Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Meril za
akreditacijo in zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih
programov obsega:
-
Merila za akreditacijo in zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in
študijskih programov (Uradni list RS, št. 95/10 z dne 29. 11. 2010),
-
Akt o spremembi Meril za akreditacijo in zunanjo evalvacijo
visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list RS, št. 17/11 z dne
11. 3. 2011),
-
Akt o spremembi in dopolnitvi Meril za akreditacijo in zunanjo
evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list RS, št.
51/12 z dne 6. 7. 2012),
-
Akt o spremembi in dopolnitvi Meril za akreditacijo in zunanjo
evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list RS, št.
6/13 z dne 23. 1. 2013),
-
Akt o spremembah in dopolnitvah Meril za akreditacijo in zunanjo
evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list RS, št.
88/13 z dne 29. 10. 2013).
MERILA
za akreditacijo in zunanjo evalvacijo
visokošolskih zavodov in študijskih programov
(neuradno prečiščeno besedilo št. 4)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(namen)
Ta merila določajo postopke in minimalne
kriterije, po katerih se presoja izpolnjevanje pogojev za akreditacijo visokošolskih
zavodov in študijskih programov. V merilih so upoštevani dogovorjeni standardi
in smernice za zagotavljanje kakovosti, ki veljajo v evropskem visokošolskem
prostoru.
Po teh merilih se presoja tudi
izpolnjevanje minimalnih pogojev za izdajo soglasja k preoblikovanju
visokošolskih zavodov in spremembam obveznih sestavin študijskih programov
samostojnih visokošolskih zavodov.
2. člen
(podlaga)
Nacionalna agencija Republike Slovenije za
kakovost v visokem šolstvu (v nadaljnjem besedilu: agencija) uporablja ta
merila za opravljanje svojih nalog v skladu z:
-
zakonom, ki ureja področje visokega šolstva,
-
standardi in smernicami za zagotavljanje kakovosti v evropskem
visokošolskem prostoru – Standards and Guidelines for Quality Assurance in the
European Higher Education Area (Helsinki: European Association for Quality
Assurance in Higher Education, 2005; v nadaljnjem besedilu: evropski
standardi),
-
zakonom o splošnem upravnem postopku,
-
zakonom, ki ureja strokovne in znanstvene naslove,
ter z:
-
merili za kreditno vrednotenje študijskih programov po evropskem
prenosnem kreditnem sistemu,
-
merili za prehode med študijskimi programi,
-
minimalnimi standardi za izvolitve v nazive visokošolskih učiteljev,
znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev na visokošolskih zavodih,
-
merili za uvrstitev v register strokovnjakov.
3. člen
(izrazi)
Za izraze, ki v nadaljevanju niso posebej
opredeljeni, veljajo opredelitve iz Zakona o visokem šolstvu in evropskih
priporočil.
V teh merilih uporabljeni izrazi pomenijo:
sistem zagotavljanja kakovosti: vsi procesi, ki so pomembni za kakovostno delovanje
visokošolskega zavoda in kakovostno izvajanje študijskih programov;
kultura kakovosti: pozitiven odnos zaposlenih, študentov in drugih sodelujočih
z visokošolskim zavodom do stalnega izboljševanja izvajanja dejavnosti ter
vgraditev tega v identiteto in strategijo delovanja visokošolskega zavoda;
merila: predpis
za presojanje področij kakovosti;
kriteriji:
osnova za vrednotenje, primerjanje in presojanje področij kakovosti ter
merjenje razmerij med njimi;
deležniki:
vsi deležniki, ki delujejo v visokem šolstvu oziroma so z njim povezani:
študenti, visokošolski učitelji in sodelavci, raziskovalci, delodajalci;
stranka v postopku: stranka v postopku je vlagatelj; druge osebe pa imajo položaj
stranke v postopku, če jim agencija ta položaj na podlagi izkazanega pravnega
interesa prizna s posebnim sklepom;
vlagatelj:
univerza ali samostojni visokošolski zavod, ki vloži predlog za akreditacijo
visokošolskega zavoda ali študijskega programa; predlog za prvo akreditacijo
visokošolskega zavoda pa vloži ustanovitelj;
interdisciplinarni študijski programi: so programi z različnih znanstvenih disciplin istega
visokošolskega zavoda;
presoja:
zajema akreditacijo in zunanjo evalvacijo; s presojo se ovrednoti, ali so
izpolnjeni kriteriji za prvo in vsako nadaljnjo akreditacijo;
področja presoje: zajemajo ključne dejavnosti visokošolskega zavoda z vidika
organizacije in izvajanja študijskih programov; področja se presojajo z vidika
vložkov, procesov in dosežkov;
akreditacija: ugotavljanje izpolnjevanja z zakonom določenih pogojev in presoja
izpolnjevanja meril agencije za opravljanje visokošolske dejavnosti ter
kakovosti visokošolskih zavodov in izvajanja študijskih programov; akreditacija
je prva in podaljšana (največ na vsakih sedem let) in se nanaša na visokošolski
zavod oziroma študijski program;
prva akreditacija visokošolskega zavoda: ugotavljanje izpolnjevanja z zakonom določenih pogojev in presoja
izpolnjevanja kriterijev za ustanovitev visokošolskega zavoda; akreditacija je
predpogoj za vpis v razvid visokošolskih zavodov;
prva akreditacija študijskega programa: ugotavljanje izpolnjevanja z zakonom določenih pogojev in presoja
izpolnjevanja kriterijev glede ustreznosti študijskega programa; s podelitvijo
akreditacije postane študijski program javno veljaven;
podaljšanje akreditacije visokošolskega
zavoda: s podaljšanjem akreditacije po
uspešno opravljeni zunanji evalvaciji lahko visokošolski zavod obnovi svoj vpis
v razvid visokošolskih zavodov;
podaljšanje akreditacije študijskega
programa: s podaljšanjem akreditacije se po
uspešno opravljeni zunanji evalvaciji podaljša javna veljavnost študijskega
programa;
skupina strokovnjakov: so izvedenci, ki jih imenuje svet agencije in ki sodelujejo pri
ugotavljanju in dokazovanju izpolnjevanja pogojev za prvo oziroma podaljšano
akreditacijo visokošolskega zavoda ali študijskega programa ter v postopkih
zunanje evalvacije;
evalvacija:
sklop vseh aktivnosti, s katerimi se spremlja izvajanje načrtov o delovanju
visokošolskega zavoda ter vključenost zavoda v razvoj okolja in vrednotenje
dosežkov; evalvacija je samoevalvacija ali zunanja evalvacija;
samoevalvacija: opravlja jo visokošolski zavod sam z namenom evalvacije dosežkov
(pregleda, analiz) ter priprave in izvedbe ukrepov za nadaljnji razvoj svojih
dejavnosti;
samoevalvacijsko poročilo: poročilo visokošolskega zavoda o opravljeni samoevalvaciji, v
katerem so dokumentirane in analizirane ugotovitve o dosežkih in
pomanjkljivostih izvajanja dejavnosti zavoda ter predlogi za odpravo napak
oziroma izboljšave;
zunanja evalvacija: postopek presoje dosežkov delovanja visokošolskega zavoda po
področjih, ki jih določajo ta merila; vključuje primerjavo z akreditiranimi
pogoji za njegovo ustanovitev in študijskimi programi; eden ključnih elementov
za izvedbo zunanje evalvacije je samoevalvacijsko poročilo kot dokazilo o
izvedenih samoevalvacijah;
poslovnik kakovosti: predpis, s katerim visokošolski zavod določi postopke
samoevalvacije, pristojnosti, način dela ter ukrepe za spremljanje in
izboljševanje kakovosti svojega dela;
učni izidi:
znanje, spretnosti in veščine, ki naj bi jih študent poznal, obvladal oziroma
razumel in jih bil sposoben uporabljati po zaključku študija; učni izidi se
lahko nanašajo na posamezno učno enoto – predmet oziroma modul – ali pa celotno
študijsko obdobje;
kompetence:
dinamična kombinacija znanja, razumevanja, spretnosti in veščin; cilj
študijskih programov je razvijanje kompetenc, ki se oblikujejo v različnih
učnih enotah študijskega programa in se presojajo na različnih stopnjah
študija;
dislocirana enota: izvedba celotnega študijskega programa na drugi lokaciji.
4. člen
(standardi agencije)
Pri akreditaciji visokošolskih zavodov in
študijskih programov agencija:
-
samostojno in neodvisno sprejema odločitve;
-
javno objavlja merila za akreditacijo, oblikovana ob sodelovanju vseh
deležnikov, ter druga merila in predpise agencije;
-
dosledno uporablja merila ter upošteva odločitve, nastale na njihovi
podlagi;
-
zagotavlja objektivno presojo vseh visokošolskih zavodov in študijskih
programov;
-
upošteva predpisano obliko presoje z ogledom visokošolskega zavoda,
poročilom skupine strokovnjakov ter odločitvijo sveta agencije;
-
letno načrtuje zunanje evalvacije;
-
predpisuje sestavo poročil skupin strokovnjakov, iz katerih so razvidne
prednosti in pomanjkljivosti presojanega visokošolskega zavoda, predvsem pa
priporočila in ukrepi za odpravo morebitnih pomanjkljivosti;
-
sodeluje z visokošolskimi zavodi in jim svetuje pri samoevalvaciji;
-
upošteva samoevalvacijska poročila visokošolskih zavodov kot podlago za
zunanjo evalvacijo zaradi podaljšanja akreditacije;
-
stalno sodeluje s tujimi agencijami za kakovost in njihovimi
strokovnjaki ter spremlja evropske smernice in standarde na tem področju;
-
javno objavlja svoje odločitve, letna poročila in analize ter
-
vodi javno dostopne evidence akreditiranih visokošolskih zavodov in
študijskih programov.
Agencija izvaja svojo redno letno
samoevalvacijo ter načrtuje in organizira periodično zunanjo evalvacijo.
5. člen
(splošne usmeritve akreditacije)
Kadar svet agencije akreditira visokošolski
zavod ali študijskih program, upošteva naslednje splošne usmeritve, ki jih
presoja v skladu s poslanstvom visokošolskih zavodov:
-
načrtovanje študijskih programov glede na sodobno stanje znanosti in
umetnosti ter spremembe in razvoj v ožjem in širšem okolju (gospodarstvo,
negospodarstvo);
-
raziskovalno in strokovno usmerjenost študijskih programov, ki bo
omogočala povezanost teh z aktivnim in visoko kakovostnim znanstvenim,
raziskovalnim in umetniškim okoljem ter študentom omogočala pridobitev
ustreznih kompetenc ter možnost za vključevanje v raziskovalne in strokovne projekte;
-
usmerjenost visokošolskega izobraževanja v akademsko okolje in s tem
povezano visoko kakovost študijskih programov ter stalno skrb visokošolskih
zavodov za zagotavljanje kakovosti, s posebnim poudarkom na kakovostnih učnih
izidih in dosežkih ter strukturi in organizaciji študijskih programov.
Pri presoji razmer na visokošolskih zavodih
bodo deležni posebne pozornosti viri, ki so potrebni za doseganje naslednjih
ciljev izobraževanja:
-
priprava študentov na življenje aktivnih državljanov v demokratični
družbi, prihodnjo kariero in omogočanje njihovega osebnega razvoja ter
-
ustvarjanje in vzdrževanje obsežnih in vrhunskih podlag znanja ob
spodbujanju raziskovanja in inovativnosti.
6. člen
(vrste akreditacij)
Akreditacije v visokem šolstvu so:
-
prva akreditacija visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa,
-
podaljšana akreditacija visokošolskega zavoda oziroma študijskega
programa.
Prva in vsaka podaljšana akreditacija
veljata največ sedem let.
7. člen
(zunanja evalvacija)
Pogoj za podaljšanje akreditacije je zunanja
evalvacija visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa, ki se opravi
pred iztekom veljavnosti akreditacije.
Zunanja evalvacija se lahko izvede tudi kot
izredna evalvacija in se lahko opravi kadar koli v času veljavnosti
akreditacije. Če se uspešno opravi izredna evalvacija, začne rok veljavnosti
akreditacije teči znova.
II. 1 PRVA AKREDITACIJA
8. člen
(področja presoje)
Področja, ki so predmet presoje kakovosti
visokošolskega zavoda, so naslednja:
1.
vpetost v okolje,
2.
delovanje visokošolskega zavoda,
3.
kadri,
4.
študenti,
5.
materialni pogoji (prostori, oprema,
knjižnično-informacijska dejavnost in financiranje),
6.
zagotavljanje kakovosti, inovativnosti in
razvojne naravnanosti.
Študijski programi se presojajo še po:
1.
potrebi po študijskem programu,
2.
organizaciji in izvedbi izobraževanja.
Prva akreditacija visokošolskega zavoda
9. člen
(vpetost v okolje)
Vpetost visokošolskega zavoda v
ustanavljanju v ožje in širše okolje se presoja po naslednjih kriterijih:
1.
opredeljena je vloga v gospodarskem, socialnem
in kulturnem razvoju ožjega in širšega okolja, posebej s predvidevanjem
učinkov, ki jih bo imelo delovanje visokošolskega zavoda na okolje, ter z
racionalno rabo javnih virov;
2.
izkazan je dialog z gospodarstvom in negospodarstvom
zaradi ugotavljanja razvojnih tendenc in potreb po kadrih;
3.
načrtovana je takšna kakovost učnih izidov in
kompetenc, da bodo diplomanti zaposljivi oziroma se bodo lahko naprej
izobraževali.
10. člen
(delovanje visokošolskega zavoda)
Pogoji za akreditacijo visokošolskega zavoda se presojajo po kriterijih, ki so v skladu
z:
1.
opredeljenim poslanstvom in vizijo, iz katerih
so jasno razvidni izobraževalni, znanstveni, raziskovalni, umetniški oziroma
strokovni cilji, ter opredeljenimi cilji za doseganje kakovosti;
2.
strategijo, ki vsebuje načrt in načine za
uresničevanje oblikovanih ciljev;
3.
načrtom notranje organiziranosti zavoda, iz
katerega je razvidno, da je ta pregledna; pristojnosti, naloge in dolžnosti
vodstva ter vseh zaposlenih in študentov morajo biti jasno opredeljene,
vključno z njihovo vlogo in odgovornostjo;
4.
opredelitvijo študijskih področij in njihovo
povezanostjo z znanstvenimi disciplinami oziroma umetniškimi področji, za
katera se zavod ustanavlja oziroma s katerih so študijski programi:
-
študijska področja so opredeljena po
klasifikacijah ISCED in KLASIUS,
-
znanstvene discipline so opredeljene po
klasifikaciji Frascati;
5.
izkazovanjem znanstvenega, raziskovalnega,
umetniškega oziroma strokovnega delovanja vlagatelja na področju znanstvenih
disciplin, iz katerih bo zavod organiziral in izvajal izobraževalno in
raziskovalno delo, ter z aktivnimi znanstvenimi, raziskovalnimi, umetniškimi
oziroma strokovnimi programi in projekti;
6.
opredelitvijo deleža učnih vsebin, ki so
neposredno utemeljene na doseženem in aktualnem znanstvenem, raziskovalnem oziroma
umetniškem delu nosilcev predmetov;
7.
izkazovanjem vzpostavljenega znanstvenega, raziskovalnega,
umetniškega oziroma strokovnega sodelovanja vlagatelja z drugimi visokošolskimi
zavodi, inštituti oziroma drugimi organizacijami;
8.
izkazanim povezovanjem študijskih programov z
znanstvenim, raziskovalnim, umetniškim oziroma strokovnim delom nosilcev
predmetov z opredeljenim načinom in oblikami povezanosti;
9.
zagotavljanjem takšnih kadrov, ki bodo
omogočali kakovostno izvedbo načrtovanih dejavnosti in kakovostno izvajanje
študijskih programov;
10.
sklenjenimi dogovori vlagatelja s podjetji in
drugimi organizacijami o praktičnem usposabljanju predvidenega števila vpisanih
študentov, kjer je to sestavni del študijskega programa; visoke strokovne šole
v ustanavljanju pa tudi po izdelanem načrtu za praktično izobraževanje in
usposabljanje študentov (strokovna praksa).
11. člen
(kadri)
Visokošolski zavod v ustanavljanju načrtuje
ustrezno kadrovsko strukturo za znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma
strokovno dejavnost na študijskem področju, s katerega so predlagani študijski
programi. Število in struktura kadrov zavoda ustreza naslednjim akademskim
standardom, in sicer:
1.
število in struktura sodelujočih v načrtovanih
študijskih programih, ki opravljajo znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma
strokovno delo, dokazuje zavod v ustanavljanju s kadrovskim načrtom in dokazili
o oblikah sodelovanja visokošolskih učiteljev in sodelavcev ter znanstvenih
delavcev;
2.
vsi visokošolski učitelji in sodelavci, ki
sodelujejo pri izvajanju študijskih programov, dokazujejo veljavno izvolitev v
naziv ali pa dokazujejo, da so v postopku za izvolitev v naziv;
3.
v osnutku meril za izvolitve v nazive
visokošolskih učiteljev, znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev zavod
upošteva minimalne standarde agencije za izvolitve v nazive visokošolskih
učiteljev, znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev na visokošolskih
zavodih;
4.
število visokošolskih učiteljev, če tako določa
statut, pa tudi znanstvenih delavcev, zadostuje za oblikovanje senata
visokošolskega zavoda;
5.
člani senata bodo izbrani tako, da bodo
enakopravno zastopana vsa študijska področja, znanstvene discipline oziroma
umetniška področja visokošolskega zavoda;
6.
struktura in število podpornih delavcev – tj.
strokovnih, upravnih in tehničnih sodelavcev – bosta zagotavljali kakovostno
podporo za izvajanje študijskih programov;
7.
oseba, ki bo odgovorna za študentske zadeve, bo
na zavodu v delovnem razmerju.
12. člen
(študenti)
Študenti so v središču organizacije in
izvajanja izobraževanja, zato visokošolski zavod v ustanavljanju načrtuje:
1.
vpis študentov glede na potrebe relevantnih
okolij;
2.
ugotavljanje zaposlitvenih možnosti za
diplomante na osnovi strokovnih analiz;
3.
zagotavljanje svetovalnih storitev, povezanih z
vpisom in informacijami o študiju;
4.
neposredno vključevanje študentov v znanstveno,
raziskovalno, umetniško oziroma strokovno delo;
5.
zagotavljanje praktičnega usposabljanja
predvidenega števila vpisanih študentov, kjer je to sestavni del študijskega
programa; visoke strokovne šole v ustanavljanju pa imajo tudi izdelan načrt za
praktično izobraževanje in usposabljanje študentov (strokovna praksa);
6.
omogočanje ustreznega organiziranja študentov
in zagotavljanje njihovega sodelovanja v organih upravljanja;
7.
redno zbiranje in analizo podatkov o učnih
izidih študentov in celotnega izobraževanja ter drugih, s tem povezanih
dejavnosti;
8.
vključevanje študentov v presojo kakovosti
svojega delovanja poleg vseh zaposlenih in drugih relevantnih deležnikov.
9.
redno seznanjanje študentov z ukrepi za izboljševanje
kakovosti njihovega dela.
13. člen
(materialni pogoji)
Visokošolski zavod v ustanavljanju izkazuje
materialne pogoje, ki ustrezajo opravljanju njegovega poslanstva ter
realizaciji vizije in ciljev, in sicer:
1.
s prostori in opremo, ki so primerni za
izvajanje načrtovanih študijskih programov in drugih, s tem povezanih dejavnosti
zavoda, ter ustrezajo predvidenemu številu vpisanih študentov;
2.
z dokazili o lastništvu ali najemu prostorov in
opreme na lokaciji, ki omogoča nemoteno izvajanje študijskih programov ter
znanstvene, raziskovalne, umetniške oziroma strokovne dejavnosti zavoda;
3.
z ustreznostjo opreme, ki jo zavod dokazuje z
njenim popisom;
4.
s primernostjo prostorov za študente s
posebnimi potrebami;
5.
z izdelano oceno finančnih sredstev, ki so potrebna
za ustanovitev in delovanje zavoda, ter z navedbo predvidenih virov
financiranja; sredstva so zagotovljena za vse študijske programe, ki jih
namerava zavod izvajati, in sicer vsaj za obdobje akreditacije, tj. sedem let;
6.
s sodobno informacijsko-komunikacijsko in drugo
učno tehnologijo ter drugo opremo, ki je potrebna za izvajanje študijskih
programov ter znanstvene, raziskovalne, umetniške oziroma strokovne dejavnosti;
kakovostna informacijsko-komunikacijska tehnologija bo stalno na voljo tudi
študentom;
7.
z visokošolsko knjižnico v okviru zavoda, ki
mora zagotavljati ustrezne knjižnične informacijske storitve, dostop do
ustreznega knjižničnega gradiva s področij študijskih programov zavoda ter
znanstvenih, raziskovalnih, umetniških in strokovnih področij; ki jih zavod
razvija; študijsko gradivo in elektronske baze podatkov morajo ustrezati
vsebini in stopnji študijskih programov, visokošolska knjižnica pa določilom
zakona o knjižničarstvu.
14. člen
(zagotavljanje kakovosti)
Visokošolski zavod v ustanavljanju ima
oblikovano strategijo za zagotavljanje kakovosti in načrt za organizacijo
sistema kakovosti, in sicer:
1.
z upoštevanjem teh meril in evropskih
standardov ter opredeljenega poslanstva in vizije;
2.
s poslovnikom kakovosti, iz katerega je
razvidno, da bo visokošolski zavod sproti spremljal ter izboljševal kakovost,
konkurenčnost in učinkovitost svoje dejavnosti, tako izobraževalnega,
znanstvenega, raziskovalnega, umetniškega kot tudi strokovnega dela;
3.
z načrtovanjem periodičnih samoevalvacij;
4.
z rednim zbiranjem in analizo podatkov o učnih
izidih študentov in celotnega izobraževanja ter drugih, z njim povezanih
dejavnosti;
5.
z ugotavljanjem pomanjkljivosti v izvajanju
dejavnosti ter odstopanj od načrtovanih aktivnosti in dosežkov;
6.
z vključevanjem vseh zaposlenih, študentov in
drugih relevantnih deležnikov v presojo kakovosti svojega delovanja.
15. člen
(akreditacija dislocirane enote
visokošolskega zavoda v Sloveniji)
Po kriterijih za prvo akreditacijo
visokošolskega zavoda se presoja izpolnjevanje pogojev tudi za dislocirano
enoto zavoda. Visokošolski zavod lahko zaprosi za akreditacijo dislocirane
enote po uspešno opravljeni zunanji evalvaciji.
Prva akreditacija študijskega programa
16. člen
(potreba po študijskem programu)
Načrtovanje in izvajanje novega študijskega
programa je utemeljeno s potrebami gospodarskega, socialnega in kulturnega
razvoja ožjega in širšega okolja.
Potreba po študijskih programih prve in
druge stopnje se presoja tudi glede zaposljivosti diplomantov in možnosti
njihovega nadaljnjega izobraževanja.
17. člen
(študijski programi prve in druge stopnje)
Kakovost študijskih programov za pridobitev
izobrazbe prve in druge stopnje, ki jih visokošolski zavod namerava izvajati,
se presoja po naslednjih kriterijih:
1.
program je v skladu z zakonom sestavljen
formalno in vsebinsko ustrezno po študijskih področjih ter znanstvenih ali
umetniških disciplinah, za katere je zavod ustanovljen;
2.
program je strokovno dosleden in konsistenten,
sodoben po vsebini in skladen z opredeljenimi cilji, pričakovanimi učnimi izidi
študentov in kompetencami diplomantov;
3.
program vsebuje splošne podatke, kot so:
-
prepoznavno in značilno ime, ki mora biti v
skladu z razvrstitvijo študijskega področja po klasifikacijah ISCED in KLASIUS
ter znanstvene discipline po klasifikaciji Frascati oziroma umetniškega
področja; v primeru interdisciplinarnih študijskih programov so področja
razvrščena po obsegu v padajočem vrstnem redu;
-
stopnja, vrsta in trajanje programa;
-
smeri oziroma moduli;
4.
temeljni cilji in učni izidi programa so v skladu
z vsebino in ravnijo študijskega programa; splošne in predmetno-specifične
kompetence morajo biti posebej opredeljene za vsak študijski program posebej;
5.
program je mednarodno primerljiv; primerjava je
narejena z najmanj tremi sorodnimi tujimi programi iz različnih držav, od tega
vsaj iz dveh držav članic Evropske unije; programi so v državi, kjer se
izvajajo, ustrezno akreditirani oziroma priznani; primerljivost se
izkazuje z učnimi izidi oziroma kompetencami, s formalno in vsebinsko sestavo
programa, trajanjem študija in možnostmi za mednarodno sodelovanje; v
primerjavi so opisane in utemeljene tudi razlike med predlaganim programom in
sorodnimi programi;
6.
visokošolski zavod mora dokazati usklajenost
študijskih programov, ki izobražujejo za regulirane poklice, z ustrezno
zakonodajo Evropske unije;
7.
visokošolski zavod dokazuje mednarodno
sodelovanje:
-
s sodelovanjem v raziskovalnih projektih
(mednarodnih programih, bilateralnih ali multilateralnih programih ter
meduniverzitetnih sporazumih ipd.) oziroma
-
s sodelovanjem v tematskih omrežjih,
intenzivnih programih in drugih projektih, ki pospešujejo vključevanje v
evropski visokošolski prostor, oziroma
-
s sodelovanjem v programih mobilnosti za
študente ter visokošolske učitelje in sodelavce (bilateralni ali multilateralni
programi ter meduniverzitetni sporazumi ipd.) oziroma
-
z vpisom tujih študentov na visokošolski zavod
ipd.;
8.
predmetnik ustreza ciljem programa in vodi k
usvojitvi opredeljenih učnih izidov in kompetenc;
9.
študijske obveznosti so ovrednotene po Merilih
za kreditno vrednotenje študijskih programov po evropskem prenosnem kreditnem
sistemu (v nadaljnjem besedilu ECTS), v programu je opredeljen delež izbirnosti
in priloženi so učni načrti;
10.
določeno je naslednje:
-
število in poimenska navedba ter vrsta in delež
učnih enot (predmetov, smeri, modulov ...),
-
razmerje predavanj, seminarjev, vaj, drugih
oblik kontaktnih ur ter individualnega dela študenta,
-
delež praktičnega usposabljanja v programu,
način izvedbe ter kreditno ovrednotenje,
-
vertikalna in horizontalna povezanost predmetov
programa,
-
kreditno ovrednotenje celotnega programa in posameznih
učnih enot, letno in celotno število ur študijskih obveznosti študenta v
programu ter letno in celotno število organiziranih skupnih oziroma kontaktnih
ur programa (predavanja, seminarji, vaje in druge oblike izvajanja) in
samostojnega dela študenta v skladu z zakonom in ECTS,
-
učni načrti po posameznih učnih enotah z
navedbo pogojev za začetek dela oziroma za opravljanje študijskih obveznosti,
opisom vsebine enote, navedbo temeljne literature in virov, opisom ciljev in
predvidenih učnih izidov, metod poučevanja in učenja ter načinov preverjanja in
ocenjevanja znanja;
11.
pogoji za vpis in merila za izbiro ob omejitvi
vpisa so v skladu z zakonom;
12.
zavod kandidatom priznava znanje,
usposobljenost ali zmožnosti, pridobljene s formalnim, neformalnim ali izkustvenim
učenjem, ki po vsebini in zahtevnosti v celoti ali deloma ustrezajo splošnim
oziroma predmetno-specifičnim kompetencam, določenim s posameznim študijskim
programom, in sicer kot opravljeno študijsko obveznost, ovrednoteno po ECTS;
13.
načini ocenjevanja so opredeljeni tako, da
omogočajo ustrezno preverjanje doseženih učnih izidov in kompetenc, študentu pa
sprotni študij in učinkovito spremljanje lastnega napredka;
14.
opredeljeni so pogoji za napredovanje po
programu;
15.
določbe o prehodih med programi so v skladu z
zakonom, merili za prehode med študijskimi programi ter statutom visokošolskega
zavoda;
16.
načini in oblike izvajanja študija so skladni z
vsebinskim področjem študijskega programa;
17.
pogoji za dokončanje študija ali posameznih
delov programa, če jih program vsebuje, so v skladu z zakonom in statutom
visokošolskega zavoda;
18.
strokovni naslov ter njegova okrajšava sta
tvorjena v skladu z zakonom, ki ureja strokovne in znanstvene naslove.
Obvezen sestavni del študijskih programov
druge stopnje so projektne naloge v delovnem okolju oziroma temeljne,
aplikativne ali razvojne raziskovalne naloge.
18. člen
(študijski programi tretje stopnje)
Doktorski študijski programi ob kvalitetnem
in znanstveno ali umetniško utemeljenem mentorstvu študentom omogočajo:
1.
poglobljeno razumevanje teoretskih in
metodoloških konceptov;
2.
usposobljenost za samostojno razvijanje novega
znanja in reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem
znanih ter odkrivanjem novih rešitev;
3.
vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter
znanstvenih, raziskovalnih oziroma umetniških projektov s širokega strokovnega
oziroma znanstvenega področja;
4.
razvijanje kritične refleksije.
Obvezen sestavni del študijskih programov
tretje stopnje so temeljne in aplikativne raziskovalne naloge.
Pri doktorskem študijskem programu se
upošteva celotno področje presojanja iz 17. člena, razen iz točk 17 (v delu, ki
se nanaša na dokončanje posameznih delov programa, če jih program vsebuje) in
18, kar je treba v programu opredeliti, če je tako določeno s statutom
visokošolskega zavoda.
Znanstveni naslov in njegova okrajšava sta
tvorjena v skladu z zakonom, ki ureja strokovne in znanstvene naslove.
19. člen
(študijski programi za izpopolnjevanje)
V študijskem programu za izpopolnjevanje se
opredelijo obvezne sestavine iz 17. člena, razen iz točk 5, 6, 7, 15, 17 in 18, ki jih je treba opredeliti, če je tako določeno s statutom visokošolskega zavoda.
20. člen
(skupni študijski programi)
Skupni študijski programi so študijski
programi za pridobitev izobrazbe, ki jih visokošolski zavod sprejme in izvaja
skupaj z enim ali več visokošolskimi zavodi iz Republike Slovenije ali tujine.
Za akreditacijo skupnega študijskega
programa se smiselno uporabljajo kriteriji za prvo akreditacijo študijskega
programa.
21. člen
(posebni kriteriji za presojo skupnih
študijskih programov)
Skupni študijski programi se presojajo še
po naslednjih kriterijih:
1.
tuji visokošolski zavod, ki bo sodeloval pri
izvajanju skupnega študijskega programa, je v državi, v kateri deluje,
akreditiran oziroma ustrezno priznan in je v svoji državi začel tudi postopek
za akreditacijo skupnega študijskega programa oziroma njegovo priznanje;
2.
sodelovanje visokošolskih zavodov pri izvajanju
skupnega študijskega programa je opredeljeno v skladu s temi merili, še zlasti
v zvezi s temeljnimi cilji programa, vpisom študentov, potekom študija, učnimi
jeziki, učnimi izidi in končanjem izobraževanja ter samoevalvacijo;
3.
deleži študijskega programa, ki jih izvajajo
visokošolski zavodi iz Republike Slovenije, so ustrezni in utemeljeni po
vsebini in izvedbi.
Izvedbo skupnega študijskega programa
opredelijo visokošolski zavodi.
II. 2 PODALJŠANJE AKREDITACIJE
22. člen
(podaljšanje akreditacije)
Postopek za podaljšanje akreditacije
visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa se začne na predlog
vlagatelja, pri čemer se ugotovitveni in dokazni postopek izvaja z zunanjo
evalvacijo in konča z odločitvijo o podaljšanju akreditacije.
23. člen
(zunanja evalvacija)
Zunanja evalvacija je postopek celostne
presoje delovanja visokošolskega zavoda zaradi izvajanja študijskih programov.
24. člen
(predmet in namen zunanje evalvacije)
Z zunanjo evalvacijo se opravi presoja po
vseh področjih, ki so predmet presoje pri prvi akreditaciji visokošolskega
zavoda oziroma študijskih programov po teh merilih.
25. člen
(področja presoje)
Področja, ki so predmet presoje kakovosti
visokošolskega zavoda, so naslednja:
1.
vpetost v okolje;
2.
delovanje visokošolskega zavoda;
3.
kadri;
4.
študenti;
5.
materialni pogoji (prostori, oprema,
knjižnično-informacijska dejavnost in financiranje);
6.
zagotavljanje kakovosti, inovativnosti in
razvojne naravnanosti.
Področja, ki so predmet presoje kakovosti
študijskega programa, so enaka področjem presoje visokošolskega zavoda iz
prvega odstavka tega člena z razliko, da se v okviru posameznega področja
presojajo zgolj določena merila. Pri presoji kakovosti organizacije in izvedbe
študijskega programa se tako poleg meril, ki so zapisana v 7. in 8. točki 26.
člena presojajo še naslednja merila:
1.
vpetost v okolje (27. člen: 4. točka);
2.
delovanje visokošolskega zavoda (28. člen:
9.–13. točka ter 16.–18. točka);
3.
kadri (29. člen: 1.–5. točka ter 8. in 9.
točka);
4.
študenti (30. člen);
5.
materialni pogoji (prostori, oprema,
knjižnično-informacijska dejavnost in financiranje) (31. člen: 2.–6. točka ter
8. in 9. točka);
6.
zagotavljanje kakovosti, inovativnosti in
razvojne naravnanosti (32. člen).
26. člen
(kriteriji presoje)
Napredek se ugotavlja po naslednjih kriterijih:
1.
nadgrajeni, formalizirani in javno dostopni
strategiji, postopkih in ukrepih;
2.
razvoju in redni uporabi formalnih orodij za
zagotavljanje sistema kakovosti, dokumentiranem spremljanju dosežkov pri
izvajanju študijskih programov, učnih izidov študentov in vrednotenju
relevantnih deležnikov;
3.
stabilni kadrovski strukturi in njenem razvoju;
4.
stalnem povezovanju in sodelovanju kadrov,
študentov in drugih deležnikov z okoljem;
5.
ustreznih in stabilnih razmerah ter virih
(vložkih), ki zagotavljajo kakovostno izvajanje študijskih programov in njihov
aktualen razvoj;
6.
stalnem zbiranju in analizi podatkov, ki so
pomembni za učinkovito upravljanje in izvajanje študijskih programov ter s tem
povezanih podpornih aktivnosti;
7.
ugotavljanju napak in pomanjkljivosti pri izvajanju
študijskih programov v procesu samoevalvacije ter njihovem odpravljanju v
procesu razvoja teh programov;
8.
organiziranju javnega dostopa do informacij o
rezultatih izvajanja študijskih programov, učnih izidov študentov ter
znanstvenih, raziskovalnih, umetniških in strokovnih dosežkov zaposlenih;
9.
redni predstavitvi in organiziranju razprave o
samoevalvacijskih poročilih in drugih dokumentiranih ugotovitvah samoevalvacije
v vseh organih upravljanja zaradi avtonomnega in odgovornega upravljanja
dejavnosti in vodenja visokošolskega zavoda, kakovostnega izvajanja študijskih
programov in njihovega razvoja.
27. člen
(vpetost v okolje)
Visokošolski zavod mora izkazati svojo
vpetost v okolje:
1.
z objavljenim poslanstvom in strategijo svojega
razvoja, kjer je opredeljena njegova vloga v gospodarskem, socialnem in
kulturnem razvoju ožjega in širšega okolja, posebej z ugotavljanjem učinkov, ki
jih ima delovanje visokošolskega zavoda na okolje ter racionalno rabo javnih
virov;
2.
s povezanostjo z razvojem ožjega in širšega
okolja ter dialogom z njima – posebej pa s svojimi diplomanti;
3.
s spremljanjem učnih izidov in pridobljenih
kompetenc, da bi omogočili študentom in diplomantom poleg zaposlovanja in
nadaljnjega izobraževanja tudi vključevanje v družbene procese in javno
življenje.
28. člen
(delovanje visokošolskega zavoda)
Visokošolski zavod deluje v skladu s svojim
poslanstvom in vizijo svojega razvoja, kar izkazuje:
1.
z jasno razvidnimi izobraževalnimi,
znanstvenimi, raziskovalnimi, umetniškimi oziroma strokovnimi cilji ter strategijo
delovanja in razvoja zavoda in študijskih programov;
2.
z načrtom in načini uresničevanja postavljenih
ciljev;
3.
z jasno notranjo organiziranostjo in preglednim
delovanjem vseh organov;
4.
z razvidno opredeljenimi pristojnostmi,
nalogami in dolžnostmi vodstva, zaposlenih in študentov v organih upravljanja;
5.
s tem, da vsi zaposleni in študenti ter organi
delujejo v skladu z relevantnimi splošnimi pravnimi akti;
6.
z delovanjem na področjih, za katera je bil
ustanovljen, kar izkazuje z:
-
znanstvenim, raziskovalnim, umetniškim oziroma
strokovnim delom v okviru programov in projektov;
-
ustrezno organizirano izvedbo teh programov in
projektov ter
-
objavami dosežkov tega dela na način, ki mu
stroka priznava znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma strokovno relevantnost;
7.
z utečenim znanstvenim, raziskovalnim,
umetniškim oziroma strokovnim sodelovanjem z drugimi visokošolskimi zavodi,
inštituti oziroma drugimi organizacijami;
8.
univerze izkazujejo znanstvene, raziskovalne,
umetniške oziroma strokovne rezultate svojega delovanja najmanj s področja treh
znanstvenih disciplin, fakultete pa s področja vsaj ene znanstvene discipline;
9.
s stalnim vključevanjem rezultatov
znanstvenega, raziskovalnega, umetniškega oziroma strokovnega dela v
izobraževanje v skladu s strategijo visokošolskega zavoda;
10.
s stalnim prenavljanjem in aktualizacijo učnih
vsebin z rezultati znanstvenega, raziskovalnega, umetniškega oziroma
strokovnega dela, ki se presoja s kriteriji kakovosti;
11.
z usklajevanjem vpisa študentov s potrebami relevantnih
okolij;
12.
s sklenjenimi dogovori z različnimi
organizacijami o praktičnem usposabljanju svojih študentov (če je to del študijskih
programov); visoke strokovne šole pa z organiziranjem praktičnega izobraževanja
in usposabljanja svojih študentov ter stalnim preverjanjem usposobljenosti in
kompetenc mentorjev na praksi;
13.
s stalnim primerjanjem načrtovanih in doseženih
učnih izidov študentov in kompetenc diplomantov ter posodabljanjem izvajanja
študijskih programov;
14.
s tem, da je zagotovljena odgovornost zavoda do
študentov pri:
-
pomoči pri organiziranem pridobivanju znanja,
spretnosti in veščin na drugih visokošolskih zavodih, vključno z interno,
nacionalno in mednarodno podprto mobilnostjo;
-
priznavanju znanj, spretnosti in veščin,
pridobljenih na drugih visokošolskih zavodih;
-
svetovalnih storitvah, povezanih z vpisom, in
drugih informacijah, povezanih s študijem, kot npr. karierni centri;
15.
z ustrezno organiziranostjo študentov in
njihovim soodločanjem v vseh organih upravljanja zavoda;
16.
z rednim spremljanjem napredovanja študentov po
študijskem programu in dolžine študija ter z oblikovanjem in izvajanjem ukrepov
v primeru prenizke prehodnosti;
17.
s seznanjenostjo o zaposlenosti svojih
diplomantov;
18.
s spremljanjem konkurenčnosti na trgu dela diplomantov
študijskih programov.
29. člen
(kadri)
Visokošolski zavod ima vzpostavljeno
kadrovsko strukturo, ki po obsegu in kakovosti ustreza znanstvenemu, raziskovalnemu,
umetniškemu oziroma strokovnemu delu, ki je povezano s študijskimi področji
oziroma študijskimi programi.
Ustreznost kadrovske strukture se izkazuje:
1.
s številom in strukturo sodelujočih v
študijskih programih, ki opravljajo znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma
strokovno delo;
2.
s kadrovskim načrtom ter dokazili o oblikah
sodelovanja vseh visokošolskih učiteljev in sodelavcev in znanstvenih delavcev
ter mednarodni mobilnosti, organizaciji in izvajanju sobotnega leta;
3.
z učinkovitimi in transparentnimi postopki za
izvolitve v naziv ter s takšno strukturo področij za izvolitve, ki zagotavlja
stabilno kadrovsko strukturo in njen razvoj;
4.
z dokazili o veljavni izvolitvi v nazive vseh
visokošolskih učiteljev in visokošolskih sodelavcev, ki izvajajo študijski
program;
5.
s strukturo in številom podpornih delavcev –
tj. strokovnih, upravnih in tehničnih sodelavcev, ki zagotavljata kakovostno
podporo za izvajanje študijskih programov;
6.
s tem, da so člani senata izbrani tako, da so
enakopravno zastopana vsa študijska področja, znanstvene discipline oziroma
umetniška področja zavoda;
7.
z upoštevanjem minimalnih standardov agencije
za izvolitve v nazive visokošolskih učiteljev, znanstvenih delavcev in
visokošolskih sodelavcev na visokošolskih zavodih v merilih za izvolitve v
nazive visokošolskih učiteljev, znanstvenih delavcev in visokošolskih
sodelavcev zavoda;
8.
z ustrezno organizirano službo za podporo
pedagoškemu procesu; zaposleni v tej službi so na zavodu v delovnem razmerju.
30. člen
(študenti)
Visokošolski zavod izkazuje usmerjenost na
študente in njihovo kakovostno izobraževanje:
1.
z usklajevanjem vpisa študentov s potrebami
relevantnih okolij;
2.
z vključevanjem študentov v znanstveno,
raziskovalno, umetniško oziroma strokovno dejavnost zavoda, in sicer tako, da
jih povezuje s programskimi in projektnimi skupinami ter vključuje v njihovo
tekoče delo;
3.
s tem, da se študentom zagotavljajo:
-
pomoč pri organiziranem pridobivanju znanja,
spretnosti in veščin na drugih visokošolskih zavodih;
-
priznavanje znanj, spretnosti in veščin,
pridobljenih na drugih visokošolskih zavodih;
-
svetovalne storitve, povezane z vpisom, in
druge informacije, povezane s študijem;
4.
z razvidno opredeljenimi pristojnostmi,
nalogami in dolžnostmi študentov v organih upravljanja;
5.
s tem, da študenti sodelujejo pri vrednotenju
in posodabljanju izvajanja študijskih programov;
6.
s tem, da študenti delujejo v skladu z
relevantnimi splošnimi pravnimi akti;
7.
z ustrezno organiziranostjo študentov, in
njihovim soodločanjem v vseh organih upravljanja zavoda ter pri izboljševanja
kakovosti visokošolskega zavoda;
8.
s spremljanjem učnih izidov in pridobljenih
kompetenc, da bi omogočili študentom in diplomantom poleg zaposlovanja in
nadaljnjega izobraževanja tudi vključevanje v družbene procese in javno
življenje;
9.
z informiranjem študentov o zaposljivosti
diplomantov.
31. člen
(materialne razmere)
Visokošolski zavod izkazuje kakovostne
materialne razmere za izvajanje vseh svojih dejavnosti, in sicer tako, da:
1.
ima primerne prostore in opremo za
uresničevanje svojega poslanstva, vizije in ciljev;
2.
ima primerne prostore in opremo za izvajanje
študijskih programov in drugih, s tem povezanih dejavnosti zavoda, kot so
znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma strokovno delo;
3.
je delovanje zavoda in izvajanje študijskih
programov podprto s sodobno informacijsko-komunikacijsko ter drugo učno
tehnologijo in drugo opremo, ki je potrebna za izvajanje študijskih programov
ter znanstvene, raziskovalne, umetniške oziroma strokovne dejavnosti;
4.
je kakovostna informacijsko-komunikacijska
tehnologija stalno na voljo tudi študentom;
5.
z visokošolsko knjižnico v okviru zavoda, ki
zagotavlja ustrezne knjižnične informacijske storitve, dostop do ustreznega
knjižničnega gradiva s področij študijskih programov zavoda ter znanstvenih,
raziskovalnih, umetniških in strokovnih področij; ki jih zavod razvija;
študijsko gradivo in elektronske baze podatkov ustrezajo vsebini in stopnji študijskih
programov, visokošolska knjižnica pa določilom zakona o knjižničarstvu;
6.
študijsko gradivo in elektronske baze podatkov
ustrezajo vsebini in stopnji študijskih programov ter da knjižnica ustreza
določilom zakona o knjižničarstvu;
7.
dokazuje ustreznost prostorov in opreme z
dokazili o lastništvu ali najemu ter s popisom opreme, ki se uporablja za
izvajanje dejavnosti visokošolskega zavoda;
8.
so prostori zavoda na taki lokaciji, kjer je
omogočeno nemoteno izvajanje študijskih programov in znanstveno, raziskovalno,
umetniško oziroma strokovno delo, ter ustrezajo številu vpisanih študentov;
9.
so prostori in oprema primerni za študente s
posebnimi potrebami;
10.
redno pripravlja načrte za zagotavljanje
finančnih, materialnih in drugih virov (vložkov), ki so potrebni za delovanje
zavoda, ter preverja njihovo izvajanje;
11.
so sredstva zagotovljena za vse študijske
programe, ki jih zavod izvaja, in vse dejavnosti zavoda, ki so s tem povezane
(znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma strokovno delo) ter druge podporne
dejavnosti.
32. člen
(zagotavljanje kakovosti)
Sistem zagotavljanja kakovosti
visokošolskega zavoda je primeren in učinkovit ter primerljiv v evropskem
visokošolskem prostoru; obsega vse procese, ki so pomembni za kakovostno
delovanje zavoda in izvajanje študijskih programov ter stalno izboljševanje
kakovosti. Dejavnost zavoda se načrtuje stalno in celovito; izvajanje načrtov
se redno spremlja, napake in pomanjkljivosti pa odpravljajo.
Zavod redno izvaja samoevalvacijo, ki
vključuje:
1.
evalvacijo poučevanja, ki jo podajo študenti in
drugi relevantni deležniki iz okolja,
2.
evalvacijo vseh dejavnosti,
3.
evalvacijo zadostnosti in raznovrstnosti virov
iz nacionalnega in mednarodnega okolja ter finančne uspešnosti,
4.
dokumentiranje razvoja visokošolskega zavoda v
povezavi z razvojem relevantnega okolja,
5.
dokumentiranje pomanjkljivosti in napak,
6.
analizo dosežkov ter
7.
oceno kakovosti vseh dejavnosti visokošolskega
zavoda in oblikovanje predlogov za izboljšave.
Dokumentirane ugotovitve o kakovosti
delovanja zavoda in njihova analiza ter predlogi ukrepov za izboljšanje so dostopni
v samoevalvacijskih poročilih in objavljeni.
Z zagotavljanjem kakovosti visokošolski
zavod usmerja in razvija kulturo kakovosti.
III. POSTOPEK
33. člen
(začetek postopka)
Postopek za pridobitev akreditacije ali
podaljšanje akreditacije, razen v primeru izredne evalvacije, se začne na
predlog vlagatelja.
Vloga za prvo oziroma podaljšano
akreditacijo je pripravljena v skladu z zakonom, ki ureja področje visokega šolstva,
in temi merili.
Vlagatelj vloži Predlog za akreditacijo na
predpisanem obrazcu in mu priloži predpisane priloge, kot določajo ta merila.
Predlog za akreditacijo je v slovenskem
jeziku. Če so priloge v tujem jeziku, lahko agencija zahteva od vlagatelja, da
predloži prevod dela ali celote. V spornih primerih pa agencija od vlagatelja
zahteva overjen prevod.
34. člen
(priloge k Predlogu za akreditacijo)
K Predlogu za akreditacijo se priložijo
naslednje priloge:
A./ Prva akreditacija visokošolskega
zavoda:
1.
poslanstvo, vizija in strategija visokošolskega
zavoda, osnutek akta o ustanovitvi oziroma akt o ustanovitvi in osnutek statuta
visokošolskega zavoda ter osnutek poslovnika kakovosti;
2.
mnenje senata univerze, če gre za ustanavljanje
oziroma preoblikovanje članice univerze;
3.
mnenje ustanovitelja, če gre za ustanavljanje
javnega visokošolskega zavoda;
4.
načrt za mednarodno sodelovanje visokošolskega
zavoda, predvsem v skupnem evropskem visokošolskem prostoru;
5.
podatki o raziskovalnih programih, projektih in
raziskovalnih skupinah;
6.
kadrovski načrt, podatki in dokazila o
visokošolskih učiteljih, znanstvenih delavcih in visokošolskih sodelavcih ter
njihove izjave o sodelovanju in soglasja delodajalcev, pri katerih je delavec
zaposlen;
7.
osnutek meril o izvolitvah v naziv;
8.
dokazila o prostorih in opremi: ustrezno
dokazilo o lastništvu oziroma najemne pogodbe, uporabna dovoljenja, izjave o
varnosti;
9.
načrt za izvedbo študijskega programa, kadar so
prostori na različnih lokacijah;
10.
dokazila o zagotovljenih finančnih sredstvih;
11.
mnenja pristojne zbornice (združenj
delodajalcev) ali drugih institucij, pristojnih za področja, s katerih so
študijski programi;
12.
dogovori s podjetji o praktičnem usposabljanju
predvidenega števila vpisanih študentov.
Dogovori s podjetji iz dvanajste točke se
priložijo za visokošolski strokovni študijski program oziroma za študijski
program, po katerem je predvideno praktično usposabljanje študentov.
B./ Prva akreditacija študijskega programa:
1.
sklep senata univerze oziroma samostojnega
visokošolskega zavoda k predlaganemu študijskemu programu;
2.
učni načrti;
3.
najmanj trije tuji priznani oziroma
akreditirani študijski programi iz različnih držav, če gre za regulirane
poklice, primerjava z določbami iz ustrezne direktive Evropske unije oziroma
dokazilo o skladnosti predvsem glede predpisanega števila ur, vsebine programa,
znanja oziroma veščin, ki se pridobijo tako s teoretičnim kot praktičnim
izobraževanjem;
4.
dokazila o visokošolskih učiteljih, znanstvenih
delavcih in visokošolskih sodelavcih: dokazila o veljavni izvolitvi v naziv za
vse nosilce predmetov (oziroma o začetem postopku za vnovično ali nadaljnjo
izvolitev) v skladu z minimalnimi standardi agencije (biografije,
bibliografije, projekti, patenti, objave, nagrade...), izjave o sodelovanju,
soglasja delodajalcev, pri katerih je delavec zaposlen;
5.
merila o izvolitvah v naziv;
6.
podatki o skupni najvišji dopustni neposredni
in dodatni tedenski pedagoški obveznosti;
7.
načrt o mednarodnem sodelovanju (na področju, s
katerega je študijski program);
8.
dokazila o vzpostavljenih razmerah za
znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma strokovno delo: bibliografski
podatki, spletni naslov, s katerega so razvidni znanstveno-raziskovalni
projekti ali programi, raziskovalne skupine ali raziskave za gospodarstvo;
9.
dokazila o prostorih in opremi ter načrt za izvedbo
študijskega programa;
10.
dogovore ali pogodbe s podjetji o praktičnem
usposabljanju predvidenega števila vpisanih študentov;
11.
poslovnik kakovosti;
12.
samoevalvacijsko poročilo zavoda, če že izvaja
druge akreditirane študijske programe.
Dogovori ali pogodbe s podjetji iz desete
alineje se priložijo za visokošolski strokovni študijski program oziroma za
študijski program, po katerem je predvideno praktično usposabljanje študentov.
C./ Akreditacija skupnega študijskega
programa:
1.
pogodba, sporazum ali druga uradno potrjena
oblika vzajemne opredelitve sodelovanja visokošolskih zavodov pri izvajanju
skupnega študijskega programa, ki jo podpišejo vsi visokošolski zavodi. Pogodba
mora vsebovati zlasti podatke o:
-
vseh sodelujočih visokošolskih zavodih z
navedbo njihovega statusa po nacionalni zakonodaji, njihove akreditacije
oziroma ustreznega drugega javnega priznanja ter kratko predstavitvijo
njihovega delovanja,
-
deležih, ki jih pri izvajanju skupnega
študijskega programa prevzemajo posamezni sodelujoči visokošolski zavodi, še
zlasti pa o deležih, ki jih prevzemajo visokošolski zavodi iz Republike
Slovenije,
-
akreditaciji delov skupnega študijskega
programa, ki jih izvajajo sodelujoči visokošolski zavodi iz tujine,
-
načelih in načinih skupnega spremljanja,
izboljševanja in zagotavljanja kakovosti,
-
pogojih za vpis študentov v skupni študijski
program,
-
uporabi učnih jezikov,
-
finančnih obveznostih pri izvajanju skupnega
študijskega programa,
-
vsebini in obliki diplome ter načinu
podeljevanja diplom,
-
vsebini in obliki priloge k diplomi ter načinu
podeljevanja priloge k diplomi,
-
drugih medsebojnih pravicah in obveznostih
sodelujočih visokošolskih zavodov pri izvajanju skupnega študijskega programa s
posebnim poudarkom na pravicah študentov;
2.
obrazec diplome in priloge k diplomi;
3.
podatke o vseh nosilcih študijskega programa,
tudi tistih delov programa, ki se izvajajo na sodelujočih oziroma tujih
visokošolskih zavodih.
D./ Podaljšanje akreditacije visokošolskega
zavoda:
1.
ustanovitveni akt in statut visokošolskega
zavoda;
2.
samoevalvacijsko poročilo visokošolskega zavoda
za študijsko leto, pred katerim se opravlja zunanja evalvacija, in analiza vseh
področij delovanja visokošolskega zavoda iz vseh let po zadnji akreditaciji z
ugotovljenimi pomanjkljivostmi in ukrepi za njihovo odpravo;
3.
poslanstvo, vizija in strategija
visokošolskega zavoda;
4.
letni program dela visokošolskega zavoda, in
sicer za zadnje koledarsko leto pred zunanjo evalvacijo in za tisto, v katerem
zunanja evalvacija poteka;
5.
finančno poročilo visokošolskega zavoda za
zadnje koledarsko leto;
6.
poslovnik kakovosti;
7.
dokazila o kakovosti visokošolskih učiteljev in
visokošolskih sodelavcev ter znanstvenih delavcev, kot jih priznava stroka;
8.
analize izsledkov študentskih anket oziroma
drugih oblik spremljanja mnenj študentov o kakovosti izvajanja študijskega
programa za zadnja tri študijska leta; če je od zadnje akreditacije poteklo
manj kot tri leta, pa za celotno obdobje po njej;
9.
analize izsledkov anket in drugih oblik
spremljanja diplomantov visokošolskega zavoda;
10.
seznam evidenc, ki jih vodi visokošolski zavod.
E./ Podaljšanje akreditacije študijskega
programa:
1.
samoevalvacijsko poročilo visokošolskega zavoda
za študijsko leto pred katerim se opravlja zunanja evalvacija in analizo vseh
področij delovanja visokošolskega zavoda vezano na študijski program iz vseh
let po zadnji akreditaciji študijskega programa z ugotovljenimi
pomanjkljivostmi in ukrepi za njihovo odpravo;
2.
dokazila o kakovosti visokošolskih učiteljev in
visokošolskih sodelavcev ter znanstvenih delavcev, kot jih priznava stroka;
3.
analize izsledkov študentskih anket oziroma
drugih oblik spremljanja mnenj študentov o kakovosti izvajanja študijskega
programa za zadnja tri študijska leta; če je od zadnje akreditacije poteklo
manj kot tri leta, pa za celotno obdobje po njej;
4.
analize izsledkov anket in drugih oblik
spremljanja diplomantov študijskega programa.
35. člen
(pristojnost)
Akreditacije in zunanje evalvacije
visokošolskih zavodov in študijskih programov izvaja agencija.
Odločitve o akreditaciji visokošolskih
zavodov in študijskih programov na prvi stopnji sprejema svet agencije.
O pritožbah odloča pritožbena komisija
agencije.
36. člen
(položaj stranke v postopku in pravica do
pregleda dokumentov)
Lastnost stranke v postopku ima vlagatelj;
druge osebe imajo položaj stranke v postopku, če jim agencija ta položaj na
podlagi izkazanega pravnega interesa prizna s posebnim sklepom.
Pritožba zoper sklep o zavrnitvi položaja
stranke v postopku ne zadrži njegove izvršitve in ne prekine postopka
akreditacije.
Pravico do pregleda dokumentov – Predloga
za akreditacijo in prilog, poročil in drugih dokumentov v posamični zadevi –
imajo vlagatelj oziroma osebe, ki jim agencija prizna položaj stranke v
postopku.
37. člen
(vloga)
Agencija začne postopek prve akreditacije
na podlagi vloženega predloga. (črtan)
Vlogo za prvo akreditacijo visokošolskega
zavoda vloži ustanovitelj.
Vlogo za prvo akreditacijo študijskega
programa vloži:
1.
univerza;
2.
samostojni visokošolski zavod.
Postopek za izvedbo zunanje evalvacije
zaradi podaljšanja akreditacije začne agencija po uradni dolžnosti s pozivom
visokošolskim zavodom. (črtan)
Izredna evalvacija se začne na enak način
kot zunanja evalvacija. (črtan)
38. člen
(popolnost vloge)
Vloga se vloži pri agenciji.
Agencija vodi obravnave predlogov po vrsti,
kot so bili vloženi.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka so
postopki za izredno evalvacijo prednostni.
Vloga je popolna, ko je ustrezno izpolnjen
predpisan obrazec Predlog za akreditacijo ter priložene in ustrezno izpolnjene
vse predpisane priloge iz 34. člena teh meril.
Če vloga ni popolna, se zahteva njena
dopolnitev.
39. člen
(imenovanje strokovnjakov)
Ko je vloga za prvo akreditacijo popolna,
svet agencije imenuje skupino strokovnjakov najkasneje v enem mesecu.
Tudi če vloga ni popolna, lahko imenuje svet
agencije skupino strokovnjakov v postopku za podaljšanje akreditacije, uvedenem
po uradni dolžnosti. (črtan)
40. člen
(skupine strokovnjakov)
V skupine strokovnjakov svet agencije
imenuje po najmanj tri člane, od tega vsaj enega tujega strokovnjaka in enega
študenta. Razen tujih strokovnjakov so člani skupine strokovnjakov vpisani v
register strokovnjakov.
Tuji strokovnjaki so evalvatorji tujih
agencij, vpisanih v register EQAR (European Quality Assurance Register for
Higher Education) ali strokovnjaki s področja presoje kakovosti v visokem
šolstvu.
Agencija organizira in sodeluje pri
izobraževanju strokovnjakov.
V sodelovanju z agencijo skupine
strokovnjakov opravijo oglede prostorov, v katerih bo visokošolski zavod
izvajal študijski program. Ogled mora biti napovedan najmanj petnajst dni
vnaprej. Vlagatelj mora skupini strokovnjakov omogočiti učinkovito delo in
predložiti vso dokumentacijo, potrebno za presojo.
Prva akreditacija visokošolskih zavodov in
študijskih programov
41. člen
(poročilo o izpolnjevanju pogojev za prvo
akreditacijo)
Skupina strokovnjakov pripravi skupno
poročilo o izpolnjevanju pogojev za prvo akreditacijo (v nadaljnjem besedilu:
poročilo) najpozneje v treh mesecih od predložitve popolnega predloga za
akreditacijo. Poročilo pripravi po področjih akreditacije in kriterijih za prvo
akreditacijo visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa na podlagi
predloženega predloga s prilogami, druge zahtevane dokumentacije in ogleda
prostorov, v katerih bo visokošolski zavod opravljal svojo dejavnost.
Ogled prostorov je obvezen, kadar gre za
akreditacijo visokošolskega zavoda. Če se akreditira študijski program, se
ogled opravi takrat, kadar je to potrebno zaradi popolne ugotovitve dejanskega
stanja (kot npr. ob spremembi študijskega področja, spremembi lokacije
izvajanja študijskega programa, izvajanju študijskega programa na dislocirani
enoti ipd.).
42. člen
(pošiljanje poročila)
Poročilo o prvi akreditaciji visokošolskega
zavoda se pošlje svetu agencije v odločitev.
Poročilo o prvi akreditaciji študijskega
programa se pošlje svetu agencije in vlagatelju v morebitne pripombe. Vlagatelj
sporoči pripombe v enem mesecu od vročitve poročila.
43. člen
(način odločanja)
Svet agencije odloča o vlogah in
imenovanjih skupin strokovnjakov na nejavnih sejah.
Svet agencije o vlogah ne odloča na
dopisnih sejah.
V primeru obravnave vlog se na sejo sveta
lahko vabijo tudi predstavniki strokovne javnosti.
O vlogah in z njimi povezanimi imenovanji
skupin strokovnjakov svet agencije odloča z večino glasov vseh (v posameznem
postopku zaradi konflikta interesov neizločenih) članov.
V primeru konflikta interesov (npr.
zaposlitev pri vlagatelju ali sodelovanje z njim) se člani sveta agencije
izločijo iz glasovanja. O izločitvi članov sveta agencije odloča predsednik
sveta agencije. V primeru izločitve predsednika sveta agencije o izločitvi
odloči namestnik predsednika sveta agencije.
Če svet agencije ni sklepčen, predsednik
sveta agencije sejo prekine ali preloži.
44. člen
(odločanje sveta agencije)
Poročilo skupine strokovnjakov je podlaga
za odločanje sveta agencije.
O akreditaciji visokošolskega zavoda svet
agencije odloči najpozneje v treh mesecih od priprave poročila.
O akreditaciji študijskega programa svet
agencije odloči najpozneje v treh mesecih po preteku roka za posredovanje
pripomb k poročilu.
Svet agencije lahko podeli akreditacijo za
sedemletno obdobje ali pa vlogo za akreditacijo zavrne.
V primeru zavrnitve vloge za akreditacijo
visokošolskega zavoda lahko vlagatelj ponovno vloži vlogo za prvo akreditacijo
tega visokošolskega zavoda po preteku dveh let od vročitve odločitve sveta agencije.
V primeru zavrnitve vloge za akreditacijo
študijskega programa lahko visokošolski zavod ponovno vloži vlogo za prvo
akreditacijo tega študijskega programa po preteku enega leta od vročitve odločitve
sveta agencije.
Podaljšanje akreditacije visokošolskih
zavodov in študijskih programov
45. člen
(podaljšanje akreditacije)
Postopek za podaljšanje akreditacije
visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa se prične z zunanjo
evalvacijo po predložitvi popolne vloge za akreditacijo in imenovanju skupine
strokovnjakov za pripravo evalvacijskega poročila.
Postopek za podaljšanje akreditacije
visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa se
konča z odločitvijo o podaljšanju akreditacije.
46. člen
(evalvacijsko poročilo)
Skupina strokovnjakov pripravi skupno
evalvacijsko poročilo najpozneje v treh mesecih od imenovanja in ga pošlje
agenciji. Evalvacijsko poročilo pripravi po področjih presoje v skladu
kriteriji za podaljšanje akreditacije visokošolskega zavoda oziroma študijskega
programa, na podlagi samoevalvacijskega poročila visokošolskega zavoda, predložene
dokumentacije in ogleda visokošolskega zavoda.
47. člen
(pripombe na evalvacijsko poročilo)
Agencija pošlje evalvacijsko poročilo
visokošolskemu zavodu. Visokošolski zavod lahko najpozneje v enem mesecu od
prejema evalvacijskega poročila sporoči svoje pripombe k poročilu.
Če visokošolski zavod sporoči pripombe k
poročilu, jih mora skupina strokovnjakov proučiti in najpozneje v enem mesecu
od njihovega prejema pripraviti končno evalvacijsko poročilo.
48. člen
(odločanje sveta agencije)
Podlaga za odločanje sveta agencije je
samoevalvacijsko poročilo visokošolskega zavoda, končno evalvacijsko poročilo
ter morebitne pripombe visokošolskega zavoda k poročilu. Poročili in morebitne
pripombe se pošljejo svetu agencije najpozneje v sedmih dneh od priprave
dokončnega evalvacijskega poročila.
O podaljšanju akreditacije svet agencije
odloči najpozneje v treh mesecih od prejema dokumentacije iz prvega odstavka
tega člena.
Svet agencije:
1.
podaljša akreditacijo visokošolskega zavoda
oziroma študijskega programa za sedem let, če je iz poročil razvidno, da zavod
upošteva kriterije teh meril, morebitne manjše pomanjkljivosti, navedene v
končnem evalvacijskem poročilu, pa bistveno ne poslabšujejo kakovosti delovanja
zavoda;
2.
podaljša akreditacijo visokošolskega zavoda
oziroma študijskega programa za krajše obdobje, največ pa za tri leta, če so
ugotovljene pomanjkljivosti v delovanju visokošolskega zavoda oziroma izvajanju
študijskega programa take, da jih je mogoče odpraviti v manj kot treh letih;
3.
ne podaljša akreditacije visokošolskega zavoda
oziroma študijskega programa, kadar gre za hujše kršitve zakonskih določb in
teh meril.
Kadar svet agencije podaljša akreditacijo
visokošolskega zavoda ali študijskega programa največ za tri leta, določi rok,
v katerem mora visokošolski zavod napake in pomanjkljivosti odpraviti, in
sicer:
1.
eno leto, če gre za odstopanja od standardov,
ki se nanašajo na pedagoško ter znanstveno in raziskovalno usposobljenost
zaposlenih;
2.
največ pol leta za druge napake in
pomanjkljivosti.
Po preteku roka za odpravo pomanjkljivosti
se opravi vnovična zunanja evalvacija, na podlagi katere svet agencije:
1.
podaljša akreditacijo visokošolskega zavoda
oziroma študijskega programa za sedem let;
2.
ne podaljša akreditacije visokošolskega zavoda
oziroma študijskega programa.
Po preteku roka za odpravo pomanjkljivosti
opravi vnovično zunanjo evalvacijo druga skupina strokovnjakov.
Če svet agencije akreditacije ne podaljša,
študijski program ni več javno veljaven.
49. člen
(izredna evalvacija)
Postopek izredne evalvacije visokošolskega
zavoda ali študijskega programa začne agencija s pozivom visokošolskemu zavodu,
da izpolni obrazec Predlog za akreditacijo in mu priloži priloge, ki se
zahtevajo pri podaljšanju akreditacije visokošolskega zavoda ali študijskega
programa.
Pobudo za začetek postopka izredne
evalvacije lahko dajo ustanovitelji, ministrstvo, pristojno za visoko šolstvo,
študenti ali drugi visokošolski deležniki, kadar ti upravičeno sumijo, da gre
za večje kršitve pri delovanju visokošolskega zavoda oziroma izvajanju
študijskega programa.
Tudi če visokošolski zavod ne predloži
dokumentacije iz prvega odstavka tega člena, svet agencije imenuje skupino
strokovnjakov.
Razen začetka postopka, se izredna
evalvacija izvede po enakem postopku kot zunanja evalvacija in konča z
odločitvijo o podaljšanju akreditacije.
50. člen
(pritožba)
Zoper sklep o odločitvi sveta agencije je
mogoče vložiti pritožbo v 30 dneh od njegove vročitve.
Pritožba se pošlje svetu agencije, o njej
pa odloča pritožbena komisija.
Pritožbena komisija odloči o pritožbi v
treh mesecih od vložitve popolne pritožbe. Če pritožbi ugodi, vrne zadevo svetu
agencije v vnovično odločanje.
Odločitev pritožbene komisije se lahko
izpodbija s tožbo v upravnem sporu.
51. člen
(ponovna vloga za prvo akreditacijo)
Če svet agencije zavrne vlogo za prvo
akreditacijo visokošolskega zavoda ali akreditacije zavodu ne podaljša, lahko
vlagatelj ponovno vloži vlogo za prvo akreditacijo tega zavoda po preteku dveh
let od vročitve odločitve sveta agencije.
Če svet agencije zavrne vlogo za prvo
akreditacijo študijskega programa ali akreditacije ne podaljša, lahko
visokošolski zavod ponovno vloži vlogo za prvo akreditacijo tega programa po
preteku enega leta od vročitve odločitve sveta
agencije.
V primerih iz prvega in drugega odstavka
tega člena se vloge obravnavajo po kriterijih za prvo akreditacijo.
V primeru zamude roka za vložitev vloge za podaljšanje
akreditacije visokošolskega zavoda iz petega odstavka 14. člena ZViS lahko
ustanovitelj ponovno vloži vlogo za prvo akreditacijo visokošolskega zavoda
šele po izbrisu iz razvida visokošolskih zavodov.
V primeru zamude roka za vložitev vloge za
podaljšanje akreditacije študijskega programa iz četrtega odstavka 32. člena
ZViS lahko visokošolski zavod ponovno vloži vlogo za prvo akreditacijo tega
študijskega programa šele po izbrisu iz razvida visokošolskih zavodov.
52. člen
(veljavnost akreditacije)
Prva in vsaka podaljšana akreditacija
visokošolskih zavodov in študijskih programov veljata največ sedem let.
Akreditacija poteče s koncem študijskega leta, v katerem se izteče obdobje
podeljene akreditacije.
Če svet agencije podaljša akreditacijo pred
potekom roka, za katerega je bila podeljena prejšnja, začne sedemletni rok
veljavnosti akreditacije teči znova od vročitve odločitve sveta agencije.
53. člen
(soglasja k preoblikovanju visokošolskih
zavodov in spremembam obveznih sestavin študijskih programov samostojnih
visokošolskih zavodov)
Soglasja k preoblikovanju visokošolskih
zavodov se izdajajo na podlagi kriterijev za podaljšanje akreditacije.
Soglasja k spremembam obveznih sestavin
študijskih programov samostojnih visokošolskih zavodov se izdajajo na podlagi
kriterijev za prvo akreditacijo.
O soglasjih k preoblikovanju visokošolskih
zavodov in spremembam obveznih sestavnih študijskih
programov samostojnih visokošolskih zavodov lahko odloča svet agencije brez
presoje skupine strokovnjakov.
54. člen
(spreminjanje študijskih programov
univerz)
Univerza obvezne sestavine študijskih
programov spreminja sama.
O spremembah obveznih sestavin študijskih
programov iz prejšnjega odstavka mora univerza v 30 dneh od njihovega sprejema
seznaniti agencijo tako, da spremembe vnese v elektronski obrazec Predlog za
akreditacijo in v prilogah priloži izpise sklepov senata, s katerimi so bile
spremembe sprejete, ter o tem pisno obvesti agencijo.
55. člen
(manjše spremembe)
K manjšim spremembam soglasje sveta
agencije ni potrebno.
O spremembah:
1.
imena visokošolskega zavoda ali naslova;
2.
imen predmetov ter
3.
uvedbi novih ali opustitvi starih izbirnih
predmetov
visokošolski zavod sproti obvešča agencijo.
Za spremembo imena visokošolskega zavoda se
ne šteje preoblikovanje v druge vrste zavod, za spremembo naslova pa ne
sprememba lokacije izvajanja študijskih programov.
O spremembi lokacije izvajanja študijskega
programa svet agencije odloča na podlagi meril za prvo akreditacijo
visokošolskega zavoda, pri čemer preveri, ali so prostori in oprema na novi
lokaciji primerni. Za ogled nove lokacije lahko imenuje skupino strokovnjakov.
Spremembe:
1.
posodabljanje vsebine učnih načrtov in seznama
študijske literature;
2.
razporeditev kontaktnih ur pri učni enoti;
3.
zamenjavo predmetov med semestri;
4.
spremembo habilitiranih nosilcev predmetov ali
5.
spremembo neobveznih sestavin študijskega programa
sprejme visokošolski zavod sam, skupine
strokovnjakov pa jih presodijo ob zunanji evalvaciji.
Priloga:
Predlog za akreditacijo
Merila za akreditacijo in zunanjo evalvacijo
visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list RS, št. 95/10)
vsebujejo naslednje prehodne in končne določbe:
»IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
55. člen
(obrazec
Predlog za akreditacijo)
Obrazec Predlog za akreditacijo je priloga
teh meril. Obrazec se odda v elektronski in tiskani obliki, ki morata biti
medsebojno skladni.
56. člen
(prehodna
določba)
Vloge, ki so bile vložene po 1. maju
2010 v skladu s pred temi merili uveljavljenimi akti, izdanimi do uveljavitve
Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS,
št. 86/09), se formalno štejejo kot skladne s temi merili, čeprav niso vložene
na s temi merili predpisan način.
Kriteriji in postopek obravnave vlog iz
prvega odstavka so naslednji.
1.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju
pogojev za ustanovitev visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s
kriteriji in postopkom za prvo akreditacijo visokošolskega zavoda.
2.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju
pogojev za preoblikovanje visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s
kriteriji za podaljšanje akreditacije in postopkom prve akreditacije
visokošolskega zavoda.
3.
Vloge za pridobitev soglasja k študijskemu
programu se obravnavajo v skladu s kriteriji in postopkom za prvo akreditacijo
študijskega programa.
4.
Vloge za pridobitev soglasja k spremembam študijskega
programa, ki se nanašajo na spremembe obveznih sestavin študijskih programov,
se obravnavajo v skladu s kriteriji za prvo akreditacijo študijskega programa.
5.
O vlogah za pridobitev soglasja k spremembam
študijskih programov, ki se nanašajo na spremembe imena visokošolskega zavoda
ali naslova, spremembe imen predmetov ter uvedbo novih ali opustitev starih
izbirnih predmetov, se svet agencije obvesti.
6.
Za vloge za pridobitev soglasja k spremembam
študijskih programov, ki se nanašajo na posodabljanje vsebine učnih načrtov in
seznama študijske literature, spremembo razporeditve kontaktnih ur pri učni
enoti, zamenjavo predmetov med semestri ali spremembo habilitiranih nosilcev
predmetov in spremembo neobveznih sestavin študijskega programa, ni potrebno
soglasje sveta agencije. Navedene spremembe sprejmejo visokošolski zavodi sami,
skupine strokovnjakov pa jih presojajo ob zunanji evalvaciji.
Vloga je popolna, če vsebuje vse po teh
merilih zahtevane podatke in dokazila. Če vloga ni popolna, se zahteva njena
dopolnitev v primernem roku.
57. člen
(veljavnost
meril)
Ta merila začnejo veljati tretji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Akt o spremembi Meril za akreditacijo in
zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list
RS, št. 17/11) spreminja 56. člen meril tako, da
se glasi:
»56. člen
(prehodna
določba)
Vloge, ki so bile vložene po 1. maju
2010 v skladu s pred temi merili uveljavljenimi akti, izdanimi do uveljavitve
Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS,
št. 86/09), se formalno štejejo kot skladne s temi merili, čeprav niso vložene
na s temi merili predpisan način.
Kriteriji in postopek obravnave vlog iz
prvega odstavka so naslednji.
1.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju
pogojev za ustanovitev visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s
kriteriji in postopkom za prvo akreditacijo visokošolskega zavoda.
2.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju
pogojev za preoblikovanje visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s
kriteriji za podaljšanje akreditacije.
3.
Vloge za pridobitev soglasja k študijskemu
programu se obravnavajo v skladu s kriteriji in postopkom za prvo akreditacijo
študijskega programa.
4.
Vloge za pridobitev soglasja k spremembam študijskega
programa, ki se nanašajo na spremembe obveznih sestavin študijskih programov,
se obravnavajo v skladu s kriteriji za prvo akreditacijo študijskega programa.
5.
O vlogah za pridobitev soglasja k spremembam
študijskih programov, ki se nanašajo na spremembe imena visokošolskega zavoda
ali naslova, spremembe imen predmetov ter uvedbo novih ali opustitev starih
izbirnih predmetov, se svet agencije obvesti.
6.
Za vloge za pridobitev soglasja k spremembam
študijskih programov, ki se nanašajo na posodabljanje vsebine učnih načrtov in
seznama študijske literature, spremembo razporeditve kontaktnih ur pri učni
enoti, zamenjavo predmetov med semestri ali spremembo habilitiranih nosilcev
predmetov in spremembo neobveznih sestavin študijskega programa, ni potrebno
soglasje sveta agencije. Navedene spremembe sprejmejo visokošolski zavodi sami,
skupine strokovnjakov pa jih presojajo ob zunanji evalvaciji.
Vloga je popolna, če vsebuje vse po teh
merilih zahtevane podatke in dokazila. Če vloga ni popolna, se zahteva njena
dopolnitev v primernem roku.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»7. člen
Ta akt začne veljati tretji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Akt o spremembi in dopolnitvi Meril za
akreditacijo in zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih
programov (Uradni list RS, št. 51/12) zaradi preštevilčenja členov
spreminja 55. člen meril tako, da se glasi:
»56. člen
(obrazec Predlog
za akreditacijo)
Obrazec Predlog za akreditacijo je priloga
teh meril. Obrazec se odda v elektronski in tiskani obliki, ki morata biti
medsebojno skladni.«;
zaradi preštevilčenja členov spreminja 56.
člen meril tako, da se glasi:
»57. člen
(prehodna določba)
Vloge, ki so bile vložene po 1. maju
2010 v skladu s pred temi merili uveljavljenimi akti, izdanimi do uveljavitve
Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS,
št. 86/09), se formalno štejejo kot skladne s temi merili, čeprav niso vložene
na s temi merili predpisan način.
Kriteriji in postopek obravnave vlog iz
prvega odstavka so naslednji.
1.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju
pogojev za ustanovitev visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s
kriteriji in postopkom za prvo akreditacijo visokošolskega zavoda.
2.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju
pogojev za preoblikovanje visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s
kriteriji za podaljšanje akreditacije.
3.
Vloge za pridobitev soglasja k študijskemu
programu se obravnavajo v skladu s kriteriji in postopkom za prvo akreditacijo
študijskega programa.
4.
Vloge za pridobitev soglasja k spremembam študijskega
programa, ki se nanašajo na spremembe obveznih sestavin študijskih programov,
se obravnavajo v skladu s kriteriji za prvo akreditacijo študijskega programa.
5.
O vlogah za pridobitev soglasja k spremembam
študijskih programov, ki se nanašajo na spremembe imena visokošolskega zavoda
ali naslova, spremembe imen predmetov ter uvedbo novih ali opustitev starih
izbirnih predmetov, se svet agencije obvesti.
6.
Za vloge za pridobitev soglasja k spremembam
študijskih programov, ki se nanašajo na posodabljanje vsebine učnih načrtov in
seznama študijske literature, spremembo razporeditve kontaktnih ur pri učni
enoti, zamenjavo predmetov med semestri ali spremembo habilitiranih nosilcev
predmetov in spremembo neobveznih sestavin študijskega programa, ni potrebno
soglasje sveta agencije. Navedene spremembe sprejmejo visokošolski zavodi sami,
skupine strokovnjakov pa jih presojajo ob zunanji evalvaciji.
Vloga je popolna, če vsebuje vse po teh
merilih zahtevane podatke in dokazila. Če vloga ni popolna, se zahteva njena
dopolnitev v primernem roku.«;
zaradi preštevilčenja členov spreminja 57.
člen meril tako, da se glasi:
»58. člen
(veljavnost
meril)
Ta merila začnejo veljati tretji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»6. člen
Ta akt začne veljati tretji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Akt o spremembi in dopolnitvi Meril za
akreditacijo in zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih
programov (Uradni list RS, št. 6/13) vsebuje naslednjo končno določbo:
»10. člen
Ta akt začne veljati tretji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Akt o spremembah in dopolnitvah Meril za
akreditacijo in zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih
programov (Uradni list RS, št. 88/13) vsebuje naslednjo končno določbo:
»6. člen
Ta akt začne veljati tretji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.