Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov obsega:
- Pravilnik o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 126/07 z dne 31. 12. 2007),
- Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 78/08 z dne 30. 7. 2008),
- Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 126/08 z dne 31. 12. 2008),
- Popravek Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 9/09 z dne 6. 2. 2009),
- Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 109/09 z dne 28. 12. 2009),
- Pravilnik o spremembah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 67/10 z dne 20. 8. 2010).
PRAVILNIK
o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov
(neuradno prečiščeno besedilo št. 4)
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
(1) Ta pravilnik določa vodenje registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov, proračunov, zakladnic in nadzornikov transakcij javnofinančnih prihodkov (v nadaljnjem besedilu: register) pri Upravi Republike Slovenije za javna plačila (v nadaljnjem besedilu: UJP).
(2) Ta pravilnik določa tudi postopke odpiranja in zapiranja računov neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov (v nadaljnjem besedilu: proračunski uporabnik) ter nosilcev javnih pooblastil, kadar na podlagi le-teh nadzirajo javnofinančne prihodke (v nadaljnjem besedilu: nadzornik).
1.a člen
(1) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
- Imetnik računa oziroma podračuna je proračunski uporabnik, ki sredstva računa oziroma podračuna vodi v svoji poslovni knjigi.
- Prejemnik sredstev je proračunski uporabnik, kateremu bodo sredstva obveznih dajatev in drugih javno finančnih prihodkov razporejena.
- Uporabnik računa je proračunski uporabnik, ki mu imetnik računa dovoli razpolaganje s sredstvi preko tega računa.
(2) Ne glede na prvo alinejo prejšnjega odstavka sredstva enotnega zakladniškega računa (v nadaljnjem besedilu: EZR) vodi upravljavec sredstev sistema EZR v svoji poslovni knjigi.
II. OPREDELITEV REGISTRA IN NAMEN
2. člen
(1) UJP vodi register kot enotno, z drugimi evidencami povezano, informatizirano bazo podatkov. Za neposredne in posredne uporabnike državnega in občinskih proračunov, ki se ustanovijo na podlagi zakona ali drugega predpisa in se ne registrirajo pri nobenem drugem registrskem organu, ter za proračune in zakladnice je UJP registrski organ.
(2) Register se vodi na podlagi šifre proračunskega uporabnika, proračuna, zakladnice ter nadzornika in drugih podatkov o proračunskem uporabniku, proračunu, zakladnici ter nadzorniku.
3. člen
Register je zbir podatkov o proračunskih uporabnikih, proračunih in zakladnicah, računih proračunskih uporabnikov, podatkih za obveščanje proračunskih uporabnikov in vsebuje druge podatke, povezane s proračunskimi uporabniki, proračuni in zakladnicami, o katerih se vodijo uradne evidence pri drugih državnih organih.
4. člen
Na podlagi podatkov registra se zagotavlja:
- opravljanje plačilnih storitev za proračunske uporabnike,
- poročanje o prihodkih in odhodkih, prejemkih in izdatkih ter premoženju in upravljanju z likvidnostjo proračunskih uporabnikov,
- podatke za register transakcijskih računov,
- obveščanje proračunskih uporabnikov in
- izvrševanje drugih nalog, določenih s predpisi.
III. VSEBINA REGISTRA
5. člen
Register vsebuje naslednje podatke:
1. o proračunskih uporabnikih, proračunih in zakladnicah,
2. o računih,
3. za obveščanje o stanju in prometu na računih.
6. člen
(1) Podatki o proračunskih uporabnikih so:
1. Identifikacija proračunskega uporabnika:
- šifra proračunskega uporabnika,
- naziv,
- kratek naziv,
- naslov (statistična regija, občina, naselje ulica, hišna številka, poštna številka in pošta),
- vrsta organizacije,
- matična številka,
- davčna številka,
- elektronski naslov,
- telefonska številka,
- številka telefaksa,
- status,
- nasledstvo (šifra, matična številka, naziv, opis nasledstva),
- skupina po SKIS.
2. Vključenost v proračun:
- tip proračunskega uporabnika,
- skupina ali podskupina po pravilniku, ki določa proračunske uporabnike,
- šifra proračuna, kateremu proračunski uporabnik pripada.
3. Dejavnost (šifra SKD):
- glavna dejavnost,
- registrirane dejavnosti.
4. Ustanovitelji:
- podatki o ustanoviteljih (šifra, ime in priimek ali naziv),
- tip ustanovitelja.
5. Zastopniki:
- podatki o zastopnikih.
6. Upravljanje z likvidnostjo:
- skupina za upravljanje z likvidnostjo,
- pripadnost sistemu EZR.
7. Plačne skupine:
- oznaka plačne skupine.
8. Vpisi v register:
- datum vključitve,
- datum izključitve,
- datum ustanovitve.
(2) Podatki o proračunih so:
1. Identifikacija proračuna:
- šifra za izvrševanje državnega oziroma občinskih proračunov,
- naziv,
- kratek naziv.
2. Upravljavec:
- podatki o upravljavcu (šifra, naziv).
3. Vpisi v register:
- datum vključitve,
- datum izključitve.
(3) Podatki o zakladnicah so:
1. Identifikacija zakladnice:
- šifra za upravljanje z likvidnostjo sistemov EZR,
- naziv,
- kratek naziv.
2. Upravljavec:
- podatki o upravljavcu (šifra, naziv).
3. Vpisi v register:
- datum vključitve,
- datum izključitve,
- datum zadnje spremembe.
(4) Podatki iz tretjega odstavka tega člena, ki so povezave z drugimi podatkovnimi bazami, so:
- matična številka,
- davčna številka in
- SKIS.
7. člen
Podatki o računih so:
1. tip računa,
2. številka računa,
3. številka računa za plačilo stroškov plačilnih storitev,
4. številka računa za pripis obresti,
5. popolni ali dolgi naziv računa,
6. kratek naziv računa,
7. valute računa,
8. vrsta računa po zahtevah upravljavca registra transakcijskih računov,
9. imetnik računa,
10. souporaba računa,
11. nadzorniki za promet in stanje na računu,
12. aktivnost,
13. oznaka za objavo v registru transakcijskih računov,
14. datum odprtja računa,
15. datum zadnje spremembe,
16. oznaka izvršenega prenosa v register transakcijskih računov,
17. datum zaprtja,
18. pravni naslednik računa,
19. šifra proračunskega uporabnika računovodje, ki vodi računovodstvo imetnika,
20. šifra proračunskega uporabnika končnega prejemnika sredstev,
21. SKIS,
22. uporabniki računa.
8. člen
Podatki za obveščanje o stanju in prometu na računih so:
1. imena prejemnikov obvestil,
2. naslovi prejemnikov obvestil (vključno z elektronskim naslovom),
3. način dostave obvestil,
4. vrsta obvestila.
IV. NAČIN VODENJA REGISTRA
9. člen
(1) UJP vodi register na podlagi podatkov, predloženih s strani proračunskih uporabnikov oziroma njihovih ustanoviteljev in na podlagi podatkov iz drugih registrov in evidenc.
(2) Podatke za identifikacijo proračuna oziroma zakladnice ter podatke o upravljavcu zagotavlja ministrstvo za finance oziroma občina, podatke o pripadnosti sistemu EZR, skupini za upravljanje z likvidnostjo, številki računa za pripis obresti, oznaki za vloge in oznaki za likvidnostna posojila zagotavlja organizacijski del ministrstva za finance, ki upravlja z likvidnostjo sistema EZR države, oziroma občina, podatek o plačni skupini pa ministrstvo, pristojno za sistem plač v javnem sektorju.
(3) Podatki morajo biti zagotovljeni najkasneje v 10 dneh po vzpostavitvi delovanja proračuna oziroma najkasneje v 10 dneh po sklenitvi pogodbe z Banko Slovenije o vodenju enotnega zakladniškega računa.
(4) UJP je dolžna preverjati pravilnost predloženih podatkov ter zagotoviti pravilno in pravočasno vpisovanje podatkov ter evidentiranje vseh sprememb v register.
(5) UJP vpiše podatke v register, če so izpolnjeni pogoji za vpis.
(6) UJP vodi register na način, da je zagotovljeno trajno spremljanje vseh vpisov v register (zgodovina podatkov).
10. člen
UJP vpiše podatke v register takoj po ugotovitvi izpolnitve pogojev za vpis v skladu s petim odstavkom 13. člena tega pravilnika. Morebitne manjkajoče podatke iz nabora podatkov, ki so predpisani z vsebino registra oziroma njihove spremembe, pa najkasneje naslednji delovni dan po prejemu.
11. člen
(1) UJP v posebnem navodilu določi vsebino in obliko vlog (obrazcev) za:
- vpis v register, spremembo podatkov registra in izbris iz registra ter
- odprtje računa, spremembo podatkov računa in zaprtje računa.
(2) V navodilu iz prejšnjega odstavka določi tudi katere listine PU predloži kot dokazilo imenovanja osebe, pooblaščene za zastopanje PU, kadar vpis v sodni register ni obvezen oziroma sprememba v sodni register še ni vnesena.
(3) Navodila, informacije in obrazci za vpis, spremembo ali izbris podatkov morajo biti dostopni na spletni strani UJP ali v papirni obliki v območnih enotah UJP.
V. VKLJUČITEV ALI IZKLJUČITEV IZ REGISTRA
12. člen
Državni in občinski organ ali organizacija ter pravna oseba, ki izpolnjuje pogoje iz predpisa, ki ureja določitev neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov, se prične oziroma preneha obravnavati kot neposredni in posredni uporabnik z dokončnostjo sklepa o vključitvi oziroma izključitvi iz registra.
13. člen
(1) Ustanovitelj, zakoniti zastopnik ali oseba, pooblaščena za zastopanje organa ali pravne osebe, (v nadaljnjem besedilu: zastopnik) mora za pridobitev statusa proračunskega uporabnika najpozneje v petih delovnih dneh od ustanovitve oziroma od vpisa v primarni ali drug register vložiti vlogo za vpis v register proračunskih uporabnikov pri UJP.
(2) V primeru nepopolne vloge UJP pozove vložnika, da v roku petih delovnih dni dopolni vlogo. Če vložnik vloge ne dopolni v določenem roku, UJP vlogo s sklepom zavrže.
(3) Ne glede na prvi in drugi odstavek tega člena UJP uvede ali nadaljuje postopek po uradni dolžnosti, če je vpis v register v javnem interesu in če so izpolnjeni pogoji iz predpisa, ki ureja merila za določitev neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov.
(4) Če organ ali pravna oseba ne izpolnjuje pogojev za vpis v register proračunskih uporabnikov, UJP izda sklep o zavrnitvi vpisa.
(5) Če so izpolnjeni pogoji, določeni v predpisu iz 12. člena tega pravilnika, UJP izda sklep o vključitvi v register in ga vroči proračunskemu uporabniku. O vpisu podatkov iz 6. in 7. člena tega pravilnika izda UJP obvestilo in ga posreduje proračunskemu uporabniku, ustanovitelju ter upravljavcu sredstev sistema EZR države oziroma občine.
14. člen
Pravna oseba, ki je pridobila status proračunskega uporabnika v skladu s tem pravilnikom in je predhodno poslovala prek enega ali več transakcijskih računov pri bankah, je dolžna v roku 30 dni po dokončnosti sklepa iz petega odstavka 13. člena tega pravilnika zapreti vse transakcijske račune v bankah.
15. člen
(1) UJP izvede postopek izključitve proračunskega uporabnika iz registra na podlagi vloge ali po uradni dolžnosti.
(2) Zastopnik proračunskega uporabnika mora najpozneje v petih delovnih dneh od izbrisa iz primarnega registra oziroma veljavnosti predpisa, na podlagi katerega preneha obstajati ali v primeru prenehanja izpolnjevanja pogojev za status proračunskega uporabnika, o tem obvestiti UJP ter predložiti dokumentacijo v skladu s tem pravilnikom in navodilom UJP.
(3) UJP ob upoštevanju kriterijev, določenih v predpisu iz 12. člena tega pravilnika, izda sklep o zavrnitvi vloge za izključitev ali sklep o izključitvi iz registra in ga posreduje proračunskemu uporabniku, ustanovitelju in upravljavcu sredstev sistema EZR države oziroma občine.
16. člen
Pravna oseba, ki je izgubila status proračunskega uporabnika, je dolžna z dnem dokončnosti sklepa o izključitvi iz registra zapreti vse podračune pri UJP v skladu s tem pravilnikom. Z dnem dokončnosti sklepa UJP ne sprejme več nobenega plačilnega navodila v breme teh podračunov, razen plačilnega navodila za prenos denarnih sredstev na podračun oziroma transakcijski račun pravnega naslednika, in sicer le če na dan izvršitve tega plačilnega navodila razpolaga tudi s predloženo zahtevo za zaprtje računov pri UJP.
VI. STATUSNE IN DRUGE SPREMEMBE
17. člen
(1) Podatke v zvezi s statusnimi in drugimi spremembami iz tega poglavja, vezane na proračunske uporabnike, UJP pridobiva iz primarnih registrov, če ta pravilnik ne določa drugače.
(2) Proračunski uporabnik, za katerega je register primarni register, je dolžan UJP obvestiti o statusnih in drugih spremembah najkasneje v petih delovnih dneh po nastanku spremembe.
(3) Kolikor proračunski uporabnik ne izpolni svoje dolžnosti iz prejšnjega odstavka v predvidenem roku in so na podlagi poslovanja proračunskega uporabnika ugotovljene statusne in druge spremembe, UJP uvede postopek vpisa teh sprememb v register po uradni dolžnosti.
18. člen
Ob pripojitvi proračunskega uporabnika k drugemu proračunskemu uporabniku mora zastopnik proračunskega uporabnika, h kateremu je bila opravljena pripojitev, UJP predložiti podatke o nasledstvu. Ob spojitvi proračunskih uporabnikov v novega proračunskega uporabnika mora zastopnik novega proračunskega uporabnika UJP predložiti podatke o nasledstvu.
19. člen
Ob razdružitvi proračunskega uporabnika v dva ali več novih proračunskih uporabnikov mora zastopnik proračunskega uporabnika, ki se zaradi razdružitve izključi iz registra, UJP predložiti podatke o nasledstvu.
20. člen
(1) Proračunski uporabnik mora UJP predložiti seznam deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za razpolaganje s sredstvi na računu in podpisovanje pisnih in elektronskih plačilnih navodil, kadar ta niso podpisana s kvalificiranim digitalnim potrdilom, če se spremeni:
- način podpisovanja plačilnih navodil (posamično ali kolektivno, oblika lastnoročnega podpisa);
- podpisnik ali osebno ime osebe, pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil;
- žig, če ga je proračunski uporabnik določil kot obveznega na pisnem plačilnem navodilu oziroma ob ukinitvi njegove uporabe.
(2) Proračunskemu uporabniku ni potrebno predložiti seznama deponiranih podpisov v primeru prenosa podračunov iz enega v drug sistem EZR.
(3) V primeru odprtja dodatnega podračuna z istimi pogoji, ki veljajo za ostale že odprte podračune, proračunski uporabnik predloži le dopolnjen seznam podračunov, ki je priloga seznama deponiranih podpisov.
(4) UJP upošteva spremembo zastopnika proračunskega uporabnika:
- z dnem prejema dokumentacije, določene v navodilu UJP, iz katere je razvidno imenovanje novega zastopnika, ne glede na izvedbo vpisa spremembe zastopnika v primarnem registru;
- z dnem prejema obvestila o začetku stečajnega postopka ali postopka prisilne likvidacije nad posrednim proračunskim uporabnikom oziroma najkasneje s potekom osmih dni po objavi sklepa o začetku postopka na spletni strani AJPES.
(5) UJP upošteva spremembo oseb, pooblaščenih za razpolaganje s sredstvi na računu in podpisovanje plačilnih navodil:
- z dnem prejema novega seznama deponiranih podpisov;
- z dnem prejema pisnega obvestila o preklicu pooblastila za razpolaganje s sredstvi in podpisovanje plačilnih navodil.
21. člen
Ob vpisu spremembe v registru izda UJP obvestilo o spremembi, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku, - ustanovitelju in upravljavcu sredstev sistema EZR države oziroma občine.
21.a člen
Če proračunski uporabnik kljub pozivu UJP ne izpolni svoje dolžnosti iz 16. člena ter VI. poglavja tega pravilnika, UJP ne sprejema plačilnih navodil v breme njegovih podračunov in ponovno pisno pozove proračunskega uporabnika, naj v petnajstih dneh po vročitvi poziva odpravi ugotovljene statusne nepravilnosti in obvesti UJP o nadaljnji uporabi podračuna.
VII. ODPIRANJE RAČUNOV
22. člen
Proračunski uporabnik, ki želi odpreti račun, mora UJP predložiti dokumentacijo v skladu s tem pravilnikom. Zahtevek proračunskega uporabnika za odprtje računa mora vsebovati podatek o imetniku, uporabniku in računovodji, s katerim bo UJP usklajeval stanja sredstev računa. V primeru, ko proračunski uporabnik predloži zahtevek za odprtje podračuna za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov, mora zahtevek vsebovati tudi podatek o prejemniku sredstev.
a) Odpiranje zakladniškega podračuna
23. člen
(1) Minister za finance, ali od njega pooblaščena oseba oziroma župan občine ali od njega pooblaščena oseba predloži UJP zahtevek za odprtje podračuna in seznam deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil.
(2) V posameznem sistemu enotnega zakladniškega računa UJP odpre le en zakladniški podračun.
(3) UJP odpre podračun v vseh valutah, odprtih na EZR.
b) Odpiranje podračuna proračunskega uporabnika
24. člen
(1) Proračunski uporabnik predloži UJP:
- zahtevek za odprtje podračuna,
- seznam deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil,
- izjavo o plačilu stroškov plačilnih storitev, opravljenih z direktno obremenitvijo in
- izjavo za nakazilo obresti za stanje na podračunu.
(2) UJP odpre podračun v vseh valutah, odprtih na EZR.
(3) Neposredni uporabnik državnega proračuna mora pri odpiranju podračuna predložiti UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem odstavku tega člena, tudi soglasje ministra za finance ali od njega pooblaščene osebe za odprtje računa.
(4) Neposredni uporabnik občine – ožji del občine, ki je samostojna pravna oseba, mora pri odpiranju podračuna predložiti UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem odstavku tega člena, tudi soglasje župana ali od njega pooblaščene osebe za odprtje računa.
(5) V primeru zahteve po odprtju podračuna, prek katerega bo poslovalo več proračunskih uporabnikov, mora zahtevano dokumentacijo iz prvega in drugega odstavka tega člena ter seznam proračunskih uporabnikov, ki bodo poslovali prek skupnega podračuna, predloži tisti proračunski uporabnik, ki bo imetnik skupnega podračuna. Imetnik skupnega podračuna obvešča UJP tudi o vseh spremembah seznama.
c) Odpiranje podračuna za poslovanje z novimi plačilnimi instrumenti
25. člen
Neposredni proračunski uporabnik predloži UJP dokumentacijo v skladu s 24. členom tega pravilnika, razen seznama deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil, in sicer, če proračunski uporabnik predloži UJP pooblastilo za dnevno razporejanje sredstev v enem znesku.
č) Odpiranje podračunov za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov
26. člen
UJP odpre podračune za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov na podlagi zahtevka ministrstva za finance.
27. člen
UJP odpre podračune za plačevanje občinskega samoprispevka ali samoprispevka krajevne skupnosti na podlagi zahtevka župana občine. Ustrezne podatke o odprtem podračunu UJP pošlje pristojnemu organu ministrstva za finance.
28. člen
UJP odpre prehodne podračune nadzornikov na podlagi zahteve nadzornika. Nadzornik mora zahtevku predložiti izjavo, da se bo prehodni račun uporabljal le za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov. Ustrezne podatke o odprtem podračunu UJP pošlje pristojnemu organu ministrstva za finance.
29. člen
(1) Poleg zahtevka iz 26., 27. in 28. člena tega pravilnika je v primeru odpiranja podračunov za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov potrebno UJP predložiti tudi seznam deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil. Navedeni seznam je dolžan predložiti vsak izmed nadzornikov, ki je naveden v:
- seznamu podračunov JFP skupine A v pravilniku, ki ureja podračune ter način plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov in
- seznamu podračunov JFP skupine B v pravilniku, ki ureja opravljanje nalog Uprave Republike Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
(2) Nadzornik lahko za potrebe realizacije tega člena predloži posamičen in/ali skupinski seznam podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil. Posamičen seznam je seznam, ki vsebuje deponirane podpise oseb nadzornika, ki so pooblaščeni za podpisovanje plačilnih navodil v breme točno določenega podračuna. Skupinski seznam deponiranih podpisov je seznam, ki vsebuje deponirane podpise nadzornika za dva ali več točno določenih podračunov.
(3) Nadzornik predloži seznam iz prejšnjega odstavka za nov ali nove podračune najkasneje v roku petih delovnih dni od objave novega ali novih podračunov za obvezne dajatve in druge javnofinančne prihodke v pravilniku, ki ureja podračune ter način plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov ter v pravilniku, ki ureja opravljanje nalog Uprave Republike Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in razporejanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
d) Odpiranje stečajnega in likvidacijskega podračuna
(črtano)
30. člen
(črtan)
e) Odpiranje gotovinskega računa
31. člen
(1) Proračunski uporabnik, ki lahko odpre gotovinski račun v poslovni banki, obvesti UJP o odprtju tega računa v skladu s predpisom, ki ureja poslovanje prek teh računov.
(2) Na podlagi informacije proračunskega uporabnika iz prvega odstavka UJP ažurira register ter vzpostavi evidenco o prometu in stanju na tem računu.
f) Odpiranje posebnega namenskega transakcijskega računa
32. člen
(1) Neposredni proračunski uporabnik razen ožji del občine, ki je samostojna pravna oseba, predloži zahtevo za odprtje posebnega namenskega transakcijskega računa (v nadaljnjem besedilu: PNTR) organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja z likvidnostjo sistema EZR države oziroma občini, ki zahtevo za odprtje posreduje UJP, le-ta pa Banki Slovenije.
(2) Posredni proračunski uporabnik ter ožji del občine, ki je samostojna pravna oseba, predloži zahtevo za odprtje PNTR UJP, ta pa jo posreduje Banki Slovenije.
(3) Na podlagi informacije Banke Slovenije o odprtju PNTR UJP izvrši ažuriranje registra ter vzpostavi evidenco o prometu in stanju na tem računu.
g) Obveščanje ob odprtju računa
33. člen
(1) Ob odprtju podračuna izda UJP pisno obvestilo o odprtem podračunu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja z likvidnostjo sistema EZR države oziroma občini.
(2) Ob odprtju PNTR UJP posreduje obvestilo Banke Slovenije imetniku računa. Za neposredne proračunske uporabnike razen v primeru ožjega dela občine, ki je samostojna pravna oseba, navedeno obvestilo UJP posreduje tudi organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja z likvidnostjo sistema EZR države oziroma občini.
(3) O odprtju evidenčnega računa izda UJP pisno obvestilo o odprtem računu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in imetniku skupnega podračuna.
VIII. ZAPIRANJE RAČUNOV
a) Splošno
34. člen
Proračunski uporabnik, ki želi zapreti račun, mora UJP predložiti dokumentacijo v skladu s tem pravilnikom.
b) Zapiranje zakladniškega podračuna
35. člen
(1) Minister za finance, ali od njega pooblaščena oseba oziroma župan občine ali od njega pooblaščena oseba predloži UJP zahtevek za zaprtje podračuna ter plačilno navodilo za prenos sredstev.
(2) UJP zapre zakladniški podračun v primeru prenehanja obstoja sistema EZR.
c) Zapiranje podračuna proračunskega uporabnika
36. člen
(1) Proračunski uporabnik predloži UJP:
- zahtevek za zaprtje podračuna pri UJP,
- izjavo o poravnanju vseh obveznosti iz naslova stroškov plačilnih storitev,
- izjavo za nakazilo obresti za stanja na podračunu,
- plačilno navodilo za prenos sredstev na račun naslednika,
- potrdilo poslovnih bank o zaprtju gotovinskega računa.
(2) Neposredni uporabnik državnega proračuna mora pri zapiranju podračuna predložiti UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem odstavku, tudi soglasje ministra za finance ali od njega pooblaščene osebe za zaprtje podračuna.
(3) Neposredni uporabnik občine – ožji del občine, ki je samostojna pravna oseba, mora pri zapiranju podračuna predložiti UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem odstavku, tudi soglasje župana ali od njega pooblaščene osebe za zaprtje podračuna.
(4) V primeru zahteve po zaprtju
podračuna, prek katerega posluje več proračunskih uporabnikov, zahtevano
dokumentacijo iz prvega in drugega odstavka tega člena, predloži tisti
proračunski uporabnik, ki je imetnik skupnega podračuna. V tem primeru je UJP
dolžan hkrati z zaprtjem skupnega podračuna zapreti tudi vse evidenčne račune,
ki so bili odprti v okviru skupnega podračuna na podlagi zahteve imetnika skupnega
podračuna.
Posamezen evidenčni račun, odprt v okviru skupnega podračuna, UJP zapre na
zahtevo imetnika skupnega podračuna.
č) Zapiranje podračuna za poslovanje z novimi plačilnimi instrumenti
37. člen
Neposredni proračunski uporabnik mora pri zapiranju podračuna predložiti UJP dokumentacijo iz prvega odstavka 36. člena tega pravilnika, razen potrdila poslovne banke o zaprtju gotovinskega računa.
d) Zapiranje podračunov za vplačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov
38. člen
UJP zapre podračune za vplačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov na podlagi zahtevka ministrstva za finance.
39. člen
UJP zapre podračune za plačevanje občinskega samoprispevka ali samoprispevka krajevne skupnosti na podlagi zahtevka župana občine. Ustrezne podatke o zaprtem podračunu UJP pošlje pristojnemu organu ministrstva za finance zaradi sprememb in dopolnitev predpisa, ki ureja račune in način plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
40. člen
UJP zapre prehodne podračune nadzornikov na podlagi zahteve nadzornika. Ustrezne podatke o zaprtem podračunu UJP pošlje pristojnemu organu ministrstva za finance zaradi sprememb in dopolnitev predpisa, ki ureja račune in način plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
e) Zapiranje stečajnega oziroma likvidacijskega podračuna
(črtano)
41. člen
(črtan)
f) Zapiranje gotovinskega računa
42. člen
(1) Proračunski uporabnik, ki zapre gotovinski račun pri poslovni banki, obvesti UJP o zaprtju tega računa v skladu s predpisom, ki ureja poslovanje prek teh računov.
(2) Na podlagi informacije proračunskega uporabnika iz prvega odstavka UJP ažurira register ter ukine evidenco o prometu in stanju na tem računu.
g) Zapiranje PNTR
43. člen
(1) Neposredni proračunski uporabnik razen ožji del občine, ki je samostojna pravna oseba, predloži zahtevo za zaprtje PNTR organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja z likvidnostjo sistema EZR države oziroma občini, ki zahtevo za zaprtje posreduje UJP, le-ta pa Banki Slovenije.
(2) Posredni proračunski uporabnik in ožji del občine, ki je samostojna pravna oseba, predloži zahtevo za zaprtje PNTR UJP, ta pa jo posreduje Banki Slovenije.
(3) Na podlagi informacije Banke Slovenije o zaprtju PNTR UJP izvrši ažuriranje registra ter preneha voditi evidenco o prometu in stanju na tem računu.
h) Zapiranje podračuna po uradni dolžnosti
44. člen
(1) Kadar na podračunu proračunskega uporabnika eno leto ni bilo nobene spremembe in proračunski uporabnik nima dospelih neporavnanih obveznosti, UJP pisno pozove proračunskega uporabnika, naj v petnajstih dneh po vročitvi poziva obvesti UJP o nadaljnji uporabi podračuna. Če proračunski uporabnik v tem roku ne obvesti UJP, se sredstva z podračuna proračunskega uporabnika prenesejo na podračun za izvrševanje državnega oziroma občinskega proračuna, v katerega je bil vključen proračunski uporabnik. Nato UJP zapre podračun po uradni dolžnosti.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek UJP zapre podračun z dokončnostjo sklepa o izključitvi iz registra proračunskih uporabnikov, ki je bil izdan po uradni dolžnosti.
(3) Ta določba ne velja za podračune za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinačnih prihodkov.
i) Obveščanje ob zaprtju računa
45. člen
(1) Ob zaprtju podračuna EZR izda UJP pisno obvestilo o zaprtem podračunu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja likvidnost sistema EZR države oziroma občini.
(2) Ob zaprtju PNTR UJP posreduje obvestilo Banke Slovenije imetniku računa. Za neposredne proračunske uporabnike razen v primeru ožjega dela občine, ki je samostojna pravna oseba, navedeno obvestilo UJP posreduje tudi organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja likvidnost sistema EZR države oziroma občini.
(3) O zaprtju evidenčnega računa izda UJP pisno obvestilo o zaprtem računu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in imetniku skupnega podračuna.
j) Prenos podračunov v drug sistem EZR
45.a člen
Prenos podračunov iz enega v drug sistem EZR izvrši UJP tako, da odpre nove podračune v drugem sistemu EZR ter prenese denarna sredstva na nove podračune, in sicer ob upoštevanju veljavnosti vse dokumentacije, s katero UJP razpolaga za posamezen podračun.
IX. JAVNOST IN UPORABA PODATKOV REGISTRA
46. člen
UJP zagotavlja, da so podatki o podračunih EZR, ki jih vodi za namene izvajanja plačilnih storitev, ter vse njihove spremembe tekoče posredovani upravljavcu registra transakcijskih računov z namenom ažuriranja registra transakcijskih računov in AJPES.
47. člen
(1) Podatki iz registra so javni in dostopni vsem organom državne in občinske uprave, vsem proračunskim uporabnikom in ostalim poslovnim subjektom.
(2) Poslovni subjekti, ki izkažejo poslovni interes, smejo podatke iz registra uporabljati samo za namene, za katere so jim bili posredovani.
X. ARHIVIRANJE DOKUMENTACIJE REGISTRA
48. člen
UJP trajno hrani vso dokumentacijo, ki je podlaga za vse vpise podatkov v register.
Pravilnik o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 126/07) vsebuje naslednjo prehodno in končni določbi:
»XI. PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI
49. člen
UJP vzpostavi vodenje nadzornikov transakcij javnofinančnih prihodkov v registru iz prvega odstavka 1. člena tega pravilnika do 31. marca 2008.
50. člen
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 96/03, 72/04 in 3/06).
51. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 78/08) vsebuje naslednjo končno določbo:
»6. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 126/08) vsebuje naslednjo končno določbo:
»18. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS; št. 109/09) vsebuje naslednjo končno določbo:
»10. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 67/10) vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.