifuzna organizacija
lahko uveljavlja popust v višini do 15% za
znesek, ki ga je uporabila za:
-
honorarje, ki jih je za nastope v živo plačala glasbenikom;
-
plače, nakazane glasbenim izvajalcem.
4.
Nakup fonogramov, namenjenih za predvajanje
Radiodifuzna organizacija lahko
uveljavlja popust v višini do 5% za znesek, ki ga je porabila za
ureditev zbirke originalnih fonogramov. Radiodifuzna organizacija se ob
uveljavljanju popusta zaveže, kolikšno višino sredstev bo mesečno porabila za
nakup originalnih fonogramov in kolikšno je minimalno število fonogramov, ki
jih bo za to ceno pridobila. Zavod IPF ima pravico do vpogleda v zbirko
fonogramov. Zbirka ne sme biti manjša od priznanega popusta.
5.
Točnost programov
Radiodifuzna
organizacija lahko uveljavlja popust v višini do 3%, če dostavlja Zavodu IPF točne podatke, ki so
potrebni za izračun nadomestila in za pravično delitev nadomestila med
upravičence, pri čemer ima Zavod IPF pravico občasno preverjati točnost
posredovanih podatkov. Ta popust se ukine, če Zavod IPF ugotovi večje
netočnosti pri posredovanju podatkov.
6.
Podatki, dostavljeni v obliki, ki jo predpiše Zavod IPF
Radiodifuzna organizacija lahko
uveljavlja popust v višini do 4%, če dostavlja podatke v obliki, ki jo
določi Zavod IPF.
7.
Za skupinsko pravočasnost
plačil reprezentativnega združenja se lahko 5% popust prizna glede na število uporabnikov
v združenju, zlasti pri velikemu številu uporabnikov.
6. člen
Način sklepanja pogodb
Zavod IPF z radiodifuznimi organizacijami sklepa pogodbe pod
enakimi pogoji za vse organizacije z enakim statusom, pri čemer se radijski in
televizijski programi na splošno delijo v naslednje kategorije:
-
nacionalni radijski/televizijski programi
-
radijski/televizijski programi posebnega pomena
-
komercialni radijski/televizijski programi
-
drugi radijski/televizijski programi (študentski programi, verski
programi…).
Razvrstitev po statusu iz prejšnjega odstavka se opravi na
podlagi predložitve odločbe pristojnega organa, v primeru nacionalnih
radijskih/televizijskih programov in drugih radijskih/televizijskih programov
pa tudi na podlagi splošno znanih dejstev (programi RTV Slovenija, komercialni
programi, študentski programi, verski programi itd.).
Če Zavod IPF radiodifuzni organizaciji iz katere od kategorij
iz prvega odstavka tega člena prizna ugodnejše pogoje kot drugi radiodifuzni
organizaciji iz iste kategorije in enake vrste, so do ugodnejših oziroma istih
pogojev upravičene tudi druge istovrstne radiodifuzne organizacije iz iste
kategorije, ki podajo utemeljeno zahtevo, iz katere izhaja njihova upravičenost
do priznavanja ugodnejših pogojev.
Vsebino pogodb in posebne pogoje Zavod IPF pripravi na
podlagi utemeljenih in konstruktivnih predlogov posameznika ali združenja, ki
zastopa posamezno kategorijo radiodifuznih organizacij in katerega članstvo bo
predstavljalo najmanj polovico radiodifuznih organizacij iz posamezne kategorije.
7. člen
Radiodifuzni organizaciji, ki z Zavodom IPF ne sklene pogodbe
o prenosu pravic za uporabo fonogramov v svojih programih in jih bo v svojih
programih še naprej uporabljala, bo Zavod IPF za uporabljene fonograme
izstavljal račune na podlagi te tarife in ob uporabi podatkov, potrebnih za
odmero, ki jih pridobi iz javno dostopnih virov.
Radiodifuzna organizacija, ki z Zavodom IPF ne sklene pogodbe
o prenosu pravic za uporabo fonogramov v svojih programih, ni upravičena do
posebnih pogojev, ugodnosti ali popustov, ki bi ji pripadli na podlagi
razvrstitve v katero od kategorij iz prvega odstavka 6. člena te tarife.
8. člen
Pridobivanje podatkov
Radiodifuzne organizacije morajo Zavodu IPF predložiti podatke,
potrebne za odmero nadomestila, in podatke o uporabljenih fonogramih v svojih
programih.
Če predloženi podatki odstopajo od uradnih podatkov ali dejanskega
stanja ali če radiodifuzna organizacija podatkov ne predloži, Zavod IPF odmeri
nadomestilo po podatkih, pridobljenih od organov in organizacij, pristojnih za
zbiranje teh podatkov. Za ugotavljanje podatkov o višini letnih prihodkov radiodifuzne
organizacije, se lahko uporabijo tudi podatki o dohodkih, pridobljenih od
naročnin in subvencij za ta program in o trajanju predvajanja oglasov in
najvišji prodajni ceni za prodajo oglasnega prostora, ki ga program doseže na
trgu, zmanjšani za 20% agencijskega popusta.
Način, oblika in roki predložitve podatkov se uredijo s pogodbo,
prav tako pa tudi roki in način hrambe podatkov za odmero nadomestil in o
uporabljenih fonogramih.
9. člen
Ta Tarifa se uporablja od 27. maja 2004.
Ta tarifa se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ljubljana, dne 27. maja 2004.
Predsednik
Sveta Zavoda IPF
Goran Lisica l. r.