Na podlagi 48. člena in devetega odstavka 52. člena
Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št.
186/21) in po predhodnem soglasju ministra za izobraževanje, znanost in šport
št. 007-249/2022/18 z dne 15. 12. 2022 je Upravni odbor Javne agencije za
raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 34. seji dne 22. 12. 2022 sprejel
SPLOŠNI AKT
o strokovnih telesih ARRS
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina splošnega akta)
S tem splošnim aktom se urejajo:
-
vrste, način oblikovanja in naloge strokovnih teles ARRS;
-
nasprotje interesov in izjava o nepristranskosti in
-
plačilo ter administrativna in strokovna dela.
II. STROKOVNA TELESA ZNANSTVENEGA SVETA ARRS
2. člen
(namen strokovnih teles)
(1) Znanstveni svet ARRS (v nadaljnjem besedilu: ZSA) lahko
za izvajanje nalog ustanovi strokovna telesa. Strokovna telesa izvajajo naloge
neodvisno od mandata ZSA.
(2) Strokovna telesa ZSA omogočajo strokovno in neodvisno
ocenjevanje predlogov aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti in
ocenjevanje poročil o izvajanju aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti.
(3) Pomembnejši nalogi strokovnih teles, katerih izvajanje
zagotavljajo skupaj z ZSA, sta še:
-
celostna skrb za razvoj znanstvenih ved in znanstvenih področij;
-
ohranjanje posebnosti posameznih znanstvenih ved in znanstvenih
področij.
3. člen
(vrste strokovnih teles)
Strokovna telesa ZSA so:
-
stalna strokovna telesa;
-
zunanji ekspertni paneli;
-
mednarodni panel;
-
ocenjevalne skupine za evalvacijo raziskovalnih programov;
-
komisije in druga delovna telesa.
4. člen
(stalna strokovna telesa)
(1) Stalna strokovna telesa so znanstvenoraziskovalni sveti
za posamezne znanstvene vede (v nadaljnjem besedilu: ZSV), ki so:
1.
ZSV za naravoslovje;
2.
ZSV za tehniko;
3.
ZSV za medicino;
4.
ZSV za biotehniko;
5.
ZSV za družboslovje;
6.
ZSV za humanistiko;
7.
ZSV za interdisciplinarne raziskave.
(2) ZSV ima od šest do dvanajst članov, vključno s
predsednikom. ZSV se imenuje s sklepom za mandatno dobo štirih let.
5. člen
(naloge ZSV)
Naloge ZSV so:
1.
spremljanje, analiziranje in nadzorovanje izvajanja v (so)financiranje
sprejetih raziskovalnih projektov in drugih aktivnosti znanstvenoraziskovalne
dejavnosti s področja ZSV v vseh fazah njihovega poteka na podlagi vmesnih in
zaključnih poročil o delu ter poročil o porabljenih sredstvih (v nadaljnjem
besedilu: ocenjevanje poročil);
2.
dopolnjevanje zbirke podatkov o recenzentih iz tretje točke prvega
odstavka 55. člena zakona (v nadaljnjem besedilu: zbirka podatkov o
recenzentih) v skladu s prvim odstavkom 13. člena tega splošnega akta;
3.
na zaprosilo zunanjega ekspertnega panela dajanje mnenja o strokovni
oceni glede (so)financiranja mednarodne znanstvene literature oziroma dodatnih
pojasnil k predlogu prednostnega seznama prijav glede njihove strokovne ocene;
4.
pripravljanje poročil o rezultatih in učinkih raziskovalnih projektov
ter drugih aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti;
5.
pripravljanje predlogov izboljšanja splošnih aktov ARRS in metodologije,
ki ureja ocenjevanje predlogov aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti, po
končanih ocenjevalnih postopkih;
6.
dajanje pobud za razvoj znanstvenoraziskovalne dejavnosti na svojem
področju;
7.
dajanje predlogov pomembnih dosežkov slovenske znanosti s področja ZSV,
ki jih ARRS lahko uporabi za promocijo znanosti;
8.
na zaprosilo ministrstva, pristojnega za znanost, podajanje strokovne
ocene v zvezi z vlogami za izredno naturalizacijo glede raziskovalčevega
izkazovanja izjemnih mednarodno primerljivih znanstvenoraziskovalnih ali
tehnološko razvojnih rezultatov v zadnjih petih letih in strokovne ocene glede
raziskovalčevega objavljanja znanstvenoraziskovalnih del v znanstvenih oziroma
strokovnih revijah z nadpovprečnim faktorjem vpliva v skladu s sklepi ZSA;
9.
sodelovanje z Osrednjimi specializiranimi informacijskimi centri za
raziskovalno dejavnost (v nadaljnjem besedilu: OSIC) pri presoji ustreznosti
razvrstitve znanstvenih del po tipologiji COBISS;
10.
dajanje mnenj in določitev nabora (uvrstitev ali izbris) mednarodnih baz
podatkov (v nadaljnjem besedilu: MBP) (seznam BIBLIO-A), znanstvenih revij, ki
niso vključene v MBP, se pa upoštevajo pri kategorizaciji znanstvenih
publikacij (seznam BIBLIO-B), mednarodnih založb (seznam BIBLIO-C) in
repozitorijev raziskovalnih podatkov (seznam BIBLIO-D), ki se upoštevajo pri
kategorizaciji znanstvenih publikacij;
11.
izvajanje drugih nalog za zagotavljanje skladnega razvoja znanstvene
vede, ki so v pristojnosti ZSV.
6. člen
(naloge predsednika ZSV)
Delo ZSV vodi predsednik ali namestnik predsednika. Naloge
predsednika ali namestnika predsednika ZSV so:
-
sklicevanje in vodenje sestankov ZSV, na katere lahko vabi tudi vodje
raziskovalnih skupin, vodje raziskovalnih projektov ter raziskovalce;
-
usklajevanje dela ZSV v skladu s splošnimi akti ARRS;
-
strokovno usmerjanje delovanja ZSV;
-
pripravljanje poročil o delu iz pristojnosti ZSV;
-
opravljanje drugih nalog v skladu z usmeritvami ZSA.
7. člen
(zunanji ekspertni paneli)
(1) Zunanji ekspertni panel s sklepom imenuje ZSA za
ocenjevanje oziroma vodenje postopka ocenjevanja predlogov aktivnosti
znanstvenoraziskovalne dejavnosti ali za izvajanje drugih nalog iz svoje
pristojnosti ter mu določi obdobje delovanja in področje dela.
(2) Zunanji ekspertni paneli so:
1.
zunanji ekspertni panel za raziskovalne projekte;
2.
zunanji ekspertni panel za raziskovalno opremo;
3.
zunanji ekspertni panel za poljudnoznanstvene publikacije;
4.
zunanji ekspertni panel za popularizacijo znanosti;
5.
zunanji ekspertni panel za mednarodno znanstveno literaturo;
6.
zunanji ekspertni panel za OSIC;
7.
zunanji ekspertni panel za programe nacionalnih raziskav;
8.
zunanji ekspertni panel za projekte ERC perspektiva, ERC potencial in
ERC nova obzorja;
9.
zunanji ekspertni panel za projekte ERC fokus in za spodbujanje udeležbe
izjemnih mlajših raziskovalcev;
10.
zunanji ekspertni panel za bilateralno mednarodno sodelovanje;
11.
drugi zunanji ekspertni paneli, ki jih v skladu s splošnim aktom ARRS,
ki ureja postopke (so)financiranja in ocenjevanja znanstvenoraziskovalne
dejavnosti in splošnim aktom ARRS, ki ureja stabilno financiranje
znanstvenoraziskovalne dejavnosti, imenuje ZSA.
8. člen
(naloge zunanjih ekspertnih panelov)
Naloge zunanjih ekspertnih panelov so:
1.
imenovanje recenzentov za ocenjevanje predlogov aktivnosti
znanstvenoraziskovalne dejavnosti;
2.
ocenjevanje oziroma vodenje postopka ocenjevanja predlogov aktivnosti
znanstvenoraziskovalne dejavnosti;
3.
oblikovanje predloga prednostnega seznama prijav za (so)financiranje
aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki ga predloži ZSA v obravnavo,
vključno s predlogom višine finančnih sredstev, če ni s splošnimi akti ARRS
drugače določeno;
4.
podajanje predlogov za izločitev posameznih recenzentov iz zbirke
podatkov o recenzentih, ki ocenjujejo prijave, in ki ga potrdi ZSA;
5.
sodelovanje pri oblikovanju in obravnavanju gradiv iz svojih
pristojnosti;
6.
pripravljanje poročil s svojega strokovnega področja;
7.
izvajanje drugih nalog v skladu s svojim strokovnim področjem in pristojnostmi.
9. člen
(naloge predsednika zunanjega ekspertnega panela)
Zunanji ekspertni panel vodi predsednik ali namestnik
predsednika. Naloge predsednika ali namestnika predsednika zunanjega
ekspertnega panela so:
-
sklicevanje in vodenje sestankov zunanjega ekspertnega panela;
-
usklajevanje dela zunanjega ekspertnega panela v skladu s splošnimi akti
ARRS;
-
strokovno usmerjanje delovanja zunanjega ekspertnega panela;
-
pripravljanje poročil o delu iz pristojnosti zunanjega ekspertnega
panela;
-
izvajanje drugih nalog v skladu s sklepi ZSV in usmeritvami ZSA.
10. člen
(imenovanje članov ZSV in zunanjih ekspertnih panelov)
(1) Kandidate za člane ZSV za posamezno znanstveno vedo ali
znanstveno področje predlagajo raziskovalci. Poziv za posredovanje predlogov za
člane ZSV objavi ARRS na svojih spletnih straneh.
(2) Na podlagi predlogov iz prejšnjega odstavka imenuje ZSA
člane ZSV za posamezne znanstvene vede. Predsednika ZSV imenuje ZSA na predlog
Slovenske akademije znanosti in umetnosti, ki predlog poda v dveh mesecih po
pozivu iz prejšnjega odstavka, sicer ZSA sam imenuje predsednika ZSV izmed
predlaganih kandidatov. Namestnika predsednika ZSV imenuje ZSA izmed članov ZSV
na podlagi predloga ZSV.
(3) Predsednik ZSV je lahko imenovan za največ en zaporedni
mandat, namestnik predsednika in član ZSV pa je lahko imenovan za največ dva
zaporedna mandata.
(4) Predsednika, namestnika predsednika in člane zunanjih
ekspertnih panelov imenuje ZSA pred vsakokratnim začetkom izvajanja
ocenjevalnih postopkov ali drugih nalog ali ob začetku mandata.
(5) ZSA s sklepom o imenovanju predsednika, namestnika
predsednika in članov (v nadaljnjem besedilu: član) ZSV in članov zunanjih
ekspertnih panelov, določi tudi njihove naloge in trajanje mandata.
(6) Seznam članov ZSV in zunanjih ekspertnih panelov se po
imenovanju objavi na spletnih straneh ARRS.
11. člen
(kriteriji in pogoji za imenovanje članov ZSV in zunanjih
ekspertnih panelov)
(1) Kandidati za imenovanje na mesto člana ZSV in zunanjih
ekspertnih panelov morajo izkazovati znanstveno ali strokovno odličnost tako,
da izpolnjujejo pogoje za vodjo temeljnega ali aplikativnega projekta, z izjemo
predsednika, namestnika predsednika in članov zunanjega ekspertnega panela za
mednarodno znanstveno literaturo in zunanjega ekspertnega panela za OSIC.
Izkazovanje znanstvene ali strokovne odličnosti se presoja po vstopnem pogoju,
določenem v metodologiji, ki ureja ocenjevanje predlogov aktivnosti
znanstvenoraziskovalne dejavnosti.
(2) Za člana ZSV in zunanjih ekspertnih panelov ne smejo biti
imenovani rektorji, prorektorji, dekani slovenskega visokošolskega zavoda,
zakoniti zastopniki raziskovalnih organizacij, direktor ARRS ter člani
Upravnega odbora ARRS in ZSA.
(3) Sestava ZSV mora zagotoviti pokrivanje znanstvenih
področij znotraj znanstvenih ved po klasifikaciji ARRS (opredelitev področij se
ravna po mednarodni klasifikaciji Field of Science and Technology
Classification (FOS 2007)) ter institucionalno uravnoteženost in ustrezno
tematsko zastopanost. Sestava ZSV mora zagotoviti zastopanost obeh spolov, in
sicer tako, da je po vedah zagotovljena najmanj tretjinska zastopanost vsakega
spola, razen pri tehniških vedah, za katere mora biti zagotovljena najmanj
petina predstavnikov vsakega spola.
(4) Sestava zunanjih ekspertnih panelov mora zagotoviti
zastopanost obeh spolov tako, da je zagotovljena najmanj tretjinska zastopanost
vsakega spola.
(5) Sestava zunanjih ekspertnih panelov mora zagotoviti
pokrivanje vseh znanstvenih ved oziroma znanstvenih področij, iz katerih
prihaja predmet ocenjevanja, vključno z interdisciplinarnimi raziskavami. V
sestavi zunanjega ekspertnega telesa za raziskovalne projekte morata biti
najmanj dva člana za vsako znanstveno vedo.
(6) Zunanji ekspertni panel za mednarodno znanstveno
literaturo sestavljajo predsednik, namestnik predsednika in po en član za vsako
vedo, predstavnik IZUM in predstavnik Narodne in univerzitetne knjižnice.
(7) Zunanji ekspertni panel za OSIC sestavljajo predsednik,
namestnik predsednika in po en član za vsako vedo in predstavnik IZUM.
12. člen
(razrešitev članov ZSV in zunanjih ekspertnih panelov)
(1) Član ZSV in zunanjega ekspertnega panela je lahko
razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan. ZSA s sklepom razreši
člana strokovnega telesa iz prvega stavka tega odstavka, če:
-
sam zahteva razrešitev;
-
iz objektivnih razlogov (npr. bolezen, daljša odsotnost) ne more
opravljati dela;
-
pri delu ne ravna po splošnih aktih ARRS ali neutemeljeno ne izvaja
nalog, določenih s sklepom o imenovanju ali tem splošnem aktu;
-
z nevestnim ali nestrokovnim delom povzroči večjo škodo ali če zanemarja
ali malomarno izvaja svoje naloge, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše
motnje na raziskovalnem področju;
-
je imenovan za rektorja, prorektorja, dekana slovenske univerze oziroma
samostojnega visokošolskega zavoda, zakonitega zastopnika raziskovalne
organizacije, direktorja ARRS, člana Upravnega odbora ARRS ali člana ZSA.
(2) ZSA pred sprejemom sklepa o razrešitvi iz razlogov iz
tretje in četrte alineje prejšnjega odstavka seznani člana ZSV ali zunanjega
ekspertnega panela z razlogi za razrešitev in mu da možnost, da se o njih
izreče.
(3) Sklep o razrešitvi predsednika, namestnika predsednika
ali člana ZSV ali zunanjega ekspertnega panela sprejme ZSA hkrati s sklepom o
imenovanju novega predsednika, namestnika predsednika ali člana ZSV ali
zunanjega ekspertnega panela.
13. člen
(imenovanje recenzentov)
(1) ARRS nabor recenzentov za zbirko podatkov o recenzentih
pridobi preko elektronskih aplikacij, ki omogočajo izbiro recenzentov glede na
vsebino prijave, na podlagi pogodb s tujimi agencijami, na podlagi meddržavnih
dogovorov, na predlog raziskovalnih organizacij, ki jih ARRS pozove v imenu
ZSA, ter na predlog raziskovalcev. ZSV enkrat letno dopolnijo zbirko podatkov o
recenzentih s svojimi predlogi ali iz njega izločijo posamezne recenzente.
Recenzenti so praviloma uveljavljeni raziskovalci.
(2) ARRS po znanstvenih vedah vodi zbirko podatkov o
recenzentih, ki ocenjujejo predloge aktivnosti znanstveno raziskovalne
dejavnosti. ZSA potrjuje zbirko podatkov o recenzentih, praviloma vsako leto.
(3) Zunanji ekspertni panel za izdelavo ocene za posamičen
predlog aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti in sodelovanje pri
pripravi usklajene ocene v skladu s splošnim aktom, ki ureja postopke
(so)financiranja in ocenjevanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti, imenuje
recenzente.
(4) Recenzenti so lahko slovenski ali tuji državljani.
(5) Zunanji ekspertni paneli pri imenovanju recenzentov
upoštevajo možnost imenovanja tistih recenzentov, ki na podlagi svojih znanj,
izkušenj ter kompetenc lahko ocenjujejo prijave na več znanstvenih področjih
ali znanstvenih vedah.
(6) Seznam recenzentov, ki so sodelovali v zaključenih
postopkih ocenjevanja predlogov aktivnosti znanstveno raziskovalne dejavnosti,
se skupno, ne glede na razpise oziroma pozive pri katerih so sodelovali, objavi
praviloma najmanj enkrat letno na spletnih straneh ARRS. Seznam se objavi
urejen po abecednem vrstnem redu recenzentov.
14. člen
(kriteriji in pogoji za imenovanje recenzenta)
(1) Kandidat za recenzenta mora izkazovati znanstveno ali
strokovno odličnost tako, da izpolnjuje pogoje za vodjo temeljnega ali
aplikativnega projekta, določene v zakonu, ki ureja znanstvenoraziskovalno
dejavnost, splošnih aktih ARRS in kriterijih, ki urejajo ugotavljanje
izpolnjevanja izkazovanja mednarodno primerljivih raziskovalnih rezultatov z
obdobjem zajema mednarodno primerljivih raziskovalnih rezultatov za vodjo
raziskovalnega projekta in programa.
(2) Izpolnjevanje pogojev za tujega recenzenta se določi
kvalitativno in ob upoštevanju morebitnih usmeritev ZSA glede mednarodno
primerljivih podatkov, kot so: objave v uglednih mednarodnih revijah; H-indeks;
citati; ustanova, v kateri je zaposlen; ustanove, ki so ga predlagale.
(3) Za recenzenta ne sme biti imenovan rektor, prorektor ali
dekan slovenskega visokošolskega zavoda, zakoniti zastopnik raziskovalne
organizacije, direktor ARRS, član Upravnega odbora ARRS ali član ZSA.
15. člen
(zamenjava recenzenta)
Recenzent, ki ga imenuje zunanji ekspertni panel, je lahko
zamenjan, če:
-
to sam zahteva (zaradi nasprotja interesov, predmet ocenjevanja ni z
njegovega raziskovalnega področja, druge nepredvidene okoliščine);
-
pri svojem delu ne ravna po splošnih aktih ARRS ali ne izvaja prevzetih
nalog;
-
se med postopkom ocenjevanja ugotovi, da izbira recenzenta glede na predmet
ocenjevanja ni bila ustrezna.
16. člen
(mednarodni panel)
Mednarodni panel (v nadaljnjem besedilu: panel) se lahko
oblikuje pri pozivih ali razpisih za izvedbo ocenjevanja predlogov aktivnosti
znanstvenoraziskovalne dejavnosti. Sestavljajo ga člani zunanjega ekspertnega
panela in tuji recenzenti, ki jih je najmanj toliko, kolikor je članov
zunanjega ekspertnega panela. Člane panela iz zbirke seznama recenzentov, ki
jih predlaga zunanji ekspertni panel, imenuje ZSA. Na mednarodnem panelu
sodeluje kot opazovalec tudi predstavnik ustreznega ZSV, ki ga izmed sebe
določijo člani tega ZSV.
17. člen
(ocenjevalne skupine za evalvacijo raziskovalnih programov)
(1) ZSA za izvedbo evalvacije raziskovalnih programov v
okviru stabilnega financiranja znanstvenoraziskovalne dejavnosti na posameznem
področju panelov, kot so opredeljeni v Delovnem programu Evropskega
raziskovalnega sveta, ki ga sprejme Znanstveni svet Evropskega raziskovalnega
sveta in potrdi Evropska komisija, v skladu s splošnim aktom ARRS, ki ureja stabilno
financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti, imenuje ocenjevalno skupino.
(2) Ocenjevalno skupino sestavljajo recenzenti. Pri
imenovanju in razrešitvi recenzentov se smiselno upoštevajo določbe 13., 14. in
15. člena tega splošnega akta.
18. člen
(komisije in druga delovna telesa)
(1) ZSA lahko za ocenjevanje predlogov aktivnosti
znanstvenoraziskovalne dejavnosti v primerih, ko je to določeno v splošnem aktu
ARRS, ki ureja postopke (so)financiranja in ocenjevanja znanstvenoraziskovalne
dejavnosti, s sklepom imenuje komisijo za ocenjevanje prijav ter ji določi
mandat in področje dela.
(2) Komisijo za ocenjevanje prijav sestavljajo predsednik in
najmanj dva člana. Predsednik in najmanj polovica članov komisije so zaposleni
na ARRS. Seznam članov komisije za ocenjevanje se po imenovanju objavi na
spletnih straneh ARRS.
(3) V primerih iz prvega odstavka 12. člena tega splošnega
akta ZSA razreši predsednika ali člana komisije za ocenjevanje prijav in
imenuje novega na način, kot je določen v drugem in tretjem odstavku 12. člena
tega splošnega akta.
(4) ZSA lahko za obravnavo posameznih zadev iz pristojnosti
svojega delovnega področja (spremljanje stanja na posameznem področju,
oblikovanje določenega predloga, vprašanj odprte znanosti, vprašanj mlajših raziskovalcev
(do 40 let), razrešitev posameznega vprašanja idr.) s sklepom ustanovi
strokovno komisijo ali drugo delovno telo.
(5) ZSA s sklepom iz prejšnjega odstavka določi sestavo,
naloge in mandat.
III. STROKOVNA TELESA DIREKTORJA ARRS IN UPRAVNEGA ODBORA
ARRS
19. člen
(namen in način ustanovitve)
(1) Za izvedbo posameznih nalog iz svoje pristojnosti lahko
direktor ARRS in Upravni odbor ARRS s sklepom imenujeta strokovne komisije in
druga delovna telesa v skladu z aktom o ustanovitvi ARRS in Statutom ARRS.
(2) V sklepu o imenovanju iz prejšnjega odstavka se določi
sestavo, naloge in mandat.
IV. NASPROTJE INTERESOV IN IZJAVA O NEPRISTRANSKOSTI
20. člen
(nasprotje interesov)
(1) Člani strokovnega telesa ZSA so se dolžni izogibati
dejanskemu ali možnemu nasprotju interesov v skladu z zakonom, ki ureja
preprečevanje in odpravljanje nasprotja interesov, in tem splošnim aktom.
Zavezanci za nasprotje interesov so tudi recenzenti.
(2) Nasprotje interesov po tem splošnem aktu nastopi, kadar
obstajajo okoliščine, ki izvirajo iz neposrednega sorodstvenega razmerja,
zaposlitvenega razmerja ali raziskovalnega sodelovanja zavezanca za nasprotje
interesov z raziskovalcem, ki sodeluje s predmetom ocenjevanja v postopku
ocenjevanja ali če sam kot vodja aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti
sodeluje s predmetom ocenjevanja v postopku ocenjevanja, ter tudi v drugih
okoliščinah, ki vzbujajo dvom o nepristranskosti in objektivnosti.
(3) Kot neposredno sorodstveno razmerje štejejo zakonec,
partner, otroci, posvojenci, starši, posvojitelji, bratje in sestre ter osebe,
ki s predsednikom, namestnikom predsednika, članom strokovnega telesa,
recenzentom ali članom panela ali komisije za ocenjevanje prijav živijo v
skupnem gospodinjstvu ali zunajzakonski skupnosti.
(4) Kot neposredno zaposlitveno razmerje šteje članstvo iste
raziskovalne, projektne oziroma programske skupine.
(5) Kot neposredno raziskovalno sodelovanje šteje skupni
znanstveni proizvod v zadnjih treh letih, pri čemer se uredništvo ne šteje kot
nasprotje interesov.
(6) Zavezanec za nasprotje interesov je v nasprotju
interesov, če je z vodjo raziskovalne, programske ali projektne skupine v
neposrednem sorodstvenem razmerju, zaposlitvenem razmerju ali z njim
raziskovalno sodeluje ali če sam sodeluje s predmetom ocenjevanja v postopku
ocenjevanja.
(7) Član komisije za ocenjevanje prijav iz prvega odstavka
18. člena tega splošnega akta, ki je zaposlen na ARRS, je v nasprotju interesov
tudi, če je predmet ocenjevanja predlog aktivnosti znanstvenoraziskovalne
dejavnosti, ki se nanaša na raziskovalno organizacijo, v kateri je dopolnilno
zaposlen ali zanjo opravlja delo na podlagi pogodb civilnega prava.
(8) Določbe tega člena smiselno veljajo tudi za člane
strokovnih teles direktorja ARRS in Upravnega odbora ARRS.
21. člen
(razkritje nasprotja interesov)
(1) Če član ZSV, zunanjega ekspertnega panela, komisije in
drugih delovnih teles iz 18. člena tega splošnega akta ugotovi obstoj okoliščin
nasprotja interesov, mora o tem pisno obvestiti predsednika strokovnega telesa
ZSA oziroma v primeru obstoja okoliščin nasprotja interesov pri predsedniku
strokovnega telesa ZSA, le ta obvesti namestnika predsednika strokovnega telesa
ZSA.
(2) Če recenzent ugotovi obstoj okoliščin nasprotja interesov
in sam ne zahteva zamenjave, mora o tem pisno obvestiti predsednika zunanjega
ekspertnega panela.
(3) Če recenzent kot član panela oziroma ocenjevalne skupine
za izvedbo evalvacije raziskovalnih programov ugotovi obstoj okoliščin
nasprotja interesov, mora o tem pisno obvestiti predsednika ZSA.
(4) Pisno obvestilo iz prvega, drugega in tretjega odstavka
tega člena mora zavezanec za nasprotje interesov podati tudi na naslov ARRS.
(5) Pisno obvestilo mora zavezanec za nasprotje interesov
podati v treh delovnih dneh od ugotovitve obstoja okoliščin nasprotja
interesov.
(6) Strokovno telo ZSA oziroma ZSA mora v petih dneh od
prejema obvestila o izločitvi in obstoju okoliščin nasprotja interesov odločiti
ali se zavezanca za nasprotje interesov izloči iz postopka obravnave in
odločanja o zadevi, ali nadaljuje z delom. Zoper to odločitev ni pravnega
sredstva.
(7) Če ZSV ugotovi, da pri članu obstaja nasprotje interesov,
odloči, da člana ZSV, ki je v nasprotju interesov, zamenja član ZSV, čigar
raziskovalno področje je najbližje področju člana, ki je v nasprotju interesov.
Če med člani ZSV ni drugega člana za ustrezno področje, lahko ZSV pooblasti za
izvajanje naloge raziskovalca, ki ni član ZSV, vendar izpolnjuje pogoje za
člana ZSV, je strokovnjak za to področje in ni v nasprotju interesov. ZSV lahko
določi nabor raziskovalcev, ki niso člani ZSV, za celotno trajanje svojega
mandata.
(8) Določbe tega člena smiselno veljajo tudi za člane
strokovnih teles direktorja ARRS in Upravnega odbora ARRS.
22. člen
(notranji nadzor nasprotja interesov)
(1) Obstoj nasprotja interesov ARRS preverja z notranjo
revizijo tako, da ustanovi komisijo za preverjanje navzkrižja interesov (v
nadaljnjem besedilu: komisija), ki jo s pisnim sklepom imenuje direktor ARRS.
(2) Število članov komisije določi direktor ARRS. Komisijo
sestavljajo predsednik in najmanj dva člana. Predsednik in najmanj polovica
članov komisije so zaposleni na ARRS. Na sejah komisije se piše zapisnik.
(3) Komisija se sestaja po potrebi glede na prijave
(notranje, zunanje, anonimne, itd.), oziroma če se zazna sum o nasprotju
interesov. V primerih, ki jih obravnava, komisija prouči morebiten obstoj
nasprotja interesov in določi posledice za kršitve določb tega splošnega akta.
23. člen
(izjava o ravnanju z dokumenti in nepristranskosti)
(1) Predsednik, namestnik predsednika in člani strokovnih
teles ZSA ter recenzenti podpišejo izjavo o ravnanju z dokumenti in izjavo o
nepristranskosti (v nadaljnjem besedilu: izjava), ki je za člane strokovnih
teles ZSA v Prilogi 1 kot sestavnem delu tega splošnega akta. Za recenzente,
člane panela-recenzente in člane ocenjevalne skupine za evalvacijo
raziskovalnih programov se izjava ustrezno vsebinsko prilagodi.
(2) Recenzent podpiše izjavo ob vsakem razpisu ali pozivu,
katerega predloge aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti ocenjuje oziroma
ob vsaki evalvaciji raziskovalnih programov.
VI. PLAČILO TER ADMINISTRATIVNA IN STROKOVNA DELA
24. člen
(plačilo)
(1) Za izvedbo s tem splošnim aktom določenih nalog so člani
ZSV ter zunanjih ekspertnih panelov in drugih panelov, zunanji člani komisije
za ocenjevanje prijav in drugih delovnih teles iz 18. člena tega splošnega akta
in recenzenti upravičeni do ustreznega plačila v obliki sejnin, plačila potnih
stroškov ter plačila po pogodbah o delu oziroma avtorskih pogodbah.
(2) Višina plačil iz prejšnjega odstavka se določi na podlagi
splošnega akta ARRS, ki ga sprejme direktor ARRS, in ki ureja plačila za
strokovno delo recenzentov in članov strokovnih teles ARRS. Sklep o plačilu
sprejme direktor ARRS.
25. člen
(administrativna in strokovna dela)
Administrativna in strokovna dela za potrebe strokovnih teles
ZSA, direktorja ARRS, Upravnega odbora ARRS in recenzentov zagotavlja ARRS.
VII. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
26. člen
(uporaba seznama recenzentov)
Do vzpostavitve zbirke podatkov o recenzentih iz prvega
odstavka 13. člena tega splošnega akta se namesto nje uporablja seznam
recenzentov iz tretjega odstavka 225. člena Pravilnika o postopkih
(so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja raziskovalne
dejavnosti (Uradni list RS, št. 52/16, 79/17, 65/19, 78/20, 145/20 in 186/21 –
ZZrID).
27. člen
(veljavnost splošnega akta)
Ta splošni akt začne veljati naslednji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-13/2022-1
Ljubljana, dne 22. decembra 2022
EVA 2022-3330-0103
Dr. Igor Emri
predsednik
Upravnega odbora ARRS
Priloga
1: Izjava o ravnanju z dokumenti in izjava o nepristranskosti