Na podlagi drugega odstavka 24. člena zakona o javnih
cestah (Uradni list RS, št. 29/97) in 172. člena poslovnika Državnega zbora
Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 40/93, 80/94, 3/95, 28/96 in 26/97) je
Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 12. 5. 2000 sprejel
ODLOK
o letnemu planu razvoja in vzdrževanja avtocest za leto
2000 (OdLPVA2000)
TEMELJI LETNEGA PLANA
Letni plan razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000 (v
nadaljevanju: letni plan) temelji na:
-
nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni
list RS, št. 13/96 in 41/98, v nadaljnjem besedilu: NPIA),
-
zakonu o javnih cestah (Uradni list RS, št. 29/97, v nadaljnjem
besedilu: ZJC),
-
zakonu o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest,
določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji
(Uradni list RS, št. 57/98).
Porabo finančnih sredstev, ki jih določa letni plan razvoja
predstavljajo v letu 2000 dejansko izvedena in obračunana dela (fakturirana
realizacija).
1.0. Razvoj avtocest
1.1. Priprava projektne dokumentacije za avtocestne
odseke, katerih gradnja je predvidena po letu 2000
V letu 2000 se pripravlja projektna in druga dokumentacija za
vse avtocestne in druge cestne odseke iz nacionalnega programa, za katere še
niso sprejete uredbe o lokacijskih načrtih in katerih pričetek gradnje je
predviden po letu 2000.
Priprava projektne dokumentacije obsega:
-
tehnično in strokovno preverjanje različnih variant poteka tras v
prostoru in njihovo usklajevanje med posameznimi ministrstvi, lokalnimi
skupnostmi in lastniki naprav, objektov in zemljišč,
-
izdelava idejnih študij in idejnih projektov,
-
strokovne priprave lokacijskih načrtov in v vodenje lokacijskih
postopkov,
-
izdelavo projektov za razpise in projektov za izvedbo,
-
izvedba razpisov za pridobitev izvajalcev zgoraj navedenih del, kjer je
to potrebno.
Projektna dokumentacija se v letu 2000 pripravlja za
naslednje avtocestne odseke:
(imenovanje in oznake so v skladu z NPIA)
-
5 Maribor – Lenart,
-
6.1 Lenart – Cogetinci,
-
7 Beltinci – Pince (brez dvopasovne obvoznice Lendava)
-
8 Fram – Hajdina,
-
10.2 Hajdina – Ptuj,
-
11.2 priključek Ljubečna,
-
22.3 navezava na Luko Koper,
-
24 Koper – Izola,
-
26 Jagodje – Lucija,
-
31 Vrba – Peračica,
-
32 Peračica – Podtabor,
-
35 Šentvid – Koseze,
-
37 Bič – Hrastje,
-
38 Hrastje – Kronovo,
-
39 Kronovo – Smednik,
-
40 Smednik – Krška vas in
-
41 Krška vas – Obrežje.
V letu 2000 se pričnejo izdelovati tudi predhodne študije
cestnih povezav med avtocestnim omrežjem Republike Slovenije in mejnimi prehodi
z Republiko Hrvaško. V skladu z zahtevami PHARE programa in Evropske unije se
mejne prehode z Republiko Hrvaško na bodočih avtocestah in hitrih cestah
predvidi tudi za sanitarne in fitopatološke preglede.
Za dela pri pripravi projektne dokumentacije na navedenih
odsekih so v letu 2000 predvidena finančna sredstva v višini 1.178,6 mio
tolarjev, v kar niso zajeta sredstva za izdelavo lokacijskih načrtov in za
vodenje lokacijskih postopkov.
1.2. Odkupi zemljišč in nepremičnin za odseke, ki se
bodo pričeli graditi v letu 2000 ali kasneje
V letu 2000 se pridobivajo nepremičnine na trasah avtocestnih
in cestnih odsekov, kjer je že ali pa je v letu 2000 predvidena izdaja uredbe o
lokacijskem načrtu in je s tem podan formalno pravni pogoj za pričetek
premoženjsko pravnih opravil, sama gradnja pa v tem letu še ni predvidena.
Navedene aktivnosti se izvajajo na naslednjih odsekih:
-
3.2 AC Ptujska – priključek Zrkovska,
-
3.5 Šentvid – Koseze,
-
5 Maribor – Lenart,
-
40 Smednik – Krška vas,
-
41 Krška vas – Obrežje,
-
39 Kronovo – Smednik in
-
ostalih odsekih, na katerih bo v letu 2000 sprejeta uredba o lokacijskem
načrtu.
V letu 2000 je predvideno 378 mio tolarjev za pričetek
izvajanja premoženjsko pravnih opravil na zgoraj omenjenih avtocestnih odsekih.
1.3. Gradnja avtocest in drugih cest
1.3.1.
Nadaljevanje gradnje in dokončanje odsekov
V letu 2000 se nadaljuje oziroma dokončuje gradnja naslednjih
odsekov in pododsekov (imenovanja in oznake so v skladu s Tabelo 3, NPIA):
2.
Pesnica – Šentilj, dolžina 9,5 km
predan
prometu: 18. 10. 1996
Odkupijo
se zemljišča po dokončni odmeri.
3.
Pesnica – Slivnica, dolžina 20,7 km
3.1.
AC Slivnica – priklj. Ptujska (4,4 km)
predvidena
predaja prometu: maj 2000
Izdelajo se strokovne podlage za dopolnitev lokacijskega
načrta in projektne dokumentacije. Izvede se dokončna odmera in odkup zemljišč.
Izvedejo se gradbena dela na pododseku avtoceste od km 2,60 do km 3,08, in
sicer dela na zgornjem ustroju, odvodnjavanja cest, izvedba deviacij in
priključkov, oprema cest ter ureditev komunalne in energetske infrastrukture.
Izvedejo se gradbena dela na pododseku avtoceste od km 3,08 do km 6,70.
Izvedejo se dela na zgornjem ustroju, odvodnjavanju, opremi avtoceste,
deviacijah in priključnih cestah, ureditvi komunalne in energetske
infrastrukture ter ureditvi obcestnega prostora. V letu 2000 se izvede tudi
dokončanje ureditve regulacij vodotokov, protihrupnih ukrepov ter se odpravijo
pomanjkljivosti ugotovljene na tehničnih pregledih. Izvršijo se zaključni
obračuni z izvajalci del in pripravi zaključna upravna in tehnična
dokumentacija.
3.4.
Zrkovska cesta od km 0,0 do km 0,87 (0,9 km)
predvidena
predaja prometu: september 2000
Izvede se odkup zemljišč in objektov, rešijo premoženjsko
pravne zadeve rušencev, opravi se dokončna odmera zemljišč. Opravijo se
zemeljska dela in temeljenje, dela na zgornjem ustroju, odvodnjavanju, opremi
ceste in komunalni infrastrukturi. Izvajajo se gradbena dela na premostitvenih
objektih, postavljajo se protihrupne zaščite ter hortikulturne ureditve.
Odpravijo se pomanjkljivosti, ugotovljene na tehničnih pregledih. Opravijo se
zaključni obračuni z izvajalci ter pripravi se zaključena upravna in tehnična
dokumentacija.
3.6.
Hitra cesta – 2B (2,4 km)
predvidena
predaja prometu: november 2001
Zaključuje se odkup zemljišč in objektov ter rešijo
premoženjsko pravne zadeve rušencev. Dokončajo se pripravljalna dela, gradnja
se nadaljuje z zemeljskimi deli in temeljenjem, gradbenimi in obrtniškimi deli,
izvedbo priključnih ramp in cest ter z izgradnjo premostitvenih objektov. Ureja
se komunalna infrastruktura.
4.
Slivnica – Fram – BDC, dolžina 7 km
predan
prometu: 24. 10. 1997
Na trasi avtoceste in hitre ceste se opravi dokončna odmera
in odkup zemljišč. Opravi se dokončni poračun izdelane projektno-tehnične
dokumentacije. Na avtocesti se izvede tudi dela na razširitvi nadvoza in
nadhoda za pešce (v primeru uskladitve lokacije priključka AC Fram – Hajdina).
6.
Lenart – Beltinci, dolžina 42,3 km
6.2.
Cogetinci – Vučja vas (12,1 km)
predvidena
predaja prometu: oktober 2004
Po sprejemu uredbe o LN se izdela investicijski program ter
projektna dokumentacija PGD – PZI. Opravi se izbor izvajalca za odkup zemljišč
in odkup teh zemljišč, opravi se razpisni postopek za predkvalifikacijo za
gradbena dela.
6.3.
Vučja vas – Beltinci z rekonstrukcijo R353 (14,6 km)
predvidena
predaja prometu: september 2003
Odkupi se zemljišča za AC Vučja vas – Beltinci, nadaljuje se
z arheološkimi izkopavanji ter izdelavo PGD – PZI projektov za most čez Muro.
Prične se z gradnjo mostu čez Muro (ureditev gradbišča, geodetska dela,
zemeljska dela, temeljenje). Prične se s pripravo in organizacijo gradbišča ter
glavna dela (zemeljska dela in gradnja objektov) na odseku AC Vučja vas –
Beltinci.
7.
Beltinci – Pince, dolžina 34,4 km
7.5.
Obvoznica Lendava, dvopasovnica, dolžina 6,8 km
predan
prometu: 31. 7. 1999
Izvede se dokončna odmera zemljišč in odkup teh zemljišč,
izvrši se izvedba pasivne protihrupne zaščite na osnovi rezultatov meritev
hrupa in opravijo se zaključni obračuni z izvajalci. Zaključuje se upravna in
tehnična dokumentacija.
9.
Slovenska Bistrica – Hajdina, dolžina 9,6 km
9.1.
Priključek Slovenska Bistrica – sever, dolžina 0,8 km
predan
prometu: 29. 9. 1997
Izvede se dokončna odmera in odkup zemljišč, ter izvede se
meritve hrupa.
9.2.
Rekonstrukcija G1-2 od priključka Sl. Bistrica do obvoznice Pragersko (3,5 km)
predana
prometu: 1. 7. 1999
Izvede se dokončna odmera in odkup zemljišč.
9.3.
Obvoznica Pragersko (5,3 km)
predvidena
predaja prometu: december 2001
Po sprejemu odloka o lokacijskem načrtu se izdela projektna
dokumentacija PGD – PZI ter investicijski program. Izvrši se parcelacija in
odkup zemljišč.
10.
Hajdina – Ormož, dolžina 30 km
10.1.
Obvoznica Ormož, dvopasovnica, dolžina 3,7 km
predana
prometu: 11. 9. 1998
Izvedejo se meritve hrupa ter protihrupni ukrepi po izvedenem
monotoringu. Dokončajo se odkupi po izvedeni končni odmeri zemljišč, zagotovi
se varnejša prometna ureditev križišča obvoznice in regionalne ceste.
10.5.
Gorišnica – Ormož (10,2 km)
predvidena
predaja prometu: december 2001
Pridobivajo se potrebna zemljišča in se plačajo odškodnine zaradi
spremembe namembnosti kmetijskih zemljišč. Nadaljuje se z arheološkimi
izkopavanji in dopolnitvijo PGD – PZI dokumentacije po reviziji. Pridobi se
enotno dovoljenje za gradnjo ter izvede razpis za izvajalca gradbenih del.
Prične se s pripravljalnimi deli, zemeljskimi deli in deli na zgornjem ustroju.
Izvajajo se dela na odvodnjavanju, regulacijah, deviacijah in priključnih
cestah, gradijo se premostitveni objekti.
11.
Hoče – Arja vas, dolžina 47 km
predan
prometu: 25. 10. 1996
Izvede in dokonča se dodatne meritve hrupa. Izvrši se
dokončna odmera in odkup zemljišč. Na viaduktih se postavijo cestno vremenske
postaje.
11.1.
Priključek Lopata, dolžina 3,1 km
predvidena
predaja prometu: december 2001
Predviden je sprejem uredbe o lokacijskem načrtu. Izdelajo se
projekti PGD – PZI in PZR ter investicijski program, opravi se odmera in
parcelacija zemljišč, pridobivajo se zemljišča in objekti. Izvajajo se
arheološka izkopavanja, opravi se plačilo odškodnine zaradi spremembe
namembnosti kmetijskih zemljišč. Prične se postopek razpisa za izvajanje
gradbenih del.
12.
Arja vas – Vransko, dolžina 20,9 km
predan
prometu: 19. 9. 1997
Dokončujejo se dela na meritvah vpliva avtoceste na okolje,
izvede se dokončna ureditev zemljiško-knjižnih zadev, opravi se plačilo
odškodnine za zemljišča in plačilo odvzetih zemljišč po dokončni izmeri.
Dokonča se dodatne protihrupne zaščite.
13. Blagovica –
Šentjakob, dolžina 20,2 km
Na celotnem odseku Blagovica – Šentjakob se pridobijo vsa
potrebna zemljišča, dokonča se prestavitev in zaščita plinovoda, nadaljuje se z
usposabljanjem obstoječih cest, ki so potrebne zaradi gradnje avtoceste
Blagovica – Šentjakob.
13.1.
Šentjakob – Krtina (8,1 km)
predvidena
predaja prometu: december 2000
Na etapi Šentjakob – Krtina se izvede vsa pripravljalna dela,
zemeljska dela in dela na zgornjem ustroju. Zgradijo se premostitveni objekti
in izvedejo se ureditve regulacij vodotokov ter prestavitve elektrovodov.
Nadaljuje se z gradnjo nadomestnih objektov ter izvede se vodni rov Drtijščica
in zadrževalnik Drtijščica. Nadaljuje se z arheološkimi izkopavanji v okolici
Dragomlja in Podrečja.
13.2.
Krtina – Lukovica (CP Kompolje; 6,2 km)
predvidena
predaja prometu: december 2001
Na etapi Krtina – Lukovica in delu etape Lukovica – Blagovica
(do CP Kompolje) se izvedejo vsa pripravljalna dela, nadaljuje se z zemeljskimi
deli, gradnjo premostitvenih objektov in regulacij vodotokov. Izvede se
prestavitev elektrovodov in vodovoda. Gradi se čistilna naprava Lukovica ter
gradi se zbiralnik za odpadno vodo.
13.3.
Lukovica (CP Kompolje) – Blagovica (5,9 km)
predvidena
predaja prometu: december 2002
Opravijo se prestavitve komunalnih vodov.
14.
Zadobrova – Tomačevo, dolžina 4,3 km
predana
prometu: 31. 10. 1996 in 27. 8. 1999
Izvede se dokončna ureditev premoženjsko pravnih zadev.
15.
Malence – Šentjakob, dolžina 10,7 km
predvidena
predaja celotnega odseka prometu: 2000
Odkupi se kmetija Samec, dokonča se leva polovica avtoceste
med priključkom Zasavske ceste in razcepom Zadobrova ter dokonča se obrabni
sloj na celotnem odseku od stika avtocestnega odseka Šentjakob – Krtina s
priključkom Zasavske ceste. Dokončno se uredijo premoženjskopravne zadeve.
17.
Čebulovica – Divača, dolžina 5,1 km
predan
prometu: 12. 7. 1995
Izvede se dokončna ureditev premoženjskopravnih zadev in
ureditev dostopnih poti.
18.
Divača – Dane, dolžine 8,4 km
predan
prometu: 8. 12. 1995
Uredi se dokončna ureditev premoženjskopravnih zadev ter
ureditev dostopnih poti po dokončani premoženjskopravni obravnavi. Izvede se
izgradnja daljnovoda do počivališča Povir.
19.
Dane – Fernetiči, dolžine 3,8 km
predan
prometu: 14. 11. 1997
Dokonča se ureditev premoženjskopravnih zadev ter ureditev
dostopnih poti po dokončani premoženjskopravni obravnavi.
20.
Divača – Kozina, dolžina 6,7 km
predan
prometu: 27. 3. 1998
Dokonča se ureditev premoženjskopravnih zadev. Dokonča se
dela na ABC sistemu pobiranja cestnine na CP Divača.
21.
Kozina – Klanec, dolžina 4,8 km
21.1.
Kozina – Klanec od km 6,7 do km 7,5 (0,8 km)
predvidena
predaja prometu: oktober 2000
Dokonča se vsa zemeljska dela in dela na vseh objektih, v
celoti se izvede dela na zgornjem ustroju, dela na odvodnjavanju in opremi
ceste ter dela na deviacijah in hortikulturni ureditvi. Zgradi se čelna
cestninska postaja Kozina in cestninska postaja v območju priključka Kozina,
vključno z ABC sistemom pobiranja cestnine. Zgradi se avtocestna baza Kozina.
21.2.
Kozina – Klanec od km 7,5 do km 11,5 (4 km)
predvidena
predaja prometu: oktober 2000
Dokončajo se vsa zemeljska dela, dela na zgornjem ustroju in
dela na vseh objektih. Izvedejo se vsa dela na deviacijah, odvodnjavanju,
opremi ceste in hortikulturni ureditvi.
22.
Klanec – Ankaran, dolžina 14,6 km
22.1.
Srmin – Socerb (10,1 km)
predvidena
predaja prometu: december 2003
Prične se z začetnimi gradbenimi deli na trasi, na posameznih
deviacijah in na posameznih prestavitvah vodov. Prične se izvajati zemeljska
dela. Prične se s pripravljalnimi deli za gradnjo viaduktov Črni kal in Bivje.
Prične se s pripravljalnimi deli na portalih predora Dekani.
22.2.
Socerb – Klanec (4,5 km)
predvidena
predaja prometu: december 2003
Prične se z začetnimi gradbenimi deli na trasi, na posameznih
objektih in deviacijah in na posameznih prestavitvah komunalnih vodov. Prične
se s pripravljalnimi deli na portalih predora Kastelec.
23.
Škofije – Srmin, dolžina 3,1 km
predvidena
predaja prometu: december 2001
Prične se izvajati gradbena dela na trasi, na posameznih
deviacijah in na posameznih prestavitvah vodov. Prične se z izvajanjem
zemeljskih del in z deli na pokritem ukopu Škofije.
25.
Izola – Jagodje, dolžina 3,6 km
predan
prometu: 10. 6. 1999 (dograditev dveh pasov na dolžini 2,3 km)
Dokončno se uredijo premoženjskopravne zadeve.
27.
Razdrto – Vipava, dolžina 15,8 km
27.1.
HC razcep Razdrto – km 1,3 (1,3 km)
predvidena
predaja prometu: november 2000
Dokonča se vsa dela na zgornjem ustroju in opremi ceste.
Zgradi se nova cestninska postaja Razdrto, vključno z avtomatskim sistemom
pobiranja cestnine (ABC).
27.2.
Rebernice (10,7 km)
predvidena
predaja prometu: november 2003
Izdela se dokumentacija PGD – PZI, izvede se parcelacija in
odkup zemljišč. Izvede se postopek razpisa za oddajo gradbenih del.
27.3.
Vipava – Podnanos, dolžina 3,8 km
predvidena
predaja prometu: december 2000
Prične se izvajati pripravljalna dela in zemeljska dela,
vzporedno z zemeljskimi deli se opravijo dela na odvodnjavanju, izvajajo se
dela na objektih, izvedejo se vsa tista dela, potrebna za predajo ceste
prometu.
28.
Vipava – Selo, dolžina 11,5 km
predan prometu:
25. 10. 1999
Odpravijo se vse pomanjkljivosti ugotovljene na tehničnih
pregledih in dokončajo se premoženjskopravne zadeve.
29.
Selo – Šempeter, dolžina 11,8 km
predan
prometu: 24. 5. 1996
Uredijo se dostopne poti po dokončani obravnavi premoženjskopravnih
zadev.
30.
Vransko – Blagovica, dolžina 16,8 km
30.1.
Vransko – Trojane (8,6 km)
predvidena
predaja prometu: november 2002
Na trasi avtoceste se nadaljuje z zemeljskimi deli, z deli na
zgornjem ustroju in odvodnjavanju. Nadaljuje in dokončuje se z deli na
premostitvenih objektih, opornih in podpornih zidovih ter kamnitih zložbah in
na izgradnji viadukta Ločica. V predorih Ločica in Jasovnik se opravi izkop
predorske cevi s podgradnjo in notranjo oblogo. Izvedejo se gradbiščni
priključki, zaplavno uvajalni objekti in regulacije vodotokov. Opravijo se dela
na deviacijah.
30.2.
Trojane – Blagovica (8,2 km)
predvidena
predaja prometu: november 2004
Začne se izkop predorske cevi predora Trojane s podgradnjo.
34.
Naklo – Kranj, dolžina 8,7 km
predvidena
predaja prometu: november 2000
Izvede se hidroizolacija in voziščna konstrukcija z obrabnim
slojem na viaduktu Rupovščica in mostu Kokra, končajo se vsa dela na trasi in
deviacijah.
36.
Višnja gora – Bič, dolžina 11,2 km
predvidena
predaja prometu: september 2000
Pridobijo se še manjkajoča zemljišča, zaključijo se
arheološke preiskave. Dokončajo se: hortikulturne ureditve, protihrupni ukrepi,
prestavitve komunalnih vodov, zemeljska dela na drugi polovici trase, zgornji
ustroji z obrabnim slojem, dela na odvodnjavanju. Izvedejo se regulacije in
deviacije. Zgradijo se mostovi, podvozi in nadvozi. Zgradi se leva polovica
viadukta Ivančna Gorica. Gradi se cestninska postaja z izpostavo avtocestne
vzdrževalne baze v Dobu.
Nadaljevanje gradnje se v letu 2000 opravi na:
-
118,8 km novih odsekih štiripasovnih avtocest, od katerih bo 34,8 km v
letu 2000 tudi predanih prometu,
-
0,9 km Zrkovske ceste v Mariboru in na dograditvi dveh pasov na 8,7 km
dolgem odseku Naklo – Kranj, ki bosta v letu 2000 tudi predana prometu,
-
5,3 km obvoznice Pragersko,
-
3,1 km priključka Lopata,
-
2,4 km hitre ceste –2B (Maribor) in
-
10,2 km dvopasovnice Gorišnica – Ormož.
Izvajanje zaključnih del se v letu 2000 opravi na:
-
98,5 km štiripasovnih avtocest,
-
49,3 km dograditev dveh pasov k obstoječi dvopasovni avtocesti,
-
0,8 km priključka Sl. Bistrica – sever,
-
obvoznicah Ormoža (3,8 km) in Lendave (6,8 km) ter
-
3,5 km rekonstrukcije med priključkom Sl. Bistrica in obvoznico
Pragerskega.
Investicijske vrednosti del na odsekih:
-
ki so bili predani prometu pred letom 2000 in na katerih se opravijo
zaključna dela;
-
za gradnjo katerih je pridobljeno enotno dovoljenje za gradnjo in se
gradnja nadaljuje,
-
za katere je predviden sprejem uredbe o lokacijskem načrtu v letu 2000
in se bodo zanje v letu 2000 izvajala le premoženjsko pravna opravila in
pripravljalna dela,
so podane v
Tabeli A.
Investicijske vrednosti odsekov, na katerih se gradnja v letu
2000 nadaljuje ali dokončuje, so podane v Tabeli B, ki prikazuje stare in nove
ocene investicijskih vrednosti ter razlike med njimi s predvidenimi viri
sredstev za pokritje teh razlik. Podani so tudi razlogi za spremembe
investicijske vrednosti.
Investicijski vrednosti odsekov,
na katerih je ugotovljena prekoračitev investicijskih vrednosti, sta podani v
Tabeli C.
TABELA A
LETNI PLAN RAZVOJA IN
VZDRŽEVANJA AVTOCEST ZA LETO 2000
|
Številka odseka, po NPIA Tabela 3A
|
Postavka/odsek
|
Pododsek
|
Predvideno v nacionalnem programu izgradnje AC v RS
za leto 2000
|
Plan razvoja in vzdrževanja za leto 2000
|
Razmerje med planom in nacionalnim programom
|
|
v mio USD
|
v 000 SIT
|
v 000 SIT
|
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
1
|
|
Projektna dokumentacija, predhodni odkupi, Inženir
|
11,9
|
2.217.617
|
3.656.631
|
165
|
|
2
|
|
Šentilj - Pesnica
|
0
|
0
|
6.000
|
-
|
|
3
|
3.1
|
Pesnica - Slivnica
|
AC Slivnica - priklj. Ptujska
|
10,6
|
1.975.357
|
1.565.444
|
79
|
|
3.3
|
AC Zrkovska c. - priklj.Pesnica
|
4,4
|
819.959
|
500.000
|
61
|
|
3.4
|
Zrkovska c. km 0,0 do km 0.87
|
2,8
|
521.792
|
500.002
|
96
|
|
3.6
|
HC2B
|
10,7
|
1.993.992
|
1.600.021
|
80
|
|
4
|
|
Slivnica - Fram - BDC
|
0
|
0
|
20.000
|
-
|
|
7
|
7.1
|
Beltinci - Pince
|
Beltinci - Radmožanci 1. faza
|
6,5
|
1.211.304
|
|
0
|
|
7.5
|
Obvoznica Lendava
|
0
|
0
|
42.887
|
-
|
|
6
|
6.1
|
Lenart - Beltinci
|
Lenart - Cogetinci
|
10,6
|
1.975.357
|
|
0
|
|
6.2
|
Cogetinci - Vučja vas
|
8,5
|
1.584.012
|
400.000
|
25
|
|
6.3
|
Vučja vas - Beltinci z rek.R353
|
49,7
|
9.261.814
|
3.700.012
|
40
|
|
9
|
9.1
|
Sl. Bistrica - Hajdina
|
Priključek Sl. Bistrica - sever
|
0
|
0
|
10.000
|
-
|
|
9.2
|
Rek. od priklj.Sl. Bist. do obv.Prager.
|
0
|
0
|
4.500
|
-
|
|
|
9.3
|
Obvoznica Pragersko
|
15,5
|
2.888.493
|
155.097
|
5
|
|
10
|
10.1
|
Hajdina - Ormož
|
Obvoznica Ormož
|
0
|
0
|
12.087
|
-
|
|
10.2
|
Hajdina - Ptuj
|
0
|
0
|
|
-
|
|
10.4
|
Markovci - Gorišnica
|
2,9
|
540.428
|
100.000
|
19
|
|
10.5
|
|
Gorišnica - Ormož
|
7,7
|
1.434.929
|
1.035.294
|
72
|
|
11
|
|
Hoče - Arja vas
|
0
|
0
|
10.240
|
-
|
|
11.1
|
Priključek Lopata
|
0
|
0
|
350.000
|
-
|
|
11.2
|
Priključek Ljubečna
|
6,8
|
1.267.210
|
|
0
|
|
12
|
|
Arja vas - Vransko
|
0
|
0
|
175.000
|
_
|
|
13
|
13.1
|
Blagovica - Šentjakob
|
Šentjakob - Krtina
|
33,1
|
6.168.331
|
5.870.000
|
95
|
|
|
13.2
|
|
Krtina - Lukovica
|
17,9
|
3.335.744
|
4.500.000
|
135
|
|
|
13.3
|
|
Lukovica - Blagovica
|
18,2
|
3.391.650
|
200.000
|
6
|
|
14
|
|
Zadobrova - Tomačevo
|
0
|
0
|
11.000
|
-
|
|
15
|
|
Malence - Šentjakob
|
0
|
0
|
1.006.001
|
-
|
|
16a
|
|
Priključek Razdrto
|
3,1
|
577.699
|
158.224
|
27
|
|
17
|
|
Čebulovica - Divača
|
0
|
0
|
15.253
|
-
|
|
18
|
|
Divača - Dane
|
0
|
0
|
23.632
|
-
|
|
19
|
|
Dane - Fernetiči
|
0
|
0
|
34.590
|
-
|
|
20
|
|
Divača - Kozina
|
0
|
0
|
99.148
|
-
|
|
21
|
21.1
|
Kozina - Klanec
|
1. etapa od km 6,7 do km 7,5
|
0
|
0
|
2.443.038
|
-
|
|
|
21.2
|
|
2. etapa od km 7,5 do km 11,5
|
8
|
1.490.835
|
4.324.088
|
290
|
|
22
|
22.1
|
Klanec - Ankaran
|
Srmin - Socerb
|
40,8
|
7.603.260
|
2.973.465
|
39
|
|
|
22.2
|
|
Socerb - Klanec
|
30,9
|
5.758.351
|
654.655
|
11
|
|
|
22.3
|
|
Navezava na Luko Koper
|
8
|
1.490.835
|
|
0
|
|
23
|
|
Škofije - Srmin
|
16,6
|
3.093.483
|
1.031.784
|
33
|
|
24
|
|
Koper - Izola
|
9,6
|
1.789.002
|
|
0
|
|
25
|
|
Izola - Jagodje, dograd. dveh pasov
|
5,2
|
969.043
|
19.854
|
2
|
|
27
|
27.1
|
Razdrto - Vipava
|
HC razcep Razdrto - km 1,3
|
0
|
0
|
876.228
|
-
|
|
|
27.2
|
|
Rebemice
|
32
|
5.963.341
|
1.100.000
|
18
|
|
|
27.3
|
|
HC Vipava - Podnanos (Mlake)
|
10,7
|
1.993.992
|
1.841.904
|
92
|
|
28
|
|
Vipava - Selo
|
0
|
0
|
200.327
|
-
|
|
29
|
|
Selo - Šempeter
|
|
0
|
0
|
161.485
|
-
|
|
30
|
30.1
|
Vransko - Blagovica
|
Vransko - Trojane
|
50,2
|
9.354.991
|
10.039.290
|
107
|
|
|
30.2
|
|
Trojane - Blagovica
|
40,7
|
7.584.624
|
2145.445
|
28
|
|
33
|
|
Podtabor- Naklo
|
4,7
|
875.866
|
1.153.865
|
132
|
34
|
|
Naklo - Kranj, dograd. dveh pasov
|
10
|
1.863.544
|
1.984.668
|
106
|
36
|
|
Višnja gora - Bič
|
5
|
931.772
|
5.290.316
|
568
|
41
|
|
Krška vas - Obrežje
|
12,8
|
2.385.336
|
|
0
|
|
|
|
|
0
|
|
|
42
|
|
Dokončanja avtocest
|
0
|
0
|
539.800
|
-
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
SKUPAJ AC
|
506,1
|
94.313.962
|
62.541.275
|
66
|
|
|
Avansi (povečanje salda)
|
|
0
|
|
-
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
SKUPAJ AC Z AVANSI
|
506,10
|
94.313.962
|
62.541.275
|
66
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
Ukrepi na državnih cestah
|
23,3
|
4.342.058
|
5.261.464
|
121
|
|
|
Ukrepi na železnicah
|
2
|
372.709
|
410.000
|
105
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
SKUPAJ AC + DC + Ž
|
531,4
|
99.028.728
|
68.192.739
|
69
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
Stroški financiranja
|
59,42
|
11.073.178
|
3.164.759
|
29
|
|
|
Upravljanje in stroški pobiranja cestnin
|
14,75
|
2.748.727
|
2.880.800
|
105
|
|
|
Redno vzdrževanje
|
18,59
|
3.464.328
|
3.200.000
|
92
|
|
|
Obnavljanje vozišč, objektov in opreme
|
13,67
|
2.547.465
|
2.030.000
|
80
|
|
|
Naložbe v osnovna sredstva AC
|
4,02
|
749.145
|
1.390.000
|
186
|
|
|
Obveznosti iz investicijskih kreditov (najetih po 1.1994)
|
14,28
|
2.661.141
|
3.482.740
|
131
|
|
|
VSE SKUPAJ
|
656,13
|
122.272.712
|
84.361.038
|
69
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V letu 2000 skladno s sklepom Vlade RS
št.346-0398(N), z dne 29. 10. 1999, avansi niso predvideni.
TABELA B
INVESTICIJSKE VREDNOSTI AVTOCESTNIH ODSEKOV, KATERIH
GRADNJA SE V LETU 2000 DOKONČUJE (predaja prometu v 1999 ali 2000), DELA NA
ODSEKIH SO ŽE ODDANA, UPOŠTEVAN VPLIV DDV
v tisoč SIT
|
|
Številka odseka po NPIA Tabela 3A
|
AC odsek
|
Etapa
|
Stara investicijska vrednost s stroški financiranja
|
Nova investicijska vrednost s stroški financiranja
(1)
|
Razlika med novo in staro investicijsko vrednostjo
|
Lastna
sredstva
|
Krediti
skupaj
|
Datum upoštevanih stalnih cen za oceno inv.vrednosti
(cene iz ustreznega LPD)
|
Program dela, v katerem je odsek potrjen
|
Razlog za razliko med staro in novo inv.vrednostjo
|
|
3
|
3.1
|
PESNICA
SLIVNICA
|
AC Slivnica - priključek Ptujska
|
9.636.070
|
10.190.052
|
553.982
|
553.982
|
0
|
12/96
|
FN 99
|
DDV
|
3
|
3.3
|
PESNICA
SLIVNICA
|
Zrkovska cesta od km 0,0 do km 0,87
|
789.600
|
927.857
|
138.257
|
138.257
|
0
|
9/97
|
PD 99
|
DDV + SN
|
13
|
13.1
|
BLAGOVICA - ŠENTJAKOB:
|
Šentjakob
Krtina
|
18.240.755
|
19.853,263
|
1.612.508
|
1.612.508
|
0
|
12/96
|
PD 97
|
DDV
|
21
|
21.1
|
KOZINA
KLANEC:
|
Od km 6,7 do km 7,5
|
3.647.000
|
4.045.285
|
398,285
|
398.285
|
0
|
12/96
|
PD 97
|
DDV + prerazporeditev med etapama (2)
|
21
|
21.2
|
KOZINA
KLANEC:
|
Od km 7,5 do km 11,5
|
7.273.231
|
7.664,495
|
391.264
|
391.264
|
0
|
9/97
|
PD 98
|
DDV + prerazporeditev med etapama (3)
|
27
|
27.1
|
RAZDRTO
VIPAVA:
|
HC razcep Razdrto - km 1,3
|
1.969.222
|
2.005.194
|
35.972
|
35.972
|
0
|
9/97
|
PD 98
|
DDV - prerazporeditev vlaganj pred 98 na 2.etapo
|
28
|
|
VIPAVA - SELO (4)
|
|
10.332.689
|
10.815.000
|
482.311
|
482.311
|
0
|
3/96
|
FN99
|
DDV + dodatno 160 mio (že v potrjevanju Dodatek IP)
|
36
|
|
VIŠNJA GORA - BIČ (5)
|
|
10.796.545
|
12.596.219
|
1.799.674
|
1.799.674
|
0
|
12/96
|
PD 97
|
DDV + 600 mio (že prijavljena prekoračitev v RNP)
|
34
|
|
NAKLO - KRANJ
|
|
2.952.585
|
3.357.956
|
405.371
|
405.371
|
0
|
9/97
|
PD 98
|
DDV
|
(1) Vse
navedene investicijske vrednosti v zgornji tabeli so navedene z oceno vpliva
DDV in ob upoštevanju plačila 100% deleža odškodnine zaradi spremembe
namembnosti km (razen na odsekih, za katere je že sprejet sklep Vlade RS o
oprostitvi dela (70%) te odškodnine).
(2), (3) razlike izvirajo le iz
prerazporeditve med etapama, skupna vrednost odseka je v okviru predvidevanj
RNP, dodatno le DDV
(4) potrditev prekoračitve
investicijskega programa je v teku, postopek prijave prekoračitve po 41.čl.
Statuta DARS d.d. je stekel že ob sprejemanju PRV99
(5) navedena
prekoračitev je bila "prijavljena" že skozi rebalans nacionalnega
programa, preko katerega tudi novo ocenjena vrednost ne seže.
TABELA C
|
NOVE OCENE INVESTICIJSKIH VREDNOSTI ODSEKOV
|
DELA NA ODSEKIH ŠE NISO ODDANA, VPLIV DDV NI
UPOŠTEVAN (1)
|
v tisoč SIT
|
Številka odseka po NPIA Tabela 3A
|
AC odsek
|
Etapa
|
Stara investicijska vrednost s stroški financiranja
|
Nova investicijska vrednost s stroški financiranja
|
Razlika med novo in staro investicijsko vrednostjo
|
Lastna
sredstva
|
Krediti
skupaj
|
Datum upoštevanih stalnih cen za oceno inv.vrednosti
|
Program dela, v katerem je odsek potrjen
|
Razlog za razliko med staro in novo inv.vrednostjo
|
10
|
10.5
|
HAJDINA - ORMOŽ:
|
Gorišnica - Ormož
|
2.973.600
|
4.441.284
|
1.467.684
|
1.467.684
|
0
|
9/97
|
PD 99
|
ocena po idejnem projektu (prej po primerjalni študiji)
|
27
|
27.3
|
RAZDRTO - VIPAVA:
|
HC Vipava - Podnanos
|
2.771.551
|
4.153.869
|
1.382.318
|
1.382.318
|
0
|
9/97
|
PD 98
|
SN, povečanje vrednosti odkupov zemljišč
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SN = sprememba namembnosti kmetijskih zemljišč
(povečanje deleža odškodnine, ki ga je bil DARS doslej oproščen)
Vse investicijske vrednosti v zgornji tabeli so
navedene brez upoštevanja vpliva DDV, saj dela še niso oddana. Morebitni vpliv
bo upoštevan, ko bo na oddanih del ta vpliv znan.
1.3.2.
Pričetek gradnje novih avtocestnih odsekov
V letu 2000 se pričnejo naslednja dela na novih odsekih
oziroma pododsekih (etapah):
3.
Pesnica – Slivnica, dolžine 20,7 km
3.3.
AC Zrkovska – priključek Pesnica (6,3 km)
predvidena
predaja prometu: december 2004
Izdeluje se projektna dokumentacija PGD – PZI za celotno
drugo etapo. Na delu 2. etape od Zrkovske c. do priključka Pesnica se opravi
odkup zemljišč in nepremičnin. V celoti se izvedejo geološko – geomehanska
dela. Izvedejo se razpisni postopki za: gradnjo mostu čez reko Dravo, oddajo
gradbenih del na deviacijah lokalnih cest, oddajo gradbenih del za dokončanje
rondoja v Pesnici in oddajo gradbenih del za gradnjo viaduktov na trasi.
Pridobijo se enotna dovoljenja za gradnjo za celotno traso oziroma za posamezne
pododseke in objekte, skladno z dinamiko pridobivanja zemljišč in objektov.
Opravijo se arheološko raziskovalna dela. Izvedejo se pripravljalna dela za
gradnjo mostu čez Dravo. Prične se z zemeljskimi deli in temeljenjem,
gradbenimi deli na deviacijah lokalnih cest in z deli na dograditvi rondoja v
Pesnici.
10.
Hajdina – Ormož, dolžine 30 km
10.4.
Markovci – Gorišnica (5,6 km)
predvidena
predaja prometu: oktober 2002
Po reviziji se dopolni idejni projekt, izdeluje se osnutek
lokacijskega načrta in opravi se njegova javna razgrnitev ter, izvajajo se
aktivnosti za pridobitev uredbe o lokacijskem načrtu. Izdela se projektna
dokumentacija PGD – PZI ter investicijska dokumentacija. Izvede se parcelacija in
odkup zemljišč.
16a.
Priključek Razdrto, dolžine 0,9 km
predvidena
predaja prometu: maj 2001
Začne se z gradbenimi deli na trasi in objektih.
33.
Podtabor – Naklo, štiripasovna avtocesta, dolžine 4,3 km
predvidena
predaja prometu: maj 2002
Izdeluje se projektna dokumentacija PGD–PZI in PZR, opravijo
se prenosi parcel na teren, odkupi zemljišč in nadomestne gradnje. Pridobijo se
potrebna soglasja in dovoljenja za gradnjo, izvede se javni razpis za izvedbo
del, prične se s pripravljalnimi deli.
Zgoraj navedena dela se v letu 2000 opravijo na:
-
10,6 km novih štiripasovnih avtocestah,
-
5,6 km dvopasovnice med Markovci in Gorišnico,
-
priključku Razdrto.
Vrednost teh del v letu 2000 je 1.912 mio tolarjev.
Ocena investicijskih vrednosti navedenih odsekov pa je podana
v Tabeli D, v kateri so podane ocene investicijskih vrednosti odsekov po
stalnih cenah (september 1997), predvideni viri sredstev in skladnost
planiranih investicij z veljavnim nacionalnim programom.
V letu 2000 se prične gradnja na
odsekih v skupni dolžini 17,1 km in v skupni investicijski vrednosti
31.900,492.000 tolarjev (cene september 1997).
TABELA D
INVESTICIJSKE
VREDNOSTI AVTOCESTNIH ODSEKOV, KI SE PRIČNEJO GRADITI V LETU 2000
v tisoč tolarjih
|
Številka odseka po NPIA
Tabela 3A
|
l.l.l.l.l. AC od
|
1.1.1.1.2.
|
Investicijska vrednost
(2)
|
Stroški
financiranja
|
Investicijska vrednost s
stroški financiranja
|
Lastna
sredstva
|
Krediti
skupaj
|
Datum upoštevanih
stalnih cen za oceno inv.vrednosti
|
Skladnost z RNP
|
3
|
3.3
|
PESNICA
SLIVNICA:
|
AC
Zrkovska
priključek
Pesnica
|
23.374.957
|
1.609.639
|
24.984.596
|
13.224.596
|
11.760.000
|
09/97
|
2% preko RNP, v okviru
toleranc
|
10
|
10.
4
|
HAJDINA
ORMOŽ:
|
Markovci
Gorišnica
(1)
|
2.281.440
|
0
|
2.281.440
|
2.281.440
|
0
|
09/97
|
40% preko RNP, v okviru
toleranc
|
16
|
16a
|
PRIKLJUČEK
RAZDRTO
|
|
540.495
|
0
|
540.495
|
540.495
|
0
|
09/97
|
4% preko RNP, v okviru
toleranc
|
33
|
|
PODTABOR
NAKLO
|
|
5.703.600
|
0
|
5.703.600
|
5.703.600
|
0
|
09/97
|
4% preko RNP, v okviru
toleranc
|
(1) ocena
na podlagi študije variant
(2) Vse investicijske
vrednosti v zgornji tabeli so navedene brez upoštevanja vpliva DDV, saj dela še
niso oddana. Morebitni vpliv bo upoštevan, ko bo na osnovi oddanih del ta vpliv
znan. Upoštevano pa je 100% plačilo spremembe namembnosti kmetijskih.
(3) Do zagotovitve sredstev
iz predvidenega kredita EIB V za AC Zrkovska - priključek Pesnica bodo sredstva
zagotovljena iz lastnih sredstev (bencinski tolar).
1.3.3.
Zaključna dela na avtocestah, zgrajenih pred letom 1994
Na določenih avtocestnih odsekih, ki so bili predani prometu
že pred letom 1994 (pred ustanovitvijo družbe za avtoceste), se izvedejo
zaključna in dodatna dela, ki so bila zahtevana ob izdaji lokacijskih odločb in
so posledica meritve hrupa, ali pa so bila zahtevana pri tehničnih pregledih in
jih zaradi potrebnih predhodnih postopkov ni bilo mogoče zaključiti hkrati z
ostalimi deli. V sredstvih namenjenih za ta dela, so zajeta tudi sredstva za
dokončno premoženjskopravno ureditev zadev na teh avtocestnih odsekih.
Zaključna dela se opravijo na naslednjih odsekih:
Razcep Razdrto,
Razdrto – Čebulovica, Koper – Ankaran, Šempeter – Vrtojba, Malence – Šmarje Sap
in Šmarje Sap – Višnja Gora.
Za ta namen je določeno 495 mio tolarjev.
V letu 2000 se zaključujejo zemljiško – knjižne zadeve na
naslednjih odsekih:
Kozarje –
Malence, Koseze – Kozarje, Črnuče – Tomačevo, Vrhnika – Postojna, Hrušica –
Vrba, Predor Karavanke in Kranj vzhod – Šentvid.
Za ta namen je določeno 44,8 mio tolarjev.
2.0 Vzdrževanje in upravljanje avtocest
2.1. Redno vzdrževanje avtocest
V letu 2000 se za dela rednega vzdrževanja nameni 3.200
milijonov tolarjev.
Vrednost del za izvedbo rednega vzdrževanja je določena na
osnovi porabe v preteklih letih z upoštevanjem vpliva DDV in odprtjem novih
odsekov (Razdrto-Vipava (del), Vipava-Selo, Kozina-Klanec, Višnja Gora-Bič,
Naklo-Kranj, Zadobrova-Šentjakob-Blagovica, Pesnica-Slivnica (del)), ki bodo v
letu 2000 povečali obseg del rednega vzdrževanja.
Vrednosti posameznih del:
-
dela na rednem vzdrževanju (plačila po pogodbi z JPVAC)
|
2.250 mio tolarjev,
|
-
nabava posipnih materialov
|
230 mio tolarjev,
|
-
krpanje asfaltov, rezkanje, zalivanje rež, talne označbe
|
390 mio tolarjev,
|
-
vzdrževanje servisnih con
|
80 mio tolarjev,
|
-
električna energija
|
110 mio tolarjev,
|
-
vzdrževanje MMP Karavanke
|
40 mio tolarjev,
|
-
dodatna ozelenitev, manjša popravila objektov
|
100 mio tolarjev.
|
S tem obsegom sredstev bodo
zagotovljeni naslednji cilji rednega vzdrževanja:
-
prometna varnost,
-
prevoznost,
-
ohranjanje in varstvo avtocest,
-
varovanje okolja in
-
urejen videz avtoceste.
Zimska služba
V okviru zimske službe se izvajajo redni pregledi, postavitev
prometnih znakov, obvestilnih tabel in snežnih kolov za izvajanje zimske
službe, postavitev palisad za obrambo pred snežnimi zameti ter preprečevanje in
odpravljanje poledice in odstranjevanje snega z vozišča.
V stroške zimske službe je vključena tudi nabava posipnih
materialov za preprečevanje poledice.
Letna služba
V času izven zimske službe poteka letna služba, ki zajema
naslednja večja redna vzdrževalna dela: redni pregledi cestišč, obnavljanje
talnih označb, košnja trave, čiščenje cestišča, kanalizacije in jarkov,
postavljanje in odstranjevanje signalizacije za prometne zapore in drugo.
2.2. Obnavljanje avtocest
V letu 2000 se nadaljujejo obnovitvena dela dotrajanih
vozišč, objektov in opreme, zato obseg zapor še ne bo bistveno zmanjšan. Večja
obnovitvena dela se bodo opravljala izven turistične sezone razen obnovitev
objektov, ki jih ni možno prekiniti. Organiziranje obnavljanja avtocest je
gospodarska javna služba v pristojnosti DARS d.d.
Za obnovo vozišč, objektov in opreme
se v letu 2000 nameni 2.030 milijonov tolarjev za naslednja dela v vrednosti:
-
obnova vozišč (odseki:
Vrhnika – CP Log,
viadukt Verd – Vrhnika,
Goli vrh – Bandera,
Ravbarkomanda – Unec,
izvoz in uvoz Hrušica – Petrol,
Dramlje – viadukt Žepina – Celje)
|
930 mio tolarjev,
|
-
obnova objektov
(Štampetov most ca. 150 mio tolarjev)
|
300 mio tolarjev,
|
-
popravila cestne opreme
|
150 mio tolarjev,
|
-
obnova sistema klic v sili na
AC Ljubljana – Postojna
|
180 mio tolarjev,
|
-
obnova AC baz Postojna
in Slov. Konjice
|
300 mio tolarjev,
|
-
zamenjava odbojnih ograj
in zaščitnih mrež
|
100 mio tolarjev,
|
-
zagotavljanje prometne varnosti
na območju Brezovice
|
40 mio tolarjev,
|
-
ukrepi za zagotovitev prometne
varnosti na območju cestninske
postaje Logatec
|
30 mio tolarjev.
|
2.3. Naložbe v osnovna sredstva obstoječih avtocest
Za zagotavljanje enake stopnje opremljenosti je potrebno
stare avtoceste opremi s sodobno elektrostrojno opremo, mehanizacijo za
vzdrževanje in s protihrupnimi ograjami.
Za naložbe v osnovna sredstva se
v letu 2000 nameni 1.390 milijonov tolarjev. Izvršijo se naslednja dela in
nabave:
-
nabava nove mehanizacije
in opreme kot nadomestitev dotrajane
mehanizacije in opreme za vzdrževanje
|
330 mio tolarjev,
|
-
izgradnja protihrupnih ograj
(na območjih: Brezovica, Vrhnika,
Kozarje)
|
540 mio tolarjev,
|
-
nabava »ABC« elektronskih tablic
|
180 mio tolarjev,
|
-
oprema za prenos podatkov
ob AC Lj.-Fernetiči in AC Maribor-Vransko
|
220 mio tolarjev,
|
– nadaljnja razširitev ABC sistema
|
110 mio tolarjev,
|
-
izdelava dokumentacije
za razširitev AC baze Ljubljana
|
10 mio tolarjev.
|
2.4. Upravljanje in stroški pobiranja cestnin
Za naloge s področja upravljanja avtocest se nameni 2.880,8
mio tolarjev. Skladno z ZJC in zakonom o družbi za avtoceste v Republiki
Sloveniji (Uradni list RS, št. 57/93) se opravijo naslednje naloge:
-
strokovno tehnične, razvojne, organizacijske in upravljalne naloge, ki
so povezane z vzdrževanjem in varovanjem avtocest,
-
organiziranje pobiranja cestnine,
-
pobiranje nadomestil za površine servisne dejavnosti,
-
zagotovitev čim višjega priliva virov sredstev z naslova upravljanja
(optimizacija cestninskega sistema, trženje obcestnega prostora ipd.),
-
optimizacija vzdrževalnih del s ciljem zmanjševanja stroškov,
-
nadzor nad varovalnim pasom,
-
zagotavljanje pogojev za varno vožnjo, skladno z veljavnimi predpisi,
-
stroški, vezani na delo zaposlenih v DARS d.d. ter strokovnih in
nadzornih organov družbe in stroški odnosov z javnostmi.
Z izjemo stroškov pobiranja cestnin, se vsi navedeni stroški
pretežno nanašajo na stroške v zvezi z izgradnjo novih avtocest, v manjši meri
pa izhajajo iz nalog vzdrževanja in upravljanja avtocest.
3.0 Državne ceste v okviru avtocestnega programa
V okviru Nacionalnega programa
izgradnje avtocest se nadaljuje izgradnja nekaterih državnih cest, ki omogočajo
potek V. in X. koridorja (tudi obvoznice), oziroma navezujejo širša urbana
območja na sistem avtocest.
1.1 Maribor:
Levi breg
V letu 2000 se izvedejo odkupi
zemljišč po dokončni odmeri. Na celotni trasi se dokonča odprava pomanjkljivosti,
ki so bile ugotovljene na tehničnem pregledu.
1.2 Maribor: most – Erjavčeva
Izvedejo se odkupi zemljišč in objektov za rušenje, rešijo
premoženjskopravne zadeve rušencev, pridobijo se upravna soglasja in dovoljenja
(dopolnilno gradbeno dovoljenje), plača se odškodnina zaradi spremembe
namembnosti kmetijskih zemljišč, dokonča se projektna dokumentacija in izvede
razpisni postopek za oddajo del za gradnjo podhoda na rondo križišču z
Goposvetsko. Izvajajo se zemeljska dela, dela na zgornjem ustroju, odvodnjavanju,
deviacijah in priključkih, komunalni in energetski infrastrukturi ter
premostitvenem objektu (galerija), deviaciji železniške proge in podhodu.
1.3 Maribor:
Erjavčeva – Proletarskih brigad
Sklene se sporazuma z občino o financiranju izgradnje, izdela
in potrdi se investicijski program, izvede se meritve vplivov na okolje.
Opravijo se odkupi zemljišč, pridobijo se upravna soglasja in dovoljenja, plača
se odškodnina zaradi spremembe namembnosti kmetijskih zemljišč, dokonča se
projektna dokumentacije in izvede se razpisni postopek za oddajo del za
gradnjo. Izvedejo se zemeljska dela, dela na zgornjem ustroju in odvodnjavanju.
2 Celje
Magistrala S: rekonstrukcija Mariborske ceste
Za III. etapo rekonstrukcije se izdela projekt PZR, izdela se
investicijski program, odkupuje se zemljišča, plača se odškodnina zaradi
spremembe namembnosti kmetijskih zemljišč, pridobi se enotno dovoljenje za
gradnjo ter izvede razpisni postopek za oddajo del. Opravijo se gradbena dela
na III. in IV. etapi.
3.1 Želodnik –
Vodice: Obvoznica Mengeš
Izdela se idejni projekt, lokacijski načrt ter investicijski
program.
3.3 Želodnik –
Vodice (brez odseka Obvoznica Mengeš – Preserje)
Izdela se idejni projekt, lokacijski načrt ter investicijski
program.
4.1 Šmarje –
Dragonja (III. pas)
Izvedejo se dela na dograditvi pasu za počasni promet od km
6,60 do km 7,22 in od km 7,80 do km 9,12 na G1-11
4.2 Slavček –
Tomos
Izdela se projektna in investicijska dokumentacija, odkupujejo
se zemljišča ter prične se z gradbenimi deli.
5.1 Obvoznica
Novo mesto: Muhaber – Bučna vas
Dokončajo se dela na prestavitvi električnih prostozračnih
vodov, dokonča se pejsažne ureditve, odkupijo se zemljišča po dokončni odmeri
ter plača odškodnina.
5.2 Obvoznica
Novo mesto: Bučna vas – Ločna
Pridobijo se še nepridobljena
zemljišča in delna gradbena dovoljenja. Nadaljujejo se dela na trasi, gradnji
opornih zidov ter prestavitvi komunalnih in energetskih vodov. Gradi se nadvoz.
6 Mele –
Šratovci – Radenci
Odkupijo se zemljišča po dokončni
odmeri, odpravijo pomanjkljivosti na celotni trasi, ki so bile ugotovljene na
tehničnem pregledu.
Vrednost gornjih del po
posameznih cestnih odsekih prikazuje Tabela E:
Tabela E
|
Odsek
|
Pododsek
|
Vrednost del v letu 2000 v tisoč tolarjih
|
Maribor
|
■. 1 Levi breg
|
4.466
|
|
■1.2 Most - Erjavčeva
|
1.000.054
|
|
■1.3 Erjavčeva - Proletarskih brigad
|
523.107
|
Celje Magistrala S
|
■2 Rekonstrukcija mariborske ceste
|
800.028
|
Želodnik - Vodice
|
■3 .1 Obvoznica Mengeš
|
87.000
|
|
■3.3 Želodnik - Vodice
(brez obv.Mengeš - Preserje)
|
55.000
|
Koper - Šmarje - Dragonja
|
■4.1 Šmarje - Dragonja (III.pas)
|
313.427
|
■4.2 Slavček - Tomos
|
78.000
|
Obvoznica Novo mesto
|
■5.1 Muhaber - Bučna vas
|
54.784
|
|
■5.2 Bučna vas - Ločna
|
652.223
|
Mele - Sratovci - Radenci
|
■6 Mele - Šratovci - Radenci
|
11.087
|
Skupaj obvozne ceste
|
|
3.579.176
|
Rehabilitacije
|
|
1.780.288
|
Skupaj DC
|
|
5.359.464
|
Postavka »rehabilitacije« iz tabele
E je namenjena za preplastitve in popravila tistih državnih cest, na katerih je
povečan tovorni promet zaradi izvajanja nacionalnega programa izgradnje
avtocest. Te ceste so obvozne ceste za V. koridor v času intenzivne gradnje in
planiranih zapor ter v primeru prometnih nesreč in druge višje sile.
V letu 2000 se nadaljuje intenzivna izgradnja avtocestnega
odseka Vransko – Blagovica preko Trojan, pri čemer se promet na glavni cesti v
času zgostitve in prometnih zapor preusmerja na vzporedne smeri: Debro – Laško,
Marija Reka – Podmeja, Trbovlje – Hrastnik, nadvoz za železnico v Zidanem
mostu, Šempeter, Šentjakob – Dolsko, ki se ustrezno usposobijo.
Z izgradnjo odseka hitre ceste Razdrto – Vipava in povečanjem
gradbiščnega prometa na G1-12 po Rebernicah se del prometa preusmeri na ceste:
Hrušica – Kalce – Podkraj in AC Razdrto – Divača –Sežana.
Zaradi vzpostavitve V. koridorja v smeri Maribor – Lendava se
pristopi k sanaciji nekaterih cestnih odsekov na G1-3: Lenart – Radgona (plaz
pod Elblom), Šikole – Pragersko, križišče pri Gerečji vasi in Hodoš –
Martjanci.
Zaradi izgradnje avtocestnih odsekov med Hrušico in Obrežjem,
se sanira odseke v Jesenicah (R3-637), Brezovici (R2-409) in Trebnjem (H1).
Stroški inženiringa so vključeni
v vrednost izvedbe navedenih del.
Tabela F
|
Predvideno za
rehabilitacijo
|
Vrednost del v 1.2000 v tisoč tolarjih
|
Cesta
|
Odsek
|
Potek
|
|
Gl-5
|
328
|
Debro - Laško
|
16.788
|
Rl-232
|
1314,1315
|
Hodoš - Martjanci
|
75.000
|
R2-427
|
1351
|
Marija Reka - Podmeja
|
30.000
|
R2-445
|
350
|
Sežana
|
180.000
|
G2-108
|
1185
|
Trbovlje - Hrastnik
|
375.000
|
Gl-5
|
331
|
Nadvoz za železnico v Zidanem mostu
|
70.000
|
R3-621
|
1412
|
Hrušica - Podkraj
|
56.000
|
R3-621
|
1412
|
Kalce - Hrušica
|
135.000
|
R2-447
|
367
|
Šempeter
|
90.000
|
Gl-3
|
315
|
Sanacija plazov pod Elblom in Ihova
|
7.500
|
Gl-2
|
1290
|
Sikole in Pragersko
|
89.000
|
R3-637
|
368
|
Jesenice
|
100.000
|
Gl-2
|
1290
|
Križišče za Gerečjo vas in Njiverice
|
20.000
|
Gl-3
|
316
|
Gornja Radgona
|
160.000
|
R2-409
|
300
|
Brezovica
|
23.000
|
G2-108
|
1182
|
Šentjakob - Dolsko
|
65.000
|
HI
|
412
|
Objekta v Trebnjem
|
130.000
|
R3-714
|
1239
|
Sv. Jurij ob Ščavnici - Radenci
|
98.000
|
|
|
Ostale preplastitve
|
30.000
|
|
|
Inženiring storitve za rehabilitacije razbremenilnih cest
|
30.000
|
|
|
SKUPAJ
|
1.780.288
|
Opomba:
V
zgornji tabeli so našteti odseki cest, ki so določeni za usposobitev za večje
obremenitve zaradi predvidenih obvozov in ukrepi za zagotovitev varnosti zaradi
povečanega prometa.
TABELA G
NOVA OCENA VREDNOSTI
ODSEKA DRŽAVNE CESTE,
PREDVIDENA ZA FINANCIRANJE
S STRANI DARS d.d.
v tisoč SIT
|
Številka odseka po NPIA Tabela 3A
|
odsek AC
|
Etapa
|
Stara
vrednost,
predvidena
za
sofinanciran je s strani DARS d.d. v RNP
|
Nova
vrednost,
predvidena
za
sofinanciran je s
strani DARS d.d.
|
Razlika med novo in staro vrednostjo
|
Lastna
sredstva
|
Krediti
skupaj
|
Datum upoštevanih stalnih cen za oceno vrednosti,
predv. za sof. s strani DARS d.d.
|
Program, v katerem je odsek potrjen
|
Razlog za razliko med staro in novo vrednostjo
|
1
|
1.2
|
ZAHODNA
OBVOZNICA
MARIBOR
|
Maribor - most
Erjavčeva
|
2.083.200
|
2.499.840
|
416.640
|
416.640
|
0
|
9/97
|
RNP
|
prerazporeditev obveznosti
med DARS d.d. in MO Maribor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opomba:
V Tabeli G je določen odsek ceste iz
programa državnih cest, ki se izvajajo v okviru nacionalnega avtocestnega
programa. V nacionalnem programu je za te odseke navedena vrednost (kvota), v
višini katere DARS d.d. sofinancira izvedbo del oziroma ukrepov na teh odsekih.
Zaradi prerazporeditve obveznosti med DARS d.d. in MO Maribor kot
sofinancerjema v tabeli navedenega odseka, je vrednost, ki jo financira DARS
povečana za 20%, to je za obseg, ki ga dopuščajo tolerance, predvidene v
nacionalnem programu.
4.0 Program ukrepov na železnicah v okviru avtocestnega
programa
V letu 2000 je v nacionalnem programu izgradnje avtocest
predvideno, da se del sredstev, zbranih iz “bencinskega tolarja” nameni za
urejanje cestno železniških prehodov na železniških progah, ki predstavljajo V.
prometni koridor na področju Republike Slovenije.
Tako bodo urejeni naslednji
železniški prehodi:
-
podvoz Debro
|
50,000.000 tolarjev,
|
-
povezovalna cesta
Stopče-Grobelno
|
40,000.000 tolarjev,
|
-
izvedba enega avtomatskega
cestnega prehoda in ukinitev drugega
na progi Ponikva-Pragersko
z izvedbo obvozne ceste
|
50,000.000 tolarjev,
|
-
nadvoz Zamušani
|
85,000.000 tolarjev,
|
-
podhod Ješenca
|
51,000.000 tolarjev,
|
-
podvoz Okroglica-proj.
dokumentacija
|
20,000.000 tolarjev,
|
-
Ivančna Gorica – ureditev
nivojskega prehoda
|
20,000.000 tolarjev,
|
-
železniški prehod Ivanjkovci
|
40,000.000 tolarjev,
|
-
nadvoz Lipa – Štore
|
20,000.000 tolarjev,
|
-
avtomatski cestni prehod
Osluševci
in
|
40,000.000 tolarjev
|
-
odkup zemljišč in izgradnja
povezovalne
poti v Podlogu
|
34,000.000 tolarjev.
|
Preko teh cestnih prehodov potekajo
obvozne poti v času zapor obstoječih poti v V. koridorju med gradnjo avtoceste
in v izrednih razmerah tudi na glavnih obvoznih smereh.
5.0 Stroški za pripravo investicij in nadzor izvajanja
(inženir)
V letu 2000 predstavlja delo Inženirja organizacijo in nadzor
nad 44 velikimi investicijami na področju avtocest in ostalih cest. Poleg tega
se intenzivirajo dela na 8 investicijah na odsekih državnih cest v sklopu
avtocestnega programa. V letu 2000 strokovne ekipe Inženirja nadaljujejo
organizacijo in nadzor nad predhodnimi deli in pripravo projektne dokumentacije
na 16 odsekih avtocest, katerih gradnja je predvidena po letu 2000. Inženir v
letu 2000 nadzira tudi dela na vzdrževanju že zgrajenih avtocest. Dolžina teh
cest se bo v letu 2000 še povečala.
Za opravljanje del inženirja so v letu 2000 predvidena
finančna sredstva v višini 2.100 mio tolarjev.
Delež stroška inženirja v letu 2000 predstavlja 2,5% od
celotne porabe, predvidene s planom razvoja in vzdrževanja avtocest za leto
2000.
Dela inženirja zajemajo predvsem naslednje naloge:
-
pridobivanje vseh upravnih dovoljenj, študij in tehnične dokumentacije,
-
izvajanje nadzora izvedbe gradnje (trasa AC z objekti, deviacije,
regulacije, nadomestni objekti, elektrovodi, plinovodi in druge komunalne
naprave),
-
skrb za odpravo pomanjkljivosti zgrajenih objektov in napak v
garancijski dobi, ter investicijsko vzdrževanje zgrajenih objektov,
-
priprava in razvijanje vseh vrst tehnoloških postopkov potrebnih za
gradnjo in vzdrževanje AC,
-
pridobivanje tehnične dokumentacije za vse objekte in strokovno
svetovanje (objekti, mostovi, viadukti, podvozi, nadvozi),
-
vodenje postopkov pri pridobivanju zemljišč in reševanje druge pravne
problematike,
-
vodenje postopkov za vse razpise, kalkulacije in preverjanje ponudbenih
cen in vrednosti vseh ponujenih del,
-
računalniška obdelava podatkov in podpora strokovnim službam,
-
odnosi z javnostmi in pridobivanje strokovne literature,
-
pridobivanje celotne tehnične dokumentacije in izvajanje nadzora nad
gradnjo predorov,
-
tehnična kontrola projektne dokumentacije in strokovnih rešitev,
-
razreševanje celovite ekološke problematike v zvezi z izgradnjo AC,
-
planiranje in nadzor rednega vzdrževanja AC,
-
storitve posameznih strokovnjakov in tehnične ekspertize.
DARS d.d. ima z organizacijami, ki opravljajo delo inženirja,
sklenjene dolgoročne pogodbe, ki so potekle konec leta 1999 za izvajanje
strokovnih in svetovalnih storitev v zvezi z graditvijo avtocest in drugih
cest, predvidenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest. Z aneksi so
podaljšane pogodbe že v preteklih letih za dokončanje prevzetih in nedokončanih
del po pogodbah z izbranimi izvajalci za izvajanje teh storitev na avtocestnih
odsekih, katerih priprava ali gradnja se je pričela do konca leta 1999 in jih
je skladno z zakonom o obligacijskih razmerjih izbrani izvajalec dolžan
dokončati.
Za vsa tista dela, ki se do konca leta 1999 še niso pričela,
kot tudi za avtocestne in cestne odseke, oziroma etape, katerih gradnja se bo
pričela v letu 2000 in kasneje, pa se strokovne in svetovalne storitve oddajo
po postopku oddaje javnih naročil.
6.0 Financiranje plana razvoja in vzdrževanja avtocest,
programa razvoja ostalih cest in programa ukrepov na železnicah
6.1. Sredstva na osnovi zakona o zagotovitvi namenskih
sredstev za graditev državnih cest določenih v nacionalnem programu izgradnje
avtocest v Republiki Sloveniji
Osnovni vir za financiranje nacionalnega programa izgradnje
avtocest v Republiki Sloveniji so sredstva, ki se zagotavljajo na osnovi zakona
o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v
nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (ZZSNGC Uradni
list RS, št. 57/98). Po NPIA je za leto 2000 iz tega naslova predviden priliv v
višini 45.190,942.000 tolarjev. Proračun Republike Slovenije za leto 2000 je
omejil priliv iz tega vira na 29.605,011.000 tolarjev. Zmanjšan priliv
namenskih sredstev (bencinski tolar) vpliva na finančno konstrukcijo in
spreminja razmerje med temeljnimi viri programa.
6.2. Cestnine in najemnine
6.2.1. Prihodki iz cestnin
Na dan 1. 1. 2000 se pobira cestnina za 222,7 km avtocest.
(Skupna dolžina avtocest, ki jih DARS, d.d. upravlja in vzdržuje, pa znaša
299,525 km cest in 94,831 km priključkov.)
Za leto 2000 se pobere cestnina v obsegu ca. 17.098 mio
tolarjev. Za dosego te višine priliva se cestnina za prvi najnižji cestninski
razred poveča marca 2000 za 9% na 9,2 tolarjev za prevoženi km avtoceste
oziroma hitre ceste. Glede na dokončanje odsekov avtocest se odprejo tudi nove
cestninske postaje Bič, Kozina (čelna), priključki Kozina, Divača in Razdrto.
6.2.2.
Prihodki iz povračil za spremljajoče dejavnosti ob avtocestah
V letu 2000 se iz naslova nadomestil za uporabo površin za
spremljajoče dejavnosti ob avtocestah zbere skupno 240 mio tolarjev.
V uporabi bodo naslednje večje površine s spremljajočimi
objekti ob avtocestah: Postojna, Lom, Tepanje, Voklo, Jesenice, Barje,
Dobrenje, Fernetiči – sever in jug, Lopata, Vogrsko in Kozina.
6.2.3.
Drugi prihodki
Po določilih pogodbe o rednem vzdrževanju in varstvu avtocest
v Republiki Sloveniji je izvajalec Javno podjetje za vzdrževanje avtocest, dolžan
vse prilive na svoj račun iz naslova storitev tretjim osebam (npr. izterjane
odškodnine od zavarovalnic, cestne zapore za druge izvajalce idr.) sproti
evidentirati, mesečno poročati o realizaciji in jih nakazati na račun DARS,
d.d.
V letu 2000 se iz naslova drugih prihodkov predvidoma skupno
zbere 150 mio tolarjev.
6.3. Posojila
Za vse cestne odseke, na katerih se je pričela gradnja v letu
1999 in prej, so kreditna sredstva skladno z nacionalnim programom zagotovljena
z zakoni o soglasju in zakoni o poroštvu, ki omogočajo črpanje kreditov v
skupni višini 1.415,4 mio USD.
Pred oddajo del za odsek AC Zrkovska – priključek Pesnica
(del odseka Pesnica – Slivnica) Vlada Republike Slovenije predloži v sprejem
Državnemu zboru predlog zakona o soglasju in predlog zakona o poroštvu za 70
mio USD kreditov. V letu 2000 je predviden manjši obseg gradnje novih cestnih
odsekov, kot jih predvideva NPIA za leto 2000, zato je v celoti predvideno
črpanje kreditov v skupni višini 198,10 mio USD ali 36,916 mlrd tolarjev.
Črpani bodo naslednji tuji
krediti:
-
kredit Evropske investicijske
banke EIB II
|
6.000,000.000
tolarjev,
|
-
kredit Evropske investicijske
banke EIB III
|
1.800,000.000
tolarjev,
|
-
kredit Evropske investicijske
banke EIB IV
|
837,658.000 tolarjev,
|
-
kredit banke Kreditanstalt
fur Wiederaufbau KfW II
|
17.107,329.000
tolarjev,
|
-
kredit Autovie Venete
AUV ali TFK
|
887,904.000 tolarjev.
|
Prav tako bo črpan tudi kredit
konzorcija slovenskih bank KB IV v višini 6.316,793.000 tolarjev. Predvideno je
tudi črpanje novega finančnega kredita v višini 3.966,316.000 tolarjev.
V primeru, da sredstva iz kredita Autovie Venete (AUV) v letu
2000 še ne bodo operativna, se sredstva za izvedbo investicije zagotovijo iz
novega finančnega kredita (TFK).
7.0 Primerjava obsega letnega plana razvoja in vzdrževanja
avtocest za leto 2000 z obsegom predvidenim v nacionalnem programu izgradnje
avtocest v Republiki Sloveniji za leto 2000
Tabela H v nadaljevanju
prikazuje primerjavo obsega virov in porabe predvidenega v veljavnem
nacionalnem programu za leto 2000 z obsegom predvidenim v planu razvoja in
vzdrževanja avtocest za leto 2000.
|
Tabela H
|
|
|
|
Rebalans nacionalnega programa
|
Letni plan 2000
|
% od RNP
|
|
|
|
v 000 SIT
|
v mio USD
|
v 000 SIT
|
v mio USD
|
|
|
1. VIRl
|
|
|
1.1. Bencinski tolar
|
45.190.942
|
242,50
|
29.605.011
|
158,86
|
65,5
|
|
|
1.2. Cestnine in povračila
|
23.752.732
|
127,46
|
17.488.000
|
93,84
|
73,6
|
|
|
1.3. Krediti
|
52.818.428
|
283,43
|
36.916.000
|
198,10
|
69,9
|
|
|
1.4. Drugi viri
|
510.611
|
2,74
|
510.611
|
2,74
|
100,0
|
|
VIRI SKUPAJ
|
122.272.712
|
656,13
|
84.519.622
|
453,54
|
69,1
|
2. PORABA
|
|
2.1. Graditev avtocest
|
94.313.962
|
506,10
|
62.541.275
|
335,60
|
66,3
|
|
2.2. Graditev ostalih cest v okviru avtocestnega programa
|
4.342.058
|
23,30
|
5.359.464
|
28,76
|
123,4
|
|
2.3. Ukrepi na železnicah v okviru avtocestnega programa
|
372.709
|
2,00
|
450.000
|
2,38
|
120,7
|
|
2.4. Avansi
|
|
|
0
|
|
-
|
|
2.5. Interkalarne obresti
|
11.073.178
|
59,42
|
3.164.759
|
16,98
|
28,6
|
Graditev skupaj
|
110.101.907
|
590,82
|
71.515.498
|
383,76
|
64,9
|
|
2.6. Upravljanje in vzdrževanje avtocest
|
6.213.056
|
33,34
|
6.080.800
|
32,63
|
97,9
|
|
2.7. Obveznosti iz investicij
|
5.957.750
|
31,97
|
6.902.740
|
37,04
|
115,9
|
PORABA SKUPAJ
|
122.272.712
|
656,13
|
84.499.038
|
453,43
|
69,1
|
|
Razlika med viri in porabo
|
0
|
0,00
|
20.584
|
0,11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V nacionalnem programu je za leto
2000 predvideno črpanje kreditov v skupni vrednosti 283 mio USD, po
usklajevanju proračuna Republike Slovenije za leto 2000 pa je možno črpanje
kreditov le v višini 200 mio USD. Plan črpanja kreditov za prihodnje leto je
usklajen s to vrednostjo.
8.0 Ocena potrebnih virov za realizacijo avtocestnega
programa v letu 2001
Letni plan razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000 je
osnova za intenzivno nadaljevanje gradnje v prihodnjem letu na nekaterih
najtežjih in najdražjih avtocestnih in drugih cestnih odsekih v smeri vzhod –
zahod: Lenart – Beltinci, Slivnica – Pesnica, Hajdina – Ormož, Vransko –
Blagovica, Blagovica – Šentjakob, Klanec – Srmin in Razdrto – Vipava. Poleg
tega bo gradnja v polnem teku na odsekih Podtabor – Naklo in Krška vas –
Obrežje v smeri sever jug. Skupno se v letu 2001 nadaljuje gradnja na 20 avtocestnih
in cestnih odsekih in etapah, dokonča se pet odsekov in etap, zaključna dela se
izvajajo na šestih avtocestnih odsekih, na novo pa se prično graditi trije
odseki. Skupno se v letu 2001 gradi 34 odsekov in etap. Izvajajo se tudi ukrepi
na železnicah.
Na državnih cestah se nadaljujejo dela na petih odsekih in
dokončajo se dela na sedmih. En odsek se prične graditi na novo.
Za realizacijo navedenih gradenj se v letu 2001 zagotovi
446,7 mio USD, oziroma 83.243 mio tolarjev. Za interkalarne obresti za najete
kredite, obveznosti iz investicij (plačilo obresti in glavnic najetih kreditov)
ter upravljanje in vzdrževanje že zgrajenih avtocest se zagotovi dodatnih 94,3
mio USD, oziroma 17.572 mio tolarjev. Skupaj se za leto 2001 zagotovi 541 mio
USD, oziroma 100.815 mio tolarjev.
Za nadaljevanje in dokončanje gradnje za sprejete pogodbene
obveznosti za zaključna dela na avtocestah in državnih cestah v letu 2001 se
zagotovi najmanj 426,5 mio USD, oziroma 79.478 mio tolarjev, od tega polovica
iz sredstev bencinskega tolarja in polovica iz kreditov. S tema viroma se
pokrijejo obveznosti, ki jih določajo pogodbe iz preteklih let in leta 2000.
V prvi polovici leta 2000 Vlada Republike Slovenije posreduje
Državnemu zboru Republike Slovenije predlog zakona o ratifikaciji poroštvene
pogodbe za kredit EIB IV (160 mio EUR) za gradnjo odseka Klanec – Ankaran in
predlog zakona o ratifikaciji poroštvene pogodbe za italijanski kredit AVV
S.p.A. v višini 92,5 milijard lir za gradnjo odseka Razdrto – Vipava ter
predlog zakona o poroštvu za novi finančni kredit v višini 110 mio EUR za
gradnjo več drugih avtocestnih odsekov.
Avtocestni program prehaja letos
in naslednje leto v obdobje najintenzivnejše gradnje, zato se v letu 2001
zagotovi finančne vire najmanj v višini predvideni v NPIA.
REKAPITULACIJA PLANA RAZVOJA IN VZDRŽEVANJA AVTOCEST ZA
LETO 2000
|
|
|
v 000 SIT
|
VIRI
|
|
|
bencinski tolar
|
29.605.011
|
|
cestnine in najemnine
|
17.488.000
|
|
posojila mednarodnih
finančnih institucij
|
8.637.658
|
|
EIB II
|
6.000.000
|
|
EIB III
|
1.800.000
|
|
EIB IV
|
837.658
|
|
tuji finančni krediti
|
17.995.233
|
|
KfW II
|
17.107.329
|
|
AUV
|
887.904
|
|
domači finančni krediti
|
6.316.793
|
|
KB IV
|
6.316.793
|
|
novi finančni krediti
|
3.966.316
|
|
drugi
viri
|
510.611
|
|
SKUPAJ VIRI
|
84,519.622
|
PORABA
|
|
|
priprava projektne
dokumentacije za odseke po 1.2000
|
1.178.631
|
|
odkupi zemljišč in
nepremičnin za odsekepo 1.2000
|
378.000
|
|
gradnja avtocest
|
58.344.844
|
|
nadaljevanje gradnje in
dokončanje avtocestnih odsekov
|
56.432.755
|
|
pričetek gradnje novih
avtocestnih odsekov
|
1.912.089
|
|
stroški financiranja
|
3.164.759
|
|
zaključna dela na
avtocestah, zgrajenih pred letom 1994
|
539.800
|
|
dela Inženirja
|
2.100.000
|
|
upravljanje in stroški
pobiranja cestnin
|
2.880.800
|
|
redno vzdrževanje
avtocest
|
3.200.000
|
|
obnavljanje avtocest
|
2.030.000
|
|
naložbe v osnovna
sredstva obstoječih avtocest
|
1.390.000
|
|
graditev državnih cest v
sklopu avtocestnega programa
|
5.359.464
|
|
ukrepi na železnicah v
sklopu avtocestnega programa
|
450.000
|
|
obveznosti iz
investicijskih kreditov
|
3.482.740
|
|
redne obresti
|
2.613.344
|
|
odplačilo glavnice
|
869.396
|
|
SKUPAJ PORABA
|
84.499.038
|
|
|
|
RAZLIKA MED VIRI IN PORABO
|
20.584
|
|
od tega za plačilo avansov
|
0
|
|
od tega za ostalo
|
20.584
|
|
|
|
|
Št. 321-10/89-2/402
Ljubljana, dne 12. maja 2000.
Predsednik
Državnega zbora
Republike Slovenije
Janez Podobnik, dr. med. l. r.
Predpisi in drugi akti, ki so podlaga za sprejetje tega predpisa
Organi
Organ, ki je sprejel ta predpis
|
|
Organi, odgovorni za pripravo tega predpisa
|
Ministrstvo za promet in zveze
|
|
|
|
Organ, ki je predlagal ta predpis
|
|
Podatkov za ta predpis ni v Generalnem sekretariatu Vlade Republike Slovenije.
|
|
Postopek v Državnem zboru Republike Slovenije
|
|
- OBRAVNAVA 12/23/1999 [Umaknjeno besedilo letnega plana 02/15/2000]
- Vlada Republike Slovenije je 15.02.2000 poslala novo besedilo letnega plana razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000 02/15/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- OBRAVNAVA 02/15/2000 [21. Redna 05/12/2000]
- Obvestilo o dodelitvi (delovna telesa) 02/17/2000
- Mnenje 02/22/2000 [22 - Sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve]
- Poročilo 03/15/2000 [12 - Odbor za infrastrukturo in okolje]
- Predlog sklepa 04/14/2000 [Terčon Davorin]
- Poročilo k obravnavi Analize uresničevanja Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji 04/14/2000 [12 - Odbor za infrastrukturo in okolje]
- Dodatno poročilo 04/15/2000 [12 - Odbor za infrastrukturo in okolje]
- Sprejeta dodatna sklepa 05/12/2000 [21. Redna - sprejet ]
- Glasovanje
- Vloženi amandmaji
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Amandma 04/12/2000 [12 - Odbor za infrastrukturo in okolje, sprejet]
- Amandma 04/12/2000 [12 - Odbor za infrastrukturo in okolje, sprejet]
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Amandma 03/23/2000 [Horvat Franc (Feri), umaknjen]
- Amandma 04/12/2000 [12 - Odbor za infrastrukturo in okolje, sprejet]
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Amandma na amandma 04/14/2000 [Trofenik Vili, brezpredmeten]
- Amandma 03/15/2000 [Jazbec Franc, umaknjen]
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Amandma 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Amandma na 4. amandma Vlade RS 04/25/2000 [Horvat Franc (Feri), sprejet]
- Uskladitveni amandma 05/11/2000 [V - Vlada Republike Slovenije, sprejet]
- Pregled amandmajev k predlogu letnega plana razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000 in predlogov dodatnih sklepov 04/15/2000
- Pregled sprejetih amandmajev 05/12/2000
- Ostali dokumenti
- Amandmaji k predlogu letnega plana razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000 03/08/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- poročilo Odbora za nadzor proračuna in drugih javnih financ 03/21/2000 [15 - Odbor za nadzor proračuna in drugih javnih financ]
- Novo besedilo amandmajev k predlogu letnega plana razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000, s katerimi nadomeščajo amandmaje z dne 8.3.2000 ter čistopis letnega plana razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000, dopolnjen z navedenimi amandmaji 03/30/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Predlog amandmajev k letnemu planu razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000 (gradivo poslano Vladi za korespodenčno sejo na podlagi sklepa Odbora Državnega zbora za infrastrukturo in okolje - delovno gradivo) 03/30/2000 [MPZ - Ministrstvo za promet in zveze Urad za ceste iz Ljubljane]
- Popravek 5. amandmaja Vlade Republike Slovenije k letnemu planu razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000 04/21/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Uskladitveni amandma k Letnemu planu razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 2000 05/11/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Umaknjeni amandmaji
- Amandma 03/08/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Amandma 03/08/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Amandma 03/08/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Amandma 03/08/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Amandma 03/08/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- Amandma 03/08/2000 [V - Vlada Republike Slovenije]
- SPREJET PREDLOG (Ur.l. RS, št. 51/2000)
|
|
Veljavnost predpisa
-
Veljaven predpis
-
Veljaven predpis, vendar se še ne uporablja
-
Objavljen predpis, ki še ne velja
-
Neveljaven predpis
-
Neveljaven predpis, ki se še uporablja
-
Predpis v pripravi
-
Konec postopka, predpis ni nikoli veljal
-
Konzumiran ali obsoleten predpis