Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
določanju cen zdravil za uporabo v humani medicini obsega:
-
Pravilnik o določanju cen zdravil za uporabo v humani medicini (Uradni
list RS, št. 97/08 z dne 10. 10. 2008),
-
Popravek Pravilnika o določanju cen zdravil za uporabo v humani medicini
(Uradni list RS, št. 99/08 z dne 17. 10. 2008),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o določanju cen zdravil
za uporabo v humani medicini (Uradni list RS, št. 8/09 z dne 30. 1. 2009).
PRAVILNIK
o določanju cen zdravil za uporabo v
humani medicini
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) Ta pravilnik v skladu z Direktivo
Sveta z dne 21. decembra 1988 v zvezi s preglednostjo ukrepov, ki urejajo
določanje cen zdravil za človeško uporabo in njihovo vključitev v področje
nacionalnih sistemov zdravstvenega zavarovanja (UL L št. 40 z dne 11.2.1989,
str. 8) ureja:
-
merila, način ter postopek za oblikovanje in določanje najvišje
dovoljene cene in izredne višje dovoljene cene zdravil za uporabo v humani
medicini, ki se financirajo iz javnih sredstev (v nadaljnjem besedilu: cene
zdravil);
-
merila, postopek ter način za spreminjanje najvišje dovoljene cene in
izredne višje dovoljene cene zdravil;
-
obvezne sestavine vloge za določanje najvišje dovoljene cene in izredne
višje dovoljene cene zdravil;
-
stopnjo prometa, na kateri se določajo oziroma spreminjajo cene zdravil;
-
način objavljanja in posredovanja cen zdravil;
-
obdobje veljavnosti najvišje dovoljene cene in izredne višje dovoljene
cene zdravil.
(2) Pristojni organ za cene zdravil po
tem pravilniku je Javna agencija Republike Slovenije za zdravila in medicinske
pripomočke (v nadaljnjem besedilu: Agencija).
2. člen
Poleg izrazov, opredeljenih v 6. členu
Zakona o zdravilih (Uradni list RS, št. 31/06 in 45/08; v nadaljnjem besedilu:
zakon), se v tem pravilniku uporabljajo tudi naslednji izrazi:
1.
Zavezanec za oblikovanje cen zdravil (v nadaljnjem besedilu: zavezanec)
je:
-
imetnik dovoljenja za promet z zdravilom oziroma njegov predstavnik,
-
imetnik dovoljenja za uvoz oziroma vnos zdravil, za zdravilo, ki nima
dovoljenja za promet in je razvrščeno v seznam nujno potrebnih zdravil na
podlagi zakona,
-
imetnik dovoljenja za vnos paralelno uvoženega zdravila,
-
imetnik pozitivnega mnenja Evropske agencije za zdravila za paralelno
distribucijo zdravila.
2.
Najvišja dovoljena cena zdravila je cena zdravila, ki je določena na
podlagi tega pravilnika, in se sme uporabljati v prometu na debelo.
3.
Izredna višja dovoljena cena zdravila je cena zdravila, ki je določena
na podlagi tega pravilnika in se sme uporabljati v prometu na debelo ter
presega najvišjo dovoljeno ceno zdravila.
4.
Primerjalna cena zdravila je podatek, ugotovljen na podlagi:
-
cen zdravil v primerjalnih državah, preračunanih iz javno objavljenih
podatkov, ali
-
cen zdravil v drugih državah članicah Evropske unije (v nadaljnjem
besedilu: EU) in državah podpisnicah sporazuma o Evropskem gospodarskem
prostoru (v nadaljnjem besedilu: EGP).
5.
Proizvajalčev element cene zdravila na debelo (v nadaljnjem besedilu:
PEC) je strukturni del najvišje dovoljene cene zdravila na debelo oziroma
izredne višje dovoljene cene zdravila na debelo, ki predstavlja administrativno
priznane stroške proizvajalca zdravila, izračunane na podlagi primerjalne cene
zdravila.
6.
Oznaka »CIP kupec« pomeni, da so v ceno zdravila na debelo vključeni
administrativno priznani stroški proizvajalca ter prevoz in zavarovanje blaga
do končnega kupca in delež za kritje stroškov prometa na debelo.
7.
Administrativno priznani stroški proizvajalca so stroški proizvodnje
zdravil, ki jih Agencija prizna po tem pravilniku pri določanju cen zdravil na
debelo.
3. člen
Ne glede na izraze, opredeljene v 5. in 6. členu zakona, se v tem pravilniku uporabljata naslednja izraza:
1.
originalno zdravilo je zdravilo, ki je pridobilo dovoljenje za promet na
podlagi 23. člena zakona oziroma na podlagi Uredbe (ES) št. 726/2004 Evropskega
parlamenta in Sveta z dne 31. marca 2004 o postopkih Skupnosti za
pridobitev dovoljenja za promet in nadzor zdravil za humano in veterinarsko
uporabo ter o ustanovitvi Evropske agencije za zdravila (UL L št. 136 z dne
30. 4. 2004, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 726/2004/ES). Med
originalna zdravila se prištevajo tudi originalna zdravila, ki so izdelana na
podlagi licenc;
2.
generično zdravilo je zdravilo, ki je pridobilo dovoljenje za promet na
podlagi 25., 27., 29., 34. oziroma 36. člena zakona oziroma Uredbe 726/2004/ES.
4. člen
Ta pravilnik določa cene zdravil v prometu
na debelo brez davka na dodano vrednost CIP kupec.
II. OBLIKOVANJE IN DOLOČANJE NAJVIŠJIH DOVOLJENIH IN IZREDNIH
VIŠJIH DOVOLJENIH CEN ZDRAVIL
5. člen
(1) Najvišje dovoljene cene zdravil se
oblikujejo in določajo na podlagi:
1.
primerjav cen zdravil v primerjalnih državah ali
2.
primerjav cen zdravil v drugih državah članicah EU in državah
podpisnicah sporazuma o EGP, če zdravila ni na trgih primerjalnih držav.
(2) Izredne višje dovoljene cene zdravil
se določajo na podlagi meril, postopkov in načina iz tega pravilnika.
6. člen
(1) Datum začetka veljavnosti najvišje
dovoljene cene zdravila se določi z odločbo in ne sme presegati 90 dni od
prejema popolne vloge. Če v tem roku ni odločeno, je datum začetka veljavnosti
te cene dan po izteku tega roka.
(2) Datum začetka veljavnosti izredne
višje dovoljene cene zdravila se določi z odločbo. Če v 90 dneh od prejema
popolne vloge oziroma v podaljšanem 60 dnevnem roku o predlagani izredni višji
dovoljeni ceni zdravila odločba ni izdana, je datum začetka veljavnosti te cene
dan po izteku navedenih rokov.
(3) Kadar zaradi preobremenjenosti z
vlogami za določanje izrednih višjih dovoljenih cen Agencija predvidi podaljšanje
postopka v 60 dnevnem roku iz prejšnjega odstavka, o tem pred iztekom 90
dnevnega roka iz prejšnjega odstavka izda sklep.
(4) Če odločba iz prvega ali drugega
odstavka tega člena ni izdana v rokih iz tega člena se zdravilo lahko trži po
ceni kot je bila v vlogi predlagana, vendar najdlje do izdaje nove odločbe,
izdane na podlagi vloge, vložene v rokih iz prvega odstavka 23. člena tega
pravilnika.
7. člen
(1) Določena najvišja dovoljena cena
velja do uveljavitve nove določene najvišje dovoljene cene zdravila.
(2) Določena izredna višja dovoljena
cena lahko velja največ eno leto. Veljavnost te cene se lahko podaljša na
podlagi nove vloge.
8. člen
(1) Če se dovoljenje za promet
zdravila prenese na drugega zavezanca, se za zadevno zdravilo uporablja cena,
ki je že določena, in nova vloga za določitev najvišje dovoljene cene in
izredne višje dovoljene cene zdravila ni potrebna, če ta ostane nespremenjena.
(2) Zavezanec je dolžan Agenciji
sporočiti podatke o prenosu dovoljenja najpozneje v petnajstih dneh od prejema
odločbe o prenosu.
1. Merila, postopek in način za
oblikovanje in določanje najvišjih dovoljenih cen zdravil
9. člen
(1) Zavezanci vložijo pri Agenciji
vlogo za določitev najvišjih dovoljenih cen zdravil za zdravila iz prvega
odstavka 97. člena zakona, ki so namenjena za financiranje iz javnih sredstev.
(2) Sestavni del vloge iz prejšnjega
odstavka je izpolnjen obrazec B1 iz Priloge 1 tega pravilnika v elektronski
obliki v pdf in xls formatu. Vlogi je potrebno priložiti dokazila o podatkih,
navedenih v vlogi.
10. člen
Najvišje dovoljene cene zdravil se
oblikujejo in določajo na podlagi izračuna vrednosti PEC, ki ni višja od
najvišje dovoljene vrednosti PEC, in dodanega deleža oziroma določene
vrednosti, namenjene kritju stroškov prometa na debelo (v nadaljnjem besedilu:
delež veletrgovine), ki ni višja od najvišje dovoljene vrednosti iz Priloge 3,
ki je sestavni del tega pravilnika.
11. člen
(1) Vrednost PEC se izračuna na
podlagi primerjalne cene zdravil.
(2) Osnova za izračun primerjalne cene
zdravil so cene zdravil, ki so financirana iz javnih sredstev v primerjalnih
državah Avstriji, Franciji in Nemčiji (v nadaljnjem besedilu: primerjalne
države). Za ugotavljanje vrednosti PEC zdravil se uporabljajo zadnje izdaje
tiskanih ali elektronskih publikacij oziroma pripadajoči spletni viri z navedbo
primerjalnih cen zdravil in datuma zajema podatkov:
-
Avstrija: Erstattungskodex (publikacija ali spletni vir), izračun iz
cene zdravila na drobno,
-
Francija: Vidal (elektronska izdaja), izračun iz cene zdravila na
drobno,
-
Nemčija: Lauer-Taxe (elektronska izdaja ali spletni vir), izračun iz
cene zdravila na debelo.
(3) Ne glede na določbe prejšnjega
odstavka se pri primerjalni državi Avstriji za zdravila, ki jih publikacija
Erstattungskodex ne navaja, uporablja publikacija Warenverzeichnis (izračun iz
cene zdravila na drobno, financirane iz javnih sredstev brez davka na dodano
vrednost).
(4) Cene iz publikacij primerjalnih
držav iz tega člena se preračunajo s faktorji iz Priloge 2, ki je sestavni del
tega pravilnika (v nadaljnjem besedilu: preračunane cene).
(5) Ne glede na določbe prejšnjega
odstavka lahko zavezanci kot primerjalne cene zdravil pri zdravilih, ki se v
primerjalnih državah prodajajo izvajalcem zdravstvenih storitev neposredno mimo
veletrgovcev, upoštevajo direktno cene, navedene v publikaciji primerjalne
države.
(6) Zavezanci v primeru iz prejšnjega
odstavka predložijo:
-
izjavo o obstoju tega načina prodaje zdravil;
-
preračun cene z upoštevanjem dejanske prodajne cene na debelo in z
obrazložitvijo za vsako od teh držav ter
-
dokazilo o dejanski prodajni ceni na debelo, ki, če predstavlja plačilni
dokument, ne sme biti starejše od treh mesecev.
12. člen
(1) Vrednost PEC originalnega zdravila
se ugotovi na podlagi primerjalne cene zdravila, ki je za originalno zdravilo
najnižja preračunana cena enakega zdravila v katerikoli od primerjalnih držav.
Če je zdravilo prisotno na trgu le v eni ali v dveh primerjalnih državah, se
upoštevajo le preračunane cene v teh državah. Vrednost PEC originalnega
zdravila sme dosegati največ 100 odstotkov primerjalne cene zdravila.
(2) Vrednost PEC generičnega zdravila
se ugotovi na podlagi cen generičnih zdravil v primerjalnih državah na
naslednji način:
-
če je generično zdravilo prisotno na trgu v vseh treh primerjalnih
državah, je primerjalna cena zdravila povprečje srednjih vrednosti preračunanih
cen v teh državah. Srednja vrednost preračunanih cen v posamezni primerjalni
državi je srednja vrednost najnižje in najvišje preračunane cene. Če je v
posamezni državi prisotno le eno zdravilo, se upošteva preračunana cena tega. Vrednost
PEC zdravila sme dosegati največ 82 odstotkov primerjalne cene zdravila;
-
če je generično zdravilo prisotno na trgu v dveh primerjalnih državah,
je primerjalna cena zdravila povprečje srednjih vrednosti preračunanih cen v
teh dveh primerjalnih državah. Srednja vrednost preračunanih cen v posamezni
državi je srednja vrednost najnižje in najvišje preračunane cene. Če je v
posamezni državi prisotno le eno zdravilo, se upošteva cena tega. Vrednost PEC
sme dosegati največ 82 odstotkov primerjalne cene zdravila;
-
če je generično zdravilo prisotno na trgu v le eni državi, sme vrednost
PEC generičnega zdravila dosegati največ 70 odstotkov primerjalne cene
originalnega zdravila iz prejšnjega odstavka.
(3) Vrednost PEC podobnega biološkega
zdravila, ki ne ustreza definiciji generičnega zdravila, se ugotovi na podlagi
primerjalne cene zdravila, ki je kadar:
-
je enako podobno biološko zdravilo prisotno na trgih primerjalnih držav,
najnižja preračunana cena enakega zdravila v katerikoli od primerjalnih držav.
Če je zdravilo prisotno na trgu le v eni ali v dveh primerjalnih državah, se
upoštevajo le preračunane cene v teh državah. Vrednost PEC podobnega biološkega
zdravila sme dosegati največ 100 odstotkov primerjalne cene zdravila;
-
enakega podobnega biološkega zdravila ni na trgih primerjalnih držav,
mediana proizvajalčevih cen v vseh ostalih državah članicah EU oziroma državah
podpisnicah sporazuma o EGP, v katerih se po podatkih zavezanca zdravilo trži.
V primeru parnega števila teh držav se primerjalna cena zdravila ugotovi kot
srednja vrednost proizvajalčevih cen dveh primerjalnih držav, ki sta po
položaju v sredini nabora. Vrednost PEC podobnega biološkega zdravila sme
dosegati največ 100 odstotkov primerjalne cene zdravila;
-
enakega zdravila ni na trgih primerjalnih držav in tudi ne na trgih
ostalih držav članic EU oziroma držav podpisnic sporazuma o EGP, se primerjalna
cena zdravila ugotovi kot primerjalna cena originalnega biološkega zdravila,
kateremu je zadevno biološko zdravilo podobno. Vrednost PEC podobnega biološkega
zdravila sme dosegati največ 72 odstotkov primerjalne cene zdravila.
13. člen
(1) V primeru različnega števila enot
odmerjanja zdravila v pakiranju, se upoštevajo po številu enot primerljiva
pakiranja. Primerjalna cena zdravila se nato preračuna na število enot
odmerjanja pri zdravilu zavezanca.
(2) Primerjalna cena zdravila se
ugotavlja za vsako farmacevtsko obliko posebej. Če v primerjalnih državah ni
enake farmacevtske oblike, se lahko primerja sorodna farmacevtska oblika (npr.
tableta – dražeja), pri čemer farmacevtskih oblik zdravil z nadzorovanim
sproščanjem učinkovin ni mogoče enačiti s farmacevtskimi oblikami s hitrim
sproščanjem.
(3) Primerjalna cena zdravila se
ugotavlja za vsako jakost posebej. Če v nobeni od primerjalnih držav ni iste jakosti,
se smiselno uporabi preračun iz cen ostalih jakosti.
14. člen
Vrednost PEC paralelno uvoženega ali
paralelno distribuiranega zdravila se ugotovi s primerjavo preračunanih cen
zdravila, na katerega dovoljenje za promet v Republiki Sloveniji se je skliceval
imetnik dovoljenja za paralelni uvoz zdravila ali imetnik mnenja Evropske
agencije za zdravila o paralelno distribuiranem zdravilu, na način, da je
primerjalna cena paralelno uvoženega ali paralelno distribuiranega zdravila
enaka preračunani ceni zdravila, na katero se to zdravilo sklicuje. Vrednost
PEC sme dosegati največ 100 odstotkov primerjalne cene zdravila.
15. člen
(1) Če v primerjalnih državah ni niti
generičnega niti originalnega zdravila, zavezanec vloži vlogo za določitev
najvišje dovoljene cene zdravila pri Agenciji v pisni in v elektronski obliki.
Ne glede na določbo drugega odstavka 9. člena tega pravilnika mora vloga
vsebovati naslednje sestavine:
-
obrazloženi predlog najvišje dovoljene cene zdravila na debelo,
-
podatek o dosedanji veljavni ceni zdravila na debelo oziroma najvišji
dovoljeni ceni zdravila in podatki o njeni strukturi (delež, namenjen pokritju
proizvodnih stroškov in stroškov trgovine na debelo), če so bile te cene
določene,
-
podatke o proizvajalčevih cenah in cenah zdravil na debelo brez davka na
dodano vrednost CIP kupec v drugih državah članicah EU oziroma državah
podpisnicah sporazuma o EGP v katerih se po podatkih zavezanca to zdravilo trži
z navedbo vira,
-
podatke o financiranju zdravila iz javnih sredstev v drugih državah
članicah EU oziroma državah podpisnicah sporazuma o EGP v katerih se po
podatkih zavezanca to zdravilo trži,
-
dokazila o podatkih iz vloge.
(2) Vrednost PEC se ugotovi kot
povprečje proizvajalčevih cen na podlagi podatkov zavezanca v drugih državah
članicah EU oziroma državah podpisnicah sporazuma o EGP, v katerih se po
podatkih zavezanca zdravilo trži in je financirano iz javnih sredstev.
(3) Najvišja dovoljena cena zdravila
je enaka vrednosti PEC iz prejšnjega odstavka, povečana največ za dodani delež
veletrgovine, na podlagi tabele iz Priloge 3, ki je sestavni del tega
pravilnika.
2. Merila in elementi odločanja za
določanje izredne višje dovoljene cen zdravil
16. člen
(1) Zavezanec lahko vloži vlogo za
določitev izredne višje dovoljene cene zdravila. Vloga se vloži pri Agenciji v
dveh pisnih izvodih in v elektronski obliki. Vloga mora vsebovati:
-
izjavo zavezanca, da najvišja dovoljena cena zdravila, ugotovljena na
podlagi meril iz tega pravilnika, zavezancu ne omogoča oskrbe slovenskega trga
z navedbo ugotovitev, ki to potrjujejo;
-
informativni izračun najvišje dovoljene cene zdravila na debelo na
podlagi meril iz tega pravilnika na obrazcu B1 iz Priloge 1 v pdf in xls
formatu;
-
izračun predlagane izredne višje dovoljene cene zdravila na obrazcu B2
iz Priloge 1 v pdf in xls formatu;
-
obrazložitev predloga iz vloge, ki vsebuje tudi podatke o dejanskih
stroških, ki dodatno bremenijo zdravilo in so podlaga za zahtevo za izredno
višjo ceno zdravila;
-
podatke o proizvajalčevih cenah in o cenah na debelo istega zdravila,
financiranega iz javnih sredstev v drugih državah članicah EU oziroma državah
podpisnicah sporazuma o EGP, v katerih se po podatkih zavezanca zdravilo trži,
z navedbo vira;
-
farmakoekonomske podatke oziroma ustrezno oblikovane druge
finančnoekonomske utemeljitve, ki vključujejo relevantne podatke za Republiko
Slovenijo;
-
oceno relativne terapevtske vrednosti zdravila oziroma ustrezno
oblikovane druge farmakoepidemiološke podatke, ki vključujejo relevantne
podatke za Republiko Slovenijo;
-
dokazilo o plačani pristojbini.
(2) Ne glede na določbe iz prejšnjega
odstavka zavezancem v vlogi za določitev izredne višje dovoljene cene za
zdravila, ki nimajo dovoljenja za promet, imajo pa dovoljenje za vnos oziroma
uvoz in so uvrščena v seznam nujno potrebnih zdravil, ni potrebno podati
podatkov, navedenih v šesti in sedmi alinei prejšnjega odstavka.
17. člen
(1) Agencija pri določitvi izredne
višje dovoljene cene zdravila upošteva:
-
mnenje Komisije za zdravila (v nadaljnjem besedilu: komisija), ki mora
biti izdano najpozneje 30 dni pred potekom roka za odločitev o vlogi;
-
ugotovljen javni interes na področju zdravja;
-
ugotovljeno oceno tveganja zaradi morebitnih motenj v preskrbi z
obravnavanim zdravilom z ekonomsko utemeljitvijo.
(2) Agencija ne določi izredne višje
dovoljene cene, ko je izpolnjen eden od naslednjih meril:
-
Komisija izda negativno mnenje;
-
javni interes je ocenjen kot odsoten;
-
ocena tveganja zaradi morebitnih motenj v preskrbi z obravnavanim
zdravilom je ocenjena kot nizka.
18. člen
(1) Komisija se v svojem mnenju,
oblikovanem na podlagi podatkov iz popolne vloge, podatkov o zdravilu in drugih
podatkov, ki odražajo stanje razvoja znanosti in stroke, opredeli do:
-
pomena zdravila v okviru nacionalnih zdravstvenih prioritet, upoštevajoč
njegovo nujnost, pomembnost in nenadomestljivost;
-
obstoja javnega interesa na področju zdravja v razmerju do zadevnega
zdravila;
-
javnozdravstvenega tveganja, ki bi nastalo zaradi motene preskrbe z
zdravilom, vključno z njegovim ekonomskim vidikom.
(2) Komisija vrednoti podatke iz
popolne vloge na podlagi tega pravilnika in pripravi mnenje, v katerega vključi
svoje ugotovitve, izražene v obliki točkovanja, pri katerem upošteva naslednja
merila:
-
ustreznost farmakoekonomskih podatkov oziroma ustrezno oblikovanih
drugih finančnoekonomskih utemeljitev iz vloge zavezanca glede na svetovno
raven znanosti (3 – visoka, 2 – srednja, 0 – nizka),
-
ustreznost ocene in dokazil o relativni terapevtski vrednosti zdravila
oziroma drugih farmakoepidemioloških podatkov iz vloge glede na svetovno raven
znanosti (3 – visoka, 2 – srednja, 0 – nizka),
-
uravnoteženost predlagane izredne višje dovoljene cene zdravil s cenami
zadevnega zdravila v ostalih državah članicah EU oziroma državah podpisnicah
sporazuma o EGP, upoštevajoč bistvene značilnosti primerjanih trgov, (4 –
predlog pod srednjo vrednostjo cene zdravila na primerjanih trgih; 2 – predlog
znotraj pet odstotnega presežka srednje vrednosti cen na primerjanih trgih; 1 –
znotraj deset odstotnega presežka srednje vrednosti cen na primerjanih trgih; 0
– več kot deset odstotno preseganje srednje vrednosti cen na primerjalnih
trgih),
-
uravnoteženost predlagane izredne višje dovoljene cene zdravil s cenami
zdravil za isto indikacijsko področje iz iste terapevtske skupine glede na
podatke o dodani vrednosti zdravila (3 – dobra, 0 – slaba),
-
parametre stroškovne učinkovitosti, (3 – izkazani; 2 – delno izkazani; 0
– slabo izkazani ali ne izkazani),
-
obstoj specifičnih dejavnikov, pomembnih za umeščanje obravnavanega
zdravila v nacionalne zdravstvene programe (0 – 4, glede na njihovo
relevantnost, z utemeljitvijo).
19. člen
(1) Komisija se v svojem pozitivnem
mnenju, poleg opredelitev iz prejšnjega člena, opredeli do višine predlagane
izredne višje dovoljene cene za zdravila, na enega od naslednjih načinov:
-
določi se izredna višja dovoljena cena kot je bila predlagana, kadar je
vsota točkovanih ugotovitev iz prvega odstavka prejšnjega člena enaka ali večja
od 18 za zdravila, ki so pridobila dovoljenje za promet ali dovoljenje s
paralelno uvoženim zdravilom ter 10 ali več za zdravila, ki nimajo dovoljenja
za promet, imajo pa dovoljenje za vnos oziroma uvoz in so uvrščena v seznam iz
15. člena zakona;
-
določi se izredna višja dovoljena cena, ki je nižja od predlagane, in
sicer v višini, ki je določena z enačbo:
DIVDC = NDC + DT/MT * (PIVDC-NDC) *
(min(mediana(ER) / PIVDC; (PIVDC – NDC) / max(mediana(ER); NDC))
kjer pomenijo:
DIVDC – določena izredna višja
dovoljena cena
PIVDC – predlagana izredna višja
dovoljena cena
NDC – najvišja dovoljena cena
DT – število doseženih točk
MT – možno število točk
mediana(ER) – mediana cen v državah
članicah EU oziroma državah podpisnicah sporazuma o EGP, kjer se zdravilo trži;
če so na voljo podatki le iz dveh držav, se upošteva aritmetična sredina cen
teh dveh držav; če je na voljo samo podatek iz ene države, se upošteva podatek
za to državo; če je ta država Republika Slovenija, se upošteva najvišja
dovoljena cena;
-
določi se izredna višja dovoljena cena zdravila, v višini, ki jo ugotovi
in utemelji Komisija.
(2) Če Komisija da negativno mnenje,
ga utemelji, pri čemer navede opredelitve iz prvega odstavka prejšnjega člena
in število doseženih točk iz vrednotenja podatkov iz vloge iz drugega odstavka
prejšnjega člena.
20. člen
Agencija ugotavlja prisotnost javnega
interesa na področju zdravja z ozirom na prisotnost zdravila na trgu v okviru
nacionalnih zdravstvenih prioritet z upoštevanjem podatkov o zdravilu, njegovi
porabi, stroških zdravljenja ob primerjavi s stroški zdravljenja z zdravili za
isto indikacijsko področje v okviru iste terapevtske skupine zdravil,
pridobljenih na podlagi protokolov o izmenjavi podatkov med Inštitutom za varovanje
zdravja Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Inštitut) in Zavodom za
zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Zavod). Za dodatno
mnenje o prisotnosti javnega zdravstvenega interesa za obravnavano zdravilo na
slovenskem trgu lahko zaprosi področni razširjeni strokovni kolegij ali
klinični oddelek oziroma pridobi tri izjave zdravnikov specialistov iz pravnih
ali fizičnih oseb, ki opravljajo zdravstveno dejavnost na sekundarni ali
terciarni ravni v Republiki Sloveniji, dejavnih na področju zadevne farmakoterapije.
21. člen
Agencija lahko pred odločanjem o najvišji
dovoljeni ceni zdravila in izredni višji dovoljeni ceni zdravila od Zavoda
zahteva podatke o vplivu predlagane cene na javnofinančne odhodke na ravni
terapevtske skupine oziroma področja farmakoterapije.
III. SPREMINJANJE NAJVIŠJIH DOVOLJENIH CEN ZDRAVIL IN
IZREDNIH VIŠJIH DOVOLJENIH CEN ZDRAVIL
22. člen
Najvišje dovoljene cene zdravil se
spreminjajo dvakrat letno za zdravila, pri katerih:
-
je prišlo do spremembe cene zdravila v vsaj eni od primerjalnih držav,
kar povzroči spremembo primerjalne cene zdravila, ki je podlaga za določitev
najvišje dovoljene cene zdravila;
-
je prišlo do spremembe cen pri zdravilih, ki niso prisotna na trgih
primerjalnih držav in katerih najvišja dovoljena cena je bila določena na
podlagi cen na trgih drugih držav članic EU oziroma držav podpisnic sporazuma o
EGP, ali do spremembe nabora primerjalnih držav.
23. člen
(1) Zavezanci ponovno oblikujejo
najvišje dovoljene cene zdravil za zdravila iz prejšnjega člena v skladu z
merili iz tega pravilnika in pri Agenciji vložijo vlogo za spremembo najvišjih
dovoljenih cen zdravil, in sicer v obdobju:
-
od 1. marca do vključno 1. aprila in
-
od 1. septembra do vključno 1. oktobra.
(2) Vloga za spremembo najvišjih
dovoljenih cen zdravil vsebuje:
-
predlog najvišjih dovoljenih cen zdravil z izračunom, danim na obrazcu
B1 iz Priloge 1, v pisni in elektronski obliki,
-
izračun najvišjih dovoljenih cen ostalih zdravil zavezanca katerim se
cene ne spremenijo na obrazcu B1 iz Priloge 1, v pisni in elektronski obliki,
-
vsa dokazila o podatkih navedenih v vlogi v pisni obliki.
(3) V vlogi za spremembo najvišjih
dovoljenih cen zdravil se uporabljajo naslednje izdaje predpisanih publikacij:
a)
v obdobju iz prve alinee prvega odstavka tega
člena:
- Avstrija: Erstattungskodex: izdaja
1. januar tekočega leta oziroma Warenverzeichnis: izdaja februar tekočega leta;
- Francija:
Vidal: izdaja štev. 3/3 preteklega leta oziroma 1/3 tekočega leta oziroma
- Nemčija:
Lauer-Taxe: izdaja 15. februar tekočega leta;
b)
v obdobju iz druge alinee prvega odstavka tega
člena:
- Avstrija: Erstattungskodex: izdaja
1. januar tekočega leta in dopolnitev 1. julij tekočega leta oziroma
Warenverzeichnis: izdaja avgust tekočega leta;
- Francija:
Vidal: izdaja štev. 2/3 oziroma 3/3 tekočega leta
- Nemčija:
Lauer-Taxe: izdaja 15. avgust tekočega leta.
(4) Najvišje dovoljene cene zdravil se
spremenijo na način iz tega člena tudi v obdobju, ko je zdravilu dovoljenje za
promet že poteklo in je lahko v skladu z zakonom v prometu do izteka roka
uporabnosti zdravila, vendar največ 18 mesecev.
(5) Izredne višje dovoljene cene
zdravil lahko Agencija zniža na podlagi vloge zavezanca, v kateri navede le
predlagano znižano ceno zdravila na obrazcu B2 iz Priloge 1 in datum uveljavitve predlagane znižane cene.
V. OBJAVLJANJE IN POSREDOVANJE CEN
24. člen
(1) Agencija najmanj enkrat mesečno
objavlja najvišje dovoljene cene zdravil in izredne višje dovoljene cene
zdravil, ki jih je določila na podlagi tega pravilnika, na svoji spletni strani
v katalogu informacij javnega značaja z navedbo:
-
identifikacijske oznake zdravila,
-
imena in predstavitve zdravila,
-
splošnega imena zdravila,
-
klasifikacijske oznake zdravila,
-
imena zavezanca,
-
najvišje dovoljene cene zdravila oziroma izredne višje dovoljene cene
zdravila,
-
datuma začetka veljavnosti cene zdravila,
-
režima izdaje zdravila,
-
statusa originalnega oziroma generičnega zdravila,
-
drugih relevantnih podatkov.
(2) Agencija enkrat letno Evropski
komisiji sporoči veljavne najvišje dovoljene cene zdravil in izredne višje
dovoljene cene zdravil.
(3) Agencija posreduje Zavodu,
ministrstvu, pristojnemu za zdravje (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) in
Inštitutu najmanj enkrat mesečno najvišje dovoljene cene zdravil in izredne
višje dovoljene cene zdravil skupaj z vrednostmi PEC v elektronski obliki.
(4) Zavod pošlje Agenciji,
ministrstvu, in Inštitutu najmanj enkrat mesečno cene zdravil na debelo,
dogovorjene na podlagi prvega odstavka 97.a člena zakona skupaj z dogovorjenimi
vrednostmi PEC v elektronski obliki in podatke o veljavnih razvrstitvah zdravil
na liste.
(5) Inštitut posreduje Agenciji,
ministrstvu in Zavodu najmanj enkrat letno podatke o porabi zdravil in stroških
za zdravila.
25. člen
Zavezanci so dolžni o najvišjih dovoljenih
cenah zdravil in izrednih višjih dovoljenih cenah zdravil, ki se oblikujejo v
skladu s tem pravilnikom, obvestiti pravne in fizične osebe, ki imajo dovoljenje
za opravljanje dejavnosti prometa na debelo z zdravili oziroma dovoljenje za
opravljanje dejavnosti izdelave zdravil ter imajo z njimi sklenjene pogodbe o
sodelovanju, takoj oziroma najpozneje v osmih dneh po določitvi najvišje
dovoljene cene zdravil oziroma izredne višje dovoljene cene zdravil in najmanj
treh delovnih dneh pred njeno prvo uporabo na trgu.
Priloga
1: Obrazec B1 in Obrazec B2
Priloga
2: Izračun primerjalnih cen
Priloga
3: Izračun cene zdravila na debelo
Pravilnik o določanju cen zdravil za uporabo v
humani medicini (Uradni list RS, št. 97/08)
vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»VI. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
26. člen
(1) Cene zdravil na debelo določene na
podlagi 5., 6., 7. oziroma 11. člena Pravilnika o cenah zdravil za uporabo v
humani medicini (Uradni list RS, št. 6/07) so najvišje dovoljene cene zdravil
na dan uveljavitve tega pravilnika.
(2) Cene zdravil na debelo, določene
na podlagi 13. člena pravilnika iz prejšnjega odstavka so izredne višje
dovoljene cene zdravil na dan uveljavitve tega pravilnika. Če soglasje ni bilo
izdano in se zdravilo trži po predlagani ceni, veljavnost teh cen preneha z
izdajo odločbe na podlagi vloge, ki jo zavezanec vloži v obdobju od
15. oktobra do vključno 17. novembra 2008.
(3) Za določitev najvišje dovoljene
cene zdravil po tem pravilniku morajo zavezanci vložiti vlogo v skladu z 10.,
11., 12., 14. oziroma 15. členom tega pravilnika v obdobju od 15. oktobra
do vključno 17. novembra 2008.
(4) Vloge za določitev cen zdravil in
vloge za soglasje k prekoračitvi meril za oblikovanje cen zdravil, ki so bile
vložene pred uveljavitvijo tega pravilnika, se zaključijo po določbah
pravilnika iz prvega odstavka tega člena. Cene zdravil se v teh postopkih
določijo kot najvišje dovoljene cene zdravil oziroma kot izredne višje
dovoljene cene zdravil.
27. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha
veljati Pravilnik o cenah zdravil za uporabo v humani medicini (Uradni list RS,
št. 6/07), razen 17. člena, ki se uporablja do 10. decembra 2008.
28. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o določanju cen zdravil za uporabo v humani medicini (Uradni list
RS, št. 8/09)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»5. člen
(1) Vloge za določitev najvišjih dovoljenih
cen originalnih zdravil, ki niso bile rešene do uveljavitve tega pravilnika, se
rešijo v skladu z določbami tega pravilnika na podlagi dopolnitve vloge, ki jo
zavezanci na obrazcu B1 vložijo pri Agenciji najpozneje v petih (5) dneh od
uveljavitve tega pravilnika.
(2) Vloge za določitev izredne višje dovoljene
cene originalnih zdravil, ki so bile vložene pri Agenciji v obdobju od 15.
oktobra 2008 do vključno 17. novembra 2008, se obravnavajo v skladu z določbami
tega pravilnika. Vloge za določanje izrednih višjih dovoljenih cen, v katerih
so predlagane izredne višje dovoljene cene na podlagi PEC originalnega
zdravila, ki ne presega 100% primerjalne cene zdravila v primerjalnih državah,
kjer je preračunana cena tega zdravila najnižja, se obravnavajo kot vloge za
določitev najvišje dovoljene cene.
6. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.