Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
opravljanju nalog Uprave Republike Slovenije za javna plačila na področju
plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov
obsega:
-
Pravilnik o opravljanju nalog Uprave Republike Slovenije za javna
plačila na področju plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov (Uradni list RS, št. 110/02 z dne 18. 12. 2002),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah pravilnika o opravljanju nalog
Uprave Republike Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in
razporejanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni list
RS, št. 42/03 z dne 9. 5. 2003).
PRAVILNIK
o opravljanju nalog Uprave Republike
Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in razporejanja obveznih
dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
1. člen
(splošna določba)
(1) Ta pravilnik določa naloge, ki jih mora
opravljati Uprava Republike Slovenije za javna plačila (v nadaljevanju: UJP)
pri plačevanju in razporejanju obveznih dajatev in drugih javnofinančnih
prihodkov (v nadaljevanju: dajatev) ter obliko in način sporočanja obveznih
podatkov z nalogov za plačilo dajatev.
(2) Razporejanje dajatev, kot je določeno s
tem pravilnikom, pomeni: razporejanje kot prenos plačane dajatve z enega
podračuna na drugi podračun v celoti ali v predpisanih deležih, vračanje preveč
ali napačno plačanih dajatev, zagotovitev sredstev za vračilo preveč ali
napačno plačanih dajatev in usklajevanje evidenc o plačanih in vrnjenih
dajatvah.
(3) Ta pravilnik določa tudi postopke pri
ravnanju s podatki, ki jih pošilja UJP o plačevanju in razporejanju dajatev
prejemnikom plačanih dajatev (v nadaljevanju: prejemniki) in organom, ki
odmerjajo, pobirajo ali izterjujejo dajatve (v nadaljevanju: nadzorniki).
2. člen
(vodenje podračunov)
(1) Za plačevanje in razporejanje dajatev
vodi UJP več vrst podračunov, vse kot podračune v sistemu enotnega zakladniškega
računa (v nadaljevanju: sistem EZR) države ali občin pri Banki Slovenije.
(2) Podračun za plačevanje novo uvedene
dajatve mora UJP odpreti na zahtevo ministrstva, pristojnega za finance, ki
podračun objavi v predpisu, ki ureja podračune in način plačevanja dajatev (v
nadaljevanju: predpis o podračunih). Obstoječi podračun UJP ukine na zahtevo
ministrstva pristojnega za finance, ki ukinitev podračuna objavi v predpisu o
podračunih.
(3) Osnovna vrsta podračunov za plačevanje
dajatev so vplačilni podračuni, na katere se plačujejo dajatve in razporejajo
dajatve, ki so bile plačane na zbirne prehodne podračune ali na prehodne račune
nadzornikov. S teh podračunov se vračajo preveč ali napačno plačane dajatve, ki
so bile na te podračune plačane ali razporejene.
(4) Za plačevanje dajatev, ki pripadajo več
prejemnikom, vodi UJP zbirne prehodne podračune. Na te podračune se plačujejo
dajatve, kot jih določa predpis o podračunih. Na te podračune se dajatve
razporejajo tudi s prehodnih podračunov nadzornikov. Z zbirnih prehodnih
podračunov se razporejajo plačane dajatve in se vračajo preveč ali napačno
plačane dajatve, ki so bile na te podračune plačane ali razporejene.
(5) Za plačevanje dajatev in za
evidentiranje plačanih dajatev imajo lahko nadzorniki pri UJP odprte prehodne
podračune. S teh računov nadzorniki razporejajo plačane dajatve in vračajo
preveč ali napačno plačane dajatve, ki so bile na te podračune plačane. Za
odprtje prehodnega podračuna nadzornika ne veljajo določbe drugega odstavka
tega člena, zato ga odpre UJP na zahtevo nadzornika in o tem obvesti ministrstvo,
pristojno za finance.
(6) S sredstvi na podračunih, ki so
določeni za plačevanje in razporejanje dajatev, se sme razpolagati samo v
skladu s tem pravilnikom.
3. člen
(razlikovanje podračunov)
(1) Podračuni, na katere se plačujejo
dajatve, se razlikujejo po pripadnosti sistemu EZR ter po tem, komu pripadajo
plačane dajatve. Zato so označeni tako, da pomenita prvi dve številki v prvem
sklopu petmestne številke računa to, da je ta podračun pri Banki Slovenija –
01, številke na naslednjih treh mestih pa določajo, v katerem sistemu EZR je
podračun. Podračuni v sistemu EZR države imajo oznako 100, podračuni v sistemih
EZR občin pa imajo za oznako številke od 201 naprej, kar je veljavna
statistična oznaka občine povečana za 200.
(2) Podračuni občine, ki se v skladu z
zakonom, ki ureja javne finance, odloči, da bo imela svoje podračune v sistemu
EZR države, imajo oznako 100.
(3) Pripadnost plačanih dajatev je označena
s prvimi tremi številkami drugega osemmestnega sklopa številke vplačilnega
podračuna tako, da pomenijo številke:
-
100 dajatve, ki pripadajo proračunu države,
-
200 dajatve, ki pripadajo Zavodu za pokojninsko in invalidsko
zavarovanje Slovenije za obvezni del zavarovanja,
-
300 dajatve, ki pripadajo Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije za
obvezni del zavarovanja,
-
od 401 naprej dajatve, ki pripadajo proračunom občin, številke so
veljavne statistične oznake občin povečane za 400.
(4) Zbirni prehodni podračuni za dajatve,
ki pripadajo več prejemnikom, imajo na prvih treh mestih drugega osemmestnega
sklopa številke podračuna oznako 844.
(5) Prehodni podračuni, ki jih lahko imajo
nadzorniki odprte pri UJP, imajo na prvih treh mestih drugega osemmestnega
sklopa številke podračuna oznako 845 ali 846.
(6) Podračuni za plačevanje občinskih in
krajevnih samoprispevkov ter drugih prihodkov krajevnih skupnosti, imajo na
prvih treh mestih drugega sklopa številke podračuna oznako 842.
4. člen
(plačevanje dajatev in njihovo
razporejanja)
(1) Dajatve se plačujejo v denarni enoti
Republike Slovenije na podračune, ki so določeni v predpisu o podračunih in so
odprti pri UJP.
(2) Kadar je dajatev plačana v tuji valutu,
ravna UJP v skladu s predpisom, ki ureja obrazce in način izvajanja deviznih
plačilnih navodil.
(3) Plačilna navodila, za katera je s tem
pravilnikom predpisano, da jih izdelajo UJP, prejemniki ali nadzorniki in da
jih UJP izvrši, so določena s predpisi, ki urejajo plačilna navodila v papirni
ali elektronski obliki.
(4) Kadar je dajatev plačana ali
razporejena na predpisan vplačilni podračun, UJP na podlagi oznake na prvih
treh mestih v drugem osemmestnem sklopu številke vplačilnega podračuna, kot so
navedene v tretjem odstavku prejšnjega člena, izdela plačilno navodilo v breme
vplačilnih podračunov in v dobro podračunov prejemnikov in ga izvrši istega
dne, za plačane dajatve v dobro vplačilnih podračunov, ki so prispele po
končani razporeditvi, pa izdela in izvrši plačilna navodila najkasneje
naslednjega delovnega dne.
(5) Dajatve, ki pripadajo več prejemnikom
in ki so bile plačane na zbirne prehodne podračune z oznako 844, UJP razporedi
v predpisanih deležih v breme teh podračunov in v dobro ustreznih vplačilnih
podračunov tako, da izdela plačilna navodila in jih izvrši istega dne, za
plačane dajatve v dobro zbirnih prehodnih podračunov, ki so prispele po končani
razporeditvi, pa izdela in izvrši plačilna navodila najkasneje naslednjega
delovnega dne. Kadar je tako določeno s posebnim predpisom, UJP razporedi
predpisane deleže neposredno na podračune prejemnikov.
(6) Občinske in krajevne samoprispevke
plačane na podračune z oznako 842 UJP razporedi tako, da izdela plačilna
navodila v breme podračunov z oznako 842 in v dobro podračunov prejemnikov in jih izvrši. Plačane krajevne samoprispevke, ki so bili uvedeni pred
uveljavitvijo zakona, ki ureja samoprispevek, ter druge prihodke krajevnih
skupnosti UJP razporedi v breme podračunov z oznako 842 in v dobro podračunov krajevnih skupnosti. Plačane krajevne samoprispevke, ki so bili uvedeni po
uveljavitvi zakona, ki ureja samoprispevek, UJP razporedi v breme podračunov z
oznako 842 in v dobro podračunov za izvrševanje proračunov občin.
(7) Nadzorniki, ki imajo pri UJP odprte
prehodne podračune z oznakama 845 ali 846, razporedijo dajatve plačane na te
podračune tako, da najkasneje naslednjega delovnega dne izdelajo plačilna
navodila v breme teh podračunov in v dobro ustreznih vplačilnih ali zbirnih
prehodnih podračunov in jih predložijo UJP, da jih izvrši. Nadzorniki lahko
pooblastijo UJP za razporeditev sredstev s svojih prehodnih podračunov, pri tem
ji sporočijo podračune, na katere se sredstva prenašajo, in njihove deleže
oziroma ključ razporeditve.
(8) V Prilogi 1, ki je sestavni del tega
pravilnika, so postopki in podatki za plačevanje in razporejanje dajatev
opisani kot transakcije in so jim s tipi sklicevanja na številko odobritve in
obremenitve (v nadaljevanju: tip SŠO) določeni podatki, ki morajo biti obvezno
vpisani na plačilne naloge in plačilna navodila za plačevanje in razporejanje
dajatev. Tipi SŠO so opisani v Prilogi 2, ki je sestavni del tega pravilnika.
5. člen
(vračanje preveč ali napačno plačanih
dajatev)
(1) Zahtevek za vračilo preveč ali napačno
plačane dajatve vloži tisti, ki je plačal dajatev (v nadaljevanju:
upravičenec), pri nadzorniku, ki določa obveznost plačila dajatve in ki nadzoruje
plačilo dajatve, ki je predmet zahtevka. O zahtevku odloči nadzornik na način,
kot je urejen z zakonom ali drugim predpisom, ki določa naloge in postopke
nadzornika. V primeru utemeljenega zahtevka predloži nadzornik UJP plačilno
navodilo v breme prehodnega, vplačilnega ali zbirnega prehodnega podračuna in v
dobro računa upravičenca. Kadar je tako določeno z zakonom ali drugim predpisom,
predloži nadzornik UJP svoj akt o vračilu, UJP pa izdela in izvrši ustrezno
plačilno navodilo.
(2) Kadar mora nadzornik v postopku, kot ga
določa zakon, sam po uradni dolžnosti ugotoviti, da je bila dajatev preveč
plačana, odloči o vračilu preveč plačane dajatve brez zahtevka upravičenca.
(3) Sredstva za vračilo preveč ali napačno
plačanih dajatev mora zagotoviti prejemnik teh dajatev tako, da na poziv UJP še
isti dan ali najkasneje naslednji delovni dan predloži plačilno navodilo v
breme svojega podračuna in v dobro vplačilnega ali zbirnega prehodnega
podračuna. V primeru obsežnih vračil mora nadzornik uskladiti s prejemnikom
datume in zneske vračil.
(4) Kadar za preveč ali napačno dajatev
nadzornika ni mogoče ugotoviti, mora prejemnik preveč ali napačno plačane
dajatve izvršiti vračilo na način, kot je določen v prvem in drugem odstavku
tega člena za nadzornika, sam pa brez poziva UJP zagotovi sredstva za vračilo
tako, kot je določeno v prejšnjem odstavku.
(5) Pri vračanju preveč plačane dohodnine
po letnem poračunu, se najprej zagotovijo vsa sredstva za vračila v breme
podračuna za izvrševanje državnega proračuna. UJP nato vse tekoče prilive
akontacij podvrst dohodnine v celoti razporeja v dobro tega podračuna, dokler
ni poravnan predpisan del vračila, ki bi moral biti vrnjen v breme podračunov
za izvrševanje proračunov občin. V proračunih občin morajo biti na podlagi
podatkov UJP o tekočih prilivih akontacij dohodnine, ki pripadajo v predpisanih
deležih občinam in ki so bili vrnjeni v dobro podračuna za izvrševanje
državnega proračuna, prikazani ti prilivi na ustreznih kontih kot prihodki, na
kontu dohodnine – letni poračun pa kot zmanjšanje tekočih prihodkov. Smiselno
enak postopek velja tudi za vračila drugih dajatev, ki pripadajo proračunom
občin in države, ko se najprej zagotovijo vsa sredstva za vračila v breme
podračuna za izvrševanje državnega proračuna.
(6) Kadar se vračajo dajatve v gotovini s posebnimi
nakaznicami, izvrši UJP plačilne naloge, ki jih prejme od bank, v breme
vplačilnega ali zbirnega prehodnega podračuna. Dnevno kritje potrebnih sredstev
na vplačilnih ali zbirnih prehodnih podračunih zagotovijo prejemniki na način,
kot je določen v tretjem odstavku tega člena.
(7) V primeru obsežnih vračil preveč
plačanih dajatev nadzornik pošlje UJP plačilno navodilo v elektronski obliki s
skupnim zneskom vračil in seznamom vseh računov, v dobro katerih mora UJP
izvršiti vračilo, s posameznimi zneski.
(8) Dajatev, ki je bila preveč ali napačno
plačana na prehodni račun nadzornika, lahko nadzornik vrne na podlagi utemeljenega
zahtevka ali po uradni dolžnosti v breme prehodnega podračuna, v dobro katerega
je bila dajatev plačana. Sredstva za vračilo se na prehodnem podračunu
zagotovijo v breme vplačilnega ali zbirnega prehodnega podračuna, na katerega
je bila preveč ali napačno plačana dajatev razporejena. Nadzorniki v ta namen
predložijo UJP v izvršitev plačilno navodilo v breme vplačilnega ali zbirnega
prehodnega podračuna in v dobro svojega prehodnega podračuna. Potrebna sredstva
za vračilo v breme vplačilnega ali zbirnega prehodnega računa se zagotovijo
tako, kot je določeno v tretjem odstavku tega člena.
(9) Nadzorniki, ki odločajo o vračilih na podlagi
zakona, ki ureja davčni postopek, morajo najprej ugotoviti, če je mogoče
vračilo v celoti izvršiti ali pa je možno s preveč ali napačno plačano
dajatvijo poravnati druge dajatve, ki jih upravičenec po poteku roka za plačilo
še ni plačal. V primeru ugotovljenega dolga drugih dajatev, se vrne razlika med
ugotovljenim vračilom in ugotovljenim dolgom. Nadzornik mora UJP predložiti
plačilna navodila v breme vplačilnih ali zbirnih prehodnih podračunov, v dobro
katerih je bila preveč ali napačno plačana dajatev, ter v dobro podračunov, v
dobro katerih bi upravičenec moral plačati dajatve, a jih ni plačal. Razlika se
vrne na način, kot je določen v prvem in drugem odstavku tega člena.
(10) Nadzorniki, ki morajo na podlagi
zakona, ki ureja davčni postopek, ugotoviti ali obstoji starejši dolg od tega,
ki je bil poravnan s plačilom v dobro ustreznega računa, morajo v primeru, da
starejši dolg obstoji, ravnati odvisno od tega, ali je bila plačana dajatev v
dobro prehodnega podračuna ali v dobro vplačilnega ali zbirnega prehodnega
podračuna. V prvem primeru nadzornik v svojem knjigovodstvu izvrši samo
potrebne preknjižbe. V primeru plačila na vplačilni ali zbirni prehodni
podračun mora nadzornik predložiti UJP plačilno navodilo v breme podračuna, v
dobro katerega je bila plačana dajatev, in v dobro prehodnega podračuna ali
podračuna, na katerega se plačuje dajatev, za katero je ugotovljen starejši
dolg. UJP in prejemnik morata v tem primeru ravnati tako, kot je določeno v
prvem in drugem odstavku tega člena. Nadzornik mora obvestiti tistega, ki je
plačal dajatev, kaj je bilo z njegovim plačilom dejansko poravnano.
(11) V Prilogi 1 so postopki in podatki za
vračila in zagotovitev sredstev za vračila dajatev opisani kot transakcije in
so s tipi SŠO v Prilogi 2 določeni podatki, ki morajo biti obvezno vpisani na
plačilne naloge in plačilna navodila za vračila in za zagotovitev sredstev za
vračila dajatev.
6. člen
(ravnanje s podatki o plačanih,
razporejenih in vrnjenih dajatvah)
(1) UJP za vsako plačilo, razporeditev ali vračilo
dajatve na podlagi podatkov, ki jih prejme od Banke Slovenije ali jih v
predpisanih primerih predložijo s plačilnimi navodili neposredni in posredni
uporabniki državnega in občinskih proračunov (v nadaljevanju: PU) ali pa jih
izdela sama, pošlje podatke o plačilu, razporeditvi ali vračilu dajatve
ustreznemu prejemniku in ustreznemu nadzorniku najkasneje naslednji delovni
potem, ko je bilo plačilo, razporeditev ali vračilo izvršeno.
(2) UJP mora poslati podatke iz prejšnjega
člena tistim prejemnikom in nadzornikom, ki so s šifro PU kot taki določeni pri
posameznemu podračunu, ter nadzornikom, ki so določeni s šifro PU v polju SŠO.
(3) UJP za vsak podračun, na katerega se
plačujejo, razporejajo ali se z njega vračajo dajatve, izdela vsak delovni dan
izpisek o prometu in stanju na podračunu preteklega delovnega dne. Promet
razčleni UJP po posameznih podkontih, kot so določeni s predpisom, ki ureja
enotni kontni načrt za proračun, proračunske uporabnike in druge osebe javnega
prava.
(4) Izpisek o prometu in stanju na
podračunu, na katerega se plačuje ali se z njega vrača dajatev, za katero je
določen eden ali več nadzornikov, pošlje UJP organizacijski enoti, ki vodi
glavno knjigo zakladnice v ministrstvu, pristojnemu za finance, oziroma za
finance pristojnemu organu občinske uprave, nadzorniku oziroma nadzornikom pa
pripadajoči delni izpis o prometu na tem podračunu.
(5) Za podračune, ki jim ni določen
nadzornik, pošlje UJP izpisek organizacijski enoti, ki vodi glavno knjigo
zakladnice v ministrstvu, pristojnemu za finance, oziroma za finance pristojnemu
organu občinske uprave.
(6) Prejemniki in nadzorniki morajo dnevno
na podlagi podatkov, ki jim jih pošlje UJP v obliki delnega izpisa o prometu
ali izpiska o prometu in stanju posameznega vplačilnega, zbirnega prehodnega
ali prehodnega podračuna, ali podračuna prejemnika pravilno in pravočasno
evidentirati plačane in vrnjene dajatve skladno z veljavnimi predpisi.
(7) Nadzorniki morajo zaradi pravilnosti
podatkov o plačanih dajatvah v izpiskih o prometu in stanju na svojih prehodnih
podračunih določiti vsakemu plačniku dajatve številko prehodnega podračuna,
znesek, rok plačila in podatke, ki morajo biti na plačilnem nalogu vpisani v
predpolje in v polje sklicevanja na številko odobritve.
7. člen
(mesečno poročanje o vplačanih in vrnjenih
prihodkih ter usklajevanje podatkov)
(1) UJP izdela mesečna poročila o:
1.
plačanih in vrnjenih dajatvah po posameznih podračunih;
2.
plačanih in vrnjenih dajatvah po posameznih podkontih;
3.
razdelitvi dajatev, ki pripadajo več prejemnikom.
(2) UJP mora poročila iz prejšnjega
odstavka poslati pristojnim prejemnikom in nadzornikom najkasneje peti delovni
dan po koncu meseca, za katerega izdela poročila.
(3) Prejemniki in nadzorniki morajo najmanj
enkrat mesečno na podlagi poročil UJP o plačanih in vrnjenih dajatvah,
uskladiti svoje evidence. Če ugotovijo, da so nastale razlike v podatkih o
plačanih in vrnjenih dajatvah morajo ugotovljene razlike odpraviti po
postopkih, ki so določeni v tem pravilniku za plačila in razporeditve plačanih
dajatev ter za vračila napačno vplačanih dajatev in na načine, kot so opisani v
Prilogi 1.
(4) Določba prejšnjega odstavka ne velja za
UJP, kadar mora popraviti razporeditev dajatve po uradni dolžnosti, ko ugotovi,
da je dajatev razporedila napačno, za napačno razporeditev pa UJP ne zaračuna
storitve. Prav tako ravna UJP, ko je bila dajatev plačana na podračun, na
katerega se dajatev v skladu s predpisom o podračunih ne plačuje, in ko plačano
dajatev preusmeri UJP na pravilni podračun.
8. člen
(zaračunavanje storitev)
(1) UJP mesečno zaračunava storitve
razporejanja dajatev v skladu s tem pravilnikom: Zavodu za pokojninsko in
invalidsko zavarovanje Slovenije, Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
občinam, Stanovanjskemu skladu Republike Slovenije in Slovenski odškodninski
družbi v višini 0,05% od zneska razporejenih dajatev ter prejemnikom občinskih
in krajevnih samoprispevkov v višini 0,1% od zneska razporejenih
samoprispevkov.
(2) UJP prejemniku iz prejšnjega odstavka
izstavi račun mesečno. Kadar znesek zaračunane storitve ne preseže
manipulativnih stroškov izdelave in pošiljanja računa, UJP izda račun šele
takrat, ko znesek zaračunane storitve preseže te stroške, vendar najkasneje do
konca tekočega leta ne glede na znesek zaračunane storitve.
Priloga
1: Postopki in podatki pri plačevanju, razporejanju, vračanju in usklajevanju
plačilnih dajatev
Priloga
2: Tipi sklicev na številko obremenitve (SŠOb) in odobritve (SŠOd)
Pravilnik o opravljanju nalog Uprave Republike
Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in razporejanja obveznih
dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni list RS, št. 110/02)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»9. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati 1. januarja
2003.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah pravilnika
o opravljanju nalog Uprave Republike Slovenije za javna plačila na področju
plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov
(Uradni list RS, št. 42/03) vsebuje naslednjo končno določbo:
»5. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.