Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno
besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede
katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o osebni asistenci
obsega:
-
Pravilnik o osebni asistenci (Uradni list RS, št. 57/18 z dne 24. 8.
2018),
-
Pravilnik o spremembi Pravilnika o osebni asistenci (Uradni list RS, št.
13/19 z dne 1. 3. 2019).
PRAVILNIK
o osebni asistenci
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina pravilnika)
Ta pravilnik podrobneje ureja postopek za uveljavljanje
pravice do osebne asistence, komunikacijski dodatek, koordinatorja invalidskega
varstva (v nadaljnjem besedilu: koordinator), izvajanje osebne asistence,
izvajalce osebne asistence, usposabljanje, interne akte izvajalcev osebne
asistence, poročanje in metodologijo za izračun cene ure storitve osebne
asistence.
II. POSTOPEK ZA UVELJAVLJANJE PRAVICE DO OSEBNE
ASISTENCE
2. člen
(postopek za uveljavljanje pravice do osebne asistence)
(1) Vlagatelj vloži vlogo za uveljavljanje pravice do osebne
asistence na pristojnem centru za socialno delo.
(2) Vloga je popolna, če vlagatelj poda vse navedbe in
dokazila iz drugega odstavka 20. člena Zakona o osebni asistenci (Uradni list
RS, št. 10/17 in 31/18; v nadaljnjem besedilu: zakon). Če se ne izobražuje ali
ni zaposlen, je vloga popolna, če o tem poda pisno izjavo.
(3) Ob vložitvi vloge za uveljavljanje pravice do osebne
asistence vlagatelj, ki prejema dodatek za pomoč in postrežbo ali drug denarni
prejemek zaradi potrebe po tuji negi in pomoči (v nadaljnjem besedilu: denarni
prejemek), podpiše izjavo, da se zavezuje, da bo polovico denarnega prejemka
namenil za sofinanciranje osebne asistence izbranemu izvajalcu osebne
asistence.
(4) Vlagatelj ob vložitvi vloge predloži pisno izjavo o svoji
vključitvi v storitev vodenja, varstva in zaposlitve pod posebnimi pogoji ter o
upravičenosti do storitve pomoči na domu po zakonu, ki ureja socialno varstvo,
saj se v tem primeru pri vključitvi v storitve, v izvedbenem načrtu osebne
asistence (v nadaljnjem besedilu: izvedbeni načrt) zmanjša število ur osebne
asistence za število ur vključenosti v te storitve.
3. člen
(postopek ugotavljanja upravičenosti do osebne asistence)
(1) Center za socialno delo iz liste izvedencev imenuje
dvočlansko strokovno komisijo (v nadaljnjem besedilu: komisija), ki izdela
mnenje o vsebini storitev osebne asistence in številu ur osebne asistence za
posameznega vlagatelja (v nadaljnjem besedilu: mnenje).
(2) Komisija ugotavlja upravičenost do osebne asistence na
podlagi osebnega razgovora z vlagateljem ali njegovim zakonitim zastopnikom na
njegovem domu. Razgovor opravi v petih dneh od imenovanja komisije.
(3) Za ugotavljanje upravičenosti glede osebne asistence in
izračuna števila ur osebne asistence na teden komisija uporabi standardizirano
ocenjevalno orodje za oceno potreb po storitvah osebne asistence – ZOjA (v
nadaljnjem besedilu: orodje ZOjA), ki je objavljeno na spletni strani
ministrstva, pristojnega za invalidsko varstvo (v nadaljnjem besedilu:
ministrstvo).
4. člen
(mnenje)
(1) Na podlagi osebnega razgovora z vlagateljem ali njegovim
zakonitim zastopnikom in orodja ZOjA komisija izda usklajeno mnenje, ki ga
pošlje centru za socialno delo v petih dneh od opravljenega osebnega razgovora.
(2) Center za socialno delo pošlje kopijo mnenja v vednost vlagatelju.
(3) Standardiziran obrazec mnenja je objavljen na spletni
strani ministrstva.
5. člen
(komisija)
(1) Član komisije je lahko:
1.
strokovnjak z univerzitetno, visoko ali višjo izobrazbo ali najmanj 1.
stopnjo bolonjske smeri socialne, sociološke, pedagoške, psihološke ali druge
ustrezne usmeritve;
2.
strokovnjak z univerzitetno, visoko ali višjo izobrazbo ali najmanj 1.
stopnjo bolonjske smeri zdravstvene usmeritve;
3.
strokovnjak – predstavnik uporabnikov po vrstah invalidnosti.
(2) Član komisije mora biti usposobljen za uporabo orodja
ZOjA in imeti potrdilo o opravljenem usposabljanju, ki ga izda izvajalec
usposabljanja.
(3) Član komisije, ki je sodeloval v komisiji na prvi
stopnji, ne more sodelovati v isti zadevi pri delu komisije na drugi stopnji.
6. člen
(lista izvedencev)
(1) Listo izvedencev vodi ministrstvo in je objavljena na
spletni strani ministrstva.
(2) Na listo izvedencev se vpiše izvedenec, ki izpolnjuje
pogoje iz prvega in drugega odstavka prejšnjega člena.
(3) Izvedenca ministrstvo izbriše iz liste izvedencev, če:
1.
izvedenec umre,
2.
ne želi več biti izvedenec,
3.
ne pripravi mnenja v skladu z zakonom in s tem pravilnikom.
(4) Minister, pristojen za invalidsko varstvo (v nadaljnjem
besedilu: minister), določi cenik za izdelavo mnenja pri posameznem vlagatelju.
7. člen
(odločba o pravici do osebne asistence)
(1) Na podlagi mnenja komisije center za socialno delo izda
odločbo o pravici do osebne asistence.
(2) Odločba o pravici do osebne asistence vsebuje:
1.
število ur osebne asistence na teden, ki so uporabniku priznane na
podlagi mnenja komisije,
2.
sklope storitev osebne asistence,
3.
ugotovitev, ali uporabnik že prejema denarni prejemek, in kateri denarni
prejemek prejema,
4.
navedbo o dolžnosti uporabnika, da bo polovico denarnega prejemka iz
prejšnje točke namenil za sofinanciranje osebne asistence izbranemu izvajalcu
osebne asistence.
(3) Če ima vlagatelj pravico do celodnevnega
institucionalnega varstva ali družinskega pomočnika, se mu prizna pravica do
osebne asistence s prvim naslednjim dnem, ko mu preneha pravica do celodnevnega
institucionalnega varstva ali družinskega pomočnika.
(4) Šteje se, da je vlagatelj, ki je starejši od 65 let,
uveljavljal pravico do osebne asistence, če je bil pred uveljavitvijo zakona
vključen v program osebne asistence.
8. člen
(vrednotnica za osebno asistenco)
(1) Vrednotnica za osebno asistenco (v nadaljnjem besedilu: vrednotnica)
je priloga odločbe o pravici do osebne asistence.
(2) Vrednotnica vsebuje:
1.
številko vrednotnice, ki je enaka številki odločbe o pravici do osebne
asistence, ki se ji na koncu doda črka »V«,
2.
ime in priimek ter EMŠO uporabnika,
3.
število ur osebne asistence (tedensko ali mesečno), ki je uporabniku
priznana na podlagi odločbe,
4.
če uporabnik prejema denarni prejemek, navedbo, kateri denarni prejemek
prejema.
(3) Vrednotnica je kot Priloga 1 sestavni del tega
pravilnika.
III. KOMUNIKACIJSKI DODATEK
9. člen
(komunikacijski dodatek)
(1) Vlagatelj vloži vlogo za uveljavljanje pravice do
komunikacijskega dodatka iz 8. člena zakona na pristojnem centru za socialno
delo.
(2) Vlogi iz prejšnjega odstavka priloži:
1.
dokazilo o gluhoti, slepoti ali gluhoslepoti,
2.
navedbo, da izmed storitev osebne asistence potrebuje pomoč pri
komunikaciji in spremstvu ter izjavo, ali želi uveljavljati pravico do osebne
asistence v obsegu do 30 ur na mesec ali denarno nadomestilo v višini dodatka
za pomoč in postrežbo pri opravljanju večine osnovnih življenjskih potreb,
3.
navedbo o prejemanju denarnega prejemka ter njegovi višini in
4.
številko transakcijskega računa, na katerega se mu bo nakazovalo denarno
nadomestilo.
(3) Če želi uporabnik uveljavljati pravico do osebne
asistence v obsegu 30 ur na mesec in, če prejema denarni prejemek, ob vložitvi
vloge podpiše izjavo, da se zavezuje, da bo polovico navedenega denarnega
prejemka namenil za sofinanciranje osebne asistence izbranemu izvajalcu osebne
asistence.
(4) Center za socialno delo izda uporabniku odločbo o pravici
do osebne asistence v obsegu 30 ur na mesec ali odločbo o pravici do denarnega
nadomestila.
(5) Odločba se začne izvrševati s prvim dnem naslednjega meseca
po dnevu vročitve odločbe.
(6) Če uporabnik uveljavlja pravico do osebne asistence v
obsegu 30 ur na mesec ali pravico do denarnega nadomestila, ni treba pridobiti
mnenja komisije.
IV. KOORDINATOR INVALIDSKEGA VARSTVA
10. člen
(naloge koordinatorja)
Koordinator opravlja predvsem naslednje naloge:
1.
vodi postopke za uveljavljanje pravice do osebne asistence;
2.
vodi postopke za uveljavljanje pravice do komunikacijskega dodatka;
3.
usklajuje in spremlja izvajanje osebne asistence ter vodi postopke v
primeru zamenjave izvajalca osebne asistence;
4.
vsaj enkrat letno ali po potrebi preverja izvajanje osebne asistence pri
uporabniku doma in pri izbranem izvajalcu;
5.
vsaj enkrat letno ali po potrebi poroča ministrstvu o izvajanju osebne
asistence, ki jo usklajuje;
6.
vodi postopke v zvezi z uveljavljanjem pravic do socialnega vključevanja
invalidov v skupnost;
7.
invalide seznanja z informacijami o njihovih pravicah in obveznostih na
podlagi predpisov s področja invalidskega in socialnega varstva ter se povezuje
z drugimi deležniki in
8.
druge naloge na področju invalidskega varstva.
V. IZVAJANJE OSEBNE ASISTENCE
11. člen
(izbor izvajalca osebne asistence)
Uporabnik ali njegov zakoniti zastopnik za izvajanje pravice do
osebne asistence izbere izvajalca osebne asistence izmed izvajalcev osebne
asistence, ki so vpisani v register osebne asistence, ki ga vodi ministrstvo in
je objavljen na spletni strani ministrstva.
12. člen
(izvedbeni načrt)
(1) Uporabnik ali njegov zakoniti zastopnik in izbrani
izvajalec osebne asistence na podlagi odločbe o pravici do osebne asistence
pripravita izvedbeni načrt. Izvedbeni načrt pripravita tudi, če je uporabniku
priznana pravica do osebne asistence 30 ur na mesec.
(2) Izvedbeni načrt vsebuje:
1.
podatke o uporabniku,
2.
podatke o zakonitem zastopniku, če ga uporabnik ima,
3.
podatke o izbranem izvajalcu osebne asistence,
4.
z odločbo o pravici do osebne asistence priznano število ur osebne
asistence,
5.
sklope storitev osebne asistence, ki se bodo izvajali v skladu s 7.
členom zakona,
6.
opredelitev izvajanja osebne asistence (uporabnik bo pri izbranem
izvajalcu uveljavljal celoten obseg ur, uporabnik pri izbranem izvajalcu ne bo
uveljavljal celotnega obsega ur – koliko ur bo uveljavljal, kako bo zagotavljal
preostanek ur osebne asistence in morebitne kombinacije z drugimi
socialnovarstvenimi storitvami),
7.
predvideno število osebnih asistentov, ki jih uporabnik potrebuje,
8.
začetek izvajanja osebne asistence,
9.
zavezo uporabnika, da bo polovico denarnega prejemka namenil za sofinanciranje
osebne asistence izbranemu izvajalcu osebne asistence in
10.
morebitne dogovorjene posebnosti in opombe.
(3) Uporabnik ali njegov zakoniti zastopnik in izbrani
izvajalec osebne asistence ob vsaki spremembi, ki bi vplivala na izvajanje
osebne asistence, pripravita nov izvedbeni načrt.
(4) Obrazec izvedbenega načrta je objavljen na spletni
strani ministrstva.
13. člen
(dogovor o izvajanju osebne asistence)
(1) Uporabnik ali njegov zakoniti zastopnik in izbrani
izvajalec osebne asistence skleneta dogovor o izvajanju osebne asistence.
Dogovor podpišejo tudi osebni asistenti, ki bodo uporabniku nudili osebno
asistenco.
(2) Dogovor vsebuje zlasti:
1.
časovni načrt izvajanja osebne asistence,
2.
načrt nadomeščanja osebnih asistentov s strani uporabnika ali izvajalca
osebne asistence,
3.
podatke o osebnem asistentu ali osebnih asistentih, ki bodo izvajali
osebno asistenco (podatke o osebnem imenu in kontaktne podatke),
4.
dolžnost sporočanja vseh sprememb, ki vplivajo na izvajanje osebne
asistence,
5.
določitev medsebojnih pravic in odgovornosti in ukrepe zaradi kršitev
dogovora,
6.
druge določbe, ki so pomembne za izvajanje osebne asistence.
VI. IZVAJALCI OSEBNE ASISTENCE
14. člen
(postopek za pridobitev statusa izvajalca osebne asistence in
vpis v register izvajalcev osebne asistence)
(1) Vlagatelj za pridobitev statusa izvajalca osebne
asistence in za vpis v register izvajalcev osebne asistence vloži vlogo na
ministrstvu.
(2) Vlagatelj mora izpolnjevati pogoje iz 12. člena zakona in
biti v Republiki Sloveniji registriran za opravljanje dejavnosti socialnega
varstva brez nastanitve ali dejavnosti invalidskih organizacij oziroma mora
biti ta dejavnost razvidna iz njegovega temeljnega akta ter mora zagotavljati
prostore za organiziranje izvajanja dejavnosti pravice do osebne asistence.
15. člen
(vloga za pridobitev statusa izvajalca osebne asistence in
vpis v register izvajalcev osebne asistence)
(1) Vloga za pridobitev statusa izvajalca osebne asistence in
vpis v register izvajalcev osebne asistence vsebuje:
1.
naziv in sedež izvajalca osebne asistence,
2.
pravni status izvajalca,
3.
osebno ime odgovorne osebe izvajalca osebne asistence,
4.
kontaktne podatke izvajalca osebne asistence,
5.
davčno in matično številko in
6.
območje, kjer bo predvidoma izvajal osebno asistenco.
(2) Vlogi iz prejšnjega odstavka se priloži:
1.
dokazilo o registraciji, iz katerega je razvidno, da je registriran za
opravljanje dejavnosti socialnega varstva brez nastanitve ali dejavnost
invalidskih organizacij, ali temeljni akt, iz katerega je ta dejavnost
razvidna,
2.
izjavo o predvidenem številu uporabnikov za katere bo izvajal osebno
asistenco,
3.
pogodbo o zaposlitvi in potrdilo o opravljenem strokovnem izpitu po
predpisih, ki urejajo področje socialnega varstva za strokovnega vodjo za
izvajanje osebne asistence, ko bo izvajal osebno asistenco za več kot pet
uporabnikov,
4.
pogodbo o zaposlitvi in potrdilo o izobrazbi za usklajevalca osebne
asistence, ko bo izvajal osebno asistenco za več kot 20 uporabnikov in za
vsakih nadaljnjih 20 uporabnikov dodatnega usklajevalca osebnih asistentov,
5.
izjavo, da razpolaga s prostori za organizacijo osebne asistence,
6.
izjavo, da mu ni bila s pravnomočno sodbo sodišča izrečena prepoved
izvajanja storitev s področja socialnega varstva,
7.
izjavo, da ima poravnane davke in prispevke.
(3) V odločbi ministrstvo odloči o pridobitvi statusa
izvajalca osebne asistence in vpisu v register osebnih asistentov.
16. člen
(izbris iz registra izvajalcev osebne asistence)
(1) Izvajalec osebne asistence se izbriše iz registra
izvajalcev osebne asistence pod pogoji iz tretjega odstavka 12. člena
zakona.
(2) Predlog za izbris vloži izvajalec osebne asistence ali
izvajalec nadzora po zakonu ali o izbrisu odloči ministrstvo po uradni
dolžnosti.
17. člen
(ohranjanje statusa)
(1) Izvajalec osebne asistence ves čas izvajanja osebne
asistence izpolnjuje vse pogoje za njeno izvajanje.
(2) Izvajalec osebne asistence ministrstvu pred vsako
spremembo, ki je pomembna za ohranitev statusa, predhodno pisno sporoči vsa
dejstva in okoliščine, ki bi utegnile vplivati na ohranitev statusa izvajalca
osebne asistence.
18. člen
(pogodba z izvajalcem osebne asistence)
Pogodba, ki jo ministrstvo sklene z izvajalcem osebne
asistence, vsebuje:
1.
območje, na katerem bo izvajalec osebne asistence predvidoma izvajal
osebno asistenco,
2.
dolžnost in način poročanja o izvajanju osebne asistence,
3.
pogoje, ki jih izvajalec osebne asistence izpolnjuje med trajanjem
pogodbenega razmerja,
4.
obveznost, da se vključi v informacijski sistem, ki je organiziran na
državni ravni,
5.
obveznost, da enkrat letno poroča o izvajanju osebne asistence za
posameznega uporabnika koordinatorju, ministrstvu in Inštitutu Republike
Slovenije za socialno varstvo (v nadaljnjem besedilu: Inštitut),
6.
obveznost, da usposablja osebne asistente, ki pri njem izvajajo osebno
asistenco in uporabnike, za katere izvaja osebno asistenco,
7.
način financiranja,
8.
varstvo osebnih podatkov,
9.
pogodbene sankcije, ki bi nastale zaradi izvajanja osebne asistence v
nasprotju z izvedbenim načrtom,
10.
druge določbe, ki so pomembne za izvajanje osebne asistence.
VII. USPOSABLJANJE
19. člen
(usposabljanje članov komisij)
(1) Osnovni program usposabljanja članov komisij, ki ga
organizira Skupnost centrov za socialno delo Slovenije (v nadaljnjem besedilu:
Skupnost), obsega:
1.
splošni del, ki obsega razumevanje osebne asistence in neodvisnega
življenja, seznanitev s predpisi s področja osebne asistence ter predstavitev
orodja ZOjA;
2.
posebni del, ki obsega pridobitev znanja za ugotavljanje upravičenosti
do osebne asistence, za komunikacijo z uporabniki in izdelavo mnenja o številu
ur in vsebini osebne asistence.
(2) Osnovni program usposabljanja članov komisij traja vsaj
18 ur in se ga izvede v treh sklopih. Udeležba na vseh treh sklopih je obvezna
in je pogoj za pridobitev potrdila o uspešno končanem usposabljanju.
(3) Dodatno usposabljanje članov komisij traja vsaj šest ur
in ga organizira Skupnost in se izvede vsaj enkrat letno, vsebuje pa vsebine,
ki nadgrajujejo znanja osnovnega usposabljanja.
(4) Udeležba na osnovnem in dodatnem programu usposabljanja je
za člane komisij brezplačna.
20. člen
(usposabljanje koordinatorjev)
(1) Osnovni program usposabljanja koordinatorjev, ki ga
organizira Skupnost, obsega:
1.
razumevanje teorije osebne asistence in neodvisnega življenja,
seznanitev s predpisi s področja osebne asistence ter predstavitev orodja ZOjA;
2.
seznanitev s predpisi s področja invalidskega varstva;
3.
znanja o komunikaciji z uporabniki.
(2) Osnovni program usposabljanja koordinatorje traja vsaj 12
ur in se ga izvede v dveh sklopih. Udeležba na obeh dveh sklopih je obvezna in
je pogoj za pridobitev potrdila o uspešno končanem usposabljanju.
(3) Dodatno usposabljanje koordinatorjev, ki ga organizira
Skupnost in se izvede vsaj enkrat letno in traja vsaj šest ur, vsebuje vsebine,
ki nadgrajujejo znanja osnovnega usposabljanja.
21. člen
(usposabljanje osebnih asistentov)
(1) Program usposabljanja za osebne asistente zaposlene pri
izvajalcu organizirajo izvajalci osebne asistence.
(2) Osnovni program usposabljanja osebnih asistentov obsega:
1.
poznavanje predpisov in politik s področja invalidskega varstva,
delovnih razmerij, varstva pri delu, varstva osebnih podatkov in drugih
področij, pomembnih z vidika pravic in obveznosti osebnih asistentov in
uporabnikov;
2.
splošna in posebna znanja za izvajanje osebne asistence z naslednjimi
obveznimi vsebinami: pomen osebne asistence, odnos in komunikacija med
uporabnikom in osebnim asistentom, pravice in dolžnosti uporabnikov, osebnih
asistentov in izvajalcev osebne asistence, način razumevanja navodil uporabnikov,
seznanitev z etičnimi načeli glede izvajanja osebne asistence ter Kodeksom
etičnih načel v socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 50/14; v nadaljnjem
besedilu: Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu) in dodatne vsebine po
izbiri izvajalca.
(3) Osnovno usposabljanje osebnih asistentov traja vsaj šest
ur. Po končanem usposabljanju izvajalec usposabljanja izda potrdilo.
(4) Pred začetkom dela pri uporabniku osebni asistent opravit
vsaj štiri ure praktičnega usposabljanja za delo pri uporabniku.
(5) Dodatno usposabljanje osebnih asistentov v trajanju vsaj
šest ur se izvede enkrat letno in vsebuje vsebine, ki nadgrajujejo znanja
osnovnega usposabljanja.
(6) Udeležba v osnovnem in dodatnem programu
usposabljanja je za osebnega asistenta brezplačna.
22. člen
(usposabljanje uporabnikov ali zakonitih zastopnikov)
(1) Program usposabljanja za uporabnike ali zakonite
zastopnike, za katere izvajajo osebno asistenco, organizirajo izvajalci osebne
asistence.
(2) Osnovni program usposabljanja za uporabnike ali zakonite
zastopnike obsega:
1.
poznavanje predpisov in politik s področja invalidskega varstva,
delovnih razmerij, varstva pri delu, varstva osebnih podatkov in drugih
področij, pomembnih z vidika pravic in obveznosti osebnih asistentov in
uporabnikov;
2.
splošna in posebna znanja za izvajanje osebne asistence z naslednjimi
obveznimi vsebinami: pomen osebne asistence, odnos in komunikacija med
uporabnikom in osebnim asistentom, pravice in dolžnosti uporabnikov, osebnih
asistentov in izvajalcev osebne asistence, dajanje navodil osebnemu asistentu,
seznanitev z etičnimi načeli glede izvajanja osebne asistence ter Kodeksom
etičnih načel v socialnem varstvu in dodatne vsebine po izbiri izvajalca.
(3) Osnovno usposabljanje za uporabnike ali zakonite
zastopnike traja vsaj šest ur. Po končanem usposabljanju izvajalec usposabljanja
izda potrdilo.
(4) Pred začetkom izvajanja osebne asistence uporabnik ali
zakoniti zastopnik opravita vsaj štiri ure praktičnega usposabljanja z osebnimi
asistenti, ki jih je izbral.
(5) Udeležba v osnovnem programu usposabljanja uporabnikov je
za uporabnike ali zakonite zastopnike brezplačna.
VIII. INTERNI AKTI
23. člen
(interni akt)
(1) Izvajalci osebne asistence pred začetkom izvajanja
osebne asistence sprejmejo interni akt, s katerim določijo pravice in
obveznosti uporabnikov, osebnih asistentov in izvajalcev osebne asistence ter
pritožbeni postopek.
(2) Izvajalci osebne asistence v svojih internih aktih
določijo tudi ukrepe za primere neporočanja, zavajanja ali neresničnega poročanja.
24. člen
(kodeks etičnih načel)
Izvajalci osebne asistence osebno asistenco izvajajo
odgovorno, strokovno in v skladu s Kodeksom etičnih načel v socialnem varstvu.
IX. POROČANJE
25. člen
(poročanje izvajalcev osebne asistence)
Izvajalci osebne asistence enkrat letno o izvajanju osebne
asistence za posameznega uporabnika poročajo koordinatorju, ministrstvu in
Inštitutu, ki podatke potrebujejo za spremljanje ter znanstvenoraziskovalne in
statistične namene.
X. METODOLOGIJA ZA IZRAČUN CENE URE STORITVE OSEBNE
ASISTENCE
26. člen
(metodologija za izračun cene ure storitve osebne asistence)
(1) Pri izračunu cene ure storitve osebne asistence se v
skladu z zakonom upoštevajo:
1.
stroški, povezani z zaposlovanjem osebnih asistentov, in
2.
stroški, povezani z organizacijo in izvajanjem osebne asistence.
(2) Izhodišče pri izračunu cene ure storitve osebne asistence
je višina 23. plačnega razreda plačne lestvice, ki velja za javni sektor (v
nadaljnjem besedilu: izhodiščna višina).
27. člen
(stroški, povezani z zaposlovanjem osebnih asistentov)
(1) Stroški, povezani z zaposlovanjem osebnih asistentov,
vključujejo:
1.
strošek osnovne plače osebnega asistenta in
2.
strošek dodatkov in drugih stroškov dela k osnovni plači osebnega
asistenta.
(2) Cena ure storitve osebne asistence, ki predstavlja
strošek osnovne plače osebnega asistenta, znaša 0,575 % izhodiščne višine.
(3) Osebnemu asistentu se k osnovni plači priznajo dodatki in
drugi stroški dela. Cena ure storitve osebne asistence, ki predstavlja strošek
dodatkov in drugih stroškov dela k osnovni plači osebnega asistenta, znaša
0,335 % izhodiščne višine.
28. člen
(stroški, povezani z organizacijo in izvajanjem osebne
asistence)
(1) Stroški, povezani z organizacijo in izvajanjem osebne
asistence, vključujejo:
1.
strošek strokovnega vodenja in usklajevanja osebne asistence in
2.
strošek materiala in storitev, najemnine, amortizacije in
investicijskega vzdrževanja.
(2) Cena ure storitve osebne asistence, ki predstavlja
strošek strokovnega vodenja in usklajevanja osebne asistence, znaša 0,239 %
izhodiščne višine.
(3) Med strošek materiala in storitev, najemnine,
amortizacije in investicijskega vzdrževanja se vključuje strošek
upravno-administrativnih del, strošek usposabljanja in izobraževanja, strošek
za pisarniški in čistilni material ter storitev, strošek nabave drobnega
inventarja, strošek računalniških, računovodskih in revizorskih storitev,
strošek energije, vode, komunale in komunikacije, obvezni strošek po zakonu, ki
ureja varnost in zdravje pri delu, strošek najemnine ali amortizacije, strošek
amortizacije osnovnih sredstev, strošek vzdrževanja prostorov, obratovalni
strošek, strošek poštnih in bančnih storitev, strošek zavarovanj za primer
poškodbe pri delu in poklicne bolezni, strošek prevozov in prevoznih storitev ter
vzdrževanja vozil za namen osebne asistence, strošek pogodbenih del, strošek
supervizije in strošek prostovoljskega dela ter morebitni drugi stroški, ki se
po svoji vsebini nanašajo na stroške materiala in storitev. Cena ure storitve
osebne asistence, ki predstavlja strošek materiala in storitev, najemnine,
amortizacije in investicijskega vzdrževanja, znaša 0,287 % izhodiščne višine.
29. člen
(cena ure storitve osebne asistence)
(1) Cena ure storitve osebne asistence znaša 1,436 %
izhodiščne višine in je sestavljena iz seštevka cen ur storitev osebne
asistence, ki predstavljajo:
1.
strošek osnovne plače osebnega asistenta,
2.
strošek dodatkov in drugih stroškov dela k osnovni plači osebnega
asistenta,
3.
strošek strokovnega vodenja in usklajevanja osebne asistence ter
4.
strošek materiala in storitev, najemnine, amortizacije in
investicijskega vzdrževanja.
(2) Cena ure storitve osebne asistence je določena v eurih in
se zaokroži na dve decimalni mesti.
(3) Dejansko plačo posameznega osebnega asistenta določi
izvajalec osebne asistence. Pri tem mora upoštevati, da osnovna plača osebnega
asistenta ob predpostavki, da gre za zaposlitev za polni 40-urni delovni čas na
teden, ne sme biti nižja od 95 % izhodiščne višine. Kadar gre za zaposlitev
osebnega asistenta za manj kot polni 40-urni delovni čas na teden, se upošteva
sorazmerni del.
30. člen
(namenskost sredstev)
Proračunska sredstva, namenjena financiranju storitev osebne
asistence, so namenska in se lahko porabljajo le za stroške, opredeljene v 27.
in 28. členu tega pravilnika.
Priloga:
Vrednotnica za osebno asistenco
Pravilnik o osebni asistenci (Uradni list RS,
št. 57/18) vsebuje naslednji prehodni in
končno določbo:
»XI. PREHODNI IN KONČNA DOLOČBA
31. člen
(opravljanje nalog)
Do zasedbe delovnega mesta koordinatorja njegove naloge opravljajo
strokovni delavci centra za socialno delo.
32. člen
(začetek uporabe)
Določbe 25. do 30. člena tega pravilnika se začnejo
uporabljati 1. januarja 2019.
33. člen
(začetek veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu
Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembi Pravilnika o osebni
asistenci (Uradni list RS, št. 13/19) vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
2. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.