Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
vodenju evidence o upravnem postopku obsega:
-
Pravilnik o vodenju evidence o upravnem postopku (Uradni list RS, št.
18/03 z dne 21. 2. 2003),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju evidence o
upravnem postopku (Uradni list RS, št. 7/06 z dne 24. 1. 2006).
PRAVILNIK
o vodenju evidence o upravnem
postopku
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
1. člen
S tem pravilnikom se ureja evidentiranje,
izkazovanje in posredovanje podatkov ter način in roki za pošiljanje poročil,
na podlagi katerih se spremlja izvrševanje zakona o splošnem upravnem postopku.
Vlada, upravni organi, organi lokalnih
skupnosti in nosilci javnih pooblastil vodijo evidenco o reševanju upravnih zadev
na način, ki jim omogoča spremljanje, izkazovanje ter posredovanje podatkov po
tem pravilniku.
2. člen
O reševanju upravnih zadev v upravnem postopku
na prvi stopnji se vodijo evidence, ki zagotavljajo podatke o številu: vloženih
zahtev, postopkih, uvedenih na zahtevo stranke; upravnih postopkov po uradni
dolžnosti; upravnih zadev, glede na vrsto in zahtevnost postopka (skrajšani
ugotovitveni postopek in posebni ugotovitveni postopek (S, P1, P2,)); nerešenih
upravnih zadev, prenesenih iz preteklega poročevalnega obdobja; upravnih zadev,
vrnjenih v ponovni postopek z odločbo organa druge stopnje, upravnega sodišča
ali ustavnega sodišča; upravnih zadev, začetih v tekočem poročevalnem obdobju;
vseh upravnih zadev v tekočem poročevalnem obdobju; odstopljenih in združenih zadev;
zavrženih zahtev; ustavljenih upravnih postopkov; zavrnjenih zahtev; ugodenih
zahtev; upravnih zadev, rešenih v zakonitem roku; upravnih zadev, rešenih po
prekoračitvi zakonitega roka; rešenih upravnih zadev v tekočem poročevalnem
obdobju; nerešenih upravnih zadev na koncu poročevalnega obdobja; nerešenih ali
neodstopljenih pritožb na odločitev o upravni zadevi, prenesenih iz preteklega
poročevalnega obdobja; prejetih pritožb na odločitev o upravni zadevi v tekočem
poročevalnem obdobju; vseh pritožb na odločitev o upravni zadevi v tekočem
poročevalnem obdobju; zavrženih pritožb na prvi stopnji; nadomeščenih odločb z
odločbo organa prve stopnje; rešenih pritožb na odločitev o upravni zadevi na
prvi stopnji v tekočem poročevalnem obdobju; odstopljenih pritožb na odločitev
o upravni zadevi v reševanje organu druge stopnje v tekočem poročevalnem
obdobju; nerešenih ali neodstopljenih pritožb na odločitev o upravni zadevi na
koncu tekočega poročevalnega obdobja; nerešenih upravnih izvršb oziroma izvršb
za nedenarne obveznosti in vlog za prisilitev, prenesenih iz preteklega
poročevalnega obdobja; upravnih izvršb oziroma izvršb za nedenarne obveznosti,
začetih v tekočem poročevalnem obdobju in vloženih vlog za prisilitev; vseh
upravnih izvršb oziroma izvršb za nedenarne obveznosti in vlog za prisilitev v
tekočem poročevalnem obdobju; izdanih sklepov o dovolitvi izvršbe; ustavljenih
postopkov upravne izvršbe; izdanih sklepov v postopku izvršbe s prisilitvijo;
izdanih sklepov v izvršilnem postopku v zakonitem roku; izdanih sklepov v
izvršilnem postopku po preteku zakonitega roka; rešenih upravnih izvršb oziroma
izvršb za nedenarne obveznosti in vlog za prisilitev v tekočem poročevalnem
obdobju in nerešenih upravnih izvršb oziroma izvršb za nedenarne obveznosti in
vlog za prisilitev na koncu tekočega poročevalnega obdobja ter zaostankov.
Upravne enote in organi lokalnih skupnosti
vodijo še dodatne evidence o reševanju upravnih zadev v upravnem postopku na
prvi stopnji, ki zagotavljajo podatke o času reševanja oziroma številu: o
povprečnem času reševanja upravnih zadev v dnevih (od dne popolne vloge oziroma
od dne uvedbe postopka do izdaje odločbe ali sklepa); o povprečnem času
reševanja upravnih zadev v dnevih (od dne popolne vloge do vročitve); rešenih
upravnih zadev z delno odločbo; nerešenih upravnih zadev na koncu tekočega
poročevalnega obdobja, ki so bile začete že v prejšnjih poročevalnih obdobjih;
odpravljenih odločb organa prve stopnje in rešenih z odločbo organa druge
stopnje; zavrnjenih pritožb z odločbo organa druge stopnje in številu
odpravljenih odločb organa prve stopnje, ki so bile vrnjene v ponovni postopek
ter zaostankov.
O upravnem postopku na drugi stopnji se
vodijo evidence, ki zagotavljajo podatke o številu: izdanih odločb o pritožbi
na odločitev o upravni zadevi v roku dveh mesecev; izdanih odločb o pritožbi na
odločitev o upravni zadevi po prekoračitvi roka dveh mesecev; nerešenih pritožb
na odločitev o upravni zadevi, prenesenih iz preteklega poročevalnega obdobja;
pritožb na odločitev o upravni zadevi, vloženih v tekočem poročevalnem obdobju;
vseh pritožb na odločitev o upravni zadevi v tekočem poročevalnem obdobju;
zavrženih pritožb; zavrnjenih pritožb; ustavljenih upravnih postopkov;
odpravljenih odločb in vrnjenih organu prve stopnje v ponovni postopek;
odpravljenih odločb in rešenih z odločbo; odpravljenih odločb organa prve
stopnje, ki niso bile vrnjene v ponovni postopek; odločb, izrečenih za nične;
rešenih pritožb na odločitev o upravni zadevi v tekočem poročevalnem obdobju;
vseh nerešenih pritožb na odločitev o upravni zadevi na koncu tekočega
poročevalnega obdobja in nerešenih pritožb na odločitev o upravni zadevi na
koncu tekočega poročevalnega obdobja, ki so bile vložene že v prejšnjih
poročevalnih obdobjih.
O uporabi izrednih pravnih sredstev na prvi
stopnji se vodijo evidence, ki zagotavljajo podatke o številu: izrednih pravnih
sredstev na zahtevo stranke in po uradni dolžnosti; nerešenih in prenesenih
izrednih pravnih sredstev iz preteklega poročevalnega obdobja; izrednih pravnih
sredstev, začetih v tekočem poročevalnem obdobju; skupnem številu vseh izrednih
pravnih sredstev v tekočem poročevalnem obdobju; zavrženih zahtev; odpravljenih
upravnih aktov; razveljavljenih upravnih aktov; obnov postopka; zavrženih
predlogov za obnovo postopka; zavrnjenih predlogov za obnovo postopka; ugodenih
predlogov za obnovo postopka; potrjenih odločitev o odločbi prve stopnje v
obnovi postopka; nadomeščenih odločitev o odločbi prve stopnje v obnovi
postopka; odločb, izrečenih za nične; rešenih izrednih pravnih sredstev v
tekočem poročevalnem obdobju; nerešenih izrednih pravnih sredstev na koncu
tekočega poročevalnega obdobja.
O uporabi izrednih pravnih sredstev na
drugi stopnji se vodijo evidence, ki zagotavljajo podatke o številu: nerešenih
in prenesenih izrednih pravnih sredstev iz preteklega poročevalnega obdobja;
izrednih pravnih sredstev, začetih v tekočem poročevalnem obdobju; skupnem
številu vseh izrednih pravnih sredstev v tekočem poročevalnem obdobju; izrednih
pravnih sredstev, začetih po uradni dolžnosti; zavrženih zahtev; odpravljenih
upravnih aktov; razveljavljenih upravnih aktov; odločb, izrečenih za nične;
rešenih izrednih pravnih sredstev v tekočem poročevalnem obdobju; nerešenih
izrednih pravnih sredstev na koncu tekočega poročevalnega obdobja.
3. člen
V evidenco se podatki iz prejšnjega člena
vpisujejo in vodijo po posameznih upravnih zadevah po delovnih področjih
ministrstev, ki so ustanovljena z zakonom za posamezno upravno področje ali za
več med seboj povezanih področij.
4. člen
Vlada, ministrstva, upravni organi v
sestavi, območne enote oziroma izpostave ali drugače imenovane dislocirane
enote ministrstev oziroma organov v njihovi sestavi, upravne enote, organi
lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil tekoče vodijo evidenco o
reševanju upravnih zadev na določeni stopnji in pripravljajo letno poročilo (v
nadaljevanju: poročilo).
Poročilo se izdela za vsako delovno področje
na določeni stopnji upravnega postopka in izrednega pravnega sredstva ter
zbirno poročilo za delovno področje ali vsa delovna področja skupaj na isti
stopnji.
Vlada, ministrstva, upravne enote in organi
lokalnih skupnosti pošiljajo poročila na ministrstvo, pristojno za upravo, v
roku 45 dni po preteku koledarskega leta.
Podatki poročila se vpisujejo v obrazce št.
1 A (zbirno poročilo), 1 B (po delovnih področjih), 2, 3 in 4, ki so sestavni
del tega pravilnika.
Obrazec poročila št. 1 B izpolnjujejo in
pošiljajo neposredno ministrstvu, pristojnemu za upravo, samo upravne enote in
organi lokalnih skupnosti za vsako delovno področje.
5. člen
Organi lokalnih skupnosti, ki rešujejo
upravne zadeve iz izvirne in prenesene pristojnosti, vodijo in izkazujejo ločeno
podatke iz izvirne in prenesene pristojnosti.
Organi lokalnih skupnosti pošiljajo ločena
poročila o reševanju upravnih zadev iz izvirne pristojnosti na prvi in drugi
stopnji in prenesene na prvi in drugi stopnji na ministrstvo, pristojno za
upravo. V poročilih izkazujejo podatke nosilcev javnih pooblastil iz izvirne
pristojnosti.
Nosilci javnih pooblastil iz izvirne
pristojnosti lokalnih skupnosti vodijo evidenco o reševanju upravnih zadev in
pošiljajo poročila organom lokalnih skupnosti v roku 30 dni po preteku
koledarskega leta.
6. člen
Ministrstva vodijo evidenco o reševanju
upravnih zadev na prvi in drugi stopnji za svoje delovno področje, ki vključuje
podatke po upravnih organih v sestavi, območnih enotah oziroma izpostavah ali
drugače imenovanih dislociranih enotah ministrstev oziroma organov v njihovi
sestavi in nosilcih javnih pooblastil.
V svojih poročilih ministrstva izkazujejo
podatke o ministrstvu, upravnih organih v sestavi, območnih enotah oziroma
izpostavah ali drugače imenovanih dislociranih enotah ministrstev oziroma
organov v njihovi sestavi in nosilcih javnih pooblastil ločeno ter za celotno
delovno področje skupaj na določeni stopnji.
Upravni organi v sestavi, območne enote
oziroma izpostave ali drugače imenovane dislocirane enote ministrstev oziroma
organov v njihovi sestavi ter nosilci javnih pooblastil vodijo evidenco o
reševanju upravnih zadev po delovnih področjih na določeni stopnji in pošiljajo
poročila resornemu ministrstvu v roku 30 dni po preteku koledarskega leta.
7. člen
Minister, pristojen za upravo, lahko
zahteva izdelavo izrednega medletnega poročila.
V primeru spremembe delovnih področij
ministrstev pripravijo ministrstva, upravne enote, organi lokalnih skupnosti in
nosilci javnih pooblastil zaključno poročilo z dnem, ko začnejo opravljati delo
po novi ureditvi.
8. člen
Kadar podatki o številu rešenih ali
nerešenih upravnih zadev v poročevalnem obdobju odstopajo za več kot 10% od
podatkov iz prejšnjega obdobja, pošlje upravni organ, organ lokalne skupnosti
ali nosilec javnega pooblastila, ki predloži poročilo, tudi pisno obrazložitev
razlogov, zaradi katerih se podatki razlikujejo.
9. člen
Ministrstvo, pristojno za upravo, objavi na
svojih spletnih straneh zaključno poročilo in podatke, zbrane po tem
pravilniku.
10. člen
Ministrstva in upravne enote zagotavljajo
organom lokalnih skupnosti ter nosilcem javnega pooblastila strokovno pomoč pri
zbiranju podatkov in pošiljanju poročil po tem pravilniku.
11. člen
Za potrebe poenotenja podatkov, ki se
vnašajo v evidenco o reševanju upravnih zadev na prvi stopnji, pristojna
ministrstva pripravijo številčno označene razvide odločanja o upravnih zadevah
po materialnopravni zakonodaji, v katerih označijo stopnjo zahtevnosti
posameznega odločanja.
Številčne oznake, ki je določena na prvi
stopnji, ni mogoče naknadno spreminjati v postopku na drugi stopnji, razen
stopnje zahtevnosti v skladu z drugim odstavkom 12. člena tega pravilnika.
Ministrstvo, pristojno za upravo,
koordinira pripravo številčno označenih razvidov z zahtevnostjo odločanja o
upravnih zadevah po prvem odstavku tega člena za upravne enote. Pristojno
ministrstvo ali vladna služba koordinira in pripravi številčno označene razvide
z zahtevnostjo odločanja za lokalne skupnosti.
Ministrstva obnavljajo razvid po prvem
odstavku tega člena vsako leto v mesecu novembru. Razvid posredujejo v istem
mesecu upravnim organom v sestavi, območnim enotam oziroma izpostavam ali
drugače imenovanim dislociranim enotam ministrstva oziroma organa v njegovi sestavi,
lokalnim skupnostim, nosilcem javnih pooblastil ter ministrstvu, pristojnemu za
upravo, za upravne enote.
Številčno označene razvide z zahtevnostjo
odločanja v upravnih postopkih po materialnopravni zakonodaji objavijo
ministrstva in vladne službe na svojih spletnih straneh.
12. člen
Stopnja zahtevnosti odločanja o upravnih zadevah
na prvi stopnji se označuje s črko S – skrajšani ugotovitveni postopek in črko
P – posebni ugotovitveni postopek, ki se razdeli na dve stopnji zahtevnosti in
označuje s P1 – zahteven in P2 – najzahtevnejši.
Odločanje v pritožbenih postopkih zoper
odločbe organov prve stopnje ima stopnjo zahtevnosti P2 – najzahtevnejši.
13. člen
Uradna oseba, ki vodi notranjo
organizacijsko enoto, ob začetku upravnega postopka določi njegovo delovno
področje, številčno oznako in oznako zahtevnosti, ki se kot celota vpisuje na
ovoj spisa pod šifro zadeve in samostojno na dokumentu pod številko in datumom
za kratico u.p. (upravni postopek) ter v računalniško evidenco.
Oznaka zahtevnosti se sme le izjemoma
spremeniti do konca postopka na prvi stopnji, če se izkaže za drugačno in je
kot možnost izbire predvidena v razvidu.
Obrazec
št. 1 A: Poročilo o delu pri odločanju v upravnih zadevah na prvi stopnji
Obrazec
št. 1 B: Poročilo o delu pri odločanju v upravnih zadevah na prvi stopnji
Obrazec
št. 2: Poročilo o delu pri odločanju v upravnih zadevah na drugi stopnji
Obrazec
št. 3: Poročilo o delu organov na prvi stopnji pri uporabi izrednih pravnih
sredstev v upravnem postopku
Obrazec
št. 4: Poročilo o delu organov na drugi stopnji pri uporabi izrednih pravnih
sredstev v upravnem postopku
Pravilnik o vodenju evidence o upravnem
postopku (Uradni list RS, št. 18/03)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
Prve številčno označene razvide z
zahtevnostjo upravnih postopkov po 11. členu tega pravilnika, posredujejo
ministrstva svojim upravnim organom v sestavi, območnim enotam oziroma
izpostavam ali drugače imenovanim dislociranim enotam ministrstva oziroma
organa v njegovi sestavi, lokalnim skupnostim, nosilcem javnih pooblastil ter
ministrstvu, pristojnemu za upravo, najkasneje do 28. 2. 2003.
15. člen
Organi lokalnih skupnosti in njihovi
nosilci javnih pooblastil ne vodijo evidence in ne izkazujejo v poročilu na obrazcu
št. 1 B vrstic o povprečnem času reševanja upravnih stvari do celovite
sistemske ureditve informacijske podpore evidence upravnih postopkov.
Vlada, ministrstva, organi v sestavi,
območne enote oziroma izpostave ali drugače imenovane dislocirane enote ministrstva
oziroma organa v njegovi sestavi in njihovi nosilci javnih pooblastil ne vodijo
evidence in ne poročajo o podatkih na obrazcu 1 B do celovite sistemske
ureditve informacijske podpore evidence upravnih postopkov.
16. člen
Določbe tega pravilnika se začnejo
uporabljati s 1. 4. 2003, razen določbe 14. člena, ki se začne uporabljati
z uveljavitvijo.
17. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o vodenju evidence o upravnem postopku (Uradni list RS, št. 7/06) spreminja 15. člen pravilnika tako,
da se glasi:
»15. člen
Organi lokalnih skupnosti in njihovi
nosilci javnih pooblastil ne vodijo evidence in ne izkazujejo v poročilu na
obrazcu št. 1 B vrstic o povprečnem času reševanja upravnih zadev do celovite
sistemske ureditve informacijske podpore evidence upravnih postopkov.
Vlada, ministrstva, organi v sestavi,
območne enote oziroma izpostave ali drugače imenovane dislocirane enote
ministrstva oziroma organa v njegovi sestavi in njihovi nosilci javnih
pooblastil ne vodijo evidence in ne poročajo o podatkih na obrazcu 1 B do
celovite sistemske ureditve informacijske podpore evidence upravnih postopkov.«;
ter vsebuje naslednje prehodne in končno
določbo:
»7. člen
Številčno označeni razvidi z zahtevnostjo
odločanja v upravnih postopkih po materialnopravni zakonodaji se uskladijo z
določbami tega pravilnika v treh mesecih po njegovi uveljavitvi.
Upravni postopki P2 – zahtevni in P3 – zelo
zahtevni v razvidih z zahtevnostjo odločanja v upravnih postopkih po
materialnopravni zakonodaji se združijo in spremenijo v postopke P2 –
najzahtevnejši z uveljavitvijo tega pravilnika ter veljajo do uskladitve
razvidov po prejšnjem odstavku.
8. člen
Poročila na obrazcih 1A (zbirno poročilo),
1B (po delovnih področjih), 2, 3 in 4 za leto 2005 se pripravijo v skladu z
dosedanjimi predpisi.
9. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.