Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Akta o načrtu
za izredne razmere pri oskrbi z zemeljskim plinom obsega:
-
Akt o načrtu za izredne razmere pri oskrbi z zemeljskim plinom (Uradni
list RS, št. 43/14 z dne 13. 6. 2014),
-
Akt o spremembi Akta o načrtu za izredne razmere pri oskrbi z zemeljskim
plinom (Uradni list RS, št. 2/15 z dne 9. 1. 2015),
-
Akt o spremembah in dopolnitvah Akta o načrtu za izredne razmere pri
oskrbi z zemeljskim plinom (Uradni list RS, št. 41/18 z dne 15. 6. 2018).
AKT
o načrtu za izredne razmere pri
oskrbi z zemeljskim plinom
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
1. člen
(vsebina)
(1) S tem aktom se določajo ukrepi za
odpravo ali zmanjšanje učinka motenj v oskrbi z zemeljskim plinom (v nadaljnjem
besedilu: plin) v Republiki Sloveniji za izvajanje 4. in 10. člena Uredbe (EU)
št. 994/2010 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. oktobra 2010 o ukrepih
za zagotavljanje zanesljivosti oskrbe s plinom in o razveljavitvi Direktive
Sveta 2004/67/ES (UL L št. 295 z dne 12. 11. 2010, str. 1; v nadaljnjem
besedilu: Uredba (EU) št. 994/2010).
(2) S tem aktom se določa tudi vrstni
red zmanjšanja ali prekinitve odjema plina posameznim vrstam odjemalcev glede
na njihova trošila.
(3) Sestavni del tega akta je Priloga
1, ki podaja shematski prikaz informacijskih tokov na posamezni stopnji krize.
2. člen
(pomen izrazov)
V tem aktu uporabljeni izrazi imajo naslednji
pomen:
-
industrijski odjemalci: so odjemalci, ki plin uporabljajo v industrijske
namene, plinske elektrarne in izvajalci dejavnosti proizvodnje toplote;
-
operater distribucijskega sistema: pomeni pravno ali fizično osebo, ki
izvaja dejavnost distribucije plina in je odgovorna za obratovanje, vzdrževanje
in razvoj distribucijskega sistema na določenem območju, za medsebojne povezave
z drugimi sistemi, kadar je ustrezno, in za zagotavljanje dolgoročne
zmogljivosti za zadovoljitev razumnih potreb po distribuciji plina;
-
operater prenosnega sistema: pomeni pravno ali fizično osebo, ki
opravlja dejavnost prenosa plina in je odgovorna za obratovanje, vzdrževanje in
razvoj prenosnega sistema na določenem območju, za medsebojne povezave z
drugimi sistemi, kadar je ustrezno, in za zagotavljanje dolgoročne zmogljivosti
za zadovoljitev razumnih potreb po transportu plina;
-
operater sistema: je operater prenosnega sistema plina ali operater
distribucijskega sistema plina;
-
podjetje plinskega gospodarstva: pomeni pravno ali fizično osebo, ki
opravlja vsaj eno od naslednjih dejavnosti: pridobivanje, prenos, distribucija,
dobava, nakup ali skladiščenje plina, vključno z UZP, ki je odgovorna za
komercialne, tehnične ali vzdrževalne naloge, povezane s temi dejavnostmi,
vendar ne vključuje končnih odjemalcev;
-
pristojni organ: je Agencija za energijo;
-
zaščiteni odjemalci: so poleg gospodinjskih odjemalcev, ki so
priključeni na distribucijski sistem, tudi osnovne socialne službe, ki so
priključene na distribucijski ali prenosni sistem, kot so določene v drugem
odstavku 168. člena Energetskega zakona.
3. člen
(vloge in odgovornosti na stopnji
zgodnjega opozarjanja)
(1) Operater prenosnega sistema
oziroma dobavitelj plina o nastopu okoliščin iz točke (a) tretjega odstavka 10.
člena Uredbe (EU) št. 994/2010 nemudoma obvesti pristojni organ. Obvestilo mora
biti poslano po elektronski pošti na naslov odgovorne osebe za zanesljivo
oskrbo pristojnega organa. Navedeni osebi se ob posredovanju elektronskega
sporočila pošlje tudi SMS sporočilo o posredovani elektronski pošti. Kontaktni
podatki odgovorne osebe pristojnega organa se objavijo na spletnih straneh
pristojnega organa.
(2) Pristojni organ na podlagi
prejetega elektronskega sporočila oceni, ali je treba razglasiti stopnjo
zgodnjega opozarjanja. V ta namen se lahko posvetuje s krizno skupino iz 10.
člena tega akta.
(3) Če pristojni organ meni, da niso
izpolnjeni pogoji za razglasitev stopnje zgodnjega opozarjanja, o tem nemudoma
obvesti subjekt iz prvega odstavka tega člena.
(4) Pristojni organ razglasi stopnjo
zgodnjega opozarjanja z objavo na svoji spletni strani in o tem po elektronski
pošti nemudoma obvesti krizno skupino. Članom krizne skupine pristojni organ ob
posredovanju elektronskega sporočila pošlje tudi SMS sporočilo o posredovani
elektronski pošti. Operater prenosnega sistema o razglasitvi stopnje zgodnjega
opozarjanja nemudoma obvesti zadevna podjetja plinskega gospodarstva in zadevne
industrijske odjemalce.
(5) Če pristojni organ meni, da so
izpolnjeni pogoji za razglasitev višje stopnje krize, jo razglasi v skladu s
tem aktom.
(6) O razglasitvi stopnje zgodnjega
opozarjanja pristojni organ nemudoma obvesti Evropsko komisijo.
(7) Za namene reševanja nastale
situacije in odprave vzrokov oziroma odprave ali zmanjšanja učinkov motenj v
oskrbi s plinom, zaradi katerih je bila razglašena stopnja zgodnjega
opozarjanja, lahko pristojni organ od podjetij plinskega gospodarstva in
odjemalcev zahteva posredovanje vseh potrebnih informacij. Zahtevane
informacije morajo biti posredovane nemudoma in v obliki, kot jo zahteva
pristojni organ.
(8) Pristojni organ oziroma krizna
skupina določi in izvede aktivnosti, s katerimi skuša odpraviti vzroke oziroma
zmanjšati učinke motenj v oskrbi s plinom, zaradi katerih je bila razglašena
stopnja zgodnjega opozarjanja. Pri tem uporablja postopke in ukrepe iz
4. člena tega akta ali druge potrebne ukrepe in aktivnosti. Pristojni
organ oziroma krizna skupina na stopnji zgodnjega opozarjanja ne uporablja
aktivnosti ali ukrepov, ki bi preprečevali delovanje trga z zemeljskim plinom.
(9) Po prenehanju okoliščin iz točke
(a) tretjega odstavka 10. člena Uredbe (EU) št. 994/2010 pristojni organ razglasi
konec stopnje zgodnjega opozarjanja in o tem obvesti krizno skupino in Evropsko
komisijo. Pri tem uporabi enake načine obveščanja kot pri razglasitvi stopnje
zgodnjega opozarjanja. Operater prenosnega sistema o razglasitvi konca stopnje
zgodnjega opozarjanja obvesti zadevna podjetja plinskega gospodarstva in
zadevne industrijske odjemalce.
(10) Če na podlagi izvedenih
aktivnosti stopnje zgodnjega opozarjanja ni mogoče odpraviti in nastopijo
okoliščine iz točke (b) tretjega odstavka 10. člena Uredbe (EU) št. 994/2010,
pristojni organ razglasi stopnjo pripravljenosti v skladu s 5. členom tega
akta.
4. člen
(postopki in ukrepi na stopnji zgodnjega
opozarjanja)
Možni postopki in ukrepi za odpravo vzrokov
oziroma odprave ali zmanjšanja učinkov motenj v oskrbi s plinom, zaradi katerih
je bila razglašena stopnja zgodnjega opozarjanja, so predvsem:
-
pristojni organ izda obvestilo, da obstaja verjetnost potrebe po dobavi
količin z namenom zagotavljanja izpolnjevanja standarda oskrbe skladno z aktom,
ki ureja preventivni načrt ukrepov pri oskrbi z zemeljskim plinom, ki ga izda
pristojni organ;
-
dobavitelji v Republiko Slovenijo preverijo dejansko razpoložljivost
količin plina, namenjenih za zagotavljanje izpolnjevanja standarda oskrbe,
skladno z aktom, ki ureja preventivni načrt ukrepov pri oskrbi z zemeljskim
plinom;
-
dobavitelji odjemalce, s katerimi imajo sklenjene pogodbe o prekinljivi
dobavi plina, obvestijo, da obstaja verjetnost prekinitve dobave;
-
dobavitelji obvestijo industrijske odjemalce, ki imajo možnost preklopa
na nadomestne energente, da obstaja verjetnost potrebe po preklopu na uporabo
nadomestnih energentov;
-
dobavitelji pozovejo industrijske odjemalce k bolj racionalni rabi
plina.
5. člen
(vloge in odgovornosti na stopnji
pripravljenosti)
(1) Operater prenosnega sistema
oziroma dobavitelj plina o nastopu okoliščin iz točke (b) tretjega odstavka 10.
člena Uredbe (EU) št. 994/2010 nemudoma obvesti pristojni organ. Obvestilo mora
biti poslano po elektronski pošti na naslov odgovorne osebe za zanesljivo
oskrbo pristojnega organa. Navedeni osebi se ob posredovanju elektronskega
sporočila pošlje tudi SMS sporočilo o posredovani elektronski pošti. Kontaktni
podatki odgovorne osebe pristojnega organa se objavijo na spletnih straneh
pristojnega organa.
(2) Pristojni organ na podlagi
prejetega sporočila oceni, ali je treba razglasiti stopnjo pripravljenosti. V
ta namen se lahko posvetuje s krizno skupino.
(3) Če pristojni organ meni, da niso
izpolnjeni pogoji za razglasitev stopnje pripravljenosti, o tem nemudoma
obvesti subjekt iz prvega odstavka tega člena. Če pristojni organ meni, da so
izpolnjeni pogoji za razglasitev drugačne stopnje krize, jo razglasi v skladu s
tem aktom. Če pristojni organ meni, da niso podani razlogi za razglasitev nižje
stopnje krize, o tem obvesti operaterja prenosnega sistema oziroma dobavitelja.
(4) Pristojni organ razglasi stopnjo
pripravljenosti z objavo na svoji spletni strani in o tem po elektronski pošti
nemudoma obvesti krizno skupino. Članom krizne skupine pristojni organ ob
posredovanju elektronskega sporočila pošlje tudi SMS sporočilo o posredovani
elektronski pošti. Operater prenosnega sistema o razglasitvi stopnje
pripravljenosti nemudoma obvesti zadevna podjetja plinskega gospodarstva in
zadevne industrijske odjemalce.
(5) O razglasitvi stopnje
pripravljenosti pristojni organ nemudoma obvesti Evropsko komisijo.
(6) Za namene reševanja nastale
situacije in odprave vzrokov oziroma odprave ali zmanjšanja učinkov motenj v
oskrbi s plinom, zaradi katerih je bila razglašena stopnja pripravljenosti,
lahko pristojni organ od podjetij plinskega gospodarstva in odjemalcev zahteva
posredovanje vseh potrebnih informacij. Zahtevane informacije morajo biti posredovane
nemudoma in v obliki, kot jo zahteva pristojni organ.
(7) Pristojni organ oziroma krizna
skupina določi in izvede aktivnosti, s katerimi skuša odpraviti vzroke oziroma
zmanjšati učinke motenj v oskrbi s plinom, zaradi katerih je bila razglašena
stopnja pripravljenosti. Pri tem uporablja postopke in ukrepe iz 6. člena
tega akta ali druge potrebne ukrepe in aktivnosti. Pristojni organ oziroma
krizna skupina na stopnji pripravljenosti ne uporablja aktivnosti ali ukrepov,
ki bi preprečevali delovanje trga z zemeljskim plinom.
(8) Po prenehanju okoliščin iz točke
(b) tretjega odstavka 10. člena Uredbe (EU) št. 994/2010 pristojni organ
razglasi konec stopnje pripravljenosti in o tem obvesti krizno skupino in
Evropsko komisijo. Pri tem uporabi enake načine obveščanja kot pri razglasitvi
stopnje pripravljenosti. Operater prenosnega sistema o razglasitvi konca
stopnje pripravljenosti obvesti zadevna podjetja plinskega gospodarstva in zadevne
industrijske odjemalce.
(9) Če na podlagi izvedenih aktivnosti
stopnje pripravljenosti ni mogoče odpraviti in nastopijo okoliščine iz točke
(c) tretjega odstavka 10. člena Uredbe (EU) št. 994/2010, pristojni organ
razglasi stopnjo izrednih razmer v skladu s 7. členom tega akta.
6. člen
(postopki in ukrepi na stopnji
pripravljenosti)
Možni postopki in ukrepi za odpravo vzrokov
oziroma odprave ali zmanjšanja učinkov motenj v oskrbi s plinom, zaradi katerih
je bila razglašena stopnja pripravljenosti, so poleg postopkov in ukrepov iz 4.
člena tega akta predvsem naslednji:
-
dobavitelji v skladu s potrebami nastale situacije zagotovijo količine
plina za izpolnitev standarda oskrbe skladno z aktom, ki ureja preventivni
načrt ukrepov pri oskrbi z zemeljskim plinom;
-
dobavitelji, ki imajo sklenjene pogodbe o prekinljivi dobavi plina, v
skladu s potrebami nastale situacije prekinejo dobavo plina odjemalcem v skladu
s sklenjenimi prekinljivimi pogodbami;
-
dobavitelji v skladu s potrebami nastale situacije pozovejo industrijske
odjemalce k prostovoljnemu zmanjšanju odjema plina na minimum;
-
dobavitelji v skladu s potrebami nastale situacije pozovejo industrijske
odjemalce, ki imajo možnost preklopa na nadomestne energente, da prostovoljno
preklopijo na uporabo nadomestnih energentov.
7. člen
(vloge in odgovornosti na stopnji izrednih
razmer)
(1) Operater prenosnega sistema
oziroma dobavitelj plina o nastopu okoliščin iz točke (c) tretjega odstavka 10.
člena Uredbe (EU) št. 994/2010 nemudoma obvesti pristojni organ. Obvestilo mora
biti poslano po elektronski pošti na naslov odgovorne osebe za zanesljivo
oskrbo pristojnega organa. Navedeni osebi se ob posredovanju elektronskega
sporočila pošlje tudi SMS sporočilo o posredovani elektronski pošti. Kontaktni
podatki odgovorne osebe pristojnega organa se objavijo na spletnih straneh
pristojnega organa.
(2) Pristojni organ na podlagi
prejetega sporočila oceni, ali je treba razglasiti stopnjo izrednih razmer. V
ta namen se posvetuje s krizno skupino.
(3) Če pristojni organ meni, da niso
izpolnjeni pogoji za razglasitev stopnje izrednih razmer, o tem nemudoma
obvesti subjekt iz prvega odstavka tega člena. Če pristojni organ meni, da so
izpolnjeni pogoji za razglasitev nižje stopnje krize, jo razglasi v skladu s
tem aktom. Če pristojni organ meni, da niso podani razlogi za razglasitev nižje
stopnje krize, o tem obvesti operaterja prenosnega sistema oziroma dobavitelja.
(4) Pristojni organ razglasi stopnjo
izrednih razmer z objavo na svoji spletni strani in v sredstvih javnega
obveščanja. Operater prenosnega sistema o razglasitvi stopnje izrednih razmer
nemudoma obvesti zadevna podjetja plinskega gospodarstva in zadevne
industrijske odjemalce.
(5) O razglasitvi stopnje izrednih
razmer pristojni organ nemudoma obvesti Evropsko komisijo.
(6) Kadar je treba za pomoč zaprositi
Evropsko unijo in države članice, pristojni organ nemudoma obvesti Center za
spremljanje in obveščanje na področju civilne zaščite v okviru Evropske
komisije.
(7) Za namene reševanja nastale
situacije in odprave vzrokov oziroma odprave ali zmanjšanja učinkov motenj v
oskrbi s plinom, zaradi katerih je bila razglašena stopnja izrednih razmer,
lahko pristojni organ od podjetij plinskega gospodarstva in odjemalcev zahteva
posredovanje vseh potrebnih informacij. Zahtevane informacije morajo biti posredovane
nemudoma in v obliki, kot jo zahteva pristojni organ.
(8) Pristojni organ oziroma krizna
skupina z določitvijo in izvedbo potrebnih aktivnosti skuša odpraviti vzroke
oziroma odpraviti ali zmanjšati učinke motenj v oskrbi s plinom, zaradi katerih
je bila razglašena stopnja izrednih razmer.
(9) Po prenehanju okoliščin iz točke
(c) tretjega odstavka 10. člena Uredbe (EU) št. 994/2010 pristojni organ razglasi
konec stopnje izrednih razmer z objavo na svoji spletni strani in v sredstvih
javnega obveščanja ter o tem obvesti Evropsko komisijo in krizno skupino.
Operater prenosnega sistema o razglasitvi konca stopnje izrednih razmer obvesti
zadevna podjetja plinskega gospodarstva in zadevne industrijske odjemalce.
8. člen
(postopki in ukrepi na stopnji izrednih
razmer)
(1) Če s postopki in ukrepi iz 4. in
6. člena tega akta ni mogoče zagotoviti zanesljive oskrbe zaščitenih
odjemalcev, operaterji sistema sprejmejo načrt nujnih ukrepov, ki mora
vsebovati okoliščine za uporabo nujnih ukrepov ter način, čas in obseg njihove
izvedbe, biti pa mora usklajen tudi s tem aktom.
(2) Možni ukrepi so:
-
dobavitelj, ki uvaža plin, ki je namenjen oskrbi zaščitenih odjemalcev,
v skladu z aktom, ki ureja preventivni načrt ukrepov pri oskrbi z zemeljskim
plinom, prične z zagotavljanjem dobave tudi skozi zahodno vstopno točko v
Republiko Slovenijo;
-
preklop na nadomestne energente pri vseh industrijskih odjemalcih, ki
imajo vzpostavljene tehnične možnosti uporabe nadomestnih energentov;
-
industrijske odjemalce se pozove k zmanjšanju ali prekinitvi odjema
plina;
-
v skladu s potrebami nastale situacije se zahteva proizvodnja elektrike
iz virov, ki niso plinski;
-
v skladu s potrebami nastale situacije se predpiše dinamika praznjenja
skladišča.
(3) Načrt nujnih ukrepov morajo
operaterji sistema objaviti na svoji spletni strani in ga poslati pristojnemu
organu.
(4) Operater sistema mora o vsakem
primeru izvedbe nujnih ukrepov iz tega člena nemudoma v elektronski obliki in
pisno obvestiti pristojni organ.
(5) O sprejetih ukrepih za odpravo
razglašene stopnje izrednih razmer pristojni organ nemudoma obvesti Evropsko
komisijo.
9. člen
(zmanjšanje ali prekinitev odjema)
(1) Če s postopki in ukrepi iz
prejšnjega člena tega akta ni mogoče zagotoviti zanesljive oskrbe zaščitenih
odjemalcev, operaterji sistema zmanjšajo ali prekinejo odjem plina na odjemnih
mestih posameznih vrst odjemalcev oziroma njihovih trošil po naslednjem vrstnem
redu:
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, ki uporabljajo plin kot
energetski vir za proizvodnjo pare ali tople vode v ogrevalne namene, kjer je
na razpolago nadomestno gorivo;
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, ki uporabljajo plin za
proizvodnjo električne energije, kjer je na razpolago nadomestno gorivo;
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, ki uporabljajo plin za
proizvodnjo tehnološke pare, ki omogoča zanesljivejšo in čistejšo proizvodnjo;
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, pri katerih uporaba
plina v tehnoloških postopkih omogoča večji energijski izkoristek, ne vpliva pa
bistveno na kakovost proizvoda;
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, pri katerih uporaba plina
v tehnoloških postopkih neposredno vpliva na kakovost proizvoda (neposreden
prenos toplote plamena na predmet proizvodnje, redukcija in prehod na
nadomestno gorivo pa povzročijo spremembo kakovosti proizvoda ali proizvodnje);
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, ki uporabljajo plin kot
surovino in pri katerih izpad dobave plina povzroči ustavitev proizvodnje;
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, ki uporabljajo plin za
proizvodnjo električne energije in pri katerih izpad dobave plina povzroči
ustavitev proizvodnje električne energije;
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, pri katerih iz
tehnoloških razlogov ni mogoče uporabljati nadomestnega goriva in bi ustavitev
dobave povzročila večjo škodo;
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev in odjemalcev, ki
porabljajo plin kot energetski vir za proizvodnjo pare ali tople vode v
ogrevalne namene, kadar ni na razpolago nadomestnega goriva;
-
trošila odjemalcev razen zaščitenih odjemalcev, ki porabljajo plin kot
energetski vir za proizvodnjo pare ali tople vode v ogrevalne namene, kadar ni
na razpolago nadomestnega goriva;
-
trošila operaterjev sistema, ki uporabljajo plin za delovanje tehnološke
opreme, s katero se izvaja prenos in distribucija plina za potrebe zaščitenih
odjemalcev;
-
trošila zaščitenih odjemalcev razen gospodinjskih odjemalcev;
-
trošila gospodinjskih odjemalcev.
(2) Operater sistema oceni potrebni
obseg zmanjšanja odjema in o tem v elektronski in pisni obliki nemudoma obvesti
pristojni organ. Če na podlagi ocene operaterja sistema zadostuje zmanjšanje
odjema posamezne skupine trošil iz prejšnjega odstavka, operater sistema
ustrezno zmanjša predajo plina oziroma pozove k ustreznemu zmanjšanju odjema
odjemalce vseh trošil posamezne skupine trošil. Če tako zmanjšanje odjema ne
zadostuje, operater sistema v celoti prekine odjem plina celotni skupini
trošil. Če tudi takšen ukrep ne zadostuje, operater sistema nadaljuje postopek
prekinitve odjema za naslednjo skupino trošil. O izvajanju ukrepov iz tega
odstavka operater sistema sproti v pisni in elektronski obliki obvešča
pristojni organ. Na podlagi obvestil operaterja sistema lahko pristojni organ
sprejme dodatne ukrepe.
(3) Operater sistema izvaja ukrepe iz
tega člena tako dolgo, dokler obstajajo okoliščine, zaradi katerih je operater
sistema moral začeti izvajati ukrepe. Ko se razmere izboljšajo, operater
sistema, po predhodnem posvetovanju s pristojnim organom, postopoma, glede na
razmere, preneha z izvajanjem posameznega ukrepa v obratnem vrstnem redu kot
jih je sprejemal, in o tem sproti obvešča pristojni organ.
10. člen
(krizna skupina)
(1) Krizna skupina se skliče z namenom
posvetovanja o možnostih za odpravo ali zmanjšanje učinkov motenj v oskrbi s
plinom, ugotavljanja vzrokov za nastop posamezne stopnje krize, iskanja rešitev
za odpravo njenih vzrokov ter hitrejše in učinkovitejše komunikacije med
akterji, vključenimi v reševanje krize.
(2) Krizno skupino sestavljajo
predstavniki pristojnega organa, ministrstva, pristojnega za energijo,
operaterja prenosnega sistema in dobaviteljev v Republiko Slovenijo. Vodja
krizne skupine je predstavnik pristojnega organa. Namestnik vodje krizne
skupine je predstavnik operaterja prenosnega sistema. Pristojni organ lahko po
potrebi k sodelovanju v krizno skupino povabi tudi druge subjekte.
(3) Za člane krizne skupine pristojni
organ, ministrstvo, pristojno za energijo, operater prenosnega sistema in dobavitelji
v Republiko Slovenijo imenujejo odgovorno osebo in njenega namestnika.
Pristojnemu organu sporočijo elektronske naslove in mobilne telefonske številke
navedenih oseb. Vsako spremembo kontaktnih podatkov je treba nemudoma sporočiti
pristojnemu organu.
(4) Krizno skupino skliče pristojni
organ s sredstvi elektronske komunikacije. V ta namen se članom pošlje elektronsko
sporočilo in SMS sporočilo. Člani krizne skupine so se dolžni odzvati v roku
dveh ur od poslanega SMS sporočila. Če se člani krizne skupine v navedenem roku
ne odzovejo, prične krizna skupina z izvajanjem svojih aktivnosti v trenutni
sestavi.
(5) Komunikacija med člani krizne
skupine praviloma poteka prek elektronske pošte in z uporabo
telekomunikacijskih sredstev, po potrebi lahko pristojni organ skliče sestanek.
(6) Podrobnejša pravila o delovanju
krizne skupine se določijo s Poslovnikom o delovanju krizne skupine. Člani
krizne skupine zagotavljajo zaupnost informacij, s katerimi se seznanijo pri
delovanju krizne skupine.
11. člen
(izvajanje aktivnosti za odpravo kriznega
stanja)
(1) Podjetja plinskega gospodarstva in
odjemalci so dolžni izvajati v tem aktu predvidene aktivnosti in ravnati v skladu
z naloženimi ukrepi pristojnega organa oziroma sprejetim načrtom iz prvega
odstavka 8. člena tega akta.
(2) Ukrepi se morajo izvajati
nediskriminatorno in pregledno in smejo odjemalce prizadeti le v najmanjši
možni meri, ki je potrebna za zagotovitev zanesljive oskrbe zaščitenih
odjemalcev.
(3) Podjetja plinskega gospodarstva so
dolžna pristojnemu organu v elektronski obliki sproti poročati o izvajanju
sprejetih ukrepov.
(4) Pristojni organ koordinira
izvajanje aktivnosti in sprejetih ukrepov in s pomočjo prejetih poročil iz
prejšnjega odstavka in dodatno pridobljenih informacij ugotavlja spreminjanje
razmer v zvezi z razglašeno stopnjo krize in ocenjuje učinkovitost sprejetih in
izvedenih ukrepov. Na podlagi ocene učinkovitosti se pristojni organ lahko
odloči za spremembo načina odpravljanja kriznega stanja.
12. člen
(poročanje na stopnji pripravljenosti in
izrednih razmer)
Na stopnji pripravljenosti in izrednih
razmer zadevna podjetja plinskega gospodarstva pristojnemu organu dnevno v
elektronski obliki zagotavljajo zlasti naslednje informacije:
-
dnevne napovedi povpraševanja in ponudbe plina za naslednje tri dni;
-
dnevni pretok plina na vseh čezmejnih vstopnih in izstopnih točkah;
-
obdobje, izraženo v dnevih, ko se predvideva, da je mogoče zagotoviti
oskrbo s plinom zaščitenim odjemalcem;
-
razpoložljive skladiščne količine plina.
13. člen
(poročanje po razglasitvi konca stopnje
izrednih razmer)
(1) Zadevna podjetja plinskega
gospodarstva so dolžna v roku enega tedna po razglasitvi konca stopnje izrednih
razmer pristojnemu organu posredovati vsaj naslednje podatke:
-
oceno zmanjšanja prihodka;
-
oceno zmanjšanja prenesenih oziroma dobavljenih količin plina;
-
oceno števila prizadetih odjemalcev in njihovo razdelitev glede na vrsto
odjema;
-
geografsko lego prizadetega območja.
(2) Prizadeti industrijski odjemalci
so dolžni v roku enega tedna po razglasitvi konca stopnje izrednih razmer
pristojnemu organu posredovati vsaj naslednje podatke:
-
oceno zmanjšanja oziroma izpada proizvodnje kot posledice izrednih
razmer;
-
oceno povečanja stroškov proizvodnje zaradi uporabe nadomestnega
energenta.
14. člen
(sodelovanje z drugimi državami članicami
na vsaki stopnji krize)
(1) Pristojni organ o razglašeni
stopnji krize obvesti pristojne organe držav članic Evropske unije, s katerimi
ima Republika Slovenija neposredno čezmejno povezavo.
(2) V primeru, da pristojni organ
ugotovi, da je za odpravo kriznega stanja potrebno meddržavno sodelovanje, se o
tem obvesti pristojno ministrstvo Republike Slovenije.
(3) Pristojno ministrstvo o svojih
aktivnostih obvešča pristojni organ.
14.a člen
(objava)
Pristojni organ na svoji spletni strani
objavi, s katerimi pristojnimi organi sosednjih držav članic EU sodeluje na
področju zanesljive oskrbe z zemeljskim plinom.
Priloga
1: Shematski prikaz informacijskih tokov na posamezni stopnji krize
Akt o načrtu za izredne razmere pri oskrbi z
zemeljskim plinom (Uradni list RS, št. 43/14) vsebuje naslednjo končno določbo:
»15. člen
(končna
določba)
Ta akt začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Akt o spremembi Akta o načrtu za izredne razmere
pri oskrbi z zemeljskim plinom (Uradni list RS, št. 2/15) vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
2. člen
Ta akt začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Akt o spremembah in dopolnitvah Akta o načrtu
za izredne razmere pri oskrbi z zemeljskim plinom (Uradni list RS, št. 41/18) vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
4. člen
Ta akt začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.