Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o nadzoru izvajanja predpisov o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi obsega:
- Uredbo o nadzoru izvajanja predpisov o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi (Uradni list RS, št. 34/06 z dne 31. 3. 2006),
- Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o nadzoru izvajanja predpisov o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi (Uradni list RS, št. 31/07 z dne 6. 4. 2007).
UREDBA
o nadzoru izvajanja predpisov o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
1. člen
(splošno)
Ta uredba v skladu z Direktivo 2006/22/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. marca 2006 o minimalnih pogojih za izvajanje Uredb Sveta (EGS) št. 3820/85 in (EGS) št. 3821/85 o socialni zakonodaji v zvezi z dejavnostmi v cestnem prometu in razveljavitvi Direktive Sveta 88/599/EGS (UL L št. 102 z dne 11. 4. 2006, str. 35), v nadaljnjem besedilu: Direktiva 2006/22/ES, določa obseg in strukturo nadzora, način priprave programa nadzora, način izvajanja pooblastil, sestavine nadzora na cesti in v prostorih prevoznikov, vsebino in način opravljanja nadzora nad delovnim časom, odmori in počitki oseb, ki opravljajo mobilno dejavnost, za katere veljata Uredba 561/2006/ES in Uredba 3821/85/EGS ali AETR, če se uporablja na podlagi tretjega odstavka 2. člena Uredbe 561/2006/ES, in opravljanje nadzora nad delom pooblaščenih delavnic ter zbiranje in pošiljanje statističnih podatkov o opravljenih nadzorih in obrazcev v zvezi z nadzorom in poročilom.
2. člen
(izvajanje nadzora)
(1) Nadzor nad izvajanjem določb Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih (Uradni list RS, št. 76/05; v nadaljnjem besedilu: zakon) opravljajo organi nadzora iz 32. člena zakona samostojno in v skupnih koordiniranih akcijah.
(2) Koordinacijo in načrtovanje stalnega nadzora v Republiki Sloveniji opravlja Prometni inšpektorat Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: prometni inšpektorat), ki glede na podatke o vozilih, voznikih in delovnih dneh voznikov določi letno obveznost nadzorov in te podatke posreduje organom nadzora.
(3) Upravni nadzor v skladu s prvim odstavkom 15. člena zakona izvaja Direkcija Republike Slovenije za ceste (v nadaljnjem besedilu: direkcija) samostojno in v skladu z lastnim načrtom dela, lahko pa tudi v sodelovanju z ostalimi organi nadzora.
3. člen
(način izvajanja)
(1) Organi nadzora delujejo usklajeno, tako, da izvajajo primerna in redna preverjanja na cesti in v prostorih podjetij, s katerimi vsako leto zajamejo obsežen in reprezentativen delež voznikov, podjetij in vozil vseh kategorij prevoza, za katere veljajo Uredba 561/2006/ES in Uredba 3821/85/EGS ali AETR.
(2) Prometni inšpektorat organizira preverjanje tako, da se od 1. maja 2006 preveri en odstotek delovnih dni voznikov vozil, za katere veljata Uredba 561/2006/ES in Uredba 3821/85/EGS ali AETR, ter se najmanj 15 odstotkov skupnega števila preverjenih delovnih dni preveri na cesti in najmanj 30 odstotkov v prostorih podjetij. Odstotek glede obveznosti preverjanja delovnih dni voznikov vozil, za katere veljata Uredba 561/2006/ES in Uredba 3821/85/EGS ali AETR, se zviša na najmanj dva odstotka po 1. januarju 2008 in na najmanj tri odstotke po 1. januarju 2010 ter se od 1. januarja 2008 najmanj 30 odstotkov skupnega števila preverjenih delovnih dni preveri na cesti in najmanj 50 odstotkov v prostorih podjetij.
(3) Število preverjenih voznikov na cesti, število preverjanj v prostorih podjetij, število preverjenih delovnih dni in število in vrsta prijavljenih kršitev z navedbo, ali je šlo pri tem za prevoz potnikov ali blaga, se vključijo v informacije, predložene Komisiji v skladu s prvim odstavkom 17. člena Uredbe 561/2006/ES.
(4) Podatke o številu prevoznikov, vozil in voznikov, ki so potrebni za izračun obveznosti v skladu s prejšnjim odstavkom, prometnemu inšpektoratu nudi izdajatelj licence za izvajanje prevoza potnikov ali blaga v notranjem in mednarodnem cestnem prometu v skladu s predpisi o prevozih v cestnem prometu, izdajatelj voznikovih kartic, izbran v skladu z 19. členom zakona, in ministrstvo, ki vodi evidenco registriranih motornih vozil.
(5) Za potrebe prenosa podatkov ali vpogleda v evidenco iz prejšnjega odstavka se lahko vzpostavi elektronska povezava med organi.
4. člen
(cestna preverjanja)
(1) Cestna preverjanja se organizirajo v različnih krajih in ob vsakem času ter zajemajo tako obsežen del cestnega omrežja, da se je težko izogniti točkam preverjanja.
(2) Cestna preverjanja vključujejo sestavine, navedene v prilogi I (del A) k Direktivi 2006/22/ES.
(3) Če se na podlagi zakona oziroma na podlagi Uredbe 561/2006/ES uporabljajo določbe AETR, so tudi določbe tega sporazuma elementi cestnih preverjanj.
5. člen
(poročanje o ugotovitvah)
(1) Če se na podlagi ugotovitev cestnega preverjanja ugotovi, da voznik domačega ali tujega prevoznika krši določbe o minimalni starosti, časih vožnje in počitka, uporabi zapisovalne opreme, tahografskih vložkov ali voznikovih kartic, nadzorni organ o tem obvesti prometni inšpektorat. V obvestilu navede podatke o vozniku (osebno ime, EMŠO oziroma rojstni podatki, bivališče, številka voznikove kartice), prevozniku (firma in sedež), registrski številki vozila, času in kraju storitve prekrška, ugotovljenih kršitvah in ukrepih.
(2) V primeru, da nadzorni organ ugotovi kršitve delovnega časa, o tem obvesti Inšpektorat Republike Slovenije za delo.
6. člen
(medsebojno obveščanje in sodelovanje)
(1) Če se na podlagi ugotovitev cestnega preverjanja pri vozniku prevoznika iz druge države podani razlogi, ki kažejo na to, da so bile storjene kršitve, ki pa jih ni mogoče odkriti med preverjanjem zaradi pomanjkanja potrebnih podatkov, se sestavi o tem poročilo in se ga skupaj z obvestilom o kršitvi posreduje prometnemu inšpektoratu. Ta o tem obvesti državo, v kateri ima prevoznik svoj sedež.
(2) Če nadzorni organ v Republiki Sloveniji od nadzornega organa druge države prejme poročilo, zaprosilo ali zahtevo po nadaljnjem preverjanju, opravi nadzorni organ preverjanje v prostorih podjetja, rezultate tega preverjanja pa sporoči nadzornemu organu države, ki je za tako preverjanje zaprosil.
7. člen
(preverjanje v podjetjih)
(1) Preverjanja v prostorih podjetja se načrtujejo ob upoštevanju predhodnih izkušenj pri preverjanju različnih kategorij prevoza.
(2) Preverjanja se opravljajo v prostorih podjetij tudi po ugotovitvi kršitev zakona, Uredbe 561/2006/ES, Uredbe 3821/85/EGS ali AETR pri cestnem preverjanju.
(3) Preverjanja v prostorih podjetij vključujejo sestavine, navedene v prilogi I k Direktivi 2006/22/ES.
(4) Podjetja, odgovorna za voznike, hranijo zapise, poročila o rezultatih in druge pomembne podatke o pri njih izvedenih pregledih in o preverjanjih njihovih voznikov na cesti, ki so jim jih predali nadzorni organi.
(5) V okviru preverjanj v prostorih podjetja se upoštevajo vsi podatki in dokumenti iz prejšnjega odstavka.
(6) Preverjanja, izvedena v prostorih nadzornih organov na podlagi ustreznih dokumentov in/ali podatkov, ki jih podjetja izročijo na zahtevo nadzornih organov, imajo isto veljavo, kakor preverjanja, izvedena v prostorih podjetij.
8. člen
(pregled zapisovalne opreme in zapisov)
(1) Po vsakem pregledu ali preskusu zapisovalne opreme in/ali naprave za omejevanje hitrosti se izda potrdilo o opravljenem pregledu ali preskusu. V potrdilu se navede datum, uro in kraj pregleda, podatke o vozniku, vozilu (kategorija vozila), morebitnem najemniku in lastniku vozila, rezultatih pregleda ali preskusa, kakor tudi o organu, ki je pregled oziroma preskus opravil, s podpisom pooblaščene osebe.
(2) Po vsakem pregledu tahografskega vložka, pri odvzemu tega iz zapisovalne opreme ali izpisa iz digitalnega tahografa, se vozniku izda potrdilo iz prejšnjega odstavka, lahko pa se na tahografski vložek ali izpis odtisne žig organa, s katerim voznik pri nadaljnjih nadzorih dokazuje, da je bila nadzorna naprava odprta in tahografski vložek vzet iz naprave na zahtevo nadzornega organa.
9. člen
(razgradnja zapisovalne opreme)
(1) V primeru okvare, popravila ali razgradnje zapisovalne opreme pooblaščena delavnica opravi prepis ali izpis podatkov iz naprave za zadnje tri mesece, šteto od dneva, ko je prišlo do okvare.
(2) Če prepis ali izpis iz prejšnjega odstavka ni mogoč, delavnica tako zapisovalno opremo shrani in izda certifikat o neizvedljivosti prenosa ali izpisa podatkov iz šestega odstavka 6. poglavja Priloge IB Uredbe 3821/85/EGS. Certifikat o neizvedljivosti prenosa podatkov pošlje lastniku vozila ali trenutnemu najemniku oziroma uporabniku testnega vozila. O neizvedljivosti prenosa ali izpisa podatkov delavnica obvesti prometni inšpektorat.
(3) Prometni inšpektorat lahko zapisovalno opremo iz prejšnjega odstavka začasno odvzame in jo pošlje v analizo drugi delavnici ali serviserju oziroma proizvajalcu. Če se ugotovi, da je prišlo do nepravilnosti in izdaje lažnega certifikata iz prejšnjega odstavka, prometni inšpektorat o tem obvesti direkcijo.
(4) Če se ugotovi, da je prišlo do nepravilnosti in izdaje lažnega certifikata iz drugega odstavka tega člena, stroške pregleda nosi delavnica, ki je tak certifikat izdala.
10. člen
(poročanje)
(1) Nadzorni organi posredujejo prometnemu inšpektoratu za preteklo leto statistične podatke o opravljenih nadzorih, kot so določeni na obrazcu iz prvega odstavka 35. člena zakona, in statistične podatke iz drugega odstavka 10.a člena te uredbe, najkasneje do 15. februarja.
(2) Prometni inšpektorat vzpostavi in vodi evidenco o opravljenih skupnih koordiniranih nadzorih in ugotovljenih kršitvah v teh nadzorih. Podatke o opravljenih nadzorih in ugotovljenih kršitvah so vsi nadzorni organi dolžni posredovati prometnemu inšpektoratu takoj po končanem posameznem skupnem nadzoru na obrazcu, ki je določen s Prilogo k Odločbi Komisije 93/173/EGS.
(3) Na obrazcu, ki je določen s Prilogo k Odločbi Komisije 93/173/EGS, se pripravijo tudi poročila o kršitvah tujih voznikov in prevoznikov na območju Republike Slovenije ter o ukrepih Republike Slovenije zoper državljane Republike Slovenije, ki so storili prekrške v drugih državah članicah. Te obrazce prometni inšpektorat posreduje nadzornim organom tiste države, kjer ima delodajalec voznika, pri katerem je bila ugotovljena kršitev, sedež.
(4) Če je bila kršitev ugotovljena pri samozaposlenem vozniku, se to v obrazcu posebej označi.
10.a člen
(statistični podatki)
(1) Nadzorni organi zbirajo statistične podatke o preverjanjih na podlagi podatkov obrazca, določenega z Odločbo Komisije 93/173/EGS ali drugo odločbo, ki to odločbo nadomesti ali spremeni.
(2) Poleg podatkov iz prejšnjega odstavka se zbirajo še naslednji podatki o opravljenih preverjanjih:
- za cestne preglede: glede na vrsto ceste (avtocesta, magistralna cesta ali druga javna cesta), državo registracije pregledanega vozila in vrsto tahografa (analogni ali digitalni);
- za preverjanja v prostorih podjetij: glede na vrsto prevozne dejavnosti (ali je dejavnost mednarodna ali domača, potniška ali tovorna, za svoj račun ali za najem in plačilo), velikost voznega parka podjetja in vrsto tahografa (analogni ali digitalni).
11. člen
(kazenske določbe)
(1) Z globo od 1600 do 3300 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki izda certifikat v nasprotju z drugim odstavkom 9. člena te uredbe.
(2) Z globo od 300 do 600 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna oseba pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka.
(3) Z globo od 400 do 800 eurov se kaznuje za prekršek tehnik, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
12. člen
(kazenske določbe)
(1) Z globo od 1600 do 3300 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ne obvesti prometnega inšpektorata o neizvedljivosti prenosa ali izpisa podatkov v skladu z drugim odstavkom 9. člena te uredbe.
(2) Z globo od 300 do 600 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna oseba pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka.
(3) Z globo od 400 do 800 eurov se kaznuje za prekršek tehnik, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
12.a člen
(oprema)
Nadzorni organi iz prvega odstavka 32. člena zakona zagotovijo, da imajo za opravljanje nalog iz 4. in 7. člena te uredbe ustrezno standardno opremo v skladu s prilogo II k Direktivi 2006/22/ES.
Uredba o nadzoru izvajanja predpisov o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi (Uradni list RS, št. 34/06) vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
13. člen
(rok za vzpostavitev evidence)
Za potrebe spremljanja aktivnosti in ukrepov glede izvajanja nadzora po tej uredbi se v dvanajstih mesecih po uveljavitvi te uredbe vzpostavi skupna evidenca in elektronska izmenjava podatkov o opravljenih nadzorih in ugotovljenih kršitvah v teh nadzorih.
14. člen
(začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o nadzoru izvajanja predpisov o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi (Uradni list RS, št. 31/07) vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
10. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.