Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Splošnega akta
o prenosljivosti številk obsega:
-
Splošni akt o prenosljivosti številk (Uradni
list RS, št. 75/05 z dne 9. 8. 2005),
-
Popravek splošnega akta o prenosljivosti
številk (Uradni list RS, št. 83/05 z dne 12. 9. 2005),
-
Splošni akt o spremembah in dopolnitvah splošnega
akta o prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 25/06 z dne 9. 3. 2006),
-
Splošni akt o spremembi Splošnega akta o
prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 39/06 z dne 13. 4. 2006).
SPLOŠNI AKT
o prenosljivosti številk
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
1. člen
(vsebina)
Ta splošni akt podrobneje ureja način
izvedbe ter tehnične in druge zahteve glede prenosljivosti geografskih številk
na točno določeni lokaciji in negeografskih številk na vsaki lokaciji.
2. člen
(pomen izrazov)
(1) Izrazi, uporabljeni v tem splošnem
aktu, imajo naslednji pomen:
1.
»Centralna baza podatkov (CBP)« je baza
podatkov, ki beleži status vsake transakcije med postopkom prenosa številk in
vsebuje podatke potrebne za usmerjanje klicev na prenesene številke, s katerimi
se pravočasno ažurirajo lokalne baze prenesenih številk.
2.
»Izvorno omrežje« je javno komunikacijsko
omrežje, v katero je priključen klicoči oziroma prenosno omrežje operaterja, ki
posreduje nacionalne (medkrajevne) oziroma mednarodne klice.
3.
»Lokalna baza prenesenih številk (LBPŠ)« je
baza aktivnih podatkov, ki se nahaja pri operaterjih in vsebuje podatke,
potrebne za usmerjanje klicev na prenesene številke.
4.
»Metoda All Call Query« je metoda
usmerjanja klicev na prenesene številke, kjer izvorno omrežje z namenom
ugotovitve, če je klicana številka prenesena, pred vzpostavljanjem vsakega
klica izvrši povpraševanje v lastni lokalni bazi prenesenih številk (LBPŠ). V
primeru, da je klicana številka prenesena, izvorno omrežje na osnovi številke za
usmerjanje, pridobljeni v lastni LBPŠ, vzpostavi klic direktno proti omrežju,
kjer se prenesena številka nahaja. V primeru, da številka ni prenesena, izvorno
omrežje vzpostavi klic direktno z omrežjem, kjer se nahaja klicana številka.
5.
»Metoda Query on Release« je metoda usmerjanja
klicev na prenesene številke, pri kateri izvorno omrežje pred vzpostavljanjem
vsakega klica pošlje zahtevo za vzpostavitev klica proti komunikacijskemu
omrežju operaterja, kateremu je bila številka dodeljena. Če telekomunikacijsko
omrežje operaterja, kateremu je bila dodeljena številka, sprejme
signalizacijsko zahtevo za vzpostavitev klica na številko, ki je prenesena v
neko drugo komunikacijsko omrežje, zavrne zahtevo za vzpostavitev klica na
način, ki je določen s Priporočilom ITU-T Q.850. Po sprejemu signalizacijskega
sporočila z vzročno vrednostjo # 14 (Release cause value # 14) izvorno omrežje
izvrši povpraševanje v lastni lokalni bazi prenesenih številk in na osnovi
številke za usmerjanje, pridobljene iz lastne lokalne baze, vzpostavi klic
direktno v omrežje, v katerem se nahaja prenesena številka.
6.
»Operater« je
operater javno dostopnih telefonskih storitev, vključno z mobilnimi storitvami,
kakor tudi operater prenosnih omrežij, ki posreduje nacionalne (medkrajevne)
oziroma mednarodne klice.
7.
»Operater dajalec številke« (donor) je
operater, ki je zagotavljal javno dostopne telefonske storitve naročniku ali
uporabniku pred prenosom številke.
8.
»Operater prejemnik številke« (recipient) je
operater, ki zagotavlja javno dostopne telefonske storitve naročniku ali
uporabniku, ki uporablja prenesene številke.
9.
»Prenesena številka« je nacionalna
značilna številka, ki se nespremenjena prenese iz mobilnega
telekomunikacijskega omrežja enega operaterja v mobilno telekomunikacijsko
omrežje drugega operaterja ali iz fiksnega telekomunikacijskega omrežja enega
operaterja v fiksno telekomunikacijsko omrežje drugega operaterja.
10.
»Upravljavec centralne baze podatkov (CBP)« je
fizična ali pravna oseba, ki na podlagi pravnega posla z operaterji upravlja s
centralno bazo podatkov (CBP).
(2) Ostali izrazi, uporabljeni v tem
splošnem aktu, imajo enak pomen, kot je to določeno v Zakonu o elektronskih
komunikacijah (Uradni list RS, št. 43/04 in 86/04 – ZVOP-1; v nadaljnjem
besedilu: zakon).
3. člen
(tehnične rešitve)
(1) Vsi operaterji so dolžni
prilagoditi svoja omrežja, tako da slednja omogočajo prenosljivost številk, ter
jih razvijati in izboljševati v skladu z naraščanjem števila prenesenih
številk.
(2) Vsi operaterji so dolžni
vzpostaviti lokalno bazo prenesenih številk (LBPŠ) s podatki o vseh prenesenih
številkah v Republiki Sloveniji do 31. 12. 2005.
(3) Vsi operaterji so pri prenašanju
številk dolžni za medsebojno izmenjavo informacij o prenesenih številkah
uporabljati centralno bazo podatkov (CBP), ki beleži vse faze prenosa številk.
(4) Komunikacija med operaterji poteka
izključno preko centralne baze podatkov (CBP). Operater prejemnik številke
preko centralne baze podatkov (CBP) pri operaterju dajalcu številke preveri
možnost prenosa številke v skladu z 14. členom tega akta. Operater dajalec
številke v časovnem okviru določenem v 11. členu tega akta preko centralne
baze podatkov (CBP) potrdi ali zavrže možnost prenosa številke. V primeru
pozitivnega odgovora in soglasja uporabnika operater prejemnik številke v
predpisanem času obvesti centralno bazo podatkov (CBP) o zahtevi za prenos.
Centralna baza podatkov (CBP) to sporoči operaterju dajalcu številke. Ko
operater dajalec številke preveri zahtevo, status zahteve sporoči centralni
bazi podatkov (CBP), ki informacijo posreduje operaterju prejemniku številke.
4. člen
(podatki o prenesenih številkah)
(1) Podatki o prenesenih številkah se
hranijo v lokalnih bazah prenesenih številk (LBPŠ) in v centralni bazi podatkov
(CBP), ki je referenčna baza podatkov.
(2) Upravljavec centralne baze
podatkov (CBP) lahko za operaterja Agenciji za pošto in elektronske
komunikacije Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) posreduje
podatke o v posamezno omrežje prenesenih številkah, o datumu prenosa in oznako
operaterja dajalca številke, o zakasnelih in zavrnjenih prenosih z navedenimi
razlogi, če je to določeno v pogodbenem razmerju med upravljavcem centralne
baze podatkov (CBP) in operaterjem.
5. člen
(usmerjanje telekomunikacijskega prometa
na prenesene številke)
(1) Operaterji so odgovorni za
direktno usmerjanje klicev na prenesene številke.
(2) Če se operaterji ne dogovorijo
drugače, velja da:
-
je operater mobilnega omrežja oziroma storitev,
v katerem se klic prične, odgovoren za pravilno usmerjanje klicev (direktno
usmerjanje) ali predajo sporočil, naslovljenih na prenesene številke v vsa
omrežja, v katerih se prenesena številka nahaja, skladno s tehničnimi
specifikacijami Evropskega inštituta za telekomunikacijske standarde ETSI TS
123 066.
-
so operaterji fiksnih komunikacijskih omrežij
in storitev ter operaterji, ki posredujejo klice med omrežji, odgovorni za
pravilno direktno usmerjanje klicev na prenesene številke v druga fiksna
omrežja z uporabo metode Query on release.
-
če operater fiksnega komunikacijskega omrežja,
kateremu je bila prvotno dodeljena številka, prejme signalizacijsko zahtevo za
vzpostavitev klica na številko, ki je iz njegovega omrežja prenesena v drugo
fiksno komunikacijsko omrežje, zavrne zahtevo za vzpostavitev takega klica na
način, opredeljen s točko C 3.1.3. Priporočila Mednarodne telekomunikacijske
zveze ITU-T Q. 769.1 s signalizacijskim sporočilom z vzročno vrednostjo #14
(Release cause value #14) predpisanim s Priporočilom ITU-T Q.850.
-
so operaterji fiksnih komunikacijskih omrežij,
v katerih se pričnejo pozivi in operaterji prenosnih omrežij, ki posredujejo
klice iz drugih omrežij, odgovorni za pravilno direktno usmerjanje klicev na
prenesene številke v mobilnih omrežjih, in sicer po metodi All Call Query.
-
je operater komunikacijskega omrežja, ki dobi
zahtevo za vzpostavitev mednarodnega klica ali za prenos sporočila na preneseno
številko, odgovoren za pravilno usmerjanje takega klica ali za prenos sporočil
direktno v komunikacijsko omrežje, v katerem se prenesena številka nahaja v
skladu z drugo in četrto alinejo tega odstavka.
6. člen
(centralna baza podatkov (CBP))
(1) Za izmenjavo podatkov o prenesenih
številkah med lokalnimi bazami prenesenih številk (LBPŠ) se uporablja centralna
baza podatkov (CBP).
(2) Centralna baza podatkov (CBP) vsebuje
vse prenesene številke, številke za usmerjanje klicev na prenesene številke in
transakcije med operaterji (imena operaterjev dajalcev številk in operaterjev
prejemnikov številk, datume prenosov številk, obvestila o statusu procesa
prenosa številk).
(3) Za vzpostavitev, razvoj,
vzdrževanje in upravljanje centralne baze podatkov (CBP) je odgovoren
upravljavec centralne baze podatkov (CBP).
(4) Upravljavec centralne baze
podatkov (CBP) je odgovoren za pravočasno ažuriranje podatkov.
(5) Operaterji so dolžni pravočasno
izbrati upravljavca centralne baze podatkov (CBP) glede na rok izvedbe
določenem v 16. členu.
7. člen
(opozorilo uporabnikom)
(1) Operater izvornega omrežja je
dolžan klicočemu uporabniku na preneseno številko posredovati opozorilo in
sicer govorno sporočilo v slovenskem jeziku, ki ni daljše od štirih sekund:
»Številka je prenesena k …(končnemu uporabniku prepoznavna identifikacija
operaterja prejemnika številke).
(2) V primeru, da klicoči uporabnik ob
klicih na prenesene številke ne želi prejemati opozorila, od operaterja
zahteva, da mu to omogoči.
(3) Operaterji obvestijo uporabnike o
možnosti iz prejšnjega odstavka ter o načinu posredovanja zahteve na najmanj
dva izmed naslednjih načinov: na svojih spletnih straneh, vidno na mesečnih
računih, vidno v dnevnem časopisju, mobilni operaterji pa lahko tudi s kratkimi
sporočili (SMS).
(4) Operaterji,
lahko pa tudi upravljavec centralne baze podatkov (CBP), na svojih internetnih
straneh in / ali brezplačnih številkah klicnih centrov zagotavljajo informacijo
o omrežju, v katerega je številka prenesena, tako da se klicoči lahko sam
informira o ceni klica.
(5) Informacijo o omrežju, v katerega je
številka prenesena, tako, da se klicoči lahko sam informira o tem, lahko
zagotavlja tudi agencija na svoji spletni strani.
8. člen
(uporaba usmerjalnih številk)
(1) Za neposredno usmerjanje klicev na
prenesene številke se uporabljajo usmerjalne številke iz številskega območja
(0) 98 MN, določene s pravilnikom, ki ureja načrt oštevilčenja.
(2) Agencija za potrebe usmerjanja
klicev na prenesene številke operaterjem, ki so dolžni zagotavljati
prenosljivost številk, dodeli usmerjalne številke.
(3) Usmerjalna številka iz prejšnjega
odstavka je sestavljena, kot sledi:
98 MN,
kjer je: MN –
identifikacijska koda operaterja
(4) Operater je dolžan poskrbeti, da
uporabnik ne more izbirati usmerjalnih kod. Vsak tak poskus mora biti
prestrežen in zavržen.
9. člen
(povpraševanje o možnostih prenosa
številke in zahteva za prenos številke)
(1) Uporabnik, ki želi prenesti svojo
telefonsko številko, poda povpraševanje o možnosti prenosa številke pri
operaterju prejemniku številke.
(2) Uporabnik predplačnik mora
operaterju prejemniku številke predložiti MSISDN številko in PUK številko.
Zahtevo za prenos številke izpolni operater prejemnik številke. Vzorčni obrazec
zahteve za prenos številke za uporabnika predplačnika je priloga 1 in je sestavni del tega akta.
(3) Uporabnik naročnik mora operaterju
prejemniku številke predložiti MSISDN številko in številko računa, ki ni
starejši od 45 dni.
(4) Operater prejemnik številke
posreduje povpraševanje preko CBP operaterju dajalcu številke, ki mora na
prejeto povpraševanje odgovoriti v roku 15 minut.
(5) Uporabnik naročnik, ki želi po
prejetem pozitivnem odgovoru na posredovano povpraševanje prenesti svojo
številko iz omrežja operaterja dajalca številke v omrežje operaterja prejemnika
številke, mora vložiti pisno zahtevo za prenos številke pri operaterju
prejemniku številke. Vzorčni obrazec zahteve za prenos številke za uporabnika
naročnika je priloga 2 in predstavlja minimalni nabor vsebine dokumenta, ki ga
uporabniki podpisujejo pri operaterju prejemniku številke in je sestavni del
tega akta.
10. člen
(dolžnosti operaterja prejemnika številke)
(1) Pred prenosom številke je operater
prejemnik številke dolžan preveriti identifikacijo uporabnika naročnika oziroma
uporabnika predplačnika.
(2) Identifikacija uporabnika
naročnika se opravi s pomočjo osebnega dokumenta, s katerim se dokazuje
identiteto osebe, in računa za komunikacijske storitve, izdanega s strani
operaterja dajalca številke, ki ni starejši od 45 dni.
Identifikacijo uporabnika predplačnika se opravi s predložitvijo PUK številke
SIM kartice.
(3) Operater prejemnik številke mora
operaterju dajalcu številke sočasno z zahtevo za prenos številke po telefaksu
ali po elektronski pošti v roku 30 minut posredovati kopijo zahteve za prenos
številke in kopijo dokumentacije, ki jo je predložil uporabnik naročnik.
Operater prejemnik številke mora operaterju dajalcu številke poslati izvirnike
dokumentov najkasneje do 5. dne v mesecu za pretekli mesec.
(4) Operater
prejemnik številke mora uporabnika naročnika oziroma uporabnika predplačnika,
ki zahteva prenos številke, takoj obvestiti o postopku prenosa številke in še
posebej o:
-
časovnem obdobju, v katerem bo onemogočena
uporaba storitev,
-
obsegu in načinu uporabe storitev v omrežju
operaterja prejemnika številke,
-
razlogih za zavrnitev zahtevka za prenos
številke,
-
razlogih za zakasnitev prenosa številke.
(5) Operater
prejemnik številke mora vključiti številko v svoje omrežje na dan
prenosa najkasneje v 3 urah po deaktivaciji številke v
omrežju operaterja dajalca številke.
(6) Operater
prejemnik številke je dolžan preko centralne baze podatkov (CBP) obvestiti
imetnika številskega prostora v 14 delovnih dneh, po tistem, ko je preneseno številko postavil v status številke,
ki se ne uporablja (deaktivacija), in mu po izteku
tega časovnega obdobja vrniti preneseno številko.
11. člen
(dolžnosti operaterja dajalca številke)
(1) Po prejemu zahteve za prenos številke mora operater dajalec številke nemudoma pričeti
s postopkom prenosa številke. Operater dajalec številke je dolžan v roku 15
minut odgovoriti na posredovano povpraševanje o možnostih prenosa številke.
(2) V primeru upravičene zahteve za
prenos številke mora operater dajalec številke v roku 3 ur sporočiti centralni
bazi podatkov (CBP) datum prenosa številke, ki je v okviru roka, določenega v
tretjem oziroma četrtem odstavku 13. člena tega
splošnega akta.
(3) V kolikor operater dajalec
številke od operaterja prejemnika številke sočasno z zahtevo za prenos številke
po telefaksu ali po elektronski pošti ne prejme tudi dokumentacije, ki jo je
posredoval naročnik uporabnik, zahtevo za prenos številke zavrne in o tem obvesti
upravljavca CBP in operaterja prejemnika številke.
(4) V kolikor operater dajalec
številke po potrditvi datuma prenosa in pred dejanskim prenosom ugotovi, da je
prenos lahko sporen, z utemeljeno obrazložitvijo preko CBP zahteva enkratno
zamrznitev postopkov za 7 delovnih dni. V kolikor do rešitve ne pride niti v
tem podaljšanem času, se proces na zahtevo operaterja dajalca ali operaterja
prejemnika številke ustavi.
(5) Po zaključku postopka priprave
operater dajalec številke in operater prejemnik številke izvedeta postopek
prenosa številke na dan, ki ga je določil operater dajalec številke.
(6) Operater dajalec številke po
izključitvi številke iz svojega omrežja obvesti centralno bazo podatkov (CBP).
12. člen
(administrativni postopek prenosa)
(1) Če uporabnik naročnik oziroma
uporabnik predplačnik vloži popolno zahtevo za prenos številke, operater prejemnik številke obvesti centralno
bazo podatkov (CBP) o prejeti zahtevi za prenos številke. Operater prejemnik številke pošlje operaterju dajalcu številke najkasneje
naslednji delovni dan po prejemu zahteve o poizvedovanju za prenos številke
dokumente, ki jih predloži naročnik.
(2) V trenutku, ko operater dajalec
številke centralni bazi podatkov (CBP) potrdi prenos številke, uporabnik
naročnik oziroma uporabnik predplačnik ne more več zahtevati preklica prenosa
številke, operater prejemnik številke, pa je dolžan priključiti uporabnika v
svoje omrežje.
13. člen
(roki za prenos številk)
(1) Šteje se, da je zahteva za prenos številke, ki jo je operater prejemnik številke prejel na
delovni dan od 8. do 16. ure, prejeta tega delovnega
dne.
(2) Če operater prejemnik številke
prejme zahtevo za prenos številke na delovni dan po
16. uri, se šteje, da je bila zahteva vložena prvi naslednji delovni dan in bo
tako tudi obdelana.
(3) Priprava omrežja za prenos
številke v mobilnih omrežjih ne sme trajati dalj kot 7 delovnih dni, šteto od dneva, ko je operater dajalec številke prejel zahtevek za prenos številke. V tem roku
mora operater dajalec številke operaterju prejemniku številke potrditi časovni
okvir prenosa številke.
(4) Priprava omrežja za prenos
številke v fiksnih omrežjih ne sme trajati dalj kot 15 delovnih dni, šteto od dneva, ko je operater dajalec številke prejel zahtevek za prenos številke. V tem roku
mora operater dajalec številke operaterju prejemniku številke potrditi časovni
okvir prenosa številke, ki se mora ujemati s časovnim okvirom morebitne
razvezave krajevne zanke do lokacije končnega uporabnika.
(5) Uporabniku naročniku oziroma
uporabniku predplačniku je uporaba elektronskih komunikacijskih storitev
onemogočena v času postopka prenosa številke, ki se mora izvesti v najkrajšem
možnem času in v nobenem primeru ne sme trajati dalj kot 3 ure, praviloma med 00.00 in 6. uro.
14. člen
(razlogi za zavrnitev zahteve za
prenos številke s strani operaterja dajalca številke)
Zahtevo za prenos številke operater dajalec
številke zavrne, če:
-
se zahteva nanaša na neobstoječo številko,
-
je zahteva vložena s strani nepooblaščene
osebe,
-
je zahteva nepopolna, tako da prenos številke
ni mogoč,
-
če od operaterja prejemnika številke v roku,
določenem v 10. členu, ne prejme dokumentacije, na podlagi katere bi lahko
preveril zahtevo,
-
je na računu uporabnika predplačnika premalo
sredstev za kritje stroškov prenosa številke,
-
se zahtevana številka že nahaja v postopku
prenosa oziroma obstaja predhodno podana zahteva za prenos iste številke,
-
je naročniška številka, za katero se zahteva
prenos, začasno ali trajno izključena iz omrežja operaterja dajalca številke.
15. člen
(stroški)
(1) Vsak operater telekomunikacijskega
omrežja sam nosi stroške prilagoditve svojega omrežja, tako da ta omogoča
prenosljivost številk, in stroške vzdrževanja te zmogljivosti.
(2) Operater omrežja, v katerem se
generira klic, plača stroške po pogodbi o medomrežnem povezovanju operaterju
omrežja, v katerem se klic na preneseno številko zaključi.
(3) Operater izvornega omrežja nosi
vse dodatne stroške (usmerjanje in obračun), vezane na vzpostavljanje klica na
preneseno številko, pri čemer ne sme klicev na prenesene številke v določeno
omrežje zaračunavati več kot klice na neprenesene številke v to isto omrežje.
(4) Operater dajalec številke lahko
naročniku (ali operaterju prejemniku številke) za prenos številke k drugemu
operaterju zaračuna samo enkratni znesek, ki krije dejanske stroške prenosa
številke, in sicer največ v višini 2500 SIT za vsak zahtevek.
Priloga 1: Zahteva za prenos predplačniške številke k
drugemu operaterju
Priloga 2: Zahteva za prenos naročniške številke k
drugemu operaterju
Splošni akt o prenosljivosti številk (Uradni
list RS, št. 75/05)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»16. člen
(roki za
vzpostavitev prenosljivosti številk)
(1) Rok za izvedbo centralne baze
podatkov (CBP) je najkasneje do 31. 12. 2005
(2) Operaterji mobilnih storitev so
dolžni zagotoviti prenosljivost številk najkasneje do 31. 12. 2005.
(3) Operaterji javno dostopnih
telefonskih storitev na fiksni lokaciji so dolžni zagotoviti prenosljivost
številk najkasneje do 30. 6. 2006.
17. člen
(veljavnost)
Ta splošni akt začne veljati petnajsti dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Splošni akt o spremembah in dopolnitvah splošnega
akta o prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 25/06) vsebuje naslednjo prehodno in
končno določbo:
»8. člen
Operaterji so dolžni svojim uporabnikom
omogočiti izključitev predvajanja opozorila iz drugega odstavka 7. člena v
90 dneh od uveljavitve tega splošnega akta.
9. člen
Ta splošni akt začne veljati naslednji dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Splošni akt o spremembi Splošnega akta o
prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 39/06) spreminja 16. člen splošnega akta
tako, da se glasi:
»16. člen
(roki za
vzpostavitev prenosljivosti številk)
(1) Rok za izvedbo centralne baze
podatkov (CBP) je najkasneje do 31. 12. 2005
(2) Operaterji mobilnih storitev so
dolžni zagotoviti prenosljivost številk najkasneje do 31. 12. 2005.
(3) Operaterji javno dostopnih
telefonskih storitev na fiksni lokaciji so dolžni zagotoviti prenosljivost
številk najkasneje do 10. 5. 2006.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta splošni akt začne veljati naslednji dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.