Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o spodbujanju
učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije obsega:
-
Pravilnik o spodbujanju učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih
virov energije (Uradni list RS, št. 89/08 z dne 19. 9. 2008),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvi Pravilnika o spodbujanju učinkovite
rabe energije in rabe obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 25/09 z
dne 3. 4. 2009).
PRAVILNIK
o spodbujanju učinkovite rabe energije in rabe
obnovljivih virov energije
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
Ta pravilnik določa vrste spodbud za učinkovito rabo energije
in rabo obnovljivih virov energije, ki jih dodeljuje Ministrstvo za okolje in
prostor, pogoje in merila za njihovo dodelitev in upravičence do spodbud.
2. člen
(vrste spodbud)
S pravilnikom se določajo spodbude, ki se dodeljujejo kot
državne pomoči, spodbude, ki se dodeljujejo po pravilu »de minimis«, in ostale
spodbude (v nadaljevanju subvencije).
3. člen
(izrazi)
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
1.
državne pomoči so državne pomoči kot je navedeno v 4. členu tega
pravilnika;
2.
»de minimis« pomoč je pomoč, dodeljena posameznemu podjetju, ki ne
presega zgornje meje 200.000 eurov oziroma 100.000 eurov podjetju, ki deluje v
sektorju cestnega prevoza blaga in potniškem prometu, v obdobju zadnjih treh
proračunskih let, ne glede na inštrument ali namen pomoči, skladno z Uredbo
Komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis (UL L št. 379 z dne 28. 12. 2006, str. 5);
3.
začetna investicija je vlaganje v opredmetena (zemljišča, stavbe, oprema
in stroji) in neopredmetena (prenos tehnologije z nakupom patentov, licenc,
know-howa ali nepatentiranega tehničnega znanja) osnovna sredstva pri
postavitvi novega obrata, širitvi obstoječega obrata ali začetku dejavnosti, ki
pomeni temeljito spremembo proizvoda ali proizvodnega procesa v obstoječem
obratu;
4.
svetovalna storitev je izvedba energetskega pregleda, izdelava študije
izvedljivosti, priprava projektne dokumentacije, priprava investicijske
dokumentacije v fazi načrtovanja za projekte učinkovite rabe energije in rabe
obnovljivih virov energije, izdelava lokalnega energetskega koncepta, ki jo
upravičenec do pomoči naroči pri zunanjem izvajalcu;
5.
upravičeni stroški so stroški, ki so lahko predmet sofinanciranja po tem
pravilniku;
6.
podjetje je samostojni podjetnik posameznik, pravna oseba ne glede na
pravni status, organizacijo ali lastništvo, ki se ukvarja s pridobitno
dejavnostjo;
7.
pridobitna dejavnost je dejavnost, ki se opravlja na trgu zaradi
pridobivanja dobička ali če z opravljanjem te dejavnosti zavezanec konkurira na
trgu z drugimi osebami, zavezanci po Zakonu o davku od dohodkov pravnih oseb
(Uradni list RS, št. 117/06, 90/07, 56/08 in 76/08);
8.
neodvisno podjetje je podjetje, v katerem posamezno podjetje ali povezano
podjetje, ki ne ustreza pogojem za majhna in srednje velika podjetja, razpolaga
z lastniškimi deleži ali glasovalnimi pravicami, manjšimi od 25%; neodvisno je
tudi podjetje, ki je v lasti javnih investicijskih družb, skladov tveganega
kapitala, z manj kot 1.250.000 eurov investicije v podjetju, in podjetje, ki je
v lasti univerz ali neprofitnih raziskovalnih centrov;
9.
majhna in srednje velika podjetja so neodvisna podjetja v skladu s
Prilogo I » Opredelitev MSP« Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne
6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s
skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (UL L št. 214 z dne 9. 8.
2008, str. 3; v nadaljnjem besedilu: Uredba 800/2008/ES).
II. SPODBUDE, KI SE DODELJUJEJO KOT DRŽAVNE POMOČI
4. člen
(vrsta)
(1) Državne pomoči, ki se dodeljujejo na podlagi tega
pravilnika, so poleg regionalnih pomoči tudi pomoči majhnim in srednjim
podjetjem za svetovalne storitve.
(2) Državne pomoči se dodeljujejo v skladu z Uredbo
800/2008/ES in Uredbo o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči (Uradni list
RS, št. 72/06 in 70/07).
5. člen
(vrste investicij, za katere se lahko dodelijo državne
pomoči)
(1) Državne pomoči se lahko dodeli v obliki nepovratnih
sredstev za začetne investicije v projekte, ki omogočajo:
-
učinkovito rabo energije,
-
rabo obnovljivih virov energije,
-
soproizvodnjo toplote in električne energije,
-
učinkovito rabo energije in rabo obnovljivih virov energije ali
-
proizvodnjo, distribucijo in uporabo vodika.
(2) Bolj podrobno se projekti, za katere se dodeljujejo
državne pomoči, določijo pri vsakokratnem javnem razpisu.
(3) Državne pomoči se ne dodeli za investicije v
naslednje dejavnosti:
-
primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov s seznama v Prilogi I k
Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti (UL C št. 321E z dne 29. 12.
2006, str. 183), plutastih proizvodov in proizvodov, ki posnemajo ali
nadomeščajo mleko in mlečne proizvode,
-
predelava in trženje kmetijskih proizvodov v primerih:
a)
kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih
proizvodov, ki jih je podjetje bodisi kupilo od primarnih proizvajalcev bodisi
jih je dalo na trg,
b)
kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na
primarne proizvajalce,
-
ribištvo in ribogojništvo,
-
premogovništvo,
-
jeklarstvo,
-
promet,
-
ladjedelništvo,
-
industrija sintetičnih vlaken.
(4) Pomoč se ne dodeli za dejavnosti, povezane z
izvozom, in sicer za pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, z
vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali z drugimi tekočimi
stroški v zvezi z izvozno dejavnostjo.
(5) Pomoč se ne dodeli v primeru prednostne uporabe
domačega blaga pred uporabo uvoženega.
6. člen
(upravičenci)
(1) Upravičenci za dodelitev državnih pomoči so
podjetja, ki nameravajo izvesti začetno investicijo v projekte, naštete v prvem
odstavku 5. člena tega pravilnika (v nadaljnjem besedilu: investitor).
(2) Državnih pomoči se ne dodeli, če:
-
je investicijski projekt za isti namen, ki vsebuje elemente državnih
pomoči že sofinanciran iz drugih sredstev državnega, lokalnega ali proračuna EU
in če skupna višina prejetih sredstev iz tega naslova presega najvišje
dovoljene višine sofinanciranja, ki jih določajo pravila s področja državnih
pomoči,
-
je investitor insolventen,
-
je investitor v stanju kapitalske neustreznosti v skladu s predpisi o
finančnem poslovanju podjetij,
-
je zoper investitorja uveden postopek prisilne poravnave, stečajni
postopek ali postopek likvidacije,
-
je investitor naveden v seznamu podjetij, s katerimi državne institucije
ne smejo poslovati v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje korupcije,
-
ima investitor neporavnane obveznosti do Republike Slovenije,
-
je investitor ob oddaji vloge za dodelitev spodbude v postopku
pridobivanja finančne pomoči ali prejema pomoč za reševanje in
prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah.
7. člen
(spodbujevalni učinek)
Za pridobitev pomoči se lahko prijavi:
(1) Podjetje, ki vloži vlogo na javni razpis pred
začetkom izvajanja projekta: začetek izvajanja investicijskega projekta pomeni
začetek izvajanja gradbenih del ali zavezujoče naročilo opreme.
(2) Veliko podjetje mora v projektu ali drugem dokumentu
dodatno izkazati še:
a)
bistveno razširitev velikosti projekta zaradi pomoči ali
b)
bistveno razširitev obsega projekta zaradi pomoči ali
c)
bistveno povečanje skupnega zneska, potrebnega za izvedbo projekta
zaradi dodeljene pomoči ali
d)
bistveno skrajšanje časa izvajanja projekta ali
e)
da projekt kot tak v zadevni regiji, ki prejema pomoč, ne bi bil
izveden, če pomoč ne bi bila dodeljena.
8. člen
(upravičeni stroški)
(1) Sofinancirajo se naslednji upravičeni stroški
začetnih investicij projektov, naštetih v prvem odstavku 5. člena tega
pravilnika:
-
stroški materialnih investicij: nakup zemljišč, gradnja in nakup
objektov, nakup strojev in opreme,
-
stroški nematerialnih investicij: nakup patentiranih pravic, licenc,
know-howa in nepatentiranega tehničnega znanja.
(2) Med upravičene stroške materialnih investicij sodijo
tudi stroški zakupa zemljišč in stavb, vendar mora biti v tem primeru zakupna
pogodba sklenjena najmanj za 5 let po pričakovanem datumu zaključka
investicijskega projekta za velika podjetja in tri leta za mala in srednje
velika podjetja. Pri zakupu opreme se upoštevajo samo stroški zakupa v obliki
finančnega zakupa z obvezo nakupa sredstev po izteku pogodbe. Zakup mora biti
izveden po tržnih pogojih.
(3) Pri investicijah velikih podjetij lahko upravičeni
stroški nematerialnih investicij znašajo največ do 50 odstotkov upravičenih
stroškov celotne investicije.
(4) Pri investicijah malih in srednje velikih podjetij
so lahko upravičeni stroški tudi stroški pripravljalnih študij in svetovanja s
strani zunanjega svetovalca, povezani z investicijo, v višini do 50 odstotkov
dejanskih nastalih stroškov. Če pomoč za svetovalne storitve malim in srednje
velikim podjetjem presega 2.000.000 eurov na podjetje in na projekt, je pomoč
potrebno individualno priglasiti Evropski komisiji.
(5) V primeru prevzema podjetja se upoštevajo samo
stroški nakupa sredstev od tretje osebe pod pogojem, da je transakcija potekala
po tržnih pogojih. Če pridobitev spremljajo druge začetne naložbe, se odhodki
zanje prištejejo k stroškom nakupa.
(6) Razen v primeru malih in srednjih podjetij ter
prevzemov, se upoštevajo stroški nakupa novih sredstev. V primeru prevzema se
odštejejo osnovna sredstva, pridobljena s pomočjo, ki je bila dodeljena že pred
nakupom. Pri malih in srednjih podjetjih se lahko upoštevajo tudi celotni
stroški naložb v nematerialna sredstva. Za velika podjetja so takšni stroški
upravičeni samo do meje 50 odstotkov skupnih upravičenih stroškov projekta.
(7) Stroški nadomestne gradnje in nabave nadomestne
opreme niso upravičeni stroški.
9. člen
(pogoji za dodelitev državnih pomoči)
(1) Prejemnik regionalne državne pomoči mora prispevati
lastna sredstva v višini najmanj 25% upravičenih stroškov začetne investicije,
ki ne smejo vsebovati javnih sredstev.
(2) Pri velikih podjetjih mora investicijski projekt
ostati v regiji vsaj 5 let po zaključku investicije, za mala in srednje velika
podjetja pa je to obdobje najmanj 3 leta.
(3) Nematerialne investicije se morajo uporabljati
izključno v podjetju, ki je prejemnik državnih pomoči. Obravnavati jih je treba
kot sredstva, ki se amortizirajo. Kupljena morajo biti od tretje osebe po
tržnih pogojih. Vključena morajo biti v osnovna sredstva podjetja in morajo pri
velikem podjetju ostati v podjetju, ki je prejelo spodbudo, najmanj 5 let, pri
malem in srednje velikem podjetju pa najmanj 3 leta.
10. člen
(intenzivnost državnih pomoči)
(1) Dodeljene državne pomoči lahko znašajo največ 30
odstotkov vrednosti upravičenih stroškov investicije.
(2) Pri srednje velikih podjetjih se zgornja meja višine
dodeljenih državnih pomoči, določena v skladu s prejšnjim odstavkom, lahko
poveča za 10 odstotnih točk, pri malih podjetjih pa za 20 odstotnih točk.
(3) Bolj podrobno je višina državnih pomoči v odvisnosti
od upravičenih stroškov in razpoložljivih sredstev razpisa določena v razpisni
dokumentaciji.
11. člen
(kumulacija pomoči)
(1) Pri dodelitvi državnih pomoči veljajo zgornje meje
sofinanciranja upravičenih stroškov v okviru posameznih ukrepov ne glede na to,
iz katerih javnih sredstev so pomoči dodeljene za posamezni namen in ali je
pomoč dodeljena v okviru več shem ali individualnih pomoči hkrati.
(2) Dodelitev državnih pomoči se ne sme združiti s podporo
»de minimis« za iste upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene
meje intenzivnosti pomoči.
(3) Znesek in vir vseh pomoči, ki jih je vlagatelj za
projekt, ki je predmet vloge že dobil, mora biti naveden v vlogi.
(4) Kadar podjetje prejme pomoč v obliki tveganega kapitala,
ter v prvih treh letih po prejemu tveganega kapitala zaprosi za pomoč po tem
pravilniku, znaša najvišja dovoljena stopnja intenzivnosti pomoči lahko do 24%
upravičenih stroškov naložb za velika podjetja, za srednje velika podjetja se
tako določena zgornja meja lahko poveča za 8 odstotnih točk in za mala podjetja
za 16 odstotnih točk, razen za podjetja, ki poslujejo v sektorju transporta. Za
svetovalne storitve MSP znaša v tem primeru najvišja dovoljena stopnja
intenzivnosti pomoči lahko do 40% stroškov svetovanja. V primeru, ko bi razlika
med najvišjo dovoljeno stopnjo intenzivnosti pomoči po 10. in 11. členu tega pravilnika presegla skupni znesek vloženega tveganega kapitala, se največja
dovoljena višina pomoči, dodeljene po tem pravilniku, zmanjša samo za znesek
vloženega tveganega kapitala.
12. člen
(merilo za dodelitev državnih pomoči)
Državne pomoči se do porabe razpisanih sredstev javnega
razpisa dodeljuje pravočasno prispelim popolnim vlogam prijaviteljev, ki
izpolnjujejo zahteve iz 5. do 9. člena tega pravilnika, v skladu z 10. in 11. členom tega pravilnika in merili, navedenimi v razpisni dokumentaciji.
13. člen
(najvišja vrednost investicije)
Investicije, katerih upravičeni stroški znašajo več kot
50.000.000 eurov, so veliki naložbeni projekti, ki se obravnavajo v skladu s
15. členom Uredbe o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS,
št. 72/06, 70/07, 99/08 in 17/09).
14. člen
(vodenje evidenc in poročanje o dodeljenih državnih pomočeh)
(1) Ministrstvo za okolje in prostor vodi dokumentacijo
javnega razpisa, na katerem so dodeljene državne pomoči. Dokumentacija vsebuje
podatke o prejemnikih, vrsti upravičenih stroškov, višini državne pomoči,
pogojih in rokih izplačila državne pomoči.
(2) V skladu s pogodbo za dodelitev državnih pomoči
prejemniki v obdobju 5 let po začetku obratovanja naložbe letno poročajo o
izvedbi investicije, njenem obratovanju in o njenih učinkih na področju
učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije.
(3) V skladu z Uredbo o posredovanju podatkov in
poročanju o dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh po pravilu »de minimis«
(Uradni list RS, št. 61/04 in 22/07; v nadaljnjem besedilu: Uredba o
poročanju), Ministrstvo za okolje in prostor enkrat letno posreduje te podatke
Ministrstvu za finance.
III. SPODBUDE, KI SE DODELJUJEJO PO NAČELU »DE MINIMIS«
15. člen
(oblika)
»De minimis« pomoči se dodeljujejo v skladu z Uredbo Komisije
(ES) št. 1998/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis (UL L št. 379 z dne 28. 12. 2006, stran 5; v
nadaljnjem besedilu: Uredba »de minimis«) in po postopku, ki ga za dodelitve
sredstev subvencij, posojil in drugih oblik sofinanciranja iz državnega
proračuna določajo predpisi o postopkih za izvrševanje proračuna Republike
Slovenije.
16. člen
(vrste projektov, za katere se lahko dodelijo spodbude)
(1) »De minimis« pomoči se v obliki nepovratnih sredstev
dodeljujejo za:
-
sofinanciranje investicijskih projektov, naštetih v prvem odstavku 5.
člena tega pravilnika, pri čemer ne gre za začetne investicije, kot so navedene
v 6. členu tega pravilnika;
-
sofinanciranje svetovalnih storitev na področju učinkovite rabe energije
in rabe obnovljivih virov energije;
(2) V skladu s 1. členom Uredbe »de minimis« se po tem
pravilniku ne dodeljuje pomoči:
1.
podjetjem, ki delujejo na področju ribiškega in ribogojskega sektorja,
kakor jih zajema Uredba Sveta (ES) št. 104/2000 z dne 17. decembra 1999
(UL L št. 17 z dne 21. 1. 2000, stran 22);
2.
podjetjem, ki delujejo na področju primarne proizvodnje kmetijskih
proizvodov iz Priloge I k Prečiščenima različicama Pogodbe o Evropski uniji in
Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti (UL C 321 E z dne 29. decembra
2006, str. 183);
3.
podjetjem, ki delujejo na področju predelave in trženja kmetijskih
proizvodov iz Priloge I k Prečiščenima različicama Pogodbe o Evropski uniji in
Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti (UL C 321 E z dne 29. decembra
2006, str. 183) v naslednjih primerih:
-
če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih
proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja
dajo na trg,
-
če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne
proizvajalce;
4.
podjetjem, ki delujejo v sektorju premogovništva;
5.
podjetjem v težavah;
6.
podjetjem za z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države
članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z
ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki,
povezanimi z izvozno dejavnostjo;
7.
pogojene s prednostjo rabe domačega blaga pred rabo uvoženega blaga;
8.
za nabavo vozil za cestni prevoz tovora podjetjem, ki opravljajo cestne
prevoze blaga.
17. člen
(upravičenci)
(1) Upravičenci za dodelitev »de minimis« pomoči so
podjetja, ki nameravajo izpeljati investicijske projekte, naštete v prvem
odstavku 5. člena tega pravilnika ali naročiti svetovalno storitev s področja
učinkovite rabe in rabe obnovljivih virov energije.
(2) »De minimis« pomoč se ne dodeli:
-
iz razlogov, navedenih v drugem odstavku 6. člena tega pravilnika,
-
če skupni znesek »de minimis« pomoči, ki jih je podjetje pridobilo v
zadnjih treh proračunskih letih presega 200.000 eurov, za podjetja iz sektorja
cestnega prevoza blaga in potniškega prometa pa 100.000 eurov.
18. člen
(upravičeni stroški)
(1) K upravičenim stroškom investicijskih projektov za
dodeljevanje »de minimis« pomoči štejejo upravičeni stroški, ki so navedeni v
prvih šestih odstavkih 8. člena tega pravilnika, pri čemer investicijski
projekti niso začetne investicije.
(2) Upravičeni stroški svetovalnih storitev so stroški
zunanjih izvajalcev.
19. člen
(pogoji za dodelitev »de minimis« pomoči)
(1) Pogoji za dodelitev »de minimis« pomoči za
investicijske projekte, naštete v prvem odstavku 5. člena tega pravilnika, so
enaki pogojem, navedenim v 9. členu tega pravilnika.
(2) Pogoji za dodelitev spodbud za svetovalne storitve
so:
-
prejemnik »de minimis« pomoči za izvedbo svetovalne storitve mora sam
pokriti najmanj polovico stroškov storitve,
-
za svetovalno storitev izvedbe energetskega pregleda objekta na isti
lokaciji se odobri »de minimis« pomoč po preteku najmanj pet let od zaključka
prejšnjega energetskega pregleda,
-
namembnost objekta energetskega pregleda se ne sme spremeniti vsaj pet
let po izvedenem pregledu,
-
za svetovalno storitev priprave investicijske dokumentacije v fazi
načrtovanja za projekte naštete v prvem odstavku 5. člena tega pravilnika se
odobri »de minimis« pomoč upravičencu, pri katerem je bila zadnja svetovalna
storitev priprave investicijske dokumentacije v fazi načrtovanja za te vrste
projektov pred najmanj tremi leti.
20. člen
(intenzivnost spodbud)
(1) Dodeljena »de minimis« pomoč za investicijske
projekte, naštete v prvem odstavku 5. člena tega pravilnika lahko znaša največ
30 odstotkov vrednosti upravičenih stroškov investicije.
(2) Pri srednje velikih podjetjih se zgornja meja višine
dodeljene »de minimis« pomoči, določena v skladu s prejšnjim odstavkom, lahko
poveča za 10 odstotnih točk, pri malih podjetjih pa za 20 odstotnih točk.
(3) Zgornja meja »de minimis« pomoči je določena z
zneskom 200.000 eurov oziroma 100.000 eurov za podjetja iz sektorja cestnega
prevoza blaga in potniškega prometa, ki ga podjetje lahko pridobi v obdobju
zadnjih treh proračunskih let (vključno s spodbudo, za katero kandidira na
zadnjem razpisu).
(4) Najvišji znesek »de minimis« pomoči za svetovalne
storitve z upoštevanjem prejšnje točke tega člena znaša do polovice upravičenih
stroškov.
(5) Bolj podrobno je višina »de minimis« pomoči, v
odvisnosti od upravičenih stroškov in razpoložljivih sredstev razpisa, določena
v razpisni dokumentaciji.
21. člen
(kumulacija pomoči)
Za kumulacijo pomoči se smiselno uporablja 11. člen tega
pravilnika.
22. člen
(merilo za dodelitev »de minimis« pomoči)
»De minimis« pomoči se do porabe razpisanih sredstev javnega
razpisa dodeljuje pravočasno prispelim popolnim vlogam prijaviteljev, ki
izpolnjujejo zahteve, navedene v 16. do 19. členu tega pravilnika, v skladu z 20. in 21. členom tega pravilnika in merili, navedenimi v razpisni dokumentaciji.
23. člen
(vodenje evidenc in poročanje o dodeljenih »de minimis«
pomočeh)
(1) Ministrstvo za okolje in prostor vodi dokumentacijo
javnega razpisa, na katerem so dodeljene »de minimis« pomoči. V evidenci so
podatki o prejemnikih, vrsti upravičenih stroškov, višini »de minimis« pomoči,
pogojih in rokih izplačila »de minimis« pomoči.
(2) Ministrstvo v sklepu o dodelitvi sredstev,
prejemnika, ki mora vlogi za dodelitev »de minimis« pomoči priložiti izjavo o
morebitnih že pridobljenih pomočeh za iste upravičene stroške in izjavo, da
znesek »de minimis« pomoči, ki jih je v zadnjih treh proračunskih letih
sprejel, ne presega 200.000 eurov oziroma 100.000 eurov za podjetja iz sektorja
cestnega prevoza blaga in potniškega prometa potem, ko je pri Sektorju za
spremljanje državnih pomoči Ministrstva za finance preverilo resničnost obeh
izjav, obvesti, da so mu bila dodeljena sredstva po načelu »de minimis«.
(3) Ministrstvo poroča Sektorju za spremljanje državnih
pomoči Ministrstva za finance v roku 15 dni po dodelitvi sredstev v skladu z
Uredbo o poročanju.
(4) V skladu s pogodbo za dodelitev »de minimis« pomoči,
prejemniki v določenem obdobju letno poročajo o izvedbi investicije, njenem
obratovanju in o njenih učinkih na področju učinkovite rabe in rabe obnovljivih
virov energije.
(5) V skladu z Uredbo o poročanju Ministrstvo za okolje
in prostor enkrat letno posreduje podatke o dodeljenih pomočeh Ministrstvu za
finance.
IV. SUBVENCIJE
24. člen
(oblika)
Spodbude za izvedbo investicijskih projektov in za naročilo
svetovalnih storitev s področja učinkovite rabe in rabe obnovljivih virov
energije, ki se ne dodeljujejo kot državne pomoči ali »de minimis« pomoči, se
dodeljujejo v obliki nepovratnih sredstev (subvencij).
25. člen
(vrste projektov, za katere se lahko dodelijo subvencije)
Projekti, za katere se lahko dodelijo subvencije so:
-
investicijski projekti, našteti v prvem odstavku 5. člena tega
pravilnika,
-
svetovalne storitve s področja učinkovite rabe in rabe obnovljivih virov
energije.
26. člen
(upravičenci)
Upravičenci za pridobitev subvencij so:
-
za svetovalne storitve in projekte, naštete v prvem odstavku 5. člena
tega pravilnika, samouprave lokalne skupnosti, ki imajo v skladu s 66. členom
Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 27/07 – uradno prečiščeno besedilo in
70/08) sprejet lokalni energetski koncept;
-
za investicijske projekte, naštete v prvem odstavku 5. člena tega
pravilnika: gospodinjstva;
-
za svetovalne storitve in investicijske projekte, naštete v prvem
odstavku 5. člena tega pravilnika, če ne gre za pridobitno dejavnost: javni
skladi, javne agencije, zavodi, ustanove in društva, registrirane cerkve in
druge verske skupnosti.
27. člen
(upravičeni stroški)
(1) K upravičenim stroškom investicijskih projektov za
dodeljevanje subvencij štejejo upravičeni stroški, navedeni v 8. členu tega pravilnika,
pri čemer investicijski projekti ne pomenijo samo začetne investicije ampak vse
investicije v projekte učinkovite rabe energije, projekte rabe obnovljivih
virov energije in projekte učinkovite rabe in rabe obnovljivih virov energije.
(2) Upravičeni stroški svetovalnih storitev so stroški
zunanjih izvajalcev.
28. člen
(pogoji za dodelitev subvencij)
Za dodelitev subvencij veljajo enaki pogoji kot so določeni
za dodelitev »de minimis« pomoči in so našteti v 19. členu tega pravilnika.
29. člen
(intenzivnost subvencij)
(1) Dodeljena subvencija lahko znaša največ 50 odstotkov
vrednosti upravičenih stroškov investicije ali stroškov svetovalne storitve.
(2) Bolj podrobno je višina subvencije v odvisnosti od
upravičenih stroškov in razpoložljivih sredstev razpisa določena v razpisni
dokumentaciji.
30. člen
(merilo za dodelitev subvencije)
Subvencije se do porabe razpisanih sredstev javnega razpisa
dodeljuje pravočasno prispelim popolnim vlogam prijaviteljev, ki izpolnjujejo
zahteve iz 25. do 28. člena tega pravilnika, v skladu z 29. členom tega
pravilnika in merili, navedenimi v razpisni dokumentaciji.
31. člen
(vodenje evidenc o dodeljenih subvencijah)
(1) Ministrstvo za okolje in prostor vodi dokumentacijo
javnega razpisa, na katerem so dodeljene subvencije, v skladu s predpisi o
postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Dokumentacija vsebuje
podatke o prejemnikih, obliki dodeljenih subvencij, vrsti upravičenih stroškov,
višini subvencij, pogojih in rokih izplačila subvencij.
(2) V skladu s pogodbo za dodelitev subvencije,
prejemniki subvencije za izvedbo investicijskih projektov in naročilo
svetovalnih storitev, v obdobju po prejemu pomoči letno poročajo o izvedbi
investicije, njenem obratovanju in o njenih učinkih na področju učinkovite rabe
in rabe obnovljivih virov energije.
32. člen
(postopek dodeljevanja subvencij)
Subvencije se dodeljuje na javnem razpisu po postopkih, ki
jih določajo predpisi o izvrševanju proračuna Republike Slovenije.
Pravilnik o spodbujanju učinkovite
rabe energije in rabe obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 89/08)
vsebuje naslednji končni določbi:
»V. KONČNI DOLOČBI
33. člen
(prenehanje veljavnosti
predpisa)
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik
o dodeljevanju sredstev za spodbujanje učinkovite rabe energije in izrabe
obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 49/03 in 38/05).
34. člen
(začetek veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in
dopolnitvi Pravilnika o spodbujanju učinkovite rabe energije in rabe
obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 25/09)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»7. člen
Ta pravilnik prične veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.