Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo
Pravilnika o načinu plačevanja, razporejanja in sporočanja podatkov obveznih
dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov obsega:
-
Pravilnik o načinu plačevanja, razporejanja in sporočanja podatkov
obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni list RS, št. 109/10
z dne 30. 12. 2010),
-
Pravilnik o spremembah Pravilnika o načinu plačevanja, razporejanja in
sporočanja podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni
list RS, št. 48/11 z dne 24. 6. 2011),
-
Pravilnik o spremembah Pravilnika o načinu plačevanja, razporejanja in
sporočanja podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni
list RS, št. 107/11 z dne 29. 12. 2011),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o načinu plačevanja,
razporejanja in sporočanja podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih
prihodkov (Uradni list RS, št. 52/12 z dne 9. 7. 2012),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o načinu plačevanja,
razporejanja in sporočanja podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih
prihodkov (Uradni list RS, št. 85/12 z dne 12. 11. 2012).
PRAVILNIK
o načinu plačevanja, razporejanja in
sporočanja podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov
(neuradno prečiščeno besedilo št. 4)
1. člen
(splošna določba)
Ta pravilnik določa:
-
način plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov (v nadaljnjem besedilu: dajatve) na račune
proračunskih uporabnikov in nadzornikov javnofinančnih prihodkov,
-
obliko in način sporočanja obveznih podatkov s plačilnih navodil dajatev
oziroma podatkov potrebnih za razčlenitev vplačil s prehodnih davčnih
podračunov na podračune prejemnikov sredstev in
-
vsebino, obliko, način in roke sporočanja obveznih podatkov o plačilnih
transakcijah, vezanih na plačevanje, razporejanje in razčlenjevanje dajatev
prejemnikom plačanih dajatev (v nadaljnjem besedilu: prejemniki), organom, ki
odmerjajo, pobirajo ali izterjujejo dajatve (v nadaljnjem besedilu: nadzorniki)
in organom, ki razrešujejo tista plačila dajatev, ki jim ni mogoče opredeliti
nadzornika (v nadaljnjem besedilu: skrbniki).
2. člen
(pojmi)
(1) Razporejanje dajatev, kot je
določeno s tem pravilnikom, pomeni: razporejanje kot prenos plačane dajatve z
enega podračuna na drugi podračun v celoti ali v predpisanih deležih, vračanje
preveč ali napačno plačanih dajatev, zagotovitev sredstev za vračilo preveč ali
napačno plačanih dajatev in usklajevanje evidenc o plačanih in vrnjenih
dajatvah.
(2) Razčlenitev dajatev, kot je
določena s tem pravilnikom, pomeni: razčlenitev priliva s prehodnega davčnega
podračuna na podračun prejemnika sredstev po posameznih podkontih prihodkov
posamezne vrste dajatev, oziroma razčlenitev odliva s prehodnega davčnega
podračuna na podlagi priliva sredstev iz podračuna prejemnika sredstev po
posameznih podkontih prihodkov posamezne vrste dajatev.
3. člen
(podračuni javnofinančnih prihodkov)
(1) Za plačevanje in razporejanje
dajatev vodi Uprava Republike Slovenije za javna plačila (v nadaljnjem
besedilu: UJP) več vrst podračunov, vse kot podračune v sistemu enotnega
zakladniškega računa (v nadaljnjem besedilu: EZR) države ali občin pri Banki
Slovenije.
(2) Osnovna vrsta podračunov za
plačevanje dajatev so vplačilni podračuni, na katere se plačujejo dajatve in
razporejajo dajatve, ki so bile plačane na zbirne prehodne podračune ali na
prehodne podračune nadzornikov. S teh podračunov se vračajo preveč ali napačno
plačane dajatve, ki so bile plačane ali razporejene na te podračune.
(3) Za plačevanje dajatev, ki
pripadajo enemu samemu prejemniku in katerih nadzornik za plačevanje in
evidentiranje plačanih dajatev je Davčna uprava Republike Slovenije (v
nadaljnjem besedilu: DURS), vodi UJP prehodne davčne podračune po posameznih
blagajnah javnega financiranja. S prehodnih davčnih podračunov se vračajo
preveč ali napačno plačane dajatve, ki so bile plačane ali razporejene na te
podračune.
(4) Za plačevanje dajatev, ki
pripadajo več prejemnikom, vodi UJP zbirne prehodne podračune. Na te podračune
se plačujejo dajatve, kot jih določa predpis, ki ureja podračune ter način
plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov. Na te podračune
se dajatve razporejajo tudi s prehodnih podračunov nadzornikov. Z zbirnih
prehodnih podračunov se razporejajo plačane dajatve in se vračajo preveč ali
napačno plačane dajatve, ki so bile plačane ali razporejene na te podračune.
(5) Za plačevanje dajatev in za
evidentiranje plačanih dajatev imajo lahko nadzorniki pri UJP odprte prehodne
podračune. Na te podračune se lahko vplačuje tudi več vrst dajatev, ki
pripadajo različnim prejemnikom. S teh računov nadzorniki razporejajo plačane dajatve
in vračajo preveč ali napačno plačane dajatve, ki so bile plačane na te
podračune.
(6) Podračun za plačilo dajatve iz
predpisa, ki ureja podračune ter način plačevanja obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov in ki ima določen samo model 19, 21 in 09, ima lahko le enega nadzornika.
(7) S sredstvi na podračunih, ki so
določeni za plačevanje in razporejanje dajatev, se sme razpolagati samo v
skladu s tem pravilnikom.
4. člen
(Seznam podračunov JFP skupine B)
(1) Seznam podračunov JFP skupine B
vsebuje podračune javnofinančnih prihodkov, na katere razporejajo sredstva
plačanih dajatev samo nadzorniki. Objavljen je na spletni strani Ministrstva za
finance.
(2) Seznam podračunov JFP skupine B je
razdeljen na osnovni seznam podračunov JFP skupine B in dopolnilni seznam
podračunov JFP skupine B. V osnovnem seznamu podračunov JFP skupine B so
nekateri podračuni občin shematično prikazani. V dopolnilnem seznamu podračunov
JFP skupine B so za sheme osnovnega seznama navedeni posamezni podračuni po občinah.
(3) Osnovni in dopolnilni seznam
podračunov JFP skupine B prikazujeta podračune JFP, urejene po skupinah in
podskupinah JFP.
(4) Osnovni seznam podračunov JFP
skupine B vsebuje v vrsticah naslednje podatke:
-
podračun JFP skupine B (številka podračuna ali shematični prikaz
podračuna),
-
naziv podračuna JFP skupine B,
-
podkonto (6-mestna številka podkonta JFP s kontrolno številko),
-
šifra dajatve (4-mestna šifra dajatve JFP, ki jo določni davčni organ, s
kontrolno številko),
-
modeli referenc, ki se uporabljajo pri plačevanju na ta podračun JFP
skupine B,
-
nadzorniki (4-mestne šifre proračunskih uporabnikov – nadzornikov s
kontrolno številko),
-
nazivi nadzornikov,
-
skrbnik (4-mestna šifra proračunskega uporabnika – skrbnika s kontrolno
številko),
-
naziv skrbnika.
(5) Dopolnilni seznam podračunov JFP
skupine B vsebuje podatke:
-
v glavi seznama: oznako občine, naziv občine, šifro občine (4-mestno
šifro proračunskega uporabnika s kontrolno številko), šifro upravne enote, ki
opravlja storitve za občane te občine (4-mestno šifro proračunskega uporabnika
s kontrolno številko) in
-
v vrsticah seznama: shematični prikaz podračuna JFP skupine B iz
osnovnega seznama, naziv podračuna JFP skupine B, podračune JFP skupine B po
občinah.
(6) Podračuni seznama podračunov JFP
skupine B se ne objavijo v registru transakcijskih računov.
5. člen
(razlikovanje podračunov)
(1) Podračuni, na katere se plačujejo
dajatve, se razlikujejo po pripadnosti sistemu EZR ter po tem, komu pripadajo
plačane dajatve. Zato so označeni tako, da prvi dve številki podračuna
pomenita, da je ta podračun pri Banki Slovenije – 01, številke na tretjem do
petem mestu številke podračuna pa določajo, v katerem sistemu EZR je podračun.
Podračuni v sistemu EZR države imajo oznako 100, podračuni v sistemih EZR občin
pa imajo za oznako številke od 201 naprej, kar je veljavna statistična oznaka
občine povečana za 200.
(2) Podračuni občine, ki se v skladu z
zakonom, ki ureja javne finance, odloči, da bo imela svoje podračune v sistemu
EZR države, imajo oznako 100.
(3) Pripadnost plačanih dajatev je
označena s številkami na šestem do osmem mestu vplačilnega podračuna, razen za
plačila dajatev na prehodne davčne podračune, kot to določa četrti odstavek
tega člena, tako, da pomenijo številke:
-
100 dajatve, ki pripadajo proračunu države,
-
200 dajatve, ki pripadajo Zavodu za pokojninsko in invalidsko
zavarovanje Slovenije za obvezni del zavarovanja,
-
300 dajatve, ki pripadajo Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije za
obvezni del zavarovanja,
-
od 401 naprej dajatve, ki pripadajo proračunom občin, številke so
veljavne statistične oznake občin povečane za 400.
(4) Prehodni davčni podračuni
nadzornika DURS imajo na šestem do osmem mestu številke podračuna oznako 888.
Pripadnost plačanih dajatev iz prejšnjega odstavka tega člena je označena s
tremi številkami, na devetem do enajstem mestu številke prehodnega davčnega
podračuna.
(5) Zbirni prehodni podračuni za
dajatve, ki pripadajo več prejemnikom, in imajo na šestem do osmem mestu
številke podračuna oznako 844.
(6) Prehodni podračuni, ki jih lahko
imajo nadzorniki odprte pri UJP, imajo na šestem do osmem mestu številke
podračuna oznako 845 ali 846.
(7) Podračuni za plačevanje občinskih
samoprispevkov imajo na šestem do osmem mestu številke podračuna oznako 842.
6. člen
(plačevanje dajatev in njihovo
razporejanje)
(1) Dajatve se plačujejo v domači
valuti na podračune, ki so določeni v predpisu o podračunih in so odprti pri
UJP.
(2) Kadar je dajatev plačana v tuji
valuti, Banka Slovenije znesek plačila avtomatično pretvori v domačo valuto.
(3) Nadzornik lahko v gotovini plačano
dajatev položi na svoj gotovinski račun, odprt pri ponudniku plačilnih
storitev. Sredstva z gotovinskega računa se praznijo na podračun proračunskega
uporabnika (v nadaljnjem besedilu: PU), ki jih ustrezno razporedi na podračune
dajatev.
(4) Kadar je dajatev plačana ali
razporejena na predpisan vplačilni podračun, UJP na podlagi oznake na šestem do
osmem mestu številke vplačilnega podračuna, kot so navedene v tretjem odstavku
prejšnjega člena, izdela plačilno navodilo v breme vplačilnih podračunov in v
dobro podračunov prejemnikov in ga izvrši istega dne. Za plačane dajatve v
dobro vplačilnih podračunov, ki so prispele po končani razporeditvi, pa izdela
in izvrši plačilna navodila najkasneje naslednji delovni dan. UJP zadnji
delovni dan v letu razporedi praviloma vsa sredstva z vplačilnih podračunov. Na
vplačilnem podračunu lahko ostanejo nerazporejena le sredstva, ki jih zaradi
zaključka medbančnega plačilnega prometa tega dne UJP ni mogel razporediti
prejemnikom, ki so izven sistemov EZR.
(5) Kadar je dajatev plačana na
predpisan prehodni davčni podračun, UJP razporedi sredstva v breme prehodnega
davčnega podračuna in v dobro podračuna prejemnika isti dan. DURS mora
prejemniku sredstev na zadnji delovni dan v letu zagotoviti razčlenitev vseh
prilivov po podkontih prihodkov posamezne vrste dajatve, ki jo posreduje UJP
prvi delovni dan v naslednjem letu.
(6) Dajatve, ki pripadajo več
prejemnikom in ki so bile plačane na zbirne prehodne podračune z oznako 844,
UJP razporedi v predpisanih deležih v breme teh podračunov in v dobro ustreznih
vplačilnih podračunov tako, da izdela plačilna navodila in jih izvrši isti dan.
Za plačane dajatve v dobro zbirnih prehodnih podračunov, ki so prispele po
končani razporeditvi, pa izdela in izvrši plačilna navodila najkasneje
naslednji delovni dan. Kadar je tako določeno s posebnim predpisom, UJP
razporedi predpisane deleže neposredno na podračune prejemnikov.
(7) Občinske samoprispevke, plačane na
podračune z oznako 842, UJP razporedi tako, da izdela plačilna navodila v breme
podračunov z oznako 842 in v dobro podračunov prejemnikov ter jih izvrši.
Plačane občinske samoprispevke, ki so bili uvedeni po uveljavitvi zakona, ki
ureja samoprispevek, UJP razporedi v breme podračunov z oznako 842 in v dobro podračunov za izvrševanje proračunov občin.
(8) Nadzorniki, ki imajo pri UJP
odprte prehodne podračune z oznakama 845 ali 846, razporedijo dajatve plačane
na te podračune tako, da najkasneje naslednji delovni dan izdelajo plačilna
navodila v breme teh podračunov in v dobro ustreznih vplačilnih ali zbirnih
prehodnih podračunov in jih predložijo UJP, da jih izvrši. Nadzorniki lahko
pooblastijo UJP za razporeditev sredstev s svojih prehodnih podračunov. V ta
namen ji sporočijo podračune, na katere se sredstva prenašajo, in njihove
deleže oziroma ključ razporeditve. Na zadnji delovni dan v letu morajo
nadzorniki razporediti vsa sredstva s svojih prehodnih podračunov. Nadzorniki,
ki med letom sami razporejajo sredstva, pooblastijo UJP, da po zaključku medbančnega
plačilnega prometa razporedi morebitni ostanek sredstev njihovih prehodnih
podračunov. V pooblastilu navedejo podračune, na katere se sredstva
razporedijo, njihove deleže ter podatke sklicevanja na številko odobritve in na
številko obremenitve.
(9) Ne glede na prejšnji odstavek, lahko organ v postopku
davčne izvršbe, iz svojega prehodnega podračuna razporedi dajatev izterjavo v
postopku davčne izvršbe na prehodni oziroma vplačilni podračun nadzornika, ki
je dajatev v davčno izvršbo posredoval. Nadzornik plačilo dajatve na svoj
prehodni podračun, za tiste dajatve, ki so posredovane v davčno izvršbo in
hkrati kot terjatve prenesene v korist državnega proračuna, razporedi na
prehodni podračun organa, ki izvaja postopek davčne izvršbe.
(10) Način
vpisovanja podatkov, potrebnih za spremljanje vplačil, razporeditev plačil,
vračil in uskladitev na podračunih JFP je določen v Prilogi 1, ki je sestavni
del tega pravilnika.
(11) UJP v
dogovorjenih rokih nakaže vnaprej določen znesek odstopljenega vira za vsako posamezno
občino, tako da za ta znesek obremeni vplačilni podračun odstopljenega vira
posamezne občine in odobri podračun proračuna te občine. Sredstva za kritje
nakazil iz prvega stavka tega odstavka se ob dogovorjenih rokih v skupnem
znesku zagotovijo iz sredstev odstopljenega vira na podračunu državnega
proračuna za odstopljeni vir.
7. člen
(vračanje preveč ali napačno plačanih
dajatev)
(1) Zahtevek za vračilo preveč ali
napačno plačane dajatve vloži tisti, ki je plačal dajatev (v nadaljnjem
besedilu: upravičenec), pri nadzorniku, ki določa obveznost plačila dajatve in
ki nadzoruje plačilo dajatve, ki je predmet zahtevka. O zahtevku odloči
nadzornik na način, kot je urejen z zakonom ali drugim predpisom, ki določa
naloge in postopke nadzornika. V primeru utemeljenega zahtevka predloži
nadzornik UJP plačilno navodilo v breme prehodnega, vplačilnega, zbirnega
prehodnega ali prehodnega davčnega podračuna in v dobro računa upravičenca.
Kadar je tako določeno z zakonom ali drugim predpisom, predloži nadzornik UJP
svoj akt o vračilu, UJP pa izdela in izvrši ustrezno plačilno navodilo.
(2) Kadar mora nadzornik v postopku,
kot ga določa zakon, sam po uradni dolžnosti ugotoviti, da je bila dajatev
preveč plačana, odloči o vračilu preveč plačane dajatve brez zahtevka
upravičenca.
(3) Sredstva za vračilo preveč ali
napačno plačanih dajatev mora zagotoviti prejemnik teh dajatev tako, da na
poziv UJP še isti dan ali najkasneje naslednji delovni dan predloži plačilno
navodilo v breme svojega podračuna in v dobro vplačilnega, zbirnega prehodnega,
prehodnega ali prehodnega davčnega podračuna. V primeru obsežnih vračil mora
nadzornik uskladiti s prejemnikom datume in zneske vračil.
(4) UJP ne pozove prejemnika, naj zagotovi sredstva, kadar
nadzornik:
-
predloži UJP plačilno navodilo tako v breme kot v dobro vplačilnih,
zbirnih prehodnih in prehodnih podračunov, s katerih UJP razporeja sredstva
istemu prejemniku. Sredstva se zagotovijo iz tekočih prilivov. UJP izvrši
plačilno navodilo nadzornika šele, ko je tekočih prilivov dovolj za zagotovitev
sredstev, vendar najkasneje v dveh delovnih dneh, ko mora manjkajoča sredstva
zagotoviti prejemnik na način, kot je določen v prejšnjem odstavku;
-
ugotovi, da je v postopku razčlenitve dajatev prišlo do tehnične napake
nadzornika. UJP v tem primeru na podlagi predhodnega pisnega soglasja, ki ga
nadzornik pridobi pri ministru, pristojnem za finance, izvrši plačilno navodilo
v breme prehodnega davčnega podračuna iz tekočih prilivov. UJP izvrši plačilno
navodilo nadzornika šele, ko je tekočih prilivov dovolj za zagotovitev
sredstev, vendar najkasneje v treh delovnih dneh, ko mora manjkajoča sredstva
zagotoviti prejemnik na način, kot je določen v prejšnjem odstavku.
(5) Prejemnik mora na podlagi podatkov UJP
tekoče prilive, ki so bili
porabljeni za zagotovitev sredstev, prikazati na ustreznem podkontu dajatve kot povečanje prihodka in hkrati na ustreznem podkontu prikazati te tekoče
prilive, ki so bili porabljeni
za zagotovitev sredstev, kot zmanjšanje prihodka. Ta način se lahko uporablja pod istimi pogoji tudi za uskladitve in popravke razporejenih prilivov.
(6) Kadar za
preveč ali napačno plačano dajatev ni mogoče ugotoviti nadzornika, mora skrbnik
podračuna izvršiti vračilo na način, kot je določen v prvem in drugem odstavku
tega člena za nadzornika.
(7) Pri
vračanju preveč plačane pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest in pri vračanju
preveč plačane okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja
odpadkov, katerih prejemnik so proračuni občin, se vsa sredstva za vračilo
zagotovijo v breme tekočih prilivov omenjenih podračunov. Proračuni občin
morajo na podlagi podatkov UJP prilive, ki so bili porabljeni za zagotovitev
kritja za vračilo, prikazati na ustreznem podkontu pristojbine za vzdrževanje
gozdnih cest in podkontu okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi
odlaganja odpadkov kot povečanje prihodka in hkrati kot zmanjšanje prihodka. Za
napačna vplačila na podračun za vzdrževanje gozdnih cest in na podračun
okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov veljajo
določila tretjega odstavka tega člena.
(8) Dajatev,
ki je bila preveč ali napačno plačana na prehodni podračun nadzornika, lahko
nadzornik vrne na podlagi utemeljenega zahtevka ali po uradni dolžnosti v breme
prehodnega podračuna, v dobro katerega je bila dajatev plačana. Sredstva za
vračilo se na prehodnem podračunu zagotovijo v breme vplačilnega ali zbirnega
prehodnega podračuna, na katerega je bila preveč ali napačno plačana dajatev
razporejena. Nadzorniki v ta namen predložijo UJP v izvršitev plačilno navodilo
v breme vplačilnega ali zbirnega prehodnega podračuna in v dobro svojega
prehodnega podračuna. Potrebna sredstva za vračilo v breme vplačilnega ali
zbirnega prehodnega računa se zagotovijo tako, kot je določeno v tretjem odstavku
tega člena.
(9) Dajatev,
ki je bila preveč ali napačno plačana na prehodni davčni podračun, lahko
nadzornik vrne na podlagi utemeljenega zahtevka ali po uradni dolžnosti v breme
prehodnega davčnega podračuna, v dobro katerega je bila dajatev plačana. Sredstva
za vračilo se na prehodnem davčnem podračunu zagotovijo v breme podračuna
prejemnika, na katerega je bila razporejena preveč ali napačno plačana dajatev.
Kot je določeno v tretjem odstavku tega člena, prejemniki v ta namen predložijo
UJP v izvršitev plačilno navodilo v breme podračuna prejemnika in v dobro
svojega prehodnega davčnega podračuna.
(10) Nadzorniki,
ki odločajo o vračilih na podlagi zakona, ki ureja davčni postopek, morajo
najprej ugotoviti, ali je mogoče vračilo v celoti izvršiti ali pa je mogoče s
preveč ali napačno plačano dajatvijo poravnati druge dajatve, ki jih
upravičenec po poteku roka za plačilo še ni plačal. V primeru ugotovljenega
dolga drugih dajatev se vrne razlika med ugotovljenim vračilom in ugotovljenim
dolgom. Nadzornik mora UJP predložiti plačilna navodila v breme vplačilnih ali
zbirnih prehodnih podračunov, v dobro katerih je bila preveč ali napačno
plačana dajatev, ter v dobro podračunov, v dobro katerih bi upravičenec moral
plačati dajatve, a jih ni plačal. Nadzornik, UJP in prejemnik morajo v
tem primeru ravnati tako, kot je določeno v prvem, drugem, tretjem, četrtem ali
petem odstavku tega člena.
(11) V
primeru, da nadzornik v svojem knjigovodstvu izvrši preknjižbe že plačanih
dajatev, o tem obvesti UJP in prejemnika. V teh primerih je potrebno ravnati
tako, kot je določeno v prvem, drugem, tretjem in četrtem odstavku tega člena,
razen, če gre za preknjižbo dajatev, ki so bile plačane na prehodni davčni
podračun.
(12) Podatki,
ki morajo biti vpisani na plačilna navodila za vračila in za zagotovitev
sredstev za vračila dajatev, so določeni v Prilogi 1.
8. člen
(ravnanje s podatki o plačanih,
razporejenih in vrnjenih dajatvah)
(1) UJP za vsako plačilo, razporeditev
ali vračilo dajatve na podlagi podatkov, ki jih prejme od Banke Slovenije ali
jih v predpisanih primerih predložijo s plačilnimi navodili nadzorniki ali pa
jih izdela sama, pošlje podatke o plačilu, razporeditvi ali vračilu dajatve
ustreznemu prejemniku in ustreznemu nadzorniku dajatev najkasneje naslednji
delovni dan potem, ko je bilo plačilo, razporeditev ali vračilo izvršeno.
(2) Prejemniki sredstev razporeditev
plačanih dajatev s prehodnega davčnega podračuna na podračun prejemnika
izkažejo na prehodnem podkontu. UJP isti dan, ko mu nadzornik zagotovi
razčlenitev plačanih dajatev po posameznih podkontih prihodkov, le to posreduje
prejemniku sredstev. Prejemnik sredstev mora razčlenitev prikazati na ustreznem
podkontu dajatve kot povečanje prihodka in hkrati kot zmanjšanje stanja na
prehodnem podkontu. Ta način se lahko uporablja pod istimi pogoji tudi za
uskladitve in popravke razporejenih prilivov na prehodnih davčnih podračunih.
(3) UJP mora poslati podatke iz prvega
odstavka tega člena tistim prejemnikom in nadzornikom, ki so s šifro PU kot
taki določeni pri posameznem podračunu, ter nadzornikom, ki so določeni s šifro
PU.
(4) UJP za vsak podračun, na katerega
se plačujejo, razporejajo ali se z njega vračajo dajatve, izdela vsak delovni
dan izpisek o prometu in stanju na podračunu za pretekli delovni dan. Promet
razčleni UJP po posameznih podkontih, kot so določeni s predpisom, ki ureja
enotni kontni načrt za proračun, proračunske uporabnike in druge osebe javnega
prava.
(5) Izpisek o prometu in stanju na
podračunu, na katerega se plačuje ali se z njega vrača dajatev, za katero je
določen eden ali več nadzornikov, pošlje UJP nadzorniku oziroma nadzornikom
pripadajoči delni izpis o prometu na tem podračunu.
(6) V primeru, ko iz plačil dajatev na
podračun, ki ima več nadzornikov, na prvih petih mestih sklicevanja na številko
odobritve ni razviden nadzornik, UJP pošlje ta plačila v obliki delnega izpisa
o prometu skrbniku tega podračuna.
(7) Prejemniki in nadzorniki morajo
dnevno na podlagi podatkov, ki jim jih pošlje UJP v obliki delnega izpisa o
prometu ali izpiska o prometu in stanju posameznega vplačilnega, zbirnega
prehodnega, prehodnega ali prehodnega davčnega podračuna, ali podračuna
prejemnika pravilno in pravočasno evidentirati plačane in vrnjene dajatve
skladno z veljavnimi predpisi.
9. člen
(vpisovanje podatkov, potrebnih za
pravilnost izvajanja postopkov)
Pravilnost izvajanja postopkov vračil,
razporejanja in razčlenjevanja na podračunih JFP se zagotavlja z vpisom
podatkov sklicevanja na številko obremenitve oziroma odobritve po posameznih
vrstah poslov in modelu 51, ki so določeni v Prilogi 2, ki je sestavi del tega
pravilnika.
10. člen
(mesečno poročanje o dajatvah ter
usklajevanje podatkov)
(1) UJP na podlagi podatkov o
razporejenih in razčlenjenih dajatvah za prejemnike in druge zainteresirane
javne organe izdela mesečna poročila o:
-
plačanih in vrnjenih dajatvah po posameznih podračunih,
-
plačanih in vrnjenih dajatvah po posameznih podkontih,
-
razdelitvi dajatev, ki pripadajo več prejemnikom.
(2) UJP mora poročila iz prejšnjega
odstavka tega člena poslati ali zagotoviti na svoji spletni strani pristojnim
prejemnikom najkasneje peti delovni dan po koncu meseca, za katerega izdela
poročila.
(3) Prejemniki in nadzorniki morajo
najmanj enkrat mesečno na podlagi poročil UJP o plačanih in vrnjenih dajatvah,
uskladiti svoje evidence. Če ugotovijo, da so nastale razlike v podatkih o
plačanih in vrnjenih dajatvah morajo ugotovljene razlike odpraviti po
postopkih, ki so določeni v tem pravilniku za plačila in razporeditve plačanih
dajatev ter za vračila napačno vplačanih dajatev.
(4) Določba prejšnjega odstavka tega
člena ne velja za UJP, kadar mora popraviti razporeditev dajatve po uradni
dolžnosti, ko ugotovi, da je dajatev razporedila napačno, za napačno
razporeditev pa UJP ne zaračuna storitve. Prav tako ravna UJP, ko je bila
dajatev plačana na podračun, na katerega se dajatev v skladu s predpisom o
podračunih ne plačuje, in ko plačano dajatev preusmeri UJP na pravilni
podračun.
(5) Popravki, ki jih sporočajo
nadzorniki v UJP za namene uskladitve podatkov, se obdelujejo po postopkih
vračanja preveč ali napačno plačanih dajatev.
11. člen
(dnevno poročanje o razčlenjenih dajatvah)
(1) UJP nadzorniku zagotovi podatke o
vplačanih dajatvah na predhodni davčni podračun v strukturi, ki nadzorniku
omogoča izdelavo poročila o razčlenitvi dajatev.
(2) Nadzornik na podlagi podatkov iz
prejšnjega odstavka tega člena izdela poročilo o razčlenitvi dajatev, ki ga
posreduje UJP.
(3) UJP na podlagi podatkov iz
prejšnjega odstavka tega člena izdela poročilo o razčlenitvi dajatev in ga posreduje
prejemnikom in upravljavcem denarnih sredstev sistema EZR.
12. člen
(zaračunavanje storitev)
(1) UJP mesečno zaračunava stroške
storitev razporejanja dajatev v skladu s tem pravilnikom Zavodu za pokojninsko
in invalidsko zavarovanje Slovenije, Zavodu za zdravstveno zavarovanje
Slovenije, občinam, Stanovanjskemu skladu Republike Slovenije, javni sklad,
Slovenski odškodninski družbi, d.d. in Agenciji za trg vrednostnih papirjev v
višini 0,05% od zneska razporejenih dajatev ter prejemnikom občinskih samoprispevkov
v višini 0,1% od zneska razporejenih samoprispevkov.
(2) UJP prejemniku iz prejšnjega
odstavka tega člena izstavi račun mesečno.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek UJP
iz razlogov ekonomičnosti:
-
izstavi račun šele takrat, ko znesek zaračunanih stroškov storitev v
tekočem letu preseže 42 eurov,
-
izstavi račun ob koncu tekočega leta, če znesek stroškov storitev ne
preseže 42 eurov, razen v primeru oprostitve plačila stroškov storitev po
tretji alinei tega odstavka,
-
ne zaračuna stroškov storitev, če znesek stroškov do 31. decembra
tekočega leta ne preseže 8 eurov.
Priloga 1: Način vpisovanja podatkov, potrebnih za
spremljanje vplačil, razporeditev plačil, vračil in uskladitev na podračunih
JFP
Priloga 2: Podatki sklicevanja na številko obremenitve
oziroma odobritve po modelu 51
Pravilnik o načinu plačevanja, razporejanja in sporočanja
podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni list RS,
št. 109/10)
vsebuje naslednjo prehodno in končni določbi:
»13. člen
(prehodna
določba)
Nadzorniki imajo lahko za dajatve, ki se
plačujejo na prehodne davčne podračune na podlagi sklepov o davčni izvršbi,
odprte prehodne podračune z oznako 846 do 31. decembra 2012.
14. člen
(prenehanje
veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha
veljati Pravilnik o opravljanju nalog Uprave Republike Slovenije za javna
plačila na področju plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov (Uradni list RS, št. 110/02, 42/03, 134/03, 70/04,
141/04, 106/05, 120/05, 72/06, 136/06, 117/07, 77/08, 32/09, 58/09 – ZPlaSS,
59/10 – ZOPSPU in 62/10).
15. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah Pravilnika o načinu plačevanja,
razporejanja in sporočanja podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih
prihodkov (Uradni list RS, št. 48/11)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah Pravilnika o načinu plačevanja,
razporejanja in sporočanja podatkov obveznih dajatev in drugih javnofinančnih
prihodkov (Uradni list RS, št. 107/11)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o načinu plačevanja, razporejanja in sporočanja podatkov obveznih
dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni list RS, št. 52/12)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o načinu plačevanja, razporejanja in sporočanja podatkov obveznih
dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Uradni list RS, št. 85/12)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.