Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
normativih in standardih v dvojezični srednji šoli obsega:
-
Pravilnik o normativih in standardih v dvojezični srednji šoli (Uradni
list RS, št. 85/03 z dne 29. 8. 2003),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih in
standardih v dvojezični srednji šoli (Uradni list RS, št. 100/07 z dne 2. 11.
2007).
PRAVILNIK
o normativih in standardih v
dvojezični srednji šoli
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
1. člen
(vsebina pravilnika)
S tem pravilnikom se določajo normativi in
standardi, ki so podlaga za sistemizacijo delovnih mest, ter normativi in standardi
za oblikovanje oddelkov in skupin v dvojezični srednji šoli (v nadaljnjem
besedilu: šola).
2. člen
(podlage za sistemizacijo)
Podlaga za sistemizacijo delovnih mest
učiteljev splošno izobraževalnih in strokovno-teoretičnih predmetov, učiteljev
praktičnega pouka in veščin ter laborantov (v nadaljnjem besedilu: učiteljev)
so ure pouka po izvedbenih predmetnikih srednješolskih izobraževalnih programov
v skladu z normativi za oblikovanje oddelkov in skupin, določenimi v 14.
oziroma 15. členu tega pravilnika.
3. člen
(tedenska učna obveznost)
S strokovnimi delavci iz prejšnjega člena
se sklene delovno razmerje za polni delovni čas, če je njihova povprečna
tedenska učna obveznost v okviru 35 tednov pouka:
-
19 ur pouka za učitelje madžarščine in 19 ur pouka za učitelje
slovenščine,
-
20 ur pouka za učitelje drugih splošno izobraževalnih in strokovno
teoretičnih predmetov,
-
25 ur pouka za učitelje praktičnega pouka in veščin in
-
30 ur sodelovanja pri pouku za laborante.
4. člen
(tajništvo šolske maturitetne komisije)
(1) Učitelj, ki opravlja naloge tajnika
šolske maturitetne komisije za splošno maturo, ima lahko zmanjšano tedensko
učno obveznost glede na število dijakov – maturantov gimnazijskih programov, in
sicer za:
-
1 uro pouka, če je dijakov do 12,
-
2 uri pouka, če je dijakov od 13 do 34 in
-
3 ure pouka, če je dijakov 35 in več.
(2) Učitelj, ki opravlja naloge tajnika
šolske maturitetne komisije za poklicno maturo, ima lahko zmanjšano učno
obveznost glede na število dijakov zaključnega letnika, in sicer:
-
za 1 uro pouka, če je dijakov do 12,
-
za 2 uri pouka, če je dijakov od 13 do 34,
-
za 3 ure pouka, če je dijakov 35 in več.
(3) Če naloge tajnika šolske maturitetne
komisije opravlja strokovni delavec, ki ni učitelj, se mu prizna povečan obseg
dela v obsegu ur iz prvega oziroma drugega odstavka tega člena.
5. člen
(članstvo v maturitetnih komisijah)
(1) Učitelj, ki je član državne predmetne
komisije za slovenščino oziroma madžarščino za splošno maturo, ima zmanjšano
tedensko učno obveznost za 4 ure pouka, za ostale predmete pa 3 ure.
(2) Učitelj, ki je član državne predmetne
komisije za poklicno maturo za slovenščino oziroma madžarščino, ima zmanjšano
tedensko učno obveznost za 4 ure pouka, za matematiko ali tuji jezik pa 3 ure.
6. člen
(trajanje ure pouka)
(1) Ura pouka, ki se izvaja v splošnih in
specializiranih učilnicah ter v laboratorijih, in ura praktičnega pouka v
šolskih delavnicah, traja 45 minut.
(2) Trajanje ure praktičnega izobraževanja
v gospodarskih družbah oziroma pri samostojnih podjetnikih se prilagodi
njihovemu delovnemu procesu ob upoštevanju vseh predpisanih omejitev, ki se
nanašajo na vajence oziroma dijake (v nadaljnjem besedilu: dijaki).
7. člen
(razredništvo)
(1) Za delo razrednika se priznata dve uri
na teden na oddelek:
-
v 1. letniku programov nižjega poklicnega izobraževanja, srednjega
poklicnega izobraževanja, srednjega tehniškega oziroma drugega strokovnega
izobraževanja, gimnazijskega programa ter v maturitetnem tečaju in
-
v zaključnem letniku, razen v 3. letniku programa nižjega poklicnega izobraževanja
ter programa srednjega poklicnega izobraževanja z dualno oziroma periodično
organizacijo izobraževanja.
(2) V ostalih letnikih ter v 3. letniku
programa nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja z dualno oziroma
periodično organizacijo izobraževanja se prizna ena ura na teden na oddelek.
(3) V programih poklicno-tehniškega
izobraževanja se v začetnem letniku prizna ena ura razredništva na teden, v
zaključnem letniku pa dve uri na teden na oddelek.
8. člen
(mentorstvo)
Mentorju učitelja – pripravnika se prizna
ena ura pouka na teden za delo s pripravnikom, mentorju svetovalnega delavca –
pripravnika oziroma knjižničarja – pripravnika pa ena ura svetovalnega oziroma
knjižničarskega dela na teden za delo s pripravnikom.
9. člen
(strokovna pomoč za dijake s posebnimi
potrebami)
(1) Ure dodatne strokovne pomoči dijakom s
posebnimi potrebami se izvajajo v skladu z odločbami o usmeritvi.
(2) Dodatna strokovna pomoč se plača
skladno z merili, ki jih določi minister, pristojen za srednje šolstvo, s posebnim
aktom.
10. člen
(učna obveznost ravnatelja šole)
(1) V okviru delovne obveznosti je učna
obveznost ravnatelja šole lahko največ 5 ur pouka na teden.
(2) V okviru delovne obveznosti je učna
obveznost ravnatelja šole, ki ima do 12 oddelkov, 2 uri pouka na teden.
(3) Ravnatelj šole iz prejšnjega odstavka
lahko uči še največ 3 ure na teden.
11. člen
(pomočnik ravnatelja)
(1) Šola s 14 oddelki ima lahko pomočnika
ravnatelja, ki ima v okviru delovne obveznosti 11 ur pouka na teden oziroma 22
ur svetovalnega dela na teden.
(2) V šoli, ki ima več kot 14 oddelkov, se
za vsaka dva oddelka več učna obveznost pomočnika ravnatelja zmanjša za 1 uro
pouka na teden oziroma 2 uri svetovalnega dela na teden.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek v šoli s
24 oddelki in več ima pomočnik ravnatelja 4 ure pouka na teden oziroma 8 ur
svetovalnega dela na teden.
12. člen
(drugi strokovni delavci)
(1) Šola sistemizira po eno delovno mesto s
polnim delovnim časom svetovalnega delavca in knjižničarja.
(2) Če šola po izvedbenem predmetniku
opravi 22.000 in več ur praktičnega pouka letno v delavnicah, lahko sistemizira
eno delovno mesto organizatorja praktičnega pouka ali vodje delavnic.
(3) Normativ iz prejšnjega odstavka ne
velja za programe s področja ekonomije, družboslovja, turizma, računalništva,
oblikovanja, aranžerstva, kemije, farmacije in prometa.
(4) Če šola po predmetniku organizira
delovno prakso oziroma praktično izobraževanje pri delodajalcu v skladu z učno
pogodbo ali pogodbo po drugem odstavku 7. člena zakona o poklicnem in
strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 12/96 in 44/00), lahko
sistemizira na 2000 in več ur delovne prakse oziroma praktičnega izobraževanja
letno eno delovno mesto organizatorja delovne prakse.
(5) Če ima šola manj ur praktičnega pouka
ali praktičnega izobraževanja pri delodajalcu oziroma delovne prakse, kot je
določeno v drugem in četrtem odstavku tega člena, lahko sistemizira ta delovna
mesta za ustrezno krajši delovni čas od polnega, vendar ne manj kot s
polovičnim delovnim časom.
13. člen
(administrativni, računovodski in tehnični
delavci)
(1) Šola sistemizira po eno delovno mesto s
polnim delovnim časom:
-
pisarniškega referenta, ki mora imeti srednjo splošno ali srednjo
strokovno izobrazbo,
-
računovodje, ki mora imeti višjo strokovno izobrazbo oziroma višješolsko
izobrazbo (prejšnja),
-
hišnika, ki mora imeti srednjo poklicno izobrazbo,
-
čistilca na 900 m2 uporabne neto
čistilne talne stavbne površine, ki mora imeti zaključeno osnovnošolsko
obveznost.
(2) Če ima šola manj kot 900 m2 uporabne neto čistilne talne stavbne površine, sistemizira delovno
mesto čistilca z ustrezno krajšim delovnim časom od polnega delovnega časa.
(3) Šola sistemizira delovno mesto
tehničnega delavca – vzdrževalca učne tehnologije, ki mora imeti srednjo
poklicno ali srednjo strokovno izobrazbo, v deležu delovnega časa, glede na
število oddelkov, in sicer:
-
do 5 oddelkov – 0,25 delovnega časa delavca,
-
od 6 do 10 oddelkov – 0,5 delovnega časa delavca,
-
od 11 do 14 oddelkov – 0,75 delovnega časa delavca in
-
15 in več oddelkov – 1,0 delovnega časa delavca.
(4) Če šola ne more zagotoviti izvajanja
odločbe o usmeritvi gibalno oviranega dijaka v okviru obstoječih kadrovskih
možnosti oziroma na drug ustrezen način, lahko sistemizira spremljevalca za
fizično pomoč dijaku, ki mora imeti srednjo splošno ali strokovno izobrazbo.
(5) Obseg delovne obveznosti oziroma delež
delovnega časa ter čas trajanja delovnega razmerja spremljevalca iz prejšnjega
odstavka tega člena, se določi glede na število dijakov, ki potrebujejo fizično
pomoč ter števila ur fizične pomoči, ki je odvisna od trajanja pouka za gibalno
oviranega dijaka po predmetniku izobraževalnega programa, v katerega je vpisan.
(6) Izraz »prejšnja« iz druge alineje prvega odstavka tega člena je uporabljen v
pomenu, določenem v Uredbi o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema
izobraževanja in usposabljanja (Uradni list RS, št. 46/06).
14. člen
(normativi za oblikovanje oddelkov)
(1) V oddelku 1. letnika programa nižjega
poklicnega izobraževanja je največ 18 dijakov.
(2) V oddelku 1. letnika programa srednjega
poklicnega in srednjega strokovnega izobraževanja ter gimnazijskega programa je
največ 22 dijakov.
(3) V oddelku poklicnega in maturitetnega
tečaja ter programa poklicno-tehniškega izobraževanja je največ 22 dijakov.
(4) Število oddelkov drugega in višjih
letnikov je lahko praviloma enako največ številu oddelkov 1. letnika iste
vpisne generacije.
(5) Šola lahko ob soglasju pristojnega
upravnega organa v višjih letnikih oblikuje oddelek več, kot jih je imela v
prejšnjem letniku.
(6) Šola lahko zaradi majhnega števila
dijakov v nižjem ali srednjem poklicnem oziroma srednjem strokovnem
izobraževanju oblikuje kombiniran oddelek ter organizira prožnejše oblike
vzgojno izobraževalnega dela z dijaki, pod pogojem, da se v celoti realizirajo
cilji učnih načrtov oziroma katalogov znanj, določeni za posamezen
izobraževalni program oziroma za pridobitev posameznega poklicnega oziroma
strokovnega naziva.
(7) Šola lahko oblikuje oddelek s 5 ali
manj dijaki le s soglasjem ministra, pristojnega za srednje šolstvo.
15. člen
(normativi za oblikovanje skupin)
(1) Informatika, naravoslovni in
strokovno-teoretični predmeti
Pri splošno izobraževalnih predmetih
informatika, biologija, kemija, fizika in naravoslovje ter pri posameznih
strokovno-teoretičnih predmetih je v skupini pri vajah največ 13 dijakov.
Število skupin se oblikuje tako, da se število dijakov istega letnika in
programa deli s 13. Število ur in vsebino vaj, pri katerih se dijaki delijo v
skupine in pri katerih sodeluje laborant, določa izobraževalni program.
Število skupin za izvajanje strokovno
teoretičnih predmetov, ki se oblikujejo v oddelkih za skupno izvajanje
izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja, se določi tako, da
se skupno število dijakov, ki se izobražujejo po teh programih v posameznem
letniku, deli s 5, doda pa se še ena skupina.
(2) Praktični pouk
V skupini pri praktičnem pouku je v
programih nižjega poklicnega izobraževanja največ 10 dijakov, v programih
srednjega poklicnega, srednjega strokovnega ter srednjega poklicno-tehniškega
izobraževanja pa je največ 13 dijakov. Število skupin se oblikuje tako, da se
število dijakov istega letnika in programa deli v primeru programa nižjega
poklicnega izobraževanja z 10 ter v primeru drugih vrst programov s 13.
(3) Prvi tuji jezik
Pri prvem tujem jeziku se oddelek deli v
skupine zaradi nadaljevanja učenja obveznega tujega jezika iz osnovne šole, in
sicer tako, da se oblikovane skupine dijakov iz istovrstnih izobraževalnih programov
združujejo iz oddelkov istega letnika do polnoštevilnega oddelka.
(4) Drugi tuji jezik
Če šola izvaja dva različna druga tuja
jezika, lahko oblikuje eno skupino več, kot je skupin pri prvem tujem jeziku,
pod pogojem, da ima vsaj 5 dijakov za posamezno skupino.
(5) Madžarščina
Pri madžarščini se glede na različno
zahtevnostno raven, za katero so se v skladu z dvojezičnim izobraževalnim
programom odločili dijaki, deli v dve skupini in sicer tako, da se oblikovane
skupine dijakov iz istovrstnih izobraževalnih programov združujejo iz oddelkov
istega letnika do ustreznega normativa za oblikovanje polnoštevilnega oddelka.
(6) Slovenščina
V tretjem in četrtem letniku se pri
slovenščini oddelek glede na različno zahtevnostno raven, za katero so se v
skladu z dvojezičnim izobraževalnim programom odločili dijaki, deli v dve
skupini in sicer tako, da se oblikovane skupine dijakov iz istovrstnih
izobraževalnih programov združujejo iz oddelkov istega letnika do ustreznega
normativa za oblikovanje polnoštevilnega oddelka.
(7) Športna vzgoja
Normativ za oblikovanje skupin pri športni
vzgoji je enak ustreznemu normativu za oblikovanje polnoštevilnega oddelka,
vendar tako, da se dijaki delijo po spolu ter združujejo praviloma iz oddelkov
istega letnika, izjemoma pa tudi iz dveh ali več zaporednih letnikov, in sicer
ne glede na vrsto izobraževalnega programa, po katerem se izobražujejo.
(8) Obseg ur izbirnih predmetov v
gimnazijskem programu
Šola, ki izvaja program gimnazija, lahko za
ure pouka pri izbirnih predmetih po izvedbenem predmetniku, vključno z vsemi
dodatnimi delitvami dijakov v skupine pri posameznih predmetih, nameni v 4.
letniku največ 630 dodatnih ur letno.
(9) Obseg ur za izvajanje pouka na
različnih ravneh zahtevnosti v gimnazijskem programu
Če šola organizira skladno s tretjim
odstavkom 23. člena zakona o maturi (Uradni list RS, št. 15/03) v zaključnem
letniku gimnazijskih programov pripravo na maturo za osnovno in višjo raven
zahtevnosti, lahko za izvajanje pouka na različni ravni zahtevnosti nameni dodatno
140 ur za pouk matematike in 105 ur za pouk tujega jezika, če je v posamezni
skupini najmanj 5 dijakov.
(10) Izbirni predmeti v izobraževalnih
programih poklicnega in strokovnega izobraževanja
Pri izbirnih predmetih, ki so določeni z
izobraževalnim programom, lahko šola oblikuje eno skupino več, kot je oddelkov
posameznega letnika, če gre za različne izbirne predmete in če se za vsakega od
njih odloči vsaj 5 dijakov.
(11) Ekskurzija
Spremljevalec dijakov na strokovni
ekskurziji, določeni z izobraževalnim programom, spremlja skupino 16 dijakov.
16. člen
(odstopanja oziroma izjeme)
(1) Za opravljanje dela na delovnih mestih
računovodje, čistilca, in vzdrževalca učne tehnologije iz 13. člena tega
pravilnika in za del praktičnega pouka, ki se izvaja na podlagi prvega odstavka
33. člena Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št.
79/06) pri delodajalcu, lahko šola sklene pogodbo o opravljanju storitev z
drugimi izvajalci.
(2) Opravljanje storitev iz prejšnjega
odstavka se plačuje po pogodbi skladno z merili, ki jih določi minister,
pristojen za srednje šolstvo.
(3) Odstopanje od normativov, določenih s
tem pravilnikom, lahko odobri pristojni upravni organ na posebej utemeljeno
vlogo šole, in sicer zaradi specifičnih prostorskih pogojev šole in v drugih
izjemnih primerih ko zaradi posebnih delovnih razmer oziroma povečanega obsega
dela ni moč doseči predpisanega normativa.
Pravilnik o normativih in standardih v
dvojezični srednji šoli (Uradni list RS, št. 85/03)
vsebuje naslednjo prehodno in končni določbi:
»17. člen
(prehodno
izvajanje pravilnika)
(1) Do sprejetja predpisa o smeri in
stopnji strokovne izobrazbe učiteljev in drugih strokovnih delavcev v posameznih
izobraževalnih programih, mora imeti organizator praktičnega pouka iz drugega
odstavka 12. člena tega pravilnika srednjo oziroma višjo strokovno izobrazbo,
organizator delovne prakse iz četrtega odstavka 12. člena tega pravilnika pa
višjo strokovno izobrazbo.
(2) Ne glede na prvi in drugi odstavek 14.
člena tega pravilnika je v oddelku 1. letnika programa srednjega poklicnega in
srednjega strokovnega izobraževanja, gimnazijskega programa, poklicnega in
maturitetnega tečaja ter v programu poklicno-tehniškega izobraževanja v šolskem
letu 2003/2004 največ 24 dijakov.
18. člen
(razveljavitev
prejšnjega predpisa)
Z dnem uveljavitve tega pravilnika
prenehajo veljati določbe odredbe o normativih in standardih v dvojezičnih srednjih
šolah in srednjih šolah z italijanskim učnim jezikom (Uradni list RS, št.
37/97), kolikor se nanašajo na dvojezično srednjo šolo, razen določbe III.
točke, ki velja za šolsko leto 2003/2004.
19. člen
(končna
določba)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. septembra
2003 dalje, razen določb 5. člena ter drugega in tretjega odstavka 14. člena
tega pravilnika, ki se začnejo uporabljati v šolskem letu 2004/2005.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o normativih in standardih v dvojezični srednji šoli (Uradni list
RS, št. 100/07) vsebuje naslednjo prehodno in
končno določbo:
»3. člen
Računovodje, ki so do uveljavitve tega
pravilnika izpolnjevali predpisane pogoje za opravljanje računovodskih del,
lahko tudi po uveljavitvi tega pravilnika še naprej opravljajo ta dela.
4. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.