Opozorilo:
Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni
pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Sklepa o
določitvi protokolarnih pravil obsega:
-
Sklep o določitvi protokolarnih pravil (Uradni list RS, št. 23/12 z dne
26. 3. 2012),
-
Sklep o spremembah in dopolnitvah Sklepa o določitvi protokolarnih
pravil (Uradni list RS, št. 44/13 z dne 24. 5. 2013),
-
Sklep o spremembah in dopolnitvah Sklepa o določitvi protokolarnih pravil
(Uradni list RS, št. 76/13 z dne 13. 9. 2013),
-
Sklep o spremembi Sklepa o določitvi protokolarnih pravil (Uradni list
RS, št. 35/15 z dne 22. 5. 2015).
SKLEP
o določitvi protokolarnih pravil
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem sklepom se določijo protokolarna
pravila, protokolarni dogodki, način izvajanja protokolarnih dogodkov, izvajalci
in način financiranja protokolarnih dogodkov. Protokolarne naloge po tem sklepu
opravljata Protokol Vlade Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Protokol)
in Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenje (v nadaljnjem besedilu:
Ministrstvo).
2. člen
Protokolarni dogodki so:
1.
državniški obiski šefa države v Republiki Sloveniji;
2.
obiski (uradni, delovni in zasebni) v Republiki Sloveniji:
- šefa
države,
- predsednika
parlamenta in predsednika Evropskega parlamenta,
- predsednika
vlade, predsednika Evropskega sveta, predsednika Evropske komisije in šefov
mednarodnih organizacij,
- predsednika
državnega sveta oziroma senata,
- predsednika
ustavnega sodišča,
- predsednika
vrhovnega sodišča,
- varuha
človekovih pravic,
- predsednika
računskega sodišča,
- ministra
za zunanje zadeve in šefov mednarodnih organizacij ter specializiranih agencij
v rangu ministra za zunanje zadeve,
- delegacij
zveznih dežel, držav in pokrajin, kadar so gostitelji predsednik Republike
Slovenije, predsednik Državnega zbora Republike Slovenije, predsednik Vlade
Republike Slovenije in predsednik Državnega sveta Republike Slovenije;
3.
državniški obiski predsednika Republike Slovenije v tujini;
4.
uradni in delovni obiski v tujini:
- predsednika
Republike Slovenije,
- predsednika
Državnega zbora Republike Slovenije,
- predsednika
Vlade Republike Slovenije,
- podpredsednika
Vlade Republike Slovenije,
- predsednika
Državnega sveta Republike Slovenije,
- predsednika
Ustavnega sodišča Republike Slovenije,
- predsednika
Vrhovnega sodišča Republike Slovenije,
- varuha
človekovih pravic Republike Slovenije,
- predsednika
Računskega sodišča Republike Slovenije,
- ministra
za zunanje zadeve Republike Slovenije;
5.
protokolarni dogodki zakonca ali partnerja predsednika Republike
Slovenije, predsednika Državnega zbora Republike Slovenije, predsednika Vlade
Republike Slovenije in ministra za zunanje zadeve Republike Slovenije;
6.
predaje poverilnih pisem predsedniku Republike Slovenije;
7.
predaje kopij poverilnih pisem in predstavitvenih pisem v Ministrstvu za
zunanje zadeve Republike Slovenije;
8.
predstavitveni in poslovilni obiski vodij diplomatskih predstavništev in
predstavništev mednarodnih organizacij pri predsedniku Republike Slovenije,
predsedniku Državnega zbora Republike Slovenije, predsedniku Vlade Republike
Slovenije in predsedniku Državnega sveta Republike Slovenije;
9.
slovesnosti ob vročanju odlikovanj Republike Slovenije, ki jih vroča
predsednik Republike Slovenije ali visoki predstavnik Republike Slovenije po
pooblastilu predsednika Republike Slovenije;
10. podpisi
meddržavnih in drugih uradnih listin, pomembnih za državo;
11. slovesnosti
ob izrekanju priseg pred predsednikom Državnega zbora Republike Slovenije;
12. državni
pogrebi, polaganja vencev in državne žalne slovesnosti;
13. sprejemi,
ki jih prirejajo predsednik Republike Slovenije, predsednik Državnega zbora
Republike Slovenije, predsednik Vlade Republike Slovenije, predsednik Ustavnega
sodišča Republike Slovenije in minister za zunanje zadeve Republike Slovenije;
14. državne
proslave in druge prireditve državnega pomena.
3. člen
Protokol opravlja protokolarne naloge za
funkcionarje iz prejšnjega člena, Ministrstvo pa opravlja protokolarne naloge
za ministra za zunanje zadeve Republike Slovenije in zakonca ali partnerja
ministra za zunanje zadeve Republike Slovenije.
Protokol opravlja protokolarno
organizacijsko delo ob obiskih visokih predstavnikov tujih držav v Republiki
Sloveniji in obiskih visokih predstavnikov Republike Slovenije v tujini v
skladu z Navodili za izvajanje Sklepa o določitvi protokolarnih pravil, ki so
kot priloga sestavni del tega sklepa (v nadaljnjem besedilu: Navodila).
Protokol opravlja protokolarne naloge, ki
so natančno določene v Navodilih.
4. člen
Protokol pripravi celovit letni načrt dela,
predvidi število in vrsto protokolarnih dogodkov ter skrbi za njihovo strokovno
izvedbo na podlagi:
-
enotnega načrta mednarodnih obveznosti, ki ga do konca leta za prihodnje
leto sprejme Vlada Republike Slovenije, pri čemer število državniških obiskov v
Republiki Sloveniji praviloma ne preseže treh v enem letu, in
-
okvirnih programov načrtovanih obiskov v Republiki Sloveniji in drugih
predvidenih protokolarnih dogodkov za naslednje leto, v katerih uresničevanje
se vključuje Protokol, o katerih pooblaščeni predstavniki Ustavnega sodišča
Republike Slovenije, Vrhovnega sodišča Republike Slovenije, Varuha človekovih
pravic Republike Slovenije in Računskega sodišča Republike Slovenije do 1.
decembra tekočega leta pisno obvestijo Protokol.
5. člen
Pooblaščeni predstavnik organa, za katerega
Protokol opravlja strokovne protokolarne storitve in opravila, mora o
posameznih protokolarnih dogodkih, ki v letnem programu niso bili vnaprej
časovno opredeljeni ali predvideni, pisno obvestiti Protokol praviloma najmanj
20 dni pred dogodkom.
II. PROTOKOLARNE NALOGE MINISTRSTVA ZA ZUNANJE ZADEVE
REPUBLIKE SLOVENIJE
6. člen
Ministrstvo med drugim:
-
sodeluje s Protokolom ob pripravi in izvedbi uradnih obiskov ministrov
za zunanje zadeve in šefov mednarodnih organizacij ter specializiranih agencij
v rangu ministra za zunanje zadeve v Republiki Sloveniji,
-
opravlja protokolarne naloge ob delovnih in zasebnih obiskih ministra za
zunanje zadeve Republike Slovenije doma in v tujini ter ob uradnih obiskih ministra
za zunanje zadeve Republike Slovenije v tujini,
-
organizira sprejeme, kosila in večerje, ki jih prireja minister za
zunanje zadeve Republike Slovenije,
-
organizira mednarodne konference, katerih gostitelj je minister za
zunanje zadeve Republike Slovenije, ter med konferencami srečanja na ministrski
in podministrski ravni,
-
sodeluje s Protokolom pri organizaciji mednarodnih obiskov in sprejemov,
na katere so vabljeni člani diplomatskega in konzularnega zbora v Republiki
Sloveniji,
-
opravlja protokolarne naloge pri predaji kopij poverilnih pisem in
predaji predstavitvenih pisem v Ministrstvu in sodeluje s Protokolom pri
slovesni predaji poverilnih pisem predsedniku Republike Slovenije,
-
organizira predstavitvene in poslovilne obiske vodij diplomatskih
predstavništev in predstavništev mednarodnih organizacij v Republiki Sloveniji,
-
opravlja protokolarne naloge za zakonca ali partnerja ministra za
zunanje zadeve Republike Slovenije,
-
skrbi za protokolarna darila pri protokolarnih dogodkih, katerih nosilec
je minister za zunanje zadeve Republike Slovenije, in se o darilih uskladi s
Protokolom, ko je na uradnem obisku v Republiki Sloveniji minister za zunanje
zadeve ali šef mednarodne organizacije ali šef specializirane agencije v rangu
ministra za zunanje zadeve.
III. OBISKI VISOKIH PREDSTAVNIKOV IZ TUJINE V REPUBLIKI SLOVENIJI
7. člen
Gostitelj ob obisku šefa države v Republiki
Sloveniji je predsednik Republike Slovenije, gostitelj ob obisku predsednika
parlamenta in predsednika Evropskega parlamenta je predsednik Državnega zbora
Republike Slovenije, gostitelj ob obisku predsednika vlade, predsednika
Evropskega sveta, predsednika Evropske komisije in šefov mednarodnih
organizacij v rangu predsednika vlade je predsednik Vlade Republike Slovenije,
gostitelj ob obisku predsednika državnega sveta ali senata je predsednik
Državnega sveta Republike Slovenije, gostitelj ob obisku predsednika ustavnega
sodišča je predsednik Ustavnega sodišča Republike Slovenije, gostitelj ob
obisku predsednika vrhovnega sodišča je predsednik Vrhovnega sodišča Republike
Slovenije, gostitelj ob obisku varuha človekovih pravic je varuh človekovih
pravic Republike Slovenije, gostitelj ob obisku predsednika računskega sodišča
je predsednik Računskega sodišča Republike Slovenije, gostitelj ob obisku
ministra za zunanje zadeve in šefov mednarodnih organizacij ter specializiranih
agencij v rangu ministra za zunanje zadeve je minister za zunanje zadeve
Republike Slovenije.
Ob sočasnem obisku več šefov držav ali
predsednikov vlad zaradi udeležbe na mednarodnih srečanjih na ozemlju Republike
Slovenije Vlada Republike Slovenije za pripravo takega obiska predvidoma
ustanovi poseben odbor, v katerega so vključene vse institucije in organi, ki
pri tem sodelujejo.
8. člen
Ob obiskih iz prvega odstavka prejšnjega
člena, ki jih izvaja Protokol, gostitelj določi izmed zaposlenih v organu
gostitelja koordinatorja obiska, ki s Protokolom in Uradom Vlade Republike
Slovenije za komuniciranje ter Centrom za varovanje in zaščito usklajuje
program obiska ter razrešuje protokolarne in organizacijske zadeve.
9. člen
Šefa države ob prihodu na državniški ali
uradni obisk v Republiko Slovenijo predvidoma pozdravijo in se ob odhodu od
njega poslovijo:
-
minister v Vladi Republike Slovenije ali državni sekretar v ministrstvu,
-
generalni sekretar Urada predsednika Republike Slovenije,
-
člani stalnega spremstva v Republiki Sloveniji, ki jih določi gostitelj,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
10. člen
Predsednika parlamenta in predsednika
Evropskega parlamenta ob prihodu na uradni obisk v Republiko Slovenijo
predvidoma pozdravijo in se ob odhodu od njega poslovijo:
-
eden od podpredsednikov Državnega zbora Republike Slovenije,
-
člani stalnega spremstva v Republiki Sloveniji, ki jih določi gostitelj,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
11. člen
Predsednika vlade, predsednika Evropske
komisije in šefa mednarodne organizacije v rangu predsednika vlade ob prihodu
na uradni obisk v Republiko Slovenijo predvidoma pozdravijo in se ob odhodu od
njega poslovijo:
-
minister ali državni sekretar v Vladi Republike Slovenije,
-
člani stalnega spremstva v Republiki Sloveniji, ki jih določi gostitelj,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
12. člen
Predsednika državnega sveta oziroma senata
ob prihodu na uradni obisk v Republiko Slovenijo predvidoma pozdravijo in se ob
odhodu od njega poslovijo:
-
podpredsednik Državnega sveta Republike Slovenije,
-
člani stalnega spremstva v Republiki Sloveniji, ki jih določi gostitelj,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
13. člen
Predsednika ustavnega sodišča ob prihodu na
uradni obisk v Republiko Slovenijo predvidoma pozdravijo in se ob odhodu od
njega poslovijo:
-
podpredsednik ali eden od sodnikov Ustavnega sodišča Republike
Slovenije,
-
člani stalnega spremstva v Republiki Sloveniji, ki jih določi gostitelj,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
14. člen
Predsednika vrhovnega sodišča ob prihodu na
uradni obisk v Republiko Slovenijo predvidoma pozdravijo in se ob odhodu od
njega poslovijo:
-
podpredsednik ali eden od sodnikov Vrhovnega sodišča Republike
Slovenije,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
15. člen
Varuha človekovih pravic ob prihodu na
uradni obisk v Republiko Slovenijo predvidoma pozdravijo in se ob odhodu od
njega poslovijo:
-
eden od namestnikov varuha človekovih pravic Republike Slovenije,
-
člani stalnega spremstva v Republiki Sloveniji, ki jih določi gostitelj,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
15.a člen
Predsednika računskega sodišča ob prihodu
na uradni obisk v Republiko Slovenijo predvidoma pozdravijo in se ob odhodu od
njega poslovijo:
-
eden od namestnikov predsednika Računskega sodišča Republike Slovenije,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
16. člen
Ministra za zunanje zadeve in šefe
mednarodnih organizacij ter specializiranih agencij v rangu ministra za zunanje
zadeve ob prihodu na uradni obisk v Republiko Slovenijo predvidoma pozdravijo
in se ob odhodu od njega poslovijo:
-
državni sekretar v Ministrstvu za zunanje zadeve Republike Slovenije ali
generalni direktor v Ministrstvu za zunanje zadeve Republike Slovenije,
-
člani stalnega spremstva v Republiki Sloveniji, ki jih določi gostitelj,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
17. člen
Na slovesnost ob prihodu šefa države,
predsednika parlamenta in predsednika Evropskega parlamenta ter predsednika
vlade, predsednika Evropskega sveta, predsednika Evropske komisije in šefov
mednarodnih organizacij v rangu predsednika vlade v Republiko Slovenijo iz
prvega odstavka 7. člena tega sklepa ter ob njegovem odhodu iz Republike
Slovenije je predvidoma vabljen tudi vodja diplomatskega predstavništva države
gosta oziroma vodja predstavništva Evropske komisije oziroma vodja predstavništva
mednarodne organizacije.
18. člen
Gostitelj ob obiskih določi stalno
spremstvo v Republiki Sloveniji.
Stalno spremstvo ob državniškem obisku šefa
države v Republiki Sloveniji praviloma sestavljajo:
-
minister v Vladi Republike Slovenije ali državni sekretar v ministrstvu,
-
svetovalec predsednika Republike Slovenije,
-
veleposlanik Republike Slovenije v državi gosta,
-
šef Protokola,
-
vodja pristojnega sektorja v Ministrstvu za zunanje zadeve Republike
Slovenije,
-
diplomat, pristojen za državo gosta, v Ministrstvu za zunanje zadeve
Republike Slovenije,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku šefa
države v Republiki Sloveniji praviloma sestavljajo:
-
svetovalec predsednika Republike Slovenije,
-
veleposlanik Republike Slovenije v državi gosta,
-
predstavnik Ministrstva za zunanje zadeve Republike Slovenije,
-
šef Protokola ali oseba, ki jo šef Protokola pooblasti,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku
predsednika parlamenta in predsednika Evropskega parlamenta v Republiki
Sloveniji praviloma sestavljajo:
-
veleposlanik Republike Slovenije v državi gosta,
-
predstavnik Oddelka za mednarodno dejavnost, protokol in prevajanje
Državnega zbora Republike Slovenije,
-
predstavnik Protokola,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku
predsednika vlade, predsednika Evropske komisije in šefov mednarodnih
organizacij v rangu predsednika vlade v Republiki Sloveniji praviloma
sestavljajo:
-
veleposlanik Republike Slovenije v državi gosta oziroma stalni
predstavnik Republike Slovenije pri Evropski uniji oziroma mednarodni
organizaciji,
-
državni sekretar ali vodja pristojnega sektorja v Ministrstvu za zunanje
zadeve Republike Slovenije,
-
šef Protokola ali oseba, ki jo šef Protokola pooblasti,
-
svetovalec v Kabinetu predsednika Vlade Republike Slovenije,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku
predsednika državnega sveta oziroma senata v Republiki Sloveniji praviloma
sestavljajo:
-
sekretar Komisije za mednarodne odnose in evropske zadeve v Državnem
svetu Republike Slovenije,
-
predstavnik Protokola,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku
predsednika ustavnega sodišča v Republiki Sloveniji praviloma sestavljajo:
-
predstavnik Ustavnega sodišča Republike Slovenije,
-
predstavnik Protokola,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku
predsednika vrhovnega sodišča v Republiki Sloveniji praviloma sestavljajo:
-
predstavnik Vrhovnega sodišča Republike Slovenije,
-
predstavnik Protokola,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku varuha
človekovih pravic v Republiki Sloveniji praviloma sestavljajo:
-
predstavnik Varuha človekovih pravic Republike Slovenije,
-
predstavnik Protokola,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku
predsednika računskega sodišča v Republiki Sloveniji praviloma sestavljajo:
-
predstavnik Računskega sodišča Republike Slovenije,
-
predstavnik Protokola,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
Stalno spremstvo ob uradnem obisku ministra
za zunanje zadeve in šefov mednarodnih organizacij ter specializiranih agencij
v rangu ministra za zunanje zadeve v Republiki Sloveniji praviloma sestavljajo:
-
veleposlanik Republike Slovenije v državi gosta oziroma vodja predstavništva
mednarodne organizacije,
-
predstavnik Ministrstva za zunanje zadeve Republike Slovenije,
-
predstavnik Protokola,
-
druge osebe, ki jih določi gostitelj.
19. člen
Ob državniških in uradnih obiskih šefa
države ter uradnih obiskih predsednika parlamenta in predsednika Evropskega
parlamenta ter predsednika vlade, predsednika Evropskega sveta, predsednika
Evropske komisije in šefov mednarodnih organizacij v rangu predsednika vlade
ter predsednika državnega sveta oziroma senata in ministra za zunanje zadeve in
šefov mednarodnih organizacij ter specializiranih agencij v rangu ministra za
zunanje zadeve v Republiki Sloveniji se izobesijo zastave gosta, Republike
Slovenije in Evropske unije na kraju prihoda in odhoda, na rezidenci gosta, na
poslopjih, kjer potekajo uradni deli programa, v prostorih, kjer potekajo
uradni pogovori in fototermini, ter na avtomobilu, v katerem se vozi glavni
gost.
Ob delovnih obiskih šefa države,
predsednika parlamenta in Evropskega parlamenta ter predsednika vlade, predsednika
Evropskega sveta, predsednika Evropske komisije in šefov mednarodnih
organizacij v rangu predsednika vlade ter predsednika državnega sveta oziroma
senata v Republiki Sloveniji se izobesijo zastave gosta, Republike Slovenije in
Evropske unije na poslopju gostitelja obiska v Republiki Sloveniji ter v
prostorih, kjer potekajo fototermini z visokimi predstavniki Republike
Slovenije. Ob delovnih obiskih ministra za zunanje zadeve ali šefa mednarodne
organizacije v rangu ministra za zunanje zadeve v Republiki Sloveniji se
izobesijo zastave gosta, Republike Slovenije in Evropske unije v prostorih,
kjer potekajo fototermini.
20. člen
Ob delovnih obiskih Protokol sodeluje pri
uresničevanju nalog, ki iz takega obiska izhajajo, le ob obisku šefa države,
predsednika parlamenta in predsednika Evropskega parlamenta ter predsednika
vlade, predsednika Evropskega sveta, predsednika Evropske komisije in šefov mednarodnih
organizacij v rangu predsednika vlade ter predsednika državnega sveta oziroma
senata v Republiki Sloveniji.
Ob zasebnih obiskih Protokol sodeluje pri
uresničevanju nalog, ki iz takega obiska izhajajo, le ob obisku šefa države,
predsednika parlamenta in predsednika Evropskega parlamenta ter predsednika
vlade, predsednika Evropskega sveta, predsednika Evropske komisije in šefov
mednarodnih organizacij v rangu predsednika vlade v Republiki Sloveniji.
21. člen
Ob državniškem in uradnem obisku šefa države
ter uradnem obisku predsednika parlamenta in predsednika Evropskega parlamenta
ter predsednika vlade, predsednika Evropskega sveta predsednika Evropske
komisije in šefov mednarodnih organizacij v rangu predsednika vlade ter
predsednika državnega sveta oziroma senata in ministra za zunanje zadeve in
šefov mednarodnih organizacij ter specializiranih agencij v rangu ministra za
zunanje zadeve v Republiki Sloveniji gostitelj obiska v Republiki Sloveniji
priredi eno slovesno kosilo ali večerjo.
Na slovesni obed so predvidoma vabljeni:
a)
ob obisku šefa države v Republiki Sloveniji:
- zakonec ali partner
gostitelja,
- člani delegacije gosta v
okviru dogovorjenega formata,
- člani delegacije Urada
predsednika Republike Slovenije, ki sodelujejo pri uradnih pogovorih,
- člani stalnega spremstva v
Republiki Sloveniji,
- druge osebe, ki jih določi
gostitelj;
b)
ob obisku predsednika parlamenta in predsednika
Evropskega parlamenta v Republiki Sloveniji:
- člani delegacije gosta v
okviru dogovorjenega formata,
- člani delegacije Državnega
zbora Republike Slovenije, ki sodelujejo pri uradnih pogovorih,
- člani stalnega spremstva v
Republiki Sloveniji,
- druge osebe, ki jih določi
gostitelj;
c)
ob obisku predsednika vlade, predsednika
Evropskega sveta, predsednika Evropske komisije in šefov mednarodnih
organizacij v rangu predsednika vlade v Republiki Sloveniji:
- člani delegacije gosta v
okviru dogovorjenega formata,
- člani delegacije Vlade
Republike Slovenije, ki sodelujejo pri uradnih pogovorih,
- člani stalnega spremstva v
Republiki Sloveniji,
- druge osebe, ki jih določi
gostitelj;
d)
ob obisku predsednika državnega sveta oziroma
senata v Republiki Sloveniji:
- člani delegacije gosta v
okviru dogovorjenega formata,
- člani delegacije Državnega
sveta Republike Slovenije, ki sodelujejo pri uradnih pogovorih,
- člani stalnega spremstva v
Republiki Sloveniji,
- druge osebe, ki jih določi
gostitelj;
e)
ob obisku ministra za zunanje zadeve in šefa
mednarodne organizacije v rangu ministra za zunanje zadeve v Republiki
Sloveniji:
- člani delegacije gosta v
okviru dogovorjenega formata,
- člani delegacije Ministrstva
za zunanje zadeve Republike Slovenije, ki sodelujejo pri uradnih pogovorih,
- člani stalnega spremstva v
Republiki Sloveniji,
- druge osebe, ki jih določi
gostitelj.
Če pride na obisk v Republiko Slovenijo
zakonec ali partner gosta, se na obed povabi tudi zakonec ali partner gostitelja
obeda v Republiki Sloveniji.
22. člen
Predstavnik gostitelja je praviloma navzoč
tudi pri slovesnih obedih in pogovorih, ki jih med uradnim obiskom gost opravi
v Republiki Sloveniji.
23. člen
Število gostov tuje delegacije, povabljenih
na slovesne obede, je predvidoma v sorazmerju s številom gostov, ki jih
gostitelj povabi na slovesni obed.
24. člen
Gostitelj in gost na slovesnem obedu
izmenjata zdravici, ki sta lahko na začetku slovesnega obeda ali po glavni
jedi. Zdravica je lahko tudi vnaprej prevedena in natisnjena.
25. člen
Visokim predstavnikom tuje države iz prvega
odstavka 7. člena tega sklepa lahko ob državniškem in uradnem obisku v
Republiki Sloveniji gostitelj izroči darilo, katerega vrednost praviloma ne
presega višine zadnje uradno objavljene bruto povprečne plače na zaposlenega v
Republiki Sloveniji. Gostitelj praviloma izroči glavnemu gostu eno glavno
darilo v imenu države. Darila se tujim gostom izročajo praviloma ob državniških
in uradnih obiskih, razen če obstaja vzajemna obveznost. Če je gost na obisku z
zakoncem ali partnerjem, se darilo izroči tudi zakoncu ali partnerju. Darila se
izročajo tudi članom uradne delegacije, darila manjše vrednosti pa tudi
varnostnemu in tehničnemu osebju gosta. Če gost gostitelju ne izroči darila,
načeloma tudi gostitelj ne izroči darila gostu.
Darila se praviloma izročajo ob državniških
in uradnih obiskih predsednika Republike Slovenije in uradnih obiskih visokih
predstavnikov Republike Slovenije v tujini, in sicer eno glavno darilo
gostitelju in eno zakoncu ali partnerju ter darila funkcionarjem tujih držav,
Evropske komisije oziroma mednarodne organizacije, s katerimi se visoki
predstavniki Republike Slovenije srečajo na uradnih pogovorih. Darila manjše
vrednosti se v tujini načeloma izročajo tudi varnostnemu in tehničnemu osebju
gostitelja, lahko tudi otrokom gostitelja, če so vključeni v program obiska.
Darila se izbirajo glede na rang in
zanimanje prejemnika. Praviloma so darila izdelana v Republiki Sloveniji in
predstavljajo slovensko kulturno dediščino. Stroške protokolarnih daril krije
Protokol iz svojega letnega finančnega načrta. Stroške protokolarnih daril pri
protokolarnih dogodkih, katerih nosilec je minister za zunanje zadeve Republike
Slovenije, krije Ministrstvo iz finančnega načrta Ministrstva za zunanje zadeve
Republike Slovenije. Za izbiro, pripravo, usklajevanje in nabavo daril, ki jih
izročajo gostitelji, skrbi Protokol oziroma Ministrstvo.
Protokol in Ministrstvo vodita evidenco o
izročenih darilih. Vsak od organov, udeleženih v državniških in uradnih obiskih
v tujini ali obiskih v Republiki Sloveniji, sam vodi evidenco o darilih, ki so
jih prejeli njihovi funkcionarji in uslužbenci.
26. člen
Vse stroške pri uresničevanju protokolarnih
nalog, razen stroškov za zaposlene v Protokolu in za protokolarna darila iz
prejšnjega člena, ki nastajajo pri izvajanju protokolarnih dogodkov, poravnajo
uporabniki oziroma organi gostitelja sami iz sredstev svojega finančnega
načrta. Protokol lahko krije omenjene stroške tudi neposredno, vendar jih mora
organ gostitelja Protokolu povrniti v 30 dneh od prejema zahtevka za
refundacijo stroškov.
Če je za izvedbo protokolarnega dogodka,
katerega gostitelji so predsednik Republike Slovenije, predsednik Državnega
zbora Republike Slovenije, predsednik Vlade Republike Slovenije, potrebna
navzočnost zdravnika, je ta del stalnega spremstva. Stroške zdravnika krije
gostitelj.
27. člen
Državniški obiski v Republiki Sloveniji
praviloma trajajo do tri delovne dneve, uradni in delovni obiski pa do dva
delovna dneva. Enako velja za državniške in uradne obiske predsednika Republike
Slovenije ter uradne in delovne obiske visokih predstavnikov Republike
Slovenije v tujini.
Sobote, nedelje, prazniki in dela prosti
dnevi praviloma niso protokolarni dnevi za državniške, uradne in delovne
obiske.
Protokolarni čas je praviloma od 9. do 21.
ure.
28. člen
Kadar gost prihaja na obisk z zakoncem ali
partnerjem, sodeluje pri sprejemu, poslovitvi in drugih protokolarnih obveznostih
zakonec ali partner gostitelja ali druga oseba, ki na pobudo gostitelja
prevzame vlogo gostitelja zakonca ali partnerja gosta.
29. člen
Kadar se šef države, predsednik parlamenta
in predsednik Evropskega parlamenta ter predsednik vlade, predsednik Evropskega
sveta, predsednik Evropske komisije in šef mednarodne organizacije v rangu
predsednika vlade samo ustavi na območju Republike Slovenije in pot nadaljuje,
Protokol z gostiteljem določi obseg protokolarnega dogodka.
Kadar se minister za zunanje zadeve ali šef
mednarodne organizacije ali šef specializirane agencije v rangu ministra za
zunanje zadeve samo ustavi na območju Republike Slovenije in pot nadaljuje,
Ministrstvo z gostiteljem določi obseg protokolarnega dogodka.
IV. OBISKI VISOKIH PREDSTAVNIKOV REPUBLIKE SLOVENIJE V TUJINI
30. člen
Ob državniških, uradnih in delovnih obiskih
predsednika Republike Slovenije ter uradnih in delovnih obiskih predsednika
Državnega zbora Republike Slovenije, predsednika Vlade Republike Slovenije in
predsednika Državnega sveta Republike Slovenije v tujini Protokol v sodelovanju
s koordinatorjem obiska izmed zaposlenih v organu gostitelja pripravi program
obiska ter ureja protokolarne in organizacijske zadeve.
Če je za izvedbo obiskov visokih predstavnikov
Republike Slovenije v tujini potrebna navzočnost zdravnika, je ta del spremstva
uradne delegacije. Stroške zdravnika krije organ posameznega visokega
predstavnika.
31. člen
Zakonec ali partner predsednika Republike
Slovenije, predsednika Državnega zbora Republike Slovenije, predsednika Vlade
Republike Slovenije in ministra za zunanje zadeve Republike Slovenije se v
soglasju z državo gostiteljico lahko udeleži obiskov v tujini.
Samostojni obisk zakonca ali partnerja
predsednika Republike Slovenije v tujini je protokolarni dogodek, če zakonca
ali partnerja povabi na obisk najvišji organ države gostiteljice ali se na
povabilo udeleži dogodka mednarodnega, humanitarnega ali širšega javnega
značaja, ki je pomemben za prepoznavnost in ugled Republike Slovenije.
32. člen
Ob zasebnih obiskih predsednika Republike
Slovenije, predsednika Državnega zbora Republike Slovenije, predsednika Vlade
Republike Slovenije in predsednika Državnega sveta Republike Slovenije v tujini
se pri odhodu in prihodu ne organizira uradna slovesnost.
33. člen
Predsednik Republike Slovenije, predsednik
Državnega zbora Republike Slovenije in predsednik Vlade Republike Slovenije
lahko ob obisku v tujini priredijo povratne sprejeme, kosila ali večerje le v
državah, kjer je to stalna protokolarna praksa.
V. PROTOKOLARNI DOGODKI ZAKONCA ALI PARTNERJA PREDSEDNIKA
REPUBLIKE SLOVENIJE, PREDSEDNIKA DRŽAVNEGA ZBORA REPUBLIKE SLOVENIJE, PREDSEDNIKA
VLADE REPUBLIKE SLOVENIJE IN MINISTRA ZA ZUNANJE ZADEVE REPUBLIKE SLOVENIJE
34. člen
Protokol opravlja protokolarne naloge za
zakonca ali partnerja predsednika Republike Slovenije, predsednika Državnega
zbora Republike Slovenije in predsednika Vlade Republike Slovenije, ko je v
Republiki Sloveniji ali v tujini nosilec protokolarnih dogodkov predsednik
Republike Slovenije, predsednik Državnega zbora Republike Slovenije ali
predsednik Vlade Republike Slovenije in ga zakonec ali partner spremlja in
kadar je zakonec ali partner nosilec protokolarnih dogodkov v Republiki
Sloveniji.
Zakonec ali partner predsednika Republike
Slovenije je nosilec protokolarnega dogodka v Republiki Sloveniji, kadar gre za
dogodek mednarodnega, humanitarnega ali širšega javnega značaja, ki je pomemben
za prepoznavnost in ugled Republike Slovenije ali za varstvo in širitev temeljnih
vrednot ter za katerega je primerno, da je nosilec zakonec ali partner
predsednika Republike Slovenije. Zakonec ali partner predsednika Republike
Slovenije je nosilec protokolarnega dogodka v tujini v primerih, določenih s
tem sklepom.
Za protokolarne dogodke zakonca ali
partnerja predsednika Republike Slovenije, predsednika Državnega zbora
Republike Slovenije, predsednika Vlade Republike Slovenije in ministra za
zunanje zadeve Republike Slovenije organ nosilca dogodka zagotovi uporabo
prevoznih sredstev in protokolarnih objektov ter zagotovi financiranje potnih,
nastanitvenih stroškov in drugih stroškov bivanja.
Protokol sodeluje pri opravljanju
protokolarnih nalog za zakonca ali partnerja predsednika Republike Slovenije,
predsednika Državnega zbora Republike Slovenije, predsednika Vlade Republike
Slovenije in ministra za zunanje zadeve Republike Slovenije z zakoncem ali
partnerjem osebno ter s Kabinetom predsednika Republike Slovenije, Kabinetom
predsednika Državnega zbora Republike Slovenije, s Kabinetom predsednika Vlade
Republike Slovenije in Kabinetom ministra za zunanje zadeve Republike
Slovenije.
Protokol pri opravljanju protokolarnih
nalog za zakonca ali partnerja predsednika Republike Slovenije, predsednika
Državnega zbora Republike Slovenije in predsednika Vlade Republike Slovenije
zagotovi organizacijsko podporo pri pripravi in izvedbi protokolarnih dogodkov.
Ministrstvo opravlja protokolarne naloge za
zakonca ali partnerja ministra za zunanje zadeve Republike Slovenije, ko je
minister za zunanje zadeve Republike Slovenije doma ali v tujini nosilec
protokolarnih dogodkov ter ga zakonec ali partner spremlja in kadar je zakonec
ali partner sam nosilec protokolarnih dogodkov. Ministrstvo zgoraj naštetih
nalog ne opravlja samo ob uradnem obisku ministra za zunanje zadeve in šefa
mednarodne organizacije z zakoncem ali partnerjem v Republiki Sloveniji.
Ministrstvo sodeluje pri opravljanju
protokolarnih nalog za zakonca ali partnerja ministra za zunanje zadeve
Republike Slovenije z zakoncem ali partnerjem osebno ter s Kabinetom ministra
za zunanje zadeve Republike Slovenije.
Ministrstvo pri opravljanju protokolarnih
nalog za zakonca ali partnerja ministra za zunanje zadeve Republike Slovenije
zagotovi organizacijsko podporo pri pripravi in izvedbi protokolarnih dogodkov.
VI. DRŽAVNE PROSLAVE IN DRUGE PRIREDITVE DRŽAVNEGA POMENA
35. člen
Koordinacijski odbor za državne proslave in
prireditve (v nadaljnjem besedilu: Koordinacijski odbor) usklajuje organizacijo
proslav ob državnih praznikih in sodeluje pri počastitvah obletnic pomembnih
političnih, kulturnih, gospodarskih in zgodovinskih dogodkov ter ob drugih
prireditvah državnega pomena.
36. člen
Koordinacijski odbor in prireditve imenuje
Vlada Republike Slovenije. Odbor sestavljajo: predsednik odbora, ki je minister
za področje kulture, vodja službe, ki skrbi za organizacijo državnih proslav,
ter sekretar in izvedbeni koordinator odbora ter člani na predlog: Urada
predsednika Republike Slovenije (1), Državnega zbora Republike Slovenije (1),
Kabineta predsednika Vlade Republike Slovenije (1), Državnega sveta Republike
Slovenije (1), Ustavnega sodišča Republike Slovenije (1), Ministrstva za
zunanje zadeve Republike Slovenije (1), Ministrstva za obrambo Republike
Slovenije (1), Ministrstva za notranje zadeve in javno upravo Republike
Slovenije (1), Ministrstva za kulturo Republike Slovenije (1), Generalnega
sekretariata Vlade Republike Slovenije (1), Protokola (1), Urada Vlade
Republike Slovenije za komuniciranje (1), Zveze veteranov vojne za Slovenijo
(1) in Zveze policijskih veteranskih društev Sever (1).
Na predlog predsednika Koordinacijskega
odbora se imenujeta namestnik predsednika in sekretar Koordinacijskega odbora.
Koordinacijski odbor lahko v posameznih
primerih povabi k sodelovanju tudi predstavnike drugih državnih organov,
lokalnih skupnosti in predstavnike civilne družbe.
Na državne proslave ob dnevu državnosti ter
ob dnevu samostojnosti in enotnosti se vedno vabijo člani Predsedstva Republike
Slovenije, Vlade Republike Slovenije in Skupščine Republike Slovenije iz časov
osamosvojitev, ki imajo na državni proslavi strnjen sedežni red.
37. člen
Administrativno-tehnična, finančna in
organizacijska opravila za delo Koordinacijskega odbora zagotavlja Ministrstvo
za kulturo Republike Slovenije, ki je kot proračunski uporabnik nosilec
proračunske postavke v državnem proračunu, namenjene financiranju počastitev
praznikov in drugih dogodkov državnega pomena.
Protokol zagotavlja organizacijo in izvedbo
protokolarnih opravil pri državnih proslavah in drugih dogodkih državnega
pomena.
38. člen
Na koncu tekočega koledarskega leta
Koordinacijski odbor sestavi koledar državnih proslav in prireditev državnega
pomena v naslednjem letu ter določi način in obseg počastitve posameznih
dogodkov. Časovni načrt predloži v potrditev Vladi Republike Slovenije do konca
januarja naslednjega leta.
39. člen
Na državnih proslavah praviloma nastopi le
en govornik: ali predsednik Republike Slovenije ali predsednik Državnega zbora
Republike Slovenije ali predsednik Vlade Republike Slovenije ali predsednik
Ustavnega sodišča Republike Slovenije, izjemoma pa lahko tudi minister v Vladi
Republike Slovenije ali drugi visoki predstavnik Republike Slovenije. Govornika
določi Koordinacijski odbor po dogovoru z govorniki.
VII. ODLIKOVANJA, SLOVESNI PODPISI LISTIN IN PREDAJE
POVERILNIH PISEM, KOPIJ POVERILNIH PISEM IN PREDSTAVITVENIH PISEM
40. člen
Protokol organizira slovesnosti ob vročanju
odlikovanj Republike Slovenije, kadar jih vročajo predsednik Republike
Slovenije ali drugi predstavniki, ki jih za to pooblasti predsednik Republike
Slovenije, na ozemlju Republike Slovenije.
41. člen
Protokol sodeluje pri organiziranju
slovesnosti ob podpisu meddržavnih in drugih uradnih listin, pomembnih za
državo. Če je gostitelj obiska v Republiki Sloveniji minister za zunanje zadeve
Republike Slovenije in sta podpisnika meddržavnih in drugih uradnih listin,
pomembnih za državo, izključno ministra za zunanje zadeve, slovesnosti ob podpisu
organizira Ministrstvo.
42. člen
Ministrstvo organizira slovesnosti ob predaji
kopij poverilnih pisem vodij diplomatskih predstavništev in predstavitvenih
pisem vodij predstavništev mednarodnih organizacij v Ministrstvu za zunanje
zadeve Republike Slovenije.
Protokol organizira slovesnosti ob predaji
poverilnih pisem vodij diplomatskih predstavništev predsedniku Republike
Slovenije v Predsedniški palači.
Pri predaji poverilnih pisem predsedniku
Republike Slovenije so praviloma navzoči:
-
minister za zunanje zadeve Republike Slovenije ali državni sekretar v
Ministrstvu za zunanje zadeve Republike Slovenije ali generalni direktor v
Ministrstvu za zunanje zadeve Republike Slovenije,
-
generalni sekretar Urada predsednika Republike Slovenije ali šef
Kabineta predsednika Republike Slovenije,
-
svetovalec predsednika Republike Slovenije za diplomatska vprašanja.
VIII. DRŽAVNI POGREBI IN DNEVI ŽALOVANJA
43. člen
Protokol organizira državne pogrebe.
Državni pogreb se organizira ob smrti nosilcev funkcij predsednika Republike
Slovenije, predsednika Državnega zbora Republike Slovenije in predsednika Vlade
Republike Slovenije med njihovim mandatom. O državnih pogrebih nekdanjih
nosilcev funkcij tega in drugih rangov odloči vlada.
44. člen
Pri državnih pogrebih visokih predstavnikov
Republike Slovenije iz prejšnjega člena sodeluje Častna enota Republike
Slovenije.
45. člen
Ob hudih naravnih, prometnih in drugih
nesrečah ter ob smrti najvidnejših osebnosti doma ali v tujini lahko Vlada
Republike Slovenije razglasi dan ali dneve žalovanja v Republiki Sloveniji. Ob
dnevu žalovanja se vse zastave na državnih institucijah spustijo na pol droga.
V primerih iz prejšnjega odstavka pri
organizaciji žalnih slovesnosti sodeluje Protokol.
IX. POLAGANJE VENCEV
46. člen
Protokol organizira slovesnosti ob
polaganju vencev na spomenike v Republiki Sloveniji, kadar jih polagajo
predsednik Republike Slovenije, predsednik Državnega zbora Republike Slovenije
in predsednik Vlade Republike Slovenije.
Od dnevu državnosti praviloma položijo
venec na Pomnik padlim v vojni za Slovenijo '91 na Novih Žalah v Ljubljani
predsednik Republike Slovenije, minister za obrambo Republike Slovenije,
minister za notranje zadeve Republike Slovenije, načelnik Generalštaba
Slovenske vojske in generalni direktor Policije, lahko pa tudi predsednik
Državnega zbora Republike Slovenije in predsednik Vlade Republike Slovenije.
Ob dnevu spomina na mrtve praviloma
položijo venec na Pomnik padlim v vojni za Slovenijo '91 na Novih Žalah v
Ljubljani, na spomenik v Spominskem parku padlih borcev in talcev na Žalah v
Ljubljani ter na pomnik Lipa sprave na Žalah predsednik Republike Slovenije,
predsednik Državnega zbora Republike Slovenije, predsednik Vlade Republike
Slovenije, predsednik Državnega sveta Republike Slovenije, načelnik
Generalštaba Slovenske vojske in generalni direktor Policije.
Polaganje venca se lahko organizira tudi na
druge spomenike.
Protokol organizira tudi polaganje venca,
ki ga ob državniškem ali uradnem obisku v Republiki Sloveniji polaga šef tuje
države.
47. člen
Naloge ob polaganju vencev na spomenike v
Republiki Sloveniji in častno stražo, kadar jih polagajo predsednik Republike
Slovenije, predsednik Državnega zbora Republike Slovenije in predsednik Vlade
Republike Slovenije, izvaja Garda Slovenske vojske.
Pri polaganju venca ob dnevu spomina na
mrtve na Pomnik padlim v vojni za Slovenijo '91 na Novih Žalah v Ljubljani
sodeluje 36 pripadnikov, na spomenik v Spominskem parku padlih borcev in talcev
na Žalah v Ljubljani ter na pomnik Lipa sprave na Žalah v Ljubljani pa 24
pripadnikov (skupaj 60 pripadnikov, od tega 48 vojakov, 8 podčastnikov in 4
častniki).
X. VOJAŠKE ČASTI
48. člen
Častna enota Republike Slovenije,
sestavljena iz Garde Slovenske vojske ter Vojaškega ali Policijskega orkestra,
sodeluje v ceremonialu sprejema z vojaškimi častmi ob prihodu in odhodu šefov
držav na državniški obisk ter ob prihodu šefov držav, predsednikov vlad,
predsednika Evropskega sveta, predsednika Evropske komisije in šefov
mednarodnih organizacij v rangu predsednika vlade na uradni obisk v Republiko
Slovenijo.
Kadar ceremonial sprejema z vojaškimi častmi
ne poteka na letališču, gosta na letališču ob prihodu in odhodu pozdravi kordon
vojakov Garde Slovenske vojske (skupaj 13 pripadnikov, od tega 12 vojakov, 1
podčastnik).
49. člen
Pri prihodu in odhodu šefa tuje države
sodelujejo trije častni vodi (skupaj 55 pripadnikov, od tega 48 vojakov, 2
podčastnika in 5 častnikov).
Pri prihodu predsednika tuje vlade
sodelujeta dva častna voda (skupaj 38 pripadnikov, od tega 32 vojakov, 2 podčastnika
in 4 častniki).
50. člen
Pri slovesnosti ob predaji poverilnih pisem
vodij diplomatskih predstavništev držav predsedniku Republike Slovenije
sodeluje častni oddelek (skupaj 15 pripadnikov, od tega 12 vojakov, 2
podčastnika in 1 častnik).
Častni oddelek sodeluje tudi pri podelitvi
najvišjih odlikovanj in drugih podobnih dogodkih državnega pomena, ki jih
priredi predsednik Republike Slovenije.
51. člen
Garda Slovenske vojske sodeluje tudi na
državnih proslavah in drugih prireditvah državnega pomena. Na slovesnosti ob
dnevu državnosti Garda Slovenske vojske izstreli šest častnih topovskih salv iz
šestih topov z Ljubljanskega gradu.
52. člen
Ob uradnih protokolarnih dogodkih doma in v
tujini predsednika Republike Slovenije praviloma spremlja pribočnik.
XI. UPORABA OBJEKTOV ZA PROTOKOLARNE DOGODKE
53. člen
Objekte kompleksov JGZ Brdo, Vile Bled,
Vile Zlatorog, Gradu Strmol, Vile Podrožnik in Vile Tartini, ki jih uporablja
Javni gospodarski zavod za protokolarne storitve Republike Slovenije, v skladu
s predpisi o ustanovitvi in delovanju navedenega zavoda praviloma prednostno
uporabljajo predsednik Republike Slovenije, predsednik Državnega zbora
Republike Slovenije, predsednik Vlade Republike Slovenije, podpredsedniki Vlade
Republike Slovenije, predsednik Ustavnega sodišča Republike Slovenije,
predsednik Vrhovnega sodišča Republike Slovenije, varuh človekovih pravic
Republike Slovenije, predsednik Računskega sodišča Republike Slovenije in
ministri v Vladi Republike Slovenije. Objekte lahko uporabljajo tudi drugi, in
sicer za protokolarne, reprezentančne in druge namene s področja delovanja
državnih organov Republike Slovenije. Če državni organi Republike Slovenije ne
organizirajo protokolarnih dogodkov v svojih poslopjih, jih praviloma morajo
načrtovati in izvesti v drugih objektih, ki so v uporabi navedenega javnega
zavoda, in za opravljeno storitev plačati ceno po veljavnem ceniku. Objekte v
uporabi navedenega javnega zavoda morajo organi državne uprave praviloma
uporabljati tudi za nastanitev svojih gostov, če se stroški nastanitve krijejo
iz državnega proračuna.
Kristalno dvorano predsedniške oziroma
vladne palače prednostno uporabljata predsednik Republike Slovenije in
predsednik Vlade Republike Slovenije, lahko pa tudi ministri Vlade Republike
Slovenije in generalni sekretar Vlade Republike Slovenije. Kompleks objektov
Vlade Republike Slovenije na Gregorčičevi ulici v Ljubljani prednostno
uporablja predsednik Vlade Republike Slovenije, lahko pa tudi ministri Vlade
Republike Slovenije in generalni sekretar Vlade Republike Slovenije.
XII. UPORABA PREVOZNIH SREDSTEV
54. člen
Protokolarne avtomobilske prevoze opravlja
Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije. Protokolarni prevozi so vezani
na izvedbo protokolarnih dogodkov.
Storitve avtomobilskih prevozov Generalnega
sekretariata Vlade Republike Slovenije se uporabljajo pri izvedbi predhodnic za
obisk tujega gosta v Republiki Sloveniji. Ob izredno slabih vremenskih razmerah
ali večji oddaljenosti krajev ali drugih ovirah na cesti, ki zahtevajo
spretnosti poklicnega voznika, se storitve avtomobilskih prevozov Generalnega
sekretariata Vlade Republike Slovenije uporabljajo tudi za izvedbo predhodnic
protokolarnega dogodka v Republiki Sloveniji. Za primere iz prejšnjega odstavka
je mogoče najeti poklicnega voznika drugje, če ga ni mogoče najeti v okviru
zmogljivosti Generalnega sekretariata Vlade Republike Slovenije.
55. člen
Stroške opravljenih protokolarnih prevozov
poravna v celoti tisti organ, ki je bil glavni gostitelj in nosilec programa
obiska. Stroške prevozov za predhodnice poravna Protokol.
XIII. OBVEZNOSTI NAROČNIKOV PROTOKOLARNIH DOGODKOV
56. člen
Stroške, ki nastanejo pri opravljanju
protokolarnih nalog, razen stroškov za protokolarna darila ob upoštevanju 27.
člena tega sklepa ter stroškov dnevnic, nočitev in potnih stroškov zaposlenih v
Protokolu, poravnajo uporabniki ali naročniki iz sredstev svojega finančnega
načrta. Za naročnika ali uporabnika se štejejo naslednji organi: Urad
predsednika Republike Slovenije, Državni zbor Republike Slovenije, Kabinet
predsednika Vlade Republike Slovenije, Državni svet Republike Slovenije,
Ustavno sodišče Republike Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije, Varuh
človekovih pravic Republike Slovenije, Računsko sodišče Republike Slovenije in
Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenije.
57. člen
Naročniki protokolarnih dogodkov morajo
upoštevati strokovne usmeritve Protokola pri njihovi organizaciji in izvedbi.
XIV. OBVEŠČANJE PRISTOJNIH ORGANOV O PROTOKOLARNIH DOGODKIH
58. člen
Protokol o vsakem protokolarnem dogodku z
uradno beležko obvešča pristojne organe. (črtan)
Center za varovanje in zaščito ter Urad
Vlade Republike Slovenije za komuniciranje Protokol ob državniških in uradnih
obiskih obvesti takoj, ko je o obisku obveščen, ter ju ves čas aktivno
vključuje v priprave obiska.
Prav tako Protokol, ko je obveščen o
delovnih in zasebnih obiskih, o tem obvesti Center za varovanje in zaščito in
ga aktivno vključuje v priprave obiska.
XV. VAROVANJE OB PROTOKOLARNIH DOGODKIH
59. člen
Protokol ali Ministrstvo o protokolarnih
dogodkih obvestita Center za varovanje in zaščito, ki opravlja naloge varovanja
v skladu s predpisi o varovanju določenih oseb, objektov in okolišev objektov,
v katerih so sedeži državnih organov.
Protokol in Ministrstvo pri organizaciji in
izvedbi protokolarnih dogodkov upoštevata mnenja in strokovne predloge Centra
za varovanje in zaščito, ki se nanašajo na izvajanje ukrepov varovanja, Center
za varovanje in zaščito pa upošteva mnenja in strokovne predloge Protokola ali
Ministrstva, če z njimi ni ovirano izvajanje teh ukrepov.
Priloga: Navodilo za izvajanje Sklepa o določitvi protokolarnih
pravil
Sklep o določitvi protokolarnih pravil (Uradni
list RS, št. 23/12)
vsebuje naslednji končni določbi:
»XVI. KONČNI DOLOČBI
60. člen
Z dnem uveljavitve tega sklepa preneha
veljati Sklep o določitvi protokolarnih pravil (Uradni list RS, št. 85/09 in
6/12).
61. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembah in dopolnitvah Sklepa o
določitvi protokolarnih pravil (Uradni list RS, št. 44/13) vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
10. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembah in dopolnitvah Sklepa o
določitvi protokolarnih pravil (Uradni list RS, št. 76/13) vsebuje naslednjo končno določbo:
»Končna določba
11. člen
Ta sklep začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi Sklepa o določitvi
protokolarnih pravil (Uradni list RS, št. 35/15)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.