Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
zemljiški knjigi obsega:
-
Pravilnik o zemljiški knjigi (Uradni list RS,
št. 30/11 z dne 22. 4. 2011),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o zemljiški knjigi (Uradni list RS, št. 55/11 z dne 8. 7. 2011).
PRAVILNIK
o zemljiški knjigi
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
1. Splošne določbe
1. člen
(vsebina)
Ta pravilnik ureja podrobnejša pravila o:
1.
dodeljevanju zadev po prvem in drugem odstavku
126. člena Zakona o zemljiški knjigi (Uradni list RS, št. 58/03, 34/08 – ZST‑1,
45/08, 28/09 in 25/11 – v nadaljnjem besedilu: zakon),
2.
elektronskem vlaganju zemljiškoknjižnih
predlogov in drugih vlog udeležencev v zemljiškoknjižnih postopkih,
3.
načinu pretvarjanja pisnih listin, ki se
predložijo v zemljiškoknjižnih postopkih, v elektronsko obliko,
4.
elektronskem vročanju v zemljiškoknjižnih
postopkih,
5.
objavah oklicev v zemljiškoknjižnih postopkih,
6.
vodenju informatizirane glavne knjige in
informatizirane zbirke listin in
7.
zagotavljanju javnosti informatizirane glavne
knjige in informatizirane zbirke listin.
2. člen
(pojmi, uporabljeni v enakem pomenu kot v
drugih predpisih)
(1) Ti pojmi, uporabljeni v tem
pravilniku, pomenijo enako kakor v naslednjih določbah zakona:
1.
»kataster«, »zemljiška parcela«, »stavba«,
»posamezni del stavbe«, »identifikacijski znak zemljiške parcele«,
»identifikacijski znak stavbe in njenega posameznega dela«, in »geodetska
uprava« v prvem odstavku 3. člena,
2.
pojmi v zvezi z etažno lastnino v drugem
odstavku 3. člena,
3.
»Center za informatiko« in »informacijski
sistem e‑ZK« v prvem odstavku 3.a člena,
4.
»portal e‑ZK« v drugem odstavku 3.a člena,
5.
»osnovni pravni položaj nepremičnine« v prvem
odstavku 13.a člena,
6.
»širši pravni položaj nepremičnine« v tretjem
odstavku 13.a člena,
7.
»izvedene pravice« v petem odstavku 13.a člena,
8.
»centralno vložišče« v prvem odstavku 125.a
člena.
(2) Ti pojmi, uporabljeni v tem
pravilniku, pomenijo enako, kakor so opredeljeni v naslednjih določbah Zakona o
elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (Uradni list RS, št. 98/04 −
uradno prečiščeno besedilo in 61/06 – ZEPT):
1.
»varen elektronski podpis« v 4. točki 2. člena,
2.
»časovni žig« v 5. točki 2. člena,
3.
»kvalificirano potrdilo« v 19. točki 2. člena.
(3) Ti pojmi, uporabljeni v tem
pravilniku, pomenijo enako, kakor so, opredeljeni v naslednjih določbah
Pravilnika o elektronskem poslovanju v civilnih sodnih postopkih (Uradni list
RS, št. 64/10 in 23/11):
1.
»informacijski sistem e‑sodstvo« v prvem
odstavku 2. člena,
2.
»portal e‑sodstvo« v drugem odstavku 2. člena,
3.
»varnostna shema« v 4. členu,
4.
pojmi v zvezi z elektronskimi pisanji strank v
prvem odstavku 5. člena,
5.
»e‑opravilo« v drugem odstavku 5. člena,
6.
»uporabnik informacijskega sistema e‑sodstvo« v
tretjem odstavku 5. člena,
7.
pojmi v zvezi z elektronskimi pisanji strank v
prvem odstavku 6. člena,
8.
»e‑spis« v drugem odstavku 6. člena,
9.
»e‑vpisnik« v tretjem odstavku 6. člena,
10.
»e‑postopek« v četrtem odstavku 6. člena,
11.
»elektronska vročitev«, »varen elektronski
predal« in »modul e‑poštna knjiga« v 7. členu,
12.
pojmi v zvezi z uporabniškimi skupinami v 8.
členu.
(4) Informacijski sistem e‑ZK je del
informacijskega sistema e‑sodstvo.
(5) Portal e‑ZK je del portala e‑sodstvo.
3. člen
(pomen drugih pojmov)
(1) Pojmi, uporabljeni v tem
pravilniku, pomenijo:
1.
elektronski predlog je zemljiškoknjižni
predlog, vložen elektronsko v skladu s prvim in drugim odstavkom
125.a člena zakona,
2.
elektronsko obvestilo je obvestilo sodišča ali
drugega državnega organa o pravnem dejstvu, na podlagi katerega
zemljiškoknjižno sodišče po uradni dolžnosti odloča o vpisu, vloženo
elektronsko v skladu z osmim odstavkom v zvezi s prvim odstavkom 125.a člena
zakona,
3.
druga elektronska vloga je ugovor, pritožba ali
druga vloga udeleženca v zemljiškoknjižnem postopku, vložena elektronsko v
skladu s tretjim odstavkom 125.a člena zakona,
4.
elektronska vloga je skupni pojem za
elektronski predlog, elektronsko obvestilo in drugo elektronsko vlogo,
5.
elektronska priloga je v elektronsko obliko
pretvorjena pisna listina, ki se priloži k elektronski vlogi v skladu s četrtim
ali enajstim odstavkom 142. člena zakona,
6.
modul eZK‑opravila je modul informacijskega
sistema e‑ZK iz 1. točke prvega odstavka 3.a člena zakona,
7.
modul eZK‑vpisnik je modul informacijskega
sistema e‑ZK iz 2. točke prvega odstavka 3.a člena zakona,
8.
elektronski zemljiškoknjižni postopek (v
nadaljnjem besedilu: eZK‑postopek) je vrsta e‑postopka za področje, ki ga ureja
zakon.
(2) Modul eZK‑razpored je programska
oprema, vključena v informacijski sistem e‑ZK, ki omogoča:
1.
vodenje evidence o sodnem osebju, razporejenem
na dela in naloge v zemljiškoknjižnih postopkih (v nadaljnjem besedilu:
evidenca eZK‑razpored),
2.
izvajanje dodeljevanja zadev zemljiškoknjižnim
sodniškim pomočnikom v skladu s 5. in 7. členom tega pravilnika.
2. Dodeljevanje zadev zemljiškoknjižnim sodniškim
pomočnikom
4. člen
(vodenje evidence eZK-razpored)
(1) Evidenca eZK‑razpored je
povezana s kadrovsko evidenco sodišča in vključuje naslednje podatke o
posamezni osebi, razporejeni na dela in naloge v zemljiškoknjižnih postopkih:
1.
vrsto del in nalog v zemljiškoknjižnih
postopkih, na katere je razporejena, in s temi nalogami povezana pooblastila za
uporabo modulov eZK‑vpisnik in eZK‑opravila,
2.
obremenjenost z deli in nalogami iz prejšnje
točke (delo s polno, z dvotretjinsko ali s polovično obremenjenostjo),
3.
obdobje odsotnosti z dela (dopust, bolniška,
porodniška ali druga odsotnost, daljša od treh dni).
(2) Vodja zemljiške knjige pri
posameznem okrajnem sodišču mora sproti vzdrževati podatke iz prejšnjega
odstavka za osebje tega sodišča.
(3) Za evidenco eZK‑razpored za osebje
Višjega sodišča v Kopru se smiselno uporabljata 1. točka prvega odstavka in
drugi odstavek tega člena.
(4) Vrhovni sodnik, ki po letnem
razporedu Vrhovnega sodišča Republike Slovenije opravlja dela in naloge vodje
projekta informatizacije zemljiške knjige (v nadaljnjem besedilu: vodja
projekta), določi eno ali več oseb, ki imajo pooblastila glavnega
administratorja v modulu eZK‑razpored (v nadaljnjem besedilu: glavni
administrator eZK).
(5) Glavni administrator eZK v modulu
eZK‑razpored:
1.
upravlja pooblastila vodij zemljiške knjige za
vodenje evidence eZK‑razpored,
2.
upravlja pooblastila predsednikov sodišč, vodij
oddelkov in osebja centralnega vložišča za uporabo modulov eZK‑vpisnik in eZK‑opravila,
3.
izvaja druge naloge, določene s tem pravilnikom
ali z odredbo vodje projekta.
5. člen
(dodeljevanje novih zadev
zemljiškoknjižnim sodniškim pomočnikom)
(1) Nova zemljiškoknjižna
zadeva, o kateri na prvi stopnji po prvem odstavku 127. člena zakona odloča
zemljiškoknjižni sodniški pomočnik, se dodeli:
1.
če v trenutku začetka zemljiškoknjižnega
postopka ne obstaja ovira iz drugega odstavka 122. člena zakona: naslednji
delovni dan po dnevu začetka zemljiškoknjižnega postopka,
2.
če v trenutku začetka zemljiškoknjižnega
postopka ne obstaja ovira iz drugega odstavka 122. člena zakona: naslednji
delovni dan po dnevu, ko ta ovira preneha.
(2) Zemljiškoknjižne zadeve, ki se po
prejšnjem odstavku dodelijo na določen delovni dan, se razvrstijo po trenutku
začetka zemljiškoknjižnega postopka tako, da se kot prva dodeli zadeva z
najzgodnejšim trenutkom začetka in kot zadnja zadeva z najpoznejšim trenutkom
začetka zemljiškoknjižnega postopka.
(3) Zemljiškoknjižne zadeve se na
posamezni delovni dan dodeljujejo v krogih tako, da se v posameznem krogu
vsakemu zemljiškoknjižnemu sodniškemu pomočniku dodelijo:
1.
štiri zadeve, če dela s polno obremenjenostjo,
2.
tri zadeve, če dela z dvotretjinsko
obremenjenostjo, ali
3.
dve zadevi, če dela s polovično
obremenjenostjo.
(4) Vrstni red zemljiškoknjižnih
sodniških pomočnikov v posameznem krogu dodeljevanja novih zemljiškoknjižnih
zadev se določi po abecednem zaporedju njihovih priimkov. Če na posamezen
delovni dan krog dodelitve ni končan, se naslednji delovni dodeljevanje
nadaljuje v tem krogu.
(5) Zemljiškoknjižni sodniški pomočnik
se v krogu dodeljevanja na določen delovni dan preskoči:
1.
če je po evidenci o razporedu na ta dan
odsoten,
2.
če po stanju ob koncu prejšnjega dne število
dodeljenih zadev, v katerih zemljiškoknjižni sodniški pomočnik še ni odločil (v
nadaljnjem besedilu: nerešene dodeljene zadeve), za več kot 20 odstotkov
preseže povprečno število nerešenih dodeljenih zadev na zemljiškoknjižnega
sodniškega pomočnika,
3.
če ima po stanju ob koncu prejšnjega dne
nerešeno dodeljeno zadevo, pri kateri je od trenutka začetka zemljiškoknjižnega
postopka preteklo obdobje, daljše od pričakovanega obdobja, določenega po
tretjem odstavku 6. člena tega pravilnika, ali
4.
če je izključen iz dodeljevanja novih zadev po
četrtem odstavku 6. člena tega pravilnika.
(6) Ne glede na prvi odstavek tega
člena, se zemljiškoknjižne zadeve v postopkih, začetih na podlagi obvestila
Geodetske uprave Republike Slovenije iz prvega in četrtega odstavka 115. člena
zakona, ne dodelijo zemljiškoknjižnemu sodniškemu pomočniku.
(7) V zemljiškoknjižnih zadevah iz
prejšnjega odstavka informacijski sistem e‑ZK naslednji delovni dan po dnevu iz
1. oziroma 2. točke prvega odstavka tega člena samodejno preveri, ali je
poočitev dovoljena po drugem oziroma tretjem odstavku 115. člena zakona, in
glede na izid preveritve:
1.
če je poočitev dovoljena: izvede ustrezne vpise
v glavno knjigo in izdela obvestilo udeležencem postopka o poočitvi,
2.
če poočitev ni dovoljena: izdela obvestilo o
tem, kateri pogoji za poočitev niso izpolnjeni.
6. člen
(spremljanje vrstnega reda reševanja zadev
in obremenjenosti)
(1) Zemljiškoknjižni sodniški
pomočnik mora v zemljiškoknjižnih zadevah, ki so mu dodeljene, odločati po
vrstnem redu trenutka začetka zemljiškoknjižnega postopka.
(2) Zaradi zagotovitve, da se o vseh
dodeljenih zemljiškoknjižnih zadevah odloča v enakem času po njihovi dodelitvi,
vodja projekta spremlja:
1.
ali zemljiškoknjižni sodniški pomočniki o zadevah
odločajo v skladu s prejšnjim odstavkom,
2.
gibanje števila nerešenih dodeljenih zadev in
3.
dolžino obdobja odločanja o vpisih, ugovorih in
pritožbah v zemljiškoknjižnih zadevah.
(3) Vodja projekta na podlagi podatkov
iz 2. in 3. točke prejšnjega odstavka določa pričakovano obdobje odločanja o
vpisih, ugovorih in pritožbah v zemljiškoknjižnih zadevah.
(4) Vodja projekta lahko
zemljiškoknjižnega sodniškega pomočnika izključi iz dodeljevanja novih zadev,
če zemljiškoknjižni sodniški pomočnik krši vrstni red odločanja o dodeljenih
zadevah iz prvega odstavka tega člena.
(5) Vodja projekta zemljiškoknjižnega
sodniškega pomočnika znova vključi v dodeljevanje novih zadev, ko preneha
razlog, zaradi katerega ga je izključil iz dodeljevanja novih zadev.
7. člen
(predodelitev zadev)
(1) Nerešene zadeve, dodeljene
posameznemu zemljiškoknjižnemu sodniškemu pomočniku, se predodelijo:
1.
če zemljiškoknjižni sodniški pomočnik neha
opravljati dela in naloge v zemljiškoknjižnih postopkih ali
2.
če nastane okoliščina, zaradi katere je mogoče
predvidevati, da bo odsoten dlje časa.
(2) Prejšnji odstavek se ne uporablja
pri odsotnosti zemljiškoknjižnega sodniškega pomočnika zaradi rednega letnega
dopusta.
(3) Vodja zemljiške knjige pri
posameznem okrajnem sodišču, pri katerem je bil razporejen zemljiškoknjižni
sodniški pomočnik, mora glavnega administratorja eZK obvestiti o razlogu za
predodelitev iz prvega odstavka tega člena v dveh delovnih dneh po dnevu, ko
zve zanj.
(4) Glavni administrator eZK mora
zagotoviti, da se naslednji delovni dan po prejemu obvestila iz prejšnjega
odstavka v informacijski sistem e‑ZK vnese zahteva za predodelitev nerešenih
zadev, dodeljenih zemljiškoknjižnemu sodniškemu pomočniku.
(5) Za predodelitev zadev se smiselno
uporabljajo drugi do peti odstavek 5. člena tega pravilnika.
3. Elektronska opravila v eZK-postopku
8. člen
(vrste eZK-opravil)
(1) Uporabniki informacijskega
sistema e‑sodstvo (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) lahko v eZK‑postopku
opravljajo naslednja e‑opravila (v nadaljnjem besedilu: eZK‑opravila):
1.
vložitev elektronskega predloga ali obvestila,
2.
vložitev druge elektronske vloge in
3.
poizvedbe, ki vključujejo:
-
izpis podatkov iz prvega odstavka 198. člena
zakona, v katerem je zadnjih šest števil EMŠO fizične osebe prikritih (v
nadaljnjem besedilu: javni izpis),
-
izpis podatkov iz prvega odstavka 198. člena
zakona, v katerem zadnjih šest števil EMŠO fizične osebe ni prikritih (v
nadaljnjem besedilu: zaščiteni izpis),
-
izpis listine iz drugega odstavka 196. člena
zakona, vključene v informatizirani zbirki listin,
-
izpis osnovnih pravnih položajev in
predznamovanih pravic, pri katerih je oseba, ki zahteva izdelavo izpisa,
vpisana kot imetnik.
(2) V skladu z drugim, tretjim in
četrtim odstavkom 125.a člena zakona lahko opravljajo eZK‑opravila iz 1. in 2. točke prejšnjega odstavka samostojni zunanji kvalificirani uporabniki iz skupin:
1.
notarji,
2.
odvetniki,
3.
Državno pravobranilstvo Republike Slovenije,
4.
nepremičninske družbe,
5.
občinska pravobranilstva,
6.
stranke – pravne osebe,
7.
stranke – fizične osebe in
8.
državni organi in organi lokalnih skupnosti.
(3) V skladu s prvim odstavkom 198.
člena zakona lahko opravljajo eZK opravila iz prve alineje 3. točke prvega
odstavka tega člena:
1.
zunanji kvalificirani uporabniki iz prejšnjega
odstavka in
2.
registrirani uporabniki.
(4) Notarji lahko v skladu s tretjim
odstavkom 197. člena in z 2. točko drugega odstavka 198. člena zakona
opravljajo tudi eZK opravila iz druge do četrte
alineje 3. točke prvega odstavka tega člena.
(5) V skladu s 4. točko tretjega odstavka 199.
člena zakona lahko opravlja
eZK opravila
iz četrte alineje 3. točke prvega odstavka tega člena:
1.
stranka – pravna oseba glede osnovnih pravnih položajev in
predznamovanih pravic, pri katerih je vpisana kot imetnik z matično številko,
vpisano v varnostni shemi,
2.
stranka – fizična oseba glede osnovnih pravnih položajev in
predznamovanih pravic, pri katerih je vpisana kot imetnik z EMŠO, vpisano v
varnostni shemi.
(6) Informacijski
sistem e‑sodstvo mora omogočati izvajanje eZK‑opravil vsak delavnik od 8.00 do
20.00 ure.
9. člen
(uporaba pravil o e-opravilih za
eZK-opravila)
Za eZK‑opravila se smiselno uporabljajo 17.
člen, prvi in drugi odstavek 18. člena in 19. člen Pravilnika o elektronskem
poslovanju v civilnih sodnih postopkih (Uradni list RS, št. 64/10 in 23/11), če
ni v tem pravilniku drugače določeno.
10. člen
(vrste elektronskih predlogov in obvestil)
Za vložitev elektronskega predloga ali
obvestila se glede na vrsto vpisa, ki je predmet predloga ali obvestila,
uporabijo eZK‑opravila na portalu e‑ZK z oznakami, navedenimi v preglednici, ki
je kot priloga sestavni del tega pravilnika.
11. člen
(način sestave elektronskega predloga ali
obvestila)
(1) Uporabnik sestavi
elektronski predlog ali obvestilo tako, da na portalu e‑ZK izbere ustrezni
postopek za vložitev elektronskega predloga ali obvestila iz 10. člena tega
pravilnika in z uporabo ustreznih funkcionalnosti modula eZK‑opravila v
zaslonski obrazec vnese podatke, ki jih mora vsebovati predlog ali obvestilo
(standardizirani del besedila elektronske vloge).
(2) O osebi kot imetniku pravic se v
zaslonski obrazec vnese samo podatek o EMŠO fizične osebe ali matični številki
pravne osebe, drugi podatki iz 24. ali 25. člena zakona pa se prevzamejo iz
centralnega registra prebivalstva ali poslovnega registra in jih v zaslonskem obrazcu
ni dovoljeno spreminjati.
(3) Če predlog po zakonu ali po
presoji predlagatelja vsebuje tudi obrazložitev, uporabnik:
1.
besedilo obrazložitve oblikuje kot poseben
elektronski dokument (nestandardizirani del besedila elektronske vloge), ki
ustreza zahtevam iz 19. člena Pravilnika o elektronskem poslovanju v civilnih
sodnih postopkih (Uradni list RS, št. 64/10 in 23/11), in
2.
elektronski dokument iz prejšnje točke priloži
k eZK‑opravilu z uporabo ustrezne funkcionalnosti modula eZK‑opravila in ga
podpiše s svojim varnim elektronskim podpisom.
(4) Prejšnji odstavek se smiselno
uporablja tudi za elektronske priloge, ki se priložijo k elektronskemu predlogu
ali obvestilu.
12. člen
(vložitev elektronskega predloga ali
obvestila in vpis plombe)
(1) Uporabnik vloži sestavljeni
elektronski predlog ali obvestilo tako, da izbere ustrezno funkcionalnost
modula eZK‑opravila za oddajo elektronske vloge v informacijski sistem e‑ZK.
(2) Informacijski sistem e‑ZK mora v
trenutku, ko oddani elektronski predlog ali obvestilo sprejme strežnik, na
katerem teče modul e‑ZK vpisnik:
1.
zagotoviti, da se elektronski predlog ali
obvestilo opremi s časovnim žigom v skladu z drugim odstavkom 133. člena
zakona,
2.
vpisati novo zadevo v Dn vpisnik in
3.
vpisati plombo v skladu s 135. členom zakona.
(3) Ob vpisu nove zadeve v Dn vpisnik
se tej zadevi poleg opravilne številke dodeli enolična identifikacija (v
nadaljnjem besedilu: ID zadeve), kot primarni ključ v bazi eZK‑vpisnik, prek
katere se zadeva povezuje s plombo, bazo glavne knjige in elektronsko zbirko
listin.
13. člen
(sestava in elektronska vložitev druge
elektronske vloge)
(1) Uporabnik sestavi drugo
elektronsko vlogo tako, da:
1.
na portalu e‑ZK izbere ustrezno eZK‑opravilo za
vložitev druge elektronske vloge in z uporabo ustrezne funkcionalnosti modula
eZK‑opravila v zaslonski obrazec v ustrezna polja zaslonskega obrazca vnese
podatke o zadevi, v kateri jo vlaga (standardizirani del besedila elektronske
vloge),
2.
besedilo ugovora, pritožbe ali druge vloge
oblikuje kot poseben elektronski dokument (nestandardizirani del besedila
elektronske vloge).
(2) Za nestandardizirani del besedila
druge elektronske vloge iz 2. točke prejšnjega odstavka in elektronske priloge,
ki se priložijo k tej vlogi, se smiselno uporablja tretji odstavek 11. člena
tega pravilnika.
(3) Pisno vlogo udeleženca postopka iz
125.c člena zakona preoblikuje v drugo elektronsko vlogo uslužbenec centralnega
vložišča v skladu s prvim in drugim odstavkom tega člena.
14. člen
(nalog za plačilo sodne takse)
(1) Če je za zemljiškoknjižni
predlog ali drugo vlogo treba plačati sodno takso, mora uporabnik pri sestavi
elektronskega predloga ali druge elektronske vloge v zaslonski obrazec vnesti
podatke, potrebne za odmero sodne takse.
(2) Informacijski sistem e‑ZK na
podlagi podatkov iz prejšnjega odstavka ob oddaji elektronskega predloga ali
elektronske druge vloge samodejno izračuna sodno takso, izdela nalog za plačilo
sodne takse kot PDF dokument in uporabniku omogoči izpis tega naloga.
4. Elektronsko poslovanje sodišč v eZK-postopkih
15. člen
(smiselna uporaba predpisa)
(1) Za vodenje spisa v eZK‑postopkih
se uporabljajo pravila, določena v 21. do 23. členu Pravilnika o elektronskem
poslovanju v civilnih sodnih postopkih (Uradni list RS, št. 64/10 in 23/11).
(2) Za elektronsko vročanje v eZK‑postopkih
se uporabljajo pravila, določena v 25. do 28. členu Pravilnika o elektronskem
poslovanju v civilnih sodnih postopkih (Uradni list RS, št. 64/10 in 23/11).
16. člen
(objava oklica)
Oklic iz 204. člena zakona se objavi tako,
da se na portalu e‑ZK objavijo:
1.
datum objave,
2.
opravilna številka zadeve in
3.
spletna povezava za dostop do elektronskega
dokumenta z vsebino sklepa o začetku postopka vzpostavitve listine v PDF
datoteki.
5. Informatizirana glavna knjiga in informatizirana zbirka
listin
17. člen
(način vodenja informatizirane glavne
knjige)
(1) Informatizirana glavna
knjiga se vodi kot relacijska baza tako, da se vpisujejo in vzdržujejo podatki
za te podatkovne sklope:
1.
nepremičnina,
2.
osnovni pravni položaj nepremičnine,
3.
izvedena pravica ali pravno dejstvo iz četrtega
odstavka 13.a člena zakona,
4.
izvedena pravica ali pravno dejstvo iz sedmega
odstavka 13.a člena zakona,
5.
zaznamba osebnega stanja ali zaznamba stečaja,
6.
oseba kot imetniku pravice.
(2) Ob izvršitvi vpisa novega
podatkovnega sklopa v bazo glavne knjige se dodeli enolična identifikacija (v
nadaljnjem besedilu: ID) kot primarni ključ tega podatkovnega sklopa.
(3) Pri posameznih podatkovnih sklopih
se v bazi glavne knjige vzdržujejo podatki o teh povezavah z drugimi
podatkovnimi sklopi:
1.
pri osnovnem pravnem položaju: povezava z
nepremičnino, na katero se nanaša,
2.
pri izvedeni pravici ali pravnem dejstvu iz
četrtega odstavka 13.a člena zakona: povezave z osnovnimi pravnimi položaji,
pri katerih je vpisana,
3.
pri izvedeni pravici ali pravnem dejstvu iz
sedmega odstavka 13.a člena zakona: povezava z izvedeno pravico ali pravnim
dejstvom iz četrtega odstavka 13.a člena zakona, pri katerem je vpisana,
4.
pri osebi:
-
povezave z osnovnimi pravnimi položaji,
izvedenimi pravicami in pravnimi dejstvi, vpisanimi v njeno korist, in
-
povezave z zaznambami osebnega stanja ali
zaznambo stečaja, ki se nanaša na to osebo.
(4) Ob vsakem vpisu novega
podatkovnega sklopa ali povezave med podatkovnimi sklopi se morajo v bazo
glavne knjige vpisati:
1.
podatki, ki jih za ta podatkovni sklop določa
zakona,
2.
ID iz drugega odstavka tega člena,
3.
trenutek začetka učinkovanja vpisa,
4.
opravilna številka zadeve, v kateri je bil
dovoljen vpis,
5.
čas izvršitve vpisa.
(5) Ob vsakem izbrisu podatkovnega
sklopa ali povezave med podatkovnimi sklopi se morajo v bazo glavne knjige
vpisati:
1.
trenutek začetka učinkovanja izbrisa,
2.
opravilna številka zadeve, v kateri je bil
dovoljen izbris,
3.
čas izvršitve izbrisa.
(6) Podatki o listini, ki je bila
podlaga za dovolitev vpisa ali izbrisa, se zagotovijo tako, da se prek ID
zadeve, v kateri je bil dovoljen vpis ali izbris, povežejo s podatki o
listinah.
18. člen
(način vodenja informatizirane zbirke)
Informatizirana zbirka listin mora biti
vodena tako, da je mogoč dostop do vseh elektronskih listin, vključenih vanjo
glede posamezne zemljiškoknjižne zadeve, v kateri je zemljiškoknjižno sodišče
odločilo o vpisu, po opravilni številki ali ID te zadeve.
19. člen
(javni dostop in računalniški izpis iz
informatizirane glavne knjige)
(1) Javni dostop do podatkov iz
prvega odstavka 198. člena zakona prek portala e‑ZK mora biti omogočen po teh
iskalnih parametrih:
1.
do rednega ali zgodovinskega izpisa: po
identifikacijskem znaku ali ID nepremičnine,
2.
do podatkov o posamezni izvedeni pravici ali
pravnem dejstvu iz četrtega odstavka 13.a člena zakona: po ID te izvedene
pravice ali pravnega dejstva,
3.
do podatkov iz 4. točke prvega odstavka 198.
člena zakona: po opravilni številki zemljiškoknjižnega postopka.
(2) Računalniški izpis podatkov iz
prejšnjega odstavka mora biti omogočen tako, da poizvedba po izbranem iskalnem
parametru vrne PDF datoteko z vsebino iskanega izpisa.
20. člen
(overjeni izpis iz informatizirane glavne
knjige)
(1) Overjeni izpis na papir iz
drugega odstavka 198. člena zakona se izda tako, da se na papir natisne PDF
datoteka z vsebino izpisa in overi na papirnem izvodu izpisa.
(2) Overjeni izpis iz prejšnjega
odstavka lahko poleg vsakega zemljiškoknjižnega sodišča ali notarja izda tudi
vsaka upravna enota.
Priloga:
Preglednica vrst elektronskih predlogov in obvestil
Pravilnik o zemljiški knjigi (Uradni list RS,
št. 30/11)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»6. Prehodne in končne določbe
21. člen
(prenehanje
veljavnosti)
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik
prenehata veljati:
1.
Pravilnik o elektronskem dostopu do
informatizirane glavne knjige (Uradni list RS, št. 16/04, 91/05 – ZUT‑E in 115/08),
2.
Pravilnik o obrazcih zemljiškoknjižnih
predlogov (Uradni list RS, št. 109/03).
22. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati 1. maja
2011.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o zemljiški knjigi (Uradni list RS, št. 55/11) vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta pravilnik začne veljati osmi dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.