Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
izvrševanju zakona o prijavi prebivališča obsega:
-
Pravilnik o izvrševanju zakona o prijavi
prebivališča (Uradni list RS, št. 105/01 z dne 20. 12. 2001),
-
Pravilnik o spremembi in dopolnitvi pravilnika
o izvrševanju zakona o prijavi prebivališča (Uradni list RS, št. 78/02 z dne 6.
9. 2002),
-
Pravilnik o spremembah Pravilnika o izvrševanju
zakona o prijavi prebivališča (Uradni list RS, št. 57/07 z dne 29. 6. 2007).
PRAVILNIK
o izvrševanju zakona o prijavi
prebivališča
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa obrazce za prijavo
oziroma odjavo stalnega in začasnega prebivališča, za prijavo oziroma odjavo
gosta ter za prijavo začasnega odhoda z območja Republike Slovenije oziroma
vrnitve v Republiko Slovenijo, način vodenja knjige gostov in posredovanja
podatkov iz nje ter način vodenja registra stalnega prebivalstva in način
posredovanja podatkov iz zakona o prijavi prebivališča (v nadaljnjem besedilu:
zakon) uporabnikom.
II. OBRAZCI
2. člen
Prijava oziroma odjava stalnega
prebivališče se poda na obrazcu iz priloge št. 1 tega pravilnika. Na območjih,
določenih z zakonom, kjer avtohtono živijo skupaj s pripadniki slovenskega
naroda tudi pripadniki italijanske oziroma madžarske narodnosti, se prijava
oziroma odjava stalnega prebivališča lahko poda na obrazcu iz priloge št. 2 oziroma
3 tega pravilnika. Pristojni organ izda posamezniku potrdilo o prijavi oziroma
odjavi stalnega prebivališča.
Prijava začasnega odhoda z območja
Republike Slovenije oziroma vrnitev v Republiko Slovenijo se poda na obrazcu iz
priloge št. 4 tega pravilnika. Na območjih, določenih z zakonom, kjer avtohtono
živijo skupaj s pripadniki slovenskega naroda tudi pripadniki italijanske
oziroma madžarske narodnosti, se prijava začasnega odhoda z območja Republike
Slovenije oziroma vrnitev v Republiko Slovenijo lahko poda na obrazcu iz
priloge št. 5 oziroma 6 tega pravilnika. Pristojni organ izda posamezniku
potrdilo o prijavi začasnega odhoda z območja Republike Slovenije oziroma o
vrnitvi v Republiko Slovenijo.
3. člen
Prijava oziroma odjava začasnega
prebivališča se poda na obrazcu iz priloge št. 7 tega pravilnika. Na območjih,
določenih z zakonom, kjer avtohtono živijo skupaj s pripadniki slovenskega
naroda tudi pripadniki italijanske oziroma madžarske narodnosti, se prijava
oziroma odjava začasnega prebivališča lahko poda na obrazcu iz priloge št. 8
oziroma 9 tega pravilnika. Pristojni organ izda posamezniku potrdilo o prijavi
oziroma odjavi začasnega prebivališča.
4. člen
Prijava oziroma odjava stalnega in
začasnega prebivališča ter prijava začasnega odhoda z območja Republike
Slovenije oziroma vrnitve v Republiko Slovenijo se lahko poda tudi na
elektronski način, kot določajo predpisi, ki urejajo elektronsko poslovanje in
elektronski podpis.
5. člen
Prijava oziroma odjava gosta, ki se nastani
v turističnem ali gostinskem objektu, se poda na obrazcu iz priloge št. 10 tega
pravilnika.
Določba prejšnjega odstavka se uporablja
tudi za prijavo oziroma odjavo gosta, ki se nastani v nastanitvenem objektu, če
v tem objektu ne namerava začasno prebivati.
Obrazec iz prvega odstavka tega člena se
tiska v slovenskem, angleškem in francoskem, italijanskem in nemškem jeziku.
Določba prvega in drugega odstavka tega
člena se ne uporablja v primeru prijave oziroma odjave posameznikov iz četrtega
odstavka 9. člena zakona.
III. VODENJE REGISTRA STALNEGA PREBIVALSTVA
6. člen
Register stalnega prebivalstva sestavljajo:
-
evidenca stalno prijavljenih posameznikov;
-
evidenca začasno prijavljenih posameznikov;
-
evidenca gospodinjstev;
-
evidenca volilne pravice in
-
posebne oziroma dopolnilne evidence.
7. člen
V evidenci stalno prijavljenih posameznikov
so podatki o posameznikih, ki imajo na območju upravne enote (v nadaljnjem
besedilu: pristojni organ) prijavljeno stalno prebivališče oziroma so se z
območja pristojnega organa stalno odselili.
Evidenca iz prejšnjega odstavka vsebuje
podatke o posamezniku, ki jih posameznik mora dati ob prijavi oziroma odjavi
stalnega prebivališča in so določeni z zakonom.
V evidenci stalno prijavljenih posameznikov
se označi tudi posameznika, ki prijavi začasni odhod z območja Republike
Slovenije oziroma vrnitev v Republiko Slovenijo, posameznika, ki ima
prijavljeno stalno prebivališče po določbah četrtega odstavka 8. člena zakona
ter posameznika, za katerega je pristojni organ uvedel postopek ugotavljanja
dejanskega stalnega prebivališča oziroma ugotavljanje odstopil drugemu
pristojnemu organu.
Podatke iz obrazca za prijavo oziroma
odjavo stalnega prebivališča se vnese v centralni računalnik ministrstva,
pristojnega za upravo, obrazce pa kronološko arhivira. Kronološko se arhivira
tudi obrazce na katerih so posamezniki prijavili začasni odhod z območja
Republike Slovenije oziroma vrnitev v Republiko Slovenijo. Obrazce se hrani v
stalni zbirki dokumentarnega gradiva na način, kot to določa predpis, ki ureja
pisarniško poslovanje in dolžnosti upravnih organov do dokumentarnega gradiva.
8. člen
V evidenci začasno prijavljenih
posameznikov so podatki o posameznikih, ki imajo prijavljeno začasno
prebivališče na območju pristojnega organa.
Evidenca iz prejšnjega odstavka vsebuje
podatke o posamezniku, ki jih posameznik mora dati ob prijavi oziroma odjavi
začasnega prebivališča in so določeni z zakonom.
V evidenco začasno prijavljenih se vnese
tudi podatke o posamezniku, ki mu je pristojni organ v skladu z določbami
zakona, odklonil prijavo stalnega prebivališča.
V primeru prijave oziroma odjave začasnega
prebivališča posameznika pri stanodajalcu, evidenca začasno prijavljenih
posameznikov vsebuje tudi podatek o priimku in imenu ter naslovu oziroma imenu
firme in sedežu stanodajalca ter stanodajalčev EMŠO oziroma številko
registrskega vpisa firme.
Podatke iz obrazca za prijavo oziroma
odjavo začasnega prebivališča se vnese v centralni računalnik ministrstva,
pristojnega za upravo, obrazce pa kronološko arhivira. Obrazci se hranijo še
eno leto po preteku začasne prijave oziroma eno leto po odjavi začasnega
prebivališča nato pa se uničijo.
9. člen
Evidenca gospodinjstev je pregled
gospodinjstev na območju pristojnega organa, za katerega se vodi evidenca
stalno prijavljenih posameznikov.
Evidenca iz prejšnjega odstavka vsebuje
podatke, ki jih posameznik mora dati ob prijavi oziroma odjavi stalnega
prebivališča oziroma v izjavi o pripadnosti gospodinjstvu in so določeni z
zakonom.
Podatke o pripadnosti gospodinjstvu se
vnese v centralni računalnik ministrstva, pristojnega za upravo, iz obrazca za
prijavo oziroma odjavo prebivališča ali na podlagi izjave posameznika o
pripadnosti gospodinjstvu. Izjava posameznika o pripadnosti gospodinjstvu se
hrani skupaj z obrazcem za prijavo oziroma odjavo stalnega prebivališča. V
izjavi o pripadnosti gospodinjstvu je posameznik, ki izjavi, da prebiva sam,
dolžan navesti ali prebiva sam v ločeni stanovanjski enoti ali kot podnajemnik
v delu stanovanjske enote, kjer že obstaja drugo gospodinjstvo.
10. člen
Evidenca gospodinjstev se v računalniški
bazi ministrstva, pristojnega za upravo, vzpostavi na podlagi podatkov iz ročno
vodene evidence, ki jo pristojni organ vodi skladno z določbami pravilnika, ki
določa način vodenja in vzdrževanja gospodinjske kartoteke.
Evidenca gospodinjstev se lahko vzpostavi
tudi na podlagi podatkov iz popisa prebivalstva, ki jih bo na podlagi zakona,
ki ureja popis prebivalstva v letu 2001, zbral in obdelal Statistični urad
Republike Slovenije.
V primeru vzpostavitve evidence
gospodinjstev na način določen v prejšnjem odstavku, mora pristojni organ
podatke v računalniško vodeni evidenci gospodinjstev uskladiti z ročno vodeno
evidenco iz prvega odstavka tega člena.
Po opravljeni kontroli usklajenosti obeh
evidenc gospodinjstev, lahko pristojni organ ukine ročno vodeno evidenco
gospodinjstev. Dovoljenje za ukinitev ročno vodene evidence gospodinjstev izda
ministrstvo, pristojno za upravo.
Pristojni organ po pridobitvi dovoljenja iz
prejšnjega odstavka, ročno vodeno evidenco gospodinjstev arhivira.
11. člen
V evidenci volilne pravice se vodijo
podatki o volilni pravici posameznika. Evidenca volilne pravice se vzpostavi in
vodi na podlagi predpisov, ki urejajo evidenco volilne pravice.
12. člen
V posebni evidenci se vodijo podatki o
posameznikih, ki so umrli in ki so bili izbrisani iz registra stalnega
prebivalstva.
13. člen
Pri vodenju in vzdrževanju registra
stalnega prebivalstva mora pristojni organ vpisati vsako spremembo in popravek
podatkov ter datume sprememb glede na naslednja dejstva:
1.
rojstvo;
2.
sklenitev in prenehanje zakonske zveze;
3.
posvojitev;
4.
sprememba osebnega imena;
5.
izbira priimka in imena za pravni promet;
6.
podaljšanje in odvzem roditeljske pravice ter
prenehanje tega ukrepa;
7.
skrbništvo ter prenehanje tega ukrepa;
8.
odvzem in vrnitev poslovne sposobnosti;
9.
sprememba spola;
10.
popravki napak in druge spremembe že vpisanih
podatkov v matičnih knjigah, ki se vpisujejo tudi v register stalnega
prebivalstva;
11.
prenehanje državljanstva Republike Slovenije;
12.
sprejem v državljanstvo Republike Slovenije;
13.
sprememba imena in območja občine, naselja ali
ulice in preštevilčenje hišne številke;
14.
sprememba oznake stanovanja;
15.
smrt.
Podatki iz prejšnjega odstavka se lahko
vpišejo le na podlagi odločbe ali obvestila pristojnega organa oziroma na
podlagi obvestila ali akta drugega organa, pristojnega za odločanje o
spremembah iz prejšnjega odstavka.
Določba prejšnjega odstavka se ne uporablja
v primeru izmenjave podatkov z neposredno računalniško povezavo ali drugih
oblik elektronske izmenjave podatkov.
IV. METODOLOGIJA VODENJA PODATKOV V EVIDENCI
GOSTOV
14. člen
Evidenca gostov je, na podlagi enotne
metodologije računalniško ali ročno vodena evidenca posameznikov, sprejetih na
prenočišče oziroma počitek ali začasno nastanitev.
V evidenco gostov se o posamezniku, ki se
nastani ali začasno prebiva v turističnem, gostinskem ali nastanitvenem
objektu, vpisujejo podatki, ki jih posameznik mora dati stanodajalcu in so
določeni z zakonom.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka se
v primeru prijave oziroma odjave posameznikov mlajših od 15 let oziroma
organiziranih skupin, v evidenco gostov za te posameznike vpišejo le podatki,
ki jih določa zakon.
Stanodajalec evidenco gostov hrani eno leto
od dneva prijave oziroma odjave gosta, nato pa jo uniči.
Ročno vodeno evidenco gostov – knjigo
gostov je stanodajalec dolžan uničiti in o uničenju sestaviti ustrezen
zapisnik. Stanodajalec, ki evidenco gostov vodi računalniško, je dolžan podatke
o gostih izbrisati iz svoje programske opreme in uničiti tudi varnostne kopije.
15. člen
Način vodenja evidence gostov določi
pristojni organ z odločbo. Za računalniško vodenje evidence gostov mora
stanodajalec izpolnjevati pogoje, določene s tem pravilnikom.
16. člen
Ročno vodena evidenca gostov se vodi v
knjigi gostov s kopijo ali brez kopije iz priloge št. 11 tega pravilnika.
Knjigi gostov iz prejšnjega odstavka mora
biti vezana in imeti oštevilčene strani.
Pristojni organ overi knjigo gostov tako,
da na notranjo stran prve platnice z besedo vpiše število strani, ki jih knjiga
obsega, ime oziroma naziv stanodajalca, naslov oziroma sedež stanodajalca ter
evidenčno številko knjige. Pod besedilom »uradna oseba« vtisne pečat in se
podpiše.
Podatki o posamezniku se v knjigo gostov
vpisujejo iz obrazca za prijavo oziroma odjavo gosta oziroma iz obrazca za
prijavo oziroma odjavo začasnega prebivališča. Po vpisu mora stanodajalec
obrazec za prijavo oziroma odjavo gosta uničiti, obrazec za prijavo oziroma
odjavo začasnega prebivališča pa poslati pristojnemu organu.
17. člen
Stanodajalec, ki sprejema goste na
prenočišče oziroma počitek v turističnih ali gostinskih objektih, mora voditi
knjigo gostov s kopijo, stanodajalec, ki v okviru svoje dejavnosti posameznikom
nudi začasno nastanitev v nastanitvenih objektih pa knjigo gostov brez kopije.
Stanodajalec iz prejšnjega odstavka mora v
knjigo gostov vpisati vsakega posameznika, ki se pri njem nastani ali začasno
prebiva. Stanodajalec, ki vodi knjigo gostov brez kopije, mora ob obnovi
prijave začasnega prebivališča posameznika ponovno vpisati v knjigo gostov.
Stanodajalec, ki vodi knjigo gostov s
kopijo, goste prijavi oziroma odjavi policijski postaji oziroma policijskemu
oddelku (v nadaljnjem besedilu: policijska enota) s kopijo knjige gostov,
stanodajalec, ki vodi knjigo gostov brez kopije pa posameznika prijavi oziroma
odjavi pristojnemu organu na obrazcu za prijavo oziroma odjavo začasnega
prebivališča.
Določbe prejšnjega odstavka ne veljajo za
stanodajalce v visokogorskih kočah oziroma postojankah, do katerih ne vodijo
ceste, ki so normalno prevozne z osebnimi avtomobili.
18. člen
Stanodajalec, ki knjigo gostov vodi z
računalniško programsko opremo, goste prijavi policijski enoti na način,
določen v Karakteristikah prenosa podatkov iz priloge št. 12 tega pravilnika.
Za prijavo gostov na način iz prejšnjega
odstavka, mora stanodajalec ob vložitvi zahtevka za izdajo odločbe o načinu
vodenja evidence gostov, pridobiti soglasje pristojne strokovne službe
policije.
V. NAČIN POSREDOVANJA PODATKOV
19. člen
Podatki iz registra stalnega prebivalstva se
posredujejo uporabnikom, ki imajo za pridobitev podatkov pravno podlago v
zakonu ali na osnovi pisne privolitve posameznika, na katerega se podatki
nanašajo. Podatki o posameznikih, ki v skladu z določbami zakona niso izrazili
zadržka za uporabo njihovih podatkov, se posredujejo tudi drugim uporabnikom za
izdelavo statističnih in drugih raziskovalnih vzorcev ali za pridobitev pisne
privolitve posameznika.
Zahtevek za pridobitev podatkov mora
vsebovati: obvezno navedbo osebnih podatkov, ki jih potrebuje, zakonsko podlago
za njihovo pridobitev, namen, za katerega zahteva podatke, opis postopkov in
časovni okvir, v katerem jih potrebuje. Glede na namen in rok mora zahtevek
poslati v ustreznem času, ki omogoča izvedljivost priprave podatkov.
20. člen
Podatki iz registra stalnega prebivalstva
se lahko uporabnikom posredujejo na obrazcih, magnetnih medijih, po elektronski
pošti ali z neposredno računalniško povezavo.
Soglasje za pridobitev podatkov po
elektronski pošti ali z neposredno računalniško povezavo se izda uporabniku, ki
ima zagotovljene tehnične možnosti za varno in zanesljivo dostopanje do
podatkov v register stalnega prebivalstva. Soglasje se izda le v primeru, če je
uporabnikova informacijska tehnologija združljiva z informacijsko tehnologijo
ministrstva, pristojnega za upravo.
Soglasje iz prejšnjega odstavka izda
minister, pristojen za upravo, na zahtevo uporabnika. Zahteva mora vsebovati
zakonsko podlago za pridobitev podatkov, vrste podatkov in namen uporabe ter
ime, priimek in EMŠO uradnih oseb, ki bodo dostopale in pridobivale podatke iz
registra stalnega prebivalstva. Zahtevi se priloži tudi metodologija neposredne
računalniške povezave med aplikacijami upravljavca registra stalnega
prebivalstva.
Za pridobitev podatkov po elektronski pošti
ali z neposredno računalniško povezavo mora uporabnik, skladno s predpisi, ki
urejajo elektronsko poslovanje in elektronski podpis, predhodno pri overitelju
pridobiti digitalno potrdilo, ki omogoča pošiljanje in branje šifriranih in
digitalno podpisanih elektronskih sporočil.
Priloga št. 1: Prijava - odjava stalnega prebivališča
(obrazec v slovenskem jeziku)
Priloga št. 2: Prijava - odjava stalnega prebivališča
(obrazec v slovenskem in italijanskem jeziku )
Priloga št. 3: Prijava - odjava stalnega prebivališča
(obrazec v slovenskem in madžarskem jeziku)
Priloga št. 4: Prijava začasnega odhoda z območja
Republike Slovenije - vrnitve v Republiko Slovenijo (obrazec v slovenskem
jeziku)
Priloga št. 5: Prijava začasnega odhoda z območja
Republike Slovenije - vrnitve v Republiko Slovenijo (obrazec v slovenskem in
italijanskem jeziku)
Priloga št. 6: Prijava začasnega odhoda z območja
Republike Slovenije - vrnitve v Republiko Slovenijo (obrazec v slovenskem in
madžarskem jeziku)
Priloga št. 7: Prijava - Odjava začasnega prebivališča
(obrazec v slovenskem jeziku)
Priloga št. 8: Prijava - Odjava začasnega prebivališča
(obrazec v slovenskem in italijanskem jeziku)
Priloga št. 9: Prijava - Odjava začasnega prebivališča
(obrazec v slovenskem in madžarskem jeziku)
Priloga št. 10: Prijava - Odjava gosta (obrazec v
slovenskem, angleškem in francoskem, italijanskem in nemškem jeziku)
Priloga št. 11: Knjiga gostov
Priloga št. 12: Karakteristike prenosa podatkov o
prijavah hotelskih gostov v elektronski obliki
Pravilnik o izvrševanju zakona o prijavi
prebivališča (Uradni list RS, št. 105/01)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
21. člen
Določbe tega pravilnika, ki se nanašajo na
oznako stanovanja, se pričnejo uporabljati, ko bo določena enotna oznaka
stanovanja v skladu s predpisi s področja urejanja okolja in prostora.
Določbe tega pravilnika, ki se nanašajo na
elektronsko poslovanje, se začnejo uporabljati takoj, ko bodo za to
zagotovljene možnosti v skladu s Strategijo e-poslovanja v javni upravi
Republike Slovenije za obdobje od leta 2001 do leta 2004.
Stanodajalci morajo način vodenja podatkov
v evidenci gostov in posredovanja podatkov iz nje, uskladiti z določbami tega
pravilnika v roku enega leta po njegovi uveljavitvi.
22. člen
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik,
prenehajo veljati vse določbe pravilnika o obrazcu za prijavo oziroma odjavo
stalnega prebivališča, o obrazcu osebnega kartona in kartona gospodinjstev ter
o načinu vodenja in vzdrževanja registra stalnega prebivalstva (Uradni list RS,
št. 27/92), razen določb, ki se nanašajo na vodenje in vzdrževanje gospodinjske
kartoteke, ki se uporabljajo najkasneje do 30. 4. 2005, prenehata pa veljati
pravilnik o obrazcu za prijavo in odjavo začasnega prebivališča, načinu
prijavljanja in vodenja razvida začasno prijavljenih oseb, ter o obrazcu in
načinu vodenja knjige gostov (Uradni list RS, št. 18/92), in odredba o enotni
metodologiji računalniškega vodenja knjige gostov s kopijo ali brez nje (Uradni
list RS, št. 52/94).
23. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne s 1. 1.
2002.«.
Pravilnik o spremembi in dopolnitvi pravilnika
o izvrševanju zakona o prijavi prebivališča (Uradni list RS, št. 78/02) vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah Pravilnika o
izvrševanju zakona o prijavi prebivališča (Uradni list RS, št. 57/07) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.