Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Meril za
akreditacijo in zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih
programov obsega:
-
Merila za akreditacijo in zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in
študijskih programov (Uradni list RS, št. 95/10 z dne 29. 11. 2010),
-
Akt o spremembi Meril za akreditacijo in zunanjo evalvacijo
visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list RS, št. 17/11 z dne
11. 3. 2011).
MERILA
za akreditacijo in zunanjo evalvacijo
visokošolskih zavodov in študijskih programov
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(namen)
Ta merila določajo postopke in minimalne
kriterije, po katerih se presoja izpolnjevanje pogojev za akreditacijo visokošolskih
zavodov in študijskih programov. V merilih so upoštevani dogovorjeni standardi
in smernice za zagotavljanje kakovosti, ki veljajo v evropskem visokošolskem
prostoru.
Po teh merilih se presoja tudi
izpolnjevanje minimalnih pogojev za izdajo soglasja k preoblikovanju
visokošolskih zavodov in spremembam študijskih programov.
2. člen
(podlaga)
Nacionalna agencija Republike Slovenije za
kakovost v visokem šolstvu (v nadaljnjem besedilu: agencija) uporablja ta
merila za opravljanje svojih nalog v skladu z:
-
zakonom, ki ureja področje visokega šolstva,
-
standardi in smernicami za zagotavljanje kakovosti v evropskem
visokošolskem prostoru – Standards and Guidelines for Quality Assurance in the
European Higher Education Area (Helsinki: European Association for Quality
Assurance in Higher Education, 2005; v nadaljnjem besedilu: evropski
standardi),
-
zakonom o splošnem upravnem postopku,
-
zakonom, ki ureja strokovne in znanstvene naslove,
ter z:
-
merili za kreditno vrednotenje študijskih programov po evropskem
prenosnem kreditnem sistemu,
-
merili za prehode med študijskimi programi,
-
minimalnimi standardi za izvolitve v nazive visokošolskih učiteljev,
znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev na visokošolskih zavodih,
-
merili za uvrstitev v register strokovnjakov.
3. člen
(izrazi)
Za izraze, ki v nadaljevanju niso posebej
opredeljeni, veljajo opredelitve iz Zakona o visokem šolstvu in evropskih
priporočil.
V teh merilih uporabljeni izrazi pomenijo:
sistem zagotavljanja kakovosti: vsi procesi, ki so pomembni za kakovostno delovanje
visokošolskega zavoda in kakovostno izvajanje študijskih programov;
kultura kakovosti: pozitiven odnos zaposlenih, študentov in drugih sodelujočih
z visokošolskim zavodom do stalnega izboljševanja izvajanja dejavnosti ter
vgraditev tega v identiteto in strategijo delovanja visokošolskega zavoda;
merila: predpis
za presojanje področij kakovosti;
kriteriji:
osnova za vrednotenje, primerjanje in presojanje področij kakovosti ter
merjenje razmerij med njimi;
deležniki:
vsi deležniki, ki delujejo v visokem šolstvu oziroma so z njim povezani:
študenti, visokošolski učitelji in sodelavci, raziskovalci, delodajalci;
stranka v postopku: stranka v postopku je vlagatelj; druge osebe pa imajo položaj
stranke v postopku, če jim agencija ta položaj na podlagi izkazanega pravnega
interesa prizna s posebnim sklepom;
vlagatelj:
univerza ali samostojni visokošolski zavod, ki vloži predlog za akreditacijo
visokošolskega zavoda ali študijskega programa; predlog za prvo akreditacijo
visokošolskega zavoda pa vloži ustanovitelj;
interdisciplinarni študijski programi: so programi z različnih znanstvenih disciplin istega
visokošolskega zavoda;
presoja:
zajema akreditacijo in zunanjo evalvacijo; s presojo se ovrednoti, ali so
izpolnjeni kriteriji za prvo in vsako nadaljnjo akreditacijo;
področja presoje: zajemajo ključne dejavnosti visokošolskega zavoda z vidika
organizacije in izvajanja študijskih programov; področja se presojajo z vidika
vložkov, procesov in dosežkov;
akreditacija: ugotavljanje izpolnjevanja z zakonom določenih pogojev in presoja
izpolnjevanja meril agencije za opravljanje visokošolske dejavnosti ter
kakovosti visokošolskih zavodov in izvajanja študijskih programov; akreditacija
je prva in podaljšana (največ na vsakih sedem let) in se nanaša na visokošolski
zavod oziroma študijski program;
prva akreditacija visokošolskega zavoda: ugotavljanje izpolnjevanja z zakonom določenih pogojev in presoja
izpolnjevanja kriterijev za ustanovitev visokošolskega zavoda; akreditacija je
predpogoj za vpis v razvid visokošolskih zavodov;
prva akreditacija študijskega programa: ugotavljanje izpolnjevanja z zakonom določenih pogojev in presoja
izpolnjevanja kriterijev glede ustreznosti študijskega programa; s podelitvijo
akreditacije postane študijski program javno veljaven;
podaljšanje akreditacije visokošolskega
zavoda: s podaljšanjem akreditacije po
uspešno opravljeni zunanji evalvaciji lahko visokošolski zavod obnovi svoj vpis
v razvid visokošolskih zavodov;
podaljšanje akreditacije študijskega
programa: s podaljšanjem akreditacije se po
uspešno opravljeni zunanji evalvaciji podaljša javna veljavnost študijskega
programa;
skupina strokovnjakov: so izvedenci, ki jih imenuje svet agencije in ki sodelujejo pri
ugotavljanju in dokazovanju izpolnjevanja pogojev za prvo oziroma podaljšano
akreditacijo visokošolskega zavoda ali študijskega programa ter v postopkih
zunanje evalvacije;
evalvacija:
sklop vseh aktivnosti, s katerimi se spremlja izvajanje načrtov o delovanju
visokošolskega zavoda ter vključenost zavoda v razvoj okolja in vrednotenje
dosežkov; evalvacija je samoevalvacija ali zunanja evalvacija;
samoevalvacija: opravlja jo visokošolski zavod sam z namenom evalvacije dosežkov
(pregleda, analiz) ter priprave in izvedbe ukrepov za nadaljnji razvoj svojih
dejavnosti;
samoevalvacijsko poročilo: poročilo visokošolskega zavoda o opravljeni samoevalvaciji, v
katerem so dokumentirane in analizirane ugotovitve o dosežkih in
pomanjkljivostih izvajanja dejavnosti zavoda ter predlogi za odpravo napak
oziroma izboljšave;
zunanja evalvacija: postopek presoje dosežkov delovanja visokošolskega zavoda po
področjih, ki jih določajo ta merila; vključuje primerjavo z akreditiranimi
pogoji za njegovo ustanovitev in študijskimi programi; eden ključnih elementov
za izvedbo zunanje evalvacije je samoevalvacijsko poročilo kot dokazilo o
izvedenih samoevalvacijah;
poslovnik kakovosti: predpis, s katerim visokošolski zavod določi postopke
samoevalvacije, pristojnosti, način dela ter ukrepe za spremljanje in
izboljševanje kakovosti svojega dela;
učni izidi:
znanje, spretnosti in veščine, ki naj bi jih študent poznal, obvladal oziroma
razumel in jih bil sposoben uporabljati po zaključku študija; učni izidi se
lahko nanašajo na posamezno učno enoto – predmet oziroma modul – ali pa celotno
študijsko obdobje;
kompetence:
dinamična kombinacija znanja, razumevanja, spretnosti in veščin; cilj
študijskih programov je razvijanje kompetenc, ki se oblikujejo v različnih
učnih enotah študijskega programa in se presojajo na različnih stopnjah
študija;
dislocirana enota: izvedba celotnega študijskega programa na drugi lokaciji.
4. člen
(standardi agencije)
Pri akreditaciji visokošolskih zavodov in
študijskih programov agencija:
-
samostojno in neodvisno sprejema odločitve;
-
javno objavlja merila za akreditacijo, oblikovana ob sodelovanju vseh
deležnikov, ter druga merila in predpise agencije;
-
dosledno uporablja merila ter upošteva odločitve, nastale na njihovi
podlagi;
-
zagotavlja objektivno presojo vseh visokošolskih zavodov in študijskih
programov;
-
upošteva predpisano obliko presoje z ogledom visokošolskega zavoda,
poročilom skupine strokovnjakov ter odločitvijo sveta agencije;
-
letno načrtuje zunanje evalvacije;
-
predpisuje sestavo poročil skupin strokovnjakov, iz katerih so razvidne
prednosti in pomanjkljivosti presojanega visokošolskega zavoda, predvsem pa
priporočila in ukrepi za odpravo morebitnih pomanjkljivosti;
-
sodeluje z visokošolskimi zavodi in jim svetuje pri samoevalvaciji;
-
upošteva samoevalvacijska poročila visokošolskih zavodov kot podlago za
zunanjo evalvacijo zaradi podaljšanja akreditacije;
-
stalno sodeluje s tujimi agencijami za kakovost in njihovimi
strokovnjaki ter spremlja evropske smernice in standarde na tem področju;
-
javno objavlja svoje odločitve, letna poročila in analize ter
-
vodi javno dostopne evidence akreditiranih visokošolskih zavodov in
študijskih programov.
Agencija izvaja svojo redno letno
samoevalvacijo ter načrtuje in organizira periodično zunanjo evalvacijo.
5. člen
(splošne usmeritve akreditacije)
Kadar svet agencije akreditira visokošolski
zavod ali študijskih program, upošteva naslednje splošne usmeritve, ki jih
presoja v skladu s poslanstvom visokošolskih zavodov:
-
načrtovanje študijskih programov glede na sodobno stanje znanosti in
umetnosti ter spremembe in razvoj v ožjem in širšem okolju (gospodarstvo,
negospodarstvo);
-
raziskovalno in strokovno usmerjenost študijskih programov, ki bo
omogočala povezanost teh z aktivnim in visoko kakovostnim znanstvenim,
raziskovalnim in umetniškim okoljem ter študentom omogočala pridobitev
ustreznih kompetenc ter možnost za vključevanje v raziskovalne in strokovne projekte;
-
usmerjenost visokošolskega izobraževanja v akademsko okolje in s tem
povezano visoko kakovost študijskih programov ter stalno skrb visokošolskih
zavodov za zagotavljanje kakovosti, s posebnim poudarkom na kakovostnih učnih
izidih in dosežkih ter strukturi in organizaciji študijskih programov.
Pri presoji razmer na visokošolskih zavodih
bodo deležni posebne pozornosti viri, ki so potrebni za doseganje naslednjih
ciljev izobraževanja:
-
priprava študentov na življenje aktivnih državljanov v demokratični
družbi, prihodnjo kariero in omogočanje njihovega osebnega razvoja ter
-
ustvarjanje in vzdrževanje obsežnih in vrhunskih podlag znanja ob
spodbujanju raziskovanja in inovativnosti.
6. člen
(vrste akreditacij)
Akreditacije v visokem šolstvu so:
-
prva akreditacija visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa,
-
podaljšana akreditacija visokošolskega zavoda oziroma študijskega
programa.
Prva in vsaka podaljšana akreditacija
veljata največ sedem let.
7. člen
(zunanja evalvacija)
Pogoj za podaljšanje akreditacije je zunanja
evalvacija visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa, ki se opravi
pred iztekom veljavne akreditacije.
Zunanja evalvacija se lahko izvede tudi kot
izredna evalvacija in se lahko opravi kadar koli v času veljavnosti
akreditacije. Če se uspešno opravi izredna evalvacija, začne rok veljavnosti
akreditacije teči znova.
II. 1 PRVA AKREDITACIJA
8. člen
(področja presoje)
Področja, ki so predmet presoje kakovosti
visokošolskega zavoda, so naslednja:
1.
vpetost v okolje,
2.
delovanje visokošolskega zavoda,
3.
kadri,
4.
študenti,
5.
materialni pogoji (prostori, oprema, knjižnično-informacijska dejavnost
in financiranje),
6.
zagotavljanje kakovosti, inovativnosti in razvojne naravnanosti.
Študijski programi se presojajo še po:
1.
potrebi po študijskem programu,
2.
organizaciji in izvedbi izobraževanja.
Prva akreditacija visokošolskega zavoda
9. člen
(vpetost v okolje)
Vpetost visokošolskega zavoda v
ustanavljanju v ožje in širše okolje se presoja po naslednjih kriterijih:
1.
opredeljena je vloga v gospodarskem, socialnem in kulturnem razvoju
ožjega in širšega okolja, posebej s predvidevanjem učinkov, ki jih bo imelo
delovanje visokošolskega zavoda na okolje, ter z racionalno rabo javnih virov;
2.
izkazan je dialog z gospodarstvom in negospodarstvom zaradi ugotavljanja
razvojnih tendenc in potreb po kadrih;
3.
načrtovana je takšna kakovost učnih izidov in kompetenc, da bodo
diplomanti zaposljivi oziroma se bodo lahko naprej izobraževali.
10. člen
(delovanje visokošolskega zavoda)
Pogoji za ustanovitev visokošolskega zavoda
se presojajo po kriterijih, ki so v skladu z:
1.
opredeljenim poslanstvom in vizijo, iz katerih so jasno razvidni
izobraževalni, znanstveni, raziskovalni, umetniški oziroma strokovni cilji, ter
opredeljenimi cilji za doseganje kakovosti;
2.
strategijo, ki vsebuje načrt in načine za uresničevanje oblikovanih
ciljev;
3.
načrtom notranje organiziranosti zavoda, iz katerega je razvidno, da je
ta pregledna; pristojnosti, naloge in dolžnosti vodstva ter vseh zaposlenih in
študentov morajo biti jasno opredeljene, vključno z njihovo vlogo in
odgovornostjo;
4.
opredelitvijo študijskih področij in njihovo povezanostjo z znanstvenimi
disciplinami oziroma umetniškimi področji, za katera se zavod ustanavlja
oziroma s katerih so študijski programi:
-
študijska področja so opredeljena po klasifikacijah ISCED in KLASIUS,
-
znanstvene discipline so opredeljene po klasifikaciji Frascati;
5.
izkazovanjem znanstvenega, raziskovalnega, umetniškega oziroma
strokovnega delovanja vlagatelja na področju znanstvenih disciplin, iz katerih
bo zavod organiziral in izvajal izobraževalno in raziskovalno delo, ter z
aktivnimi znanstvenimi, raziskovalnimi, umetniškimi oziroma strokovnimi programi
in projekti;
6.
opredelitvijo deleža učnih vsebin, ki so neposredno utemeljene na
doseženem in aktualnem znanstvenem, raziskovalnem oziroma umetniškem delu
nosilcev predmetov;
7.
izkazovanjem vzpostavljenega znanstvenega, raziskovalnega, umetniškega
oziroma strokovnega sodelovanja vlagatelja z drugimi visokošolskimi zavodi,
inštituti oziroma drugimi organizacijami;
8.
izkazanim povezovanjem študijskih programov z znanstvenim,
raziskovalnim, umetniškim oziroma strokovnim delom nosilcev predmetov z
opredeljenim načinom in oblikami povezanosti;
9.
zagotavljanjem takšnih kadrov, ki bodo omogočali kakovostno izvedbo
načrtovanih dejavnosti in kakovostno izvajanje študijskih programov;
10. sklenjenimi
dogovori vlagatelja s podjetji in drugimi organizacijami o praktičnem
usposabljanju predvidenega števila vpisanih študentov, kjer je to sestavni del
študijskega programa; visoke strokovne šole v ustanavljanju pa tudi po
izdelanem načrtu za praktično izobraževanje in usposabljanje študentov
(strokovna praksa).
11. člen
(kadri)
Visokošolski zavod v ustanavljanju načrtuje
ustrezno kadrovsko strukturo za znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma
strokovno dejavnost na študijskem področju, s katerega so predlagani študijski
programi. Število in struktura kadrov zavoda ustreza naslednjim akademskim
standardom, in sicer:
1.
število in struktura sodelujočih v načrtovanih študijskih programih, ki
opravljajo znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma strokovno delo, dokazuje
zavod v ustanavljanju s kadrovskim načrtom in dokazili o oblikah sodelovanja
visokošolskih učiteljev in sodelavcev ter znanstvenih delavcev;
2.
vsi visokošolski učitelji in sodelavci, ki sodelujejo pri izvajanju
študijskih programov, dokazujejo veljavno izvolitev v naziv ali pa dokazujejo,
da so v postopku za izvolitev v naziv;
3.
v osnutku meril za izvolitve v nazive visokošolskih učiteljev,
znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev zavod upošteva minimalne
standarde agencije za izvolitve v nazive visokošolskih učiteljev, znanstvenih
delavcev in visokošolskih sodelavcev na visokošolskih zavodih;
4.
število visokošolskih učiteljev, če tako določa statut, pa tudi
znanstvenih delavcev, zadostuje za oblikovanje senata visokošolskega zavoda;
5.
člani senata bodo izbrani tako, da bodo enakopravno zastopana vsa
študijska področja, znanstvene discipline oziroma umetniška področja
visokošolskega zavoda;
6.
struktura in število podpornih delavcev – tj. strokovnih, upravnih in
tehničnih sodelavcev – bosta zagotavljali kakovostno podporo za izvajanje
študijskih programov;
7.
oseba, ki bo odgovorna za študentske zadeve, bo na zavodu v delovnem
razmerju.
12. člen
(študenti)
Študenti so v središču organizacije in
izvajanja izobraževanja, zato visokošolski zavod v ustanavljanju načrtuje:
1.
vpis študentov glede na potrebe relevantnih okolij;
2.
ugotavljanje zaposlitvenih možnosti za diplomante na osnovi strokovnih
analiz;
3.
zagotavljanje svetovalnih storitev, povezanih z vpisom in informacijami
o študiju;
4.
neposredno vključevanje študentov v znanstveno, raziskovalno, umetniško
oziroma strokovno delo;
5.
zagotavljanje praktičnega usposabljanja predvidenega števila vpisanih
študentov, kjer je to sestavni del študijskega programa; visoke strokovne šole
v ustanavljanju pa imajo tudi izdelan načrt za praktično izobraževanje in usposabljanje
študentov (strokovna praksa);
6.
omogočanje ustreznega organiziranja študentov in zagotavljanje njihovega
sodelovanja v organih upravljanja;
7.
redno zbiranje in analizo podatkov o učnih izidih študentov in celotnega
izobraževanja ter drugih, s tem povezanih dejavnosti;
8.
vključevanje študentov v presojo kakovosti svojega delovanja poleg vseh
zaposlenih in drugih relevantnih deležnikov.
9.
redno seznanjanje študentov z ukrepi za izboljševanje kakovosti
njihovega dela.
13. člen
(materialni pogoji)
Visokošolski zavod v ustanavljanju izkazuje
materialne pogoje, ki ustrezajo opravljanju njegovega poslanstva ter
realizaciji vizije in ciljev, in sicer:
1.
s prostori in opremo, ki so primerni za izvajanje načrtovanih študijskih
programov in drugih, s tem povezanih dejavnosti zavoda, ter ustrezajo
predvidenemu številu vpisanih študentov;
2.
z dokazili o lastništvu ali najemu prostorov in opreme na lokaciji, ki
omogoča nemoteno izvajanje študijskih programov ter znanstvene, raziskovalne,
umetniške oziroma strokovne dejavnosti zavoda;
3.
z ustreznostjo opreme, ki jo zavod dokazuje z njenim popisom;
4.
s primernostjo prostorov za študente s posebnimi potrebami;
5.
z izdelano oceno finančnih sredstev, ki so potrebna za ustanovitev in
delovanje zavoda, ter z navedbo predvidenih virov financiranja; sredstva so
zagotovljena za vse študijske programe, ki jih namerava zavod izvajati, in
sicer vsaj za obdobje akreditacije, tj. sedem let;
6.
s sodobno informacijsko-komunikacijsko in drugo učno tehnologijo ter
drugo opremo, ki je potrebna za izvajanje študijskih programov ter znanstvene,
raziskovalne, umetniške oziroma strokovne dejavnosti; kakovostna
informacijsko-komunikacijska tehnologija bo stalno na voljo tudi študentom;
7.
z visokošolsko knjižnico v okviru zavoda, ki mora zagotavljati ustrezne
knjižnične informacijske storitve, dostop do ustreznega knjižničnega gradiva s
področij študijskih programov zavoda ter znanstvenih, raziskovalnih, umetniških
in strokovnih področij; ki jih zavod razvija; študijsko gradivo in elektronske
baze podatkov morajo ustrezati vsebini in stopnji študijskih programov,
visokošolska knjižnica pa določilom zakona o knjižničarstvu.
14. člen
(zagotavljanje kakovosti)
Visokošolski zavod v ustanavljanju ima
oblikovano strategijo za zagotavljanje kakovosti in načrt za organizacijo
sistema kakovosti, in sicer:
1.
z upoštevanjem teh meril in evropskih standardov ter opredeljenega
poslanstva in vizije;
2.
s poslovnikom kakovosti, iz katerega je razvidno, da bo visokošolski
zavod sproti spremljal ter izboljševal kakovost, konkurenčnost in učinkovitost
svoje dejavnosti, tako izobraževalnega, znanstvenega, raziskovalnega, umetniškega
kot tudi strokovnega dela;
3.
z načrtovanjem periodičnih samoevalvacij;
4.
z rednim zbiranjem in analizo podatkov o učnih izidih študentov in
celotnega izobraževanja ter drugih, z njim povezanih dejavnosti;
5.
z ugotavljanjem pomanjkljivosti v izvajanju dejavnosti ter odstopanj od
načrtovanih aktivnosti in dosežkov;
6.
z vključevanjem vseh zaposlenih, študentov in drugih relevantnih
deležnikov v presojo kakovosti svojega delovanja.
15. člen
(akreditacija dislocirane enote
visokošolskega zavoda v Sloveniji)
Po kriterijih za prvo akreditacijo
visokošolskega zavoda se presoja izpolnjevanje pogojev tudi za dislocirano
enoto zavoda. Visokošolski zavod lahko zaprosi za akreditacijo dislocirane
enote po uspešno opravljeni zunanji evalvaciji.
Prva akreditacija študijskega
programa
16. člen
(potreba po študijskem programu)
Načrtovanje in izvajanje novega študijskega
programa je utemeljeno s potrebami gospodarskega, socialnega in kulturnega
razvoja ožjega in širšega okolja.
Potreba po študijskih programih prve in
druge stopnje se presoja tudi glede zaposljivosti diplomantov in možnosti
njihovega nadaljnjega izobraževanja.
17. člen
(študijski programi prve in druge stopnje)
Kakovost študijskih programov za pridobitev
izobrazbe prve in druge stopnje, ki jih visokošolski zavod namerava izvajati,
se presoja po naslednjih kriterijih:
1.
program je v skladu z zakonom sestavljen formalno in vsebinsko ustrezno
po študijskih področjih ter znanstvenih ali umetniških disciplinah, za katere
je zavod ustanovljen;
2.
program je strokovno dosleden in konsistenten, sodoben po vsebini in
skladen z opredeljenimi cilji, pričakovanimi učnimi izidi študentov in
kompetencami diplomantov;
3.
program vsebuje splošne podatke, kot so:
-
prepoznavno in značilno ime, ki mora biti v skladu z razvrstitvijo
študijskega področja po klasifikacijah ISCED in KLASIUS ter znanstvene
discipline po klasifikaciji Frascati oziroma umetniškega področja; v primeru
interdisciplinarnih študijskih programov so področja razvrščena po obsegu v
padajočem vrstnem redu;
-
stopnja, vrsta in trajanje programa;
-
smeri oziroma moduli;
4.
temeljni cilji in učni izidi programa so v skladu z vsebino in ravnijo
študijskega programa; splošne in predmetno-specifične kompetence morajo biti
posebej opredeljene za vsak študijski program posebej;
5.
program je mednarodno primerljiv; primerjava je narejena z najmanj tremi
sorodnimi tujimi programi iz različnih držav, od tega vsaj iz dveh držav članic
Evropske unije; programi so v državi, kjer se izvajajo, ustrezno akreditirani
oziroma priznani; primerljivost se izkazuje z učnimi izidi oziroma
kompetencami, s formalno in vsebinsko sestavo programa, trajanjem študija in
možnostmi za mednarodno sodelovanje; v primerjavi so opisane in utemeljene tudi
razlike med predlaganim programom in sorodnimi programi;
6.
visokošolski zavod mora dokazati usklajenost študijskih programov, ki
izobražujejo za regulirane poklice, z ustrezno zakonodajo Evropske unije;
7.
visokošolski zavod dokazuje mednarodno sodelovanje:
-
s sodelovanjem v raziskovalnih projektih (mednarodnih programih,
bilateralnih ali multilateralnih programih ter meduniverzitetnih sporazumih
ipd.) oziroma
-
s sodelovanjem v tematskih omrežjih, intenzivnih programih in drugih
projektih, ki pospešujejo vključevanje v evropski visokošolski prostor, oziroma
-
s sodelovanjem v programih mobilnosti za študente ter visokošolske
učitelje in sodelavce (bilateralni ali multilateralni programi ter
meduniverzitetni sporazumi ipd.) oziroma
-
z vpisom tujih študentov na visokošolski zavod ipd.;
8.
predmetnik ustreza ciljem programa in vodi k usvojitvi opredeljenih
učnih izidov in kompetenc;
9.
študijske obveznosti so ovrednotene po Merilih za kreditno vrednotenje
študijskih programov po evropskem prenosnem kreditnem sistemu (v nadaljnjem
besedilu ECTS), v programu je opredeljen delež izbirnosti in priloženi so učni
načrti;
10. določeno
je naslednje:
-
število in poimenska navedba ter vrsta in delež učnih enot (predmetov,
smeri, modulov ...),
-
razmerje predavanj, seminarjev, vaj, drugih oblik kontaktnih ur ter
individualnega dela študenta,
-
delež praktičnega usposabljanja v programu, način izvedbe ter kreditno
ovrednotenje,
-
vertikalna in horizontalna povezanost predmetov programa,
-
kreditno ovrednotenje celotnega programa in posameznih učnih enot, letno
in celotno število ur študijskih obveznosti študenta v programu ter letno in
celotno število organiziranih skupnih oziroma kontaktnih ur programa (predavanja,
seminarji, vaje in druge oblike izvajanja) in samostojnega dela študenta v
skladu z zakonom in ECTS,
-
učni načrti po posameznih učnih enotah z navedbo pogojev za začetek dela
oziroma za opravljanje študijskih obveznosti, opisom vsebine enote, navedbo
temeljne literature in virov, opisom ciljev in predvidenih učnih izidov, metod
poučevanja in učenja ter načinov preverjanja in ocenjevanja znanja;
11. pogoji
za vpis in merila za izbiro ob omejitvi vpisa so v skladu z zakonom;
12. zavod
kandidatom priznava znanje, usposobljenost ali zmožnosti, pridobljene s
formalnim, neformalnim ali izkustvenim učenjem, ki po vsebini in zahtevnosti v
celoti ali deloma ustrezajo splošnim oziroma predmetno-specifičnim kompetencam,
določenim s posameznim študijskim programom, in sicer kot opravljeno študijsko
obveznost, ovrednoteno po ECTS;
13. načini
ocenjevanja so opredeljeni tako, da omogočajo ustrezno preverjanje doseženih
učnih izidov in kompetenc, študentu pa sprotni študij in učinkovito spremljanje
lastnega napredka;
14. opredeljeni
so pogoji za napredovanje po programu;
15. določbe
o prehodih med programi so v skladu z zakonom, merili za prehode med
študijskimi programi ter statutom visokošolskega zavoda;
16. načini
in oblike izvajanja študija so skladni z vsebinskim področjem študijskega programa;
17. pogoji
za dokončanje študija ali posameznih delov programa, če jih program vsebuje, so
v skladu z zakonom in statutom visokošolskega zavoda;
18. strokovni
naslov ter njegova okrajšava sta tvorjena v skladu z zakonom, ki ureja
strokovne in znanstvene naslove.
Obvezen sestavni del študijskih programov
druge stopnje so projektne naloge v delovnem okolju oziroma temeljne,
aplikativne ali razvojne raziskovalne naloge.
18. člen
(študijski programi tretje stopnje)
Doktorski študijski programi ob kvalitetnem
in znanstveno ali umetniško utemeljenem mentorstvu študentom omogočajo:
1.
poglobljeno razumevanje teoretskih in metodoloških konceptov;
2.
usposobljenost za samostojno razvijanje novega znanja in reševanje
najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih ter
odkrivanjem novih rešitev;
3.
vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenih, raziskovalnih
oziroma umetniških projektov s širokega strokovnega oziroma znanstvenega
področja;
4.
razvijanje kritične refleksije.
Obvezen sestavni del študijskih programov
tretje stopnje so temeljne in aplikativne raziskovalne naloge.
Pri doktorskem študijskem programu se
upošteva celotno področje presojanja iz 17. člena, razen iz točk 17 (v delu, ki
se nanaša na dokončanje posameznih delov programa, če jih program vsebuje) in
18, kar je treba v programu opredeliti, če je tako določeno s statutom
visokošolskega zavoda.
Znanstveni naslov in njegova okrajšava sta
tvorjena v skladu z zakonom, ki ureja strokovne in znanstvene naslove.
19. člen
(študijski programi za izpopolnjevanje)
V študijskem programu za izpopolnjevanje se
opredelijo obvezne sestavine iz 17. člena, razen iz točk 5, 6, 7, 15, 17 in 18, ki jih je treba opredeliti, če je tako določeno s statutom visokošolskega zavoda.
20. člen
(skupni študijski programi)
Skupni študijski programi so študijski
programi za pridobitev izobrazbe, ki jih visokošolski zavod sprejme in izvaja
skupaj z enim ali več visokošolskimi zavodi iz Republike Slovenije ali tujine.
Za akreditacijo skupnega študijskega
programa se smiselno uporabljajo kriteriji za prvo akreditacijo študijskega
programa.
21. člen
(posebni kriteriji za presojo skupnih
študijskih programov)
Skupni študijski programi se presojajo še
po naslednjih kriterijih:
1.
tuji visokošolski zavod, ki bo sodeloval pri izvajanju skupnega
študijskega programa, je v državi, v kateri deluje, akreditiran oziroma
ustrezno priznan in je v svoji državi začel tudi postopek za akreditacijo
skupnega študijskega programa oziroma njegovo priznanje;
2.
sodelovanje visokošolskih zavodov pri izvajanju skupnega študijskega
programa je opredeljeno v skladu s temi merili, še zlasti v zvezi s temeljnimi
cilji programa, vpisom študentov, potekom študija, učnimi jeziki, učnimi izidi
in končanjem izobraževanja ter samoevalvacijo;
3.
deleži študijskega programa, ki jih izvajajo visokošolski zavodi iz
Republike Slovenije, so ustrezni in utemeljeni po vsebini in izvedbi.
Izvedbo skupnega študijskega programa
opredelijo visokošolski zavodi.
II. 2 PODALJŠANJE AKREDITACIJE
22. člen
(podaljšanje akreditacije)
Postopek za podaljšanje akreditacije
visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa se začne na predlog
vlagatelja, pri čemer se ugotovitveni in dokazni postopek izvaja z zunanjo
evalvacijo in konča z odločitvijo o podaljšanju akreditacije.
23. člen
(zunanja evalvacija)
Zunanja evalvacija je postopek celostne
presoje delovanja visokošolskega zavoda zaradi izvajanja študijskih programov.
24. člen
(predmet in namen zunanje evalvacije)
Z zunanjo evalvacijo se opravi presoja po
vseh področjih, ki so predmet presoje pri prvi akreditaciji visokošolskega
zavoda oziroma študijskih programov po teh merilih.
25. člen
(področja presoje)
Področja, ki so predmet presoje kakovosti
visokošolskega zavoda, so naslednja:
1.
vpetost v okolje;
2.
delovanje visokošolskega zavoda;
3.
kadri;
4.
študenti;
5.
materialni pogoji (prostori, oprema, knjižnično-informacijska dejavnost
in financiranje);
6.
zagotavljanje kakovosti, inovativnosti in razvojne naravnanosti.
Študijski programi se presojajo še po
organizaciji in izvedbi izobraževanja.
26. člen
(kriteriji presoje)
Napredek se ugotavlja po naslednjih
kriterijih:
1.
nadgrajeni, formalizirani in javno dostopni strategiji, postopkih in
ukrepih;
2.
razvoju in redni uporabi formalnih orodij za zagotavljanje sistema
kakovosti, dokumentiranem spremljanju dosežkov pri izvajanju študijskih
programov, učnih izidov študentov in vrednotenju relevantnih deležnikov;
3.
stabilni kadrovski strukturi in njenem razvoju;
4.
stalnem povezovanju in sodelovanju kadrov, študentov in drugih
deležnikov z okoljem;
5.
ustreznih in stabilnih razmerah ter virih (vložkih), ki zagotavljajo
kakovostno izvajanje študijskih programov in njihov aktualen razvoj;
6.
stalnem zbiranju in analizi podatkov, ki so pomembni za učinkovito
upravljanje in izvajanje študijskih programov ter s tem povezanih podpornih
aktivnosti;
7.
ugotavljanju napak in pomanjkljivosti pri izvajanju študijskih programov
v procesu samoevalvacije ter njihovem odpravljanju v procesu razvoja teh
programov;
8.
organiziranju javnega dostopa do informacij o rezultatih izvajanja
študijskih programov, učnih izidov študentov ter znanstvenih, raziskovalnih,
umetniških in strokovnih dosežkov zaposlenih;
9.
redni predstavitvi in organiziranju razprave o samoevalvacijskih
poročilih in drugih dokumentiranih ugotovitvah samoevalvacije v vseh organih
upravljanja zaradi avtonomnega in odgovornega upravljanja dejavnosti in vodenja
visokošolskega zavoda, kakovostnega izvajanja študijskih programov in njihovega
razvoja.
27. člen
(vpetost v okolje)
Visokošolski zavod mora izkazati svojo
vpetost v okolje:
1.
z objavljenim poslanstvom in strategijo svojega razvoja, kjer je
opredeljena njegova vloga v gospodarskem, socialnem in kulturnem razvoju ožjega
in širšega okolja, posebej z ugotavljanjem učinkov, ki jih ima delovanje
visokošolskega zavoda na okolje ter racionalno rabo javnih virov;
2.
s povezanostjo z razvojem ožjega in širšega okolja ter dialogom z njima
– posebej pa s svojimi diplomanti;
3.
s seznanjenostjo o zaposlenosti svojih diplomantov;
4.
s spremljanjem učnih izidov in pridobljenih kompetenc, da bi omogočili
študentom in diplomantom poleg zaposlovanja in nadaljnjega izobraževanja tudi
vključevanje v družbene procese in javno življenje;
5.
s spremljanjem konkurenčnosti na trgu dela diplomantov študijskih
programov.
28. člen
(delovanje visokošolskega zavoda)
Visokošolski zavod deluje v skladu s svojim
poslanstvom in vizijo svojega razvoja, kar izkazuje:
1.
z jasno razvidnimi izobraževalnimi, znanstvenimi, raziskovalnimi,
umetniškimi oziroma strokovnimi cilji ter strategijo delovanja in razvoja
zavoda in študijskih programov;
2.
z načrtom in načini uresničevanja postavljenih ciljev;
3.
z jasno notranjo organiziranostjo in preglednim delovanjem vseh organov;
4.
z razvidno opredeljenimi pristojnostmi, nalogami in dolžnostmi vodstva,
zaposlenih in študentov v organih upravljanja;
5.
s tem, da vsi zaposleni in študenti ter organi delujejo v skladu z
relevantnimi splošnimi pravnimi akti;
6.
z delovanjem na področjih, za katera je bil ustanovljen, kar izkazuje z:
-
znanstvenim, raziskovalnim, umetniškim oziroma strokovnim delom v okviru
programov in projektov;
-
ustrezno organizirano izvedbo teh programov in projektov ter
-
objavami dosežkov tega dela na način, ki mu stroka priznava znanstveno,
raziskovalno, umetniško oziroma strokovno relevantnost;
7.
z utečenim znanstvenim, raziskovalnim, umetniškim oziroma strokovnim
sodelovanjem z drugimi visokošolskimi zavodi, inštituti oziroma drugimi
organizacijami;
8.
univerze izkazujejo znanstvene, raziskovalne, umetniške oziroma
strokovne rezultate svojega delovanja najmanj s področja treh znanstvenih
disciplin, fakultete pa s področja vsaj ene znanstvene discipline;
9.
s stalnim vključevanjem rezultatov znanstvenega, raziskovalnega,
umetniškega oziroma strokovnega dela v izobraževanje v skladu s strategijo
visokošolskega zavoda;
10. s
stalnim prenavljanjem in aktualizacijo učnih vsebin z rezultati znanstvenega,
raziskovalnega, umetniškega oziroma strokovnega dela, ki se presoja s kriteriji
kakovosti;
11. z
usklajevanjem vpisa študentov s potrebami relevantnih okolij;
12. s
sklenjenimi dogovori z različnimi organizacijami o praktičnem usposabljanju
svojih študentov (če je to del študijskih programov); visoke strokovne šole pa
z organiziranjem praktičnega izobraževanja in usposabljanja svojih študentov
ter stalnim preverjanjem usposobljenosti in kompetenc mentorjev na praksi;
13. s
stalnim primerjanjem načrtovanih in doseženih učnih izidov študentov in
kompetenc diplomantov ter posodabljanjem izvajanja študijskih programov;
14. s
tem, da je zagotovljena odgovornost zavoda do študentov pri:
-
pomoči pri organiziranem pridobivanju znanja, spretnosti in veščin na
drugih visokošolskih zavodih, vključno z interno, nacionalno in mednarodno
podprto mobilnostjo;
-
priznavanju znanj, spretnosti in veščin, pridobljenih na drugih
visokošolskih zavodih;
-
svetovalnih storitvah, povezanih z vpisom, in drugih informacijah,
povezanih s študijem, kot npr. karierni centri;
15. z
ustrezno organiziranostjo študentov in njihovim soodločanjem v vseh organih
upravljanja zavoda;
16. z
rednim spremljanjem napredovanja študentov po študijskem programu in dolžine
študija ter z oblikovanjem in izvajanjem ukrepov v primeru prenizke
prehodnosti;
17. s
seznanjenostjo o zaposlenosti svojih diplomantov;
18. s
spremljanjem konkurenčnosti na trgu dela diplomantov študijskih programov.
29. člen
(kadri)
Visokošolski zavod ima vzpostavljeno
kadrovsko strukturo, ki po obsegu in kakovosti ustreza znanstvenemu, raziskovalnemu,
umetniškemu oziroma strokovnemu delu, ki je povezano s študijskimi področji
oziroma študijskimi programi.
Ustreznost kadrovske strukture se izkazuje:
1.
s številom in strukturo sodelujočih v študijskih programih, ki
opravljajo znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma strokovno delo;
2.
s kadrovskim načrtom ter dokazili o oblikah sodelovanja vseh
visokošolskih učiteljev in sodelavcev in znanstvenih delavcev ter mednarodni
mobilnosti, organizaciji in izvajanju sobotnega leta;
3.
z učinkovitimi in transparentnimi postopki za izvolitve v naziv ter s
takšno strukturo področij za izvolitve, ki zagotavlja stabilno kadrovsko
strukturo in njen razvoj;
4.
z dokazili o veljavni izvolitvi v nazive vseh visokošolskih učiteljev in
visokošolskih sodelavcev, ki izvajajo študijski program;
5.
s strukturo in številom podpornih delavcev – tj. strokovnih, upravnih in
tehničnih sodelavcev, ki zagotavljata kakovostno podporo za izvajanje
študijskih programov;
6.
s tem, da so člani senata izbrani tako, da so enakopravno zastopana vsa
študijska področja, znanstvene discipline oziroma umetniška področja zavoda;
7.
z upoštevanjem minimalnih standardov agencije za izvolitve v nazive
visokošolskih učiteljev, znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev na
visokošolskih zavodih v merilih za izvolitve v nazive visokošolskih učiteljev,
znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev zavoda;
8.
z ustrezno organizirano službo za podporo pedagoškemu procesu; zaposleni
v tej službi so na zavodu v delovnem razmerju.
30. člen
(študenti)
Visokošolski zavod izkazuje usmerjenost na
študente in njihovo kakovostno izobraževanje:
1.
z usklajevanjem vpisa študentov s potrebami relevantnih okolij;
2.
z vključevanjem študentov v znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma
strokovno dejavnost zavoda, in sicer tako, da jih povezuje s programskimi in
projektnimi skupinami ter vključuje v njihovo tekoče delo;
3.
s tem, da se študentom zagotavljajo:
-
pomoč pri organiziranem pridobivanju znanja, spretnosti in veščin na
drugih visokošolskih zavodih;
-
priznavanje znanj, spretnosti in veščin, pridobljenih na drugih
visokošolskih zavodih;
-
svetovalne storitve, povezane z vpisom, in druge informacije, povezane s
študijem;
4.
z razvidno opredeljenimi pristojnostmi, nalogami in dolžnostmi študentov
v organih upravljanja;
5.
s tem, da študenti sodelujejo pri vrednotenju in posodabljanju izvajanja
študijskih programov;
6.
s tem, da študenti delujejo v skladu z relevantnimi splošnimi pravnimi
akti;
7.
z ustrezno organiziranostjo študentov, in njihovim soodločanjem v vseh
organih upravljanja zavoda ter pri izboljševanja kakovosti visokošolskega
zavoda;
8.
s spremljanjem učnih izidov in pridobljenih kompetenc, da bi omogočili
študentom in diplomantom poleg zaposlovanja in nadaljnjega izobraževanja tudi
vključevanje v družbene procese in javno življenje;
9.
z informiranjem študentov o zaposljivosti diplomantov.
31. člen
(materialne razmere)
Visokošolski zavod izkazuje kakovostne
materialne razmere za izvajanje vseh svojih dejavnosti, in sicer tako, da:
1.
ima primerne prostore in opremo za uresničevanje svojega poslanstva,
vizije in ciljev;
2.
ima primerne prostore in opremo za izvajanje študijskih programov in
drugih, s tem povezanih dejavnosti zavoda, kot so znanstveno, raziskovalno,
umetniško oziroma strokovno delo;
3.
je delovanje zavoda in izvajanje študijskih programov podprto s sodobno
informacijsko-komunikacijsko ter drugo učno tehnologijo in drugo opremo, ki je
potrebna za izvajanje študijskih programov ter znanstvene, raziskovalne,
umetniške oziroma strokovne dejavnosti;
4.
je kakovostna informacijsko-komunikacijska tehnologija stalno na voljo
tudi študentom;
5.
z visokošolsko knjižnico v okviru zavoda, ki zagotavlja ustrezne
knjižnične informacijske storitve, dostop do ustreznega knjižničnega gradiva s
področij študijskih programov zavoda ter znanstvenih, raziskovalnih, umetniških
in strokovnih področij; ki jih zavod razvija; študijsko gradivo in elektronske
baze podatkov ustrezajo vsebini in stopnji študijskih programov, visokošolska
knjižnica pa določilom zakona o knjižničarstvu;
6.
študijsko gradivo in elektronske baze podatkov ustrezajo vsebini in
stopnji študijskih programov ter da knjižnica ustreza določilom zakona o
knjižničarstvu;
7.
dokazuje ustreznost prostorov in opreme z dokazili o lastništvu ali
najemu ter s popisom opreme, ki se uporablja za izvajanje dejavnosti
visokošolskega zavoda;
8.
so prostori zavoda na taki lokaciji, kjer je omogočeno nemoteno
izvajanje študijskih programov in znanstveno, raziskovalno, umetniško oziroma
strokovno delo, ter ustrezajo številu vpisanih študentov;
9.
so prostori in oprema primerni za študente s posebnimi potrebami;
10. redno
pripravlja načrte za zagotavljanje finančnih, materialnih in drugih virov
(vložkov), ki so potrebni za delovanje zavoda, ter preverja njihovo izvajanje;
11. so
sredstva zagotovljena za vse študijske programe, ki jih zavod izvaja, in vse
dejavnosti zavoda, ki so s tem povezane (znanstveno, raziskovalno, umetniško
oziroma strokovno delo) ter druge podporne dejavnosti.
32. člen
(zagotavljanje kakovosti)
Sistem zagotavljanja kakovosti
visokošolskega zavoda je primeren in učinkovit ter primerljiv v evropskem
visokošolskem prostoru; obsega vse procese, ki so pomembni za kakovostno
delovanje zavoda in izvajanje študijskih programov ter stalno izboljševanje
kakovosti. Dejavnost zavoda se načrtuje stalno in celovito; izvajanje načrtov
se redno spremlja, napake in pomanjkljivosti pa odpravljajo.
Zavod redno izvaja samoevalvacijo, ki
vključuje:
1.
evalvacijo poučevanja, ki jo podajo študenti in drugi relevantni
deležniki iz okolja,
2.
evalvacijo vseh dejavnosti,
3.
evalvacijo zadostnosti in raznovrstnosti virov iz nacionalnega in
mednarodnega okolja ter finančne uspešnosti,
4.
dokumentiranje razvoja visokošolskega zavoda v povezavi z razvojem
relevantnega okolja,
5.
dokumentiranje pomanjkljivosti in napak,
6.
analizo dosežkov ter
7.
oceno kakovosti vseh dejavnosti visokošolskega zavoda in oblikovanje
predlogov za izboljšave.
Dokumentirane ugotovitve o kakovosti
delovanja zavoda in njihova analiza ter predlogi ukrepov za izboljšanje so dostopni
v samoevalvacijskih poročilih in objavljeni.
Z zagotavljanjem kakovosti visokošolski
zavod usmerja in razvija kulturo kakovosti.
III. POSTOPEK
33. člen
(začetek postopka)
Postopek za pridobitev akreditacije ali
podaljšanje akreditacije se začne na predlog vlagatelja, če ta Merila ne določajo
drugače. V primeru, če vlagatelj ne sproži postopka za podaljšanje
akreditacije, ga po uradni dolžnosti pozove agencija.
Vloga za prvo oziroma podaljšano
akreditacijo je pripravljena v skladu z zakonom, ki ureja področje visokega šolstva,
in temi merili.
Vlagatelj vloži Predlog za akreditacijo na
predpisanem obrazcu in mu priloži predpisane priloge, kot določajo ta merila.
Predlog za akreditacijo je v slovenskem
jeziku. Če so priloge v tujem jeziku, lahko agencija zahteva od vlagatelja, da
predloži prevod dela ali celote. V spornih primerih pa agencija od vlagatelja
zahteva overjen prevod.
34. člen
(priloge k Predlogu za akreditacijo)
K Predlogu za akreditacijo se priložijo
naslednje priloge:
A./ Prva akreditacija visokošolskega
zavoda:
1.
poslanstvo, vizija in strategija visokošolskega zavoda, osnutek akta o
ustanovitvi oziroma akt o ustanovitvi in osnutek statuta visokošolskega zavoda
ter osnutek poslovnika kakovosti;
2.
mnenje senata univerze, če gre za ustanavljanje oziroma preoblikovanje
članice univerze;
3.
mnenje ustanovitelja, če gre za ustanavljanje javnega visokošolskega
zavoda;
4.
načrt za mednarodno sodelovanje visokošolskega zavoda, predvsem v
skupnem evropskem visokošolskem prostoru;
5.
podatki o raziskovalnih programih, projektih in raziskovalnih skupinah;
6.
kadrovski načrt, podatki in dokazila o visokošolskih učiteljih,
znanstvenih delavcih in visokošolskih sodelavcih ter njihove izjave o
sodelovanju in soglasja delodajalcev, pri katerih je delavec zaposlen;
7.
osnutek meril o izvolitvah v naziv;
8.
dokazila o prostorih in opremi: ustrezno dokazilo o lastništvu oziroma
najemne pogodbe, uporabna dovoljenja, izjave o varnosti;
9.
načrt za izvedbo študijskega programa, kadar so prostori na različnih
lokacijah;
10. dokazila
o zagotovljenih finančnih sredstvih;
11. mnenja
pristojne zbornice (združenj delodajalcev) ali drugih institucij, pristojnih za
področja, s katerih so študijski programi;
12. dogovori
s podjetji o praktičnem usposabljanju predvidenega števila vpisanih študentov.
Dogovori s podjetji iz dvanajste točke se
priložijo za visokošolski strokovni študijski program oziroma za študijski
program, po katerem je predvideno praktično usposabljanje študentov.
B./ Prva akreditacija študijskega programa:
1.
sklep senata univerze oziroma samostojnega visokošolskega zavoda k
predlaganemu študijskemu programu;
2.
učni načrti;
3.
najmanj trije tuji priznani oziroma akreditirani študijski programi iz
različnih držav, če gre za regulirane poklice, primerjava z določbami iz
ustrezne direktive Evropske unije oziroma dokazilo o skladnosti predvsem glede
predpisanega števila ur, vsebine programa, znanja oziroma veščin, ki se
pridobijo tako s teoretičnim kot praktičnim izobraževanjem;
4.
dokazila o visokošolskih učiteljih, znanstvenih delavcih in
visokošolskih sodelavcih: dokazila o veljavni izvolitvi v naziv za vse nosilce
predmetov (oziroma o začetem postopku za vnovično ali nadaljnjo izvolitev) v
skladu z minimalnimi standardi agencije (biografije, bibliografije, projekti,
patenti, objave, nagrade...), izjave o sodelovanju, soglasja delodajalcev, pri
katerih je delavec zaposlen;
5.
merila o izvolitvah v naziv;
6.
podatki o skupni najvišji dopustni neposredni in dodatni tedenski
pedagoški obveznosti;
7.
načrt o mednarodnem sodelovanju (na področju, s katerega je študijski
program);
8.
dokazila o vzpostavljenih razmerah za znanstveno, raziskovalno,
umetniško oziroma strokovno delo: bibliografski podatki, spletni naslov, s
katerega so razvidni znanstveno-raziskovalni projekti ali programi,
raziskovalne skupine ali raziskave za gospodarstvo;
9.
dokazila o prostorih in opremi ter načrt za izvedbo študijskega
programa;
10. dogovore
ali pogodbe s podjetji o praktičnem usposabljanju predvidenega števila vpisanih
študentov;
11. poslovnik
kakovosti;
12. samoevalvacijsko
poročilo zavoda, če že izvaja druge akreditirane študijske programe.
Dogovori ali pogodbe s podjetji iz desete
alineje se priložijo za visokošolski strokovni študijski program oziroma za
študijski program, po katerem je predvideno praktično usposabljanje študentov.
C./ Akreditacija skupnega študijskega
programa:
1.
pogodba, sporazum ali druga uradno potrjena oblika vzajemne opredelitve
sodelovanja visokošolskih zavodov pri izvajanju skupnega študijskega programa,
ki jo podpišejo vsi visokošolski zavodi. Pogodba mora vsebovati zlasti
podatke o:
-
vseh sodelujočih visokošolskih zavodih z navedbo njihovega statusa po
nacionalni zakonodaji, njihove akreditacije oziroma ustreznega drugega javnega
priznanja ter kratko predstavitvijo njihovega delovanja,
-
deležih, ki jih pri izvajanju skupnega študijskega programa prevzemajo
posamezni sodelujoči visokošolski zavodi, še zlasti pa o deležih, ki jih
prevzemajo visokošolski zavodi iz Republike Slovenije,
-
akreditaciji delov skupnega študijskega programa, ki jih izvajajo
sodelujoči visokošolski zavodi iz tujine,
-
načelih in načinih skupnega spremljanja, izboljševanja in zagotavljanja
kakovosti,
-
pogojih za vpis študentov v skupni študijski program,
-
uporabi učnih jezikov,
-
finančnih obveznostih pri izvajanju skupnega študijskega programa,
-
vsebini in obliki diplome ter načinu podeljevanja diplom,
-
vsebini in obliki priloge k diplomi ter načinu podeljevanja priloge k
diplomi,
-
drugih medsebojnih pravicah in obveznostih sodelujočih visokošolskih
zavodov pri izvajanju skupnega študijskega programa s posebnim poudarkom na
pravicah študentov;
2.
obrazec diplome in priloge k diplomi;
3.
podatke o vseh nosilcih študijskega programa, tudi tistih delov
programa, ki se izvajajo na sodelujočih oziroma tujih visokošolskih zavodih.
D./ Podaljšanje akreditacije visokošolskega
zavoda ali študijskega programa:
1.
ustanovitveni akt in statut visokošolskega zavoda;
2.
samoevalvacijsko poročilo visokošolskega zavoda za študijsko leto, pred
katerim se opravlja zunanja evalvacija, in analiza vseh področij delovanja
visokošolskega zavoda iz vseh let po zadnji akreditaciji z ugotovljenimi pomanjkljivostmi
in ukrepi za njihovo odpravo;
3.
poslanstvo, vizija in strategija visokošolskega zavoda;
4.
letni program dela visokošolskega zavoda, in sicer za zadnje koledarsko
leto pred zunanjo evalvacijo in za tisto, v katerem zunanja evalvacija poteka;
5.
finančno poročilo visokošolskega zavoda za zadnje koledarsko leto;
6.
poslovnik kakovosti;
7.
dokazila o kakovosti visokošolskih učiteljev in visokošolskih sodelavcev
ter znanstvenih delavcev, kot jih priznava stroka;
8.
analize izsledkov študentskih anket oziroma drugih oblik spremljanja
mnenj študentov o kakovosti izvajanja študijskega programa za zadnja tri
študijska leta; če je od zadnje akreditacije poteklo manj kot tri leta, pa za
celotno obdobje po njej;
9.
analize izsledkov anket in drugih oblik spremljanja diplomantov
visokošolskega zavoda;
10. seznam
evidenc, ki jih vodi visokošolski zavod.
35. člen
(pristojnost)
Akreditacije in zunanje evalvacije
visokošolskih zavodov in študijskih programov izvaja agencija.
Odločitve o akreditaciji visokošolskih
zavodov in študijskih programov na prvi stopnji sprejema svet agencije.
O pritožbah odloča pritožbena komisija
agencije.
36. člen
(položaj stranke v postopku in pravica do
pregleda dokumentov)
Lastnost stranke v postopku ima vlagatelj;
druge osebe imajo položaj stranke v postopku, če jim agencija ta položaj na
podlagi izkazanega pravnega interesa prizna s posebnim sklepom.
Pritožba zoper sklep o zavrnitvi položaja
stranke v postopku ne zadrži njegove izvršitve in ne prekine postopka
akreditacije.
Pravico do pregleda dokumentov – Predloga
za akreditacijo in prilog, poročil in drugih dokumentov v posamični zadevi –
imajo vlagatelj oziroma osebe, ki jim agencija prizna položaj stranke v
postopku.
37. člen
(vloga)
Agencija začne postopek prve akreditacije
na podlagi vloženega predloga.
Vlogo za prvo akreditacijo visokošolskega
zavoda vloži ustanovitelj.
Vlogo za prvo akreditacijo študijskega
programa vloži:
1.
univerza;
2.
samostojni visokošolski zavod.
Postopek za izvedbo zunanje evalvacije
zaradi podaljšanja akreditacije začne agencija po uradni dolžnosti s pozivom
visokošolskim zavodom.
Izredna evalvacija se začne na enak način
kot zunanja evalvacija.
38. člen
(popolnost vloge)
Vloga se vloži pri agenciji.
Agencija vodi obravnave predlogov po vrsti,
kot so bili vloženi.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka so
postopki za izredno evalvacijo prednostni.
Vloga je popolna, ko je ustrezno izpolnjen
predpisan obrazec Predlog za akreditacijo ter priložene in ustrezno izpolnjene
vse predpisane priloge iz 34. člena teh meril.
Če vloga ni popolna, se zahteva njena
dopolnitev.
39. člen
(imenovanje strokovnjakov)
Ko je vloga za prvo akreditacijo popolna,
svet agencije imenuje skupino strokovnjakov najkasneje v enem mesecu.
Tudi če vloga ni popolna, lahko imenuje
svet agencije skupino strokovnjakov v postopku za podaljšanje akreditacije,
uvedenem po uradni dolžnosti.
40. člen
(skupine strokovnjakov)
V skupine strokovnjakov svet agencije
imenuje po najmanj tri člane, od tega vsaj enega tujega strokovnjaka in enega
študenta. Razen tujih strokovnjakov so člani skupine strokovnjakov vpisani v
register strokovnjakov.
Tuji strokovnjaki so evalvatorji tujih
agencij, vpisanih v register EQAR (European Quality Assurance Register for
Higher Education) ali strokovnjaki s področja presoje kakovosti v visokem
šolstvu.
Agencija organizira in sodeluje pri
izobraževanju strokovnjakov.
V sodelovanju z agencijo skupine
strokovnjakov opravijo oglede prostorov, v katerih bo visokošolski zavod
izvajal študijski program. Ogled mora biti napovedan najmanj petnajst dni
vnaprej. Vlagatelj mora skupini strokovnjakov omogočiti učinkovito delo in
predložiti vso dokumentacijo, potrebno za presojo.
Prva akreditacija visokošolskih zavodov in
študijskih programov
41. člen
(poročilo o izpolnjevanju pogojev za prvo
akreditacijo)
Skupina strokovnjakov pripravi skupno
poročilo o izpolnjevanju pogojev za prvo akreditacijo (v nadaljnjem besedilu:
poročilo) najpozneje v treh mesecih od predložitve popolnega predloga za
akreditacijo. Poročilo pripravi po področjih akreditacije in kriterijih za prvo
akreditacijo visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa na podlagi
predloženega predloga s prilogami, druge zahtevane dokumentacije in ogleda
prostorov, v katerih bo visokošolski zavod opravljal svojo dejavnost.
Ogled prostorov je obvezen, kadar gre za
akreditacijo visokošolskega zavoda. Če se akreditira študijski program, se
ogled opravi takrat, kadar je to potrebno zaradi popolne ugotovitve dejanskega
stanja (kot npr. ob spremembi študijskega področja, spremembi lokacije
izvajanja študijskega programa, izvajanju študijskega programa na dislocirani
enoti ipd.).
42. člen
(pošiljanje poročila)
Poročilo o prvi akreditaciji visokošolskega
zavoda se pošlje svetu agencije v odločitev.
Poročilo o prvi akreditaciji študijskega
programa se pošlje svetu agencije in vlagatelju v morebitne pripombe. Vlagatelj
sporoči pripombe v enem mesecu od vročitve poročila.
43. člen
(način odločanja)
Svet agencije odloča o vlogah in
imenovanjih skupin strokovnjakov na nejavnih sejah.
Svet agencije o vlogah ne odloča na
dopisnih sejah.
V primeru obravnave vlog se na sejo sveta
lahko vabijo tudi predstavniki strokovne javnosti.
O vlogah in z njimi povezanimi imenovanji
skupin strokovnjakov svet agencije odloča z večino glasov vseh (v posameznem postopku
zaradi konflikta interesov neizločenih) članov.
V primeru konflikta interesov (npr.
zaposlitev pri vlagatelju ali sodelovanje z njim) se člani sveta agencije
izločijo iz glasovanja. O izločitvi članov sveta agencije odloča predsednik
sveta agencije. V primeru izločitve predsednika sveta agencije o izločitvi
odloči namestnik predsednika sveta agencije.
Če svet agencije ni sklepčen, predsednik
sveta agencije sejo prekine ali preloži.
44. člen
(odločanje sveta agencije)
Poročilo skupine strokovnjakov je podlaga
za odločanje sveta agencije.
O akreditaciji visokošolskega zavoda svet
agencije odloči najpozneje v treh mesecih od priprave poročila.
O akreditaciji študijskega programa svet
agencije odloči najpozneje v treh mesecih po preteku roka za posredovanje
pripomb k poročilu.
Svet agencije lahko podeli akreditacijo za
sedemletno obdobje ali pa vlogo za akreditacijo zavrne.
V primeru zavrnitve vloge za akreditacijo
visokošolskega zavoda lahko vlagatelj ponovno vloži vlogo za prvo akreditacijo
tega visokošolskega zavoda po preteku dveh let od vročitve sklepa o odločitvi
sveta agencije.
V primeru zavrnitve vloge za akreditacijo
študijskega programa lahko visokošolski zavod ponovno vloži vlogo za prvo
akreditacijo tega študijskega programa po preteku enega leta od vročitve sklepa
o odločitvi sveta agencije.
Podaljšanje akreditacije visokošolskih
zavodov in študijskih programov
45. člen
(podaljšanje akreditacije)
Postopek za podaljšanje akreditacije
visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa se prične z zunanjo
evalvacijo po predložitvi popolne vloge za akreditacijo in imenovanju skupine
strokovnjakov za pripravo evalvacijskega poročila.
Postopek za podaljšanje akreditacije
visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa se lahko prične tudi v
skladu s 37. členom (po uradni dolžnosti).
Postopek za podaljšanje akreditacije
visokošolskega zavoda ali študijskega programa se konča z odločitvijo o
podaljšanju akreditacije.
Če visokošolski zavod vloge za podaljšanje
akreditacije na poziv agencije ne vloži, svet agencije zavodu ne podaljša
akreditacije.
46. člen
(evalvacijsko poročilo)
Skupina strokovnjakov pripravi skupno
evalvacijsko poročilo najpozneje v treh mesecih od imenovanja in ga pošlje
agenciji. Evalvacijsko poročilo pripravi po področjih presoje v skladu
kriteriji za podaljšanje akreditacije visokošolskega zavoda oziroma študijskega
programa, na podlagi samoevalvacijskega poročila visokošolskega zavoda, predložene
dokumentacije in ogleda visokošolskega zavoda.
47. člen
(pripombe na evalvacijsko poročilo)
Agencija pošlje evalvacijsko poročilo
visokošolskemu zavodu. Visokošolski zavod lahko najpozneje v enem mesecu od
prejema evalvacijskega poročila sporoči svoje pripombe k poročilu.
Če visokošolski zavod sporoči pripombe k
poročilu, jih mora skupina strokovnjakov proučiti in najpozneje v enem mesecu
od njihovega prejema pripraviti končno evalvacijsko poročilo.
48. člen
(odločanje sveta agencije)
Podlaga za odločanje sveta agencije je
samoevalvacijsko poročilo visokošolskega zavoda, končno evalvacijsko poročilo
ter morebitne pripombe visokošolskega zavoda k poročilu. Poročili in morebitne
pripombe se pošljejo svetu agencije najpozneje v sedmih dneh od priprave
dokončnega evalvacijskega poročila.
O podaljšanju akreditacije svet agencije
odloči najpozneje v treh mesecih od prejema dokumentacije iz prvega odstavka
tega člena.
Svet agencije:
1.
podaljša akreditacijo visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa
za sedem let, če je iz poročil razvidno, da zavod upošteva kriterije teh meril,
morebitne manjše pomanjkljivosti, navedene v končnem evalvacijskem poročilu, pa
bistveno ne poslabšujejo kakovosti delovanja zavoda;
2.
podaljša akreditacijo visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa
za krajše obdobje, največ pa za tri leta, če so ugotovljene pomanjkljivosti v
delovanju visokošolskega zavoda oziroma izvajanju študijskega programa take, da
jih je mogoče odpraviti v manj kot treh letih;
3.
ne podaljša akreditacije visokošolskega zavoda oziroma študijskega
programa, kadar gre za hujše kršitve zakonskih določb in teh meril.
Kadar svet agencije podaljša akreditacijo
visokošolskega zavoda ali študijskega programa največ za tri leta, določi rok,
v katerem mora visokošolski zavod napake in pomanjkljivosti odpraviti, in
sicer:
1.
eno leto, če gre za odstopanja od standardov, ki se nanašajo na
pedagoško ter znanstveno in raziskovalno usposobljenost zaposlenih;
2.
največ pol leta za druge napake in pomanjkljivosti.
Po preteku roka za odpravo pomanjkljivosti
se opravi vnovična zunanja evalvacija, na podlagi katere svet agencije:
1.
podaljša akreditacijo visokošolskega zavoda oziroma študijskega programa
za sedem let;
2.
ne podaljša akreditacije visokošolskega zavoda oziroma študijskega
programa.
Po preteku roka za odpravo pomanjkljivosti
opravi vnovično zunanjo evalvacijo druga skupina strokovnjakov.
Če svet agencije akreditacije ne podaljša,
študijski program ni več javno veljaven.
49. člen
(izredna evalvacija)
Izredna evalvacija se opravi pred iztekom
sedemletnega obdobja, za katerega je akreditacija podeljena, na predlog
visokošolskega zavoda.
Izredna evalvacija pa se lahko izvede tudi
na pobudo ustanoviteljev, ministrstva, pristojnega za visoko šolstvo, študentov
ali drugih visokošolskih deležnikov, kadar ti upravičeno sumijo, da gre za
večje kršitve pri delovanju visokošolskega zavoda oziroma izvajanju študijskega
programa. Izredna evalvacija se opravi po enakem postopku kot zunanja
evalvacija in konča z odločitvijo o podaljšanju akreditacije.
50. člen
(pritožba)
Zoper sklep o odločitvi sveta agencije je
mogoče vložiti pritožbo v 30 dneh od njegove vročitve.
Pritožba se pošlje svetu agencije, o njej
pa odloča pritožbena komisija.
Pritožbena komisija odloči o pritožbi v
treh mesecih od vložitve popolne pritožbe. Če pritožbi ugodi, vrne zadevo svetu
agencije v vnovično odločanje.
Odločitev pritožbene komisije se lahko
izpodbija s tožbo v upravnem sporu.
51. člen
(ponovna vloga za prvo akreditacijo)
Če svet agencije zavrne vlogo za prvo
akreditacijo visokošolskega zavoda ali akreditacije zavodu ne podaljša, lahko
vlagatelj ponovno vloži vlogo za prvo akreditacijo tega zavoda po preteku dveh
let od vročitve sklepa sveta agencije o tej odločitvi.
Če svet agencije zavrne vlogo za prvo
akreditacijo študijskega programa ali akreditacije ne podaljša, lahko
visokošolski zavod ponovno vloži vlogo za prvo akreditacijo tega programa po
preteku enega leta od vročitve sklepa sveta agencije o tej odločitvi.
V primerih iz prvega in drugega odstavka
tega člena se vloge obravnavajo po kriterijih za prvo akreditacijo.
52. člen
(veljavnost akreditacije)
Prva in vsaka podaljšana akreditacija
visokošolskih zavodov in študijskih programov veljata največ sedem let.
Akreditacija poteče s koncem študijskega leta, v katerem se izteče obdobje
podeljene akreditacije.
Če svet agencije podaljša akreditacijo pred
potekom roka, za katerega je bila podeljena prejšnja, začne sedemletni rok
veljavnosti akreditacije teči znova od vročitve sklepa o odločitvi sveta
agencije.
53. člen
(soglasja k preoblikovanju visokošolskih
zavodov in spremembam študijskih programov)
Soglasja k preoblikovanju visokošolskih
zavodov se izdajajo na podlagi kriterijev za podaljšanje akreditacije.
Soglasja k spremembam študijskih programov
se izdajajo na podlagi kriterijev za prvo akreditacijo.
O soglasjih k preoblikovanju visokošolskih
zavodov in spremembam študijskih programov lahko odloča svet agencije brez
presoje skupine strokovnjakov.
54. člen
(manjše spremembe)
K manjšim spremembam soglasje sveta
agencije ni potrebno.
O spremembah:
1.
imena visokošolskega zavoda ali naslova;
2.
imen predmetov ter
3.
uvedbi novih ali opustitvi starih izbirnih predmetov
visokošolski zavod sproti obvešča svet
agencije.
Spremembe:
1.
posodabljanje vsebine učnih načrtov in seznama študijske literature;
2.
razporeditev kontaktnih ur pri učni enoti;
3.
zamenjavo predmetov med semestri;
4.
spremembo habilitiranih nosilcev predmetov ali
5.
spremembo neobveznih sestavin študijskega programa
sprejme visokošolski zavod sam, skupine
strokovnjakov pa jih presodijo ob zunanji evalvaciji.
Priloga:
Predlog za akreditacijo
Merila za akreditacijo in zunanjo evalvacijo
visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list RS, št. 95/10)
vsebujejo naslednje prehodne in končne določbe:
»IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
55. člen
(obrazec
Predlog za akreditacijo)
Obrazec Predlog za akreditacijo je priloga
teh meril. Obrazec se odda v elektronski in tiskani obliki, ki morata biti
medsebojno skladni.
56. člen
(prehodna
določba)
Vloge, ki so bile vložene po 1. maju
2010 v skladu s pred temi merili uveljavljenimi akti, izdanimi do uveljavitve
Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS,
št. 86/09), se formalno štejejo kot skladne s temi merili, čeprav niso vložene
na s temi merili predpisan način.
Kriteriji in postopek obravnave vlog iz
prvega odstavka so naslednji.
1.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju pogojev za ustanovitev
visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s kriteriji in postopkom za prvo
akreditacijo visokošolskega zavoda.
2.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju pogojev za preoblikovanje
visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s kriteriji za podaljšanje
akreditacije in postopkom prve akreditacije visokošolskega zavoda.
3.
Vloge za pridobitev soglasja k študijskemu programu se obravnavajo v
skladu s kriteriji in postopkom za prvo akreditacijo študijskega programa.
4.
Vloge za pridobitev soglasja k spremembam študijskega programa, ki se
nanašajo na spremembe obveznih sestavin študijskih programov, se obravnavajo v
skladu s kriteriji za prvo akreditacijo študijskega programa.
5.
O vlogah za pridobitev soglasja k spremembam študijskih programov, ki se
nanašajo na spremembe imena visokošolskega zavoda ali naslova, spremembe imen
predmetov ter uvedbo novih ali opustitev starih izbirnih predmetov, se svet
agencije obvesti.
6.
Za vloge za pridobitev soglasja k spremembam študijskih programov, ki se
nanašajo na posodabljanje vsebine učnih načrtov in seznama študijske
literature, spremembo razporeditve kontaktnih ur pri učni enoti, zamenjavo
predmetov med semestri ali spremembo habilitiranih nosilcev predmetov in
spremembo neobveznih sestavin študijskega programa, ni potrebno soglasje sveta
agencije. Navedene spremembe sprejmejo visokošolski zavodi sami, skupine
strokovnjakov pa jih presojajo ob zunanji evalvaciji.
Vloga je popolna, če vsebuje vse po teh
merilih zahtevane podatke in dokazila. Če vloga ni popolna, se zahteva njena
dopolnitev v primernem roku.
57. člen
(veljavnost
meril)
Ta merila začnejo veljati tretji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Akt o spremembi Meril za akreditacijo in
zunanjo evalvacijo visokošolskih zavodov in študijskih programov (Uradni list
RS, št. 17/11) spreminja 56. člen meril tako, da
se glasi:
»56. člen
(prehodna
določba)
Vloge, ki so bile vložene po 1. maju
2010 v skladu s pred temi merili uveljavljenimi akti, izdanimi do uveljavitve
Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS,
št. 86/09), se formalno štejejo kot skladne s temi merili, čeprav niso vložene
na s temi merili predpisan način.
Kriteriji in postopek obravnave vlog iz
prvega odstavka so naslednji.
1.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju pogojev za ustanovitev
visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s kriteriji in postopkom za prvo
akreditacijo visokošolskega zavoda.
2.
Vloge za pridobitev mnenja o izpolnjevanju pogojev za preoblikovanje
visokošolskega zavoda se obravnavajo v skladu s kriteriji za podaljšanje
akreditacije.
3.
Vloge za pridobitev soglasja k študijskemu programu se obravnavajo v
skladu s kriteriji in postopkom za prvo akreditacijo študijskega programa.
4.
Vloge za pridobitev soglasja k spremembam študijskega programa, ki se
nanašajo na spremembe obveznih sestavin študijskih programov, se obravnavajo v
skladu s kriteriji za prvo akreditacijo študijskega programa.
5.
O vlogah za pridobitev soglasja k spremembam študijskih programov, ki se
nanašajo na spremembe imena visokošolskega zavoda ali naslova, spremembe imen
predmetov ter uvedbo novih ali opustitev starih izbirnih predmetov, se svet
agencije obvesti.
6.
Za vloge za pridobitev soglasja k spremembam študijskih programov, ki se
nanašajo na posodabljanje vsebine učnih načrtov in seznama študijske
literature, spremembo razporeditve kontaktnih ur pri učni enoti, zamenjavo
predmetov med semestri ali spremembo habilitiranih nosilcev predmetov in
spremembo neobveznih sestavin študijskega programa, ni potrebno soglasje sveta
agencije. Navedene spremembe sprejmejo visokošolski zavodi sami, skupine
strokovnjakov pa jih presojajo ob zunanji evalvaciji.
Vloga je popolna, če vsebuje vse po teh
merilih zahtevane podatke in dokazila. Če vloga ni popolna, se zahteva njena
dopolnitev v primernem roku.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»7. člen
Ta akt začne veljati tretji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.