Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Sklepa o
ustanovitvi javnega zavoda Slovenska akreditacija obsega:
-
Sklep o ustanovitvi javnega zavoda Slovenska
akreditacija (Uradni list RS, št. 36/00 z dne 26. 4. 2000),
-
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi javnega
zavoda Slovenska akreditacija (Uradni list RS, št. 23/01 z dne 30. 3. 2001).
SKLEP
o ustanovitvi javnega zavoda
Slovenska akreditacija
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
S tem sklepom Republika Slovenija, da bi
dosegla cilje iz zakona o akreditaciji, ustanavlja javni zavod Slovenska
akreditacija. Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja Vlada Republike Slovenije.
Z ustanovitvijo Slovenske akreditacije se
zagotavlja trajno in nemoteno opravljanje nalog nacionalne akreditacijske
službe na način in pod pogoji, ki veljajo za javno službo.
II. IME IN SEDEŽ SLOVENSKE AKREDITACIJE
2. člen
Ime javnega zavoda je: Slovenska
akreditacija.
Skrajšano ime je: SA
Ime javnega zavoda v angleškem jeziku je:
Slovenian Accreditation
Sedež: Šmartinska 140, Ljubljana.
III. DEJAVNOST SLOVENSKE AKREDITACIJE
3. člen
Dejavnost Slovenske akreditacije se v
skladu z uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Uradni
list RS, št. 34/94, 13/95, 33/95, 15/96, 89/98 in 12/99) glasi:
L/75.13 – dejavnost javnih ustanov za pospeševanje poslovnih
dejavnosti,
M/80.422 – drugo izobraževanje,
K/74.841 – prirejanje razstav, sejmov,
kongresov,
K/74.843 – druge poslovne dejavnosti,
DE/22.11 – izdajanje knjig,
DE/22.13 – izdajanje revij in periodike,
DE/22.15 – drugo založništvo,
DE/22.33 – razmnoževanje računalniških zapisov,
K/74.831 – prevajanje,
K/74.832 – fotokopiranje in drugo razmnoževanje,
K/72.30 – obdelava podatkov,
K/72.40 – dejavnosti, povezane s podatkovnimi
bazami.
4. člen
Slovenska akreditacija bo pod pogoji,
opredeljenimi v drugem odstavku 1. člena tega sklepa kot nacionalna
akreditacijska služba opravljala naslednje naloge:
-
akreditiranje preskuševalnih in kalibracijskih
laboratorijev,
-
akreditiranje certifikacijskih organov za
certificiranje proizvodov, sistemov vodenja in osebja,
-
akreditiranje kontrolnih organov,
-
drugo ugotavljanje in potrjevanje
usposobljenosti za izvajanje postopkov ugotavljanja skladnosti, vključno z
ugotavljanjem izpolnjevanja zahtev za organe za ugotavljanje skladnosti v
skladu s posameznimi predpisi, ki določajo ugotavljanje skladnosti,
-
svetovanje državni upravi na področju
akreditacije in drugega ugotavljanja ali potrjevanja usposobljenosti za
izvajanje postopkov ugotavljanja skladnosti,
-
izdajanje strokovnih publikacij,
-
promocija akreditacije,
-
druge naloge, povezane z izvajanjem sistema
akreditiranja.
5. člen
Slovenska akreditacija se vključuje v
dejavnost akreditiranja na mednarodni ravni in se v ta namen povezuje in sklepa
sporazume s sorodnimi organizacijami. Slovenska akreditacija sodeluje v
evropskih in mednarodnih združenjih za akreditacijo in predstavlja interese
Republike Slovenije v njih.
IV. ORGANI SLOVENSKE AKREDITACIJE
6. člen
Organ upravljanja Slovenske akreditacije je
svet, ki šteje trinajst članov.
Člane sveta imenujejo:
1.
štiri člane ustanovitelj in sicer:
-
enega na predlog ministrstva, pristojnega za
trg,
-
enega na predlog ministrstva, pristojnega za
znanost,
-
enega na predlog ministrstev, pristojnih za
tehnično zakonodajo,
-
enega na predlog ministrstva, pristojnega za
kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano;
2.
tri člane Gospodarska zbornica Slovenije in
sicer:
-
enega predstavnika proizvajalcev oziroma
izvajalcev storitev,
-
enega predstavnika trgovskih organizacij,
-
enega predstavnika organov za ugotavljanje
skladnosti;
3.
tri člane Zveza inženirjev in tehnikov
Slovenije in sicer:
-
enega predstavnika strokovnih združenj,
-
dva predstavnika organov za ugotavljanje
skladnosti;
4.
enega člana Strokovni meroslovni svet iz 5.
člena zakona o meroslovju (Uradni list RS, št. 22/00) kot predstavnika
industrijskega meroslovja,
5.
enega člana zveza potrošniških organizacij kot
predstavnika potrošnikov.
Enega člana izvolijo delavci Slovenske
akreditacije na neposrednih in tajnih volitvah.
Predsednika sveta izvolijo člani sveta
izmed sebe.
7. člen
Mandat članov sveta je štiri leta.
Po preteku mandata so člani sveta lahko
ponovno imenovani oziroma izvoljeni.
8. člen
Svet obravnava in sprejema:
-
statut,
-
druge splošne akte, če ni s statutom določeno,
da jih sprejme direktor,
-
program razvoja,
-
letni program dela in poročilo o njegovem
izvajanju,
-
finančni načrt in zaključni račun,
-
cenik storitev,
-
merila za nagrajevanje članov sveta in odbora
za akreditacijo.
Svet imenuje in razrešuje direktorja
Slovenske akreditacije s soglasjem ustanovitelja, imenuje člane odbora za
akreditacijo na predlog direktorja, odloča o varstvu pravic delavcev Slovenske
akreditacije ter opravlja druge naloge v skladu z zakonom in statutom.
V postopkih akreditiranja in drugega
ugotavljanja oziroma potrjevanja usposobljenosti obravnava in odloča o
pritožbah v zvezi z odločitvami o akreditaciji.
Svet vsako leto poroča ustanovitelju o delu
Slovenske akreditacije.
9. člen
Svet veljavno odloča, če je na seji navzoča
več kot polovica njegovih članov, odločitve pa sprejema z večino navzočih
članov. Svet sprejme statut z večino vseh članov.
Način dela sveta se podrobneje določi s
statutom in poslovnikom o delu sveta.
10. člen
Delo in poslovanje Slovenske akreditacije
vodi direktor. Mandat direktorja traja pet let in je po izteku mandata lahko
imenovan ponovno.
Direktor predstavlja in zastopa Slovensko
akreditacijo brez omejitev, odgovoren je za strokovno delo Slovenske akreditacije
in za zakonitost njenega dela.
Direktor sprejema splošne akte Slovenske
akreditacije skladno s statutom in opravlja druge naloge, določene z zakonom in
statutom.
11. člen
Za direktorja je lahko imenovan kdor
izpolnjuje naslednje pogoje:
-
univerzitetna izobrazba,
-
najmanj 10 let delovnih izkušenj,
-
sposobnost za organiziranje in vodenje dela,
-
izkušnje z uporabo mednarodnih standardov s
področja akreditiranja,
-
aktivno znanje angleškega jezika,
-
druge pogoje, določene z zakonom in statutom.
12. člen
Strokovno delo Slovenske akreditacije
usmerja odbor za akreditacijo, ki lahko šteje največ petnajst članov.
Odbor za akreditacijo sestavljajo zaposleni
v Slovenski akreditaciji, ki so odgovorni za posamezna področja akreditiranja,
zunanji strokovnjaki in uporabniki z vseh področij akreditiranja, ter
predstavnik ocenjevalcev. Direktor je član odbora za akreditacijo po funkciji,
ne more pa biti izvoljen za predsednika.
Pristojnosti odbora za akreditacijo,
njegovo sestavo in način določitve njegovih članov ter način delovanja se
določijo s statutom.
V. DELOVNA RAZMERJA
13. člen
Za urejanje delovnih razmerij v Slovenski
akreditaciji se uporabljajo predpisi, ki urejajo položaj in plače zaposlenih v
javnem sektorju ter določbe normativnega dela kolektivne pogodbe za
raziskovalno dejavnost.
VI. VIRI, NAČIN IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO
SLOVENSKE AKREDITACIJE
14. člen
Slovenska akreditacija pridobiva sredstva
za svoje delo:
-
iz proračuna Republike Slovenije,
-
s plačili za storitve,
-
iz drugih virov.
Iz drugih virov lahko Slovenska
akreditacija pridobiva sredstva le s soglasjem Vlade Republike Slovenije.
15. člen
Višina financiranja iz državnega proračuna
se določi na podlagi letnega programa dela in finančnega načrta. Pri tem
se upošteva tudi predvidena višina sredstev iz plačil za storitve in iz
drugih virov.
Višina in namen sredstev iz državnega
proračuna se določita z letno pogodbo, ki jo skleneta Ministrstvo za
ekonomske odnose in razvoj in Slovenska akreditacija. Slovenska akreditacija
predloži finančni načrt in program dela za naslednje leto Ministrstvu za
ekonomske odnose in razvoj, najpozneje do datuma, ki je določen za predložitev
državnega proračuna.
Po sprejemu državnega proračuna se program
dela po potrebi prilagodi obsegu financiranja za tisto leto.
VII. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN KRITJE
PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO
16. člen
O razpolaganju s presežkom prihodkov nad
odhodki in o kritju primanjkljaja odloča ustanovitelj. Primanjkljaja, ki
nastane pri izvajanju dejavnosti za trg, ustanovitelj ne krije.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI V PRAVNEM PROMETU
17. člen
Slovenska akreditacija je pravna oseba, ki
nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi
pravicami in obveznostmi brez omejitev, v svojem imenu in za svoj račun.
Slovenska akreditacija odgovarja za svoje delo z vsemi sredstvi, s katerimi
razpolaga, vključno s sredstvi iz 26. člena tega sklepa.
IX. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI SLOVENSKE
AKREDITACIJE
18. člen
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti
Slovenske akreditacije iz naslova opravljanja nalog iz drugega odstavka 3.
člena zakona o akreditaciji.
Za druge obveznosti Slovenske akreditacije
ustanovitelj ne odgovarja.
X. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN SLOVENSKE
AKREDITACIJE
19. člen
Da bi bili zagotovljeni smotrna izraba
proračunskih sredstev in zakonitost dela se nadzor nad delom Slovenske
akreditacije izvaja skladno s predpisi o zavodih, predpisi o organizaciji
uprave in predpisi o javnih financah.
20. člen
Ustanovitelj ima naslednje pravice:
-
ugotavlja skladnost planov razvoja in dela
Slovenske akreditacije s potrebami Republike Slovenije,
-
spremlja skladnost porabe sredstev z letnim
programom dela in finančnim načrtom,
-
odloča o statusnih spremembah,
-
daje soglasje k spremembam in razširitvam
dejavnosti,
-
daje soglasje k statutu,
-
daje soglasje k imenovanju direktorja,
-
daje soglasje k finančnemu načrtu, letnemu
programu dela in zaključnemu računu,
-
daje soglasje k sistemizaciji delovnih mest,
-
daje soglasje k ceniku,
-
daje soglasje k merilom za nagrajevanje članov
sveta in odbora za akreditacijo.
Predstavnik ustanovitelja lahko zahteva
pridobitev soglasja ustanovitelja tudi k vsem odločitvam sveta, ki vplivajo na
finančne in druge obveznosti ustanovitelja.
21. člen
Ustanovitelj svoje pravice in obveznosti
izvaja tako, da je zagotovljena taka stopnja neodvisnosti, nepristranosti in
integritete, ki omogoča Slovenski akreditaciji mednarodno primerljivost z
drugimi nacionalnimi akreditacijskimi službami, njeno članstvo v evropskih in
mednarodnih organizacijah za akreditacijo ter pristop in izvajanje sporazumov o
medsebojnem priznavanju akreditacijskih listin in listin, ki jih izdajajo
akreditirani organi.
22. člen
Slovenska akreditacija je dolžna
ustanovitelju:
-
najmanj enkrat letno poročati o izvajanju
letnega programa dela in razvoja,
-
predložiti letni finančni načrt in program
dela,
-
na njegov poziv posredovati podatke, potrebne
za spremljanje in financiranje dejavnosti.
Sklep o ustanovitvi javnega zavoda Slovenska
akreditacija (Uradni list RS, št. 36/00)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
23. člen
Do imenovanja direktorja Slovenske
akreditacije skladno z drugim odstavkom 8. člena tega sklepa opravlja njegove
naloge vršilec dolžnosti direktorja.
Zaradi izvedbe priprav za začetek dela
Slovenske akreditacije skladno z 11. členom zakona o zavodih je vršilec
dolžnosti direktorja pooblaščen, da opravi predvsem naslednje naloge:
-
pripravi vse potrebno in zahteva vpis
ustanovitve Slovenske akreditacije v sodni register,
-
sprejme začasni program dela,
-
sprejme začasni finančni načrt,
-
sklene pogodbo z ustanoviteljem o proračunskem
financiranju izvajanja zakonskih nalog,
-
v soglasju z ustanoviteljem sprejme začasni akt
o sistemizaciji delovnih mest,
-
sklene sporazum o prevzemu delavcev v skladu s
tretjim odstavkom 8. člena zakona o akreditaciji,
-
sklepa delovna razmerja,
-
sprejme začasni splošni akt, ki ureja cene storitev,
-
pozove subjekte iz drugega odstavka 6. člena
tega sklepa k imenovanju članov sveta,
-
pripravi vse potrebno za izvedbo volitev iz
tretjega odstavka 6. člena tega sklepa,
-
skliče in vodi sejo sveta do izvolitve
predsednika sveta,
-
predlaga svetu v sprejem statut,
-
opravi druga potrebna dejanja za začetek dela
Slovenske akreditacije.
24. člen
Slovenska akreditacija začne z delom, prvi
delovni dan naslednjega koledarskega meseca, ko je vršilec dolžnosti direktorja
obvestil ustanovitelja, da so izpolnjeni vsi pogoji za začetek dela.
25. člen
Slovenska akreditacija prevzame od Urada
Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje tiste delavce, ki
opravljajo naloge na področju akreditiranja. Začasni akt iz pete alinee drugega
odstavka 23. člena tega sklepa mora omogočiti prerazporeditev delavcev na
način, da se ne poslabšajo njihove pravice in obveznosti iz delovnega razmerja.
26. člen
Sredstva za ustanovitev in delo Slovenske
akreditacije zagotovi ustanovitelj.
Finančna sredstva za delo Slovenske
akreditacije v letu 2000 se zagotovijo na podlagi pogodbe, ki jo skleneta
Slovenska akreditacija in Urad Republike Slovenije za standardizacijo in
meroslovje. Višina in namen finančnih sredstev se določita na podlagi začasnega
programa dela in začasnega finančnega načrta Slovenske akreditacije.
Ustanovitelj prenese Slovenski akreditaciji
v njeno neodplačno uporabo materialna sredstva in opremo Urada Republike
Slovenije za standardizacijo in meroslovje, ki so namenjena izvajanju nalog na
področju akreditacije. Prenos materialnih sredstev in opreme iz prejšnjega
stavka se podrobno uredi s pogodbo med Uradom Republike Slovenije za
standardizacijo in meroslovje in Slovensko akreditacijo.
27. člen
Za izvajanje svoje dejavnosti uporablja
Slovenska akreditacija prostore v Ljubljani na Tivolski cesti 50, ki so sedaj v
uporabi sektorja za akreditacijo Urada Republike Slovenije za standardizacijo
in meroslovje.
28. člen
Ustanovitelj do usposobitve Slovenske
akreditacije v okviru Ministrstva za znanost in tehnologijo zagotavlja opravljanje
strokovnih in administrativnih del, povezanih s kadrovskimi zadevami.
29. člen
Do ustanovitve zveze potrošniških
organizacij imenuje člana sveta iz 5. točke drugega odstavka 6. člena tega
sklepa Urad Republike Slovenije za varstvo potrošnikov na predlog potrošniških
organizacij, registriranih pri tem uradu.
30. člen
Ta sklep začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi javnega
zavoda Slovenska akreditacija (Uradni list RS, št. 23/01) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.